ageliko445 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Για ταινειες μικρου μηκους τι χρειαζεται? Καποιο ενχειρηδιο σκηνοθεσιας για αρχαριους που μπορει καποιος να βρει? το σεναριο πως αξιολγητε? (στην ορθογραφια παιδια δεν ημουν καθολου καλος,δειξτε κατανοηση)
frenzy Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Για ένα full set (άσχετα μικρού-μεγάλου μήκους) χρειάζεσαι κάποιον/κάποιους να καλύψουν τις εξής ανάγκες με τον εξής εξοπλισμό: Σενάριο: Πλέον υπάρχει και software για την συγγραφή-διόρθωση. Φωτογραφία: (κάμερες 1-2 ή 3) φίλμ (ακριβό) ή κασέτα (tv), καμεραμαν, μακενίστα, ηλεκτρολόγο (φώτα) Ηχοληψία: Ηχολήπτης (κονσόλα ήχου), μπούμαν (μπουμ, μικρόφωνα, ψείρες, κοντάρια) Σκηνογραφία: Σκηνογράφος (σκηνικά), φροντιστής (προπς, σκηνικά), ενδυματολόγος (ρούχα) Ηθοποιοί Το σκηνοθέτη πλαισιώνουν ο/οι βοηθοί και το σκριπτ. Οι βοηθοί φροντίζουν λεπτομέρειες και το σκριπτ την ακολουθία μεταξύ σεναρίου και κάθε σκηνής όπως και την ακολουθία κάθε σκηνής με την επόμενη/προηγούμενη/σχετική. Από εκεί και πέρα οι συνδυασμοί ξεφεύγουν ανάλογα με την παραγωγή αλλά τα βασικά είναι αυτά.
ageliko445 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Μέλος Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Καποιο ενχειρηδιο σκηνοθεσιας που να εξηγη τις γωνιες ληψης και αλλασχετικα??
frenzy Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Αυτό που ζητάς παίρνει κάποια χρόνια σπουδές και μια ζωή εργασία
ageliko445 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Μέλος Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 το ιδιο θελει και το να παιζεις κιθαρα αλλα στα 15 μου χρονια εμαθα μονος μου κιθαρα διαβαζωντας ενα βιβλιο υπαρχη καποιος που μπορει να μου πει? ευχαριστω
atropa Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 αμα εχεις αποψη και ιδεες... τα ιπολιπα ερχοντε δοκιμαζοντας. προχορα με βασει της αγαπιμενες σου ταινιες.. προσπαθησε να της αντιγραψεις. το ηχιτικο μερος ερχεται μετα..
frenzy Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Να σου εξηγήσω καλύτερα: Όταν ζητάς εγχειρίδιο σκηνοθεσίας που να εξηγεί γωνίες λήψης κλπ είναι σα να λες σε κιθαριστικούς όρους θέλω ταμπλατούρα που να μου λέει τους χρόνους στην κάθε νότα. Κατάλαβες; Αυτό που ζητάς μάλλον είναι ένα βιβλίο εισαγωγής στην φωτογραφία. Η σκηνοθεσία αφορά εκατοντάδες θέματα που προκύπτουν σε ένα σετ και τα περισσότερα μαθαίνονται από την hands on εμπειρία. Παράδειγμα: Το κάδρο αμερικέν στην φωτογραφία είναι από τη μέση (στομάχι) και πάνω. Στη σκηνοθεσία όμως ποιά είναι η αξία του και γιατί να προτιμηθεί από ένα sergio leone super close-up? Και δεν έμαθες κιθάρα. Έμαθες να παίζεις κάτι στην κιθάρα. Έχει διαφορά.
soturin Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Συγκεκριμένο βιβλίο να σε καλύψει δεν νομίζω να υπάρχει, κιθάρα μαθαίνει ένας στους δύο, σκηνοθεσία? Σπουδές θέλει χωρίς να σημαίνει κάτι φοβερό. Τρία μαθήματα οπτικοακουστικές αναπαραστάσεις στη σχολή μου παρακολούθησα και άλλαξε ο τρόπος που βλέπω ταινίες. Κάποια πράγματα που πρέπει να κοιτάξεις είναι: - όπως και στη φωτογραφία, οι αναλογίες, χρυση τομή κανόνας των τρίτων - ο άξονας δράσης (χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, σε ένα ποδοσφαιρικό ματς ο άξονας δράσης ενώνει τα δύο τέρματα. Αν τον "πηδήξεις", δείξεις πλάνο από την άλλη, χάνεται η συνάφεια της σκηνής) - ο οπτικός άξονας (μπορεί να το λέω λάθος) ο άξονας μεταξύ του θεατή (κάμερας) και της σκηνής - η δομή πλάνο-σκηνή-σεκάνς (περίοδος-παράγραφός-κεφάλαιο) με μεγαλύτερη ευελιξία (ενα πλάνο μπορεί να είναι πολές σεκανς) - μεγέθη και διάρκειες πλάνων καθώς και σωστή χρήση αυτών, αυτό που θα προσέξεις στις περισσότερες φοιτητικές/ερασιτεχνικές ταινίες είναι πως κοπανάνε το ένα πράγμα μετα το άλλο. Τελειώνει ένα πλάνο/διάλογος και έρχεται καπάκι άλλη σκηνή με πλάνο/διάλογο. Δεν χρειάζεται να δεις Αιζενστάιν (που πρέπει γενικά ), στο family guy, πριν μια σκηνή στο σπίτι ή το δημαρχείο, δείχνει ένα πλάνο 3 δευτερόλεπτα απ'έξω το σπίτι ή δημαρχείο. Σε τοποθετεί στο χώρο της σκηνής και πολλά πολλά άλλα ο frenzy έχει εν μέρει δίκιο. Μπορεί να καταφέρεις σε 1 μήνα να μπορείς να φτιάχνεις μια σωστή ταινία, αλλά κι ο woody allen ακόμα μαθαίνει (και φυσικά διδάσκει) Συμβουλή, μάθε πολύ καλά την λογική των πλάνων είναι τα εργαλεία σου. Όλοι κοιτάν ήχο εφε ηθοποιηλίκι κτλ αποδίδοντας ως σκηνοθεσία το συνολικό αποτέλεσμα αυτών. Είναι μεν αλλά είναι και κάτι ξεχωριστό που είναι η δουλειά αποκλειστικά του σκηνοθέτη. Καλύτερα δυο πλάνα vga κινητού, παρά ένα μπαχαλόπραμα με την super hd κάμερα πολλά λέω, αλλά πολύ με ενδιαφέρει και με νοιάζει να ενδιαφέρεται κι άλλος κόσμος. που μου ρθε φίλος λέγοντας "έχω κατεβάσει 70 ταινίες!" "ποιες?" λέω "6 american pie, date movie..." γιατί δεν τον σκότωσα on the spot?
frenzy Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Soturin οι άξονες είναι δουλειά του διευθυντή φωτό. Η δομή έχει κανόνες που υπάρχουν για να σπάνε καθημερινά, και δεν είπες που έχω εν μέρει άδικο...
bibibo Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 αν είσαι απο θεσσαλονίκη πήγαινε στην βιβλιοθήκη της σχολής θεάτρου του ΑΠΘ και εγνατίας 133 στον δευτερό όροφο και ρώτα την βιβλιοθηκάριο να σε βοηθήσει αν δεν είσαι απο θεσσαλονίκη, μετακόμισε.. όχι εντάξει αστειευομαι, πήγαινε σε μια βιβλιοθήκη και ρώτα την βιβλιοθκάριο
soturin Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 @frenzy Δεν μπορώ να πω σίγουρα, αλλά είχα την εντύπωση πως δεν είναι (οι άξονες). Πάντως λιγο πολύ όλα αφορούν τον σκηνοθέτη νομίζω, πόσο μάλλον όταν δεν έχει ολόκληρη ομάδα παραγωγής αλλά μια κάμερα ένα τρίποδο και τον κολλητό tου το μήτσο. Ανάλογα Το "εν μέρει" ήταν σχετικό. Δεν έχεις άδικο αλλά το διατυπώνεις λίγο αποθαρρυντικά, βρε αδερφέ. Μπορεί να θέλει χρόνια αλλά και από νωρίς, αν έχει καλή αντίληψη κάποιος, μπορεί να αποκτήσει τις γνώσεις που χρειάζεται για να ξεκινήσει αξιοπρεπώς, δεν νομίζω να ζητάει ένα βιβλίο ώστε να βγάζει ταινίες από τον απρίλη @ageliko445 Γενικά οι πληροφορίες που έχω είναι ψιλοσκόρπιες και γι' αυτό λέω να ψάξεις πάνω σε αυτά. Βασικά είναι αυτά που αγνοούνται αρκετές φορές ή πλέον είναι τόσο δεδομένα που περνούν απαρατήρητα.
Panahs Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Παιδιά, επειδή βλέπω ότι μερικοί ασχολείστε με το θέμα, για πείτε ποιοι ασχολείστε λίγο πιο σοβαρά, αν ας πούμε σπουδάζετε κάτι αντίστοιχο ή κάνετε κάτι σχετικό... Εγώ για παράδειγμα είμαι Θεατρολογία Αθηνών.
ageliko445 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 Μέλος Δημοσ. 6 Μαρτίου 2008 -φρενζυ μονο στα δικα μου θεματα εισαι τοσο αρνητικος η και σε αλλα? η ερωτησεις μου και για το τροχοσπιτο και για τη δωρεαν ενεργεια και για τη σκηνοθεσια ειναι απλεσ και ξεκαθαρες. ρωτησα αν καποιος ξερει ενα γαμι/νο βιβλιο με βασικες αρχες σκηνοθεσιας,τα αλλα ,αν το καταλαβω η αν σπουδασω η τι σκατα θα κανω αφορα εμενα. εμενα δε με πειραζει οτι λες απλα το μονο που κανεις ειναι να φτανεις την κουβεντα στο τερμα... -σοτυριν καλη ιδεα θα το κοιταξω αλλα ελεγα μηπως υπηρχε κατι απλο στο διαδικτυο ,μηπως καποιος ξερει σχετικη ιστοσελιδα. ολες οι ελληνηκες ταινιες δεν εχουν καν συνοχη,εκανε τοσο μπαμ η λουφα κ παραλαγη αλλα οταν την ειδα ηταν χαλια αο σεναριο μεχρι σκηνοθεσια αχ ατιμο μαρκετινγκ.. -παναη διαβασα το δικο σου, παιζετε ακομα στο θεατρακι? στη θεατρολογια αθηνων γραφεται οποιος θελει?τι ακριβως ειναι?σχολη? σορυ ρε φιλε αλλα ειμαι ασχετος Θεσσαλονικη ερχομαι συχνα,ειναι η ποιο ομορφη πολη μαρεσει τρελα
soturin Δημοσ. 7 Μαρτίου 2008 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2008 δεν ξέρω τι σου χει πει o frenzy σε άλλα θέματα αλλά δες το ψύχραιμα γιατι εδώ έχει δίκιο (στις θέσεις, όχι το ύφος). Κάτι πολύ σωστό που δεν επισήμανα (και το σημείωσε) είναι ότι οι κανόνες σπάνε καθημερινά. Είναι θεμιτό να είναι κάποιος γλωσσοπλάστης (ή να παραποιεί τη γλώσσα), όμως πρέπει να κατέχει την γλωσσα πρώτα για να χει νόημα ότι κάνει. Μαθαίνεις πρώτα τους κανόνες και μετά, όχι τους ξεχνας, αλλά δεν τους χαρακτηρίζεις πλεόν "κανόνες", δεν σε περιορίζουν. Αρχιτεκτονική σπουδάζω αλλά δυστυχώς έχω μείνει πίσω γιατι είμαι βλάκας. Ξέρω ένα παιδί που από το άσχετο (φυσικό) έχει ασχοληθεί πολύ με το θέμα. Αν επικοινωνήσω μαζί του και μάθε κάτι θα ενημερώσω. ακόμα κι αν βρεις, ένα εγχειρίδιο τύπου "directing for dummies" δεν είναι αυτό που χρειάζεται. Πρέπει να κυνηγας πολλές και διάφορες πηγές
ageliko445 Δημοσ. 7 Μαρτίου 2008 Μέλος Δημοσ. 7 Μαρτίου 2008 δε διαφωνω με κανεναν μωρε απλα να μην αλλαζουμε το θεμα ευχαριστω φιλε
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.