Προς το περιεχόμενο

Ο πιο οικονομικός τρόπος οδήγησης(?)


desolatorXT

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

 

Έχω το Golf TSI 140PS GT Sport... Οι καταναλωσεις που βλέπω στο υπολογιστή ταξιδιού είναι περίπου ίδιες με αυτές που λες... Αλλά εγώ προσωπικα δεν τις εμπιστεύομαι... Οδηγώντας με τον τρόπο που περιγράφω (νεκρό στον κατήφορο, 6η στα 80χλμ) δείχνει ότι καταναλώνω 6.5 λίτρα στα 100 χλμ, αλλα ουσιαστικά, στο ίδιο χρόνο πάλι γεμίζω βενζίνη (περίπου).... Συνήθης κατανάλωση έχει 7.5-8 λίτρα/100 χλμ πάντως...

 

Ο υπολογιστής ταξιδίου πάντως διαφωνεί κάθετα μαζί σου...

 

Δεν βρήκα τίποτα σχετικό πάντως, στα 150 πρώτα αποτελέσματα...

 

α) όντως η κατανάλωσή σου είναι σε πολύ καλά επίπεδα οπότε δύσκολα να περιμένεις βελτίωση.

β) έχεις προσέξει τι στιγμιαία κατανάλωση δείχνει όταν πηγαίνεις με ταχύτητα στο κιβώτιο χωρίς να πατάς γκάζι? σε όσα αυτοκίνητα έχω προσέξει, πάντα η κατανάλωση ήταν 0,0. ενώ με νεκρά έπαιζε 0,5 με 1,5.

γ) για τη νεκρά και τον έλεγχο του αυτοκίνητου τα είπε ο agpr.

δ) πιθανόν να δυσκολευτείς να τα βρεις, έχουν αναλυθεί σε ένα σωρό topic σχετικά με αυτοκίνητα. όχι όμως ως κυρίως θέμα (εκτός κι αν θυμάμαι λάθος)

  • Απαντ. 76
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Το βιντεάκι αναφέρεται σε 2 τεχνολογίες. Η πρώτη τεχνολογία είναι αυτή που ανέπτυξε ένας γάλλος, που στην ουσία, αντί να πετάς μίγμα καυσίμου και αέρα στον θάλαμο καύσης, και να το αναφλέγεις όποτε θες εσύ, πετάς πεπιεσμένο αέρα. Η δεύτερη τεχνολογία είναι κάτι παρόμοιο, αλλά σε αστεροειδή κινητήρα. Όντως, πρόκειται για έξυπνες ιδέες, αλλά κακά τα ψέματα, ποιά καλοβολεμένη βιομηχανία, και μάλιστα αυτοκινητοβιομηχανία θα θελήσει να το αναπτύξει. Ίσως αργότερα, στο μέλλον, αλλά να μην ξεχνάμε οτι αυτά χρειάζονται πεπιεσμένο αέρα. Και για να συμπιέσεισ τον αέρα σε τέτοιες πιέσεις, χρειάζεσαι έναν συμπιεστή. Και τον συμπιεστή για να τον κάνεις να δουλέψει, κάτι πρέπει να κάψεις.

Και η δεύτερη τεχνολογία είναι αρκετά κοντά σε ιδέα, δηλαδή και εκεί δεν έχεις καύσιμο, αλλά πεπιεσμένο αέρα, απλά ο τύπος του κινητήρα είναι λιγάκι διαφορετικός. Είναι πιο κοντά στον λεγόμενο αστεροειδή κινητήρα (δεν εννοώ τον wankel).

 

Τώρα, για να γυρίσουμε on-topic, η λογική του όσο πιο λίγες στροφές τόσο το καλύτερο δεν ισχύει πάντα. Σίγουρα ισχύει αν με ανέβασμα ταχύτητας βρεθείς στις 3000 rpm, αλλά κατά την γνώμη μου το να πέφτεις κάτω από τις 2500 rpm είναι και αυτό αντι-οικονομικό. Σίγουρα να αποφεύγοται οι απότομες επιταχύνσεις (σαν μερικούς που βλέπουν κόκκινο στα 200μέτρα και πατάνε τέρμα γκάζι ώστε μετά να πατήσουν τέρμα φρένο, μεγιστοποιώντας την οικονομική απώλεια, καταστρέφοντας και τα φρένα).

Όσον αφορά την ταχύτητα ή όχι στην κατηφόρα, η ταχύτητα πρέπει να υπάρχει μέσα γιατί στην ουσία κρατάει το αυτοκίνητο. Πατώντας το συμπλέκτη, το αφήνουμε μόνο του, και ένα πρόβλημα στα τακάκια ή στα υδραυλικά των φρένων μας αφήνει απροστάτευτους. Εκτός αυτού, έχοντας ταχύτητα, η κίνηση στον άξονα της μηχανής επιβάλλεται εξωτερικά, με αποτέλεσμα ο ψεκασμός καυσίμου να είναι μηδενικός και άρα το ίδιο και η κατανάλωση. Για τις νεκρές ώρες, η citroen ανέπτυσε μια τεχνολογία που λεγόταν start n stop που στην ουσία έσβηνε την μηχανή όσο το αυτοκίνητο ήταν σταματημένο, αλλά δεν ξέρω τι απέγινε.

Δημοσ.

Πολύ σωστά με νεκρό στην κατηφόρα η κατανάλωση είναι μεγαλύτερη από αν είχε ταχύτητα χωρίς να πατάς γκάζι.

Επίσης γενικά στην οικονομία σε ένα αμάξι γνώμη μου είναι να βάλεις και τον παράγοντα ζημιά γιατί κάποιες ακραίες λύσεις που ανέφερες όπως πολύ χαμηλές στροφές μπορεί να προκαλέσουν ζημιές.

Γενικά ο κανόνας που θα ακολουθείς είναι να είναι όλα με μέτρο και χωρίς υπερβολές. Ούτε να κάνεις μισή ώρα το 0-20 σε ένα φανάρι, ούτε να είναι το πόδι σου στο πάτωμα όλη την ώρα. Κανονικές και απαλές κινήσεις στο γκάζι. Οι αλλαγές ταχυτήτων να γίνονται φυσιολογικά και τώρα αν βλέπεις το κόκκινο άφησε το γκάζι και περίμενε μην περιμένεις το τελευταίο δευτερόλεπτο να ανέβεις στα φρένα! Η οδήγηση πάντως εξαρτάται και από το αυτοκίνητο. Αν πχ Golf έχεις το Tsi, μπορείς με την φανταστική ροπή που έχει από χαμηλά να το λειτουργείς έξυπνα και να προσέχεις να μην μπαίνει σε λειτουργία το turbo πάνω από τις 3500-4000στροφές και θα δεις διαφορά. Στο κανονικό golf όμως να το δουλέυεις στις 2000στροφές πχ περισσότερο ζημιά κάνεις. Επίσης δώστου λίγο χρόνο, η κατανάλωση θα πέσει περίπου 1lt/100km όταν στρωθεί το αυτοκίνητο μετά τις 15000χλμ

Δημοσ.
Εκτός αυτού, έχοντας ταχύτητα, η κίνηση στον άξονα της μηχανής επιβάλλεται εξωτερικά, με αποτέλεσμα ο ψεκασμός καυσίμου να είναι μηδενικός και άρα το ίδιο και η κατανάλωση.

 

 

Δεν μου κολλάει αυτό που λες, νομίζω.

Ναι μεν η κίνηση στον άξονα επιβάλλεται και η κατανάλωση είναι ελάχιστη, αλλά από την άλλη, όσο περισσότερη κίνηση επιβάλλεται, τόσο αυξάνονται και οι στροφές, άρα και η καύση.

Δεν γίνεται να δουλεύει ο κινητήρας χωρίς καύσιμο, και όσο ανεβαίνουν οι στροφές, τόσο περισσότερο χρειάζεται.

 

Έτσι το έχω στο μυαλό μου βέβαια, μπορεί να κάνω λάθος...

 

Για την ιστορία το λέω, δεν υποστηρίζω πως πρέπει να βάζεις νεκρά στην κατηφόρα. :-)

Δημοσ.

να χαρεις το αυτοκ.κ αστα αλλα...

ο πιο οικονομικος τροπος ειναι να παιρνες κ οικονομικο αυτοκινητο.

επισης το να οδηγεις κοιταζοντας το υπολ.ταξιδιου ειναι ανωφελο.οπως κ το να πιστευεις τις εργοστασιακες τιμες που δινουν για καταναλωση

Δημοσ.

H opel παντως λεει στο βιβλιαρακι του κατασκευαστη για την διακοπη παροχης καυσιμου οταν εισαι σε κατηφορα με ταχυτητα στο κιβωτιο χωρις να πατας γκαζι.. Και οντως ο δεικτης στιγμιαιας καταναλωσης δειχνει μηδεν σε τετοιες περιπτώσεις.. Παντως δεν μπορω να πιστεψω οτι ειναι απολύτως μηδενικη η καταναλωση.. Αφου ο κινητητρας βρισκεται στις 900 στροφες, δεν μπορει να μην καιει απολυτως τιποτα!!

Δημοσ.

ίσως ισχύει, διότι σ αυτήν την περίπτωση οι στροφές διατηρούνται με την κίνηση του αυτοκινήτου στην κατηφόρα.

πάντως εγώ πιστεύω τον γενικό κανόνα…όσο λιγότερο φρένο χρησιμοποιείς τόσο μικρότερη κατανάλωση έχεις.

Δημοσ.

Εγώ αυτό που ξέρω, είναι οτι όταν η κίνηση επιβάλλεται εξωτερικά, ναι μεν η μηχανή δουλέυει, ψεκασμός καυσίμου όμως δεν γίνεται. Τώρα αν γίνεται απειροελάχιστο ή αν δεν γίνεται καθόλου δεν μπορώ να σου πω, δεν ξέρω. Και αυτό το λέω με κάθε επιφύλαξη. Πάντως, σε ένα καινούριο Vectra που έχουμε, σε τέτοιες περιπτώσεις στο Instannt consumption γράφει 0,0lt/100km.

Δημοσ.

πιθανόν να γίνεται απειροελάχιστος. πάντως σίγουρα λιγότερος απ'τον ψεκασμό που γίνεται για να υπάρχει το ρελαντί.

Δημοσ.

Μην αγχώνεσαι για λίγα Ευρώ στο γέμισμα... Ο πατέρας μου έχει κατανάλωση 7.5-8 κι εγώ 9.5-10... Είναι περίπου 7-10 Ευρώ επιπλέον στο κάθε γέμισμα... Όμως ο πατέρας μου αλλάζει τις ταχύτητες στις 2700-3000 στροφές και ποτέ δεν ζορίζει το αμάξι. Αντιθέτως εγώ το ανοίγω πάντα τέρμα και με πολλές ταχύτητες στους κόφτες. Όλα αυτά με 95 ή 98 βενζίνη, αλλά ποτέ 100 και racing μ@λ@κίες... Ακόμα έχω αρχίσει να πιστεύω ότι παίζει ρόλο και το Esp. Εγώ που το έχω κλείστο και με νορμάλ οδήγηση, πάλι καίω περισσότερα.

Δημοσ.
Είναι περίπου 7-10 Ευρώ επιπλέον στο κάθε γέμισμα...

 

Εξαρτάται βέβαια από το πόσα γεμίσματα κάνεις. Άμα κάνεις γέμισμα κάθε βδομάδα μιλάμε για 40 ευρώ τον μήνα. Δεν είναι αμελητέο ποσό και αυτή είναι εξάλλου και η έννοια της οικονομίας.

Δημοσ.

Δηλαδή εγώ από 3η 4η κατεβάζω νεκρά για φανάρι κάνω μαλακία ε?:rolleyes:Ναι αλλά για φανταστείτε από 4η να πήγαινα πρώτη σταδιακά?

 

@desolator νασ πω κάτι.Φτηνή κατανάλωση πρέπει να έχει το matiz .Τώρα βεβαια εξαρτάται που πας.Αν κινείσαι εντός πόλεως μάλλον διάλεξες λάθος αμάξι.Αν όχι τότε ποτέ πιο πάνω από κει που παέι να βουήξει ο κινητήρας(είναι διαφορετικό σε κάθε αμάξι)πχ στο 1000 seat μου(92) πάνω από 2500 δεν το αφήνω να πάει.

 

Και μην πιστέυεις το Houston.Εχει απόλυτο δίκιο(εξ ου και το thumbs) αλλά δυστυχώς δεν το ξέρουν οι μπροστινοί σου οπότε...

Δημοσ.

Όχι κατ' ανάγκη! Αν σε πιάσει κόκκινο και με τα κατεβάσματα βρεθείς σε ταχύτητα ακινητοποίησης με τρίτη, φυσικά θα βάλεις νεκρά και θα σταματήσεις. Αν, όμως, έχεις δει το κόκκινο, είναι ανόητο να περιμένεις να φτάσεις στα 10 μέτρα και να πλακωθείς στα φρένα. Βέβαια είναι αλήθεια πως μέσα στην πόλη δεν είναι εύκολο να οδηγείς στρωτά. Υπάρχουν σημεία που 500 μέτρα πριν τη στροφή αφήνω το γκάζι , αφήνω τις στροφές να πέσουν ομαλά και κατεβάζω ταχύτητα μέχρι να φτάσω 2α, ώστε να στρίψω χωρίς να χρειαστεί να φρενάρω. Υπάρχουν άλλα σημεία που αφήνω τετάρτη ή πέμπτη και με ελαφρά κατωφέρεια διανύω χωρίς γκάζι (ή με ελάχιστο) ένα με δύο χιλιόμετρα. Προφανώς δε μπορώ να οδηγήσω έτσι στην πόλη και στα φανάρια.

Σχετικά με το αυτοκίνητο σου εσύ ξέρεις βέβαια καλύτερα, αλλά θα σου πρότεινα να το κινείς σε όλο το φάσμα τον στροφών του κινητήρα. Εντάξει, μην το πηγαίνεις στον κόφτη, αλλά κάθε τόσο κάνε του ένα καλό γέμισμα σε κάθε ταχύτητα και άσε τον κινητήρα μετά να ρίξει τις στροφές του ομαλά.

Δημοσ.

Όταν ανάβει πράσινο και βλέπεις μπροστά στο κόκκινο υπάρχει λόγος να πλακώνεσαι στα γκάζια κ μετά στα φρένα?Ξεκινάς κανονικά και μετά το αφήνεις να τσουλάει αφού βεβαιωθείς ότι δεν σου έρχεται άλλος από πίσω, οπότε μόλις ανάψει πράσινο συνεχίζεις με δευτέρα… ;)

εγώ πάντως με ultmate είμαι στα 11.5 l/km (εντός πόλης- λίγο εκτός)

Δημοσ.
Έ(έχω μεγάλο πρόβλημα, από τότε που πήρα το Golf (~25 μέρες) έχω κάνει 6500 χιλιόμετρα)

6500 χιλιόμετρα σε ένα μήνα μήπως είναι too much για να τα κάνεις με τέτοιο όχημα;Εντός ή εκτός πόλεως;

Όπως σου είπαν,ίσως διάλεξες λάθος αυτοκίνητο για τη χρήση που το προορίζεις(εντάξει,η συντριπτική πλειοψηφία έτσι κάνει!)

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...