Προς το περιεχόμενο

Διετής η εγγύηση των καταναλωτικών προϊόντων


{nikos}

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Λοιπόν παιδιά από μια πρόχειρη έρευνα έχετε δίκιο ,όταν είπα στον Συνήγορο του Καταναλωτή για την 2 ετή εγγύηση όλων των καταναλωτικων αγαθων που πωλούνται μέσα στην Ε.Ε. μου είπε πως δεν υπάρχει τέτοιος νόμος και όταν του έστειλα το Ελληνικό φυλλάδιο της Ε.Ε. πως έχει γίνει λάθος τυπογραφικό και την εγγύηση την ορίζουν οι κατασκευάστριες εταιρείες ,ε από ότι φαίνεται ψέυδονται ασύστολα , ο νόμος υπάρχει απλά δεν εφαρμόζεται στην Ελλάδα.

Ορίστε τι λέει και το αγγλικό φυλλάδιο

http://ec.europa.eu/publications/booklets/move/64/en.pdf

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 168
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Αν πάτε σε μαγαζί με ηλεκτρικές συσκευές ( φουρνάκια μικροκυμάτων, πλυντήρια, κουζίνες κλπ) θα δείτε οτι εκεί εφαρμόζουν το νόμο κανονικά μόνο Πλαίσιο, e-shop, multirama δεν έχουν συμμορφωθεί ακόμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εγω που πηρα ενα mp3 player το περασμενο σαββατο και δεν ειμαι ικανοποιημενος, μπορω να το επιστρεψω κανονικα πισω και να παρω τα χρηματα μου απο το καταστημα?

και αν ναι εχω το δικαιωμα να τα παρω σε μετρητα ή μου τα δεσμευει και θα μου τα αφεραισει απο ιμα αλλη αγορα αργοτερα? στο πλαισιο 50? δεν μου τα εδωσαν πισω και τα εχω σαν υπολοιπο. μπορω να τα παρω και αυτα αν τα διεκδικησω με βαση νομου κλπ?

 

plz απαντηστε μου :-(

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εγω που πηρα ενα mp3 player το περασμενο σαββατο και δεν ειμαι ικανοποιημενος, μπορω να το επιστρεψω κανονικα πισω και να παρω τα χρηματα μου απο το καταστημα?

και αν ναι εχω το δικαιωμα να τα παρω σε μετρητα ή μου τα δεσμευει και θα μου τα αφεραισει απο ιμα αλλη αγορα αργοτερα? στο πλαισιο 50? δεν μου τα εδωσαν πισω και τα εχω σαν υπολοιπο. μπορω να τα παρω και αυτα αν τα διεκδικησω με βαση νομου κλπ?

 

plz απαντηστε μου :-(

 

Αν τους πίεζες (διευθυντή ή υποδιευθυντή καταστήματος) θα στα έδιναν. Τώρα δεν ξέρω...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εγω που πηρα ενα mp3 player το περασμενο σαββατο και δεν ειμαι ικανοποιημενος, μπορω να το επιστρεψω κανονικα πισω και να παρω τα χρηματα μου απο το καταστημα?

και αν ναι εχω το δικαιωμα να τα παρω σε μετρητα ή μου τα δεσμευει και θα μου τα αφεραισει απο ιμα αλλη αγορα αργοτερα? στο πλαισιο 50? δεν μου τα εδωσαν πισω και τα εχω σαν υπολοιπο. μπορω να τα παρω και αυτα αν τα διεκδικησω με βαση νομου κλπ?

 

plz απαντηστε μου :-(

 

Εξαρτάται από που το πήρες.

Καρφούρ 8 μέρες επιστροφή χρημάτων

Λίντλ 30 μέρες επιστροφή χρημάτων

Πλαίσιο 8 μέρες (με αρκετή πίεση) επιστροφή χρημάτων

Μέντια Μάρκετ 8 μέρες (με έγκριση προϊσταμένου) επιστροφή χρημάτων (πείτε πως πήρατε κιάλλο ίδιο δώρο)

 

δεν μου έρχεται κάτι άλλο πάντως στα μικρά καταστήματα τύπου Γερμανός -Μουλτιράμα στο καθένα υπάρχει διαφορετική πολιτική.

 

υπαρχει νομος που να λεει για επιστροφη χρηματων?

 

¨οχι δεν υπάρχει νόμος, κιαν θέλεις έχω μέι από τη γενική γραμματεία καταναλωτών για αυτό το θέμα.

Το κάθε μαγαζί έχει τη δική του πολιτική.

 

Τώρα για το Πλαίσιο να ξέρεις πως δεν τα δίνουν αν δεν τα ζητήσεις, αν τα ζητήσεις πρέπει να εγκρίνει ο Προϊστάμενος, αν κιαυτός αρχίσει τα μα μου κλπ τότε πατάς τις φωνές και τα παίρνεις πίσω... Αρκεί βέβαια το προϊόν να είναι πλήρες στη συσκευασία του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Δυστυχώς βλέπω ότι αποφαίνονται ως "ειδικοί", διάφορα μέλη που προφανώς δεν γνωρίζουν τι λέει ο νόμος. Κρίμα, γιατί έτσι και χάνουν την όποια αξιοπιστία τους αλλά και μπερδεύουν ή/και παραπλανούν άθελά τους τα υπόλοιπα μέλη. Διαβάζω διάφορα και τραβάω τα μαλλιά μου - ή προσπαθώ γιατί τα κουρεύω πολύ κοντά και δεν μπορώ να τα πιάσω για να τα τραβήξω...

 

Εν συντομία και απλοποιημένα:

 

1.Υποχρεώσεις πωλητή

  • Σύμφωνα με το άρθρο 534 του Αστικού Κώδικα, ο πωλητής οφείλει να παραδώσει τα πράγματα που πουλάει στον αγοραστή χωρίς αυτά να έχουν ελαττώματα ή να μην έχουν τις ιδιότητες που διαφημίζεται ότι έχουν (συμφωνημένες ιδιότητες).
  • Σύμφωνα με το άρθρο 537 του Αστικού Κώδικα, ο πωλητής ευθύνεται σε κάθε περίπτωση για ελάττωμα των πραγμάτων που πουλάει κατά τη στιγμή της πώλησης, εκτός αν ο αγοραστής γνώριζε ότι υπάρχουν αυτά τα ελαττώματα και τα αποδέχθηκε.
  • Σύμφωνα με τη δεύτερη παράγραφο του άρθρου 537 του Αστικού Κώδικα, αν διαπιστωθεί ελάττωμα εντός 6 μηνών από την αγορά, θεωρείται ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά τη στιγμή της αγοράς (εκτός αν, από τη φύση του πράγματος ή του ελαττώματος, το πρόβλημα μπορεί να εκδηλωθεί πιο γρήγορα - πχ να αλλοιωθούν τρόφιμα)

 

2. Δικαιώματα του αγοραστή

Σύμφωνα με το άρθρο 540 του Αστικού Κώδικα, ο αγοραστής που διαπιστώσει ότι του πωλήθηκε ελαττωματικό προϊόν δικαιούται κατ'επιλογήν του:

  • α. την επισκευή ή αντικατάσταση του πράγματος (χωρίς επιβάρυνση του αγοραστή) με άλλο,
  • β. τη μείωση του τιμήματος
  • γ. την επιστροφή του ελαττωματικού πράγματος στον πωλητή και της επιστροφής των χρημάτων που κατέβαλε ο αγοραστής (υπαναχώρηση από τη σύμβαση).

Στην περίπτωση ασήμαντου ελαττώματος, ο αγοραστής δεν μπορεί να επιστρέψει το πράγμα (μπορεί όμως να ζητήσει αντικατάσταση ή μείωση του τιμήματος).

 

3.Προθεσμία για δικαιώματα αγοραστή

  • Σύμφωνα με το άρθρο 554 του Αστικού Κώδικα, ο αγοραστής έχει δικαίωμα να ασκήσει τα δικαιώματά του για πραγματικά ελαττώματα κατά του πωλητή εντός δύο (2) ετών για κινητά πράγματα και πέντε (5) ετών για ακίνητα.
  • Σύμφωνα με το άρθρο 555 του Αστικού Κώδικα, η προθεσμία αρχίζει από την παράδοση του πράγματος στον αγοραστή.
  • Σύμφωνα με το άρθρο 559 του Αστικού Κώδικα, αν ο πωλητής ή κάποιος τρίτος (πχ ο κατασκευαστής) παρέχει εγγύηση, ο αγοραστής έχει τόσο τα δικαιώματα της εγγύησης όσο και τα δικαιώματα που του παρέχει ο νόμος (όπως αυτά περιγράφονται πιο πάνω).

 

Αυτά, για να μην λέμε ό,τι θέλουμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισης επειδη πολλοι πωλητες αναφερουν οτι δεν γινεται για λογιστικους λογους η επιστροφή χρημάτων, πρεπει να γνωριζετε πως φυσικα αυτο ειναι περα για περα ψεμα και το χρησιμοποιουν ως δικαιολογία. Απλα κοβουν ενα δελτιο επιστροφης, σας δινουν τα χρηματα και τελειωσε το πραγμα. Μαλιστα αυτο μπορει να γινει ακομα και αν εχει κλήσει ο μήνας ή ακομα και ο χρόνος (χρηση του ετους).

Οπότε ετοιμαστείτε για σαματαδες :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραια ολα αυτα φιλτατε paredwse !!!!

 

Κανενα αρθρο ΑΤ ή οποιου αλλου φιρμανιου που να υποχρεωνει την εφαρμοφη της νομοθεσιας ????

 

 

Οποιος φταιξει εναν τετοιο νομο προτεινω να γινει παμψηφει ...Προεδρος !!!!

 

 

Οχι ομαδας αλλα δημοκρατιας !!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators
Ωραια ολα αυτα φιλτατε paredwse !!!!

 

Κανενα αρθρο ΑΤ ή οποιου αλλου φιρμανιου που να υποχρεωνει την εφαρμοφη της νομοθεσιας ????

 

 

Οποιος φταιξει εναν τετοιο νομο προτεινω να γινει παμψηφει ...Προεδρος !!!!

 

 

Οχι ομαδας αλλα δημοκρατιας !!!!

 

Αγαπητέ Γιάννη, σε παραπέμπω σε σχετικά πρόσφατο σχετικό άρθρο στην εφημερίδα "Καθημερινή", το οποίο υπογράφει ο διευθυντής της:

Ποιος νόμος θα μας σώσει από τους νόμους

 

Tου Aλεξη Παπαχελα

 

Αν κάποιος ξένος διαβάσει τους νόμους που ισχύουν στην Ελλάδα για μια σειρά από θέματα, θα πιστέψει πως η χώρα μας θα έπρεπε να μοιάζει με την... Τοσκάνη από πλευράς αισθητικής και την Ελβετία από πλευράς οργάνωσης. Εχουμε δρακόντειους νόμους και διατάξεις για τα πάντα, από την πολεοδομία μέχρι την προστασία των αρχαιοτήτων κ.λπ. Οταν ο ξένος επισκέπτης κοιτάξει γύρω του, θα αντικρίσει την πιο άναρχα δομημένη χώρα. Ποιος λοιπόν μπορεί να εξηγήσει το γιατί μια χώρα που είναι Ελβετία στους νόμους, μοιάζει με τριτοκοσμική στην πράξη;

 

Η απάντηση κλισέ που συνήθως δίνουμε είναι πως στην Ελλάδα δεν εφαρμόζονται οι νόμοι. Πράγματι, αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα. Ακόμη όμως πιο σημαντική πληγή είναι η απίστευτη υπερβολή των νόμων αλλά και το γεγονός πως δεν έχουν ποτέ λάβει υπόψη τους την πραγματικότητα της αγοράς και της ζωής.

 

Παράδειγμα; Ψηφίζεται ένας νόμος για τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας υπό την επήρεια της γνωστής λαϊκιστικής υπερβολής των ΜΜΕ, που λίγο έως πολύ υποστηρίζουν ότι μια κεραία κάνει κακό στα παιδιά απέναντι από ένα σχολείο αλλά όχι δίπλα στο σπίτι τους. Ο νόμος προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι για κάθε κεραία κινητής τηλεφωνίας η αρμόδια Περιφέρεια θα εγκρίνει ειδική περιβαλλοντική μελέτη. Οι Περιφέρειες δεν είναι οργανωμένες για να καταλάβουν τι θα πει περιβαλλοντική μελέτη, άδειες δεν δίνονται, οι εταιρείες ομολογούν ότι αναγκάζονται να παρανομούν και έτσι φτάνουμε στο άναρχο τοπίο του σήμερα. Το τρελό της ιστορίας είναι πως με λιγότερες κεραίες βομβαρδιζόμαστε με περισσότερη ακτινοβολία ώστε να καλυφθεί μία περιοχή από λιγότερα σημεία.

 

Πέρα από τις μεγάλες εταιρείες, ο κάθε πολίτης μπορεί να μπλέξει χωρίς να το καταλάβει στα δίχτυα ακαταλαβίστικων νόμων. Και το κακό, και νομοτελειακό, είναι πως από εκεί μπορεί να τον ξεμπλέξει μόνο ένας διεφθαρμένος υπάλληλος. Κάποιος θέλει να φτιάξει ένα σπίτι και ανακαλύπτει ότι το κτήμα του ανήκει σε αρχαιολογική ζώνη Β και πως δεν μπορεί να κτίσει χωρίς τις πιο εξωφρενικές άδειες και ασύλληπτους περιορισμούς. Αρχαία δεν υπάρχουν, ανασκαφές θα γίνουν το 2200 το νωρίτερο και μία κυρία με ύφος εισαγελλέα σε ένα γραφειάκι στην Αθήνα αποφασίζει την τύχη του. Ο άτυχος πολίτης μένει να θαυμάζει το κτήμα του και να βλεπει με δέος το κτίσμα του διπλανού οικοπέδου, το οποίο παραβιάζει κάθε σχετική διάταξη.

 

Ο πολιτικός που θα απλοποιήσει τη νομοθεσία για την πολεοδομία, τα αρχαία, τις άδειες που χρειάζεται μία επιχείρηση κ.ά. θα κερδίσει απίστευτους πόντους στην κοινή γνώμη. Ο πολίτης νιώθει αιχμάλωτος ενός συστήματος που αντί να προφυλάσσει τη χώρα από την αναρχία κάνει τους πολιτικούς «προστάτες» και πολλούς υπαλλήλους πλούσιους. Αυτό το σύστημα των ανεφάρμοστων, υπερβολικών και δυσνόητων νόμων βολεύει κάποιους λίγους αλλά κρατάει τη χώρα πολύ πίσω.

 

Πηγή: Εφημερίδα Καθημερινή

 

Θυμίζω δε την περίφημη έκκληση του Εμμανουήλ Ροΐδη να υπάρξει κάποιος νόμος που θα καθιστά υποχρεωτική την εφαρμογή και τήρηση των νόμων...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ δεν μπορώ να καταλαβω γιατί εωώ εχουμε πει οτι τα ολα τα ηλεκτρονικά που διακινουνται εντός ευρωπαικής ενωσης (εκτός απο κάποιες εξαιρέσεις οπως laptop) αυτός ο εξωτερικός σκληρός στο multirama εχει εγγυηση 1 ετός.ας με διαφωτισει καποιος.

http://www.multirama.gr/Multirama/product.aspx?a_id=111&cc_id=HardDiscksUSB&cp_id=135129

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρε παιδια απαντηστε καποιος στο δικ ομυο προβλημα που με καει!!!

πηρα πριν 15 μηνες απο ενα μαγαζι στη Λαρισα μια SOny LCD TV 32'' . Το μαγαζι αυτο λεει οτι η τηλεοραση εχει εγγυηση 12 μηνες. Δε μου δουλευουν οι HDMi υποδοχες ξαφνικα,δε ξερω γιατι, και θελω να επισκευαστει. Τελικα ισχυει η εγγυηση των 12 μηνων που λεει το μαγαζι που σημαινει οτι θα πρεπει να τα σκασω για να μου το φτιαξουν; ή ισχυει για 24 μηνες τελικα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators
Ρε παιδια απαντηστε καποιος στο δικ ομυο προβλημα που με καει!!!

πηρα πριν 15 μηνες απο ενα μαγαζι στη Λαρισα μια SOny LCD TV 32'' . Το μαγαζι αυτο λεει οτι η τηλεοραση εχει εγγυηση 12 μηνες. Δε μου δουλευουν οι HDMi υποδοχες ξαφνικα,δε ξερω γιατι, και θελω να επισκευαστει. Τελικα ισχυει η εγγυηση των 12 μηνων που λεει το μαγαζι που σημαινει οτι θα πρεπει να τα σκασω για να μου το φτιαξουν; ή ισχυει για 24 μηνες τελικα;

 

1. Κατεβάζεις από το site της Γ.Γ. Καταναλωτή το νόμο 3043/2002 [αρχείο PDF, 84KB] και τη διευκρινιστική εγκύκλιο [αρχείο .doc, 68KB]. Τα έχεις μαζί σου.

 

2. Πηγαίνεις στο κατάστημα. Τους εξηγείς το πρόβλημα. Τους ζητάς επισκευή δωρεάν ή, αν δεν επισκευάζεται, αντικατάσταση δωρεάν!

 

3. Τους εξηγείς ότι, σύμφωνα με το νόμο, ο πωλητής έχει ευθύνη για τα ελαττώματα των προϊόντων που πούλησε.

Όχι η αντιπροσωπεία, όχι ο αγοραστής, όχι ο θεός. Μην σε στείλουν στη Sony, από το κατάστημά τους το αγόρασες, εκεί απευθύνεσαι.

 

4. Τους εξηγείς ότι, σύμφωνα με το νόμο, η ευθύνη για τα ελαττώματα είναι δύο (2) χρόνια από τη στιγμή της αγοράς. Ανεξαρτήτως εγγύησης του κατασκευαστή (για την οποία ευθύνεται ο κατασκευαστής, όχι ο πωλητής).

 

5. Εάν σου κάνουν τον δύσκολο, τους εξηγείς ευγενικά αλλά επίμονα ότι θα πας:

- στη Γ.Γ. Καταναλωτή

- στο ΙΝΚΑ και την ΕΚΠΟΙΖΩ

- στο δικηγόρο σου για εξώδικο και αγωγή αποζημίωσης.

- στο σπίτι τους να βρεις τη γυναίκα τους και την κόρη τους.

(καλά, αυτό το τελευταίο μην τους το πεις - να πας όμως, ποτέ δεν ξέρεις. Κι αν σου κάτσουν;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραιος ο Paredwse, ισοπεδοτικος οπως παντα:-D

Μια ερωτησουλα πολυ βασικη... εγω την πηρα την Sony τηλεοραση απο ενα μαγαζι στη λαρισα. Μενω Αθηνα ομως οποτε λιγο δυσκολο να παω εκει. Ισχυουν τα ιδια αν παω σε ενα εξουσιοδοτημενο service της Sony?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...