gvard Δημοσ. 3 Αυγούστου 2009 Δημοσ. 3 Αυγούστου 2009 Καλημέρα, Είναι απλά γελοίο να μιλάμε για σοβαρή εταιρία η οποία παίρνει το backup στον ίδιο σέρβερ και μόνο στο ίδιο data center. Επίσης αυτό με τη φυσική παρουσία μπορεί να είναι και πιο χρονοβόρο μιας και πήγαινε έλα με την κίνηση στην Αθήνα μπορεί να σου πάρει παραπάνω από το να τα κάνεις όλα remotely με KVM over IP. Άσε που αν έχεις περίεργο hardware άντε βρες στην Ελλάδα. Η Ελλάδα στο θέμα hosting δυστυχώς είναι πολύ πίσω και φταίνε οι μεγάλοι ISP's και μόνο. Σαφώς και η ύπαρξη backup σε online χώρο είναι επισφαλής, καλό θα είναι ανά τακτά χρονικά διαστήματα να υπάρχει και offline backup (εννοείται και offsite οπως αναφέρεις). Σχετικά με το θέμα του hardware, κάθε εταιρία η οποία σέβεται τον εαυτό της φροντίζει να έχει spare parts για τα μηχανήματα που έχει ωστε να υπάρχει το ελάχιστο δυνατό downtime και να μην παραγγέλνει εκείνη την στιγμή το προβληματικό hardware.
antonisid Δημοσ. 4 Αυγούστου 2009 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2009 Cretaforce!! κανενα προβλημα μεχρι τωρα , καλες τιμες και πολυ καλο Support.
asmar Δημοσ. 4 Αυγούστου 2009 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2009 Cretaforce!! κανενα προβλημα μεχρι τωρα , καλες τιμες και πολυ καλο Support. Όταν προτείνετε κάτι καλό είναι να είναι εμπεριστατωμένη η άποψη σας και να αναφέρετε και το domain σας για να δούμε ότι όντως είναι από κάποιον πελάτη και όχι από την ίδια την εταιρία (γίνεται κατά κόρον στο webhostingtalk.com). Post του στυλ κανένα πρόβλημα μέχρι τώρα δεν μας λέει κάτι. Ούτε πόσο καιρό είσαι εκεί ξέρουμε, ούτε τι τρέχεις, ούτε τι κίνηση έχεις, ούτε πόσο πληρώνεις κτλ κτλ κτλ Όσο πιο πολλά και αναλυτικά τόσο καλύτερα θα βοηθήσουν τον οποιοδήποτε να αποφασίσει. ---------- Το μήνυμα προστέθηκε στις 10:58 ---------- Backups δεν θα εμπιστευόμουν καν στην ίδια χώρα που είναι οι άλλοι servers. Για παράδειγμα κάποιος που έχει servers στην Ολλανδία, για backup server ας χρησιμοποιήσει μηχάνημα στην Γερμανία ή στην Αμερική. Όταν έχεις 4TB δεδομένα πως θα τα μεταφέρεις από Ολλανδία στην Αμερική; Μέχρι να τα μεταφέρεις θα τρέχει το άλλο backup. Προφανώς αναφέρεσαι σε μερικές εκατοντάδες GB το πολύ γιατί σε μεγάλο όγκο χρησιμοποιούνται άλλες τεχνικές.
antonisid Δημοσ. 4 Αυγούστου 2009 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2009 Όταν προτείνετε κάτι καλό είναι να είναι εμπεριστατωμένη η άποψη σας και να αναφέρετε και το domain σας για να δούμε ότι όντως είναι από κάποιον πελάτη και όχι από την ίδια την εταιρία (γίνεται κατά κόρον στο webhostingtalk.com). Καταρχειν το site μου φαινεται στην υπογραφη μου , δευτερον αν ειναι για καθε ποστ να κανουμε και "υπευθυνη δήλωση" ειναι κατι που ειναι δικη σου αποψη.
CyberCr33p Δημοσ. 4 Αυγούστου 2009 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2009 Στο WHT ζητάνε πράγματι domain για να είναι έγκυρο ένα review. Πάντως καμιά φορά το πιο domain φιλοξενεί κάποιος είναι ήδη προφανές, αρκεί να κοιτάξεις στην υπογραφή του και έχεις την απάντηση Σχετικά με το backup συμφωνώ μαζί σου ότι εάν έχεις TB τότε παίρνει πολύ περισσότερο χρόνο. Μπορείς όμως να μεταφέρεις τα backups με rsync εάν δεν αλλάζουν πολύ, όπως κάνουμε και εμείς. Για παράδειγμα τα backups είναι σε μορφή tar και όχι tar.gz έτσι ώστε να μην είναι συμπιεσμένα και το rsync να δουλεύει κανονικά μεταφέροντας μόνο τα blocks που έχουν αλλάξει και όχι ολόκληρο το αρχείο. Για παράδειγμα σε 20GB backups μπορεί να μεταφερθεί μόνο το 1GB αφού τα υπόλοιπα 19GB είναι ίδια. Επίσης ο καθένας έχει διαφορετική πολιτική για τα backups. Για παράδειγμα εμείς έχουμε 1 server για backups στην αμερική και ένα 2ο server στη Γερμανία που είναι stand-by με όλα ρυθμισμένα και έχει και αυτός όλα τα backups. Ο πρώτος server απλά είναι για αποθήκευση των backups (στην ουσία είναι backup του backup) και αυτός στη γερμανία είναι έτοιμος να αντικαταστήσει οποιοδήποτε από τους web-servers μας σε περίπτωση σοβαρού προβλήματος, απλά τρέχοντας το script επαναφοράς.
nnikol Δημοσ. 4 Αυγούστου 2009 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2009 Στο WHT ζητάνε πράγματι domain για να είναι έγκυρο ένα review. Πάντως καμιά φορά το πιο domain φιλοξενεί κάποιος είναι ήδη προφανές, αρκεί να κοιτάξεις στην υπογραφή του και έχεις την απάντηση Σχετικά με το backup συμφωνώ μαζί σου ότι εάν έχεις TB τότε παίρνει πολύ περισσότερο χρόνο. Μπορείς όμως να μεταφέρεις τα backups με rsync εάν δεν αλλάζουν πολύ, όπως κάνουμε και εμείς. Για παράδειγμα τα backups είναι σε μορφή tar και όχι tar.gz έτσι ώστε να μην είναι συμπιεσμένα και το rsync να δουλεύει κανονικά μεταφέροντας μόνο τα blocks που έχουν αλλάξει και όχι ολόκληρο το αρχείο. Για παράδειγμα σε 20GB backups μπορεί να μεταφερθεί μόνο το 1GB αφού τα υπόλοιπα 19GB είναι ίδια. Επίσης ο καθένας έχει διαφορετική πολιτική για τα backups. Για παράδειγμα εμείς έχουμε 1 server για backups στην αμερική και ένα 2ο server στη Γερμανία που είναι stand-by με όλα ρυθμισμένα και έχει και αυτός όλα τα backups. Ο πρώτος server απλά είναι για αποθήκευση των backups (στην ουσία είναι backup του backup) και αυτός στη γερμανία είναι έτοιμος να αντικαταστήσει οποιοδήποτε από τους web-servers μας σε περίπτωση σοβαρού προβλήματος, απλά τρέχοντας το script επαναφοράς. Η επαναφορά γίνεται αλλάζοντας την IP του nameserver? Τι γίνεται αν οι χρήστες χρησιμοποιούν nameservers κάτω από το δικό τους domain?
CyberCr33p Δημοσ. 5 Αυγούστου 2009 Δημοσ. 5 Αυγούστου 2009 Εάν χρησιμοποιηθεί ο stand-by server, θα χρειαστεί αλλαγή στις IP των nameservers και όσοι χρησιμοποιούν διαφορετικούς nameservers να κάνουν και αυτοί αλλαγή στα A records. Βέβαια είναι προγραμματισμένο να χρησιμοποιηθεί (εάν ποτέ χρειαστεί) ως τελευταία λύση εάν θεωρήσουμε ότι είναι η γρηγορότερη και καλύτερη στη συγκεκριμένη περίπτωση. Συνήθως είναι πιο γρήγορο να αποκατασταθεί το hardware στο χαλασμένο server. Τα backups είναι απαραίτητα να υπάρχουν (να έχει και ο provider και ο κάθε συνδρομητής ξεχωριστά τα δικά του), αλλά εύχομαι να είναι κάτι που δεν θα χρειαστεί ποτέ σε κανέναν.
nnikol Δημοσ. 5 Αυγούστου 2009 Δημοσ. 5 Αυγούστου 2009 Εάν χρησιμοποιηθεί ο stand-by server, θα χρειαστεί αλλαγή στις IP των nameservers και όσοι χρησιμοποιούν διαφορετικούς nameservers να κάνουν και αυτοί αλλαγή στα A records. Βέβαια είναι προγραμματισμένο να χρησιμοποιηθεί (εάν ποτέ χρειαστεί) ως τελευταία λύση εάν θεωρήσουμε ότι είναι η γρηγορότερη και καλύτερη στη συγκεκριμένη περίπτωση. Συνήθως είναι πιο γρήγορο να αποκατασταθεί το hardware στο χαλασμένο server. Τα backups είναι απαραίτητα να υπάρχουν (να έχει και ο provider και ο κάθε συνδρομητής ξεχωριστά τα δικά του), αλλά εύχομαι να είναι κάτι που δεν θα χρειαστεί ποτέ σε κανέναν. Σε αυτό που γράφεις ήθελα να καταλήξω, ότι είναι δηλαδή η τελευταία λύση και μάλλον η λύση που δεν θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις ποτέ καθώς πριν από αυτή υπάρχουν πολλές άλλες ενέργειες που μπορείς να κάνεις για να επανέλθει ο server. Πιθανόν να θέλεις να πιάσεις το μεγαλύτερο ποσοστό των Point of Failure. Τότε ίσως θα πρέπει να έχεις και ένα backup σε server στην Ελλάδα σε περίπτωση που κοπούν τα κύρια Link προς τα έξω. Ως ποσοστό πιθανότητας να συμβεί δεν είναι μικρότερο από την πιθανότητα να χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις backup από άλλη χώρα. Τέλος, ακούγεται ωραίο να λέει κάποιος ότι έχει backups σε διαφορετικές χώρες, αλλά θα πρέπει να αναφέρει και το Restore Plan του, το οποίο στην συγκεκριμμένη περίπτωση θα είναι πολύ επίπονο και μπορεί να κρατήσει μέρες. Και αν δουλέψει... Και βέβαια αν θέλεις να τα προβλέπεις όλα θα πρέπει να κάνεις τουλάχιστον μια φορά τον μήνα simulation Restore με δοκιμές σε διαφορετικό server κάθε φορά.
CyberCr33p Δημοσ. 5 Αυγούστου 2009 Δημοσ. 5 Αυγούστου 2009 Εννοείται ότι γίνονται δοκιμές επαναφοράς συχνά. Εξάλλου πιο το νόημα να έχεις backup εάν πάνω στην ανάγκη ανακαλύψεις ότι δεν δουλεύει Όπως σου είπα και πριν αυτό είναι ως τελευταία λύση, δεν είναι επίπονη η διαδικασία μιας και χρειάζονται απλά να γίνουν 2 μόνο πράγματα (επαναφορά των backups) και αλλαγή στις IP. Μπορεί όντως να είναι λίγο χρονοβόρα λόγω των IP, αλλά συνήθως μέσα σε λιγότερο από 24 ώρες όλες οι ιστοσελίδες θα δουλεύουν ξανά. Σχετικά πάντως με τα backups έχουν δει πολλά τα μάτια μου και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Οι παρακάτω περιπτώσεις έχουν επαναληφθεί πολλές φορές: 1) Για παράδειγμα αρκετοί έχουν servers μόνο σε 1 datacenter και το μοναδικό τους backup βρίσκεται μέσα στο ίδιο rack. 2) Άλλοι διαφημίζουν backups που στην ουσία δεν έχουν καν. 3) Άλλοι δεν παρέχουν καθόλου (συνήθως αυτοί με τα "unlimited" πακέτα) και οι πελάτες τους το μαθαίνουν όταν το χρειάζονται περισσότερο. 4) Άλλοι χρησιμοποιούσαν πρόγραμμα για backups (το πιο γνωστό που υπάρχει) και όταν ήθελαν να επαναφέρουν περισσότερα από 5-6GB (για παράδειγμα 200GB) είδαν ότι το πρόγραμμα έκανε την επαναφορά με ταχύτητα 2-3Mbps (δεν θυμάμαι ακριβώς ταχύτητα αλλά ήταν κάπου εκεί). Και ο backup server και ο server προς επαναφορά ήταν συνδεδεμένοι στο ίδιο datacenter στα 1Gbps. Αυτό το αναφέρω γιατί είπες ότι πρέπει να γίνονται δοκιμές και συμφωνώ μαζί σου. Εάν είχαν κάνει θα ήξεραν ότι μέχρι και σήμερα το συγκεκριμένο πασίγνωστο πρόγραμμα είναι πολύ αργό στις επαναφορές. Και κάτι τελευταίο. Προσωπικά δεν θα μείωνα ποτέ το κόστος μιας υπηρεσίας αφαιρώντας τα backups. Για να σέβεσαι τους πελάτες σου και τη δουλειά σου πρέπει να είσαι και αξιόπιστος. Δεν ξέρω εάν το γνωρίζεις αλλά πρόσφατα είχαν χακάρει έναν από τους μεγαλύτερους αμερικάνικους VPS Providers με αποτέλεσμα να χαθούν πάνω από τα μισά VPS (ίσως πάνω από 2000) επειδή δεν είχε ο provider backups και δυστυχώς ούτε οι πελάτες του είχαν. Αυτό δεν ήταν καλό ούτε για τους πελάτες του που τον εμπιστεύτηκαν, ούτε για τον ίδιο το Provider που μέσα σε 1 ημέρα έχασε τους μισούς του πελάτες.
labista Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2009 Εγω στην Tophost εχω ενα πακετο με 1,5Gb χωρο, 17Gb traffic, απειρα email, Άπειρες MySQL, Άπειρες PostgreSQL, και πολλα ακομα. Πληρωνω 9,5ευρω τον μηνα Επέλεξα ελληνική διότι ειμαι αρχαριος και η υποστηριξη στα ελληνικα θα με εσωζε. Και μεχρι τωρα με εχει βοηθησει παρα πολυ. Ο λογος που καποιοι επιλεγουν ελληνικη εταιρια, δεν ειναι ουτε γιατι ειναι καλυτερες απο αυτες του εξωτερικου, ουτε γιατι ειναι πολυ "ελληνες". Ειναι θεμα εξοικιωσης με τα αγγλικα κυριως. +1 τα ελληνικά είναι μεγάλο πράγμα, ειδικά όταν μπλέκεις με τεχνικά θέματα ΥΓ. Ωραία δεν θα ήταν να έχει το insomnia like στα post?
el02154 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2009 Παιδια πάρα πολύ καλή είναι η cretaforce. Με έχουν βοηθήσει άπειρες φορές...
schumacher_ Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2009 Η ελληνική υποστήριξη δεν είναι μόνο θέμα δυσκολίας χρήσης αγγλικών κλπ... γνωστή μου είχε web hosting στις ΗΠΑ και για να συνεννοηθεί όταν υπήρχαν προβλήματα κανόνιζε συνομιλία μέσω skype στις 4 το πρωί...
CyberCr33p Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2009 Παιδια πάρα πολύ καλή είναι η cretaforce. Με έχουν βοηθήσει άπειρες φορές... Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια Η ελληνική υποστήριξη δεν είναι μόνο θέμα δυσκολίας χρήσης αγγλικών κλπ...γνωστή μου είχε web hosting στις ΗΠΑ και για να συνεννοηθεί όταν υπήρχαν προβλήματα κανόνιζε συνομιλία μέσω skype στις 4 το πρωί... Πιο απλό δεν θα ήταν να στείλει ένα e-mail ή να χρησιμοποιήσει κάποιο ticketing system; Συνήθως τα περισσότερα τεχνικά προβλήματα λύνονται πιο εύκολα όταν ο τεχνικός έχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες μαζεμένες και γραμμένες κάπου. Livechat, MSN, και Skype είναι καλοί τρόποι για απλά θέματα και ερωτήσεις που συνήθως δεν χρειάζεται να κάνει login ο administrator στον server.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.