aoc4000 Δημοσ. 26 Ιανουαρίου 2008 Δημοσ. 26 Ιανουαρίου 2008 Α ρε Ελαδιστάν.... Πάντως για να μην μένουμε μόνο στα λόγια πιστεύω πως όποιου περνά από το χέρι του να χρησιμοποιεί ανοικτού λογισμικού προγράμματα, εγώ στο γραφείο που δουλεύω τους έχω βάλει στον server slackware και στους άλλους εκτός απο το λειτουργικό, που δεν με αφήσανε έχω βάλει τα άλλα ανοικτού κώδικα ή δωρεάν. άνθρωποι με μεράκι και όρεξη να υπάρχουν. Εγώ φανταστείτε στο στρατό πρωτο-δούλεψα linux με ανθρώπους που αγαπούσαν αυτό που έκαναν (όμως φυσικά δεν ήταν στις θέσεις που τους άρμοζε...)
Apoll Δημοσ. 27 Ιανουαρίου 2008 Δημοσ. 27 Ιανουαρίου 2008 Πήρε το μάτι μου άρθρα από ιστοσελίδες δήμων της περιφέρειας, που πρόσκειται στο κυβερνών κόμμα οι Δήμαρχοί τους. Χαρακτηρίζουν την συμφωνία ως μέγιστη νίκη της Ελλάδας στην τεχνολογία!!! Ποιοί αυτοί, που αν κάνει ντου η BSA στα Δημαρχεία τους, δεν θα μπορούν να βρουν λεφτά να πληρώσουν.
smartdeal Δημοσ. 27 Ιανουαρίου 2008 Δημοσ. 27 Ιανουαρίου 2008 Ελλάς το μεγαλείο σου! Είχαν και στο χωριό τους.... /?
TurboJugend Δημοσ. 28 Ιανουαρίου 2008 Δημοσ. 28 Ιανουαρίου 2008 Τι να λέμε τώρα, είναι προφανές ότι η συζήτηση τελειώνει στο γεγονός ότι με linux δεν θα μπορούσαν να περάσουν τίποτα κάτω από το τραπέζι. Όταν χώρες όπως η Ολλανδία (χώρα με τις περισσότερες εκροές προς την Ε.Ε. κατά κεφαλήν!) σώζει λεφτά και διασφαλίζει τις μελλοντικές γενιές με ανοικτό κώδικα, εμείς η Νο1 σε εισροές (και άρα το άλλο άκρο στην φτώχεια) τα χαρίζουμε. Όλα αυτά ενώ η οδηγία της ΕΕ προέτρεπε τα κράτη να υιοθετήσουν ανοικτό λογισμικό... Απλά μιλάμε για υπονόμευση του Έλληνα για να κερδίσουν λίγοι...
elena blue Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2008 Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2008 παιδια την αμερικη ανακαλυψαμε ξαφνικα; θυμηθητε το μονοπωλειο των netmodes και ποιος το ειχε, με αποτελεσμα να καθυστερησει η αναπτυξη του ιντερνετ στη χωρα μας τουλαχιστον 5 χρονια. δυστυχως ενα μεγαλο κομματι του πληθυσμου δεν εχει πολλες και εξειδικευμενες γνωσεις στην πληροφορικη, δε γνωριζει τα πλεονεκτηματα του ελευθερου λογισμικου και των ανοικτων εφαρμογων με συνεπεια να μην αντιλαμβανεται τα μειονεκτηματα και τους "κινδυνους" αυτης της συμφωνιας.
Επισκέπτης Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2008 Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2008 γενικα στην ελλαδα ολα ειναι πολλυ καθυστεριμενα ,ειναι γεγονος αυτο
omenica Δημοσ. 14 Φεβρουαρίου 2008 Δημοσ. 14 Φεβρουαρίου 2008 Τελικά το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να χρησιμοποιουμε LINUX η γενικοτερα ανοικτο λογισμικο, προσωπικά ο κάθε ένας οπου μπορει. Σε μια οπισθοδρομικη απο ολες τις αποψεις χωρα με τεραστιο ποσοστο διαφθορας σε ολους τους τομεις και μιζες να ξεχιλιζουν... με ΜΜΕ χειροτερα απο τα κατευθυνομενα της αμερικης που κοροιδευαμε επι χρονια και επιπεδο παιδειας που τεινει να μας καθηλωσει στον πατο της γης... οσοι εχουν το μικροτερο ποσοστο αγνοιας οφειλουν να οδηγουν τους αλλους. Επειδη περναει απο το χερι μου η μηχανοργανωση και λειτουργια μιας μικρομεσαιας επιχειρησης και τοσο καιρο ανεβαλα τη μεταπηδηση σε Linux... γι αυτο λοιπον νιωθω την υποχρεωση να κανω το μικρο αυτό βημα. Και στο κατω κατω ενα πραγμα που δεν εχει καταλαβει ο μεσος βαριεστημενος χρηστης ειναι οτι αυτη τη στιγμη, αν δεν παιζει κανεις games και δεν χρησιμοποιει καποια υπερεξειδικευμενη σε windows εφαρμογη.. δεν εχει κανενα λογο να μεινει εκει. Ενα pc που ξεκιναει φρεσκο με windows παρουσιαζει 100 περισσοτερα προβληματα με το καλημερα απο οτι θα εμφανιζε σε Linux μεσα σε 1 χρονο και η ειρωνεια της υποθεσης ειναι οτι πληρωνεις για να τα εχεις.
nske Δημοσ. 24 Φεβρουαρίου 2008 Δημοσ. 24 Φεβρουαρίου 2008 Ο Χρήστος Ρικούδης έκανε εξαιρετική δουλειά σήμερα, συντάσσοντας μια (εκτενή) περίληψη με σχολιασμό των συνεδριάσεων της Διαρκους Επιτροπης Οικονομικων Υποθεσεων της Βουλης για την συμφωνία - νομοσχέδιο Microsoft, στις 16 και 17/1 -οπότε και εμφανίστηκε στην επιτροπή κι ο αντιπρόεδρος του HELLUG- την οποία έστειλε στις λίστες [email protected] και [email protected][/email']. Παραθέτω παρακάτω σε τμηματικά posts τα κείμενα του Χρήστου για ενημέρωση και σχολιασμό. Μηνύματα 8982 και 8984 στην public: Στις 14 Ιανουαριου 2008 εκδιδεται κοινο δελτιο τυπου των FFII, HELLUG και digitalrights.gr σχετικα με το θεμα της συμφωνιας. Το δελτιο τυπου μπορειτε να το δειτε εδω : http://www.ffii.gr/ms-gov-agreement Στις 16 Ιανουαριου 2008 αποστελλεται επιστολη των FFII και HELLUG στους 49 βουλευτες της Διαρκους Επιτροπης Οικονομικων Υποθεσεων της βουλης, με δεκα συγκεκριμενα ερωτματα σχετικα με τη συμφωνια και την επικειμενη νομοθετικη της κυρωση. Η επιστολη ειναι επισης διαθεσιμη στο παραπανω URL. Την ιδια ακριβως μερα γινεται η πρωτη συνεδριαση της Διαρκους Επιτροπης Οικονομικων Υποθεσεων. Λογω του εξειδικευμενου του θεματος, τα κομματα της αντιπολιτευσης ζητησαν να ερθουν στη βουλη διαφοροι σχετικοι φορεις να καταθεσουν. Αρχικα η συμπολιτευση αρνειται, αλλα στη συνεχεια δεχεται, με τη δεσμευση οι φορεις να παρουσιαστουν την αμεσως επομενη ημερα, Πεμπτη 17 Ιανουαριου, στις 9 η ωρα το πρωι. Βουλευτες της αντιπολιτευσης αντιδρουν, λεγοντας οτι ειναι απιθανο να προσελθει εστω και ενας απο τους εμπλεκομενους φορεις σε τοσο στενα χρονικα περιθωρια. Απο οτι μπορεσα να συγκρατησω, στην πρωτη συνεδριαση της επιτροπης, βουλευτης της αντιπολιτευσης κατεθεσε τα ερωτηματα που ειχαμε αποστειλλει στην επιστολη προς τους βουλευτες. Το βραδυ της Τεταρτης γινεται τηλεφωνικη επικοινωνια υπαλληλου της βουλης με τον Παναγιωτη Κρανιδιωτη, αντιπροεδρο του HELLUG, τα στοιχεια του οποιου υπαρχουν στο κοινο δελτιο τυπου και στην επιστολη προς τους βουλευτες, και του τιθεται το ερωτημα της επισημης νομικης μορφης του συλλογου, ωστε να μπορεσει να εκπροσωπηθει στη βουλη. Προφανως, εμπλεκομενοι φορεις χωρις νομικη υποσταση, δεν μπορουν να εκπροσωπηθουν επισημα. Στη συνεχεια, ο συλλογος καλειται να αποστειλει εκπροσωπο του στην επομενη συνεδριαση της Επιτροπης, την επομενη ημερα, Πεμπτη 17 Ιανουαριου στις 9 η ωρα το πρωι. Εννοειται οτι ειναι απολυτως αδυνατον στο χρονικο αυτο περιθωριο να γινει μια μινι γενικη συνελευση για να αποφασιστει ποιος θα εκπροσωπησει το συλλογο. Ακολουθει επικοινωνια του Παναγιωτη Κρανιδιωτη με τον προεδρο του συλλόγου, Richard Kweskin, και αποφασιζεται να εκπροσωπησει ο Παναγιωτης Κρανιδιωτης τον συλλογο στην Επιτροπη της βουλης. Ο Παναγιωτης Κρανιδιωτης προσερχεται την επομενη ημερα στη δευτερη συνεδριαση της Επιτροπης. Η συνεδριαση διακοπτεται στις 11:00 και συνεχιζεται στις 15:00 χωρις εμας. Στο σημειο αυτο, ειναι σημαντικο να σχολιαστει το εξης εξαιρετικα σμαντικο σημειο : Ο Συλλογος Ελληνων Χρηστων και Φιλων Linux Ελλαδας, κληθηκε επισημως απο το Ελληνικο Κοινοβουλιο να παρευρεθει σε συνεδριαση της Διαρκους Επιτροπης Οικονομικων Υποθεσεων στη συζητηση για την νομοθετικη κυρωση της συμφωνιας Microsoft-Ελληνικου δημοσιου, ως εμπλεκομενος φορεας. Αυτο απο μονο του ειναι ενα τεραστιο επιτευγμα του συλλογου και ολων μας. Σημαινει οτι πλεον καλουμαστε να παιξουμε με καθε επισημοτητα ενα σημαντικο θεσμικο ρολο σε ζητηματα που αφορουν το Linux και το ανοιχτο λογισμικο στην Ελλαδα. Και οχι μονο. Αν θελετε να το παμε ακομα ενα βημα παραπανω, σημαινει οτι πλεον το Ελληνικο Κοινοβουλιο αναγνωριζει την σημασια του Linux και του ανοιχτου λογισμικου στην χαραξη της ψηφιακης στρατηγικης της Ελλαδας. Αν θελετε να το προχωρησουμε ακομα περισσοτερο, η κληση για εκπροσωπηση οχι μονο του δικου μας συλλογου, αλλα ολων των συλλογων και φορεων που ασχολουνται με ανοιχτο λογισμικο, ως εμπλεκομενων φορεων στη συζητηση μιας συμφωνιας μεταξυ Ελληνικου Δημοσιου και μιας επιχειρησης παραγωγης και διαθεσης κλειστου λογισμικου, σημαινει την επισημη πλεον αναγνωριση της αντιθεσης μεταξυ ανοιχτου και κλειστου λογισμικου και προτυπων. Σημαινει οτι το ιδιο το Ελληνικο Κοινοβουλιο δινει σημασια στην υπαρξη αυτης της αντιθεσης, και ακουει τις αποψεις που εκφραζονται υπερ του ανοιχτου λογισμικου και των ανοιχτων προτυπων. Ας καθησουμε λιγο και ας αναρωτηθουμε : 1) Τι δυνατοτητες παρεμβασης μας δινει αυτη η αντιμετωπιση, ποιοι δρομοι μας ανοιγονται για την προωθηση του Linux και του ανοιχτου λογισμικου, πως 2) Πως μπορουμε να χειριστουμε το συγκεκριμενο ζητημα απο εδω και στο εξης, και ποιες πρεπει να ειναι οι επομενες τακτικες και κινησεις μας σχετικα με το επιμαχο ζητημα της συμφωνιας Σχολιασμός - Μέρος 1ο (Ρικούδης) Μήνυμα 8987: Αρχιζοντας το σχολιασμο, πρεπει να σημειωσω το γεγονος οτι κανενα απο τα μελη του Διοικητικου Συμβουλιου του Συλλογου, που μπορουσαν να εκπροσωπησουν επισημως το συλλογο, δεν ειναι νομικος η δικηγορος - και αρα ειναι εξαιρετικα επικινδυνο να προσπαθησει οποιοσδηποτε σε μια τετοια κατασταση να τοποθετηθει επι νομικων ζητηματων, ειδικα απεναντι σε βουλευτες, στην πλειοψηφια τους δικηγορους και εν πασει περιπτωσει νομοθετες, ειδικα οταν καποιοι απο αυτους ενδεχεται για οποιοδηποτε λογο να διαφωνουν με τις θεσεις τις οποιες διατυπωνουμε - και τις οποιες εχουμε σε καθε περιπτωση καταθεσει επισημως και ειναι εν γνωση των βουλευτων μελων της Επιτροπης. Επειδη στην συζητηση λεγονται αρκετα πραγματα τα οποια αφορουν τα διαδικαστικα ζητηματα της συμφωνιας, θα προσπαθησω για λογους συντομιας να σχολιασω περισσοτερο τα ζητηματα που αφορουν αμεσα εμας και το ανοιχτο λογισμικο. Επισης θα ηθελα να αποφυγω να τοποθετηθω εκτεταμενα επανω στις θεσεις αλλων φορεων εκτος του Συλλογου, τις οποιες θα σχολιασω οπου θεωρω οτι ειναι σημαντικες. Τη δευτερη ημερα της συνεδριασης της Διαρκους Επιτροπης Οικονομικων Υποθεσεων της Βουλης, 17 Ιανουαριου 2008, η επιτροπη συνεδριαζει υπο την προεδρια του κ. Αθανασιου Μπουρα, προεδρου της Επιτροπης. Στη συνεδριαση παριστανται οι Υφυπουργοι Οικονομιας και Οικονομικων, κ.κ. Ιωαννης Παπαθανασιου και Νικολαος Λεγκας, οπως επισης και αρμοδιοι υπηρεσιακοι παραγοντες. Στη συνεδριαση παρευρισκονται επισης και οι ακολουθοι φορεις δια των εκπροσωπων τους, κ.κ : Παναγιωτα Παπαριδου, Αντιπροεδρος του Συνδεσμου Επιχειρησεων Πληροφορικης και Επικοινωνιων Ελλαδος Παναγιωτης Κρανιδιωτης, Αντιπροεδρος της Ενωσης Ελληνων Χρηστων και Φιλων Linux Νεστωρ Ιωαννιδης, Προεδρος της Ελληνικης Εταιριας Επιστημονων και Επαγγελματιων Πληροφορικης και Επικοινωνιων Ιωαννης Κατωποδης, Αντιπροεδρος της Ελληνικης Εταιριας Επιστημονων και Επαγγελματιων Πληροφορικης και Επικοινωνιων Σαμ Ζακαρ, Διευθυντης, Enterprise and Partner Group, Microsoft Hellas. Χρηστος Τσαγκος, Διευθυνων Συμβουλος της Microsoft Hellas. Η συνεδριαση αρχισε με την τοποθετηση του κ. Τσαγκου, ο οποιος διευκρινιζει οτι : Συζηταμε για ενα Μνημονιο Συναντιληψης, και οτι η Μαικροσοφτ εχει συναψει 37 τετοια μνημονια στην Ευρωπη. Οτι ειναι ενα μη δεσμευτικο πλαισιο συνεργασιας με την Κυβερνηση στο οποιο η Μαικροσοφτ δηλωνει δημοσιως οτι δεν υπαρχει καμμια δεσμευση ως προς τις ποσοτητες των υπολογιστων. Οτι δινει καλυτερους ορους αγορας λογισμικου στο κρατος, με εκπτωση 20% Οτι "με βαση τις απαιτησεις και τις αγορες οπως αυτες προκυψουν", εχουν καποια αντισταθμιστικα οφελη τα οποια δινουν, και αναφερει τα γνωστα αναφερομενα στο μνημονιο περι κεντρων καινοτομιας, εκπαιδευτικων κεντρων, κτλ, τα εκπαιδευτικα προγραμματα, και τις αδειοδοτησεις του MSDN-AA για τον ακαδημαικο τομεα. Αναφερει οτι το μνημονιο συνεργασιας ειναι ενα σταθερο template της Microsoft, του οποιου οι παραμετροι συναποφασιζονται με το εκαστοτε κρατος. Αναφερει ενδεικτικα χωρες με τις οποιες εχουν υπογραφει μνημονια συνεργασιας Αναφερει οτι ο στοχος του μνημονιου ειναι η διευκολυνση του Ελληνικου κρατους ωστε αυτο να μην αγοραζει μεμονωμενα αδειες λογισμικου, αλλα να εχει τις καλυτερες δυνατες τιμες. Αναφερει οτι η διαδικασια προμηθειων δεν γινεται κατευθειαν απο τη Μαικροσοφτ αλλα μεσα απο τους συνεργατες τους, και σε σχεση με τις διαταξεις προμηθειων της Ευρωπαικης Ενωσης. Αναφερει ξανα οτι η συμφωνια δεν ειναι δεσμευτικη "με κανενα τροπο" επειδη οταν πρωτοσχεδιασαν το εργο ειχαν κανει ενα χρονοδιαγραμμα καποιων ποσοτητων, αναφερει 30000 υπολογιστες μεχρι το τελος του 2006 και 40000 υπολογιστες μεχρι το τελος του 2007 και 70000 μεσα στην τετραετια, οτι αυτη τη στιγμη θα επρεπε να εχουν πουλησει 40000 υπολογιστες, αλλα το τρεχον νουμερο ειναι 15000 υπολογιστες, αρα δεν υπαρχει κατι που να δειχνει οτι η Μαικροσοφτ εχει απαιτησει καποιες ποσοτητες και αυτες πρεπει να αγοραστουν. Τελειωνοντας, ο κ. Τσαγκος τονιζει οτι η αγορα λογισμικου της Ελλαδας ειναι πολυ μικρη σχετικα με τα ευρωπαικα συνηθη, περιπου 200 εκ. ευρω, αντιπαραβαλλει το αντιπαραδειγμα της πορτογαλιας με αγορα λογισμικου 560 εκ. ευρω, και δινει το παραδειγμα αυτο ως αναγκη αναπτυξης της αγορας, και επαναλαμβανει οτι αυτο που θελουν να κανουν ειναι να βοηθησουν τη χωρα να μεγαλωσει και να μεταφερουν τεχνογνωσια μεσα απο τα Κεντρα Καινοτομιας. Παρακατω παρατιθενται τα ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ μου σχολια, καποιες διαπιστωσεις, και καποια σημεια που νομιζω οτι πρεπει να προσεξουμε. Πρωτα απο ολα, το υφος της τοποθετησης δινει την εντυπωση οτι η Μαικροσοφτ προσπαθει καταρχας και κυριως να καθησυχασει τις οποιες αντιρρησεις και υποψιες υπαρχουν σε επιπεδο ανταγωνιστικων πρακτικων και κρατικων προμηθειων. Ετσι, προσπαθει να δωσει κυρος στη συμφωνια, και ταυτοχρονα την θεωρει σαν κατι "τυπικο" και "τελειωμενο" που περναει χωρις πολλες πολλες αντιρρησεις σε 37 (???) χωρες της Ευρωπης. Αυτο για μενα σημαινει οτι αυτα τα ζητηματα οντως υφιστανται, και οτι η Μαικροσοφτ τα θεωρει αρκετα σημαντικα ωστε να προσπαθησει να διασκεδασει απο την πρωτη στιγμη τις οποιες αντιρρησεις τεθουν. Προσπαθει να προσπερασει το σκοπελο των μονοπωλιακων πρακτικων και ανταγωνισμου αναφεροντας οτι η συμφωνια ειναι συμφωνη (συμφωνη προφανως κατα τη γνωμη της Μαικροσοφτ) με τις ευρωπαικες διαταξεις περι προμηθειων, πετωντας και το εμμεσο δωρακι περι αναπτυξης της Ελληνικης επιχειρηματικοτητας λεγοντας οτι οι προμηθειες δεν γινονται απο τους ιδιους κατευθειαν, αλλα απο τους (προφανως, αυτο δεν αναφερεται ρητα) Ελληνες συνεργατες τους. Εξαιρετικα σημαντικη ειναι η τοποθετηση του κ. Τσαγκου για το τι θεωρει η Μαικροσοφτ ως "μη δεσμευτικοτητα της συμφωνιας". Αναφερει οτι δεν δεσμευει το Κρατος *ως προς τις ποσοτητες των αδειων που θα αγοραστουν*. Παρακατω ωστοσο, επαναλαμβανοντας το επιχειρημα και μεσα απο ενα παραδειγμα, αφηνει στον ακροατη την απορια μηπως η μη δεσμευτικοτητα αφορα τελικα απλα και μονο την τηρηση του χρονοδιαγραμματος. Επισης ειναι φανερο οτι οταν ο κ. Τσαγκος αναφερει "υπολογιστες", εννοει "αδειες χρησης λογισμικου". Η Μαικροσοφτ δεν πουλαει υπολογιστες. Δεν αναφερεται πουθενα αν οι αδειες συνοδευουν καινουριους υπολογιστες, αλλα αφηνεται να εννοηθει οτι αυτο συμβαινει. (απο που θα αγοραστουν 70.000 υπολογιστες; αλλο εμμεσο δωρακι προς την κατευθυνση της αναπτυξης της Ελληνικη επιχειρηματικοτητας και των εισαγωγεων hardware) Τελος, ο κ. Τσαγκος επαναλαμβανει εμμεσως τα γνωστα περι αναπτυξης, αναγκης της χωρας για περισσοτερη αναπτυξη, και τη συνδεει τοσο με τη συμφωνια οσο και με τα αντισταθμιστικα οφελη που παρεχονται απο τη συμφωνια. Σχολιασμός - Μέρος 2ο (Ρικούδης) Μήνυμα 8988: Στη συνεχεια της συζητησης, παιρνουν το λογο καποιοι βουλευτες τοσο της συμπολιτευσης οσο και της αντιπολιτευσης και κανουν στον κ. Τσαγκο ερωτησεις, διαδικαστικου κυριως περιεχομενου. Υπαρχει μονο μια γενικη ερωτηση για το πως "διασφαλιζεται η διαφανεια και η ασφαλεια της χρησης των Τ.Π.Ε. στη δημοσια διοικηση, στην οποια η απαντηση του κ. Τσαγκου αναφερει ως διασφαλιση ασφαλειας το update σε τρεχουσες εκδοσεις του λογισμικου. Γινεται μια πελωρια συζητηση στην οποια ο κ. Τσαγκος εξηγει οτι οντως εγιναν αλλαγες σε επιμερους συμφωνιες σχετικα με ζητηματα αποκλειστικοτητας και ανταγωνισμου, υπαρχει μια αναφορα σε οκτω συμβασεις που περιλαμβανει το μνημονιο, για τις οποιες δεν γινεται περεταιρω αναφορα, γινεται αρκετη συζητηση σχετικα με τις τιμες του λογισμικου και τις εκπτωσεις της Μαικροσοφτ, αναφερονται ξανα και ξανα τα αντισταθμιστικα οφελη, ο ρολος των κεντρων καινοτομιας, κτλ κτλ κτλ. Μια μεγαλη διαλογικη συζητηση σχετικα με το ποτε δεσμευεται το καθε μερος στην υλοποιηση της συμφωνιας. Δευτερη παιρνει το λογο η κ. Παναγιωτα Παπαριδου, Αντιπροεδρος του Συνδεσμου Επιχειρησεων Πληροφορικης και Επικοινωνιων Ελλαδας. Χαιρετιζει τη συμφωνια, αναφερει ζητηματα πειρατειας λογισμικου, και διακοπτεται απο βουλευτη οταν σχολιαζει το κατα τη γνωμη της μειωμενο ενδιαφερον των βουλευτων σχετικα με την τεχνολογια. Αναφερονται αρκετα τα ζητηματα πειρατιας λογισμικου, και αλλα ζητηματα τα οποια δεν μας ενδιαφερουν αμεσα. Μεταξυ πολλων αλλων ερωτησεων υπαρχει μια ερωτηση απο τον εισηγητη της μειοψηφιας, βουλευτη της αντιπολιτευσης, που ρωταει την κ. Παπαριδου για την αποψη της σχετικα με το αν το ανοιχτο λογισμικο βοηθα η βλαπτει την επιχειρηματικοτητα. Η κ. Παπαριδου απανταει οτι αυτο ειναι μια διαφορετικη συζητηση, και οτι η συμφωνια δεν απαγορευει στο Δημοσιο να χρησιμοποιει ανοιχτο λογισμικο, οτι ειναι ενα ξεχωριστο ζητημα για το οποιο μπορει να αναφερει πολλα κανεις, αλλα ειναι ενα διαφορετικο θεμα. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ : Δεν εχω σχεδον κανενα. Στη μονη σχετικη ερωτηση, η κ. Παπαριδου απλα μου φαινεται οτι αποφευγει να τοποθετηθει σχετικα με τη σχεση ανοιχτου λογισμικου και επιχειρηματικοτητας, και εκθετει προφανως τις δικες της αποψεις σχετικα με τη δεσμευτικοτητα της συμφωνιας. Σχολιασμός - Μέρος 3ο (Ρικούδης) Μήνυμα 8993: θα σας ζητησω προκαταβολικα να συγχωρεσετε το υφος ορισμενων προσωπικων σχολιων σ'αυτο το σημειο. Δε μπορω να μεινω απολυτως αμετοχος σε συναισθηματικο κυριως επιπεδο οταν βλεπω τον τροπο με τον οποιο χειριζεται καποιος τον συνομιλητη του προσπαθωντας να εκμαιευσει τις απαντησεις που τον συμφερουν, ειδικα οταν μια τετοια συζητηση γινεται σε επιπεδο Ελληνικου Κοινοβουλιου. Σ'αυτο το σημειο δινεται ο λογος στον Παναγιωτη Κρανιδιωτη, αντιπροεδρο του συλλογου, ο οποιος ξεκιναει αναφεροντας ρητα τις ανησυχιες της κοινοτητας ως προς το δεσμευτικο της συμφωνιας, και τη φυση της δεσμευσης αυτης. Αναφερει την απορια για ποιο λογο θα πρεπει αυτη η συμβαση να κυρωθει νομοθετικα ως νομος του κρατους. Αναφερει οτι προφανως υπηρξε μια προεργασια της Μαικροσοφτ, αναφερεται στις ρησεις του κ. Τσαγκου περι του σχεδιασμου που εχει κανει η Μαικροσοφτ, αναρωτιεται βασει ποιων διαγωνισμων και συμφωνιων καταρτιστηκαν αυτοι οι σχεδιασμοι και η προεργασια της Μαικροσοφτ, και αναφερει οτι ειχαμε ζητησει επισημως απο το Υπουργειο Οικονομικων τη συμφωνια με τη Μαικροσοφτ, διευκρινιζοντας οτι η συμφωνια δεν μας δοθηκε ποτε απο εκει παρα το αιτημα μας. Διακοπτεται απο τον προεδρο της επιτροπης, βουλευτη της συμπολιτευσης, και του ζητειται να μην τοποθετειται επι του τι ειπαν οι προηγουμενοι, αλλα να σχολιασει ΜΟΝΟ το κειμενο της συμφωνιας και να εκθεσει τις θεσεις του. ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ : Ο προεδρος της επιτροπης ουδεποτε διεκοψε αλλον ομιλητη οταν αυτος σχολιασε τι ειχε προειπωθει. Η μονη διακοπη που εγινε ως τωρα, ηταν στην κ. Παπαριδου για να επανελθει στην ταξη σχετικα με το σχολιο της περι ενδιαφεροντος των βουλευτων περι τεχνολογιας. Ο κ. Κρανιδιωτης αναφερει οτι περαν του νομικου πλαισιου που δημιουργειται, υπαρχει ετσι κι αλλιως δεσμευση οσον αφορα τις προδιαγραφες για τα εργα του Ελληνικου δημοσιου, και οτι περαν των νομικων ζητηματων, το σιγουρο ειναι οτι η χωρα και το Δημοσιο δενονται de facto στο αρμα μιας συγκεκριμενης εταιριας. Θετει επισης το ερωτημα της κοινοτητας προς τους βουλευτες, εαν θα ακολουθηθει το ιδιο πλαισιο και σε ολες τις αλλες εταιριες και οργανισμους που θα θελησουν να κανουν ενα μνημονιο συνεργασιας με το Ελληνικο δημοσιο, εαν καθε εταιρια που θα θελει να κανει μια συμβαση με το δημοσιο θα πρεπει να περναει απο τη διαδικασια της νομοθετικης κυρωσης, και εαν ναι, με ποια διαδικασια θα γινει αυτο. Στο σημειο αυτο ο Προεδρος της Επιτροπης, ρωταει τον κ. Κρανιδιωτη "που ακριβως βλεπει στο κειμενο ως δεσμευτικη τη συμφωνια αυτη". ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ : Ειναι μια ερωτηση στην οποια ειναι προφανες οτι ο κ. Κρανιδιωτης η οποιοσδηποτε αλλος στη θεση του, δε θα μπορουσε να απαντησει, γιατι του ζητειται ενας νομικος χαρακτηρισμος της δεσμευσης ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ μεσα στο κειμενο, τον οποιο δεν ειναι σε θεση να δωσει. Ο κ. Σταικουρας, εισηγητης της πλειοψηφιας, βουλευτης της συμπολιτευσης, αναφερει οτι η κυβερνηση εχει δεσμευτει να κανει προμηθειες με διεθνεις ανοιχτους διαγωνισμους στους οποιους θα μπορουν να συμμετεχουν ολοι, και ρωταει τον κ. Κρανιδιωτη που πιστευει οτι υπαρχει κατι μεμπτο σ'αυτη τη συμφωνια "εαν τηρηθουν οι κανονες του ανταγωνισμου". Ο κ. Κρανιδιωτης επαναλαμβανει οτι παροτι πιθανον, οχι σιγουρα, η συμφωνια αυτη ειναι καλυμμενη σε νομικο επιπεδο, αφηνει ανοιχτο το ουσιαστικο προβλημα της de facto επιβολης κλειστων προτυπων και προιοντων μιας συγκεκριμενης εταιριας, και οτι η ιδια η υπογραφη της συμφωνιας δεσμευει τις προδιαγραφες των προιοντων στους επιμερους διαγωνισμους που προκειται να συνταχθουν. Επισης αναφερει οτι αυτο μπορει να λειτουργησει ως αλλοθι για την επικυρωση φωτογραφικων διαγωνισμων, και αναρωτιεται σε ποια θεση θα βρεθει το Ελληνικου κρατους απεναντι στην Ευρωπαικη Ενωση σε περιπτωση που προκυψουν ζητηματα ανταγωνισμου. ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ : Εδω εχουμε, κατα τα φαινομενα, χρηση μιας παρελκυστικης τακτικης. Ζητειται απο τον κ. Κρανιδιωτη να απαντησει τι μεμπτο βλεπει σ'αυτη τη συμφωνια "εαν τηρηθουν οι κανονες του ανταγωνισμου", χωρις βεβαιως να αναφερεται ποιοι ειναι αυτοι οι κανονες, και ενω εχει ΗΔΗ ο κ. Κρανιδιωτης αναφερει εμμεσως πλην σαφως οτι οι κανονες ανταγωνισμου εχουν ηδη παει περιπατο οταν οι προδιαγραφες του διαγωνισμου δεσμευουν το Ελληνικο δημοσιο στην αγορα συγκεκριμενων προιοντων. Η αναφορα του κ. Κρανιδιωτη στο πιθανο - με σαφεις επιφυλαξεις - συννομο της συμφωνιας σε νομικο επιπεδο ειναι λογικη, και αποσκοπει στο να αποφυγει απο αντιτιθεμενους στις αποψεις μας βουλευτες, το χαρακτηρισμο οτι σχολιαζει αναρμοδιως νομικα ζητηματα. Το ζητημα των προδιαγραφων ειναι ΠΟΛΥ λεπτο. Το μνημονιο συνεργασιας *δεσμευει de facto* τις προδιαγραφες των διαγωνισμων ως προς τα λειτουργικα τους στοιχεια, ετσι ωστε η δεσμευση αυτη να μπορει να λειτουργησει ως αλλοθι απεναντι σε ευλογα ερωτηματα της Ε.Ε. σχετικα με θεματα ανταγωνισμου. Στη συνεχεια, ζητειται σχολιασμος απο τον κ. Κρανιδιωτη σχετικα με τα μνημονια συνεργασιας της Μαικροσοφτ στις υπολοιπες ευρωπαικες χωρες (!). Ο κ. Κρανιδιωτης απαντα στο ερωτημα αναφεροντας οτι απο την ερευνα που εχουμε κανει, δεν εχουμε βρει μνημονια συνεργασιας σε τετοιο επιπεδο που να χρειαζονται την εγκριση εθνικου κοινοβουλιου, και οτι δεν ειναι δικη μας υποχρεωση να φερουμε αυτα τα μνημονια συνεργασιας ως αποδεικτικα στοιχεια. Επισης, στη συμβαση, ετσι οπως περιγραφεται, δεν υπαρχει καποια αποδειξη οτι σε αλλες χωρες εχουν γινει μνημονια συνεργασιας. ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ : Κανενας. Προφανως ο κ. Κρανιδιωτης και το HELLUG δεν ειναι υπαλληλοι της Μαικροσοφτ για να γνωριζουν τι εχει υπογραψει η Μαικροσοφτ στο 24ο απο τα 37 μνημονια συνερασιας της, ιδιαιτερα οταν η διαδικασια γινεται λιγο πολυ εν κρυπτω. Ερωταται επισης απο τον κ. Σταικουρα για τον καταψηφισμο απο το Ισπανικο Κοινοβουλιο, το 2005, της προτασης για την υποχρεωτικη υποβολη του ανοιχτου λογισμικου σε εφαρμογες της ηλεκτρονικης διακυβερνησης, και εαν θα συμφωνουσε με κατι τετοιο στην Ελλαδα. ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ : Το ερωτημα ειναι διατυπωμενο με τετοιο τροπο ωστε να μην ειναι σαφες με τι ζητειται να συμφωνησει ο κ. Κρανιδιωτης : Με την προταση για την υποχρεωτικη υποβολη του ανοιχτου λογισμικου στην δημοσια διοικηση, Η με την καταψηφιση της προτασης απο το εθνικο κοινοβουλιο. Ο κ. Κρανιδιωτης απαντα στην ερωτηση αναφεροντας οτι θα ηταν χαρουμενος εαν στην Ελλαδα ξεκιναγε καποια στιγμη ενας σοβαρος διαλογος για το ανοιχτο λογισμικο. Ερωταται απο τον εισηγητη της μειοψηφιας, και βουλευτη της αντιπολιτευσης κ. Βερελη, να αναφερει χωρες οι οποιες εχουν προσχωρησει στην προωθηση ανοιχτου λογισμικου στο δημοσιο τομεα. Αναφερει το παραδειγμα της Γερμανιας. Επισης του ζητειται να αναφερθει στον αριθμο των χρηστων ανοιχτου λογισμικου στην Ελλαδα. Ο κ. Κρανιδιωτης εδω αρχιζει την απαντηση του δινοντας το παραδειγμα της Ισπανιας, η οποια παρα την προαναφερθεισα κοινοβουλευτικη καταψηφιση, εχει υιοθετησει σε καποιες περιφερειες της εδω και χρονια το ανοιχτο λογισμικο. Αναφερεται στη γενικοτερη ταση της Ευρωπης για υιοθετηση του ανοιχτου λογισμικου, αναφερεται στο παραδειγμα των περισσοτερων υπουργειων της Γερμανιας και της Γαλλιας που εχουν ηδη μπει στη διαδικασια να αλλαξουν το λογισμικο τους με λογισμικο ανοιχτου κωδικα. Οσον αφορα το ερωτημα του αριθμου των χρηστων ανοιχτου λογισμικου, ο κ. Κρανιδιωτης αναφερει οτι αφ'ενος ειναι δυσκολο να μετρηθει αντικειμενικα επειδη στο ανοιχτο λογισμικο δεν υφισταται ουτε αδειοδοτηση ουτε αποδειξεις λιανικης ουτε πειρατεια, και αναφερει οτι υπαρχει μια εκρηξη στη χρηση του ανοιχτου λογισμικου, κυριως στις νεοτερες ηλικιες. Αναφερει επισης οτι λογω του περιορισμενου χρονικου διαστηματος που ειχε για να προετοιμαστει για την τοποθετηση του, δεν εχει προχειρα αριθμητικα στοιχεια σχετικα με τους χρηστες ανοιχτου λογισμικου. Στη συνεχεια ο κ. Κρανιδιωτης ερωταται απο τον εισηγητη της μειοψηφιας και βουλευτη της αντιπολιτευσης κ. Βερελη, να απαντησει εαν το ελευθερο λογισμικο ειναι λειτουργικο. Ο κ. Κρανιδιωτης απαντα οτι η λειτουργικοτητα του ανοιχτου λογισμικου, στο επιπεδο που μας ενδιαφερει, ειναι προφανης, αν σκεφτουμε οτι χρησιμοποιειται σε ολη την Ευρωπη και σε ολο τον κοσμο τοσο απο τον ιδιωτικο οσο και απο το δημοσιο τομεα. Αναφερει συγκεκριμενα παραδειγματα υπουργειων στη Γερμανια και στη Γαλλια. Συνεχιζει αναφεροντας οτι οι εγγυησεις που μπορουν να δοθουν σχετικα με το ανοιχτο λογισμικο, ειναι ο ιδιος ο πηγαιος κωδικας του προγραμματος, και στη σημασια αυτου του γεγονοτος ειδικα για τον δημοσιο τομεα. Αναφερεται στην λειτουργικοτητα της ασφαλειας του κωδικα ανοιχτου λογισμικου, και αναφερεται στο γεγονος οτι οποιοδηποτε προβλημα προκυψει σχετικα με τη λειτουργια του λογισμικου, ειναι δυνατον να βρεθει και να αντιμετωπιστει σε λογισμικο ανοιχτου κωδικα πολυ πιο ευκολα απο οτι στην περιπτωση του λογισμικου κλειστου κωδικα. Ο κ. Κρανιδιωτης αναφεροντας το παραδειγμα της χρησης Linux στο Taxis, αναφερει οτι υπηρξαν αναδοχοι που ηταν διατεθειμενοι να δωσουν προσφορες βασισμενες σε Linux για εργα τετοιου μεγεθους, και οτι η Ελληνικη αγορα εχει σοβαρες επιχειρησεις που μπορουν να δωσουν και να στηριξουν λυσεις βασισμενες στο ανοιχτο λογισμικο. Επισης αναφερει την ωθηση που μπορει να δωσει το ανοιχτο λογισμικο σε μικρες και μικρομεσαιες επιχειρησεις να αναπτυξουν σοβαρη επιχειρηματικη δραστηριοτητα. Οσον αφορα το κοστος, ο κ. Κρανιδιωτης ανεφερε οτι για την ικανοποιηση αναγκων σε λειτουργικο συστημα και εφαρμογες γραφειου, το κοστος εαν χρησιμοποιηθει ελευθερο λογισμικο, ειναι μηδενικο, και αρα προφανως καλυτερο απο οποιαδηποτε συμβαση με οποιαδηποτε εκπτωση μπορει να γινει σε οποιοδηποτε εμπορικο λογισμικο. Ο κ. Κρανιδιωτης ερωταται απο βουλευτη της αντιπολιτευσης σχετικα με τις μωνοπωλιακες πρακτικες, και κατα ποσον η συμφωνια με τη Μαικροσοφτ δυναται να μας εμπλεξει σε προβληματα με την Ευρωπαικη Ενωση, αναφεροντας κιολας την διωξη και τα προστιμα που εχουν επιβληθει στη Μαικροσοφτ απο την Επιτροπη Ανταγωνισμου. Ο κ. Κρανιδιωτης απανταει οτι απο τη στιγμη που κανουμε αυτη τη συμφωνια, δημιουργουμε ενα πλαισιο το οποιο de facto δημιουργει μονοπωλιακες πρακτικες, παροτι νομικα μπορει να βρεθει μια φορμουλα που δε θα δημιουργει συγκεκριμενο προβλημα. Τελειωνοντας, ο προεδρος της Επιτροπης και βουλευτης της συμπολιτευσης, κ. Μπουρας, επαναλαμβανει οτι δεν πηρε απαντηση στο ερωτημα "που, συγκεκριμενα, μεσα στο κειμενο, βλεπουμε οτι δημιουργουνται δεσμευσεις", και καλει τους ακροατες "να βγαλουν τα συμπερασματα τους και να κρινουν". ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ : Οντως, κ. Μπουρας εχει δικιο. Απο την τοποθετηση, τις ερωτησεις και το υφος τοσο του εισηγητη της συμπολιτευσης, οσο και του προερδου της επιτροπης, ο καθενας μπορει να βγαλει τα συμπερασματα του, και ο καθενας μπορει να κρινει. Στην συζήτηση της ολομέλειας της Βουλής στις 24-01-08 σχετικά με το νομοσχέδιο περί Microsoft ο Υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κος Ιωάννης Παπαθανασίου είπε πως Οι δε χρήστες του Linux' date=' που ήταν αυτοί οι οποίοι στα δημοσιεύματα ήταν οι πιο επιθετικοί, είχαν απορίες -και όχι αντιρρήσεις- και εξέφρασαν ερωτήματα. Τα Πρακτικά είναι εκεί και διαβάστε τα.[/quote']αναφερόμενος σε αυτά που κατέθεσε ο αντιπρόεδρος του HELLUG κ. Παναγιώτης Κρανιδιώτης στην επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής. Ο HELLUG έχει εκδώσει δελτίο τύπου σχετικά με το θέμα και έχει αποστείλει επιστολή στον Υφυπουργό καλώντας τον να ανακαλέσει τα λεγόμενά του. Παραθέτω το δελτίο τύπου: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Ο HELLUG κατηγορεί τον Υφυπουργό για παραπλάνηση Αθήνα, 28 Ιανουαρίου 2008. «Οργή και αγανάκτηση», σύμφωνα με τον πρόεδρο του HELLUG, έχει προκαλέσει στην κοινότητα του ελεύθερου λογισμικού η δήλωση του Υφυπουργού Οικονομικών στη Βουλή ότι οι χρήστες Λίνουξ είχαν μόνο απορίες, και όχι αντιρρήσεις, για το νομοσχέδιο για τη Microsoft που η Βουλή καλείται να ψηφίσει αύριο. Σε επιστολή του προς τον Υφυπουργό κ. Ιωάννη Παπαθανασίου, ο πρόεδρος του HELLUG κ. Richard Kweskin παραθέτει αποσπάσματα από τα πρακτικά συνεδριάσεων της Βουλής, κατηγορεί τον κ. Παπαθανασίου ότι προσβάλλει την κοινότητα και τον εκπρόσωπό της και παραπλανεί τη Βουλή, και ζητά να ανακαλέσει ενώπιον της Βουλής. Το πλήρες κείμενο της επιστολής επισυνάπτεται. Παραθέτω την επιστολή: Προς:Ιωάννη Παπαθανασίου Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών 28 Ιανουαρίου 2008 Σχετικά με τη δήλωσή σας στη Βουλή περί αποριών μας Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, στις 24 Ιανουαρίου 2008, στη συζήτηση της ολομέλειας της Βουλής σχετικά με το νομοσχέδιο για τη Microsoft, αναφέρατε ότι ο εκπρόσωπός μας, στη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής της 17ης Ιανουαρίου, είχε απορίες και όχι αντιρρήσεις. Συγκεκριμένα μεταξύ άλλων αναφέρατε τα εξής: «Οι δε χρήστες του Linux, που ήταν αυτοί οι οποίοι στα δημοσιεύματα ήταν οι πιο επιθετικοί, είχαν απορίες, και όχι αντιρρήσεις, και εξέφρασαν ερωτήματα. Τα πρακτικά είναι εκεί και διαβάστε τα.» Τα πρακτικά στα οποία αναφέρεστε, κύριε Υπουργέ, τα έχουμε, και παραθέτουμε την αρχή της κατάθεσης του εκπροσώπου μας, κ. Παναγιώτη Κρανιδιώτη: «Καταρχήν, σαν κοινότητα που ασχολούμαστε με το ελεύθερο λογισμικό και συγκεκριμένα με την πρώθηση του λειτουργικού συστήματος Linux, έχουμε κάποιες ανησυχίες. Καταρχήν όσον αφορά τη Σύμβαση πιστεύουμε ότι, όπως αναφέρθηκε, ήδη βλέπουμε ότι υπάρχει κάποια δέσμευση. Δεν είμαστε νομικοί για να μπορούμε να καταλάβουμε τα σημεία αυτά, αλλά από τη μελέτη που έχουμε κάνει, βλέπουμε ότι αυτή η Σύμβαση είναι δεσμευτική για το ελληνικό κράτος.» Επιτρέψτε μας να υπενθυμίσουμε μερικά γεγονότα. Η συμφωνία υπογράφηκε την 1η Φεβρουαρίου 2006. Τηλεφωνήσαμε στο Υπουργείο πολλές φορές εκείνο το μήνα, λαμβάνοντας απαντήσεις του τύπου «μόνο ο Υπουργός έχει αντίγραφο αυτή τη στιγμή» και «δεν λειτουργεί το φαξ του Υπουργείου». Δεκαοχτώ μήνες αργότερα, αφού το κείμενο της συμφωνίας είχε ζητηθεί πολλάκις επί ματαίω στη Βουλή, ζητήσαμε επισήμως τη συμφωνία με έγγραφό μας που έλαβε στο Υπουργείο σας τον αριθμό πρωτοκόλλου 34954/07-08-2007. Είκοσι πέντε μέρες αργότερα δεν είχατε απαντήσει και απευθυνθήκαμε στο Συνήγορο του Πολίτη, που σας διέταξε να παραδώσετε τη συμφωνία, αλλά πάλι δεν απαντήσατε, μέχρι που τελικά καταθέσατε το νομοσχέδιο, στις 10 Ιανουαρίου 2008. Είκοσι τρεις μήνες, κύριε Υπουργέ. Η διαφορά με τη δική μας αντιμετώπιση είναι εκπληκτική. Ο εκπρόσωπός μας, κ. Κρανιδιώτης, δέχτηκε τηλεφώνημα από τη Βουλή στις 16 Ιανουαρίου 2008 και ώρα 18:00, ενόσω βρισκόταν στη Νεάπολη Λακωνίας. Την επόμενη μέρα, στις 09:00, ήταν στη Βουλή για να καταθέσει την άποψή του. Η άψογη στάση του κ. Κρανιδιώτη δεν περιορίζεται σ' αυτή την ανταπόκρισή του. Σεβόμενος τη Βουλή, που τον κάλεσε να καταθέσει ως ειδικός, δεν υπέδειξε στους βουλευτές τι να κάνουν, παρά εξέφρασε με κοσμιότητα τους προβληματισμούς του. «Έχουμε κάποιες ανησυχίες», είπε. «Η Σύμβαση είναι δεσμευτική για το ελληνικό κράτος». «Η χώρα και το Δημόσιο δένονται de facto στο άρμα μιας συγκεκριμένης εταιρείας». Κατόπιν αυτών, εσείς είπατε στην ολομέλεια ότι αυτά είναι απορίες και όχι αντιρρήσεις. Η δήλωσή σας αυτή προκάλεσε, περισσότερο από κάθε άλλο, οργή και αγανάκτηση στην κοινότητά μας, που έχει παρακολουθήσει από κοντά τη διαδικασία. Η δήλωσή σας όχι μόνο προσβάλλει την κοινότητα και τον εκπρόσωπό της, αλλά και παραπλανεί την ολομέλεια της Βουλής. Ελπίζουμε να καταλάβαμε λάθος τις προθέσεις και τη στάση σας. Σας παρακαλούμε να ανακαλέσετε, ενώπιον της Βουλής, τα λεγόμενά σας σχετικά με τις θέσεις μας. Αν ακόμα και μετά τα παραπάνω υπάρχουν αμφιβολίες σχετικά με τη θέση του συλλόγου μας, σας δηλώνουμε με τον πιο επίσημο, ρητό και κατηγορηματικό τρόπο την πλήρη αντίθεσή μας στο προς ψήφιση νομοσχέδιο. Με τιμή, Richard Kweskin Πρόεδρος Ένωση Χρηστών και Φίλων Λίνουξ Ελλάδας Για τα παραπάνω ενημερώθηκα από το σχετικό μήνυμα στην Public λίστα του Συλλόγου: Deltio typou / epistoli pros Yfypourgo gia tis "apories" Πηγή: http://forum.hellug.gr/b39/summary-ms-()/0/
Apoll Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2008 Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2008 Θα ήθελα να συμπληρώσω ότι τα παιδιά στα σχολεία είναι σχεδόν σίγουρο ότι προμηθευτούν το πανακριβο και φυσικα "ημέτερο" φορητό της Intel/Microsoft αντί του OPLC πλέον. Γιατί το OPLC είναι για τριτοκοσμικούς ηθαγενείς όπως έμμεσα άφησαν να εννοηθεί. Ο κ. Γιώργος Παπανικολάου έγραψε χτες τις πολύ καλές σκέψεις του στο ιστολόγιο της P2P Foundation. Και υπάρχει και παράθεση από την εφημερίδα Αυγή με σχετικό άρθρο.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα