KnightRider Δημοσ. 5 Ιανουαρίου 2008 Δημοσ. 5 Ιανουαρίου 2008 Πειτε μου τι διαφορά υπαρχει το stereo και joint stereo????
Black Demis Δημοσ. 5 Ιανουαρίου 2008 Δημοσ. 5 Ιανουαρίου 2008 Το ίδιο πράμα αναρωτιέμαι και εγώ.. Περιμένω απαντισεις
Super Moderators Thresh Δημοσ. 5 Ιανουαρίου 2008 Super Moderators Δημοσ. 5 Ιανουαρίου 2008 Wikipedia...strong is the Force in this one http://en.wikipedia.org/wiki/Joint_stereo
Pantelwolf Δημοσ. 5 Ιανουαρίου 2008 Δημοσ. 5 Ιανουαρίου 2008 Πέτυχα κάτι πολύ επεξηγηματικό Q : What's the difference between the various stereo modes? A : It's important to understand the difference between Stereo and Joint Stereo. 'Joint Stereo' modes take advantage of the similarities between the L+R channels. This allows more bits to be used in other areas and in many cases this can give an overall gain in encoding quality. Almost all encoders use joint stereo when encoding at 128 kbits. Joint stereo has 2 submodes called IS and MS. 'Joint Stereo IS' destroys phase information and shouldnt be used for high-quality encoding. 'Joint Stereo MS' means Middle/Side and is OK for use in most encoding. However, for some audio, Joint Stereo MS may create a 'flanging' or 'swishing' effect. In these cases it's better to use 'Stereo mode'. This mode creates 2 independent channels for both left and right. When stereo mode is used, you should also use a higher bitrate (160 or 192 kbits) - Stereo mode will allocate about half of this bitrate for each channel. In summary, for most audio, Joint Stereo MS at 128 or 160 kbits should be fine. If your audio is especially 'wide' and creates flange you should use 'Stereo' mode. You can change these modes in the Radium codec control panel.
Eusebius Δημοσ. 6 Ιανουαρίου 2008 Δημοσ. 6 Ιανουαρίου 2008 Πρώτα απʼ όλα! To joint stereo και το σκέτο stereo μας ενδιαφέρουν κυρίως για τη θεωρία. Στην πράξη δεν τα αγγίζουμε και αφήνουμε τον κωδικοποιητή να κάνει τη δουλειά του με την ησυχία του. Αλλιώς, αν βάλουμε χέρι, το πιθανότερο είναι ότι θα έχουμε χειρότερο αποτέλεσμα! Στο θέμα τώρα... Τί είναι το joint stereo Το joint stereo είναι ένας έξυπνος τρόπος με τον οποίο οι κωδικοποιητές ήχου εξοικονομούν bandwidth εκμεταλλευόμενοι τη συσχέτιση, δηλ. τις ομοιότητες, μεταξύ των δύο καναλιών ενός στερεοφωνικού σήματος. Η οικονομία αυτή εξαργυρώνεται στη συνέχεια με δύο τρόπους: είτε μικρότερος όγκος για την ίδια ποιότητα είτε καλύτερη ποιότητα για τον ίδιο όγκο. Σήμερα, εν έτει 2008, όταν λέμε joint stereo συνήθως εννοούμε mid/side joint stereo. Παλιότερα κάποιοι κωδικοποιητές εφάρμοζαν έναν άλλο τρόπο joint stereo, το intensity stereo, στο οποίο οφείλεται εν πολλοίς το κακό όνομα που είχε βγάλει το joint stereo. Το intensity stereo δεν μας απασχολεί πια. Παρακάτω μιλάω μόνο για το mid/side stereo. Για να φανεί καλύτερα η διαφορά του joint stereo, αναφέρω πρώτα δύο ακόμη τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προσεγγίσουμε την κωδικοποίηση ενός στερεοφωνικού σήματος. Οι περιγραφές βασίζονται κυρίως στην τεκμηρίωση του LAME: http://lame.sourceforge.net/ dual channel. Τα δύο κανάλια κωδικοποιούνται τελείως ανεξάρτητα και στο καθένα κατανέμεται ίσο bandwidth, ακόμα κι αν το ένα είναι τέλεια σιωπή. Ομολογουμένως, όχι πολύ έξυπνος τρόπος για στερεοφωνική μουσική! stereo. Τα δύο κανάλια κωδικοποιούνται ανεξάρτητα αλλά το bandwidth δεν κατανέμεται κατʼ ανάγκην ισόποσα: αν το ένα κανάλι έχει δύσκολα σημεία και χρειάζεται περισσότερo bandwidth για να γίνει σωστή δουλειά μπορεί να πάρει λίγο από το άλλο, και τανάπαλιν. mid/side stereo. Εδώ είναι το έξυπνο κόλπο που εξοικονομεί bandwidth! Στα σημεία που έχουμε χαμηλό στερεοφωνικό διαχωρισμό, δηλαδή που τα δύο κανάλια είναι όμοια σε μεγάλο βαθμό, αντί να κωδικοποιείται το κάθε κανάλι χωριστά, κωδικοποιείται ο μέσος (mid) των δύο, δηλ. (L+R)/2, και η διαφορά (side), δηλ. (L-R)/2. Κατά την αποκωδικοποίηση, δηλ. όταν ακούμε τη μουσική μας, ανασυστήνονται τα δύο κανάλια με βάση τον μέσο και τη διαφορά. Δηλ. έχουμε το ίδιο τελικό αποτέλεσμα που θα παίρναμε με το απλό stereo αλλά σε μικρότερο όγκο! Εννοείται ότι, όσο μεγαλύτερη είναι η ομοιότητα των δύο καναλιών, τόσο μεγαλύτερο το κέρδος. Και αντιστρόφως, εκεί που τα κανάλια είναι τελείως διαφορετικά δεν έχουμε κανένα κέρδος με το mid/side stereo. Οι παραπάνω τρόποι γίνεται να συνδυαστούν κιόλας. Δηλαδή δεν είναι απαραίτητο σε ένα τραγούδι να χρησιμοποιείται μόνο mid/side stereo ή μόνο σκέτο στέρεο. Εδώ θα πω για τον LAΜΕ, που έχω διαβάσει τί κάνει, αλλά νομίζω ότι και οι άλλοι απωλεστικοί κωδικοποιητές (Nero AAC, Ogg Vorbis κλπ.) πάνω-κάτω τα ίδια κάνουν. Στον LAME, λοιπόν, η προεπιλογή της παραμέτρου stereo mode (-m) είναι το «joint-stereo» (j), το οποίο, --προσοχή!-- στην περίπτωση του LAME δεν σημαίνει σκέτο mid/side stereo αλλά εναλλαγή μεταξύ mid/side stereo και απλού stereo (εκείνου που το ένα κανάλι μπορεί να δώσει ή να πάρει λίγο bandwidth από το άλλο). Βάσει ενός αλγορίθμου, ο κωδικοποιητής υπολογίζει τί είναι το καλύτερο για κάθε σημείο και αλλάζει από τον έναν τρόπο στον άλλο ανάλογα. Τέλος, ας σημειωθεί και κάτι άλλο: οι μέθοδοι αυτού του τύπου, δηλ. mid/side stereo, δεν χρησιμοποιούνται μόνο από απωλεστικούς κωδικοποιητές. Καταρχήν, εφόσον υλοποιούνται σωστά, είναι μη απωλεστικές και χρησιμοποιούνται και από μη απωλεστικούς (lossless) κωδικοποιητές όπως το FLAC και το WavPack ως ένα από τα στάδια της κωδικοποίησης. Π.χ., ένα παράθεμα από την τεκμηρίωση του FLAC: Interchannel Decorrelation. In the case of stereo streams, the encoder will create mid and side signals based on the average and difference (respectively) of the left and right channels. The encoder will then pass the best form of the signal to the next stage. http://flac.sourceforge.net/format.html Για περισσότερα ξεκινήστε από δω: http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=Joint_stereo http://www.rarewares.org/mp3-lame-bundle.php -- η τεκμηρίωση που περιέχεται στο πακέτο του LAME εξηγεί το θέμα αυτό (και άλλα) με απλά και καθαρά λόγια
Cyngus X-1 Δημοσ. 7 Ιανουαρίου 2008 Δημοσ. 7 Ιανουαρίου 2008 Και πιο προγραμμα προτινετε για rip eac η dbpoweramp πως μπορω να εχω στον eac cbr 320 stereo γιατι ripαρει μονο σε joint stereo απο οτι εχω δει? Και κατι αλλο εχω ενα nec ad7173 και ενα liteon 20ah1 με πιο προτινετε να κανω συμπιεση?
Eusebius Δημοσ. 8 Ιανουαρίου 2008 Δημοσ. 8 Ιανουαρίου 2008 @ Black Demis και KnightRider, Να ʼστε καλά! Και πιο προγραμμα προτινετε για rip eac η dbpoweramp πως μπορω να εχω στον eac cbr 320 stereo γιατι ripαρει μονο σε joint stereo απο οτι εχω δει?Και κατι αλλο εχω ενα nec ad7173 και ενα liteon 20ah1 με πιο προτινετε να κανω συμπιεση? Πώς να έχεις στέρεο γιατί ριπάρει μόνο σε joint stereo Να μην του πεις να κωδικοποιεί σε σκέτο στέρεο! Και, εφόσον χρησιμοποιείς LAME, δεν ριπάρει μόνο σε joint, αλλά αλλάζει από τον ένα τρόπο στον άλλο ανάλογα, όπως λέω πιο πάνω. Αν ήταν καλύτερο το σκέτο στέρεο παντού, θα το είχαν βάλει αυτό default. Δεν υπάρχει λόγος να μην επιστεύεσαι τους προγραμματιστές του LAΜΕ. Δεν είναι κανένας τυχαίος κωδικοποιητής. EAC ή dbpoweramp Προσωπικά χρησιμοποιώ το EAC αν θέλω secure ripping. Το καινούργιο dbpoweramp, από τότε που πρόσθεσε secure ripping, λένε ότι είναι ισάξιο του EAC, μόνο που πρέπει να το πληρώσεις.
Cyngus X-1 Δημοσ. 8 Ιανουαρίου 2008 Δημοσ. 8 Ιανουαρίου 2008 To dbpoweramp το βρισκω πιο απλο και επειδη ακουω μεταλ βγαζει εναν πιο ογκωδη ηχο εχω παρατηρησει αλλα δεν βρισκει λαθακια και στην συνεχεια ακουω κατι τσικ τσικ που και που οταν ακουω στο ipod το με το eac στα ιδια cd δεν το κανει αλλα δεν μπορω να το ρυθμισω μπορεις να δωσεις εναν οδηγω η να ανεβασεις ενα προφιλ για την τελευταια εκδοση του eac?:-)
KnightRider Δημοσ. 8 Ιανουαρίου 2008 Μέλος Δημοσ. 8 Ιανουαρίου 2008 Και όταν είναι joint stereo και το κάνεις σκέτο stereo πάλι δεν έχει διαφορά γιατί παραμένει joint stereο
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.