PavelX Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 Συγνώμη, θέλω να ρωτήσω κάτι περί παύση=μουσική. Με αυτή τη λογική: Όταν μιλάω, κάνω φασαρία. Όταν δεν μιλάω, πάλι κάνω φασαρία. ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ ΡΕ? Όσο "αλλού" και να είναι κάποιος, η παύση δεν μπορεί να είναι μουσική. Μπορεί όμως να αποτελεί "μέρος" της μουσικής. Μια ανάσα μεταξύ 2 ήχων. Αλλά ρε παιδιά, παύση = μουσική ? Από πότε η σιωπή έχει νότες? Και θα συμφωνήσω με αυτούς που είπαν ότι εάν έκανε κάποιος άλλος το 4:33 θα τον έλεγαν τρελό και θα γελούσαν ακόμη και οι καρέκλες.
teo64x Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 Συγνώμη, θέλω να ρωτήσω κάτι περί παύση=μουσική.Με αυτή τη λογική: Όταν μιλάω, κάνω φασαρία. Όταν δεν μιλάω, πάλι κάνω φασαρία. Δε μπορώ να εκφράσω άποψη περί φασαρίας, μιας και δεν ασχολούμαι με το είδος. Για τη μουσική όμως, με την οποία ασχολούμαι, μπορώ να σου απαντήσω. ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ ΡΕ? Εγώ ναι. Και οι περισσότεροι εδώ μέσα καλά φαίνονται. Όσο "αλλού" και να είναι κάποιος, η παύση δεν μπορεί να είναι μουσική. Μπορεί όμως να αποτελεί "μέρος" της μουσικής. Μια ανάσα μεταξύ 2 ήχων. Γιατί δε μπορεί; Επιχειρήματα; Λοιπόν... Εφόσον η παύση είναι μέρος της μουσικής και εφόσον κανείς δεν επιβάλλει σε έναν συνθέτη το πώς θα χρησιμοποιήσει τις παύσεις, τις νότες και τα υπόλοιπα στοιχεία της μουσικής, ένα κομμάτι γεμάτο παύσεις μπορεί και είναι μουσική. Αλλά ρε παιδιά, παύση = μουσική ? Από πότε η σιωπή έχει νότες? Η σιωπή δεν έχει νότες. Η παύση δεν είναι νότα. Και θα συμφωνήσω με αυτούς που είπαν ότι εάν έκανε κάποιος άλλος το 4:33 θα τον έλεγαν τρελό και θα γελούσαν ακόμη και οι καρέκλες. Κι εγώ θα συμφωνήσω. Και τί μ' αυτό; Ο Cage πειραματιζόταν πάρα πολύ με τη μουσική και το "πείραμά" του είχε νόημα, όπως αναλύσαμε παραπάνω. Το νόημα ήταν (και είναι) να αφήνει να ακούγονται σε κάθε ηχογράφηση οι ήχοι του περιβάλλοντος όπου γίνεται η εκτέλεση. Ένα μουσικό πείραμα. Δεν είναι και τόσο παράλογο πια...
Toufas Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 Μέλος Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 manuel για αυτο τι εχεις να πεις? http://www.youtube.com/watch?v=KLZUA7pBrek (μετα το 20" αρχιζει, ignore το τραγουδι που εχει για intro)
Lomar Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 ...Και στο κάτω-κάτω, σεβάσου ότι ο Cage είναι ο μόνος συνθέτης που κατάφερε να γράψει ένα κομμάτι το οποίο μπορείς να το ακούς όσο δυνατά θες, χωρίς να σου φωνάζει ο από κάτω να κάνεις ησυχία... Αυτά τα λίγα. Χαχαχαχα! Αυτο θα το σεβαστώ! Κοίτα να δεις τι ακριβώς εννοώ. Στη συνέντευξή που παρέπεμψε ενας φίλος προηγουμένως στο youtube, ο Cage έλεγε πολύ ρηξικέλευθα (για εμένα) και εντυπωσιακά πράγματα που μας δίνουν μια νέα διάσταση στην αντίληψη μας, και το καλύτερο είναι πως ήταν υλοποιήσιμα! Εξηγούμε. Φανταστείτε μια οικογένεια σε ενα τραπέζι να τρώνε. Δε τους βλέπουμε, αλλά ακούμε ξεκάθαρα και τον παραμικρό ήχο και φυσικά σύντομες συζητήσεις. Αυτό απο μόνο του, (με την προϋπόθεση οτι οι ήχοι θα επεξεργαστούν προκειμένου να ακούγονται πιο έντονοι σε συγκεκριμένα σημεία) μπορεί να μας δώσει διάφορες εικόνες, πχ σε κάποια σημεία να αντιλαμβανόμαστε οτι αυτός που μασάει έντονα αρπάζει το ποτήρι και κατεβάζει βιαστικές γουλιές (και ακούγεται ο γνωστός ήχος), άρα υπάρχει ένταση σε αυτόν. Κάποιος άλλος ίσα ίσα που αγγίζει το φαγητό του, οι μπουκιές και το μάσημα του ακούγεται αργό και αδύναμο κτλ, άρα αυτός έχει γαμημένη ψυχολογία κτλ κτλ κτλ Αυτοί λοιπόν οι ήχοι θα έχουν ένα συγκεκριμένο ρυθμό, δλδ μια οικογένεια με άγχος, προβλήματα και έλλειψη επικοινωνίας, μπορεί να έχει μουντο ρυθμό κτλ. Έτσι λοιπον και ενα μουσικό κομμάτι ακολουθεί μια διαδρομή, σαν να διηγείται κάτι. Επειδή λοιπόν η μουσική απο την δημιουργία της ακόμη έχει σαν σκοπό να αποτυπώσει το ρυθμό της ζωής (όχι μόνο τη ταχύτητα του, αλλά και τη πορεία του), γιατί λοιπόν να μην τον αφουγκραστούμε κατευθείαν απο τη πηγή. Ειδικά σε πόλεις κτλ όπου υπάρχουν ανάμεικτες κουλτούρες, διαφορετικές ομάδες ανθρώπων και γενικότερα έντονη αλληλεπίδραση και κινητικότητα, κάτι τέτοιο είναι ακόμη πιο εμφανές. Το δύσκολο βέβαια σε αυτό είναι να πετύχεις την κατάλληλη στιγμή όπου κάτι τέτοιο εκδηλώνεται σε μεγάλη κλίμακα για να το αντιληφθούμε. πχ σε ενα ποδοσφαιρικό αγώνα, ο συγχρονισμός sportcaster στο γκόλ και οι πανηγυρισμοί που επακολουθούν (ειδικά αν ακουστεί πρώτα ο χτύπος του σουτ και στη συνέχεια μόλις ακουστούν τα δίκτυα να γίνει cross in το πλήθος!!! ) είναι ενα πολύ σωστά συγχρονισμένο κομμάτι που έχει τη κορύφωση που του αρμόζει. Αλλά σε αυτό που στραβώνω, είναι όταν άτομα όντως πιο ειδικά απο εμένα σε κάποιο υποκειμενικό κυρίως τομέα (ειδικά τέχνη) αφορίζουν αυτούς που δεν αντιλαμβάνονται αμέσως κάτι, οτιδήποτε, και μάλιστα τη στιγμή που κορυφαίοι επαγγελματίες του κλάδου τους, έχουν την ίδια αντίδραση σε αυτό το κάτι με τους άσχετους. Αν δεν ήμουν αρκετά σαφής με τη τελευταία παράγραφο, δείτε ξανά αυτό: http://youtube.com/watch?v=hUJagb7hL0E
Toufas Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 Μέλος Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 αρα με το να μην κανω την εργασια για την σχολη μου, την κανω? παντως, μου θυμιζει το επεισοδιο στο southpark με την tooth fairy η ολη φαση
PavelX Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 Τελικά είναι πολύ trendy να απαντάς σε κάθε πρόταση του άλλου. Θα σταθώ εδώ όμως Λοιπόν... Εφόσον η παύση είναι μέρος της μουσικής και εφόσον κανείς δεν επιβάλλει σε έναν συνθέτη το πώς θα χρησιμοποιήσει τις παύσεις, τις νότες και τα υπόλοιπα στοιχεία της μουσικής, ένα κομμάτι γεμάτο παύσεις μπορεί και είναι μουσική. Θα σου φέρω ένα αντίστοιχο παράδειγμα. Ένας άνθρωπος μπορεί να είναι μέρος μιας ομάδας. Ένας άνθρωπος όμως, δεν είναι μπορεί να είναι μια ομάδα μόνος του. Έτσι και οι παύσεις είναι μέρος της μουσικής, αλλά μόνες τους δεν είναι μουσική. Έχετε μπερδέψει την διαφορά "ήχου" και "μουσικής". Όταν ακούς ένα τραγούδι, λες "ακούω μουσική" ή "ακούω ήχους" ? Όταν ακούς στο σπίτι σου ένα "ΓΚΡΑΠ ΜΠΑΜ ΜΠΟΥΜ" λες "ακούστηκε ένας ήχος στο δωμάτιο" ή "ακούστηκε μουσική στο δωμάτιο" ?
teo64x Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 Είδα το βιντεάκι, και επιμένω σε αυτό που είπα πριν. Όσο κι αν σέβεται κανείς το κομμάτι, είναι αντικειμενικά δύσκολο να μην αντιδράσει την ώρα που συμμετέχει σε κάτι τόσο ασυνήθιστο (αυτό για την ορχήστρα). Όσο για το διευθυντή της ορχήστρας που σκούπισε τον ιδρώτα του κάπου στη μέση, θέλω να ελπίζω πως το έκανε για να προκαλέσει ίσως το γέλιο στους ακροατές. Δες πώς το αντιλαμβάνομαι εγώ... Αν ο διευθυντής της ορχήστρας είναι εντάξει και σέβεται αυτά που παίζει... Το 4'33'' είναι μια εκτέλεση ενός κομματιού χωρίς νότες, έτσι ώστε να ακουστεί ο ήχος που θα ακουγόταν από το περιβάλλον μαζί με τις νότες (αν υπήρχαν). Υπό 'φυσιολογικές' συνθήκες, ο διευθυντής της ορχήστρας θα σκούπιζε τον ιδρώτα του, έτσι; Το ότι τον "σκούπισε" τώρα, δε δείχνει απαραίτητα ότι ο ίδιος το χλευάζει, αλλά το ότι ήθελε να πειραματιστεί με το ποια θα έιναι η αντίδραση του κοινού σε αυτό. Το ότι το κάνει αυτό λοιπόν, και το κοινό γελάει, δείχνει ότι αυτός που δε σέβεται το κομμάτι δεν είναι ο ίδιος, αλλά το κοινό. Κατά κάποιο τρόπο. Από την άλλη, ο διευθυντής της ορχήστρας έκανε αυτή την κίνηση για να ειρωνευτεί το κομμάτι, αυτό είναι δικό του θέμα και πιστεύω ότι δεν τον τιμά. Σε αυτή την περίπτωση, μάλιστα, ίσως ήταν λάθος που επιλέχθηκε για τη συγκεκριμένη εκτέλεση αυτό το άτομο (καθώς ένας μουσικός πρέπει να σέβεται αυτό που παίζει, δε νομίζω να διαφωνεί κανείς σ' αυτό). Τώρα, κάθε καλλιτέχνης (όχι μόνο ο Cage) έχει τους επικριτές του, μεταξύ των οποίων και άτομα διακεκριμένα στο χώρο του. Σημαίνει αυτό κάτι για τον καλλιτέχνη; Εγώ πιστεύω πως όχι. Τελικά είναι πολύ trendy να απαντάς σε κάθε πρόταση του άλλου. Ναι, συμπαθητικά είναι Θα σταθώ εδώ όμωςΘα σου φέρω ένα αντίστοιχο παράδειγμα. Ένας άνθρωπος μπορεί να είναι μέρος μιας ομάδας. Ένας άνθρωπος όμως, δεν είναι μπορεί να είναι μια ομάδα μόνος του. Μα κι εμείς εδώ δε μιλάμε για μία παύση, μιλάμε για τουλάχιστον τρεις παύσεις! Έτσι και οι παύσεις είναι μέρος της μουσικής, αλλά μόνες τους δεν είναι μουσική. Απάντησα πιο πάνω σε αυτό. Έχετε μπερδέψει την διαφορά "ήχου" και "μουσικής". Όταν ακούς ένα τραγούδι, λες "ακούω μουσική" ή "ακούω ήχους" ? Όταν ακούς στο σπίτι σου ένα "ΓΚΡΑΠ ΜΠΑΜ ΜΠΟΥΜ" λες "ακούστηκε ένας ήχος στο δωμάτιο" ή "ακούστηκε μουσική στο δωμάτιο" ? Άσε μας να κρίνουμε εμείς το τί έχουμε μπερδέψει. Όταν ακούς ένα "ΓΚΡΑΠ ΜΠΑΜ ΜΠΟΥΜ" από το δωμάτιο, λες ότι ακούς ένα θόρυβο. Όταν το ακούς όμως από το ηχοσύστημα του DVD σου, λες ότι ακούς soundtrack. Ελπίζω να καταλαβαίνεις τί θέλω να πω, γιατί είναι λίγο κουραστικό να σκεφτώ πώς να το αναλύσω
PavelX Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 Όταν ακούς ένα "ΓΚΡΑΠ ΜΠΑΜ ΜΠΟΥΜ" από το δωμάτιο, λες ότι ακούς ένα θόρυβο. ...και ακούς μόνο παύσεις, λες ότι δεν ακούς τίποτα. Πού είναι η μουσική ? οεο?
teo64x Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 ...και ακούς μόνο παύσεις, λες ότι δεν ακούς τίποτα.Πού είναι η μουσική ? οεο? Ξαναδιάβασε προσεκτικά την τελευταία παράγραφο του προηγούμενου post μου. Η απάντηση βρίσκεται εκεί. ... ... ... Αν δεν τη βρήκες, εξηγούμαι: Όπως ένας θόρυβος μπορεί να είναι απλά φασαρία ή soundtrack (μουσική!), έτσι και η σιωπή μπορεί να είναι είτε απλά ησυχία ή το 4'33'' (μουσική!).
Fidelio Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 αρα με το να μην κανω την εργασια για την σχολη μου, την κανω? έχω απόλυτη εμπιστοσύνη σε σένα, η επιστήμη την οποια και σπουδάζεις περιμένει πολλά απο εσένα φίλε toufa, προτείνω την διατριβή ή την εργασία πτυχίου να την ονομάσεις ... ΤΙΠΟΤΑ ! Γενικά αυτο που μου αρέσει σε αυτό το θρεντ, είναι οτι το 4.33'' εξετάζεται τεχνικά , είναι σαν να σου δείχνει κάποιος τον ουρανό και συ επιμαίνεις να κοιτάζεις το δάκτυλο ,χαχαχαχα.... τσ τσ τσ .... edit: (λολ) ---->>>>
PavelX Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 έτσι και η σιωπή μπορεί να είναι είτε απλά ησυχία ή το 4'33'' (μουσική!). Δες λίγο τα Bold. Ποιός είπε ότι το 4'33'' είναι μουσική in the first place? Επειδή είχε ένα πιάνο μπροστά του? Το σωστό θα ήταν να πεις "είτε απλά ησυχία ή το 4'33" (παύσεις!)".
teo64x Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 Ποιός είπε ότι το 4'33'' είναι μουσική in the first place? Εγώ. Επειδή είχε ένα πιάνο μπροστά του? Όχι. Επειδή ήταν γραμμένο σε παρτιτούρα, με υπαρκτά μουσικά στοιχεία (παύσεις) και χωρίς λάθη (στην αρμονία, στο μέτρο, κλπ.). Το σωστό θα ήταν να πεις "είτε απλά ησυχία ή το 4'33" (παύσεις!)". Κι αυτό σωστό θα ήταν, γιατί το ένα δεν αποκλείει το άλλο. Αυτό προσπαθώ να πω τόση ώρα...
sno0py Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2007 Εγω δηλαδη που εβγαλα με την πρωτη το κομματι 4:33 εχω το ταλεντο να κανω μουσικη?να τα παρατησω ολα κ να ασχοληθω μαζι της?Ποιος αλλος εχει βγαλει με την πρωτη κοματι που εχει ακουσει μια φορα χωρις γνωση μουσικης?ε? :D:D
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.