Προς το περιεχόμενο

bmw 316 /116 και m6


SL9S9

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Υrpm>Ζrpm

 

Και αν Yrpm=Zrpm, τότε ο κινητήρας βγάζει ίδια ισχύ και ίδια ροπή στις ίδιες στροφές, και με διαφορετική σχέση μετάδοσης επιτυγχάνεται διαφορετική ταχύτητα, σωστά?

Όταν κάνουμε συγκρίσεις, για τις ίδιες συνθήκες δεν μιλάμε? Γιατί να πούμε για διαφορετικές στροφές?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 381
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Και αν Yrpm=Zrpm, τότε ο κινητήρας βγάζει ίδια ισχύ και ίδια ροπή στις ίδιες στροφές, και με διαφορετική σχέση μετάδοσης επιτυγχάνεται διαφορετική ταχύτητα, σωστά?

Όταν κάνουμε συγκρίσεις, για τις ίδιες συνθήκες δεν μιλάμε? Γιατί να πούμε για διαφορετικές στροφές?

 

Ας πούμε ότι ένα αυτοκίνητο βγάζει 100 ίππους στις 6000 σαλ. Ας υποθέσουμε επίσης ότι βγάζει 90 ίππους στις 5800σαλ και στις 6200 σαλ.

 

Έστω λοιπόν ότι ο κατασκευαστής του αποφασίζει το αμάξι αυτό να βγάλει την τελική του με 5η ταχύτητα, και του έχει δώσει και μια 6η overdrive για τις εθνικές οδούς.

 

Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο όταν έχει 5η και 6000 σαλ, θα έχει αντίσταση από αέρα, τριβές κλπ που εξισορροπούν τους 100 ίππους ισχύος που παρέχει ο κινητήρας.

 

Όταν εσύ έχεις φτάσει με 5η στις 6000 σαλ και βάλεις 6η ευελπιστώντας να βγάλεις παραπάνω χιλιόμετρα, αυτό που θα συμβεί είναι το εξής: Οι στροφές του κινητήρα θα πέσουν κάτω από τις 5800σαλ και ο κινητήρας θα δίνει λιγότερους από 90 ίππους. Όμως εσύ εκείνη την στιγμή πηγαίνεις με μια ταχύτητα που για να την διατηρήσεις χρειάζεσαι 100 ίππους, τους οποίους δεν έχεις. Έτσι θα "κρεμάσει" η 6η σχέση και το αυτοκίνητο θα χάσει ταχύτητα.

 

Στο παράδειγμα αυτό σκόπιμα υπέθεσα ότι η μέγιστη ισχύς αποδίδεται σε ενα εύρος 200 στροφών. Στην πράξη το εύρος αυτό μπορεί να είναι μεγαλύτερο, οπότε και με μια μακρύτερη σχέση ίσως καταφέρεις να βγάλεις πάλι τα ίδια χιλιόμετρα με μια απόκλιση +-5% . Αυτό που έχει τον κύριο λόγο σε κάθε περίπτωση, είναι η ισχύς του αυτοκινήτου και η αεροδυναμική του.

 

Δεν διαφωνούμε, όλοι το ίδιο πράγμα λέμε πάνω κάτω. Καλό μας Πάσχα!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οπότε συμφωνούμε ότι το γρανάζωμα δεν παίζει και τόσο ρόλο στην τελική ταχύτητα, έτσι δεν είναι? :)

 

όντως, συνήθως το γρανάζωμα δεν παίζει τον ρόλο. αλλά μπορεί και να παίξει ρόλο. την πιο μεγάλη ευθύνη για την τελική την έχει η αεροδυναμική και από κοντά ακολουθεί η ισχύς.

 

Και αν Yrpm=Zrpm, τότε ο κινητήρας βγάζει ίδια ισχύ και ίδια ροπή στις ίδιες στροφές, και με διαφορετική σχέση μετάδοσης επιτυγχάνεται διαφορετική ταχύτητα, σωστά?

Όταν κάνουμε συγκρίσεις, για τις ίδιες συνθήκες δεν μιλάμε? Γιατί να πούμε για διαφορετικές στροφές?

 

μιλάω για τις ίδιες συνθήκες γιατί τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου είναι ίδια και στις 2 σχέσεις μετάδοσης. απλά, στην 5η οι στροφές του κινητήρα είναι περισσότερες από την 6η. οι αντιστάσεις στις δυο περιπτώσεις είναι ίδιες. διαφέρει όμως η παραγόμενη ιπποδύναμη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν λέω rpm, εννοώ στροφές κινητήρα, όχι στροφές τροχών.

Δηλαδή, όταν οι στροφές του κινητήρα είναι 6000 με 5η και 6000 με 6η, τότε τι γίνεται? Έχουν ίδια ταχύτητα? Δεν νομίζω... Ανεξάρτητα από το τί έχει γίνει για να φτάσουν μέχρι εκεί, και το πόση ώρα θέλουν για να φτάσουν μέχρι εκεί και αν θα φτάσουν ποτέ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

κι εγώ για rpm κινητήρα μιλάω. προφανώς αν οι rpm είναι 6000 για 5η και 6η, η 6η θα βγάλει παραπάνω χλμ/ώρα (θεωρητικά). αλλά τι σχέση έχει αυτό?

η περίπτωση που εξετάζουμε είναι η τελική σχέση μετάδοσης να μη μπορεί να φτάσει τα max θεωρητικά της χλμ/ώρα (λόγω συνδυασμού αντιστάσεων και καμπύλης ιπποδύναμης).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν μιλάμε για τελικές πάνω από τα 180 χιλιόμετρα η αεροδυναμική παίζει ΤΕΡΑΣΤΙΟ ρόλο.

 

Προφανώς, διότι το drag είναι ανάλογο του τετραγώνου της ταχύτητας.

 

Όσο για τον μειωτήρα και τις στροφές, έχει γίνει παρεξήγηση, άλλο εννοεί ο ένας, άλλο ο άλλος. Τώρα όμως δεν κάθομαι να εξηγήσω, με περιμένει το φαγητό μου. Βασικά, με απλά λόγια, το ίδιο σχεδόν λέμε όλοι, απ' ότι κατάλαβα, αλλά από διαφορετική σκοπιά. Καλό Πάσχα σε όλους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 χρόνο αργότερα...

ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ, ΚΑΙ Ο ΕΠΙΛΟΓΟΣ:

Ξεθαψα αυτό το θέμα μήπως το βρει κανενας (με την αναζήτηση) και σχηματίσει λάθος γνώμη, και για να πω οτι πολλοι εδώ απαντούν χωρίς να ξέρουν (ξέρουν αυτοί). Απλώς να μιλάνε. Το αυτοκινητο το εχω αγορασει εδω και καιρό (316 με 122 αλογα). Με μια λέξη είναι ΑΨΟΓΟ. Ούτε αναιμικό κινητήρα έχει ούτε συγκρίνεται με γιαπωνέζικα, κλπ. Με 4 ατομα φορτωμενος και με 90χλμ και 2500 στροφές ζηταει 6η ταχύτητα. Με 160χλμ φορτωμένος ουτε ακουγεται. Θες προσπεραση; το πολύ πολύ να κατεβάσεις σε 5η ή 4η ταχύτητα. Σε σχέση με τα αλλα (και το προηγούμενο μου) 1600άρια είναι τουλάχιστον μια κλάση πάνω. Κατανάλωση; Κάτω από 7 lt ( σχεδόν μεσα σε πόλη, περιφερειακός - προάστια). Σερβις; καθε 4 χρόνια ή 50.000 χλμ. (τωρα περιμενω το bonus από την αντιπροσωπεία :lol: ) Βεβαια αν θέλετε κόντρες και επιταχύνσεις πολλών G (!!!) η 320 δεν εχει και μεγαλη διαφορά...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξέρω αν είναι σχετικά καινούρο το αμάξι αλλά καλορίζικο αναδρομικώς...:-)

 

Όταν ανοίχτηκε το θέμα, όμως, δεν υπήρχε το sub-forum για αυτοκίνητα να το βάλεις εκεί?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ούτε αναιμικό κινητήρα έχει ούτε συγκρίνεται με γιαπωνέζικα,

Βεβαια αν θέλετε κόντρες και επιταχύνσεις πολλών G (!!!) η 320 δεν εχει και μεγαλη διαφορά...

 

 

Για αρχή καλοτάξιδο.

Ο κινητήρας κρίνεται σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Μπορεί για εσένα να είναι επαρκής αλλά όταν με τα ίδια λεφτά αγοράζεις περισσότερα άλογα ή περισσότερη ροπή(σε ανταγωνιστικά μοντέλα πάντα) ένα μειονέκτημα το έχει.

 

Τι εννοείς ότι η 320 δεν έχει μεγάλη διαφορά; Σε τιμή ή σε επιδόσεις;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ, ΚΑΙ Ο ΕΠΙΛΟΓΟΣ:

Ξεθαψα αυτό το θέμα μήπως το βρει κανενας (με την αναζήτηση) και σχηματίσει λάθος γνώμη, και για να πω οτι πολλοι εδώ απαντούν χωρίς να ξέρουν (ξέρουν αυτοί). Απλώς να μιλάνε. Το αυτοκινητο το εχω αγορασει εδω και καιρό (316 με 122 αλογα). Με μια λέξη είναι ΑΨΟΓΟ. Ούτε αναιμικό κινητήρα έχει ούτε συγκρίνεται με γιαπωνέζικα, κλπ. Με 4 ατομα φορτωμενος και με 90χλμ και 2500 στροφές ζηταει 6η ταχύτητα. Με 160χλμ φορτωμένος ουτε ακουγεται. Θες προσπεραση; το πολύ πολύ να κατεβάσεις σε 5η ή 4η ταχύτητα. Σε σχέση με τα αλλα (και το προηγούμενο μου) 1600άρια είναι τουλάχιστον μια κλάση πάνω. Κατανάλωση; Κάτω από 7 lt ( σχεδόν μεσα σε πόλη, περιφερειακός - προάστια). Σερβις; καθε 4 χρόνια ή 50.000 χλμ. (τωρα περιμενω το bonus από την αντιπροσωπεία :lol: ) Βεβαια αν θέλετε κόντρες και επιταχύνσεις πολλών G (!!!) η 320 δεν εχει και μεγαλη διαφορά...

 

Ε όχι και 7lt στα 100 χιλιομετρα. Το έχω τόσα χρόνια και το έχω μετρήσει άπειρες φορές. Είναι 11,5 με 12 lt μεσα στην πόλη και 7 με 7,5 πάνω σε αυτοκινητόδρομο. Επίσης εάν είσαι φορτωμένος και βάλεις με 90 χλμ/ω 6η ταχύτητα το γονάτισες το αυτοκίνητο. Θέλεις τουλάχιστον 120 με 130 χλμ/ω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπα, με 90-95 σε ισιο δρομο τρωει 5,6 με 5,9 (το ξαναδοκιμασα σημερα). Μεσα στην πολη (μαλλον μικτο κυκλο) φτανει και 8,6 αναλογα πως οδηγεις. Τι θα πει το εχεις πολλα χρονια. Μιλαω για το τελευταιο Ε90

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπα, με 90-95 σε ισιο δρομο τρωει 5,6 με 5,9 (το ξαναδοκιμασα σημερα). Μεσα στην πολη (μαλλον μικτο κυκλο) φτανει και 8,6 αναλογα πως οδηγεις. Τι θα πει το εχεις πολλα χρονια. Μιλαω για το τελευταιο Ε90

 

Τέσσερα χρόνια το έχω και το έχω ξέρω πολύ καλά σαν αυτοκίνητο. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να καίει μεσα στην πόλη 8,6. Και για μεικτό πολύ λίγο μου φαίνεται.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τέσσερα χρόνια το έχω και το έχω ξέρω πολύ καλά σαν αυτοκίνητο. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να καίει μεσα στην πόλη 8,6. Και για μεικτό πολύ λίγο μου φαίνεται.

 

 

Μήπως έχεις τον κινητήρα με τα 115 άλογα που δεν έχει efficient dynamics και start-stop;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειναι απλο, ενα αμαξι τετοιας κατηγοριας και ποιοτητας αρα και βαρους δεν μπορει να καιει οσο λεει ο φιλος, σαν μικρουλι... Σε ενα ταξιδι ναι, οκ αλλα οχι και μεσα στην πολυ μου "μετακινει" ολο το βαρος συνεχεια

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.


  • Δημιουργία νέου...