Kariajoulas Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Το όλο θέμα ξεκίνησε με την αναβάθμιση του camcorder που έχω (προέκυψε ένα σημαντικό ποσό για αυτό το σκοπό 1450 ευρώ) και μέσα από αυτό καιαυτό τα παλικάρια με στείλανε σε αυτήν την ενότητα μήπως και βγάλω άκρη μια και είχαμε περάσει σε ποιο εξειδικευμένα θέματα που αφορούσαν editing σε mpeg files από το Premiere. Συνοψίζοντας με βλέπω για HD camcorder αλλά και εκεί το πρόβλημα που παρουσιάζεται έχει να κάνει με την επιλογή κασέτα ή σκληρός. Οι απόψεις και γενικότερα αυτά που αναφέρονται σχετικά με το editing αρχείων mpeg δεν είναι και τόσο ξεκαθαρισμένες (τουλάχιστον για μένα που οι γνώσεις μου στα mpeg είναι οι βασικές. Χτες μπήκα στο videomag.gr όπου κει εκεί υπήρχαν δυσμενείς αναφορές για editing σε mpeg από το Premiere που χρησιμοποιώ εγώ. Εδώ μπορεί κάποιος που κάνει editing σε mpeg αρχεία να παραθέσει μια εμπεριστατωμένη άποψη; να έχει ασχοληθεί όμως και το σχετικό editing. Γιατί απόψεις του στυλ άκουσα, διάβασα, μου είπαν, με βρίσκουν πλέον ιδιαίτερα επιφυλακτικό. Ευχαριστώ εκ των προτέρων
parsifal Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Θέλεις εμπεριστατωμένες απόψεις αλλά το/τα ερώτημα/τα ποιο/α είναι ακριβώς; Λες ότι οι γνώσεις σου σχετικά με το MPEG format είναι βασικές, μήπως θα ήταν καλύτερα και για χάριν οικονομίας να κωδικοποιήσεις τις απορίες σου ως εξής: 1. Αυτό γιατί έτσι;2. Το άλλο γιατί αλλιώς; 3... Επίσης, μιας και έθεσες υψηλά standards για το thread: Posts ατόμων που δε χρησιμοποιούν το Premiere συγκεκριμένα θα γίνουν αποδεκτά ή όχι;
Kariajoulas Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Μέλος Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Ωραία λοιπόν, ας γίνω ποιο ακριβής. Το video mpeg που θα πάρω από το camcorder με σκληρό, θα μπορώ να το επεξεργαστώ στο Premiere όπως επεξεργάζομαι τώρα το avi που παίρνω από το miniDV που έχω? Έχω ακούσει, διαβάσει διάφορα για τις δυσκολίες επεξεργασίας των mpeg. Μέχρι και ότι το editing δεν γίνεται frame by frame όπως τα avi, αλλά σε γκρουπ των 14. Αυτό είχα την ευκαιρία να το δοκιμάσω και διαπίστωσα ότι ΔΕΝ ισχύει. Τι άλλο ισχύει ή δεν ισχύει;(πάντα για το editing σε mpeg)
parsifal Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Έχω ακούσει, διαβάσει διάφορα για τις δυσκολίες επεξεργασίας των mpeg. Μέχρι και ότι το editing δεν γίνεται frame by frame όπως τα avi, αλλά σε γκρουπ των 14. Αυτό είχα την ευκαιρία να το δοκιμάσω και διαπίστωσα ότι ΔΕΝ ισχύει. Τι άλλο ισχύει ή δεν ισχύει;(πάντα για το editing σε mpeg) 1. Το 14 είναι λάθος, πρόκειται για groups των 15 ή 18 frames maximum (το λεγόμενο GOP, 15 σε PAL, 18 σε NTSC) 2. Όντως δεν ισχύει. Απλά, όταν επιλέγεις ένα τμήμα που αρχίζει ή τελειώνει εντός ενός GOP (και όχι να αρχίζει στο πρώτο frame του GOP ή να τελειώνει στο τελευταίο frame ενός GOP), το Premiere πίσω από την πλάτη σου κάνει MPEG-2 αποκωδικοποίηση ολόκληρου του GOP για να παράγει raw video frames και να σου επιτρέψει την αποκοπή με ακρίβεια frame. Αν όμως θέλεις να κάνεις export σε MPEG-2 format πάλι χωρίς επανακωδικοποίηση (για να επιστρέψεις τα μονταρισμένα clips π.χ. στην κάμερα), θα πρέπει αναγκαστικά τα εν λόγω frames να επανακωδικοποιηθούν με MPEG-2. Οπότε, έχεις μία απώλεια ποιότητας που δε θα είχες σε περίπτωση frame-based format (π.χ. DV-AVI ή MJPEG)
Kariajoulas Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Μέλος Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Γράφεις Αν όμως θέλεις να κάνεις export σε MPEG-2 format πάλι (για να επιστρέψεις τα μονταρισμένα clips π.χ. στην κάμερα),θα πρέπει τα εν λόγω frames να επανακωδικοποιηθούν με MPEG-2. Οπότε, έχεις μία απώλεια ποιότητας που δε θα είχες σε περίπτωση frame-based format (π.χ. DV-AVI ή MJPEG) Δεν μ΄ενδιαφέρει να επιστρέψω τα μονταρισμένα clips στην κάμερα. Αυτό που θέλω είναι το μονταρισμένο clip να το εξάγω σε κάποια μορφή (πχ avi) και με το encore να το γράψω σε DVD. Ίσως αργότερα (με το καλό) και σε blueray DVD. Θα έχω σε κάποιο επίπεδο πρόβλημα με τη διαχείριση των mpeg video? Βάση αυτών που θέλω-παραθέτω, έχω κάποιο λόγο να προτιμήσω κασέτα αντί σκληρό?
parsifal Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 ...Ίσως αργότερα (με το καλό) και σε blueray DVD... Αυτό προϋποθέτει ότι θα κάνεις κάποιου είδους archiving (αρχειοθέτηση) του πρωτότυπου υλικού (που προέκυψε αμέσως μετά το μοντάρισμα), χωρίς αυτό να έχει υποστεί περαιτέρω συμπίεση. Γενικά, είναι απαραίτητο όταν θες να έχεις τη δυνατότητα για πολλά output formats (ανέφερες και avi π.χ.) για τα οποία δεν έχεις και δε θες απαραίτητα να αποφασίσεις εκ των προτέρων. Πού έχεις σκοπό να αποθηκεύεις μόνιμα αυτό το πρωτότυπο υλικό λοιπόν, δεδομένου ότι πρόκειται για πολλά GB; Αυτό είναι ένα πρόβλημα που λύνουν οι DV κασέτες... ***Παράκληση: Χρησιμοποιείς τα bold με τρόπο που δε βγάζει νόημα. Πρόσεξέ το λίγο, γιατί κουράζει...
kallair Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Αυτό προϋποθέτει ότι θα κάνεις κάποιου είδους archiving (αρχειοθέτηση) του πρωτότυπου υλικού (που προέκυψε αμέσως μετά το μοντάρισμα), χωρίς αυτό να έχει υποστεί περαιτέρω συμπίεση. Γενικά, είναι απαραίτητο όταν θες να έχεις τη δυνατότητα για πολλά output formats (ανέφερες και avi π.χ.) για τα οποία δεν έχεις και δε θες απαραίτητα να αποφασίσεις εκ των προτέρων. Πού έχεις σκοπό να αποθηκεύεις μόνιμα αυτό το πρωτότυπο υλικό λοιπόν, δεδομένου ότι πρόκειται για πολλά GB; Αυτό είναι ένα πρόβλημα που λύνουν οι DV κασέτες... ***Παράκληση: Χρησιμοποιείς τα bold με τρόπο που δε βγάζει νόημα. Πρόσεξέ το λίγο, γιατί κουράζει... Μου γεννήθηκε μια μικρή απορία. Στις κάμερες μέχρι τώρα αν θυμάμαι καλα έπρεπε η κάμερα να έχει dv-in για να "ξαναέβαζες" το τελικό αποτέλεσμα στην κασσέτα. Σωστά; Στις high definition κάμερες πως γίνεται αυτή η διαδικασία; πάλι μέσω dv-in; επίσης από αυτή την απορία γεννήθηκε και μια άλλη. όταν αποθηκεύεται hd περιεχόμενο σε dv κασσέτα, πως την περνάμε στο pc; με τον κλασσικό τρόπο του capturing; αυτό για τις αναλύσεις hd προϋποθέτει και ισχυρό pc για να γίνει σωστό capturing και να μην έχουμε dropped frames ή δεν ισχύει αυτό(δηλαδή έχουμε απλή μεταφορά δεδομένων);
Kariajoulas Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Μέλος Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Δεν έχω σκοπό να αποθηκεύω πουθενά το πρωτότυπο υλικό. Όταν κάνω τη δουλειά μου, δηλαδή να περνάω το μονταρισμένο clip σε DVD, θα επανεγγράφω με νέο υλικό, είτε είναι κασέτα ή σκληρός.
parsifal Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Τότε μπορείς να επενδύσεις άνετα σε κάμερα με σκληρό δίσκο...
Kariajoulas Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Μέλος Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Ωραία, το ξεκαθαρίσαμε αυτό. Και κάτι τελευταίο (για σήμερα τουλάχιστον) που αφορά την μεταφορά του mpeg από την κάμερα στο σκληρό. Έστω ότι η κάμερα δεν έχει firewire αλλά USB. Υπάρχει πρόβλημα; Αυτό το ρωτάω γιατί διάβασα το σχόλιο του Γιάννης Platano εδώ Πηρα χθες απο Πλαισιο την SONY SR72 με σκληρο δισκοAλλα σημερα την πηγα πισω.Ποιοτητα εικονας χαλια και η μεταφορα του video στο pc ειχε πολλα κοληματα ισως λογω του οτι η συνδεση ηταν με usb ...Χωρις δευτερη κουβεντα την πηγα πισω και πηρα την Sony HC5E HD Παίζει και τέτοιο σενάριο ;
parsifal Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 27 Σεπτεμβρίου 2007 Το USB δε συγκρίνεται σε αξιοπιστία και σταθερότητα με το Firewire. Για low bandwidth συσκευούλες (ποντίκια/πληκτρολόγια/φλασάκια/inkjet κλπ) μια χαρά την κάνει τη δουλειά του, αλλά μέχρι εκεί. Να το αποφύγεις, αν μπορείς...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.