punky Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Πριν απαντήσω σε οτιδήποτε, οφείλω να δηλώσω εκ νέου ότι ο mandate είναι μεγάλη μορφή. Πάμε παρακάτω τώρα: Ανεξαρτήτως του τί πιστεύεις, κάτι το οποίο και είναι αναφαίρετο δικαίωμά σου, είναι τουλάχιστον υποκριτικό εφόσον δεν πιστεύεις σε αυτές τις χαζές όπως λές τελετές να είσαι επισήμως η πνευματική μητέρα του παιδιού αυτού. Διότι ανέλαβες έναν ρόλο στον οποίο δεν πιστεύεις. Προφανώς δεν παρακολούθησες το topic από την αρχή. Έχει απαντηθεί πολλές φορές αυτό το "επιχείρημα". Εμένα (όντας άθεος) με πάντρεψε κολλητός επίσης άθεος. Παντρεύτηκα με θρησκευτικό γάμο (αν και με μεγάλη χαρά θα το απέφευγα), επειδή όλοι οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι που αποτελούσαν την παλιά και νέα μου οικογένεια, το ήθελαν διακαώς. Τόσο, που είπα "α, στο καλό, ας τους κάνω το χατήρι για να μη στεναχωρηθούν". Ο κολλητός δέχτηκε να γίνει κουμπάρος μου, όχι γιατί είδε το φως το αληθινό αλλά γιατί είναι κολλητός μου και η πρόταση "θα με παντρέψεις ρε;" όλοι ξέρουμε ότι σήμερα ισοδυναμεί με "είσαι τόσο ξεχωριστός φίλος που στο δείχνω ζητώντας σου να συμμετάσχεις στο γάμο μου". Κάπως έτσι πάει και με τη βάφτιση. Μην αναλλωνόμαστε σε δήθεν επιχειρήματα ξανά και ξανά. Αχα, μάλιστα. Διάγεις βίο εν κλοιώ και απειλούμενο δηλαδή. Βασανιστικό ακούγεται γμτ μου... Ναι μόνο που δεν έβαλα εγώ τον εαυτό μου σε αυτή τη θέση, αλλά η κυρίαρχη θρησκεία. Όπως κάποιο νέο κορίτσι πρέπει να κρύβει το πρόσωπό του σε άλλα κράτη. Και αυτός είναι ένας από τους λόγους της "πολεμικής". Ποια τούμπα, ρε συ punky; Όταν «πούμε το ποίημα»; Αν υπάρχει μετά θάνατον ζωή και είναι σε άλλο επίπεδο συνειδητότητας, αεροστεγές και μη εφαπτόμενο αυτουνού εδώ, πώς θα του στείλει τα «χαιρετίσματα» του αλλουνού... ; Όχι. Τούμπα εννοώ το να διακρίνω ένα λογικό λάθος και την υποχρέωση που νιώθω να το επισημάνω. Είτε γιατί το αποτέλεσμά του θα έχει επίπτωση στη δική μου ζωή, είτε στη ζωή αυτού που το κάνει (αν έχω κέφια να ασχοληθώ μαζί του). Δεν βλέπω κάποια απάντηση όμως από κάποιον όσον αφορά το ποιες πεποιθήσεις μπαίνουν στο απυρόβλητο και ποιες όχι. Όλο για το "τι βαφτίσαμε" διαβάζω. Η επικέντρωση της κουβέντας μοναχά στο να πρέπει ο άθεος να απαντήσει και να αιτιολογήσει, αλλά οι θρησκεύομενοι να μην απαντάνε σε τίποτα αλλά μονάχα να ρωτάνε, τι δείχνει; Δίψα για μάθηση; Απουσία απαντήσεων; Τι;
mandate Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 επομένως κληρονομώ τα χαρακτηριστικά της _____________αφομοιώνω _________
punky Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 First off, ωραία προσπάθεια και ωραίο κείμενο. Πάμε τώρα: Ορισμένα θέματα τα θεωρούμε "ιερά" εντός και εκτός εισαγωγικών. Άλλος θεωρεί την ομάδα του, άλλος το παιδί του, άλλος την πατρίδα του του και άλλος τη θρησκεία του. Οπότε, μιλάμε για θέμα κατεξοχήν υποκειμενικό. Προσωπικά, αν ο άλλος γυρίσει και πει κάτι για το παιδί μου θα τα πάρω άγρια. "Ψυχρά", μπορεί να είναι ένα μάτσο δικά μου γονίδια κουβάρι με ένα μάτσο γονίδια μιας γυναίκας με την οποία μπορεί σε ένα χρόνο να μη μιλιόμαστε, όμως δεν παύει να είναι κάτι ιερό για μένα. Και μπορεί να υπάρχει η θεωρία ότι αγαπάμε τα παιδιά μας γιατί αποτελλούν γονιδιακή μας προέκταση (άρα μορφή εξασφάλισης της περίφημης "αθανασίας") αλλά εγώ πιστεύω ότι αγαπάω το παιδί μου γιατί είναι ένα πανέξυπνο, αξιαγάπητο, αθώο πλάσμα που του χρωστάω αφού το έφερα σε αυτό τον κόσμο να κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ για να το βοηθήσω να μεγαλώσει και να χαρεί τη ζωή του. Γιατί, δηλαδή, να μη μπορώ να σεβαστώ αυτό που είναι ιερό για τον άλλο όταν μου λέει "στοπ φίλε, άγγιξες ευαίσθητη χορδή"; (και που εμένα αυτό που τον ενοχλεί μπορεί να μου φαίνεται κολοσσιαία μπαρούφα Δεν είναι θέμα πολιτικής ορθότητας. Περισσότερο φιλοσοφικό είναι, για το πού και γιατί τραβάμε κάποια όρια. Όπως και με τη θρησκεία, και στο παραπάνω παράδειγμα, μπορώ αναλογικά να πω "επιλογή σου να αγαπάς το παιδί σου αγαπητέ κύριε Χ, αλλά το παιδί σου είναι εμπρηστής/δολοφόνος/βάζελος". Δεν κρίνω το λόγο που αγαπάς το παιδί σου (είτε γιατί είναι συνέχεια του εαυτού σου, είτε γιατί θα σε προσέχει στα γεράματα και είναι η ασφάλειά σου), κρίνω όμως το αντικείμενο της λατρείας σου αν το βρίσκω φάουλ. Ομοίως και με τη θρησκεία, έχω ήδη πει ότι σέβομαι την ανάγκη/αδυναμία κάποιου για να έχει υπερφυσικό μπαμπά. Κρίνω όμως την ιδέα του υπερφυσικού μπαμπά. Ως αστεία σαν εξήγηση του κόσμου. Ως κοινωνικά καταπιεστική για τη δική μου ζωή. Και σε αυτό έχω κάθε λόγο να αντιδρώ. Μπορώ εγώ να πάω να γράψω ότι όσοι είναι Παναθηναϊκοί είναι θύματα, ανίκανοι να ξεφορτωθούν το ανήψι του κουμπουροφόρου λαθρέμπορα, βορειοπροαστίτες βολεμένοι; Ε, τι; Ψέμματα θα ναι; Οπότε, γιατί η θρησκεία είναι τόσο "εύκολο" θέμα; Γιατί η οικογένεια είναι ιερό και η θρησκεία δεν είναι; Και, θα μου επιτρέψετε να πω, δε μιλάμε για "κριτική" αλλά για ευθέως απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς, αμέσως ως προς ιερές εκφάνσεις μιας συγκεκριμένης θρησκείας και εμμέσως προς όσους τις ασπάζονται ως ιερές και ίσως ακόμη και κομμάτι της ταυτότητάς τους (και δεν αναφέρομαι στην αστυνομική). Το "χαζός" και το "μασημένη τροφή", λ.χ., κατά την ταπεινή μου άποψη δε συνιστούν κριτική. Γιατί βολεύεσαι όμως πίσω από την προάσπιση αυτής της συγκεκριμένης θρησκείας; Εγώ δεν έχω θέμα μονάχα με τη συγκεκριμένη. Είσαι το ίδιο cool με κάποιον παγανιστή; Με κάποιον που πιστεύει στο βουντού και θα έκανε τελετές στο διπλανό διαμέρισμα; Με όλες τις θρησκείες που κυκλοφορούν και κυκλοφόρησαν στην πιάτσα; Είσαι το ίδιο συνεπής στη μη-κριτική σου; Στο μη-χαρακτηρισμό τους ως βάρβαρες, πρωτόγονες, οπισθοδρομικές, λανθασμένες; Γιατί είμαι σίγουρος ότι αν ρωτήσεις ένα θρησκευόμενο (όπως έκανα πολλές φορές εγώ και δεν πήρα απάντηση) για το πως βλέπει τις άλλες θρησκείες. Ως "τι καλά που υπάρχουν" ή ως πλάνες; Πόσο βολικό φαντάζει να βάζουμε τον άθεο απέναντι από τη γνώριμη θρησκεία που οι περισσότεροι εδώ ασπάζονται και να τον παρουσιάζουμε ως αγενή και συκοφάντη; Ενώ ο κάθε θρησκευόμενος δε μας λέει πως νιώθει απέναντι στους αλλόθρησκους.
fireflies Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 (στη Γερμανία μόνο η εφορία γνωρίζει σε τι πιστεύεις διότι οι πιστοί είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν τους κληρικούς τους), Μια διευκρίνιση: μόνο τα μέλη πληρώνουν. Αν θυμάμαι σωστά, όλοι οι Γερμανοί πολίτες έχουν δικαίωμα επιλογής σε αυτό το θέμα Μία ακόμα παρατήρηση, αν μου επιτρέπεται, με αφορμή του ποστ του πάρεδωσε κυρίως. Δεν διαφωνώ μαζί του επί της ουσίας, απλώς δεν συμμερίζομαι (γενικώς)την άποψη ότι ο μη διαχωρισμός εκκλησίας και κράτους είναι φαινόμενο οπισθοδρομικό, σημείο συντηρητικής κοινωνίας, απαράδεκτο στοιχείο για ένα σύγχρονο δυτικό κοσμικό κράτος κλπ. Τουλάχιστον όχι αυτό από μόνο του. Μερικές από τις πιο "δυτικές", προχωρημένες, και φιλελεύθερες (με την κυριολεκτική έννοια του όρου) χώρες αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, δεν γνωρίζουν τον διαχωρισμό αυτό. Το αναφέρω διότι το θέμα του διαχωρισμού της εκκλησίας από το κράτος συχνά τον κάνουμε "σημαία" προόδου στην Ελλάδα, λες κι αυτό φταίει, ή αυτό θα μας σώσει, όπως το πάρει κανείς.
parsifal Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 paredwse, συμφωνώ απόλυτα με αυτά που έγραψες, αλλά ω, τί έκπληξη! Δεν αυτοπροσδιορίζομαι ως άθεος! Δε θα μου έκανε μάλιστα καμμία εντύπωση αν πολλοί θρησκευόμενοι συμφωνούσαν μαζί σου, άσχετα των «θέλω» της οποιασδήποτε «Εκκλησίας Α.Ε.»... Δεν βλέπω κάποια απάντηση όμως από κάποιον όσον αφορά το ποιες πεποιθήσεις μπαίνουν στο απυρόβλητο και ποιες όχι.Όλο για το "τι βαφτίσαμε" διαβάζω. Η επικέντρωση της κουβέντας μοναχά στο να πρέπει ο άθεος να απαντήσει και να αιτιολογήσει, αλλά οι θρησκεύομενοι να μην απαντάνε σε τίποτα αλλά μονάχα να ρωτάνε, τι δείχνει; Δίψα για μάθηση; Απουσία απαντήσεων; Τι; Ξαναδές την 1η παράγραφο στο post του Snoob. Δεν είναι θέμα σωστού ή λάθους, αλλά κοινωνικού consensus. Συνιστά ή όχι η δημόσια χλεύη προς το δόγμα ή τα μυστήρια της οποιασδήποτε θρησκείας πράξη κοινωνικής αποσταθεροποίησης; Ε λοιπον, αυτή η παράμετρος και μόνο λειτουργεί imho ως ικανό κριτήριο ώστε ορισμένα θέματα να μπαίνουν στο απυρόβλητο...
panther_512 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Πριν απαντήσω σε οτιδήποτε, οφείλω να δηλώσω εκ νέου ότι ο mandate είναι μεγάλη μορφή. Πάμε παρακάτω τώρα: Προφανώς δεν παρακολούθησες το topic από την αρχή. Έχει απαντηθεί πολλές φορές αυτό το "επιχείρημα". Εμένα (όντας άθεος) με πάντρεψε κολλητός επίσης άθεος. Παντρεύτηκα με θρησκευτικό γάμο (αν και με μεγάλη χαρά θα το απέφευγα), επειδή όλοι οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι που αποτελούσαν την παλιά και νέα μου οικογένεια, το ήθελαν διακαώς. Τόσο, που είπα "α, στο καλό, ας τους κάνω το χατήρι για να μη στεναχωρηθούν". Ο κολλητός δέχτηκε να γίνει κουμπάρος μου, όχι γιατί είδε το φως το αληθινό αλλά γιατί είναι κολλητός μου και η πρόταση "θα με παντρέψεις ρε;" όλοι ξέρουμε ότι σήμερα ισοδυναμεί με "είσαι τόσο ξεχωριστός φίλος που στο δείχνω ζητώντας σου να συμμετάσχεις στο γάμο μου". Κάπως έτσι πάει και με τη βάφτιση. Μην αναλλωνόμαστε σε δήθεν επιχειρήματα ξανά και ξανά. Με λίγα λόγια αναλώθηκες σε ένα θέατρο εντυπώσεων για να ικανοποιήσεις φίλους, γονείς, συγγενείς κλ κλ. Δεν πρόκειται να αναλωθώ σε επειχηρήματα, απλώς είναι απογοητευτικό το μέγεθος της υποκρισίας στην οποία υποβάλλονται οι περισσότεροι νέοι για να ικανοποιήσουν τους στερεοτυπισμούς της κοινωνίας μας, καθώς και η μετατροπή θρησκευτικών μυστηρίων σε κοινωνικές εκδηλώσεις. Όπως όμως επίσης απογοητευτικό είναι το ότι στις μέρες θεωρείται από τους νέους cool και trendy να ισχυρίζονται ότι είναι άθεοι, χωρίς να έχουν τη παραμικρή ιδέα του τί είναι αυτό το οποίο εκφράζουν. Το θέμα με τη Φου-Φρού δεν είναι το τί πιστεύει, αλλά η προσβολή με τα λεγόμενά της μιάς εκδήλωσης που είναι σημαντική, αν όχι για την ίδια, τουλάχιστον για το μωρό.
Gigenis Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Γιατί βολεύεσαι όμως πίσω από την προάσπιση αυτής της συγκεκριμένης θρησκείας; Εγώ δεν έχω θέμα μονάχα με τη συγκεκριμένη. Είσαι το ίδιο cool με κάποιον παγανιστή; Με κάποιον που πιστεύει στο βουντού και θα έκανε τελετές στο διπλανό διαμέρισμα; Με όλες τις θρησκείες που κυκλοφορούν και κυκλοφόρησαν στην πιάτσα; Είσαι το ίδιο συνεπής στη μη-κριτική σου; Στο μη-χαρακτηρισμό τους ως βάρβαρες, πρωτόγονες, οπισθοδρομικές, λανθασμένες; Γιατί είμαι σίγουρος ότι αν ρωτήσεις ένα θρησκευόμενο (όπως έκανα πολλές φορές εγώ και δεν πήρα απάντηση) για το πως βλέπει τις άλλες θρησκείες. Ως "τι καλά που υπάρχουν" ή ως πλάνες; Πόσο βολικό φαντάζει να βάζουμε τον άθεο απέναντι από τη γνώριμη θρησκεία που οι περισσότεροι εδώ ασπάζονται και να τον παρουσιάζουμε ως αγενή και συκοφάντη; Ενώ ο κάθε θρησκευόμενος δε μας λέει πως νιώθει απέναντι στους αλλόθρησκους. Πες τα γιατί κουράστηκα τόσα χρόνια να ακούω το ίδιο ποιηματάκι και μάλλιασε η γλώσσα μου να εξηγώ. Μόνο η δική τους (όποια κι αν είναι αυτή) είναι η σωστή.
punky Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Ξαναδές την 1η παράγραφο στο post του Snoob. Δεν είναι θέμα σωστού ή λάθους, αλλά κοινωνικού consensus. Συνιστά ή όχι η δημόσια χλεύη προς το δόγμα ή τα μυστήρια της οποιασδήποτε θρησκείας πράξη κοινωνικής αποσταθεροποίησης; Όχι. Συνιστά πράξη προσωπικής μου ελευθερίας και κοινωνικού διαφωτισμού. Και δες και εσύ με τη σειρά σου την απάντησή μου στο κείμενο του Snoob για αυτά. Θα ήθελα πολύ να ήμουν από μία πλευρά και να έβλεπα την αντίδρασή σου, στο ενδεχόμενο το παιδί σου να είχε φίλο τον μικρό Μουμπάτα και να πήγαινε σπίτι του να παίξει. Όπου στις 17:00 ακριβώς ο μπαμπάς Μουμπάτα σφάζει μια κότα για να της πιει το αίμα τραγουδώντας ακατάληπτα λόγια. Φυσικά μπορούμε να αναφέρουμε και λιγότερο extreme παραδείγματα θρησκευτικής λατρείας και δόγματος, που και πάλι όμως είμαι σίγουρος ότι οι αλλόθρησκοι τα αντιμετωπίζουν ως πλάνη και με απαξίωση. Ναι ή όχι; Ο θρησκεύομενος μπορεί να μιλάει για τη μόνη αλήθεια και το πόσο εξαπατημένοι είναι οι άλλοι αλλά εγώ όχι; Why is that?
dark_banishing Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Η επικέντρωση της κουβέντας μοναχά στο να πρέπει ο άθεος να απαντήσει και να αιτιολογήσει, αλλά οι θρησκεύομενοι να μην απαντάνε σε τίποτα αλλά μονάχα να ρωτάνε, τι δείχνει; Δίψα για μάθηση; Απουσία απαντήσεων; Τι; Δείχνει αυτό που είπε και ο πάρε-δώσε. Ότι δηλαδή οι άθεοι δεν έχουν ενιαίο "δόγμα" ή ενιαία "πιστεύω". Για αυτό όταν κάποιος δηλώνει άθεος προκαλεί να τον ρωτήσεις πως ακριβώς απαντάει σε βασικά ερωτήματα για τη ζωή τον κόσμο και τέτοια. Δεν βλέπω κάποια απάντηση όμως από κάποιον όσον αφορά το ποιες πεποιθήσεις μπαίνουν στο απυρόβλητο και ποιες όχι. Όλο για το "τι βαφτίσαμε" διαβάζω. Όταν οι πεποιθήσεις του άλλου δεν μου δημιουργούν κάποιο πρόβλημα, τότε δεν τις αγγίζω. Δεν μ αρέσει η προσπάθεια 'διαφωτισμού' που κάνετε, γιατί κάποιοι άνθρωποι, κακώς βέβαια, αλλά τέλος πάντων είναι γεγονός, μεγάλωσαν με την θρησκεία μέσα τους και πολύ πιθανό να μην μπορούν να αντέξουν στη συνειδητοποίηση ότι όλα αυτά είναι ένα τεράστιο λάθος.
tolis_01 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Ανεξαρτήτως του τί πιστεύεις, κάτι το οποίο και είναι αναφαίρετο δικαίωμά σου, είναι τουλάχιστον υποκριτικό εφόσον δεν πιστεύεις σε αυτές τις χαζές όπως λές τελετές να είσαι επισήμως η πνευματική μητέρα του παιδιού αυτού. Διότι ανέλαβες έναν ρόλο στον οποίο δεν πιστεύεις. Δηλαδη οποιος ειναι αθεος απαγορευεται να αγαπαει το βαφτηστηρι του? Αφου ετσι ειναι η κοινωνια, ετσι το εκανε, στην εκκλησια. Οπως καλα εκανε κι ο πανκυς και βαφτησε το παιδι του. Φανταζεστε στο σχολειο "το παιδι που δεν το βαφτησανε"? (τωρα ποιος ειναι ο στενομυαλος?). Επισης δεν μπορω να καταλαβω την πεπειθηση καποιων χριστιανων να πιστευουν οτι οι "10 εντολες" των αθεων ειναι ιδιες με αυτες των χριστιανων απλα δεν εχουν τα "ου" απο μπροστα. Δεν τα παω καλα με το λεγειν (ουτε με το γραψιμο ), οποτε δεν λεω αλλα.
punky Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Με λίγα λόγια αναλώθηκες σε ένα θέατρο εντυπώσεων για να ικανοποιήσεις φίλους, γονείς, συγγενείς κλ κλ. Surprise! Reality check ! Για τελευταία φορά: ποια πρέπει να είναι η στάση ενός άθεου δηλαδή; Τα παρακάτω μάλλον α) Να μην κρίνει ανοιχτά και β) Να μη συμμετέχει σε τελετές όπου ο περίγυρος απαιτεί από αυτόν ΕΜΦΑΤΙΚΑ να συμμετάσχει ασκώντας του ψυχολογικό εκβιασμό Εν προκειμένω, η Φρου όφειλε να κοιτάζει μουγκή σαν χάνος (οκ δεν θα της είναι δύσκολο φαντάζομαι) την κολλητή της όταν της είπε "θέλω να βαφτίσεις το παιδί μου, γιατί μεγαλώσαμε μαζί και είσαι η καλύτερη μου φίλη". Πρόσεξε, δεν έπρεπε ούτε να πει όχι (γιατί τότε θα έπρεπε να το στοιχειοθετήσει άρα να χαρακτηρίσει τη θρησκεία) αλλά ούτε και να πει ναι (γιατί θα ήταν υποκρίτρια αφού θα έπρεπε να συμμετάσχει σε κάτι που δεν πιστεύει). Τσέκαρε ξανά τη λογική σου και τις κοινωνικές συμβάσεις γύρω μας. Δεν πρόκειται να αναλωθώ σε επειχηρήματα, απλώς είναι απογοητευτικό το μέγεθος της υποκρισίας στην οποία υποβάλλονται οι περισσότεροι νέοι για να ικανοποιήσουν τους στερεοτυπισμούς της κοινωνίας μας, καθώς και η μετατροπή θρησκευτικών μυστηρίων σε κοινωνικές εκδηλώσεις. Thanx to you που μας υποχρεώνετε και μας εξαναγκάζετε. Όπως όμως επίσης απογοητευτικό είναι το ότι στις μέρες θεωρείται από τους νέους cool και trendy να ισχυρίζονται ότι είναι άθεοι, χωρίς να έχουν τη παραμικρή ιδέα του τί είναι αυτό το οποίο εκφράζουν. Τι λες ρε μάγκα; Από που κατέβηκες; Τώρα άρχισες να διαβάζεις; Πλάκα μας κάνεις; Τόσοι άνθρωποι τι γράφουμε σε τόσα ποστ; Πόσο τρέντυ είναι η αθεία; Ή κάτσε και διάβασε ότι έχει γραφτεί ή μη γράφεις μπούρδες. Το θέμα με τη Φου-Φρού δεν είναι το τί πιστεύει, αλλά η προσβολή με τα λεγόμενά της μιάς εκδήλωσης που είναι σημαντική, αν όχι για την ίδια, τουλάχιστον για το μωρό. Έχεις δίκιο. Το μωρό είναι το μόνο σίγουρο ότι το διάλεξε συνειδητά αυτό. Και η υποκρίτρια νονά το κοροϊδεψε. Τελικά εγώ θα βρω το θεό από αγανάκτηση και όχι από ανάγκη να σώσω την ψυχή μου. Ωχ θεούλη μου λέω με κάτι τέτοια ποστ.
panther_512 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Δηλαδη οποιος ειναι αθεος απαγορευεται να αγαπαει το βαφτηστηρι του? Αφου ετσι ειναι η κοινωνια, ετσι το εκανε, στην εκκλησια. Οπως καλα εκανε κι ο πανκυς και βαφτησε το παιδι του. Φανταζεστε στο σχολειο "το παιδι που δεν το βαφτησανε"? (τωρα ποιος ειναι ο στενομυαλος?). Επισης δεν μπορω να καταλαβω την πεπειθηση καποιων χριστιανων να πιστευουν οτι οι "10 εντολες" των αθεων ειναι ιδιες με αυτες των χριστιανων απλα δεν εχουν τα "ου" απο μπροστα. Δεν τα παω καλα με το λεγειν (ουτε με το γραψιμο ), οποτε δεν λεω αλλα. Ήμουν σαφής σε αυτά που έγραψα και το δεύτερο πόστ μου αμέσως μετά θα έπρεπε να σε διαφωτίσει καλύτερα τόσο για τα πιστεύω μου, όσο και για την άποψή μου ως προς τα λεγόμενα της Φρου-Φρου. Ανεξάρτητα από το τί πιστεύεις φίλε μου, εφόσον σημμετέχεις ενεργά σε μία σημαντική θρησκευτική εκδήλωση, δείξε το απαιτούμενο σεβασμό και μήν τον προσβάλεις κατόπην εορτής σε στύλ "Συμμετείχα σε μιά χαζή θρησκευτική εκδήλωση όπου είχα πρωταγωνιστικό ρόλο μαζί με ενα μωράκι". Έτσι προσβάλεις τον εαυτό σου, αυτούς που πιστεύουν σε αυτή τη θρησκευτική εκδήλωση και κυρίως προσβάλεις το μωρό.
dark_banishing Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Όχι. Συνιστά πράξη προσωπικής μου ελευθερίας και κοινωνικού διαφωτισμού. Ο θρησκεύομενος μπορεί να μιλάει για τη μόνη αλήθεια και το πόσο εξαπατημένοι είναι οι άλλοι αλλά εγώ όχι; Why is that? Συμφωνώ ότι παραβιάζεται η ελευθερία. Προσωπικά το βλέπω ως μια ελάχιστη υποχώρηση που δέχομαι να κάνω, επειδή ο άλλος δεν είναι έτοιμος να δεχθεί τις απόψεις μου.
panther_512 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Thanx to you που μας υποχρεώνετε και μας εξαναγκάζετε. Εμάς??? Γιατί ποιός σου είπε ότι πιστεύω σε αυτές τις εκδηλώσεις? Τι λες ρε μάγκα; Από που κατέβηκες; Τώρα άρχισες να διαβάζεις; Πλάκα μας κάνεις; Τόσοι άνθρωποι τι γράφουμε σε τόσα ποστ; Πόσο τρέντυ είναι η αθεία; Ή κάτσε και διάβασε ότι έχει γραφτεί ή μη γράφεις μπούρδες. Η παρατήρηση που έκανα για τους νέους και το φαινόμενο οι περισσότεροι να δηλώνουν άθεοι ενώ δεν έχουν τη παραμικρή ιδέα του τί λένε αποτελεί πραγματικότητα την οποία θεώρησα άξια να αναφέρω και δεν την απεύθυνα αν παρατήρησες σε κανέναν συγκεκριμένα. Άρα μάλλον εσύ μπουρδολογείς και όχι εγώ.... Έχεις δίκιο. Το μωρό είναι το μόνο σίγουρο ότι το διάλεξε συνειδητά αυτό. Και η υποκρίτρια νονά το κοροϊδεψε. Φυσικά και θα συμφωνήσω εδώ όσον αφορά το μωρό. Όμως αυτό δεν μπορεί να εκφράσει τη βούλησή του και δεν καταλαβαίνει σε τί συμμετέχει. Η νουνά όμως καί βούληση έχει καί καταλαβαίνει πού συμμετέχει. Και να κλείσω με το παρακάτω απόφθεγμα το οποίο και βρίσκω πολύ σωστό: "Atheism turns out to be too simple. If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning..." C.S. Lewis
punky Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2007 Βλέπω panther πως έκανες γαργάρα τα πρώτα βιαστικά "τρανταχτά" σου επιχειρήματα. Η παρατήρηση που έκανα για τους νέους και το φαινόμενο οι περισσότεροι να δηλώνουν άθεοι ενώ δεν έχουν τη παραμικρή ιδέα του τί λένε αποτελεί πραγματικότητα την οποία θεώρησα άξια να αναφέρω και δεν την απεύθυνα αν παρατήρησες σε κανέναν συγκεκριμένα. Άρα μάλλον εσύ μπουρδολογείς και όχι εγώ.... Μάλιστα. Κάνοντας την παρατήρηση λοιπόν αυτή στο ίδιο κείμενο που μέμφεσαι τη Φρου και εμένα για τις επιλογές μας και για το ότι είμαστε άθεοι, δεν φωτογραφίζει κανένα. Εντάξει λοιπόν, να δεχτώ ότι δεν κάνεις λεκτική κωλοτούμπα τώρα. Απλά δεν είσαι καλός στη σύνταξη ενός κειμένου. Φυσικά και θα συμφωνήσω εδώ όσον αφορά το μωρό. Όμως αυτό δεν μπορεί να εκφράσει τη βούλησή του και δεν καταλαβαίνει σε τί συμμετέχει. Η νουνά όμως καί βούληση έχει καί καταλαβαίνει πού συμμετέχει. Μάλιστα. Η νονά προσβάλει λοιπόν ένα πλάσμα που δεν έχει γνώση και βούληση για αυτό που συμμετέχει, ενώ παράλληλα στο πρώτο σου ποστ εννοείς ότι το προσβάλει γιατί είναι σημαντική στιγμή για το ίδιο, και η νονά την υποβαθμίζει από θρησκευτική τελετή σε κοινωνική εκδήλωση. Καλά, άστο. Αυτό κι αν είναι αχταρμάς. Σόρρυ αλλά απλά με κουράζεις.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.