kostacurtas Δημοσ. 22 Μαΐου 2009 Δημοσ. 22 Μαΐου 2009 Empire: Total War New Units Info Following up from yesterday's story about new Empire: Total War units, the nice folks at Creative Assembly sent me a clarification email: The new units are a combination of new and replacement units. Some of the generic units in the game will be replaced with faction specific special units. These units will give individual factions a more unique feel on the battlefield and less of a generic army. So, as an example where you get a standard guard unit across all factions, several factions will now have their own unique version, with unique uniforms and attributes (Like reload time and morale etc.). We’ve also given several factions access to units that are already in the game. So for example, The Dutch and Swedish factions can now access the Hussars unit. Something they were unable to do previously. In total there is one brand new unit, ten unique replacement units and four existing units ‘unlocked’ for other factions. This brings the total amount of newly accessible content to 15 units across the playable factions. These units are separate from the special forces edition, and pre-order units. These units are indeed free and will be released shortly via Steam as a thank you to all our players. We’ll be releasing details on individual units over time via our forums.
ksaplostra Δημοσ. 28 Μαΐου 2009 Δημοσ. 28 Μαΐου 2009 Το πλεονέκτημα του Shogun, σε σχέση με τα Medieval είναι ότι στην Ιαπωνία ξέσπασε πράγματι "απόλυτος πόλεμος" εκείνη την περίοδο. Που σημαίνει ότι ξεκίνησαν τότε οι προγραμματιστές να αποδώσουν μέσα από ένα παιχνίδι μια κατάσταση που πράγματι είχε συμβεί. Στα μεσαιωνικά χρόνια "απόλυτος πόλεμος" δεν υπήρξε. Η πολιτική λειτουργούσε αλλιώς τότε (φεουδαρχία) και οι μεγάλοι πόλεμοι είχαν διπλωματικά επίπεδα τα οποία η μηχανή της CA αδυνατούσε (και εξακολουθεί να αδυνατεί) να αποδώσει πειστικά. Οι σταυροφορίες, λ.χ., ήταν αστεία δοσμένες. Όποιος θέλει να δει πώς λειτουργούσε το σύστημα μπορεί να δοκιμάσει το Crusader Kings, αλλά αυτό είναι περισσότερο προσομοίωση των πολιτικών ισορροπιών και των στρατηγικών στόχων σε βάθος χρόνου, παρά ένας συνδυασμός ενός στρατηγικού επιπέδου που οδηγεί σε τακτικές μάχες. Ακόμη και η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία ουδέποτε έφτασε σε έκταση τον αριθμό των επαρχιών που "πρέπει" να κατακτήσεις για να "κερδίσεις" στο Rome: Total War. Εκεί, βέβαια, η CA απέτυχε να κάνει τα προτεκτοράτα να δουλέψουν (μην πω για τις φαιδρές διπλωματικές επιλογές). Γενικά, έχω την αίσθηση πως η σειρά έχει αποπροσανατολιστεί και νομίζω ότι η επιστροφή σε μια εποχή όπου πραγματικά συνέβη αυτό που καλεί το παιχνίδι τον παίκτη να πετύχει θα βοηθήσει να δημιουργηθεί ένα καλό παιχνίδι. Αν, μάλιστα, καταφέρουν να δώσουν και το πλεονέκτημα που είχαν οι "Χριστιανοί" Ιάπωνες μαχητές απέναντι στους Βουδιστές μοναχούς, ακόμη καλύτερα... (αυτό δε λειτούργησε ποτέ στο πρώτο). Αν είναι έτσι,τότε να βγάλει ένα ww2 παιγνίδι η εταιρία που να λέγεται ww2 total war/blitzkrieg total war. Μονο πόλεμος και όλα τα αλλα μετά..
Super Moderators Snoob Δημοσ. 28 Μαΐου 2009 Super Moderators Δημοσ. 28 Μαΐου 2009 Αν είναι έτσι,τότε να βγάλει ένα ww2 παιγνίδι η εταιρία που να λέγεται ww2 total war/blitzkrieg total war. Μονο πόλεμος και όλα τα αλλα μετά.. Δεν μπορώ να πω ότι κατάλαβα απόλυτα το σχόλιό σου.
Soulseeker Δημοσ. 29 Μαΐου 2009 Δημοσ. 29 Μαΐου 2009 Προσωπικά ένα shogun δεν θα με τρέλαινε . Πάντα ήμουν και είμαι fan του μεσαιωνικού κόσμου. Συμφωνώ πάντως ότι η εποχή του Empire(αν εξαιρέσεις τα πλοία) είναι από τις πιο βαρετές. Αρκεί να πω πως περά από 5-6 turns δεν έχω παίξει ακόμα και λόγο χρόνου βέβαια. Αλλά θέλω να πω ότι δεν έχω ΤΗΝ διάθεση που είχα με Rome kai Medieval Έχω την εντύπωση πάντως ότι την ατμόσφαιρα του Medieval 1 δεν την έχει κανένα ακόμα ασχέτως αν έλιωσα με τα Rome kai Medieval 2
sani_boy Δημοσ. 3 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 3 Ιουνίου 2009 στην αρχη του 3ου chapter κανεις μια μαχη.μολις τελειωνει πατας exit και σε βγαζει στην εικονα οπου φορτωνει.σε αυτο το σημειο κανει crash to game.το εχει προσεξει κανενας αυτο η μονο σε με γινεται?
dimiman Δημοσ. 11 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 11 Ιουνίου 2009 παιδια να ρωτησω μια απορια.ξερω γω αμα καπια φιλαρακια εχουμε αυθεντικο το παιχνιδι .μπορουμε να παιξουμε μεταξυ μας μεσω ιντερνετ?
UpToDate_ Δημοσ. 11 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 11 Ιουνίου 2009 παιδια να ρωτησω μια απορια.ξερω γω αμα καπια φιλαρακια εχουμε αυθεντικο το παιχνιδι .μπορουμε να παιξουμε μεταξυ μας μεσω ιντερνετ? Αν και εχω να μπω κανα 2 βδομαδες στο παιχνιδι...απ'οτι θυμαμαι εχει Multiplayer επιλογη.....αρα,ναι.
john2gr Δημοσ. 18 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 18 Ιουνίου 2009 Έρχεται το 1.3 Patch με multicores support και 14 δωρεάν units Update 1.3 will be released for Empire: Total War on 22nd June 2009. Ahead of its release, here are the major features coming to the update: We’ve worked on implementing the multi-threading in the game for multi-core processors and made many optimisations that will also help increase performance on single core machines. Players will see huge benefits through increased frame rates particularly in land and naval battles. 14 Free Units have been included in this patch, adding a large amount of diversity to the playable factions and the armies the player will face. These units replace ‘generic’ equivalents giving each faction a unique identity on the battlefield. Here is a description of each free unit available in the update: Prussian Grenadiers Wearing a distinctive brass fronted mitre cap, the Prussian Grenadiers are an explosive force to be reckoned with on the battlefield. Spanish Guardias de infateria These elite guard infantry are charged with protecting the monarch and are a potent force on the battlefield. Swedish lifeguard horse This cavalry regiment forms part of the monarchs’ household guard. Superbly drilled, they act as a shock force on the battlefield. Holland Horse Guard Armed with heavy cavalry sabres, these disciplined cavalrymen represent the elite of the army. Prussian Garde Du Corp The Prussian Garde Du Corp are a replacement for the Prussian standard Household cavalry. These heavy horse shock troops are best used to break enemy lines and overrun enemy positions. With a strong charge and fearsome attack, these riders make short work of those who would oppose a Prussian monarch. Prussian Life guard The Prussian life guards are equipped similarly to line infantrymen. However their uniforms are altogether more splendid, marking them out as a superior force, in arrogance if nothing else. They do a good job as garrison troops and are dedicated to the crown. Russian Grenadiers This new Russian unit is great for assaults and their grenades pack a mighty punch! Spanish Guardias De Corp The Spanish Guardias De Corp replace household cavalry for Spain. With almost unbreakable morale, on the charge they are almost unstoppable. Spanish Grenadiers These are a replacement for the standard Spanish Grenadiers with a distinctive bearskin hat to mark them out as exemplary on the battlefield. Swedish ‘Lifeguards of foot’ These are a highly trained replacement for the standard Swedish guard. They are often used as a force in a system that defends a monarchy and can be relied upon for utter loyalty and deadly accuracy in the field. Their professionalism is reflected in their fearsome battle reputation. Holland Guard The Holland Guards from the United Provinces are superior line infantry units. Carrying smoothbore muskets, they were traditionally chosen to protect the royal family and have an incredibly high morale, often making them the last troops to break in a fight. Scots The Scots are a Highland ex-patriate infantry used by the United Provinces, renowned for their deadly charge. Swiss Infantry Very disciplined infantry of the United Provinces with quick reload and excellent marksmanship. Mamelukes Mamelukes are fearless light horsemen, deadly when deployed against a broken or unsupported enemy. Additionally the Spanish nation has had a new uniform design to better reflect its historical look. Audio: Sound loading has been made asynchronous, so heavy disc access is reduced to a minimum. This makes loading times faster and reduces any instances of ’stuttering’. Unit group sounds have also been improved, for more realistic group movement. The primary sound library (Miles DLL) has been updated to stop occasional clicking. And we’ve added more sound variation for unit deaths and musket fire. Campaign: - Several crash bug fixes in saves, movement, agents and logic. - Various optimisations have been made to AI and path systems to reduce the campaign map turn times. - When the pirates are destroyed and re-emerge they now maintain a status of at war with all and are unable to enter into diplomatic negotiations. - Added small ships on domestic trade routes from the trade nodes to home regions moving in the correct direction, i.e. with the flow of trade. - The AI should now no longer repeatedly sign a diplomatic agreement and then break it the next turn. Treaties are more valuable and adhered to. - We’ve fixed some border trade agreements allowing greater numbers of bordering factions to properly trade with one another. - Movement arrows now reflect the range of the selected units, not the whole army/navy. - AI will no longer counter-offer and ask for more money than the player has available. - Fixed commerce raiding taking money from blockaded trade routes. - Fixed navies getting stuck when forced to retreat from ports (tactial retreat). - Fixed rare inability to attack certain ports. - Fixed middle mouse button camera drag stopping working occasionally. - Made emergent factions be at war with the faction they emerged against if that faction is human. - Fixed various movement extent crashes. - Changed background income for minor factions. - Fixed diplomatic relations with emergent factions. - Tactical withdrawal will now always leave armies on the landmass containing the settlement of a region. - Changed war score system to make the AI more likely to accept peace. - Fixed crash when embarking and disembarking armies at ports. - Fixed trade ships not being correctly registered in trade nodes after splitting forces. - Fixed government change diplomatic effect. - Improved commerce raiding display on trade screen. - Faction specific text is now used in diplomacy. - Prevent players cancelling the movement of fleeing agents. Balance changes Units - Charge bonus generally increased across the board for all units and melee defence reduced. - Greater diversification of stats between different unit types designed to emphasise differences and improve balance. - Redone costs for all units for multiplayer to improve game balance which better reflects the actual battlefield worth of each unit. - Mob formation added in for Native American, irregular and some skirmisher units. - Spot distance for light infantry, skirmishers, irregulars, light cavalry and missile cavalry increased allowing them to spot hidden units at longer distances. - Russian line infantry stats have been boosted to allow them to compete more with other faction’s line infantry. - Movement speed of all unit types reduced by 10%. - Ammo for light infantry increased to 20, line to 15. Land battle morale - Charge morale bonus reduced from 10 to 4. - Recent casualties, extended casualties and total casualties morale penalties increased slightly for higher percentages. - Rear and flank exposed morale penalties increased. Fatigue - Fatigue penalty for melee reduced from 18 per tick to 10. - Running fatigue penalty for heavy and light cavalry reduced from -3/-2 to -2/-1. Artillery Changes - Calibration area for cannons and howitzers reduced. Accuracy of non-round shot shot types reduced to compensate. - Muzzle velocity of round shot for cannons increased to make them fire lower and bounce more, accuracy also increased. - Lethality of shrapnel pieces reduced to match canister shot, range also reduced to 350. - Load time for special shot types for howitzers increased slightly, and range reduced to 350. - Calibration area for mortars increased, accuracy of round shot increased to compensate. Reload time increased slightly. - Accuracy of 18 lbr horse guard artillery restored to 65. Hit points of gun trains increased to 50, all guns and caissons to 25.
ADRE Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 παιδια κατεβηκε το patch!!!!!τελικα επρεπε να περασουν 4 ολοκληροι μηνες για να παιξουμε σαν ανθρωποι το παιχνιδι......... (τουλαχιστον οι κατεχων 4cores cpu).δεν ξερω προσωπικα ειδα ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΦΟΡΑ στα fps κανανε πολυ καλη δουλεια μαλον..... καπιοσ να επιβεβαιωσει υπαρχει???????
chill Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Σε εμένα δεν κατέβηκε τίποτε από το steam και δεν ξέρω γιατί :0? Άσε δε που είδα πως τελικά οι 14 νέες μονάδες είναι dlc προς 2,49 ευρώ και έφριξα (και σαφώς δεν ήταν το ευτελές ποσό που με έκανε να βλαστημήσω αλλά η κατάπτυστη κονσολο - ηλίθια - μόδα που σιγά σιγά περνάει και στα pcs) Πάρτε το χαμπάρι λαλάκες κονσολάδες δεν θα γίνουμε ΠΟΤΕ!!! Τι νέα μόδα είναι αυτή? Μια με το sims3 όπου ok βρήκαμε λύση.....τώρα όσοι το έχουμε αγορασμένο και το τρέχουμε μέσω steam τι κάνουμε παίδες? Dlc δεν πληρώνω που να χτυπάνε τον κώλο τους κάτω. Στην τελική θα κατεβάσω το παιχνίδι και θα το τρέχω κρακαρισμένο :/. Απαράδεκτοι απλά!!!!
LuxJaja Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 και εγώ το είδα αυτό αλλά και πάλι πήρα το update που έλεγε ότι έχει και τις 14 έξτρα μονάδες. Τι παίζει τελικά ;
chill Δημοσ. 23 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 23 Ιουνίου 2009 Τελικά 14 μονάδες έχει το update και 14 ΞΕΧΩΡΙΣΤΕΣ elite μονάδες το dlc. Όπως και να έχει /spit@dlc.......
chek2fire Δημοσ. 23 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 23 Ιουνίου 2009 Ηδή το έχουν διορθώσει κάπως το frame rate ιδίως στον χάρτη. Επαίζα τελευταία ξανά στην Ευρώπη και δεν είχε αυτό το χάλι που υπήρχε πριν. Θα δω και μετά το σημερινό update τι παιζεί.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα