Προς το περιεχόμενο

Άζωτο στα αυτοκίνητα!


aledjo

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

τι ειναι αυτο ρε παιδια που βλεπω στα βενζιναδικα το τελευταιο καιρο?

αντι για αερα βαζουν αζωτο στα λαστιχα των αυτοκινητων?

Δημοσ.
Κοίτα εδώ...http://www.mybike.gr/index.php?showtopic=9257...post #11.

 

σωστα!

το κανω copy paste για να το δουνε και οι υπολοιποι

 

 

 

 

Επειδη τον τελευταιο καιρο ακουγεται συχνα αυτο το πραγμα,καλο θα ηταν να ψαχτουμε λιγακι με το θεμα.

 

Κατ αρχην πρεπει να ξερετε οτι η χρηση αζωτου αντι για ατμοσφαιρικο αερα ξεκινησε στους αγωνες αυτοκινητου (Formula 1 συγκεκριμενα) και στους αγωνες μοτοσυκλετας.

 

Το αζωτο λοιπον καποιοι βουλκανιζατεραδες αρχισαν να το προωθουν και στα οχηματα του εμποριου (ΙΧ και μοτοσυκλετες) με το προσχημα πως δεν μεταβαλεται η πιεση του ελαστικου ακομα κι αν αυτο ζεσταθει κρατωντας παντα την ιδανικη πιεση μεσα στο λαστιχο.(?)

 

Επισης επειδη τα μορια του αζωτου ειναι μεγαλυτερα του ατμοσφαιρικου αερα,το λαστιχο εχει μικροτερες απωλειες πιεσης (να μην χρειαζεται δηλαδη συχνα συμπληρωμα) απ οτι με τον απλο ατμοσφαιρικο αερα.

 

Αυτο ζητουσαν λοιπον και στους αγωνες.Την σταθερη ιδανικη πιεση ωστε το λαστιχο να δουλευει σωστα μεσα στον αγωνα απο την αρχη μεχρι το τελος.

 

Βεβαια εκει υπαρχουν και καποια αλλες τεχνικες που ο καθημερινος αναβατης δεν τις γνωριζει αλλα ουτε εχει τα μεσα για να αλλαξει κατι.

 

Στους αγωνες λοιπον οι μηχανικοι της ομαδας ξερουν ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ποια πιεση πρεπει να εχει το λαστιχο με την συγκεκριμενη θερμοκρασια περιβαλλοντος αλλα και της πιστας (της ασφαλτου) για την συγκεκριμενη πιστα.

 

Bαζουν μια Α πιεση στο ελαστικο τους και μετα με την θερμοκουβερτα το φερνουν σε θερμοκρασια ιδανικης λειτουργειας.Ρυθμιζουν και παλι σωστα την πιεση και το λαστιχο ειναι πια ετοιμο να αποδωσει τα μεγιστα χωρις παρατραγουδα,για την συγκεκριμενη πιστα με τις συγκεκριμενες θερμοκρασιες περιβαλλοντος και ασφαλτου οπως ειπα πιο πανω.

 

Τι κερδιζουν εδω οι μηχανικοι των ομαδων και κατ επεκταση η μοτοσυκλετα με τον αναβατη της?

 

Κερδιζουν μια σταθερη πιεση σε ολο τον αγωνα αφου η πιεση του ελαστικου,δεν μεταβαλεται (αφου ηδη εχει ερθει σε θερμοκρασια λειτουργιας απο την χρηση των θερμοκουβερτων)αρα και μια σταθερη και μεγιστη αποδοση του ελαστικου.

Τι κερδιζει ομως ο απλος καθημερινος αναβατης μιας μοτοσυκλετας απο την χρηση του αζωτου?

 

Τιποτα!!!!ή μαλλον κερδιζει κατι....δεν χρειαζεται να ελεγχει τοσο τακτικα την πιεση των ελαστικων του γιατι οπως ειπαμε με το αζωτο δεν εχει τις απωλειες του ατμοσφαιρικου αερα.

 

Ειναι αρκετο αυτο για να πληρωνεις τουλαχιστον 5 ευρω ανα τροχο για να στον γεμιζουν με αζωτο?

 

Οσο για τα υπολοιπα χαρακτηριστικα (μαλλον συμπεριφορα θα ελεγα) του ελαστικου απο την χρηση του αζωτου,δεν νομιζω οτι θα κερδισει τιποτα.Ισα ισα που μαλλον θα δημιουργησει κι αλλα προβληματα.

 

Γιατι αυτο?

 

Γιατι ο κατασκευαστης ελαστικων ή ο κατασκευαστης της μοτοσυκλετας σας,σας εχει δωσει τις ιδανικες πιεσεις με ατμοσφαιρικο αερα,κι οχι με αζωτο.

 

Πραγμα που σημαινει πως οταν με κρυο ελαστικο πρεπει να εχεις 36 psi με ενα ζεστο ελαστικο κι αφου εχεις 200αρισει για κανα 5λεπτο πρεπει να εχεις 39-40psi.

 

Aυτο το εχει υπολογισμενο ο κατασκευαστης του ελαστικου και ο κατασκευαστης της μοτοσυκλετας και ξερει πως με τετοιες ταχυτητες το λαστιχο πρεπει να εχει αυτη την πιεση για να δουλεψει σωστα (39-40psi)

 

Aν τωρα εσυ εχεις μεσα αζωτο κι εχεις βαλει 36psi με κρυο λαστιχο και βγεις σε μια εθνικη και 200αρισεις,πως το λαστιχο θα λειτουργησει σωστα αφου θελει μεγαλυτερη πιεση απ την στιγμη που ισχυριζονται πως το αζωτο δεν μεταβαλει την πιεση του?

 

Εδω που τα λεμε,δεν υπαρχει αεριο που θα μεταβληθει η θερμοκρασια του κι αυτο δεν θα αλλαξει την πιεση του.Ουτε καν το αζωτο που το διατυμπανιζουν οτι το κανει.

 

Κι αυτο γιατι το αζωτο ανηκει στα "Ιδανικα αερια" κι οπως ολα τα ιδανικα αερια ετσι κι αυτο ακολουθει κατα γραμμα τον νομο

 

PV = n R T (Νομος των ιδανικων αεριων)

 

(Οπου R ειναι η παγκοσμια σταθερα των αεριων ανεξαρτητη των P,V,n,και T....οπου Τ =θερμοκρασια,οπου Ρ =πιεση οπου V =ογκος και οπου n =mols (μοριακος ογκος)

 

Βαση λοιπον αυτης της εξισωσης,η πιεση μεταβαλεται ακομα και στο αζωτο οταν αυτο θερμανθει.Η διαφορα με τον ατμοσφαιρικο αερα ειναι πως μεταβαλεται λιγοτερο απ οτι αυτος.

 

Ο ατμοσφαιρικος αερας μεταβαλει περισσοτερο την πιεση του αναλογως της θερμοκρασιας γιατι εκτος απο αζωτο (το οποιο το περιεχει σε ποσοστο 78% )εχει κι αλλα αερια μεσα του οπως το οξυγονο κτλ τα οποια εχουν αλλες ιδιοτητες σε σχεση με το αζωτο.

 

Αρα αυτοι που διατυμπανιζουν το αντιθετο για το αζωτο (οτι δεν μεταβαλεται η πιεση του καθως ειναι αδρανες αεριο...ψευδωνται ασυστολως )

 

Εδω ειναι και το προβλημα που καλειται να αντιμετωπισει ο καθημερινος αναβατης.

 

Ποσο περισσοτερο πιεση πρεπει να βαλει στο ελαστικο του απ οτι λεει ο κατασκευαστης,ωστε να παει την γρηγορη βολτα του?Κι αν βαλει μεγαλυτερη απο αυτη που λεει ο κατασκευαστης,δεν θα κοπαναει το μηχανακι σε καθε ανωμαλια του εδαφους οταν το λαστιχο θα ειναι κρυο?

 

Και τελος ποτέ δεν θα ειναι σιγουρος αν εχει την ιδανικη πιεση αρα και θερμοκρασια του ελαστικου για την χρηση που κανει.

 

Στην καθημερινη χρηση λοιπον ο αναβατης δεν εχει συγκεκριμενες απαιτησεις οπως εχουν οι μοτοσυκλετες μεσα σε εναν αγωνα,αλλα παρα πολλες και διαφορετικες.Θελει κρατημα στην πολη με μικρες ταχυτητες και δρομους "γυαλινους",θελει κρατημα στις εθνικες με μεγαλες ταχυτητες,θελει κρατημα στον βρεγμενο δρομο γιατι επιασε μια ξαφνικη μπορα....θελει θελει θελει...

 

Κι ουτε μπορεις να κουβαλας μαζι σου θερμοκουβερτες για να βαζεις παντα την ιδανικη πιεση στην θερμοκρασια που θελεις (ή μηπως ξερεις ποια ειναι η θερμοκρασια που θελεις για τον βρεγμενο δρομο?)

 

Στους αγωνες οταν ξερουν πως θα τρεξουν σε βρεγμενη πιστα,εχουν αλλες πιεσεις στα λαστιχα και τις θελουν κι αυτες σταθερες.Εσυ ομως με τις πολλες και διαφορετικες αναγκες,θελεις το λαστιχο να προσαρμοζεται στις εκαστοτε καιρικες συνθηκες.

 

Εδω κολαει κι επισημη απαντηση της Bridgestone στην συγκεκριμενη ερωτηση για τα ελαστικα δρομου.

 

Οτι ...."τα λαστιχα μας ειναι σχεδιασμενα να λειτουργουν στις εκαστοτε καιρικες συνθηκες με ατμοσφαιρικο αερα στις πιεσεις που εμεις δινουμε"....

 

Αρα...αζωτο ή ατμοσφαιρικος αερας?

Δημοσ.

Εμένα μου έβαλε άζωτο δωρεάν με την αλλαγή των ελαστικών. Εαν με ρωτήσεις δεν θα ξαναβάλω για πολλούς λόγους.

Καταρχήν στο λάστιχο όπως λέει και πιο αναλυτικά το άρθρο πρέπει να βάλεις παραπάνω πίεση και να έχεις όρεξη για πειράματα. Στην εργοστασιακή ρύθμιση που μου είχε βάλει εμένα τις πιέσεις το λάστιχο "μαγούλιαζε" υπερβολικά. Πρέπει να έχεις όρεξη για πειράματα δηλαδή.

Επίσης δεν μπορείς να βάλεις αέρα στα βενζινάδικα και μπορεί να αναγκαστείς να βάλεις αέρα και μετά αρχίζεις να έχεις διαφορά πιέσεων μεταξύ των ελαστικών φαντάζομαι.

Αυτό που του αναγνωρίζω είναι ότι δεν χάνουν πίεση αλλά και πάλι έναν έλεγχο δεν θα τον κάνεις? Οπότε ίδιος κόπος είναι.

Όσο για τη φθορά φαντάζομαι για να έχεις μικρότερη πρέπει να έχεις βρεί τις ιδανικές πιέσεις. Αν βάλεις πχ 30 όσο λέει για αέρα και πηγαίνεις με 180 και αυτό μείνει στα 30-31 ενώ με τον αέρα θα πήγαινε 34 θα έχεις και μεγαλύτερες φθορές και υπερθέρμανση κτλ κτλ.

 

Για εμένα είναι ένα πείραμα που δεν έχω διάθεση και χρόνο να ασχοληθώ γιατί δεν είδα και κάποια διαφορά(προς το χειρότερο μπορεί)

Δημοσ.

Επισης επειδη τα μορια του αζωτου ειναι μεγαλυτερα του ατμοσφαιρικου αερα

 

Το παραπάνω κείμενο δέν με πείθει , ενώ υπάρχουν βασικά λάθη...

 

Η ιστορία με το άζωτο στα λάστιχα μου κάνει λίγο "ποζεριά" για εύκολο χρήμα απο λαστιχάδες. Η παραπάνω λογική μπορεί να συγκριθεί με εκείνη που λέει οτι το αυτοκίνητο μου μολύνει τον πλανήτη.. Ναι πράγματι , αλλά το ποσοστό που επιρρεάζει είναι απειροελάχιστο.

 

Ίσως στους αγώνες της F1 που όλα κρίνονται στα μsec και παίζονται άπειρα χρήματα απο πίσω , να είναι υπολογίσιμος παράγοντας....

Δημοσ.

Ενας άλλος λόγος για τη χρήση του αζώτου στα είναι το γεγονός ότι είναι αδρανές αέριο και δεν αντιδρά με το πολυμερές από το οποίο αποτελούνται τα λάστιχα και επομένως αυξάνουν το χρόνο ζωής τους.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...