Προς το περιεχόμενο

Απορίες περί multi-GPU


rotten crusader

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Είμαι σχετικά μπερδεμένος με το όλο θέμα multi-GPU...και εννοώ με το γενικό πλάνο σχεδίασης του multi-GPU(εντάξει τις διαφορές sli-crossfire τις ξέρω...)

 

Οι απορίες μου,είναι σχετικά με το τι αυξάνεται με την χρήση sli/crossfire,και τι κερδίζουμε πρακτικά απο την αύξηση αυτή?(γτ,καλό το μάρκετινγκ,αλλά καμιά φορά να ξέρουμε και αν αξίζει να σκάσουμε τα λεφτά μας σε κάτι που φαίνεται "ουάου",στις διαφημίσεις...)

 

Απο ότι ξέρω αυξάνεται το εύρος του διαύλου(δλδ,αν συνδιάσεις 2 MSI RX1950PRO-TD256E 256MB,θα έχεις ώς αποτέλεσμα ένα υποσύστημα γραφικών που αποδίδει σαν κάρτα γραφικών με 256mb ddr2,512bit)...

 

Όμως τι παίζει με τις συνολική συχνότητα πυρήνα και μνήμης?Θα μείνουν όσο τα αρχικά της κάθε κάρτας?(λογικά με την συχνότητα του πυρήνα αυτό συμβαίνει,όπως συμβαίνει και με τις συχνότητες των διπύρηνων...αλλά με την συχνότητα μνήμης?)

 

Επίσης,γνωρίζω ότι 2 256άρες κάρτες γραφικών,σε διπλή διάταξη,δν αποδίδουν όσο μία 512άρα με τα ίδια χαρακτηριστικά,όμως το σύστημα λογικά αξιοποιεί και τις δύο μνήμες,αλλά όχι απολύτως,ώστε να φτάνουν σε επιδόσεις μια 512'αρα,σωστά?Οπώτε αν ισχύουν τα παραπάνω: 256<2x256<512...σωστά?άρα μία 320,δν είναι πάντα χειρότερη από 2 256άρες με ίδια χαρακτηριστικά?

 

Τελευταία ερώτηση:Αν αποφασίσουμε να κάνουμε sli-crossfire,δν πρέπει να επιλέξουμε και το κατάλληλο σύστημα των καρτών μας?(γτ αν και οι δύο έχουν το κλασσικό fan/dual fan,τότε η κάρτα που θα είναι απο πάνω θα βγάζει όλο τον ζεστό αέρα στην αποκάτω,η οποία-λογικά-θ'ανεβάζει τρελλές θερμοκρασίες.Άρα τουλάχιστον στην κάρτα που θα μπεί απο πάνω,θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ένα σύστημα,που να μην σπρώχνει τον ζεστό αέρα απο κάτω)

 

Αυτά τα λίγα

Δημοσ.

Αν κάνεις ένα ψάξιμο σε Google με keywords "sli technology" / "crossfire technology" θα βρεις πληθώρα τεχνολογικών αναλύσεων που μπορούν να σε κατατοπίσουν καλύτερα από ότι ο μέσος Insomniac.

 

Σε γενικές γραμμές, από προγραμματιστική άποψη (στην φιλοσοφία των drivers δηλαδή) γίνεται προσπάθεια να μοιραστεί ο επεξεργαστικός φόρτος και στις 2 κάρτες. Εννοείται πως τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των καρτών που αναφέρεις (χρονισμοί μνήμης/πυρήνα, εύρος διαύλων) μένουν τα ίδια σε κάθε κάρτα. Στην πράξη, η βελτίωση των επιδόσεων είναι πολύ πιο κάτω του αναμενόμενου θεωρητικού. Επ' ουδενί δεν ισχύει το απλοϊκό «256 + 256 = 512» που αναφέρεις, καθώς μπαίνουν στο παιχνίδι έννοιες όπως εγγενείς περιορισμοί στα μοντέλα παράλληλου προγραμματισμού, μεσολάβηση του αργού (σε σχέση με την εσωτερική επικοινωνία GPU-RAM μίας κάρτας) PCI-Express διαύλου κ.ά.

Δημοσ.
1)Αν κάνεις ένα ψάξιμο σε Google με keywords "sli technology" / "crossfire technology" θα βρεις πληθώρα τεχνολογικών αναλύσεων που μπορούν να σε κατατοπίσουν καλύτερα από ότι ο μέσος Insomniac.

2)Επ' ουδενί δεν ισχύει το απλοϊκό «256 + 256 = 512» που αναφέρεις

 

1)Έψαξα,αλλά μόνο στο wikipedeia βρήκα κάτι.Γι'αυτο είπα να ρωτήσω σε ένα ελληνικό φόρουμ,3 συγκεκριμμένες ερωτήσεις που θέλω,τις οποίες λογικά,αν όχι ο μέσος insomniac,κανα δυό πιο εξιδεικευμένοι το ξέρουν...

 

2)ρε συ δν εξομοίωσα 2 256 με μια 512...ίσα ίσα:Επίσης,γνωρίζω ότι 2 256άρες κάρτες γραφικών,σε διπλή διάταξη,δν αποδίδουν όσο μία 512άρα με τα ίδια χαρακτηριστικά,όμως το σύστημα λογικά αξιοποιεί και τις δύο μνήμες,αλλά όχι απολύτως,ώστε να φτάνουν σε επιδόσεις μια 512'αρα,σωστά?Οπώτε αν ισχύουν τα παραπάνω: 256<2x256<512...σωστά?άρα μία 320,δν είναι πάντα χειρότερη από 2 256άρες με ίδια χαρακτηριστικά?

Δημοσ.

Συγγνώμη, τα νούμερα που αναφέρεις (256, 320, 512) είναι MB μνήμης ή εύρος διαύλου σε bits; Μήπως κάνεις το λάθος να θεωρείς ότι οι επιδόσεις μίας κάρτας εξαρτώνται άμεσα από το μέγεθος της RAM της;

Δημοσ.

MB μνήμης εννοώ...όχι δν κάνω το λάθος να θεωρώ ότι οι επιδόσεις μίας κάρτας εξαρτώνται άμεσα από το μέγεθος της RAM της...απλώς θέλω να συγκρίνω τις επιδόσεις βάσει της ram που διαθέτουν(με τα bit,δν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια,γ να διακρίνεις ποιά κάρτα είναι καλύτερη...με τις ram δν εχω ξεκαθαρίσει τι παίζει ακόμα)

Δημοσ.

Αν θεωρείς ότι για όλα τα εκτελούμενα προγράμματα (πρακτικά, τα παιχνίδια ενδιαφέρουν κυρίως) οι κάρτες που συγκρίνεις έχουν αρκετή RAM ώστε να διακινούνται στον ίδιο χρόνο και σε ίδιο αριθμό «δόσεων» τα απαραίτητα δεδομένα, οι επιδόσεις δεν επηρεάζονται από την ποσότητα RAM και είναι το τελευταίο που πρέπει να κοιτάς. Αυτό δεν ισχύει βέβαια σε ορισμένα τελευταίας εσοδείας παιχνίδια που μπορούν να προκαλέσουν κορεσμό της μνήμης RAM μίας κάρτας σχετικά εύκολα, φορτώνοντας τεράστια σε μέγεθος textures. Γι' αυτό και η nVidia έχει εμφανίσει κάρτες με 768MB RAM, ενώ τα επόμενα μοντέλα της ATI θα έχουν 1024MB. Σε αυτήν την περίπτωση μόνο, το πάνω χέρι έχουν οι κάρτες με περισσότερη RAM, μόνο όμως αν συγκρίνεις μοντέλα ίδιας ακριβώς αρχιτεκτονικής και λοιπών specifications. Σε καμμία περίπτωση π.χ. μία ATI Radeon 9200SE με 256ΜΒ RAM δεν έχει καλύτερες επιδόσεις από μία nVidia 6800XT με 128ΜΒ RAM.

 

Τα παραπάνω δεν είναι πρόβλημα που περιορίζεται σε SLI/Crossfire συνδυασμούς μόνο. Και σε single setups, τα ίδια ισχύουν. Εννοείται πως όταν χρησιμοποιείς 2πλο setup, η διαθέσιμη μνήμη είναι το άθροισμα της μνήμης των 2 καρτών, αλλά για τις καθαρές επιδόσεις, εξήγησα παραπάνω τί συμβαίνει.

 

 

Τα είπα λίγο ανακατωμένα και συμπυκνωμένα. Αν έχεις κι άλλες απορίες ή βρίσκεις ασαφή τα όσα έγραψα, εδώ είμαστε να τα συζητήσουμε...

Δημοσ.

όντως με ψίλο-μπέρδεψες...λοιπόν,έχω ξεκαθαρίσει ότι η σειρά προτεραιότητας χαρακτηριστικών στις κάρτες είναι:τύπος διαύλου(agp/pci-e)>έκδοση αυτού(agp 2x/4x/8x-pci-e 1.1/2.00)>εύρος διαύλου(32 έως 512bit)>τύπος μνήμης(ddr-ddr2-ddr3--gddr3-gddr4)>και τέλος η ποσότητα της ράμ..(φυσικά παίζουν ρόλο και οι χρονισμοί μνήμης-πυρήνα)...

 

ώς ώρας έχω καταλάβει-πρακτικά-τι διαφορές έχουν μεταξύ τους οι διάφοροι δίαυλοι κ' οι εκδόσεις τους(εκτός από agp 2x,pci-e 2.0),oi διάφοροι τύποι μνήμης(εκτός από GDDR3-GDDR4),τα διάφορα εύρη διαύλων(απο 32-256bit),αλλά ενδιαφέρομαι να μάθω τι πρακτικές διαφορές έχει 2 κάρτες που διαφέρουν μόνο στην μνήμη(π.χ. 2 ddr3 256/512mb 256bit mem.clock:1000 MHz,RAMDAC dual 400 MHz,Engine Clock 600 MHz,same chipset)?

 

Mόλις καταλάβω αυτό,θέλω να δώ πόσο μπορούν να αυξηθούν οι επιδόσεις απο την διπλή διάταξη...

 

αυτά...κ γώ λιγο μπερδεμένα τα λέω τώρα που το παρατηρώ!

Δημοσ.

Μην προσπαθείς να τα κωδικοποιήσεις όλα σε μία ανισοτική σχέση, απλά δε γίνεται! Π.χ. αυτό:

τύπος διαύλου(agp/pci-e)>έκδοση αυτού(agp 2x/4x/8x-pci-e 1.1/2.00)>εύρος διαύλου(32 έως 512bit)>τύπος μνήμης(ddr-ddr2-ddr3--gddr3-gddr4)>και τέλος η ποσότητα της ράμ..(φυσικά παίζουν ρόλο και οι χρονισμοί μνήμης-πυρήνα)...

είναι ξεκάθαρα λάθος. Mία GeForce 7900GS AGP δεν είναι πουθενά πιο αργή από μία GeForce 7300GS PCI-Express. Πιο σωστό θα ήταν να βάλεις στη θέση των bold το συνδυασμό (Αρχιτεκτονική GPU+bandwidth μνήμης-πυρήνα).

 

 

...αλλά ενδιαφέρομαι να μάθω τι πρακτικές διαφορές έχει 2 κάρτες που διαφέρουν μόνο στην μνήμη(π.χ. 2 ddr3 256/512mb...

 

Νομίζω το εξήγησα παραπάνω. Αν το πρόγραμμα που εκτελείς δε γεμίζει τη μνήμη της κάρτας με τη μικρότερη ποσότητα, θα πρέπει να αναμένεις ίδιες επιδόσεις. Αν ναι, προβάδισμα έχει αυτή με την περισσότερη μνήμη.

Δημοσ.

κάποια πράγματα είναι defacto...ποτέ μια agp4x δν είναι καλύτερη απο μία pci-e 1.1...ποτέ μία 128bit δν είναι ταχύτερη απο μία 256bit,δν πα να έχει και ένα gb gddr4 πάνω...μια οποιαδήποτε 256mb ddr3 τα καταφέρνει καλύτερα από μια οποιαδήποτε ddr(δν πα να έχει 1024mb ram)σε παιχνίδια σε 2048x1536/85Ηz...απο κει κ πέρα,όλα παίζουν ρόλο στις επιδόσεις...

 

ναι εντάξει αν το πρόγραμμα θέλει χ mb γ να τρέξει,κ μία κάρτα διαθέτει χ και η άλλη 2χ mb,και οι 2 τις ίδιες επιδόσεις θα έχουν,αν έχουν κοινά χαρακτηριστικά...αλλά σε ένα παιχνίδι δν σταθερές οι απαιτήσεις μνήμης νομίζω...δλδ αν θές να παίξεις ένα παιχνίδι σε μια χ ανάλυση,με y Hz..δν εξαρτώνται τα fps που θα πιάσεις και απο την μνήμη που διαθετει η κάρτα σου?

Δημοσ.
κάποια πράγματα είναι defacto...ποτέ μια agp4x δν είναι καλύτερη απο μία pci-e 1.1...ποτέ μία 128bit δν είναι ταχύτερη απο μία 256bit

 

Κάνεις λάθος και στα δύο...

Δημοσ.

εεε?Γίνεται δλδ μια 128bit να είναι πιο γρήγορη Από μια 256?Δν λέω,σημαντικός παράγων είναι κ οι χρονισμοί της κάρτας,αλλά απο ότι ξέρω ως ώρας,το εύρος διαύλου,παίζει καθοριστικό ρόλο στην ταχύτητα...

επίσης,ποιά 4χ περνάει μια 1.1?

 

Δώσε κανα λίνκ,να ξεστραβωθώ,γτ τα χω κάνει κουλουβάχατα απ'ότι φαίνεται!

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...