Προς το περιεχόμενο

ISO + Φωτογραφία


Freakster

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Λοιπόν διαβάζω τιπς και από ότι κατάλαβα το iso είναι ο ρυθμιστικός παράγοντας για κάθε φώτο.

 

Το iso παίζει ρόλο σε φωτογραφίες στο σκοτάδι, σε φωτογραφίες που θες να συλλάβεις γρήγορη κίνηση, σε φωτογραφίες που θες μεγαλύτερη λεπτομέρεια.

 

 

 

Αν ισχύουν τα παραπάνω και δεν έχω παρεξηγήσει κάτι, μπορεί κάποιος να εξηγήσει πως θα ρυθμίσω το iso σε κάθε τέτοια περίπτωση στη μηχανή μου;

 

Thx :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο γενικός κανόνας (πιο γενικός δεν γίνεται...) είναι πως:

 

Ημέρα με ήλιο (κ πολύ φως, γενικά) => χαμηλό iso (50 εώς 100 max)

Βράδυ, χαμηλός φωτισμός => iso υψηλό (150 - 320)

 

Αλλά... υψηλό iso, σημαίνει κ περισσότερος θόρυβος στην εικόνα (εμφανής κουκίδες, θολούρα κλπ.)

 

check-αρε: http://www.dpreview.com/learn/?/key=sensitivity

http://www.photoxels.com/tutorial_iso.html

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταλαβαίνω ότι με υψηλό iso θα έχω περισσότερο θόρυβο. Αν δεν υπήρχε το θέμα του θορύβου θα έπαιζε το iso ρόλο στην ευκρίνεια της φωτογραφίας;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν κατάλαβες καλά μάλλον. Το ISO είναι η ευαισθησία του αισθητήρα (ή του φιλμ για τις κλασσικές μηχανές) στο φως.

 

Υψηλότερο ISO σημαίνει πιο μεγάλη ευαισθησία στο φως αλλά χαμηλότερη ευκρίνεια.

 

Δηλαδή, με υψηλότερο ISO, η μηχανή χρειάζεται λιγότερο φως για να βγάλει μια φωτογραφία. ΑΛΛΑ επειδή η εικόνα μεταφέρεται από το ίδιο το φως, λιγότερο φως σημαίνει και λιγότερες λεπτομέρειες στη φωτογραφία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μμ νομίζω κατάλαβα, σε ίδιες συνθήκες φωτισμού (δλδ αρκετό φωτισμό) μια φωτο με χαμηλο iso έχει περισσότερη ευκρίνεια απο μια με υψηλό iso. Νόμιζα το αντίθετο ως τώρα. Τεσπα.

 

Σε περιπτώσεις που θέλω να φωτογραφήσω κάτι που κινείται τι iso ρυθμίζω;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για κάτι που κινείται,κατά γενική ομολογία ένα ISO 400αράκι i 800αράκι είναι ό,τι πρέπει...Βέβαια ανάλογα με τις συνθήκες μπορεί να πας και πιο πάνω....Βασικά το πιο σημαντικό είναι η ταχύτητα κλείστρου για κάτι που κινείται...Όχι το ISO...Σε γενικές γραμμές με γρήγορο κλείστρο και ένα 400άρι ISO θα είσαι κυριλέ....8-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ok αρα το μηνυμα του Georgeadams ήταν απάντηση στο πρώτο μου μήνυμα.

 

Το iso αφορά το φως.

 

Η ταχύτητα κλείστρου την κίνηση.

 

 

Ευχαριστω για την βοήθεια παιδιά!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Oχι ρε συ Inkjjl!!! Μη λες 400-αρι κ 800-αρι σα να είναι γραμμάρια φέτας! Δεν θα φαίνεται τίποτα με τέτοια iso, μόνο θόρυβος!

 

Κατ' αρχήν, freakster, για τι μηχανή μιλάμε? Ψηφιακή ή αναλογική? Τον 100 ευρώ (που δεν ρυθμίζεις τίποτα...) ή των 500?

 

Για κάτι που κινείται πως ακριβώς θέλεις να το βγάλεις? Να φαίνεται η κίνηση, οπότε μιλάμε για κλείστρο της τάξης των 1/30 κ λιγότερο (μπορείς να βάλεις κ δευτερόλεπτα - αν έχεις τρίποδο ή ακούνητο χέρι...) ή θες να το "παγώσεις", οπότε μιλάμε για κλείστρο 1/300 κ βάλε...

 

Βοήθα μας να σε βοηθείσουμε!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αγόρασα την canon ixus 70 αλλά είχα και μια hp και πάντα πάλευα με τα iso, χωρίς να πολυκαταλαβαίνω τι κάνω :?

 

Για ψηφιακές μιλάμε. Βασικά και για τις δύο περιπτώσεις ήθελα να μάθω, και να φαίνεται η κίνηση αλλά σε άλλη φωτο ίσως θέλω να παγώσω το υποκείμενο :)

 

Βλέπω πως πρακτικά απάντησες, οπότε θενξ :)

 

 

p.s. H HP είχε πιο πολλές ρυθμίσεις απο την canon, τεσπά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπον, για να μην τα μπερδευουμε, ISO ειναι η "ταχυτητα" του φιλμ. Αυτο μεταφραζεται ως ευαισθησια του φιλμ στο φως. Παλια υπηρχαν τα "αργα" φιλμ (χαμηλο ISO) και τα "γρηγορα" φιλμ (υψηλο ISO). Ενα αργο φιλμ ηταν γενικα πιο "σκοτεινο" απο ενα γρηγορο, για τον ιδιο χρονο εκθεσης, αλλα ειχε και το μειονεκτημα του περισσοτερου κοκκου.

 

Φυσικα το φιλμ πλεον μας αφησε χρονους, αλλα η ορολογια περασε στους αισθητηρες των ψηφιακων μηχανων, που παιζουν πια τον ρολο του φιλμ.

 

Ετσι, για το ιδιο (θεωρητικα) αποτελεσμα, ρυθμιζουμε την μηχανη ειτε σε χαμηλο ISO και μεγαλο shutter speed (ταχυτητα κλειστρου ή αλλιως χρονος εκθεσης) ειτε σε μεγαλο ISO και μικρο shutter speed. Βεβαια στα μεγαλα ISO παλι εχουμε το μειονεκτημα του (ψηφιακου πλεον) θορυβου.

 

Παιζοντας λοιπον με το ISO εχουμε την δυνατοτητα να κανουμε τον αισθητηρα πιο ευαισθητο στο φως, οσο το αυξανουμε. Αν θελουμε να φωτογραφησουμε ενα ηλιοβασιλεμα, θα παρουμε μαλλον καλυτερα αποτελεσματα με ISO 200 απ'οτι με ISO 50. Παντα βεβαια παιζει ρολο και το shutter speed.

 

Γενικα για μεγαλα ISO ή/και μεγαλα shutter speed απαιτειται τριποδο, καθως και το παραμικρο κουνημα του χεριου μεταφραζεται σε θολουρα, αυτο που λεμε "κουνημενη" φωτογραφια.

 

Για περισσοτερα, wikipedia is your friend

http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_5800:1987

http://en.wikipedia.org/wiki/Shutter_speed

http://en.wikipedia.org/wiki/Exposure_%28photography%29

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις compact μηχανές οι ρύθμιση του iso γενικά δεν πρέπει με τίποτα να υπερβεί τα 400 και ας σου προσφέρει και 1600 η μηχανή. Ο αισθητήρας αυτών των μηχανών είναι πολύ μικρός και ιδίως στις καινούριες που έχουν φορτώσει ένα σωρό megapixels το πρόβλημα το κόκου είναι πολύ έντονο. Γενικά μία μηχανή 6mp θα έχει σαφώς καλύτερη συμπεριφορά σε υψηλότερα iso από μία των 10mp (ακούτε όλοι όσοι ψωνίζεται με βάση mp????).

 

Τι είναι το ISO? έχει αναφερθεί, είναι η ευαισθησία του αισθητήρα της μηχανής. Στις αναλογικές Αγόραζες φιλμ με asa 30 έως 3200 (νομίζω), με πιο συνιθισμένα τα 200 (μέρα) και 400 (ψιλο νύχτα). Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα τ ων ψηφιακών μηχανών είναι η On-the-fly ρύθμιση της ευαισθησίας. Ο αισθητήρας σε υψηλότερες ρυθμίσεις iso boostάρει την φωτεινότητα, αυτό έχει προφανώς αποτέλεσμα να κάνει εμφανή κόκο στις φωτογραφίες.

 

Το ISO δουλεύει μαζί με την ταχύτητα κλείστρου και το άνοιγμα του διαφράγματος για να δώσουν την τελική φωτεινότητα της φωτογραφίας. Για να καταλάβεις, ISO 100 και ταχύτητα κλείστρου 1/50 και άνοιγμα διαφράγματος (F) 4 είναι ακριβώς το ίδιο με ISO 200 και ταχύτητα κλείστρου 1/100 και άνοιγμα δοαφράγματος (f) 4 που είναι ακριβώς το ίδιο με ISO 100 και ταχύτητα κλείστρου 1/50 και άνοιγμα διαφράγματος (f) 5.6 (τα βήματα του διαφράγματος δεν είναι γραμμικά). Άρα ανάλογα με την φωτογραφία έχεις ευελιξία να επιλέξεις πως θα πετύχεις το ίδιο αποτέλεσμα φωτεινότητας.

 

Θέλει πολύ γράψιμο για να εξηγήσω τους λόγους πως θα χρησιμοποιήσεις το άνοιγμα διαφράγματος (όσο πιο μικρό το f τόσο πιο μεγάλο το άνοιγμα, τόσο πιο φωτεινό, σκέψου την κόρα του ματιού, όσο πιο πολύ σκοτάδι, τόσο ανοίγει;)) την ταχύτητα κλείστρου και τα ISO. Γενικά το ISO δεν αλοιώνει χαρακτηριστικά της φωτογραφίας, μπορεί να δημιουργήσει όμως κόκο (ανάλογα τη μηχανή από έντονο ως αμελητέο ανάλογο το ISO, η δικιά μου βγάζει φωτό σε ISO3200 που μοιάζουν με το αποτέλεσμα του ISO 400 πολλών compact μηχανών).

 

Και επειδή μία εικόνα είναι χίλιες λέξεις πάρε μερικές εικόνες για να μην γράφω χιλιάδες λέξεις...

 

Παράδειγμα χρήσης μεγάλου ανοίγματος κλείστρου:

960552395_742f6e13da.jpg?v=0

829770813_ec6800c8d8.jpg?v=0

όπως βλέπεις, με το μεγάλο άνοιγμα διαφράγματος (χαμηλό f) η μηχανή εστιάζει πολύ ρηχά, δημιουργόντας θωλά σημεία μπρος και πίσω από τα αντικείμενα. Αυτό ήταν επιδίωξή μου στις πιο πάνω φωτογραφίες, δεν θέλω να απασχολείται το μάτι σου με τι υπάρχει πίσω ή μπρος από το θέμα:).

 

Παράδειγμα χρήσης μικρού ανοίγματος κλείστρου:

961194164_6f39d171e7.jpg?v=0

961194092_ae58e5b5a1.jpg?v=0

 

Ναι καλά κατάλαβες! τα τοπία θέλουν μικρό άνοιγμα διαφράγματος (μεγάλο δείκτη f) θες όλη η εικόνα να είναι εστιασμένη...

 

Η ταχύτητα κλείστρου είναι πιο εύκολο να καταλάβεις τι επιπτώσεις έχει στη φωτογραφία. Μεγάλη ταχύτητα κλείστρου, παγώνει την κίνηση αλλά επειδή περνάει λιγότερο φως, είναι πιο σκοτεινή.

Παράδειγμα

961302788_70c4db76ec.jpg?v=0

Δίνω μεν αίσθηση κίνησης στη προπέλα, αλλά περιορισμένη (αυτή βγήκε με ταχύτητα κλείστρου 1/4000).

 

Αργό κλείστρο:

762373758_140c742933.jpg?v=0

961302812_e2e45d4ff0.jpg?v=0

Στη πρώτη περίπτωση είναι προφανές... Τα φώτα των αυτοκινήτων δημιουργούν τις κλασικές λωρίδες. Στην δεύτερη, με το αργό κλείστρο ακολουθάς το αντικείμενο και αφού πατήσεις το κουμπί, ακινητοποιόντας το ενώ φαίνεται κουνημένο το background. Αυτό δίνει αίσθηση ταχύτητας διατηρώντας εστιασμένο το αντικείμενο, δύσκολη τεχνική, αυτή που βάζω είναι από τις πρώτες μου προσπάθειες.

 

Το ISO τώρα σου δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις αυτές τις τεχνικέ σε ποικίλα περιβάλλοντα. Αν είναι ψιλοσκοτεινά αλλά θες να βγάλεις τοπίο (μικρό άνοιγμα κλείστρου) αλλά δεν έχεις τρίποδο και δεν θες να σου κουνηθεί (σχετικά μεγάλη ταχήτυτα διαφράγματος) με το να πας σε ISO 800 από 100 είναι σαν να βγάζεις φωτογραφία με 4 φορές πιο αργή ταχύτητα διαφράγματος. Χρησιμοποιείς 1/40 πχ (αν είσαι σταθερός δεν θα κουνηθεί) αντί για 1/10 (που θα είναι εγγυημένα κουνημένη;).

 

Οι μηχανές εφαρμόζουν ειδικά φίλτρα μείωσης θορύβου, τα φίλτρα αυτά ανάλογα με την ρύθμισή τους δουλεύουν από καλά ως σκατά. Γενικά είναι καλύτερα αυτά που δεν είναι πολύ aggressive... Η Sony πχ για αυτό δενμου πολυαρέσουν, το παρακάνουν σε αυτό το τομέα.

 

Τες πα, sry για το τεράστιο ποστ, ελπίζω να μην το κούρασα πάρα πολύ. Απλά έξησα την επιφάνεια έχουν γραφτεί πολλά βιβλία για αυτά τα θέματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω ταχύτητα και iso μπορώ να αλλάξω αλλά άνοιγμα κλείστρου ίσως μόνο σε dslr (?).

 

 

Το ποστ ήταν κατατοπιστικότατο πάντως, ευχαριστώ :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εξαρτάται η μηχανή... η παλιά μου compact (canon g3) είχει όλες τις manual ρυθμίσεις. Η IXUS δεν ξέρω αν σε αφήνει καν να επιλέξεις ταχύτητα κλείστρου... Πάντως στα αυτόματα προγράματα που δίνουν συνήθως η action ρύθμιση αυξάνει την ταχύτητα του κλείστρου για να παγώσει την κίνηση, ταυτόχρονα μεγαλώνει το άνοιγμα του διαφράγματος για να αντισταθμίσει. Η ρύθμιση για πορτραίτο θα αυξήσει το διάφραγμα (για να εστιάσει στο θέμα και να προσπαθήσει να κάνει φλου το background (πράγμα πολύ δύσκολο με compact)) με ταυτόχρονη αύξηση της ταχύτητας κλείστρου για να αντισταθμίσει (στη ρύθμιση προτραίτο συνήθως θα σου κάνει και λίγο πιο ζεστά τα χρώματα και θα μειώσει το sharpening ανάλογα τη μηχανή)... Στη ρύθμιση τοπίο το άνοιγμα του διαφράγματος μικραίνει, κάτι που αντισταθμίζεται με μείωση της ταχύτητας κλείστρου. Οι αυτόματες ρυθμίσεις δλδ για κάποιον που ξέρει 3 βασικά πράγματα είναι τελείως άχρηστες και θα έπρεπε να έχουν όλες κατ' εμέ κάποια στοιχειώδη manual options, ας ξεκλειδώνουν από το μενού, αλλά ας υπάρχουν...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...