Candyman® Δημοσ. 20 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 20 Αυγούστου 2007 Οτιδηποτε >= μιας UXGA αναλυσης (μπορει και πιο κατω) με καποιες δοσεις απλου supersampling να μην πω φυσικα για TSAA γιατι θα παμε για βρουβες κανει την 8800GTS 320mb να σερνεται.. Η μνημη της καρτας και οχι φυσικα μονο για αυτο το game το οποιο ειναι memory hog ουτως ή αλλως, ειναι πολυ λιγη..Δεν το εχω και installarismeno για να στο εδειχνα εγω,αν το εχεις παιξε λιγο με τις ρυθμισεις του παιχνιδιου και οπως παιζεις κανε minimize to game window και με ενα tool δες σε τι επιπεδα εχει φτασει το ποσοστο της video memory.. Συμφωνώ ότι μπορεί να γίνει χρήση RAM όταν η video ram γεμίσει, με φυσικό επακόλουθο την πτώση της απόδοσης. Αλλά αφενός εξαρτάται από την μηχανή γραφικών. Δεύτερον, δύσκολα να φάει πάνω από 320-400mb video ram ένα "stage" ενός game σύμφωνα και με τον παρακάτω πίνακα (εκτός του Call of Juarez & FEAR). To Call of Juarez δεν το έχω ψάξει διεξοδικά, αλλά το F.E.A.R. πάντως αν δεν είχες 512mb στην VGA τότε δεν ανέβαιναν τα textures στο μέγιστο. Άρα ΔΕΝ έκανε χρήση της PC RAM για textures ή κάτι άλλο σχετικό με την απεικόνιση προφανώς. Αν δεν είχες αρκετή μνήμη στην κάρτα, απλά δεν πήγαινε στα maximum. Νομίζω ότι τα 500mb είναι απλά εξωφρενικό νούμερο. Γενικά οι developers φροντίζουν να παίζουν μέχρι ένα συγκεκριμένο ποσοστό χρήσης video ram (προφανώς για λόγους απόδοσης). Nα με συγχωρείτε που επιμένω, αλλά διαφωνώ με μερικά πράγματα. Επίσης κανένα link με τα στοιχεία σχετικά με την χρήση της video ram θα ήταν χρήσιμο. Όχι ότι δεν σας πιστεύω, αλλά προς χάριν της συζήτησης... Υ.Γ. Το ΑΤΙ Τοοl δείχνει χρήση video ram? Που; Στην έκδοση 0.26 που έχω δεν βρήκα τπτ. http://www.digit-life.com/articles2/video/guide-06.html
billpeppas Δημοσ. 20 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 20 Αυγούστου 2007 Sorry, ATi Tray Tools ήθελα να πω ( μοιάζουνε αυτά τα 2 )
littlelouievegos Δημοσ. 20 Αυγούστου 2007 Μέλος Δημοσ. 20 Αυγούστου 2007 Company of Heroes 1280x1024 4xSSAA 500+ video memory used.. Και οπως ειδες δεν σε πηγα καν σε uxga αναλυση ουτε σε πολλαπλα ή combined δειγματα AA..
littlelouievegos Δημοσ. 20 Αυγούστου 2007 Μέλος Δημοσ. 20 Αυγούστου 2007 Επισης απο το αρθρο που παρεθεσες .. As you can see, nearly all modern games have high video memory requirements. Still some of the games above will run well with just 128 MB. According to this table, the minimal memory size for a video card is about 256-320 MB. 128 MB is insufficient and more than 320 MB is rarely used. However, these requirements will change at higher resolutions and in future games, so you should choose a video card that has some memory reserve for the future. We can assure you that in the next 2 years you will hardly need more than 512 MB of video memory.Για αυτο δεν θα περνα και ορκο ειδες τι μπορει να κανει ενα παιχνιδι σαν το Company of Heroes ή ακομα και το Battlefield 2 με χρηση AA σε υψηλες αναλυσεις.. Ουτε μπορουν να γνωριζουν την καθε μελλοντικη engine εκτενεστερα για να κανουν τετοιες δηλωσεις.. Τα ιδια αλλωστε λεγανε και για τα 256 και αργοτερα τα 512mb λιγο καιρο πριν και δες σημερα που ειμαστε..Η 8800GTS 320 mb ειναι μια πολυ καλη καρτα που σε πολλες περιπτωσεις επαρκει στο χρηστη για την πλειοψηφια των σημερινων παιχνιδιων.. Οταν ομως χρησιμοποιουμε συνδυασμο μεγαλης αναλυσης με φιλτρα σε πολλαπλα samples και ειδικα combined βλεπουμε οτι σε αρκετες περιπτωσεις η 8800GTS 640mb θα πρεπει να προτιματε.. Crippled G80 λενε την 320mb και δεν εχουν αδικο πολλοι..
Candyman® Δημοσ. 20 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 20 Αυγούστου 2007 Company of Heroes 1280x1024 4xSSAA 500+ video memory used.. Και οπως ειδες δεν σε πηγα καν σε uxga αναλυση ουτε σε πολλαπλα ή combined δειγματα AA.. Σύμφωνοι... Αλλά αν το τρέξεις και σε μία κάρτα με 256mb, θα δείχνει 256 used, και ούτω καθεξής. Κοιτάς ΠΟΣΗ video ram δεσμεύει. Σωστά; Δηλάδή αν κάποιος είχε 256mb κάρτα τι θα έβλεπε εκεί; Προφανώς 256 αφού κοιτάμε την ΔΕΣΜΕΥΜΕΝΗ video ram. Δεν σημαίνει ότι το παιχνίδι χρησιμοποιεί ΠΑΝΤΑ 500mb video ram, ή αν θες ότι τόσες είναι οι απαιτήσεις του. Ανάλογα του πόση μνήμη έχει η κάρτα, ανάλογα μπορείς να ανεβάσεις και τις ρυθμίσεις γραφικών ώστε π.χ. να βάλεις τα textures στο μέγιστο. Αν κάποιος είχε μια κάρτα με 256mb, θα μπορούσε να τα βάλει όλα φουλ από την στιγμή που η μνημη της δεν τα χωράει; Δεν το έχω ψάξει τόσο το συγκεκριμένο παιχνίδι αλλά στο FEAR δεν γίνεται. Καταλαβαίνεις τι εννοώ ελπίζω (μην επαναλαμβάνω τώρα). Όπως έχω πει και πιο πριν, καταρχήν είναι θέμα game engine. Όπως και να έχει, το συγκεκριμένο παιχνίδι (και γενικώς όλα τα παιχνίδια της EA) είναι υπόδειγμα χείριστων μηχανών. Ok, το COH είναι resources hog άλλωστε και αμφιβάλλω κατά πόσο είναι το ιδανικό παράδειγμα. Ορίστε και μετρήσεις δικές μου (σημ. οι κάρτες είναι με 512mb). 1η φωτό: FEAR (1280x1024) τα περισσότερα στο μάξιμουμ εκτός από μερικές ρυθμίσεις (κυρίως κάποιες που δεν έχουν να κάνουν με τα γραφικά) ήταν στο medium. Stage:Heavy resistance 2η φωτό: Chronicles of Riddick (1280x768, δεν έχει βλέπεις widescreen support), όλα φουλ. Stage: Transport cargo 3η φωτό: 3D Mark 2006 (1280x1024) Test1: Return to Proxycon Υ.Γ. Εμείς ξεκινήσαμε να διαφωνούμε σχετικά με την χρήση της PC main RAM για texturing που είχε ξεκινήσει από το AGP και κοίτα που φτάσαμε τώρα! Μου φαίνεται ότι πλέον μιλάμε για άλλο πράγμα πια... Φιλικά.
littlelouievegos Δημοσ. 20 Αυγούστου 2007 Μέλος Δημοσ. 20 Αυγούστου 2007 Σύμφωνοι... Αλλά αν το τρέξεις το και σε μία κάρτα με 256mb θα δείχνει 256 used, και ούτω καθεξής. Κοιτάς ΠΟΣΗ video ram δεσμεύει. Σωστά; Δηλάδή αν κάποιος είχε 256mb κάρτα τι θα έβλεπε εκεί; Προφανώς 256 αφού κοιτάμε την ΔΕΣΜΕΥΜΕΝΗ video ram. Δεν σημαίνει ότι το παιχνίδι χρησιμοποιεί ΠΑΝΤΑ 500mb video ram, ή αν θες ότι τόσες είναι οι απαιτήσεις του. Ανάλογα του πόση μνήμη έχει η κάρτα, ανάλογα μπορείς να ανεβάσεις και τις ρυθμίσεις γραφικών ώστε π.χ. να βάλεις τα textures στο μέγιστο. Οχι λαθος..Καταρχην δεν εχω 512mb ram.. Εχω 768mb ram.. Και αν βλεπεις με μεγιστες ρυθμισεις ακομα και σε 1280x1024 το παιχνιδι χρησιμοποιει 500+mb video memory ακατεβατα κοιτα την flat line πανω στο video memory usage..Δεν στεκει να λες οτι αν ειχε 256 τοση θα εδειχνε.. Θα σου εδειχνε την flat line φυσικα αλλα αν πηγαινες το pointer επανω θα εβλεπες το νουμερο και θα καταλαβαινες ποσο απεχεις..Αν ειχε καποιος 256mb ram θα επρεπε να κατεβασει τα settings γιατι το παιχνιδι θα σερνοταν αφου θα ειχε ξεμεινει απο video memory πριν καν φορτωσει το παιχνιδι σε αυτα τα settings.... Για αυτο και σου εβαλα διπλα και τo task manager για να δεις ποση μνημη τρωει συνολικα το game.. Εμείς ξεκινήσαμε να διαφωνούμε σχετικά με την χρήση της PC main RAM για texturing που είχε ξεκινήσει από το AGP και κοίτα που φτάσαμε τώρα! Μου φαίνεται ότι πλέον μιλάμε για άλλο πράγμα πια... Ε ναι καπως ετσι γινεται παντα Αν κάποιος είχε μια κάρτα με 256mb, θα μπορούσε να τα βάλει όλα φουλ από την στιγμή που η μνημη της δεν τα χωράει; Δεν το έχω ψάξει τόσο το συγκεκριμένο παιχνίδι αλλά στο FEAR δεν γίνεται. Καταλαβαίνεις, μην επαναλαμβάνω τώρα).Ειδες που απαντας μονος σου στο προηγουμενο ερωτημα σου; Φυσικα και οχι αφου ειδες ποση videoram χρησιμοποιει.. Όπως έχω πει και πιο πριν, καταρχήν είναι θέμα game engine.Όπως και να έχει, το συγκεκριμένο παιχνίδι (και γενικώς όλα τα παιχνίδια της EA) είναι υπόδειγμα χείριστων μηχανών. Ok, το COH είναι resources hog άλλωστε και αμφιβάλλω κατά πόσο είναι το ιδανικό παράδειγμα. Το CoH ειναι παιχνιδι της Relic δεν το ανεπτυξε η EA απλα το σπονσοραρει.. Δλδ το Crysis που ειναι παιχνιδι της Crytek και θα αποτελεσει υποδειγμα μηχανης επειδη θα ειναι υπο την κηδεμονια της EA θα ειναι χειριστη μηχανη; Περαν αυτου η engine του CoH μονο κακη δεν ειναι.. Resource hog ειναι αλλα οχι χωρις σκοπο φυσικα.. Eιναι συγχρονη μηχανη με πολλα συγχρονα features και ενα αριστο οπτικο αποτελεσμα.. Απλα ειναι τρομερα απαιτητικη και αναλογα με την καρτα που εχεις θα πρεπει να βαλεις και τα αναλογα settings.. Δεν νομιζω οτι υπαρχει αλλη τετοια μηχανη αυτη την στιγμη σε RTS comparable.. Οσο για τις μετρησεις σου δεν διαφωνω δες τα σχολια που εκανα στο προηγουμενο ποστ.. Απλα σου λεω οτι για πυρηνα G80 που υποτιθεται οτι οταν περνεις τετοια καρτα την θες για μεγαλες αναλυσεις και πολλα φιλτρα η καρτουλα δεν ειναι και οτι καλυτερο.. Σιγουρα θα επερνα την 640mb ειναι πιο ισσοροπημενη λυση..
Candyman® Δημοσ. 20 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 20 Αυγούστου 2007 Οχι λαθος..Καταρχην δεν εχω 512mb ram.. Εχω 768mb ram.. Μια παρατήρηση απλά. Το είχα δει αυτό, απλά εννοούσα ότι το παιχνίδι δεσμεύει μνήμη αφού βρίσκει διαθέσιμη!!!! Όπως λες και εσύ, μπορεί να χρησιμοποιήσει περίπου 500mb ως μέγιστο. Resource hog ειναι αλλα οχι χωρις σκοπο φυσικα.. Eιναι συγχρονη μηχανη με πολλα συγχρονα features και ενα αριστο οπτικο αποτελεσμα.. Απλα ειναι τρομερα απαιτητικη και αναλογα με την καρτα που εχεις θα πρεπει να βαλεις και τα αναλογα settings.. Δεν νομιζω οτι υπαρχει αλλη τετοια μηχανη αυτη την στιγμη σε RTS comparable.. Σε αυτό διαφωνώ εγκάθετα, αλλά φαντάζομαι τα γούστα είναι υποκειμενικά... Y.Γ. Στα σχόλια σου για την 320mb έκδοση, συμφωνώ. Άλλωστε τα ίδια έγραφα και στο pc-technology για την κάρτα και την λιγοστή μνήμη της. Δεν είμαι των άκρων να υποστηρίζω ότι "έλα μωρέ οι άχρηστοι προγραμματιστές, αν δουλεύανε τις μηχανές λίγο παραπάνω θα μας φτάνανε και 128mb), φυσικά και τα 256mb δεν επαρκούν για πολλά παιχνίδια ήδη. Όπως θεωρώ επίσης ότι για τα επόμενα 2-3 χρόνια, πάνω από 512mb είναι μάλλον περιττά (αναφέρομαι στο τελευταίο ποστ σου, με την παράθεση από το λινκ μου). Μετά μάλλον θα πάμε σε standard για games τα 768 ή 1024mb.
littlelouievegos Δημοσ. 20 Αυγούστου 2007 Μέλος Δημοσ. 20 Αυγούστου 2007 Μια παρατήρηση απλά. Το είχα δει αυτό, απλά εννοούσα ότι το παιχνίδι δεσμεύει μνήμη αφού βρίσκει διαθέσιμη!!!! Όπως λες και εσύ, μπορεί να χρησιμοποιήσει περίπου 500mb ως μέγιστο. Οχι φυσικα δεν ισχυει αυτο. Για αυτο το λογο σου εβαλα το ποιντερ απο πανω για να δεις ποση χρησιμοποιει..Βαλε πανω στα δικα σου games το ποιντερ να δεις οτι ουτε 256mb δεν θα δειχνει στα παιχνιδια που δεν το χρειαζονται.. Σε αυτό διαφωνώ εγκάθετα, αλλά φαντάζομαι τα γούστα είναι υποκειμενικά...Δεκτο, αλλωστε οι αποψεις ποικιλουν.. Το οτι ειναι state of the art engine ομως δεν το λεω εγω αλλα τοσα reviews σε ολο το internet.. Y.Γ. Στα σχόλια σου για την 320mb έκδοση, συμφωνώ. Άλλωστε τα ίδια έγραφα και στο pc-technology για την κάρτα και την λιγοστή μνήμη της. Δεν είμαι των άκρων να υποστηρίζω ότι "έλα μωρέ οι άχρηστοι προγραμματιστές, αν δουλεύανε τις μηχανές λίγο παραπάνω θα μας φτάνανε και 128mb), φυσικά και τα 256mb δεν επαρκούν για πολλά παιχνίδια ήδη. Όπως θεωρώ επίσης ότι για τα επόμενα 2-3 χρόνια, πάνω από 512mb είναι μάλλον περιττά (αναφέρομαι στο τελευταίο ποστ σου, με την παράθεση από το λινκ μου). Μετά μάλλον θα πάμε σε standard για games τα 768 ή 1024mb. Τα 512mb ισως να χρειαστουν ισως και οχι.. Δεν μπορουμε να το ξερουμε αυτο κανεις.. Απλα διαφωνησα με το σχολιο του τυπου στο αρθρο και συγκεκριμενα με την λεξη assure.. Και με βαση το τι λεγαμε πριν ερθει το doom3 και τα 256mb και γελαγαμε και κοιτα πως εχει η κατασταση σημερα, κανεις δεν πρεπει να κανει τετοιες δηλωσεις.. Just my 2 centia..
Ailuros Δημοσ. 20 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 20 Αυγούστου 2007 Πρώτα να απαντήσω στην ερώτηση σου: ΑΝ η onboard μνήμη "γιομίσει" προφανώς η μόνη λύση είναι η χρήση της ram, δεν διαφωνώ επ' αυτού. Απλά σαν χρησιμότητα έχει περιοριστεί αρκετά. Θα το δούμε στην πορεία.... Το company of heroes έχει μία από τις χειρότερες 3d engines (σε απόδοση) που έχω δει στην ζωή μου. ΄Εχω δει και σαφώς χειρότερες, αλλά δεν αλλάζει τίποτα απολύτως στο εν λόγω επιχείρημα γιατί δεν παύει να είναι ένα αρκετά δημοφιλής παιχνίδι για το οποίο δυστυχώς ή ευτυχώς χρειάζεται μια σεβαστή ποσότητα μνήμης και η κατανάλωση αυτής στα επερχόμενα παιχνίδια θα είναι είτε σχεδόν ισάξια ή και μεγαλύτερη και αυτό αποτελεί ή θα έπρεπε να αποτελεί σοβαρό παράγοντα όταν κάποιος αποφασίζει να αγοράσει κάρτα γραφικών και έχει το δίλημμα μεταξύ μιας 320/GTS & 640/GTS. Το απλό ερώτημα εδώ είναι αν αξίζουν τα παραπάνω λεφτά που θα δώσει κανείς για την δεύτερη; Αν έχεις αμφιβολίες ακούω επιχειρήματα. Πέρα από αυτό, θα μου επιτρέψεις να αμφιβάλλω για τα 500mb που λες (ακόμα και στις ρυθμίσεις full). Aποψη μου φυσικά, αν έχεις κανένα λινκ που να λέει το μέγεθος των δεδομένων που χρησιμοποεί το C.O.H. ευχαρίστως να το δω. Πάντως και να συμβαίνει αυτό που λες, δεν θα είναι και μεγάλη έκπληξη για μένα, μια και το συγκεκριμένο παιχνίδι κάνει αλόγιστη και υπερβολική χρήση πόρων, ενώ επιπροσθέτως σέρνεται σαν σαλιγκάρι με πλατυποδία. Ή μήπως διαφωνείς επ'αυτού; Να διαφωνίσω σε τι ακριβώς; ΄Οτι κάθε φορά που κάποιος αδυνατεί να αντικρούσει αποτελεσματικά ένα επιχείρημα, το αντικείμενό της απλώς έντεχνα και αυτόματα υποβαθμίζεται για να αποδειχτεί το αναπόδεικτο; Μια 3d scene (για game μιλάω, γιατί οι artistic 3d scenes μπορεί να είναι αρκετά μεγάλες) για να καταλάβει τόσο χώρο, πρέπει να έχει εκατοντάδες textures τεράστιας ανάλυσης, κάτι που σαν μέγεθος δεδομένων είναι ασύληπτο, και πραγματικά δεν πιστεύω ότι ένα stage του συγκεκριμένου game έχει π.χ. 400mb textures data (μην ξεχνάμε ότι γίνεται και texture compression με μη απωλεστικους αλγόριθμους με αποτέλεσμα τα textures να καταλαμβάνουν ακόμα λιγότερο χώρο. Υπάρχουν μηχανές παιχνιδιών όπως το Half Life2 που με το καλημέρα όταν ανοίξεις το παιχνίδι ακουμπούν την system texture memory και ας υπάρχει άφθονη μνήμη πάνω στην κάρτα γραφικών. Να το πάρουμε λοιπόν από την αρχή: τα winblows XP επιτρέπουν συνήθως (πλην εξαιρέσεων) το 50% της μνήμης κάρτας γραφικών για system texture memory. Με 512ΜΒ GPU συνήθως σου δίνει 256ΜΒ system memory και φτάνει σε συνολική texture memory τα 768ΜΒ. Mια εξαίρεση είναι η 8800GTX κάτω από XP όπου της δίνει και εδώ μόνο 256ΜΒ. Μια ματιά λοιπόν στο πως συμπεριφέρεται η τελευταία με και χωρίς συμπίεση υφών σε μια κάπως υπερβολική ανάλυση με διαφορετικές βαθμίδες εξομάλυνσης: http://users.otenet.gr/~ailuros/MCwithAA.pdf Kαι πριν το πεις ναι η συμπίεση υφών είναι γελοίο να μην χρησιμοποιείται όταν αυτή προσφέρεται και δεν βλέπει κανείς καμία διαφορά λόγω της συμπίεσης (βλέπε ultra quality mode στο Doom3/Quake4...μόνο για άσχετους). ΄Εχουμε λοιπόν εδώ ένα παιχνίδι που ανήκει στην εποχή της 7800GTX μάλλον, μπορεί να μην λέει ιδιαίτερα πολλά για την κατανάλωση μνήμης συνολικά, αλλά τουλάχιστον σου δείχνει ότι εξαρτάται πάντα και τι ρυθμίσεις θα χρησιμοποιήσεις. Να πάμε λίγο πιο πίσω στο παρελθόν και να δούμε το εξής πείραμα τι είχε δείξει με μια 7800 με 256ΜΒ μνήμη: http://users.otenet.gr/~ailuros/MCreview.doc ***edit: το πρώτο παιχνίδι είναι το FEAR. O πρόλογος δεν υφίσταται πλέον και την ιστοσελίδα μου δεν έχω χρόνο πλέον να την συντηρήσω. Το λιγοστό υλικό της υφίσταται ακόμα στον σκληρό μου. Αν πάμε λοιπόν σε ένα παιχνίδι όπως το Call of Duty και βάλουμε τις υφές στην υψηλότερή τους ανάλυση και βοήθα Παναγιά και 4-πλή εξομάλυνση μόλις στα 1600*1200, έφτανε η κατανάλωση μνήμης εδώ τα "ταπεινά" 401ΜΒ εκ των οποίων τα ~160ΜΒ από την μνήμη συστήματος. Nα σημειώσω εδώ ότι το παραπάνω άρθρο ήταν το πρώτο άθρο που παρουσιάστηκε με ανάλυση κατανάλωση μνήμης στο διαδίκτυο και έγινε αφού συμβουλεύτηκα τον γερμανό προγραμματιστή που έγραψε το VidMemory Watch. Και αυτή και όλες οι υπόλοιπες ανάλογες εφαρμογές παίρνουν πληροφορίες από τον οδηγό της κάρτας γραφικών που σημαίνει ότι τα αποτελέσματα δεν είναι απόλυτα ασφαλή, αλλά από την άλλη η παράμετρος αυτή ισχύει σε όλα τα benchmarks. Τέλος κάτι που θέλω να προσθέσω.. Το PCI-e σαν full duplex μπορεί να στέλνει και να λαμβάνει δεδομένα ταυτόχρονα οπότε δεν υφίστανται (ή πιο σωστά, δεν είναι αισθητές) οι καθυστερήσεις (latencies). Με το PCI-e και την σωστή χρήση του αμφίδρομου καναλιού θα έπαιρνε μια καλύτερη σημασία ο όρος virtual texturing.
Ailuros Δημοσ. 20 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 20 Αυγούστου 2007 Y.Γ. Στα σχόλια σου για την 320mb έκδοση, συμφωνώ. Άλλωστε τα ίδια έγραφα και στο pc-technology για την κάρτα και την λιγοστή μνήμη της. Δεν είμαι των άκρων να υποστηρίζω ότι "έλα μωρέ οι άχρηστοι προγραμματιστές, αν δουλεύανε τις μηχανές λίγο παραπάνω θα μας φτάνανε και 128mb), φυσικά και τα 256mb δεν επαρκούν για πολλά παιχνίδια ήδη. Όπως θεωρώ επίσης ότι για τα επόμενα 2-3 χρόνια, πάνω από 512mb είναι μάλλον περιττά (αναφέρομαι στο τελευταίο ποστ σου, με την παράθεση από το λινκ μου). Μετά μάλλον θα πάμε σε standard για games τα 768 ή 1024mb. Εφόσον αθρογραφείς στο PC-Technology θα σε συμβούλευα να βάλεις πρώτα στο χέρι επερχόμενα παιχνίδια, να δεις την κατανάλωση μνήμης αυτών από κοντά και μετά να προχωράς σε τόσο εύκολα συμπεράσματα. ΄Οταν κάποιος αγοράζει high end GPU (ή GPUs) στην εποχή μας σαφώς και δεν θα περίμενε να τρέξει τα παιχνίδια του με μέτριες ρυθμίσεις, χωρίς εξομάλυνση και Θεός φυλάξοι σε αναλύσεις =/<1280*1024. Ειδάλλως απλά κάποιος πέταξε τα λεφτά του και δεν το κατάλαβε.
Candyman® Δημοσ. 21 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 21 Αυγούστου 2007 Βρε παιδιά, ωραία όσα λέτε και δεν διαφωνώ σε αυτά, έχετε δίκιο. Αλλά το γεγονός ότι τα παιχνίδια δεσμεύουν ΚΑΙ system memory δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι χρησιμοποιείται για τα textures... Έχω πει το εξής (για να συνοψίσω): Το RAM texturing δεν πολυχρησιμοποιήθηκε στο AGP. Στο pci-e δεν χρησιμοποιείται τόσο πολύ, αν και σαφώς πιο εκτενώς από ότι στο AGP (φυσικά και το full duplex του pci-e διευκολύνει τα πράγματα εναντι του AGP) αλλά εξαρτάται επίσης και από το εκάστοτε engine (το έχω πεί άλλες 2-3 φορές). Στο μέλλον ίσως χρησιμοποιηθεί εκτενέστατα ίσως και όχι, αυτό δεν το ξέρω. Αλλά τώρα κάθεστε και μου αποδεικνύετε ότι τα παιχνίδια ΔΕΝ χρησιμοποιούν ΜΟΝΟ VIDEO Ram, κάτι που ποτέ δεν αμφισβήτησα!!!! Αλλο πράγμα έλεγα. Τέσπα, από εκεί ξεκίνησε η συζήτηση και πήγε σε ΑΛΛΟ εντελώς θέμα εν τέλει. @Ailouros: Από τα τεστ σου (τα διάβασα όλα) πάντως είδα ελάχιστη χρήση RAM σε σύγκριση με την χρήσης video ram. Αυτό είναι απλή παρατήρηση σχετικά με τα αποτελέσματα. Υ.Γ. Όλα αυτά τα λέω με φιλική διάθεση, no offence ok?
Ailuros Δημοσ. 22 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 22 Αυγούστου 2007 Βρε παιδιά, ωραία όσα λέτε και δεν διαφωνώ σε αυτά, έχετε δίκιο. Αλλά το γεγονός ότι τα παιχνίδια δεσμεύουν ΚΑΙ system memory δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι χρησιμοποιείται για τα textures... Μεταφορικά όταν ξεχειλίζει ο κουβάς σου έχει σημασία πόσο νερό και πόσο άμμο έχει μέσα; Την περισσότερη μνήμη συνήθως την τρώει η εξομάλυνση ούτως ή άλλος. Έχω πει το εξής (για να συνοψίσω): Το RAM texturing δεν πολυχρησιμοποιήθηκε στο AGP. Στο pci-e δεν χρησιμοποιείται τόσο πολύ, αν και σαφώς πιο εκτενώς από ότι στο AGP (φυσικά και το full duplex του pci-e διευκολύνει τα πράγματα εναντι του AGP) αλλά εξαρτάται επίσης και από το εκάστοτε engine (το έχω πεί άλλες 2-3 φορές). Καμία διαφωνία, ωστόσο επαναλαμβάνω ότι το αμφίδρομο κανάλι του PCIe έχει μείνει παντελώς ανεκμετάλλευτο στις εφαρμογές για λόγους που προανέφερα. @Ailouros: Από τα τεστ σου (τα διάβασα όλα) πάντως είδα ελάχιστη χρήση RAM σε σύγκριση με την χρήσης video ram. Αυτό είναι απλή παρατήρηση σχετικά με τα αποτελέσματα. Τα μετρηθέντα ~400ΜΒ για ένα παιχνίδι όπως το Call of Duty 2 δεν είναι δα και λίγα, ειδικά όταν στο εν λόγω test η τότε 7800 είχε μόλις 256ΜΒ μνήμη. Τα ~150ΜΒ που εδώ διοχέτευε στην μνήμη συστήματος είναι κάτι λιγότερο από το 60% της διαθέσιμης μνήμης της κάρτας γραφικών και είναι κάθε άλλο παρά λίγο συγκριτικά. ΄Οταν βάλεις τις υφές σε "extra" έχει ένα σεβαστό ποσοστό σε υφές ανάλυσης 2048*2048, το οποίο ποσοστό θα είναι σαφώς μεγαλύτερο σε ένα παιχνίδι όπως π.χ. το Unreal Tournament 3. Βάλε τώρα και 64bpp HDR σε συνδυασμό με MSAA κάτω από D3D10/Vista και ο λογαριασμός φουσκώνει αρκετά. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα υπάρξει τεράστια διαφορά στις επιδόσεις γενικά, όταν παίζεις όμως ένα παιχνίδι που συμβαίνει κάτι ανάλογο όπως παραπάνω οι ανάλογες μικροκαθυστερήσεις θα υπάρχουν. Φαίνεται άλλωστε απ΄τη λυχνία του σκληρού δίσκου κατά πόσο αναβοσβήνει και κάτα πόσο και πόσο συχνά επαναφορτώνονται δεδομένα. Εδώ τα Vista πράγματι επέφεραν κάποιες βελτιώσεις, αλλά το ότι οι σκληροί δίσκοι γενικώς εξακολουθούν να είναι απελπιστικά αργοί παραμένει γεγονός. Και ναι όντως πλατιάσαμε αρκετά, αλλά ενώ έχουμε από την γέννηση του 3D multithreading στις GPU, σιγά σιγά μπαίνει και στο πετσί των επεξεργαστών, το να δούμε multi-threaded hard drives προς το παρών αποτελεί μάλλον ουτοπία. Δεν λέει κανείς ότι το PCI_e θα λύσει προβλήματα. Απλά μπορεί να διευκολύνει κάποιες καταστάσεις και ειδικά κάτω από περιβάλλον Vista. ΄Εχουμε "πανέξυπνες" κάρτες γραφικών που δυστυχώς ή ευτυχώς πρέπει να ζήσουν με αρκετούς περιορισμούς και από πλευράς λογισμικού όσο και δυνατοτήτων hardware άλλων παραγόντων ενός συστήματος. Υ.Γ. Όλα αυτά τα λέω με φιλική διάθεση, no offence ok? Πάντα
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.