the_end Δημοσ. 24 Ιουλίου 2007 Δημοσ. 24 Ιουλίου 2007 σίγουρα όλα αυτά που λες επηρεάζουν την κατανάλωση. έμμεσα όμως. ;-)πχ η αεροδυναμικη αντισταση: σε μεγάλες ταχύτητες είναι τεράστια (εφόσον είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας) πράγμα που σε αναγκάζει να πατάς το γκάζι περισσότερο για να διατηρήσεις τα 160 απ'ότι τα 100 επομένως καις περισσότερη βενζίνη πηγαίνοντας με 160, και την ίδια σχέση στο κιβώτιο. προσπάθησα να απαντήσω σχετικά τεχνικά αλλά δε μου βγαίνει καλό. σκέψου το κάπως έτσι: διαθέσιμοι ίπποι vs αεροδυναμική αντίσταση. πιθανόν στα 160χλμ/ωρα(έστω 4000στροφές) οι διαθέσιμοι ίπποι να υπερνικούν την αντίσταση του αέρα. ενώ στα 100χλμ/ώρα(έστω 3000στροφές) να μην επαρκούν. γιατί προφανώς οι διαθέσιμοι ίπποι στις 4000 στροφές είναι περισσότεροι απ'ότι στις 3000 στροφές. γι'αυτό δε μπορεί να'ναι απλή η απάντηση. πρέπει να ξέρουμε την καμπύλη απόδοσης ενός μοτέρ, το συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης, τις τριβές που αναπτύσσονται μεταξύ ελαστικού και οδοστρώματος (συνυπολογίζοντας και το downforce) και μερικά άλλα πραγματάκια.
SGP Δημοσ. 25 Ιουλίου 2007 Δημοσ. 25 Ιουλίου 2007 Δεν είναι το κατάλληλο φόρουμ για τέτοιες συζητήσεις οπότε θα απαντήσω απλά σε κανά δύο που αφορούν μυνήματα που έγραψα και δεν θα σχολιάσω κάποια άλλα που έχουν υποθεί... α) Δεν έχει δωθεί εξήγηση γιατί είναι κακό να πηγαίνω με 5η και 1500+ στροφές ουσιαστικά με ελάχιστο ή και χωρίς γκάζι... Το μόνο που έχετε πει είναι: α! Αυτό είναι απαράδεκτο και μπλα μπλά μπλά. Αποδείξεις? Εγώ έχω τον υπολογιστή ταξιδιού ως μπούσουλα τουλάχιστον. Δεν είπα ότι θα επιταχύνω ποτέ από το 60 με 5η. β) Η αλλαγή από 2α σε 5η και από 5η σε 3η γιατί ακριβώς θα πειράξει τον δίσκο αν γίνει σωστά? Δηλαδή εσύ όταν πας να προσπεράσει φορτηγό και πηγαίνεις με 80 και 5η θα κατεβάσεις σε 4η και μετά σε 3η? Άμα ξέρεις πέντε πράγματα από οδήγηση καταλαβαίνεις έννοιες όπως rev matching και πως αυτό διευκολύνει τις αλλαγές και την επιβάρυνση στον δίσκο (με επιβάρυνση στην κατανάλωση φυσικά αφού για να πετύχεις το ματσάρισμα δίνεις γκάζι...). Δεν είπα για καρφωτές ταχύτητες. KWSN: Αν διάβασες το άρθρο λέει ότι η σχέση μεταξύ αεροδυναμικών αντιστάσεων και κατανάλωσης δεν είναι 1:1 και άρα διπλασιάζοντας αεροδυναμικές αντιστάσεις δεν διπλασιάζεται η κατανάλωση, αυτό που λέει όμως είναι ότι έχει επίδραση (που εξαρτάται από το μέγεθος των αντιστάσεων) και πως οι αντιστάσεις μεγαλώνουν σαφώς όσο ανεβαίνει η ταχύτητα. Για αυτό δεν είπα ότι η ιδανική ταχύτητα είναι τα 76 (μπορεί να είναι για κάποια αυτοκίνητα) αλλά πιο κοντά στα 90 επειδή γύρω εκεί (ανάλογα με συντελεστές αεροδυναμικής του αυτοκινήτου και τον κινητήρα βέβαια) αντισταθμίζεται η ιδανική περιοχή λειτουργίας του κινητήρα με την επιβάρυνση των αντιστάσεων. Το 2/3 της τελικής μπορεί να ισχύει για τον κινητήρα και μόνο ίσως (λογικό ακούγεται) αλλά συμπεριλαμβάνοντας και περιβαλλοντικο΄ς παράγοντες δεν πείθομαι ότι ένα αυτοκίνητο (όποια και να είναι η τελική του) θα καίει λιγότερο στα 150 από ότι στα 90... Με ενδιαφέρει το άρθρο των 4Τ που λες, άμα ξέρεις τεύχος έχω αρχείο με όλα τα τεύχη ουσιαστικά από το 90 και μετά.
KWSN_Men Δημοσ. 25 Ιουλίου 2007 Δημοσ. 25 Ιουλίου 2007 Κακό να πηγαίνεις με 1500 στροφές και 5η ή 6η δεν είναι. Το κάνουν όλα τα αυτόματα να ανεβάζουν στη μεγαλύτερη σχέση για οικονομία. Απλά αν χρειαστείς γκάζι θα πρέπει να κατεβάσεις (ή θα κάνει kickdown το αυτόματο). Για το άρθρο στους 4Τ, σώθηκες. Μια ψιλοανάλυση του Κ.Κ. στη στήλη του ήταν για 2 παραγράφους. Και φυσικά δε θυμάμαι πότε και που.
the_end Δημοσ. 25 Ιουλίου 2007 Δημοσ. 25 Ιουλίου 2007 Δεν είναι το κατάλληλο φόρουμ για τέτοιες συζητήσεις οπότε θα απαντήσω απλά σε κανά δύο που αφορούν μυνήματα που έγραψα και δεν θα σχολιάσω κάποια άλλα που έχουν υποθεί... α) Δεν έχει δωθεί εξήγηση γιατί είναι κακό να πηγαίνω με 5η και 1500+ στροφές ουσιαστικά με ελάχιστο ή και χωρίς γκάζι... Το μόνο που έχετε πει είναι: α! Αυτό είναι απαράδεκτο και μπλα μπλά μπλά. Αποδείξεις? Εγώ έχω τον υπολογιστή ταξιδιού ως μπούσουλα τουλάχιστον. Δεν είπα ότι θα επιταχύνω ποτέ από το 60 με 5η. δηλαδή αν πήγαινες με 4η και τα ίδια χλμ/ώρα θα είχες ουσιαστικά μεγαλύτερη κατανάλωση? ή ακόμα και 3η? btw και άσχετα από κατανάλωση, πιστεύεις ότι με 5η και 1500 στροφές έχεις τον έλεγχο του αυτοκινήτου? αν χρειαστεί να επιταχύνεις απότομα? ή ακόμα και να φρενάρεις απότομα? β) Η αλλαγή από 2α σε 5η και από 5η σε 3η γιατί ακριβώς θα πειράξει τον δίσκο αν γίνει σωστά? Δηλαδή εσύ όταν πας να προσπεράσει φορτηγό και πηγαίνεις με 80 και 5η θα κατεβάσεις σε 4η και μετά σε 3η? Άμα ξέρεις πέντε πράγματα από οδήγηση καταλαβαίνεις έννοιες όπως rev matching και πως αυτό διευκολύνει τις αλλαγές και την επιβάρυνση στον δίσκο (με επιβάρυνση στην κατανάλωση φυσικά αφού για να πετύχεις το ματσάρισμα δίνεις γκάζι...). Δεν είπα για καρφωτές ταχύτητες. KWSN: Αν διάβασες το άρθρο λέει ότι η σχέση μεταξύ αεροδυναμικών αντιστάσεων και κατανάλωσης δεν είναι 1:1 και άρα διπλασιάζοντας αεροδυναμικές αντιστάσεις δεν διπλασιάζεται η κατανάλωση, αυτό που λέει όμως είναι ότι έχει επίδραση (που εξαρτάται από το μέγεθος των αντιστάσεων) και πως οι αντιστάσεις μεγαλώνουν σαφώς όσο ανεβαίνει η ταχύτητα. Για αυτό δεν είπα ότι η ιδανική ταχύτητα είναι τα 76 (μπορεί να είναι για κάποια αυτοκίνητα) αλλά πιο κοντά στα 90 επειδή γύρω εκεί (ανάλογα με συντελεστές αεροδυναμικής του αυτοκινήτου και τον κινητήρα βέβαια) αντισταθμίζεται η ιδανική περιοχή λειτουργίας του κινητήρα με την επιβάρυνση των αντιστάσεων. Το 2/3 της τελικής μπορεί να ισχύει για τον κινητήρα και μόνο ίσως (λογικό ακούγεται) αλλά συμπεριλαμβάνοντας και περιβαλλοντικο΄ς παράγοντες δεν πείθομαι ότι ένα αυτοκίνητο (όποια και να είναι η τελική του) θα καίει λιγότερο στα 150 από ότι στα 90... Με ενδιαφέρει το άρθρο των 4Τ που λες, άμα ξέρεις τεύχος έχω αρχείο με όλα τα τεύχη ουσιαστικά από το 90 και μετά. για το συμπλέκτη κι εγώ συμφωνώ ότι δεν υπάρχει θέμα καταπόνησης. για τις ταχύτητες, μάλλον ο καθένας θα αρκεστεί στην άποψή του.
SGP Δημοσ. 25 Ιουλίου 2007 Δημοσ. 25 Ιουλίου 2007 Όχι, αλλά όταν πηγαίνω στην ημι-πηγμένη κηφισίας το πρωί με 50-60 το αυτοκίνητο τσουλάει καλύτερα με 5η. Αν είχα 4η θα έπρεπε να του δίνω γκάζι κάθε τόσο, με 5η λιγότερο. Εκεί δεν χρειάζεται ούτε απότομα φρεναρήσματα ούτε απότομες επιταχύνσεις.
Neurotic_Fest Δημοσ. 25 Ιουλίου 2007 Δημοσ. 25 Ιουλίου 2007 Δυο κακά σε αυτό είναι ότι μειώνεται η δυνατότητα αντίδρασης σε περίπτωση ξαφνικού κινδύνου και ότι άμα το παρακάνεις μπουκώνει η μηχανή και καταλήγεις να καις και περισσότερο.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.