Προς το περιεχόμενο

Εξοδα αυτοκινιτου


stelios2809

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderators
Δημοσ.

Τα αυτοκινητα καλο ειναι να δουλευουν στο φασμα μεταξυ ροπης και ιπποδυναμης.

Δλδ ουτε να το πηγανεις κοφτες αλλα ουτε και 5η με 40 και 1300 στροφες...

 

Βεβαια τα 16βαλβιδα σας εχουν τη ροπη στις 4000 και την ιπποδυναμη στις 6000, αρα @@

 

Το Tipάκι μας εδω περα (8v, 1.400cc, 72ps) εχει τη ροπη στις 2800 (με το 75% απο τις 1400rpm!!!!) και την ιπποδυναμη στις 5800 -> αρα φασμα στροφων ΠΟΛΥ μεγαλυτερο, και ναι, τραβαει απο το ρελαντι σχεδον φουλ! (Ουτε ντιζελ δλδ..)

 

Και το Dedra (8v, 1.800cc, 110ps) εχει τη ροπη στις 3000, (80% στις 2800 μονο!!!!:( ), οποτε σαφως και δεν τραβαει αμα το αρχισεις απο το ρελαντι (μη πω οτι σβηνει κιολας), αλλα 1000στροφουλες πιο πανω απο το ρελαντι ειναι κυριλε... Και μου κακοφαινεται που δεν τραβαει απο το ρελαντι... (που να οδηγουσα και 16v...)

 

Γιαυτο οσο μπορω οχι 16v αμαξια.

 

Οσο αφορα τα λαστιχα, ειχα Silverstone, ΑΡΙΣΤΑ, και καταλαθος μου φερανε Firestone, τα οποια ειναι υπερβολικα μαλακα, σα τα Μichelin ειναι...

Βεβαια το αμαξια αρνειται να συρθει στο φρεναρισμα (με τα Silverstone και παρα το ABS που και που του ξεφευγε...), αλλα ειναι τοσο μαλακα που ειναι σαν να πλεει το αυτοκινητο...

 

Α και παραδοξως για απλη οδηγηση τα Carrefour ειναι τελεια! :)

  • Απαντ. 80
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Ρε παιδιά είναι πολύ απλό. Η κατανάλωση εξαρτάται από το πόσο πατάς το γκάζι. Έτσι απλά. :-D

Όσο πιο πολύ γκάζι πατάς τόσο περισσότερη βενζίνη ψεκάζουν τα μπεκ. Σε καινούριους εγκέφαλους ίσως παίζουν κι άλλες παράμετροι που δεν γνωρίζω αλλά στους παλιότερους τουλάχιστον και φυσικα στα καρμπιρατερ τα πραγματα ειναι εντελως "αναλογικά". Είτε είσαι με 5η και 1500 στροφές και δίνεις τέρμα γκάζι για να προλάβεις το κόκινο είτε κάνεις προσπέραση με 2η και 6000 στροφές (εδώ εννοείται ότι το γκάζι έχει στενή επαφή με το πάτωμα :-D) η κατανάλωση είναι η ίδια και είναι η μέγιστη.

Δημοσ.

Κάτι άκουσα για 5η και κατέβασμα σε 3η.

Επίσης 2α και αμέσως μετά 5η.

Να με συγχωρείτε αλλά αυτό δεν είναι οδήγηση.

Τον έρμο τον δίσκο τον ρωτήσατε αν τα γουστάρει αυτά;

  • Moderators
Δημοσ.

Α και μια δικια μου ερωτηση, εαν π.χ. πηγαινω με 170 και κατεβασω σε τεταρτη οπου πηγαινει περιπου στις 5800 στροφες, αλλα αν το αφησω χωρις να παταω γκαζι, παρολο που ειναι σε εκεινες τις στροφες, τοτε καιει βενζινη (σαφως και καει, το ζητημα ειναι ποση?)

Δημοσ.

εξαρτάται. άμα έχει 1500 η 5η, ανετα κατεβαζει και σε 2η.

και απο 2η σε 5η αν δεν συνεχισει να παταει πολυ γκαζι (που αυτο ειπε το παιδι) είναι οκ.

το προβλημα ειναι στις καρφωτες, εκει την ακουει καλα ο δισκος.

Δημοσ.

GeorgeMan μακάρι να είχα υπολογιστή ταξιδίου και να το είχα ψάξει περισσότερο για να σου απαντούσα.

Για να καταλάβω όμως,εννοείς να γεμίσουμε ουσιαστικά το στροφόμετρο με 4η σχέση στο κιβώτιο και αφήνωντας απλά το γκάζι,κατά την όποια επιβράδυνση έχει πόσο θα καίει;

Δημοσ.
Α και μια δικια μου ερωτηση, εαν π.χ. πηγαινω με 170 και κατεβασω σε τεταρτη οπου πηγαινει περιπου στις 5800 στροφες, αλλα αν το αφησω χωρις να παταω γκαζι, παρολο που ειναι σε εκεινες τις στροφες, τοτε καιει βενζινη (σαφως και καει, το ζητημα ειναι ποση?)

Μόλις αφήσεις το γκάζι τελείως θα καίει την ελάχιστη βενζίνη. Γι αυτό και οι στροφές θα πέσουν. ;-) Αν πατήσεις και συμπλέκτη θα πέσουν γρήγορα στο ρελαντί. Αλλιώς θα πέφτουν αργά λόγω της μεγάλης αδράνειας που έχει η μάζα του αυτοκινήτου.

Δημοσ.

Αυτο που λέτε ειναι πραγματικο. Στην Γκωλφο μου χωρίς γκάζι σε κάτηφώρες και με οποιαδήποτε ταχύτητα μεσα (4,5η) η κατανάλωση είναι 0!!!!Αμα πατήσω συμπλέκτη τότε αναλόγως με την ταχύτητα που έχω καίει 1-1,5 lit\100.

Αλλα ουτος η αλλως γενικά ενα αμάξι δεν κάνει να πηγαίνει χωρις ταχύτητα στο κιβώτιο ποτε οπότε παντα ταχύτητα μεσα.

  • Moderators
Δημοσ.

Π.χ. σε μια κατηφοριτσα στην εθνικη Αθηνα Λαρισα που εχει, εκει εχω π.χ. 4η και φουλ σχεδον με 170 και απλη αφηνω το γκαζι. Επιβραδυνει μεν, αλλα πολυ πολυ σιγα λογω της κατηφορας, χωρις να πεφτουν οι στροφρες και πολυ (δλδ απο 5800 αντε να πανε 4500 στο τελος της κατηφορας).

 

ΚΑτα το αφημα αυτο και στην παραμονη σε υψηλες στροφες ποση βενζινη καιει? Σαν να ηταν στο ρελαντι?

Δημοσ.

Το ποιο πιθανον ειναι να καιει λιγοτερα απο το ρελαντι αφου η αντισταση απο τις τριβες αποροφούνται απο την κατηφώρα, αρα το μείγμα πρέπει να ειναι πολύ φτωχο. Το θεμα ειναι γιατι δεν βάζεις 5η για να ξεκουράσεις την μηχανη και την ζορίζεις με την 4η??

Δημοσ.

μερικές διευκρινήσεις.

τα σύγχρονα αυτοκίνητα με σχέση στο κιβώτιο και κλειστή πεταλούδα(χωρίς να πατάμε γκάζι δηλαδή) καίνε 0,0. με ρελαντί καίνε κάτι παραπάνω. τα παραπάνω επιβεβαιωμένα και με trip computer.

η σύγκριση 16v με 8v είναι σαφώς υπέρ των 16v. παρόλ'αυτά στην Ελλάδα κυκλοφορεί ο μύθος ότι τα 8v είναι "καλύτερα","πιο ροπάτα" και διάφορα άλλα. το οποίο φυσικά και είναι λάθος.

σχετικά με καταναλώσεις. ναι, προφανώς, όσο τα χιλιόμετρα αυξάνονται τόσο μεγαλύτερες αεροδυναμικές αντιστάσεις. αλλά η παράθεση που έδωσε κάποιο παιδί είναι υπεραπλουστευμένη για τον απλό λόγο ότι αναφέρεται ξερά σε ταχύτητα. αν το αυτοκίνητο είχε μόνο μια σχέση στο κιβώτιο θα συμφωνούσα. αλλά δεν έχει. όπως επίσης δεν έχουν όλα τα αυτοκίνητα τον ίδιο αεροδυναμικό συντελεστή και τα ίδια μοτέρ. η καμπύλη απόδοσης ενός μοτέρ έχει τεράστια σχέση με την κατανάλωση.

και φυσικά το ότι η κατανάλωση εξαρτάται μόνο απ'το πόσο πατάμε το γκάζι είναι ισοπέδωση. σε αυτά που ανέφερα σε προηγούμενο post περί κατανάλωσης προσθέστε και τον τύπο και την ποιότητα βενζίνης.

τελευταίο. η οικονομικότερη οδήγηση είναι μέχρι τη μέγιστη ροπή του κινητήρα, όχι ανάμεσα σε μέγιστη ροπή και μέγιστη ιπποδύναμη.

 

και σχετικά με τα λάστιχα. το ανέφερα και πριν αλλά ας το ξαναπώ. μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, ακόμα κι αν δεν έχει φθαρεί το ελαστικό, είναι πολύ πιθανό(στην Ελλάδα) να έχει ξεραθεί. αυτό συμβαίνει επειδή οι σπουδαίοι δρόμοι μας δεν έχουν επαρκή συντελεστή τριβής ώστε να "φάνε" το λάστιχο. δηλαδή στο δρόμο ακουμπά μονίμως το ίδιο "στρώμα" ελαστικού, η εξωτερική στιβάδα ας πούμε, η οποία έχοντας ξεραθεί δεν προσφέρει ικανή πρόσφυση. γι'αυτό και για μένα τα 3 χρόνια είναι max όριο χρήσης ενός σετ ελαστικών. (εκτός κι αν τα πλακώσουμε όλοι στα burnout ώστε να φύγει το ξεραμένο μέρος και ν'αποκαλυφθεί φρέσκο λαστιχάκι:P)

Δημοσ.

Όπως ακριβώς τα είπε ο the_end.

Για τα λάστιχα να προσθέσω πως αν η οδήγηση μας είναι κατα 90% εντός πόλης

και δεν κάνουμε γρήγορη/επιθετική οδήγηση, ένα λάστιχο με μαλακή γόμα και χαμηλό δείκτης ταχύτητας είναι το ιδανικότερο μιας και θα έρχεται άμεσα σε θερμοκρασία λειτουργίας και λόγω μαλακιάς γόμας μειώνεται το φαινόμενο που περιέγραψε ο the_end(δηλ να ξεραθεί η γόμα κτλ).

  • Moderators
Δημοσ.

Απλα για δειγμα το ειπα, τι γινεται οταν αφησεις το γκαζι χωρις να απεμπλεξεις την ταχυτητα.

 

Συνηθως σε τετοιες περιπτωσεις βαζω Ν και το αφηνω με ρελαντι...

 

Παντως με τα 8v και τα 16v σαφως και υπερεχουν τα 16v, αλλα οπως και να το κανεις τη ''χαρη'' των 8v στις χαμηλες στροφες δεν την εχεις...

(κατι σαν λυχνια vs τρανζιστορ σε ηχοσυστηματα ενα πραγμα...)

Δημοσ.
σχετικά με καταναλώσεις. ναι, προφανώς, όσο τα χιλιόμετρα αυξάνονται τόσο μεγαλύτερες αεροδυναμικές αντιστάσεις. αλλά η παράθεση που έδωσε κάποιο παιδί είναι υπεραπλουστευμένη για τον απλό λόγο ότι αναφέρεται ξερά σε ταχύτητα. αν το αυτοκίνητο είχε μόνο μια σχέση στο κιβώτιο θα συμφωνούσα. αλλά δεν έχει. όπως επίσης δεν έχουν όλα τα αυτοκίνητα τον ίδιο αεροδυναμικό συντελεστή και τα ίδια μοτέρ. η καμπύλη απόδοσης ενός μοτέρ έχει τεράστια σχέση με την κατανάλωση.

και φυσικά το ότι η κατανάλωση εξαρτάται μόνο απ'το πόσο πατάμε το γκάζι είναι ισοπέδωση. σε αυτά που ανέφερα σε προηγούμενο post περί κατανάλωσης προσθέστε και τον τύπο και την ποιότητα βενζίνης.

τελευταίο. η οικονομικότερη οδήγηση είναι μέχρι τη μέγιστη ροπή του κινητήρα, όχι ανάμεσα σε μέγιστη ροπή και μέγιστη ιπποδύναμη.

σίγουρα όλα αυτά που λες επηρεάζουν την κατανάλωση. έμμεσα όμως. ;-)

πχ η αεροδυναμικη αντισταση: σε μεγάλες ταχύτητες είναι τεράστια (εφόσον είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας) πράγμα που σε αναγκάζει να πατάς το γκάζι περισσότερο για να διατηρήσεις τα 160 απ'ότι τα 100 επομένως καις περισσότερη βενζίνη πηγαίνοντας με 160, και την ίδια σχέση στο κιβώτιο.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...