anaxiopistos Δημοσ. 3 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 3 Αυγούστου 2007 Εδώ βλέπουμε πως οι μπάτσοι αντιμετώπισαν την αξιόποινη πράξη των μπογιατζήδων. ε κύριε Steven καλά τους κάνανε.δεν καθόντουσαν σπιτάκι τους.Περιμενω να δω την στάση των προοδευτικών που στο θέμα του Χριστόδουλου ήταν λαλίστατοι Εαν πουλαγαν σκονη θα ηταν φιλαρακια τωρα με τους μπατσους ,οταν αντιδρας στο κατεστημενο σου σπανε τα κοκαλα :twisted:. Απο το 1980 που θυμαμαι να γινοντε τα ιδια καθε καλοκαιρι προτεινω το κρατος να καψει οτι εχει μεινει απο δασος να τα κανει οικοπεδα και να μας τα μοιρασει. Εχουμε αποδειξει οτι δεν γουσταρουμε το πρασινο,μας αρεσει η μαυριλα.Τελος.
omnislash Δημοσ. 3 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 3 Αυγούστου 2007 Ποιος σου ειπε οτι αλλο συλληψη αλλο ξυλο?Δηλαδη αν αντισταθηκανε στην συλληψη η αστυνομια δεν πρεπει δια της βιας να τους συλλαβει?Ξερεις κανεναν αλλο τροπο? Κοίτα θα ρθεις εσύ με στολή ΜΑΤ κράνος γκλομπ και τα συναφή να μου την πεις.Εγώ θα σε δω έτσι ντυμενο και θα το παίξω μάγκας σύμφωνα με τη λογική σου.Εσύ λοιπόν το 'καλό παίδί' ο his masters voice ο yew sir αν ερχόντουσαν ελικόπτερα ζητάδες επειδή έριξες μπογιά στον σπίτι του γείτονα δε θα τους έλεγες ρε παιδιά έσφαλλα αλλά γιατί μου φέρατε μέχρι και την αντιτρομοκρατική? Και μπαίνω στη λογική σου στα Εξάρχεια γιατί δεν τους πιάνουν και τους έπιασαν όταν "προσέβαλλαν " το ναό του τζόγου? Α και κατι αλλο,αυτα τα μπουμπουκια δεν πηγανε σε ιατροδικαστη?Δεν ειδα πουθενα στο φασιστοσαιτ που δινεις στο λινκ Αυτά θα σε παραδεχτώ να τα πεις μπροστά τους.Να πας σαν καλο παιδάκι και να τους πεις.Είστε φασίστες και μπουμπούκια.Από "τρομοκράτες" έχουμε πολλούς, δε θέλουμε και τρομοκράτες των πλήκτρων ή εγιναν απο αλλους παραγοντες. Μάλλον απο τα σαδομαζοχιστικά όργια των συλληφθέντων η ακόμα και από το αυτομαστίγωμα για να πλυθούν από τις αμαρτίες τους :twisted:
Γηρυόνης Δημοσ. 3 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 3 Αυγούστου 2007 Παλαιό, αλλά πάντα επίκαιρο Η ΛΙΓΔΑ ΚΑΙ Η ΧΛΙΔΑ ΤΗΣ ΙΣΧΥΡΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Εδειραν συνταξιούχους! Τη μάνα τους και τον πατέρα τους... Εταξαν σε γέροντες και απόμαχους συντάξεις κι επιδόματα που δεν τους έδωσαν ποτέ... Εκαψαν δέντρα. Εκοψαν δέντρα. Καταπάτησαν δάση, έσφαξαν και μοίρασαν δημόσια γη, ξεπούλησαν περιοχές «ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους»! Δεν έκαμαν το Κτηματολόγιο. Ατίμασαν την Εργασία. Εκαναν την απασχόληση μεροκάματο του τρόμου. Επέτρεψαν ώς και την ενοικίαση εργαζομένων... Δουλεύουν με ρουσφέτια και διορισμούς τις στρατιές ανέργων που οι ίδιοι έχουν δημιουργήσει. Εβαλαν χέρι στα Ασφαλιστικά Ταμεία και μετέτρεψαν την ασφάλιση των εργαζομένων σε ανασφάλεια κι εφιάλτη για το μέλλον. Απαξίωσαν την Παιδεία. Συνέδεσαν την εκπαιδευτική διαδικασία με την αγορά εργασίας και μόνον. Τεμάχισαν το σώμα της Ιστορίας και πέταξαν την α-λήθεια στη λήθη. Ωστε όποιος δεν ξέρει ποιος είναι, να μην ξέρει τι θέλει και τι ψάχνει. .... Αφαίρεσαν απ' τα «ελληνικά γράμματα» την ουσία τους και τον κύριο λόγο για να διδάσκονται, ήγουν την ποίηση των πολλαπλών ερμηνειών και τα έκαμαν όλα «εξετάσεις»... Γέμισαν τα Πανεπιστήμια «καθηγητές» που ντρέπονται για τη χώρα τους, ημιμαθείς, κολλητάρια, πραιτωριανούς της ιδίας αυτών χολερικής μετριότητος. Εμαθαν τα παιδιά να θαυμάζουν τα φρόκαλα και τα τσόκαρα της σώου μπίζνες και να θέλουν να γίνουν φατσοκοντρολάδες και «δημοσιογράφοι»... Ξεφτίλισαν τους γεωργούς. Τους έκαναν να νοιώθουν δουλοπάροικοι, που τους αξίζει η τύχη τους! Εκχέρσωσαν την παραγωγή και τώρα εισάγουμε αυγά Τουρκίας κι άραθα μάραθα κουκιά μαγειρεμένα... Αποθέωσαν τους γιάππηδες. Στεφάνωσαν τα λομόγια του Χρηματιστηρίου. Τις επωφελείς δοσοληψίες. Διέφθειραν τον Δημόσιο Τομέα. Εφθειραν τις συνειδήσεις. Προέγραψαν τους τίμιους και τους κρέμασαν χλεύη των κομποτίνων. Ξανάκαναν τον χωροφύλακα ρυθμιστή ήθους. Ανήγαγαν τη ρουφιανιά σε επιχείρημα κοινής ωφελείας. Εμαθαν τον κοσμάκη να δανείζεται. Να ζει με πλαστικό χρήμα πλασματικά όνειρα, να χρωστάει και να τα πιάνει για να ξεχρεώσει. Αμόλυσαν πάνω του τις Τράπεζες, αδηφάγα σκυλιά... Εμαθαν τους αγρότες να ζουν με επιδοτήσεις, τους ανέργους να μπαίνουν σε προγράμματα της Ενωσης (για να θησαυρίζουν από δαύτα) οι επιτήδειοι. Θανατηφόροι διώκτες με τη γραφειοκρατία τους και τη διαφθορά, κάθε παραγωγικής κι επιχειρηματικής φιλοδοξίας. Επί είκοσι έτη προκάλεσαν την πιο άγρια αποβιομηχάνιση. Ανίκανοι να απορροφήσουν πόρους απ' την Ενωση, παρά μόνον να τους «τρώνε»... * * * Φούσκωσαν τις πιο τερατώδεις φούσκες και λήστεψαν τον κοσμάκη, όσον ουδείς άλλος ποτέ, τσιφλικάς, κατακτητής, ούνος ή άλλη πληγή, ακρίδα και λιμός. Εκαναν τους πολίτες πελάτες. Φιλοδώρησαν την πατρίδα μια γκρίζα ζώνη απ' τα Υμμια ώς την ψυχή μας. Ασκήθηκαν όσον ουδείς άλλος στον «κατευνασμό» και την ηττοπάθεια. Στρέβλωσαν με τον ψευδή ευρωπαϊσμό τους την εικόνα και τη φύση της Ευρώπης στα μάτια των Ελλήνων, καλλιεργώντας με τα κόμπλεξ τους μιαν ανύπαρκτη διχοστασία μεταξύ των δυο εννοιών, λες και δεν εμπεριέχει ουδέ και συνεπάγεται όσον και προϋποθέτει, η μία την άλλη! Εβαψαν τα χέρια τους με αίμα προσυπογράφοντας τους βομβαρδισμούς της Σερβίας και την εισβολή στο Ιράκ. Εκαναν τον πολιτισμό υπόθεση σίτισης των διανοουμένων στο Πρυτανείο. Ποιο Πρυτανείο; Στο Πραιτώριο! Με εξαγορές, αποκλεισμούς, πιέσεις ή αντιθέτως εύκολα εύγε, αφαίρεσαν απ' τον λαό τους σκεπτόμενους προμάχους του -πλην Λακεδαιμονίων- και παρέδωκαν την πατρίδα στους ανελλήνιστους. Εκθεμελίωσαν τον καθημερινό πολιτισμό και τον έκαμαν μια απέραντη πίστα από σκυλάδες, χαζοχαρούμενους και αμερικανιές... Προέβαλαν ως επιτυχία την 'κονόμα και πρόσφεραν τους φτωχούς όπιο τα λάιφ-στάιλ περιοδικά με φωτογραφίες απ' τη ζωή των Δυνατών! Να φαντασιώνονται και οι φτωχοί, πισίνες -να ζουν ζωές αλλωνών και μάλιστα γελοίων. Κατέτρεξαν το όνειρο και την ουτοπία, όλα τα προτάγματα που κάνουν άνθρωπο τον άνθρωπο. ***** Ιταμοί και υβριστικοί με τους αδύνατους, ραγιάδες με τους Δυνατούς και ορντινάντσες με τους Αμερικανούς. Μάστορες στην παραπληροφόρηση και την αποπληροφόρηση. 48 υπουργοί κατά μέσον όρο επί είκοσι χρόνια δεν μπόρεσαν να λύσουν ούτε το πρόβλημα των σκουπιδιών. Ούτε καν των σφαγείων στον Ταύρο. Επιασαν ένα ξερόκλαδο της 17Ν κι έκρυψαν πίσω του την ενοχή του κράτους (και τη συνενοχή του δικομματισμού). Μάλιστα, βρήκαν ούτω πως την ευκαιρία για να ενισχύσουν την αυταρχία του κράτους, την υποταγή της πατρίδας ακόμα περισσότερο σε ξένα κέντρα και το ροκάνισμα της δημοκρατίας. Θρασείς κι ιδιοτελείς με το κόστος, τις αναθέσεις, την ποιότητα και τα χρονοδιαγράμματα των Δημοσίων ου μην αλλά και Μεγάλων Εργων. Αποθάρρυναν γενναίους γιατρούς και νοσηλευτές. Εγγράμματους καθηγητές και δασκάλους, στα σχολεία· απαξίωσαν πάσαν αρετή του καθημερινού ανθρώπου που πάει με τον σταυρό στο χέρι και του φόρτωσαν τον σταυρό μιας μίζερης και μισητής καθημερινότητας· γεμάτη φόρους και φέρε, φέρε και φόρους. Ιντριγκαδόροι και πολιτευτάκηδες επιπέδου Τσουκατοπανταγιάδων, ανίκανοι και συρταράκηδες, δημαγωγοί και λαϊκιστές, αυτός ήταν ο εκσυγχρονισμός τους· αυτοί ήταν, υπήρξαν και είναι το Κυλώνειο άγος της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. Το πιο ξεδιάντροπο σαράκι. ***** Δήλωσαν σοσιαλιστές και περιέπαιξαν θεούς και δαίμονες. Εκαμαν τους θεσμούς ράκη κινδυνώδη (όπως με το «ασυμβίβαστο») και γράμματα νεκρά, ανίσχυρα μπροστά σε κάθε επιτήδειο ελαύνοντα πίθηκο. Υπήρξαν η μαύρη χειρ μιας θεάς με 68 χέρια, όπως η θεά Κάλι. Απομύζησαν τα έσχατα και μας έφθασαν στα τάρταρα. Εφθασαν να γίνουν, αυτοί οι σοσιαλιστές του Τρόμου, η πιο άγρια νεοφιλελεύθερη δεξιά που έχει περάσει απ' αυτόν τον τόπο... Επάχυναν πολύ -ξεφτίλα άλλη να τους θρέψει κι άλλο δεν υπάρχει, στέρεψε.
alet Δημοσ. 3 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 3 Αυγούστου 2007 Κοίτα θα ρθεις εσύ .... γιατί μου φέρατε μέχρι και την αντιτρομοκρατική? Δεν μου απαντας ομως και επαναλαμβανω: αν αντισταθηκανε στην συλληψη η αστυνομια δεν πρεπει δια της βιας να τους συλλαβει?Ξερεις κανεναν αλλο τροπο? Αυτά θα σε παραδεχτώ να τα πεις μπροστά τους.Να πας σαν καλο παιδάκι και να τους πεις.Είστε φασίστες και μπουμπούκια.Από "τρομοκράτες" έχουμε πολλούς, δε θέλουμε και τρομοκράτες των πλήκτρων Στο quote σου μιλαω για το σαιτ που δινεις λινκ. Το αθηναικο ιντυμιντια ειναι η χειροτερη μορφη κοκκινοφασισμου αυτη τη στιγμη στο ελληνικο διαδυκτιο.Οι ιδεες και η μεθοδολογια της λεγομενης Συντακτικης Ομαδας του σαιτ ειναι ενα μειγμα απο λογοκρισια σε οποια,ακομα και τεκμηριωμενη αποψη, δεν τους αρεσει,τα ψεμματα,η συστηματικη παραπληροφορηση και η παροχη χωρου συνενοησης σε ομαδες ακραιων στοιχειων.Κατα τα αλλα αυτα τα αθλια φασιστοιδη διατυμπανιζουνε ποσο κοπτωνται για τις ελευθεριες και τα δικαιωματα των αλλων χωρις βεβαια να εφαρμοζουνε τπτ απο ολα αυτα στο σαιτ τους... Να φανταστεις τι γενναιοι επαναστατες και αντικρατιστες ειναι,το σαιτ τους ανεβαινει απο σερβερ "αστικου-κρατικου" δημοσιου πανεπιστημιου που τοσο πολυ μισουνε.. Βρε ουστ! Μάλλον απο τα σαδομαζοχιστικά όργια των συλληφθέντων η ακόμα και από το αυτομαστίγωμα για να πλυθούν από τις αμαρτίες τους :twisted: Δημιουργια εντυπωσεων,προσπαθεια αποπροσανατολισμου,ελαφρυνση της θεσης τους και προσπαθεια να κερδισουνε τη συμπαθεια του δικαστηριου λεω εγω,εσυ παλι τα βλεπεις πιο σεξουαλικα ...η γνωματευση του ιατροδικαστη τι πορισμα εβγαλε αληθεια?Ητανε ξυλοδαρμος ή οχι?
omnislash Δημοσ. 4 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2007 αν αντισταθηκανε στην συλληψη η αστυνομια δεν πρεπει δια της βιας να τους συλλαβει?Ξερεις κανεναν αλλο τροπο? Σου απάντησα είναι μάταιο να αντισταθείς και όχι απαγορεύεται να χρησιμοποιησει βία μπορεί με μια δυο κινήσεις να τον ακινητοποιήσει.Και σου λέω αυτόας πούμε πως έχουμε ένα ψυχικό άρρωστο που δε θελει να κλειστεί σε ψυχιατρείο τι θα κάνουν οι αστυνομικοί θα τον πλακώσουν ? Κατα τα αλλα αυτα τα αθλια φασιστοιδη διατυμπανιζουνε ποσο κοπτωνται για τις ελευθεριες και τα δικαιωματα των αλλων χωρις βεβαια να εφαρμοζουνε τπτ απο ολα αυτα στο σαιτ τους... Κοίτα και εγώ δεν πιστεύω στο θεσμό της δημοκρατίας αλλά αυτό δε σημαίνει πως γουστάρω να βλέπω δυνατούς να δέρνουν αδύναμους Δημιουργια εντυπωσεων,προσπαθεια αποπροσανατολισμου,ελαφρυνση της θεσης τους και προσπαθεια να κερδισουνε τη συμπαθεια του δικαστηριου λεω εγω,εσυ παλι τα βλεπεις πιο σεξουαλικα Κοίτα ας πούμε πως δεν του χτύπησαν αφού τους είχαν στα κρατητήρια πως στο καλό αυτοχτυπήθηκαν μου εξηγείς? η γνωματευση του ιατροδικαστη τι πορισμα εβγαλε αληθεια?Ητανε ξυλοδαρμος ή οχι? Οπως βγαίνουν και οι αυτοκτονίες στο στρατό εκπυρσοκροτήσεις:twisted: το σαιτ τους ανεβαινει απο σερβερ "αστικου-κρατικου" δημοσιου πανεπιστημιου που τοσο πολυ μισουνε.. Βρε ουστ! Ασχετο Το Πανεπιστήμιο από τη στιγμή που αποτελεί χώρο μόρφωσης και προβληματισμού δεν υπάρχει λόγος να το μισούνε.Μισούνε αυτούς που το διαχειρίζονται
IOCTL Δημοσ. 24 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 24 Αυγούστου 2007 Κάηκε όλη η Ελλάδα , πολλοί νεκροί στην Λακωνία , αμέτρητα σπίτια καμένα παντού σε όλη την επικράτεια , τεράστιες εκτάσεις δάσους χαμένες. Απορίες : 1. Γιατί δεν φτιάχνουν αυτό το γ*μημ*νο το ΔΑΣΟΛΟΓΙΟ? Μέσα σε 2 μέρες μπορούν να το έχουν έτοιμο. 2. Γιατί δεν υπάρχει παραδειγματική τιμωρία για τους ελάχιστους εμπρηστές που πιάνουν. Αυτός που έκαψε την Πεντέλη , επείδη κάηκε ο γίος του πριν ενα μήνα σε λίγες μέρες θα είναι ελέυθερος. Στην Ιταλία ενας εμπρηστής παραδέχτηκε οτι έβαλε την φωτιά για να ζήσει την συγκίνηση και την περιπέτεια. Μήπως πρέπει να επανέλθει ο δημόσιος λιθοβολισμός?
fabiawrc Δημοσ. 24 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 24 Αυγούστου 2007 καιγονται χωρια στην Μεγαλοπολη(ειμαι απο εκει)καιγεται ο Ταυγετος,η Λακωνια... ΟΧΙ ΑΛΛΟ!!!! τωρα καιγεται και η ζαχαρω!!εκει ειχα κανει ενα ραλλυ σπριντ και εχει τρελο δασος....κριμααααααααα
KWSN_Men Δημοσ. 24 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 24 Αυγούστου 2007 Άρθρο από το περιοδικό Πτήση και Διάστημα, Σεπτέμβριος 2007, κυκλοφόρησε 20/08. Του Φαίδωνα Γ. Καραϊωσηφίδη ΑΕΡΟΔΑΣΟΠΥΡΟΣΒΕΣΗ Η πραγματική διάσταση των πραγμάτων. Για άλλη μια φορά, σ' αυτή τη γωνιά των Βαλκανίων θα χρειάζονταν να ζήσουμε μια τραγωδία για να ανακαλύψουν κάποιοι, δυστυχώς οι περισσότεροι, την αλήθεια για την αεροπυρόσβεση. Βαριά η σκιά στην προκειμένη περίπτωση από την απώλεια στο βωμό του καθήκοντος του σμηναγού Δ. Στοϊλίδη και του υποσμηναγού Ι. Χατζούδη, που βρήκαν το θάνατο στα συντρίμμια του μοιραίου CL-415 «2055» ενώ έδιναν την άνιση μάχη με τη φωτιά στο μέτωπο των Στείρων-Παλαιοποτάμου στη νότια Εύβοια. Κυβερνήτηςο πρώτος με 1.415 ώρες πτήσης, εκ των οποίων οι 970 στον τύπο, και συγκυβερνήτης ο δεύτερος, με 146 ώρες σε CL-415 και 784 στο σύνολο, ήλθαν να προστεθούν στον όλο και μακρύτερο κατάλογο των πεσόντων της ΠΑ. Τις ημέρες και τις εβδομάδες που ακολούθησαν ακούστηκαν πολλά, μέχρις ότου το θέμα πέρασε από το προσκήνιο της επικαιρότητας και ξεχάστηκε, για να το θυμηθούμε και πάλι στην επόμενη τραγωδία. Τα όσα ακολουθούν δεν είναι παρά μια μικρή προσπάθεια να ακουστούν κάποια πράγματα που μέσα στην απέραντη τηλεοπτική φλυαρία και στη θλιβερή μικροπολιτική αντιπαράθεση πάνω στα αποκαΐδια της ελληνικής γης πέρασαν απαρατήρητα. Αεροπυρόσβεση: πόσο δύσκολη είναι πραγματικά η αποστολή; Μόνο οι χειριστές των CL-215/415 αλλά και των άλλων μέσων πυρόσβεσης μπορούν να περιγράψουν τις δυσκολίες που έχει η αποστολή τους, κάτι που στις πολλές φορές που έχουμε βρεθεί κοντά τους διαπιστώνουμε ότι περισσότερο νιώθεις όταν τους μιλάς παρά ακούς στα λόγια τους. «Κάθε πολεμική αποστολή είναι δύσκολη» θα πει κάποιος, απόστρατος σήμερα, πρώην διοικητής της μοίρας Canadair, «αλλά όταν είσαι σε πόλεμο μπορείς -τις περισσότερες φορές- να προβλέψεις τους κινδύνους με βάση τις πληροφορίες καινά προετοιμαστείς γι' αυτούς. Στον πόλεμο των δασικών πυρκαγιών ο πιλότος ξεκινά με λίγες ή και καθόλου πληροφορίες για τους κινδύνους που ελλοχεύουν. Μια πρόχειρη εκτίμηση, αν μπορεί να γίνει κι αυτή, είναι ότι προσθέτει στις πληροφορίες του και ρίχνεται αμέσως στη μάχη, γιατί εδώ ο χρόνος είναι πραγματικά κρίσιμος. Αυτός είναι ο λόγος που κάνει την αεροπυρόσβεση περισσότερο επικίνδυνη από μια αποστολή σε πόλεμο». Προσθέστε στα παραπάνω ότι κάθε υδροληψία -μια διαδικασία δύσκολη από μόνη της- είναι διαφορετική από χην προηγούμενη, ακόμη και μέσα στη διάρκεια της ίδιας αποστολής, ενώ οι ρίψεις γίνονται από ύψη συχνά και κάτω από τα 30 μέτρα, μέσα στο εδαφικό ανάγλυφο. Στη διάρκεια της πυροσβεστικής περιόδου, οι μοίρες και τα κλιμάκια βρίσκονται σε 15λεπτη ετοιμότητα, κάτι που δίνει ακόμη λιγότερη δυνατότητα ενημέρωσης, πολλές φορές ακόμη και για τη μορφολογία της περιοχής. Για κάθε πυροσβεστικό αεροπλάνο πάντως υπάρχουν δύο διαθέσιμα πληρώματα -κάτι που δεν υπάρχει σε καμία άλλη μοίρα της ΠΑ- αλλά ακόμη και με αυτήν την πρόβλεψη η καταπόνηση ανθρώπων και μηχανών, σε ένα δύσκολο καλοκαίρι όπως το φετινό, είναι σημαντική. Σύμφωνα με τον κανονισμό της ΠΑ, τα πληρώματα μπορούν να πετούν μέχρι 9 ώρες ή να εκτελούν έως και τρεις «εξόδους». Το πόσο δύσκολη είναι η αποστολή φαίνεται τραγικά μέσα από τις απώλειες και τους δείκτες περιστατικών. Η ΠΑ έχει χάσει τέσσερα CL-215 («1042» στις 26.5.1977 στα Ίσθμια με τρεις νεκρούς, «1015» στις 10.3.1984 στην Ελευσίνα με δύο νεκρούς, «1064» στις 22.8.1993 στην Αχαία με δύο νεκρούς και «1048» στις 15.7.2000 στο Πήλιο με δύο νεκρούς) πριν το τελευταίο συμβάν με το CL-415. Επίσης, μέσα στη δεκαετία του 2000 έχουν χαθεί και δύο PZL M-18 (στις 7.8.2000 στην Κέρκυρα με έναν νεκρό και στις 15-8.2003 στη Λέσβο με έναν νεκρό). Υπάρχουν όμως και πολλά άλλα περιστατικά, στα οποία έχουν απολεστεί πυροσβεστικά αεροπλάνα CL-215 χωρίς απώλειες ανθρώπινων ζωών, ενώ ένα CL-415 έπαθε ζημιές πέραν δυνατότητας επισκευής πέρυσι το Νοέμβριο. Ενδεικτικά επίσης, από τα περίπου 70 αεροσκάφη CL-415 που κατασκευάστηκαν, η Γαλλία έχει απολέσει τρία, η Ιταλία τρία (ένα φέτος την ίδια ημέρα με το ελληνικό) και ένα η Κροατία. Εάν προσθέσουμε την πρόσφατη ελληνική απώλεια, το σύνολο φτάνειτα οκτώ. Αυτό δεν δείχνει, όπως κάποιοι ίσως βιαστούν να πουν, ένα ανασφαλές αεροπλάνο, αλλά μια εξαιρετικά επικίνδυνη αποστολή, που δυστυχώς καμιά τεχνολογία δεν μπορεί να κάνει ασφαλέστερη. Γιατί δεν υπάρχουν αρκετά πυροσβεστικά αεροπλάνα; Ο πόλεμος των πυρκαγιών στα δάση, όπως κάθε πόλεμος, σχεδιάζεται με βάση την εκτίμηση του... εχθρού. Η εκτίμηση που οδήγησε στη διάρθρωση του στόλου πυρόσβεσης τη δεκαετία του '9ο ήταν η δυνατότητα καταπολέμησης δύο μεγάλων ταυτόχρονων πυρκαγιών σε διαφορετικά σημεία του ελλαδικού χώρου με παράλληλη δυνατότητα αντιμετώπισης και μικρότερων εστιών και διατήρηση εφεδρείας. Εάν ο αριθμός των μεγάλων πυρκαγιών γίνει μεγαλύτερος, ή κάποιες από αυτές ξεφύγουν από τον έλεγχο, τότε οι δεδομένες πυροσβεστικές δυνάμεις δεν επαρκούν. Εάν τα στοιχεία πάνω στα οποία βασίστηκαν αυτές οι αποφάσεις έχουν μεταβληθεί, τότε ας αναθεωρήσουμε και τις ανάγκες μας. Η Ελλάδα πάντως διατηρεί έναν από τους μεγαλύτερους στόλους πυροσβεστικών αεροσκαφών στον κόσμο από αεροπλάνα και ελικόπτερα που ανήκουν στο ελληνικό δημόσιο. Για τη συμπλήρωση τους ενοικιάζονται κάθε χρόνο και άλλα μέσα, κυρίως βαρέα ελικόπτερα. Στην έναρξη της φετινής πυροσβεστικής περιόδου ο στόλος εναέριων μέσων δασοπυρόσβεσης περιλάμβανε 9 Canadair CL-415, 13 Canadair CL-215, 22 PZL Μ-18 και 12 Grumman 164 AgCat. Το Πυροσβεστικό Σώμα διαθέτει επίσης δύο ελικόπτερα μέσης μεταφορικής ικανότητας Eurocopter Super Puma που μπορούν να εκτελέσουν πυρόσβεση με τη βοήθεια δέσμιου κάδου με μεταφορική ικανότητα 3,5 τόνων νερού. Αντίστοιχα τα τρία μικρότερα ΒΚ117C1 του ΠΣ έχουν μεταφορική ικανότητα ενός περίπου τόνου, αν και χρησιμοποιούνται κυρίως για τον εναέριο συντονισμό στον τόπο της πυρκαγιάς. Η χρήση μεγάλων μεταγωγικών ελικοπτέρων σε δασοπυρόσβεση είναι ιδιαίτερα εκτεταμένη, παρουσιάζοντας αρκετά πλεονεκτήματα έναντι των αεροπλάνων. Τα ελικόπτερα μπορούν να κάνουν υδροληψία, σε αιώρηση, από πολύ μικρούς υδάτινους ταμιευτήρες (ποτάμια, ακόμη και στέρνες ή πισίνες), ενώ εκτελούν βολή/ρίψη νερού με μεγαλύτερη ακρίβεια. Επιπλέον μπορούν να εκτελέσουν πυρόσβεση αποτελεσματικότερα σε ανώμαλο εδαφικό ανάγλυφο -απότομους λόφους και χαράδρες- που συνήθως δυσκολεύει ή κάνει αναποτελεσματικά τα αεροπλάνα. Από την άλλη πλευρά πετούν με πολύ μικρότερη ταχύτητα από τα τελευταία και έτσι η πυροσβεστική τους απόδοση (τόνοι νερού την ώρα) είναι περιορισμένη, ειδικά εάν η απόσταση του σημείου υδροληψίας είναι μακριά από τη φωτιά. Τα περισσότερα ελικόπτερα εκτελούν πυρόσβεση με κάδο που κρέμεται από άγκιστρο. Η μεταφορική ικανότητα ποικίλλει, ανάλογα με το μέγεθος του ελικοπτέρου. Έτσι, τα γιγάντια ρωσικά Μί-26 με δύο κινητήρες των 10.000 ίππων ο καθένας μπορούν να μεταφέρουν έως και 15 τόνους νερού, ενώ τα μικρότερα Καμόφ Κa-32, που επίσης ενοικιάζονται, με δύο κινητήρες των 2.2οο ίππων ο καθένας μπορούν να μεταφέρουν 5-6 τόνους. Εξαίρεση στη χρήση κάδου αποτελούντα αμερικανικά S-64, βετεράνοι του πολέμου στο Βιετνάμ, που η αμερικανική εταιρεία Erickson Air Crane έχει τροποποιήσει σε πυροσβεστικά με μια δεξαμενή προσαρμοσμένη στην άτρακτο και σωλήνα υδροληψίας με ισχυρή αντλία που γίνεται από θέση αιώρησης. Με μεταφορική ικανότητα 10 τόνων, αποδεικνύονται περισσότερο ευέλικτα και ταχύτερα από τα ελικόπτερα με δέσμιο κάδο, που λόγω της οπισθέλκουσας του τελευταίου πετούν αρκετά πιο αργά. Στην αρχή της πυροσβεστικής περιόδου υπήρχαν 4 Μί-26,5 Ka-32 και 3 S-64. Πώς όμως συγκρίνεται ο ελληνικός στόλος αεροπυρόσβεσης συγκριτικά με άλλες χώρες; Η Ελλάδα, με 21 πλέον πυροσβεστικά CL-215/CL-415, διαθέτει τον πιο πολυάριθμο στόλο της Μεσογείου, ενώ δεν πρέπει να υποτιμούμε και τη συμβολή των 34 μικρότερων Μ-18/G-164. Συγκριτικά η Γαλλία διαθέτει 12 CL-415. η Ισπανία 15 CL-215Τ (μια τροποποιημένη με ελικοστροβίλους έκδοση του CL-215), η Ιταλία 14 CL-415 και η Κροατία 4 CL-415. Η Γαλλία διαθέτει επίσης 20 δικινητήρια αεροσκάφη Turbo Firecat, εκσυγχρονισμένα ανθυποβρυχιακά της δεκαετίας του '50 με ελικοστροβίλους που εκτελούν πυρόσβεση, ενώ μαζί με την Ιταλία και την Ισπανία ενοικιάζει πυροσβεστικά μέσα αντίστοιχα με αυτά που ενοικιάζει η Ελλάδα. Οι χώρες αυτές αξιοποιούν επίσης κι άλλα μέσα, όπως ελικόπτερα της Securite Civil η Γαλλία ή ελικόπτερα των ενόπλων δυνάμεων η Ιταλία και η Ισπανία. Η γειτονική μας Τουρκία, για παράδειγμα, δεν διαθέτει κανένα ιδιόκτητο μέσο και βασίζεται σε νοικιασμένα ελικόπτερα. Γιατί λοιπόν με τον τεράστιο αυτό στόλο... κάηκε φέτος η Ελλάδα; Δε θα σταματήσουμε σε θέματα οργάνωσης και συντονισμού, αφήνοντας άλλους, πιο αρμόδιους να μιλήσουν. Μήπως όμως πραγματικά ζούμε ενα από τα δύσκολα καλοκαίρια, που στατιστικά υπάρχουν μέσα σε μια μεγαλύτερη χρονική περίοδο; Πριν επιχειρηθεί μια εύκολη απάντηση, πρέπει κανείς να ρίξει μια ματιά στο πυροσβεστικό έργο που έχει παραχθεί σε δύο διαδοχικές χρονιές, το 2006 και το 2007. Έτσι, το 2006, στην πυροσβεστική περίοδο Μαΐου-Οκτωβρίου τα CL-415 είχαν εκτελέσει 410 εξόδους και πραγματοποιήσει 1.249 ώρες πτήσης, τα CL-215 433 και 1.163 αντίστοιχα, τα ΡΖί Μ-18 1.238 και 1.785, ενώ τα Grumman AgCat 147 και 177· Στη φετινή περίοδο και μόνο μέχρι και τις 22 Ιουλίου, δηλαδή την επαύριο tων μεγάλων πυρκαγιών, τα CL-415 είχαν εκτελέσει 354 εξόδους και 1.144 ώρες πτήσης (114 εξόδους/388 ώρες πτήσης την περίοδο 16/7 έως και 22/7!) και τα CL-215 386 εξόδους και 975 ώρες. Σε λιγότερο από δύο μήνες δηλαδή είχε εκτελεστεί το ίδιο περίπου έργο των πέντε μηνών της περιόδου 2006. Ακόμη κι αν λάβουμε υπόψη την καταγγελλόμενη έλλειψη συντονισμού, οι αριθμοί δείχνουν συντριπτικά προς το γεγονός ότιτο φετινό καλοκαίρι δεν έχει καμία σχέση με το περυσινό αλλά και πολλά προηγούμενα. Επιπλέον, όλα τα εναέρια μέσα είναι αποτελεσματικά μόνο στα πρώτα στάδια της πυρκαγιάς, καθώς όταν η τελευταία πάρει διαστάσεις, λόγω του καπνού και των ανοδικών ρευμάτων που αναπτύσσονται από τις υψηλές θερμοκρασίες, η επέμβαση από αέρος γίνεται πολύ πιο δύσκολη ή και αδύνατη. Επιπρόσθετα, η δράση των εναέριων μέσων περιορίζεται από το πρώτο έως το τελευταίο φως της ημέρας, αν και τα αεροσκάφη μπορούν να πετάξουν μετακινούμενα από μια βάση σε άλλη και τη νύκτα, εάν το αεροδρόμιο υποδοχής έχει τον κατάλληλο εξοπλισμό (δεν ισχύει για παράδειγμα για τα μικρότερα πυροσβεστικά που επιχειρούν από μικρά αεροδρόμια ή πρόχειρους διαδρόμους σε όλη την Ελλάδα). Ένας άλλος παράγοντας που περιορίζει σημαντικά τις επιδόσεις τόσο των αεροσκαφών όσο και των ελικοπτέρων είναι οι υψηλές θερμοκρασίες, που δυστυχώς επικρατούν συχνά στον ελληνικό χώρο στη διάρκεια του καλοκαιριού. Με την άνοδο της θερμοκρασίας στη διάρκεια της ημέρας, οι δυνατότητες μεταφοράς φορτίου περιορίζονται σημαντικά, ενώ απαιτούνται και πολύ μεγάλες διαδρομές τροχοδρόμησης ή υδροδρόμησης για απογείωση/απονήωση. Έτσι, σε συνθήκες πολύ υψηλών θερμοκρασιών τα αεροσκάφη δεν μπορούν να εκτελέσουντην αποστολή τους, καθώς δεν μπορούν να μεταφέρουν ικανές ποσότητες νερού ή να εκτελέσουν υδροληψία με ασφάλεια. Τα CL-215 για παράδειγμα, δε μπορούν να πετάξουν σε θερμοκρασίες άνω των 38 βαθμών Κελσίου και η ΠΑ προσπαθεί να τα μετακινήσει από περιοχές όπου προβλέπονται υψηλές θερμοκρασίες, κάτι όμως που δεν είναι πάντα επιχειρησιακά εφικτό. Για τα CL-415 το όριο ξεπερνά τους 45 βαθμούς Κελσίου. Επιπλέον, κυματισμός στην επιφάνεια της υδροληψίας δυσκολεύει ή και απαγορεύει τις διαδικασίες. Έτσι, τα γνωστά καλοκαιρινά μελτέμια, εκτός του ότι αυξάνουν τον κίνδυνο πυρκαγιών, αδρανοποιούν και το ισχυρότερο μέσο για την αντιμετώπιση τους, τα αεροπλάνα. Από την πλευρά τους, τα ελικόπτερα επηρεάζονται επίσης από τους ισχυρούς ανέμους και τις υψηλές θερμοκρασίες, ενώ επίσης δεν μπορούν να αποδώσουν σε φωτιές που εκδηλώνονται σε μεγάλα υψόμετρα. Ακόμη, η απόδοση των εναέριων μέσων επηρεάζεται σημαντικά από τη μορφολογία του εδάφους και το είδος της βλάστησης που καίγεται. Υψηλά δέντρα, για παράδειγμα, που δημιουργούν θόλο με τα κλαδιά τους εμποδίζουντο νερό να καταιονίζει την πυρκαγιά από κάτω τους.Έτσι, οι ρίψεις πρέπει να γίνουν με το νερό σε συγκεντρωμένο όγκο, που περιορίζει την απόδοση. Κτίσματα και άλλες κατασκευές μέσα στην περιοχή ενδιαφέροντος, καλώδια υψηλής τάσης και άλλα εμπόδια είναι επίσης περιοριστικοί παράγοντες στη χρήση εναέριων μέσων. Γιατί τα αεροπλάνα δεν βρίσκονται ποτέ στην κατάλληλη θέση, την απαιτούμενη στιγμή; Κατά τη διάρκεια της πυροσβεστικής περιόδου τα εναέρια μέσα διασπείρονται στην ελληνική επικράτεια, ώστε κάποια από αυτά να βρίσκονται κοντά σε τυχόν πυρκαγιά και να την αντιμετωπίσουν άμεσα. Επιπλέον, από το χώρο διασποράς εκτελούν περιπολίες τόσο για την επισήμανση πυρκαγιών από τον αέρα, όσο και για να μπορούντις ημέρες υψηλού κινδύνου να επέμβουν άμεσα. Σημειώστε ότι τα αεροσκάφη CL-215/CL-415 δεν απογειώνονται με φορτίο νερού αλλά κενά και εκτελούν υδροληψία καθ' οδόν ή στο χώρο εκδήλωσηςτης πυρκαγιάς. Οι δύο κύριες βάσεις των Canadair βρίσκονται στην Αθήνα για τα CL-215 (Αεροπορική Βάση Ελευσίνας) και στη Θεσσαλονίκη για τα CL-415 (Αεροδρόμιο Μίκρας), ενώ ζευγάρια αεροσκαφών μετασταθμεύουν με κλιμάκια στα αεροδρόμια ή στις αεροπορικές βάσεις Αλεξανδρουπόλεως, Ανδραβίδας, Ακτίου, Σάμου και Νέας Αγχιάλου. Στις ίδιες τοποθεσίες σταθμεύουν και τα νοικιασμένα ελικόπτερα, ενώ τα μικρότερα πυροσβεστικά PZL και Grumman σταθμεύουν ανά 2-3 σε μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια και πρόχειρα πεδία (Αγρίνιο, Αμυγδαλαιώνας Καβάλας, Μυτιλήνη, Λαμία, Τρίπολη, Καλαμάτα, Επι-τάλιο Ηλείας, Τρίπολη, Κέρκυρα). Μήπως όμως, ενώ αναρωτιόμαστε για το πού βρίσκονται τα αεροπλάνα, κάποιος που έχει μεγαλύτερη εικόνα τα έχει διαθέσει για την αντιμετώπιση κάποιας πυρκαγιάς όπου κινδυνεύουν ζωές και περιουσίες; Επιπλέον τα αεροπλάνα πρέπει να ανεφοδιάζονται, παθαίνουν βλάβες και σίγουρα δεν... τηλεμεταφέρονται όταν χρειάζεται να μετακινηθούν από το ένα μέτωπο πυρκαγιάς στο άλλο. Έχουμε όμως τα κατάλληλα μέσα; Αναφερόμενοι στην καταλληλότητα μέσων και υλικών, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να βρεθούμε εν μέσω αντιπαράθεσης κατασκευαστών, εταιρειών, (εν Ελλάδι) αντιπροσώπων και... πολιτικών, που θα ήταν το τελευταίο πράγμα που θα θέλαμε να κάνουμε. Στα σχεδόν 30 χρόνια έκδοσης αυτού του περιοδικού, υπάρχουν πολλές αναφορές για το ποια είναι αυτά τα μέσα αλλά και για τη χρήση τους εντός και εκτός Ελλάδος. Η «Π&Δ» επίσης είναι το μοναδικό ελληνικό έντυπο που το 2003 δημοσίευσε έγκυρη και εμπεριστατωμένη μελέτη για το θέμα της δασοπυρόσβεσης από αέρος, που παραμένει μέχρι σήμερα εξαιρετικά επίκαιρη, καθώς είχε προβλέψει πολλές από τις εξελίξεις. Τα CL-215/415 στη διάρκεια τεσσάρων δεκαετιών από την αρχική σχεδίαση καθιερώθηκαν σαν τα μόνα ειδικευμένα στην πυρόσβεση αεροπλάνα. Το CL-215 κάτω από κανονικές θερμοκρασιακές συνθήκες μπορεί να μεταφέρει περίπου 5,5 τόνους νερό και πετά με μέση ταχύτητα 240-260 χ.α.ώ. Ανάμεσα στο 1966 και το 1989 κατασκευάστηκαν περίπου 125 CL-215. Στη γραμμή παραγωγής αντικαταστάθηκε από το CL-415, μια σημαντικά αναβαθμισμένη σχεδίαση βασισμένη κυρίως στην αντικατάσταση των παλαιών εμβολοφόρων κινητήρων R2800 (πρακτικά των ίδιων που «φορούν» και τα Dakota) με σύγχρονους και ισχυρότερους ελικοστρόβιλους P&WC. Οι τελευταίοι ενίσχυσαν την αξιοπιστία, έλυσαν προβλήματα υποστήριξης, μείωσαν κατακόρυφα τις απαιτήσεις συντήρησης μετά από κάθε πτήση και το κόστος χρήσης, αλλά κυρίως αύξησαν τις δυνατότητες του αεροσκάφους, που μπορεί τώρα να μεταφέρει έως και 7 τόνους νερού (ή πυροσβεστικού επιβραδυντικού υγρού) πετώντας με μέση ταχύτητα 290-315 χ.α.ώ. Τα Canadair CL-415 αγοράστηκαν από όλους τους παλαιότερους χρήστες του CL-215, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Το CL-415 διατηρούσε μέχρι και πρόσφατα το απόλυτο μονοπώλιο σαν ειδικευμένο πυροσβεστικό υδροπλάνο αεροσκάφος. Οι εναλλακτικές λύσεις περιοριζόνταν στη μετασκευή παλαιών αεροσκαφών σε πυροσβεστικά, μέθοδος που ακολουθείται στις Η.Π.Α., αλλά έχει κατά καιρούς δεχθεί έντονη κριτική (βλέπε «Π&Δ» Οκτωβρίου 2006). Το 1998 όμως πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση το ρωσικό αμφίβιο, το Be-200, από την Μπέριεφ, το γνωστό σοβιετικό γραφείο σχεδίασης και σήμερα εταιρεία κατασκευής με μεγάλη παράδοση σε υδροπλάνα. Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι αεριωθούμενο και μπορεί να μεταφέρει έως και 12 τόνους νερού (ή επιβραδυντικού υγρού) πετώντας με μέση ταχύτητα 550-600 χ.α.ώ. Η σχεδίαση έχει αποσπάσει παραγγελίες από τη Ρωσία, αν και έχει επίσης επιδειχθεί ενδιαφέρον και από άλλες χώρες, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει δοκιμαστεί με επιτυχία σε πυροσβεστικά καθήκοντά στη Μεσόγειο, στη Γαλλία και την Ιταλία. Το εάν το Be-2οο είναι αποτελεσματικότερο του CL-215/415 δεν είναι κάτι που μπορεί να ειπωθεί εύκολα. Η ΠΑ έχει εμπειρία 33 ετών στη χρήση των τελευταίων και σίγουρα μπορεί να εκφράσει τεκμηριωμένη άποψη, ώστε να συγκριθεί με τις επιδόσεις που υποστηρίζει ο κατασκευαστής του ρωσικού αεροσκάφους. Θυμόμαστε επίσης ότι πριν από λίγα χρόνια είχε γίνει και επίσημα η πρόταση προς την ελληνική πλευρά να της παραχωρηθεί ένα Be-200 για δοκιμή στη διάρκεια μιας πυροσβεστικής περιόδου, κάτι που τότε δεν είχε γίνει δεκτό. Τελικά η δοκιμή αυτή φαίνεται ότι ίσως γίνει φέτος, κάτω όμως από την πίεση των γεγονότων. Σίγουρα η οποιαδήποτε απόφαση υπέρ του ενός ή του άλλου τύπου δεν μπορεί να ληφθεί εν μέσω πυρκαγιών. Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με μελέτη της ΠΑ, ο εκσυγχρονισμός του στόλου των πυροσβεστικών απαιτείται να συνεχιστεί, ανάμεσα σε άλλους λόγους και διότι τα CL-215 είναι πλέον αντιοικονομικά σε χρήση και με μειωμένη διαθεσιμότητα λόγω παλαιότητας. Είχε μάλιστα προταθεί η επέκταση του στόλου των CL-415 σε 16-18. Έτσι, και με το δεδομένο ότι υπάρχει ανάγκη αγοράς νέου υλικού, μήπως θα πρέπει να ληφθούν υπόψη όλοι οι παράγοντες και οι πιθανές υποψηφιότητες; Το κεφάλαιο όμως αεροπυρόσβεση δεν κλείνει εδώ, τουλάχιστον όχι για μας, παρακολουθώντας τις εξελίξεις σε όλα τα μέτωπα.
horsepower Δημοσ. 24 Αυγούστου 2007 Μέλος Δημοσ. 24 Αυγούστου 2007 6 νεκροί από την φωτιά στην Αραιόπολη ρε πούστη μου..
fabiawrc Δημοσ. 24 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 24 Αυγούστου 2007 γινεται πανικος!!!νεες φωτιες σε κορινθια και ευοιβια στο αλιβερι! να παει ο καραμανλης με ελικοπτερο στης φωτιες!να κανει τι? το θεμα να γινει κανενας συντονισμος της προκοπης!
omnislash Δημοσ. 24 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 24 Αυγούστου 2007 Το άρθράκι μου φάνηκε ότι είχε τον ίδιο αποστολέα με αυτά που έχει η Πυργιώτη στον Αντ1. Και καηκε ο Καιάφας ο καλύτερος δρυμός στην Ευρώπη.Πολλοί δρυμοί καίγονται φέτος γιατί δεν μπορεί και ο πιο αισιόδοξος εργολάβος να νομίσει πως μπορεί να χτίσει μέσα σε δρυμό.Η μήπως μπορεί?:twisted:
aspirin Δημοσ. 24 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 24 Αυγούστου 2007 Με τόσες φωτιές είμαι σίγουρος ότι υπάρχει οργανωμένο σχέδιο για την καταστροφή των δασών μας. Δεν εξηγούνται τόσες πολλές φωτιές μέσα σε ένα καλοκαίρι.
anthony_88 Δημοσ. 24 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 24 Αυγούστου 2007 Tι εγινε ρε παιδια?? Γιατι τοσοι νεκροι??
omnislash Δημοσ. 24 Αυγούστου 2007 Δημοσ. 24 Αυγούστου 2007 Με τόσες φωτιές είμαι σίγουρος ότι υπάρχει οργανωμένο σχέδιο για την καταστροφή των δασών μας. Δεν εξηγούνται τόσες πολλές φωτιές μέσα σε ένα καλοκαίρι. Ναι δε βλέπω τι νόημα έχει να χτίσει κάποιος σπίτι στον Πάρνωνα η στον Καιάφα. Δρόμοι δεν υπάρχουν για αυτοκίνητα ,ηλεκτροδότηση γιοκ πως θα ζήσει
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.