Προς το περιεχόμενο

Μαζικη καταγγελια σχετικα με εγγυηση προϊοντων


Γιάννης Platano

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Συμφωνα με τον νομο 3043/2002

http://www.efpolis.gr/content/content.asp?catid=60

εγιναν αλλαγες στον Αστικο Κωδικα για εναρμονηση του με Κοινοτικη Οδηγια του 1999 συμφωνα με την οποια καθε προϊον ασχετα αν ειναι ηλεκτρονικο ή οτιδηποτε αλλο εχει διετη τουλαχιστον υποχρεωτικη εγγυηση ασχετα αν οι πωλητες του μας παραμυθιαζουν για ενα χρονο εγγυηση και μερικοι για να την επεκτεινουν σε δυο ή παραπανω χρονια ζητανε επι πλεον χρηματα.Θα προτεινα λοιπον να αντιδρασουμε οσο μπορουμε στελνοντας email μηπως και σταματησει αυτη η "κλεψια" !!!!

Εδω ειναι μερικες σχετικες διευθυνσεις για τις καταγγελιες μας:

 

α) Ο Συνήγορος του Καταναλωτή :

http://www.synigoroskatanaloti.gr/

β)Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή :

http://www.eccefpolis.gr/

γ) Η Γενικη Γραμματεια Καταναλωτη:

http://www.efpolis.gr/content/content.asp?catid=141

δ) Το Ινστιτουτο Καταναλωτων (ΙΝΚΑ):

www.inka.org

ε) Η Ένωση Καταναλωτών «Η Ποιότητα της Ζωής» (Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.)

http://www.ekpizo.gr/

 

 

 

Οσο πιο πολλοι αντιδρασουμε τοσσες πιο πολλες πιθανοτητες για κατι καλο εχουμε.

Δημοσ.

Πηρα απαντηση απο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή και μου ειπαν οτι η εγγυηση δεν ειναι απολυτα ορισμενη και την καθοριζει ο νομος 2251/94 και ειναι συναφης με την διαρκεια ζωης του προϊοντος.

http://rapidshare.com/files/36520405/N.2251-1994.rar.html

 

 

Οποιος ξερει παραπανω ας πει κατι.

  • Super Moderators
Δημοσ.

O Αστικός Κώδικας λέει το εξής:

 

Άρθρο 537 - Ευθύνη για ελλείψεις

 

Ο πωλητής ευθύνεται ανεξάρτητα από υπαιτιότητά του αν το πράγμα, κατά το χρόνο που ο κίνδυνος μεταβαίνει στον αγοραστή, έχει πραγματικά ελαττώματα ή στερείται τις συνομολογημένες ιδιότητες, εκτός αν ο αγοραστής κατά τη σύναψη της σύμβασης γνώριζε ότι το πράγμα δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση ή η μη ανταπόκριση οφείλεται σε υλικά που χορήγησε ο αγοραστής.

 

[.]

 

Άρθρο 540 - Δικαιώματα του αγοραστή

 

Στις περιπτώσεις ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ' επιλογήν του: 1. να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες. 2. α μειώσει το τίμημα. 3. να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα.

 

Ο πωλητής οφείλει να πραγματοποιήσει τη διόρθωση ή την αντικατάσταση σε εύλογο χρόνο και χωρίς σημαντική ενόχληση του αγοραστή.

 

Άρθρο 554 - Παραγραφή

 

Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά.

 

Άρθρο 555

 

Η παραγραφή αρχίζει από την παράδοση του πράγματος στον αγοραστή. Το ίδιο ισχύει και αν ο αγοραστής ανακάλυψε το ελάττωμα ή την έλλειψη της ιδιότητας αργότερα.

 

Έτσι όπως το διαβάζω, ο αγοραστής (δηλ. ο πελάτης) έχει δύο (2) χρόνια να επιστρέψει το πράγμα. Αυτό, στην πράξη, σημαίνει διετής εγγύηση.

 

Ή κάνω λάθος;

  • Super Moderators
Δημοσ.
Απο το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή μου ειπαν οτι η διετης εγγυηση αφορα το "στερείται τις συνομολογημένες ιδιότητες".

 

Aν διαβάσεις το άρθρο 554, όπως το παραθέτω πιο πάνω, λέει:

 

Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά.

 

Άρα η διετία καλύπτει και τα δύο: και το πραγματικό ελλάτωμα και την έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας.

Δημοσ.

σωστος.γιατι ομως αυτοι που υποτιθεται οτι προστατευον τον ευρωπαιο καταναλωτη λενε αλλα ?μυριζει καμμια συμφωνια ?

 

 

εγω καχυποπτος ? ποτε !

  • 1 μήνα μετά...
Δημοσ.
σωστος.γιατι ομως αυτοι που υποτιθεται οτι προστατευον τον ευρωπαιο καταναλωτη λενε αλλα ?μυριζει καμμια συμφωνια ?

 

 

εγω καχυποπτος ? ποτε !

 

Κάποια εξέλιξη άραγε; Αγόρασα μια Canon IXUS 75 με ένα χρόνο εγγύηση...Και το ψάχνω βέβαια..και με την Intersys αλλά κι εδώ :)

Δημοσ.

Νομιζω οτι οι καταναλωτικες οργανωσεις πρεπει να αρχισουν να κανουν καταγγελιες με υπογραφες μας να αλλαξουν τα πραγματα...

Δημοσ.

Νεότερα..βλέπε http://www.efpolis.gr/content/qdetails.asp?catid=56&faqID=358

 

Τί ορίζει ο νόμος για την διάρκεια της εγγύησης ενός διαρκούς καταναλωτικού αγαθού;

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 5 του Νόμου 2251/94 «Περί Προστασίας Καταναλωτών» (Φ.Ε.Κ. 191/16-11-1994),όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 3 του

Ν. 3043/02 (Φ.Ε.Κ. 192/21-8-2002) «Περί πώλησης καταναλωτικών αγαθών και εγγυήσεις» ... η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος...

 

Κάποιος νομικός; :)

  • Super Moderators
Δημοσ.
Νεότερα..βλέπε http://www.efpolis.gr/content/qdetails.asp?catid=56&faqID=358

 

Τί ορίζει ο νόμος για την διάρκεια της εγγύησης ενός διαρκούς καταναλωτικού αγαθού;

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 5 του Νόμου 2251/94 «Περί Προστασίας Καταναλωτών» (Φ.Ε.Κ. 191/16-11-1994),όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 3 του

Ν. 3043/02 (Φ.Ε.Κ. 192/21-8-2002) «Περί πώλησης καταναλωτικών αγαθών και εγγυήσεις» ... η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος...

 

Κάποιος νομικός; :)

 

Είναι λίγο "περίεργη" απάντηση. Τι σημαίνει πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος; Η ψηφιακή μηχανή τι πιθανή διάρκεια ζωής έχει; Δύο χρόνια; Πέντε χρόνια; :?

Δημοσ.
Νομιζω οτι οι καταναλωτικες οργανωσεις πρεπει να αρχισουν να κανουν καταγγελιες με υπογραφες μας να αλλαξουν τα πραγματα...

 

 

Συμφωνώ απόλυτα!!! Σε όλη την Ευρώπη τα ινστιτούτα καταναλωτών αριθμούν εκατοντάδες χιλιάδες μέλη. Αντίθετα στη χώρα μας το ΙΝΚΑ έχειμόλις 2 χιλιάδες άτομα περίπου. Αν δεν καταλάβουμε ότιοιενώσεις καταναλωτών είναι τα μόνα "όπλα" μας ενάντια στα κοράκια-πολυκαταστήματα(και μη) δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα!!!

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...