pappous_soulis Δημοσ. 10 Μαΐου 2007 Δημοσ. 10 Μαΐου 2007 Φοβερό!Ειδικά στο σημείο με το πως κινούταν τα νερά και τα αντικείμενα που έσπρωχνε ο χαρακτήρας με τα πόδια του! Το μόνο που δεν μου άρεσε είναι τα χαμηλά frame rates...Must have quad core to run this sh*t :-?
john2gr Δημοσ. 10 Μαΐου 2007 Δημοσ. 10 Μαΐου 2007 Όλοι οι υπολογισμοί γίνονται από την GPU,η CPU δεν δουλεύει σχεδόν καθόλου στο παραπάνω video. Και quad-core να είχε δηλαδή πάλι τα ίδια κολλήματα θα παρατηρούνταν στα πολλά αντικείμενα
pappous_soulis Δημοσ. 10 Μαΐου 2007 Δημοσ. 10 Μαΐου 2007 Επειδή δεν μπορώ να καταλάβω τι λέει,τα ηχεία μου είναι γτπ,τι κάρτα γραφικών το τρέχει αυτό το demo? 8800 GTX να υποθέσω?
john2gr Δημοσ. 10 Μαΐου 2007 Δημοσ. 10 Μαΐου 2007 Αν δεν κάνω λάθος είναι μια Χ1900 κάρτα,αφού αυτό το tech demo είναι κάπως παλιό και τότε ήταν στα φόρτε της η Χ1900ΧΤ. Μπορεί να είναι και άλλη κάρτα αλλά δεν είναι της τωρινής γενιάς. Με απλά λόγια,αν κάποιος με PCI-Express μητρική έχει μια 8800GTX και μετά αγοράσει μια νέα κάρτα γραφικών (ας πούμε 9800GTX) τότε η "παλιά" 8800 θα μπορεί να μείνει μέσα στο σύστημα (αντί να την πετάξει ή να την πουλήσει κάποιος) και να χρησιμοποιείται για τους Physics υπολογισμούς. The major competitor to the PhysX SDK is the Havok SDK, which is used in more than 150 games, including major titles like Half-Life 2 and Dead Rising.[2] To compete with the PhysX PPU, Havok FX will be able to take advantage of multi-GPU technology from ATI (CrossFire) and NVIDIA (SLI) using existing cards to accelerate certain physics calculations.[3] Havok's solution divides the physics simulation into effect and gameplay physics, with effect physics being offloaded (if possible) to the GPU as Shader Model 3.0 instructions and gameplay physics being processed on the CPU as normal. The important distinction between the two are that effect physics do not affect gameplay (dust or small debris from an explosion, for example): the vast majority of physics operations are still performed in software. This approach differs significantly from the PhysX SDK, which moves all calculations to the PhysX card if it is present. NVIDIA's GeForce 8 Series supports a new GPU-based newtonian physics acceleration technology named Quantum Effects Technology - which will compete directly with the PhysX PPU hardware. NVIDIA provides a SDK Toolkit for what they call CUDA™ (Compute Unified Device Architecture) technology that offers both a low and high-level API to the GPU. Few technical details are available about the physics side of it, and it is not yet clear whether this is part of Havok FX SDK, and/or AGEIA PhysX SDK, or a completely separate engine.[4] ATI/AMD offers a similar SDK for their ATI-based GPUs and that SDK and technology is called CTM™ (Close to Metal™) which provides a hardware interface thin (thin hardware interface). AMD has also announced the AMD Stream Processor product line (combining a CPU and a GPU technology on one chip).
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.