Προς το περιεχόμενο

Virtual odigisi kai pragmatiki.


HomoR

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Εξαρτάται από τον εξοπλισμό και το βαθμό εξεικίωσης με τον εκάστωτε εξωμειωτή. Εγώ με το force feedback π.χ. έχω μάθει να αντιλαμβάνομαι ότι θα υπερστρέψει ένα αμάξι από τον τρόπο που συμπεριφέρεται το τιμόνι και από τον ήχο παρά από το τι βλέπω. Πιστεύω το βασικό στο οποίο βοηθάει ο εξωμειωτής είναι οι γραμμές στην πίστα και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε extreme καταστάσεις (όπως και να το κάνεις, δύσκολα θα αντιμετωπίσεις υπερστροφή με 150 σε πραγματικές συνθήκες), οι οποίες πιστεύω μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στην πραγματική οδήγηση. Π.Χ. μου έχει γίνει ενστικτώδες το στρίβω λιγότερο και αφήνω αργά και προοδευτικά το γκάζι όταν έχω υποστροφή, αν δεν το είχα κάνει άπειρες φορές σε simulaτορες, πιστεύω μπορεί παρά τα θεωρητικά που ξέρω να πάταγα κανά φρένο και να γυρνούσα το τιμόνι σα τρελός... Ένα ακόμα που πιστεύω ότι βοηθάνε τα sims είναι στο να διαβάζεις το δρόμο και να υπολογίζει τι μαλακία θα κάνει ο άλλος οδηγός. Είμαι σίγουρος πως είμαι πολύ πιο συντηριτικός στο δρόμο γνωρίζοντας από πρώτο χέρι πόσο σημαντικό είναι να ξέρεις ότι σε έχει δει ο άλλος οδηγός και ξέροντας πως παρ' ότι σε έχει δει, μπορεί και πάλι να κάνει μαλακία. Βασικά αυτό για το οποίο δε σε προετοιμάζουν ακόμα τα sims είναι η αθλιότητα των ελληνικών δρόμων.

 

 

edit: διαβάζοντας το post του papadakn θυμίθκα και το φρενάρισμα. Είμαι κάθετα αντίθετος ότι δεν βοηθάνε στο φρενάρισμα τα sims, τα περισσότερα αυτοκίνητα που οδηγείς στα sims δεν έχουν abs, ως εκ τούτου σε αναγκάζουν να μάθεις να φρενάρεις σωστά. Ναι μεν με το abs γενικά πατάς τέρμα και αφήνεις το σύστημα να κάνει δουλειά του, αλλά πιστεύω είναι χρήσιμο να καταλαβαίνεις και αν μπλοκάρουν οι τροχοί σου τι πρέπει να κάνεις.

  • Απαντ. 33
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Καλο θεμα..

 

Βασικα θεωρω αστειο να θεωρουμε οτι μπορουμε να φτασουμε σε βαθμο ρεαλιστικοτητας την πραγματικη αγωνιστικη οδηγηση..

Στο μελλον θα μπορουμε να εξομοιωσουμε ακομα καλυτερα την οδηγικη συμπεριφορα αλλα και παλι παιζουν πλειστοι αλλοι παραγοντες ρολο. Το μηχανικο μερος ενος αμαξιου και το fine tuning δεν θα μπορεσουν ποτε κατα την γνωμη μου να εξομοιωθουν σωστα, μονο εν μερει.. Για παραδειγμα ειναι εκατομμυρια τα δεδομενα της τηλεμετριας που πρεπει να αναλυσει ενα computer για να αποδοθει σωστα και να εξομοιωθει αργοτερα ας πουμε.. Φανταζεστε να γινει αυτο σε ενα racing simulator τι θα χρειαστει; Μια φαρμα απο H/Y κανα terrabyte αποθηκευτικο χωρο τουλαχιστον για 2-3 αμαξια και παλι θα εχουμε αποτελεσματα μονο για συγκεκριμενες συνθηκες πληρως εξομοιωμενες..

 

Νομιζω οτι για simulators ειμαστε σε πολλη καλη κατασταση.. Ειναι παιχνιδια και ετσι πρεπει να τα βλεπουμε πανω απο ολα. Δεν θα γινουν ποτε πραγματικες συνθηκες, τουλαχιστον οχι στο αμεσο μελλον..

Να ναι καλα το GTR2 και κυριως το RBR που μας κανουν και περναμε ευχαριστα τις ωρες μας.. Θα ηθελα καποια στιγμη να δοκιμασω το LFS.. ΝΑΙ!! μετα απο τοσα χρονια δεν το εχω παιξει ακομα.. :roll:

Δημοσ.

Θα συμφωνησω με όσους είπαν ότι το μόνο στο οποίο βοηθουν οι simulators είναι η σωστή γραμμη.. Κατα τα άλλα, στο φρεναρισμα δεν έχεις την αίσθηση του πενταλ, όπως και την πλαγιολισθηση την βλεπεις μονο με τα ματια σου κ δεν την αισθανεσαι.. Στην πραγματικη οδηγηση ένα πετραδακι στο δρόμο, ο αερας και η κλιση του δρόμου παιζουν πολυ σημαντικο ρολο..

 

Παντως δεν ειναι θεμα το αν θα μπορεσουμε να εχουμε τους τελειους simulators.. Το θεμα είναι αν θα μπορεσουμε να τους εχουμε στα σπίτια μας.. Για παραδειγμα, όπως ολοι σας θα ξερετε, καθε πιλοτος πρωτα εκπαιδευεται σε simulator και μετα σε πραγματικο αεροπλάνο. Αυτος ο simulator σιγουρα θα είναι κατι πολυ περισσοτερο ρεαλιστικο απο τα δικα μας παιχνιδακια.. Αλλα και πάλι εκπαιδευεται και σε πραγματικο αεροπλάνο γιατι ούτε με αυτους τους προσομοιωτες δεν ειναι δυνατον να επιτευχθει το απολυτως ρεαλιστικο αποτελεσμα.. Επίσης και στη φορμουλα 1 οι οδηγοι μαθαινουν μια πιστα απο προσομοιωτες.. Μπαινουν μεσα σε ενα πραγμα όπως το πραγματκο μονοθεσιο, εχουν μπροστα τους μια τεραστια οθονη, και οδηγουν οπως θα εκαναν στην πραγματικοτητα..Εκει μπορουν να προσομοιωσουν καθε λεπτομερεια: σκονη της πιστας, μεταβολες του ανεμου κλπ λκπ.. Ακομα και το μονοθεσιο αλλαζει κλιση αναλογα με το αν βρισκεται σε ανηφορα ή κατηφορα..

 

Συνεπως, simulators που να βρισκονται πολυ, μα πολυ πιο κοντα στην πραγματικοτητα απο τα παιχνιδια μας υπαρχουν ηδη.. Αν και ποτε θα μπορουμε να τα εχουμε κ εμεις στα σπιτια μας παραμενει ερωτημα...

 

Υ.Γ. Είχα διαβασει σε εφημεριδα πριν απο κανα χρονο ότι κάποιες μεγαλες σχολες οδηγησης θα αγοραζαν (σχετικα ακριβους) προσομοιωτες οδηγησης με σκοπο να εκπαιδευονται εκει ολοι οι υποψηφιοι νομιμοι οδηγοι.. Θα προσομοιωνε, έγραφε, όλες τις συνθηκες των ελληνικων δρόμων με τις γνωστες λακουβες οπως ακομα και κατα την οδηγηση μεσα σε πολη (στον simulator) θα ανοιγουν κατα τυχαια διαστηματα και πορτες απο παρκαρισμενα αυτοκινητα όπως γινεται συχνα στην ελλαδαρα μας....

Δημοσ.
εγώ θα διαφωνίσω υπό γωνία...για να μην πω κάθετα...

 

Φίλε μου S2Katana δηλαδή θες να μου πεις ότι έχεις μάθει να driftareis; Και αν ναι; τι τύπου τεχνική drift έχεις μάθει; Power-Drift...γκάζόφρενο...κλπ τι ακριβώς;

 

Δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει κάτι τέτοιο. Έχω παίξει άπειρα παιχνίδια και όλα στρίβουν και arcade ρυθμούς. Στον δρόμο και περισσότερο σε πίστες όπως τα Μέγαρα που έχω προσωπική εμπειρία απέχουν πολύ από αυτό που είναι στα παιχνίδια.

 

Το κακόμοιρο το πισοκίνητο Corolla που έχουμε στην οικογένεια...μόνο με Power Drift (λογικό αφόσον ο Α κανόνας για drift είναι να έχεις καλά φρένα και το κορολάκι δεν έχει)...και μετά την πρώτη σφαλιάρα παλεύεις για να το συνεχίσεις.

 

Για τις γραμμές τι να πω;Ποτέ δεν έχω δει γραμμικό power-slide σε παιχνίδι, πράγμα που είναι κλασικό σε real οδήγηση.

 

Με λίγα λόγια...ακόμα και με τον καλύτερο εξομιωτή, θα αργήσουν να φτάσουν την πραγματική οδήγηση.

 

Πάντως δείτε το βιντεάκι του "Drift Bible" και πείτε μου αν ακριβώς έτσι το κάνετε και στο παιχνίδι.

 

και δεν συζητάω για τεχνική μύτη-τακούνι...αλλά για πιο απλά πράγματα.

 

Μέχρι τότε...καμιά πίστα και διαδρομές στον δρόμο...γιατί και την πίστα μας την έχουν κόψει τα συμφέροντα.

 

Αυτάαααα.... :)

 

Live For Speed έχεις δοκιμάσει; Είναι το μόνο sim στο οποίο μπορείς να μαθεις ΚΑΙ να ντρφτάρεις (εγώ δεν ξέρω, επειδή δεν με ενδιαφέρει το ντριφτινγκ).

 

Ρε σεις, δεν είναι μόνο η αίσθηση της ταχύτητας που παίζει σημαντικό ρόλο όταν οδηγούμε. Κατά την οδήγηση ο εγκέφαλος δέχεται χιλιάδες ερεθίσματα τα οποία αναλύονται και καθορίζουν τις αντιδράσεις μας. Από την αίσθηση του τιμονιού ( η οποία είναι σημαντικά διαφορετική από αμάξι σε αμάξι) μέχρι τις επιταχύνσεις που δέχεται το κορμί μας κατά τη διάρκεια μιας στροφής. Ειδικά τις καταστάσεις υπόστροφης - υπερστροφής, στο simulator τις αντιλαμβάνεσαι μόνο μέσω της όρασης, σε αντίθεση με την πραγματική οδήγηση που δέχεσαι πολλά διαφορετικά ερεθίσματα. Σε ένα σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης που είχα παρακολουθήσει, ο εκπαιδευτής μας έλεγε πως την υπερστροφή (γύρισμα κώλου/drift) την αντιλαμβάνεσαι αρχικά στην περιοχή της λεκάνης. Αν φτάσεις σε σημείο που την καταλαβαίνεις με τα μάτια, κατά πάσα πιθανότητα θα φέρεις σβούρες. Κανένας εξομοιωτής δεν μπορεί να αναπαραστήσει τόσο αληθινά την οδήγηση. Ίσως να βοηθάει στο να αντιληφθείς τις ιδανικές γραμμές στην πίστα αλλά τίποτε παραπέρα. Για να μην μιλήσουμε για την αίσθηση κατά το φρενάρισμα, το μπλοκάρισμα των τροχών ή την συμμετοχή του κιβωτίου στην δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Οι εξομοιωτές ήταν και παραμένουν παιχνίδια που σκοπό έχουν τη διασκέδαση-ψυχαγωγία και όχι την εκπαίδευση ενός οδηγού.

Θα σε παραπέμψω στο Live For Speed (και πάλι)... φυσικά δεν αντιλαμβάνεσαι την υπερστροφή στη λεκάνη, αλλά στο τιμόνι μέσω του καταπληκτικου force-feedback που παρέχει αυτό το sim. Θέλει όμως εξοικείωση. Μόλις το συνηθίσεις λίγο, θα είσαι σε θέση όχι μόνο να αντιλαμβάνεσαι τα πέριξ του ορίου στη στεφάνη του τιμονιού σου, αλλά θα μπορείς και να χρησιμοποιήσεις την μεταφορά βάρους του αυτοκινήτου εις όφελός σου στα περάσματά σου από τις στροφές.

Δημοσ.

Για να πώ την αλήθεια LFS παίζω (όχι συστηματικά) απο τότε που πρωτοκύκλόφόρησε αλλά δυστυχώς χωρίς τιμονιέρα. Είναι ένας απο τους λόγους που ανα καιρούς φτάνω "στο τσάκ" για να την αγοράσω αλλά ώς τώρα την τελευταία στιγμή κάνω πίσω προτιμώντας να κρατήσω τα λεφτά μου και να χαρώ το real thing :)

Δημοσ.

Πάντως έχε υπόψη σου πως ότι τιμόνι και να πάρεις, οι χρόνοι σου στην αρχή θα πέσουν δραματικά. Αν δεν παίζεις συστηματικά sims, δεν ξέρω καν αν αξίζει να αγοράσεις ακριβό τιμόνι.

Δημοσ.

δεν το έχω δοκιμάσει...

αλλά προτιμώ να πάω να δώσω τα λεφτά για την σχάστρα διπλού εμβόλου που θέλω εδώ και αρκετό καιρό....

 

και να ακούω και το τσαφ τσουφ μου...real

Δημοσ.

Φυσικά και εσύ θα αποφασίσεις που και πως θα διαθέσεις τα χρήματά σου. Απλά το thread αυτό ασχολείται με το κατά πόσο κι εαν η προσομοίωση ομοιάζει με την πραγματικότητα και πάνω σε αυτό το θέμα ήταν το σχόλιό μου.

Δημοσ.
Πάντως έχε υπόψη σου πως ότι τιμόνι και να πάρεις, οι χρόνοι σου στην αρχή θα πέσουν δραματικά. Αν δεν παίζεις συστηματικά sims, δεν ξέρω καν αν αξίζει να αγοράσεις ακριβό τιμόνι.

 

Αυτο ειναι γεγονος.

Δημοσ.

στην γνωστη αγγλικη εκπομπη αυτοκινητων,το top gear ακριβως αυτην την ερωτηση σου προσπαθησανε να απαντησουν.

συγκεκριμενα ο ενας παρουσιαστης (νομιζω πρεπει ναταν και πρωην ραλιστας) επαιξε καποιες συγκεκριμενες πιστες στο gt4 με καποια συγκεκριμενα αυτοκινητα.

στην συνεχεια πηγε στις αντιστοιχες πραγματικες πιστες και με τα ιδια ακριβως αυτοκινητα προσπαθησε να νικησει τους χρονους που ειχε κανει στο παιχνιδι.δεν τα καταφερε ομως.

το συμπερασμα των παρουσιαστων τελικα ηταν οτι οσο καλοφτιαγμενο και ρεαλιστικο να ηταν το παιχνιδι,παντα αφηνε ενα περιθωριο στους παιχτες να βγαλουν την πιστα με χρονους,που στην πραγματικη ζωη ειναι αδυνατοι.

 

το συγκεκριμενο επεισοδιο κυκλοφορει στο ιντερνετ,στα γνωστα τορρενταδικα.

Δημοσ.

Λογικό είναι, μόνο και μόνο η αίσθηση ασφάλειας που έχεις στα παιχνίδια (δεν τραυματίζεσαι) αρκεί. Συν αρκετά ακόμα (όπως π.χ. δεν καταπονείς το σώμα σου όπως στην πραγματικότητα).

Αν και το GT4 δεν ήταν κι η επιτυχέστερη επιλογή για μια τέτοια σύγκριση.

Δημοσ.
στην γνωστη αγγλικη εκπομπη αυτοκινητων,το top gear ακριβως αυτην την ερωτηση σου προσπαθησανε να απαντησουν.

συγκεκριμενα ο ενας παρουσιαστης (νομιζω πρεπει ναταν και πρωην ραλιστας) επαιξε καποιες συγκεκριμενες πιστες στο gt4 με καποια συγκεκριμενα αυτοκινητα.

στην συνεχεια πηγε στις αντιστοιχες πραγματικες πιστες και με τα ιδια ακριβως αυτοκινητα προσπαθησε να νικησει τους χρονους που ειχε κανει στο παιχνιδι.δεν τα καταφερε ομως.

το συμπερασμα των παρουσιαστων τελικα ηταν οτι οσο καλοφτιαγμενο και ρεαλιστικο να ηταν το παιχνιδι,παντα αφηνε ενα περιθωριο στους παιχτες να βγαλουν την πιστα με χρονους,που στην πραγματικη ζωη ειναι αδυνατοι.

 

το συγκεκριμενο επεισοδιο κυκλοφορει στο ιντερνετ,στα γνωστα τορρενταδικα.

 

Ο Jeremy Clarckson ηταν, με ενα ΝSX στη Laguna Seca, αν το θυμαμαι καλα.Ειχε κανει πολυ χειροτερους χρονους στην πραγματικοτητα.

Δημοσ.

Είναι αυτό που λέει και ο Jeremy.Ότι δηλαδή ο μη επαγγελματίας οδηγός όσο χεράς και αν είναι δε μπορεί να εξαντλήσει τα όριά του.Ο φόβος θα είναι πάντα φράγμα.Ενώ από το τελεβίζιο τα πράγματα είναι διαφορετικά.Ούτε που τσαλακώνεσαι.Εμένα προσωπικά στο δρόμο δε μου βαστάει με δυνατό μηχάνημα να προσπαθώ να βρω τα δικά μου όρια ή του αυτοκινήτου.Όσο και να μου αρέσει να πλακώνομαι η λογική και το έντσικτο στο τέλος επικρατούν.

Αυτό είναι κάτι που δε σχετίζεται με το ρεαλισμό των παιχνιδιών και γι' αυτό η γνώμη μου είναι πως πάντα σε αυτά θα γράφονται καλύτεροι χρόνοι.

Δημοσ.

το συμπερασμα των παρουσιαστων τελικα ηταν οτι οσο καλοφτιαγμενο και ρεαλιστικο να ηταν το παιχνιδι,παντα αφηνε ενα περιθωριο στους παιχτες να βγαλουν την πιστα με χρονους,που στην πραγματικη ζωη ειναι αδυνατοι.

 

Θα μπορουσες ποτε με ενα κανονικο μονοθεσιο της F1 να κανεις την monza σε 1:25;;:| :|

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...