Προς το περιεχόμενο

SimBin Next-Gen Lizard Engine


kostacurtas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

SimBin Introduces its Next-Gen Lizard Engine

 

SimBin, known for GTR Racing, today unveiled its in-house developed next-gen (X360, PS3, PC) engine, Lizard. The new engine is tailored to handle racing games, but due to its module structure it will allow SimBin to adapt for any type of game, giving them the possibility to expand their portfolio with other genres, for example a First Person Shooter.

 

lizwork3.gif

 

 

Simulation & Physics

 

  • Reality-based simulation of racing cars.
  • Takes aerodynamics, propulsion, tires, traction, wheels, brakes and suspension into account.
  • It simulates even the minute details such as weather conditions, tire wear and temperature, fuel consumption and a long list of realistic mechanical failures.
  • Included are also driving aids, such as traction control, antilock braking system, steer and stability help.
  • The AI supports different driving personalities and behaviors.

 

Rendering Engine

 

  • Support for both HDR and LDR rendering.
  • Full use of hardware shaders.
  • DX9 and Xbox 360 compatible.
  • Cascaded shadow maps with smooth edges utilizing percentage closer filtering (PCF).
  • Advanced per-pixel lighting model with support for dynamic time of day and fully dynamic shadows.
  • Real-time reflections.
  • Dynamic ambient occlusion.
  • Advanced post processing pipeline (for example; full screen motion blur and bloom).
  • Static PVS.
  • Animation with skinning.
  • Deformable meshes.
  • Undergrowth system.
  • Weather effects.

 

Network Engine

 

  • Advanced client side prediction.
  • Bandwidth-throttling.
  • Replay functionality, i.e. the recording, synchronisation, and playback of data streams and input.
  • True delta compression of data to minimize network traffic.
  • Accurate automatic time synchronization.
  • Peer to Peer as well as Client / Server connectivity.
  • Stats reporting.
  • Match-making and LAN host discovery.
  • Voice-support.
  • Only uses a single UDP port to easily pass through firewalls.

 

Sound Engine

 

  • Written in C++ and intrinsics (SSE). All sound is generated by software running in its own thread, the hardware is only needed to playback the already fully processed 2 or 6 channels (5.1).
  • The sounds are created using custom made graphs with each node acting as a (multi-) sample player, panner, low-, high-pass filter or volume envelope etc.
  • Has complete doppler support and makes use of spatial information.

 

Menu System

 

  • Layout is stored in XML files, which makes editing easy.
  • Support for Lua 5.1, a very efficient scripting language. The Lua support makes it easy to expose game functionality to the GUI system. It also makes it possible to embed Lua scripts in the XML files, in order to control the game or the GUI system itself.
  • Efficient rendering, which makes the system suitable for both in-game and front-end GUI.
  • Highly portable, only the rendering part is platform-specific and that is already abstracted by Rendering Engine.

 

SimBin works continuously with the development of Lizard focusing mainly on X-Box 360 and PC but will be adapting it to other consoles such as the PlayStation3.

 

race_in_lizard.jpg

Δημοσ.

Για να δούμε τι θα φέρει η νέα μηχανή... Πάντως αν βαδίζει πάνω στα GTR 1,2 και GTL, τότε η επιτυχία της είναι δεδομένη.

Δημοσ.

Η μηχανή των GTR και GTL ήταν της ISI, αυτή είναι in-house και χωρίς να θέλω να είμαι αρνητικός, μάλλον δεν θα είναι στο ίδιο επίπεδο ρεαλισμού. Για τα gfx, δε συζητάω, θα είναι next gen, αλλά όχι DX10 από ότι βλέπω, οπότε μάλλον θα ξεπεραστεί γρήγορα.

Δημοσ.

<<χωρις να θελεις να εισαι αρνητικος, μαλλον δεν θα ειναι το ιδιο στο επιπεδο ρεαλισμου>>??

 

μα, μολις εγινες οσο πιο αρνητικος γινεται :D

 

 

το νεο engine ακουσα πως ειναι πολυ εξελιγμενο σε ολους τους τομεις, και ελπιζω επιτελους το net code να ειναι καλυτερο.

 

η διαφορα dx9 και dx10 αν εξαιρεσεις ελαχιστα εφε, ειναι η ταχυτητα με την οποια εκτελουνται.

καθολου κοντοφθαλμο δεν το βλεπω το νεο engine.. ισα-ισα. για δες τα specs :D

Δημοσ.

Απλά βλέποντας το screenshot και συγκρίνοντάς το με screenshots από τα GTR2 και RACE, δεν βλέπω συγκλονιστικές διαφορές.

Αλλά από τη στιγμή που ακόμη και το GTR2 έχει τόσο ικανοποιητικά γραφικά, οποιαδήποτε προσθήκη καλοδεχούμενη.

Εκεί που πάσχουν τα παιχνίδια της simbin είναι στο μοντέλο ζημιών, εκεί χρειαζόταν δουλειά. Ίσως και στο πώς "πατάει" το αυτοκίνητο στο δρόμο.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...