Προς το περιεχόμενο

μανος χατζιδακις


Sellers

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

manos_hadjidakis.jpg

 

Μιας και δεν έχω τι να κάνω και με έπιασε και η όρεξη σκέφτηκα να φτιάξω ένα θέμα για έναν απο τους μεγαλύτερους (αν όχι ο μεγαλύτερος) συνθέτες μας...

Λίγα λόγια για την ζωή του: (Πηγή: wikipedia)

Ο Μάνος Χατζιδάκις γεννήθκε στην Ξάνθη στις 23 Οκτωβρίου του 1925 απο πατέρα δικηγόρο. Σε ηλικία 4 ετών ξεκινάει την μουσική του παιδεία μαθαίνοντας πιάνο βιολί και ακορντεόν. Το 1932 και ενώ οι γονείς του χωρίζουν ο Χατζιδάκις μαζί με την μητέρα του πηγαίνουν να μείνουν στην Αθήνα ενώ 6 χρόνια αργότερα ο πατέρας του σκοτώνεται σε αεροπορικό δυστήχημα...

Η πρώτη του συνθετική απόπειρα γίνεται το 1944 σε μια θεατρική παράσταση αφού έχει πάρει μαθήματα μουσικής σε σχολές και αφού άφησε στην μέση μια σχολή φιλοσοφικής. Στην συνέχεια το άστρο του έλαμψε και ασχολήθηκε με οτιδήποτε είχε σχέση με μουσική. ( Κιν/φος - Θέατρα - Αρχαίες τραγωδίες κ.λ.π κ.λ.π)...

 

Σημαντικά γεγονότα - Trivia: (Πηγή: Απο διάφορα cd και πράγματα που άκουγα απο'δώ κι'απο 'κεί...)

1959: Κερδίζει το μουσικό βραβείο του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για την ταινία ''Το ποτάμι''.

1960: Κερδίζει το βραβείο Oscar για τα πασίγνωστα ''Παιδιά του Πειραιά'', κάτι που ο ίδιος δεν ήταν ποτέ περήφανος. (Αργότερα απάλαξε τα πνευματικά του διακιώματα απο τα περρισότερα τραγούδια που είχε γράψει για τον κιν/φο)

1975 - 1982: Αναλαμβάνει διευθυντής του Τρίτου προγράμματος, ενω ο ίδος κάνει εκπομπές όπου παίρνει συνεντεύξεις απο διαφόρους καλλιτέχνες μεταξύ άλλων και του Φλωρινιώτη δημιουργώντας σάλο στους μουσικούς και κουλτουριάρηδες εκείνου του καιρού...

1981 - 1982: Διοργανώνει τους Μουσικούς Αγώνες την Κέρκυρας απο τους οποίους πολλοί σημαντικοί καλλιτέχνες είχαν συμετάσχει... Μεταξύ τους και οι Αφοι ΚΑτσιμίχα μα το τραγούδι τους ''Μια βραδιά στο λούκι''. Όπως αναφέρουν οι ίδιοι στο cd τους ''Παράλληλες Δισκογραφίες'' ο Χατζιδάκις γελούσε πολύ με τον τίτλο του τραγουδιού...

1989: Ιδρύει την ''Ορχήστρα των Χρωμάτων'', που κινδύνεψε να χαθεί μετά τον θανατό του αλλά τελικά με την βοήθεια του Θ.Μικρούτσικου που τότε ήταν βουλευτής σώθηκε...

- Ο Χατζιδάκις ήταν ο άνθρωπος ο οποίος κατάφερε να φέρει το ρεμπέτικο στην επιφάνεια. Μόλις το κατάφερε κατάλαβε ότι δεν του αρέσει πλεόν και σταμάτησε να το ακούει...

- Το ''δίδυμο'' του αν θα μπορούσαμε να το πούμε έτσι ήταν ο ποιητής Νίκος Γκάτσος του οποίου ο Χατζιδάκις μελοποίησε τα περρισότερα ποιήματα του...

- Σε κάποιες συμπλοκές ένας αστυνομικός τον βάρεσε στα δόντια και έτσι έχασε κάποια απο τα μπροσινά του που για πολύ καιρό δεν πήγε να βάλει γιατί ήθελε να του θυμίζει εκείνη την περίοδο...

 

 

Δισκογραφία: (Τεράστια, κάποια απο τα πιο σημαντικά)

 

1960

Ποτέ την Κυριακή

 

1962

Οδός ονείρων

 

1963

America America

 

1964

Τopkapi

 

1965

Ματωμένος γάμος - Παραμύθι χωρίς όνομα

 

1965

Το χαμόγελο της Τζοκόντας

 

1966

Όρνιθες

 

1970

Reflections

 

1982

Πορνογραφία

 

1983

Οι μπαλάντες της οδού Αθηνάς

 

1986

Ο Μάνος Χατζιδάκις στη Ρωμαϊκή αγορά

 

1987

Λαϊκή αγορά

 

Ενώ πρόσφτα κυκλοφόρησε και το ένα νέο cd με τίτλο '' 4 Θεατρικοί μύθοι'' με ερμηνευτές τον Αλκίνοο Ιωανίδη και τον ΜΑνώλη Λιδάκη... Είναι καταπληκτικό και το συνιστώ.

 

Την τελευταία του πνοή την άφησε στις Ιουνίου του 1994, και μια απο τις επιθυμίες του ήταν να μην ταφεί δημοσία δαπάνη έτσι και όπως έγινε.

Δημοσ.

Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Απλά τεράστια μορφή της εποχής. Και θα συνεχίζουμε να μιλάμε για πολύ καιρό ακόμα.

Δημοσ.

Τι ήταν αυτό που εμπόδισε την φυσική πορεία της αληθινής λαϊκότητας στη μεταπολεμική ελληνική κοινωνία; Ο Χατζιδάκις δεν έχει αμφιβολίες:

Ήταν ανάγκη να βρούμε το ταπεινό, το ασήμαντο, το σημερινό από το οποίο θα πιανόμασταν και θα συμφιλιωνόμασταν με τη μικρότητά μας. Πριν, όμως, αυτό γίνει ουσία πνευματική, ήρθε ο τουρισμός.

Και άρχισε η βιομηχανοποίηση της γραφικότητας.

Να, λοιπόν, που υπάρχει κι ένας δεύτερος λόγος που θα προτιμούσε να μην είχε γίνει διάσημος με το Ποτέ την Κυριακή, και είναι κι εδώ πολιτικός: δεν ήταν μόνο ότι το Όσκαρ τον ταύτιζε με ένα μουσικό ύφος που θεωρούσε υποδεέστερο. Αλλά και ότι επιβεβαίωνε την τουριστική εικόνα της χώρας, που ο ίδιος θεωρούσε κατώτερη της βαθύτερης ουσίας της.

Δεν αρνιόταν, μάλιστα, μέρος της ευθύνης:

Η επιτυχία των Έξι λαϊκών ζωγραφιών ξύπνησε τους εμπόρους, τα ελαφρά θέατρα, τους μικροπρεπείς μουσικούς,

τη βαθμιαία αναπτυσσόμενη τουριστική επιδίωξη, το εύκολο ‹Ελληνικόν μένος› των διεθνών μας προσωπικοτήτων, ώσπου ήρθε η ταινία Ποτέ την Κυριακή και στάθηκε η χαριστική βολή σ' αυτό που υπήρξε κάποτε το λαϊκό τραγούδι.

Ο ίδιος δε δίστασε να πουλήσει τα δικαιώματα των Παιδιών τού Πειραιά. Επωφελήθηκε μόνο της αναπάντεχης φήμης του, για να αφεθεί σ' έναν ποιητικό διεθνισμό, για να θεμελιώσει μέσα του τον πιο δημιουργικό κοσμοπολιτισμό.

Δημοσ.

" Όποιος δεν φοβάται το πρόσωπο του τέρατος, πάει να πει οτι του μοιάζει"...όπως έλεγε συχνά και ο ίδιος.

Δημοσ.

μπράβο ρε Sellers!

ξέχασες να βάλεις τον "Μεγαλο ερωτικό", μαζι με το "Χαμόγελο..." είναι οι 2 κλασσικότεροι δίσκοι του χατζιδάκη και πιο εμπορικοί του παγκοσμίως.

(ο 1ος θεωρείται και ο καλύτερος δίσκος της ελληνικής δισκογραφιας γενικά)

Δημοσ.

Ειμαι και εγω εναs απο αυτουs που για πολλα χρονια δεν εδινα σημασια στο μανο (δεξιοs γαρ ο μανοs :-) αφορμη για να δω με αλλο ματι (αυτι) το εργο του ηταν οταν διαβασα για το παιδι που ειχε υιοθετηση. Ε μετα απο τοσα χρονια πιστευω οτι ειναι ο μεγαλυτεροs συγχρονοs συνθετηs.Βρηκα απο μια ακρη που εχω και ολλη τη δισκογραφια του σε mp3 στριμωγμενη σε ενα dvd ,και ειναι ενα απο τα πιο αγαπημενα μου.

Δημοσ.
μπράβο ρε Sellers!

ξέχασες να βάλεις τον "Μεγαλο ερωτικό", μαζι με το "Χαμόγελο..." είναι οι 2 κλασσικότεροι δίσκοι του χατζιδάκη και πιο εμπορικοί του παγκοσμίως.

(ο 1ος θεωρείται και ο καλύτερος δίσκος της ελληνικής δισκογραφιας γενικά)

 

Σωστός... Αλλά δεν είναι και το μόνο που ξέχασα.

Καμιά μέρα θα βγάλω και ένα δεύτερο μέρος. :-D

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...