BLISS Δημοσ. 9 Μαρτίου 2007 Δημοσ. 9 Μαρτίου 2007 ...εχεις δικαιωμα να πιστευεις σε αυτη και να την στηριζεις με νυχια και με δοντια, κατι που για μενα... Ούτε νύχια, ούτε δόντια... Άλλωστε δεν είμαι προσκείμενος σε καμία θρησκεία για να αντιδρώ έτσι. Αυτό δε σημαίνει, ότι δεν είναι ενδιαφέρουσες οι γραφές, ασχέτως αν τις βρίσκω αληθοφανείς ή όχι. Μια διευκρίνιση όμως. Εγώ δεν αναφέρω "την άποψή μου". Τυχαίνει να συμφωνώ με τη ερμηνεία που δίνει η ίδια η γραφή, για το συγκεκριμένο συμβάν. Εσύ, έχεις διαφορετική (και αιρετικά παρεκκλίνουσα) άποψη, ή εκτίμηση, με βάση το κείμενο. Δεκτόν (από μένα). Απλώς ήθελα να δω που το βασίζεις. Πολύ πιο συζητημένη πάντως είναι μια άλλη εκτίμηση/άποψη, αυτή του Καζαντζάκη.
Επισκέπτης Δημοσ. 9 Μαρτίου 2007 Δημοσ. 9 Μαρτίου 2007 Επίσης οι Αρχαίοι Έλληνες δόμησαν τον Χριστιανισμό, μην νομίζετε πως τον κόσμο τον ανακάλυψαν οι Εβραίοι. "Ο Χριστιανισμός είναι Πλατωνισμός για την πλέμπα" είχε πει κάποτε ένας μεγάλος σοφός. Οι Έλληνες όχι μόνο δόμησαν και εξάπλωσαν τον χριστιανισμό, αλλά και πολλά άλλα πράγματα από αυτά που αποκαλούμε "φώτα του πολιτισμού" και δεν είναι όλα απαραιτήτως καλά ή τουλάχιστον είναι κακό να βαδίζει κάποιος με αυτή την εκδοχή του ελληνοκεντρισμού. Ο ιμπεριαλισμός, ο νόμος του ισχυρού, το σύνθετο εμπόριο και άλλα πολλά από τα "καλά" του δυτικού πολιτισμού ήταν επίσης ελληνικής εμπνεύσεως και δημιουργίας. Αυτό που με κάνει να προβληματίζομαι είναι η άμεση συσχέτιση εκκλησίας της Ελλάδος-χριστιανισμού, καθώς και επίσης η λανθασμένη πεποίθηση που δημιουργείται ότι ο σκοταδισμός ή η δυσιδαιμονία είναι προϊόντα του χριστιανισμού.
bandito Δημοσ. 9 Μαρτίου 2007 Δημοσ. 9 Μαρτίου 2007 ...καθώς και επίσης η λανθασμένη πεποίθηση που δημιουργείται ότι ο σκοταδισμός ή η δυσιδαιμονία είναι προϊόντα του χριστιανισμού. Η πεποίθηση αυτή δεν έρχεται απο το πουθενά (και δεν αφορά μονο τον χριστιανισμό). Θα μου πείς οτι ο χριστιανισμός ο ίδιος δεν συνεπάγεται σκοταδισμό (μεγάλο θέμα και υπο συζήτηση). Είτε έτσι, είτε αλλιώς ο χριστιανισμός και άλλες δογματικές θρησκείες αποτελλούν το άλλοθι για τόνους σκοταδισμού απο τους νόμιμους ή μη, εκπροσώπους τους.
Fidelio Δημοσ. 9 Μαρτίου 2007 Δημοσ. 9 Μαρτίου 2007 Τα ιερατεία και οι σκοπιμότητες τους, δεν συνάδουν με την φιλοσοφία των θρησκειών στην γενεσιουργό τους μορφή. Το πραγματικό όφελος των θρησκειών μπορεί να το διαπιστώσει κανείς από τις συγκλίνουσες τάσεις στην αρχική τους δομή. Το τι δόγμα θα ακολουθήσει κανείς στην ζωή του είναι θέμα προσωπικό , το θέμα είναι να δει όχι τις διαφορές του με τους άλλους σαν επίκεντρο και αφορμή για επιβεβαίωση, αλλά να εστιασθεί στις ομοιότητες ώστε να γίνει καλύτερος άνθρωπος. Και όταν μιλάμε για δόγμα , μιλάμε για κάθε φιλοσοφία ζωής όπου δεν υπάρχει ούτε ο θεός. Τέλος πάντων , εγώ σαν παρατηρητής θεωρω τον χριστιανισμό ως μια από τις πιο όμορφες θρησκείες/φιλοσοφίες. Η Εκκλήσία σαν στάση κοινωνική (ειδικά πολιτική), σε ένα μεγάλο μέρος της μου διμιουργεί μια αποκρουστικότητα και δεν είμαι ο μόνος, κρίμα . . .μπορεί να είναι μια αναγκαιότητα; Δεν ξέρω και έχω πάψει και να ασχολούμαι ..
Επισκέπτης Δημοσ. 9 Μαρτίου 2007 Δημοσ. 9 Μαρτίου 2007 Αν έκοβα ένα αυτί το μεσαίωνα ίσως να μην το θεωρούσαν τόσο μεγάλη βαρβαρότητα, σίγουρα όχι τόσο όσο σήμερα. Να γίνεται σύγκριση και ταύτιση της εκάστοτε θρησκείας με την κάθε εποχή δεν οδηγεί σε ασφαλή συμπεράσματα. Στην πραγματική του εφαρμογή ο χριστιανισμός δεν ίσχυσε ποτέ, ενώ θα μπορούσαν να είναι τόσες οι απόψεις περί θεού για τον κάθε πιστό ξεχωριστά, όσες τα δακτυλικά αποτυπώματα. Αν ένα ποσοστό νόμιμων ή μη εκπροσώπων κινείται στο σκοτάδι, δεν εκφράζει το σύνολο των πιστών της εκάστοτε θρησκείας.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.