Προς το περιεχόμενο

Ιστορια


dalton85

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

To 1922 οπως και το 1821 εγιναν σφαγες και απο τις δυο παραταξεις.

Το θεμα ειναι αν θες να θυμασαι μονομερως και για ποιο λογο ο,τι διεπραξαν οι Τουρκοι πριν 100, 200 και 500 χρονια στο παρελθον.

 

http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=14017&m=A34&aa=1

 

Αυτο το βιβλιο φτιαχτηκε πανω στη βαση της ελληνοτουρκικης προσεγγισης που ξεκινησε πριν απο 10 περιπου χρονια. Μια απο τις αποφασεις που παρθηκαν ηταν οτι τα σχολικα βιβλια θα επρεπε να αλλαχτουν, ετσι ωστε οι επομενες γενεες ελληνων και τουρκων να μην τρεφουν αποστροφη και μισος εναντιον του αλλου.

Για εμενα υπηρχαν δυο λυσεις. Ειτε βαζεις στο νεο βιβλιο ολη την ιστορια (σφαγες και λεηλασιες και απο τα δυο μερη, κατι που ομως θα επεφερε μεγαλυτερες αντιδρασεις απο τους εθνικιστες) ή προσπαθεις να μειωσεις τους τονους.

Μιας και μιλαμε για 12χρονα παιδια θα προτιμουσα τη δευτερη λυση.

Τωρα με το νεο βιβλιο που θα βγαλουν θα μαθαινουν παλι οτι το 22 οι υπανθρωποι-τουρκομογγολοι εσφαξαν τους ελληνες κατα τη διαρκεια μιας ειρηνευτικης εθνικοαπελευθερωτικης αποστολης των ελληνικων ενοπλων δυναμεων, οπου μοιραζαν λουλουδια αντι για σφαιρες στα τουρκικα χωρια που πετυχαιναν στο διαβα τους.

Αυτα τα παιδια, οταν μεγαλωσουν και δεν ενδιαφερθουν να μαθουν απο μονα τους το τι πραγματικα και ολοκληρομενα εγινε το 22, αλλα και σε αλλες χρονικες περιοδους της ελληνικης ιστοριας, θα συνεχιζουν να πιστευουν οτι ειναι η master race του Θεου που αδικηθηκε και αδικειται απο ολο τον υπολοιπο κοσμο που τη ζηλευει.

  • Απαντ. 156
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

θα τους ακουσουμε και συχνα να λενε οτι πριν την αποβαση του ελληνικου στρατου οι ελληνες ζουσαν αρμονικα με τους τουρκους,ανεβαιναν κοινωνικα με το παιδομαζωμα,εξασφαλιζε ο σουλτανος την προοδο, και αλλες φαντασιωσεις

 

ομως η αρμενικη και ποντιακη γενοκτονια αρχιζουν το 1915 χρονια πριν την αποβαση και σε εποχη που δε σκεφτονταν κανεις για διεκδηκηση της μ.ασιας

 

τι θα μας πουν οι ρεπουσολαγνοι για τα αμελε ταμπουρου,την καταναγκαστικη εργασια στα βαθη της ασιας,οτι ηταν ενα 'προγραμμα μειωσης της ανεργιας'?

 

οι απανθρωπες πορειες στις οποιες εξαναγαζαν τα γυναικοπαιδα θα γινουν 'κοινωνικος τουρισμος'

 

στη μαχη των δαρδανελλιων οι τουρκοι στρατηγοι ελεγαν για τους ελληνες και κουρδους του οθωμανικου στρατου 'φερτε το κρεας στα κανονια'

 

 

και για να τελειωσω,η ελληνικη υπηκοοτητα δεν ειναι κατι το υποχρεωτικο και ισοβιο ;)

Δημοσ.
To 1922 οπως και το 1821 εγιναν σφαγες και απο τις δυο παραταξεις.

Το θεμα ειναι αν θες να θυμασαι μονομερως και για ποιο λογο ο,τι διεπραξαν οι Τουρκοι πριν 100, 200 και 500 χρονια στο παρελθον.

 

http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=14017&m=A34&aa=1

 

Αυτο το βιβλιο φτιαχτηκε πανω στη βαση της ελληνοτουρκικης προσεγγισης που ξεκινησε πριν απο 10 περιπου χρονια. Μια απο τις αποφασεις που παρθηκαν ηταν οτι τα σχολικα βιβλια θα επρεπε να αλλαχτουν, ετσι ωστε οι επομενες γενεες ελληνων και τουρκων να μην τρεφουν αποστροφη και μισος εναντιον του αλλου.

Για εμενα υπηρχαν δυο λυσεις. Ειτε βαζεις στο νεο βιβλιο ολη την ιστορια (σφαγες και λεηλασιες και απο τα δυο μερη, κατι που ομως θα επεφερε μεγαλυτερες αντιδρασεις απο τους εθνικιστες) ή προσπαθεις να μειωσεις τους τονους.

Μιας και μιλαμε για 12χρονα παιδια θα προτιμουσα τη δευτερη λυση.

Τωρα με το νεο βιβλιο που θα βγαλουν θα μαθαινουν παλι οτι το 22 οι υπανθρωποι-τουρκομογγολοι εσφαξαν τους ελληνες κατα τη διαρκεια μιας ειρηνευτικης εθνικοαπελευθερωτικης αποστολης των ελληνικων ενοπλων δυναμεων, οπου μοιραζαν λουλουδια αντι για σφαιρες στα τουρκικα χωρια που πετυχαιναν στο διαβα τους.

Αυτα τα παιδια, οταν μεγαλωσουν και δεν ενδιαφερθουν να μαθουν απο μονα τους το τι πραγματικα και ολοκληρομενα εγινε το 22, αλλα και σε αλλες χρονικες περιοδους της ελληνικης ιστοριας, θα συνεχιζουν να πιστευουν οτι ειναι η master race του Θεου που αδικηθηκε και αδικειται απο ολο τον υπολοιπο κοσμο που τη ζηλευει.

 

Ο άκρατος ανθελληνισμός-αλυτρωτισμός των τουρκικών βιβλίων του Δημοτικού

«Υπό ελληνική κατοχή βρίσκονται τα νησιά του Αιγαίου»! Αυτό διδάσκονται στο σχολείο οι Τούρκοι μαθητές, την ώρα που η Ελλάδα διαγράφει τη Σφαγή της Σμύρνης από τα σχολικά της εγχειρίδια στο όνομα μιας αμφιλεγόμενης ελληνοτουρκικής προσέγγισης...

Ενώ το βιβλίο Ιστορίας που διδάσκονται τα Ελληνόπουλα στη ΣΤ' Δημοτικού εξυμνεί τις «προοδευτικές» προσπάθειες των Οθωμανών να ενισχύσουν την εκπαίδευση των Ελλήνων κατά την Τουρκοκρατία-και ξεχνάει το κρυφό σχολειό-το αντίστοιχο εγχειρίδιο της γείτονος διδάσκει στους Τούρκους μαθητές ότι:

-Σελίδα19: «Τα νησιά του Αιγαίου βρίσκονται σήμερα υπό ελληνική κατοχή».

-Σελίδα 21: «Η Ελλάδα δεν έχει τη δύναμη να διατηρήσει στο Αιγαίο την ειρήνη» (!!!)

-Σελίδα 65: «Η ειρήνη στη Μέση Ανατολή και η ασφάλεια στην Ασία είναι δυνατόν να διατηρηθεί με την επιστροφή αυτών των νησιών στην Τουρκία».

-Σελίδα 110: «Η Τουρκία καθόρισε τα χωρικά της ύδατα στα 6 μίλια το 1930.Έτσι η Χίος,η Μυτιλήνη και η Σάμος βρίσκονται μέσα στα χωρικά ύδατα της Τουρκίας.Το δικαίωμα κυριαρχίας μιας χώρας στα δικά της χωρικά ύδατα της επιτρέπει να ασκεί τα ίδια δικαιώματα στα νησιά που βρίσκονται σε αυτά τα ύδατα».

Αυτά και άλλα πολλά αλιεύει κάποιος από την πρώτη κιόλας ανάγνωση του βιβλίου Ιστορίας (έκδοση 1996) το οποίο διδάσκεται σήμερα συστηματικά στις μεγαλύτερες τάξεις του τουρκικού σχολείου οκταετούς υποχρεωτικής φοίτησης.Το συγκεκριμένο σύγγραμμα που τιτλοφορείται τα «Τα δίκαια της Τουρκίας στο Αιγαίο» (Ege Denizinde Turk Haklari) και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στη γείτονα το 1955 με την υπογραφή του Τούρκου καθηγητή Ιστορίας Μεχμέτ Σακά προπαγανδίζεται παράλληλα και ως απαραίτητο ανάγνωσμα για τις μεγαλύτερες ηλικίες.

Η Ιστορία στη γειτονική χώρα έχει διαμορφωθεί σε μεγάλο βαθμό από τον ίδιο τον Κεμάλ Ατατούρκ,ο οποίος μετά την πλήρη επικράτησή του επιδόθηκε σε μία τεράστια προσπάθεια να προσδώσει ιστορική εντοπιότητα στο τουρκικό στοιχείο της Μικράς Ασίας.

Βάση των αυθαίρετων ιστορικών θεωριών τις οποίες σήμερα διδάσκονται στις ιστορικές ακαδημίες και στις στρατιωτικές σχολές της Τουρκίας,όλοι οι πολιτισμοί του Αιγαίου-μεταξύ αυτών και ο ελληνικός- ήταν τουρκικής προέλευσης! Φτάνουν στον παραλογισμό να θεωρούν Μινωίτες, Μυκηναίους, Ίωνες, και Πελασγούς προτουρκικές φυλές που κατοικούσαν στο Αιγαίο. Σύμφωνα με αυτές τις απίστευτες θεωρίες, οι Έλληνες δεν ήταν παρά ένα μικρό παρακλάδι του «μεγάλου τουρκικού λαού»,του «μοναδικού που είχε τη δύναμη να δημιουργεί μεγάλα κράτη και πολιτισμούς»!

Χαρακτηριστική είναι η -τουλάχιστον παράδοξη- ανακοίνωση του Τούρκου ιστορικού Χασάν Τζεμίλ: «Ο κλασικός ελληνικός πολιτισμός δεν είναι ανεξάρτητος. Ο ελληνικός πολιτισμός είναι ιωνικός, ο οποίος με τη σειρά του γεννήθηκε από τον αιγιακό. Αυτός ο αιγιακός πολιτισμός της Δυτικής Ανατολίας, τον οποίο κληρονόμησε ο ελληνικός, εμπνεύστηκε και δημιουργήθηκε μόνο μετά την επαφή με τον χετιτικό πολιτισμό που ήταν...τουρκικός» (Ege medeniyetinin menseine umumi bir bakis, 'Aγκυρα)

Ακόμη πιο προχωρήμενη είναι η εργασία του Σελαχατίν Σαλιζίκ (Turk Yunan iliskileri ve filiki eteria) όπου περιλαμβάνονται αλλόκοτοι ισχυρισμοί όπως ότι ο ελληνικός πολιτισμός ήρθε από την Ασία και δεν είχε κανένα πρωτότυπο στοιχείο,ότι οι Τούρκοι ήρθαν στο Αιγαίο το...2480 π.Χ. και ότι ο Δημόκριτος, Ηρόδοτος,Ιπποκράτης,Πυθαγόρας και Όμηρος ήταν όλοι τους τουρκικής καταγωγής.

Η εργασία του εγκρίθηκε απ' το τουρκικό υπουργείο Παιδείας και διδάσκεται στα τουρκικά σχολεία...

 

http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?p=13105&sid=d4759c8e876313ee06383593d3f52253

 

 

 

 

τι κριμα...η χωρα που τοσο αγαπαει η κυρια ρεπουσι και το συναφι της φαινεται οτι εχει μια... καπως διαφορετικη αποψη για την ιστορια:mrgreen:

Δημοσ.
Η κατάσταση είχε αρχίσει ν'αλλάζει με την είσοδο του Ατατούρκ στην πολιτική σκηνή .

Το οποίο πάει να πει ότι κάτι δεν συμβαδίζει χρονικώς με όσα λες .

 

Σου παραθέτω ξανά αυτό που έγραψα .

+ αυτά που γράφει ο Σπάρτακος σε γενικές γραμμές στο πιο πάνω ποστ του .

Δημοσ.
(αααα...δε συγκρίνω με τον κλίντον... Αλλά την ηλιθιότητα πολλών αμερικανών, με αυτήν κάποιων ελλήνων)!!!

(άσε που ο κλίντον εκσπερμάτωνε....σε γυναίκες τουλάχιστον)!!!!:twisted:

 

Ρε συ Αντρέα, γιατί κάνεις συλλογισμούς για γεγονότα out of context της εποχής στην οποία συνέβησαν; Από την εκστρατεία του Μέγα Αλέξανδρου ως το φύλο του ως την Μικρασιατική Εκστρατεία.

 

Και επειδή κάποιοι είχαν ακι συγγενείς που πολέμησαν εκεί, λίγος σεβασμός σε αυτά που γράφουμε και λίγο περιορισμός στις υπερβολές προς χάριν επιχειρημάτων.

  • Super Moderators
Δημοσ.
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?p=13105&sid=d4759c8e876313ee06383593d3f52253

 

 

 

 

τι κριμα...η χωρα που τοσο αγαπαει η κυρια ρεπουσι και το συναφι της φαινεται οτι εχει μια... καπως διαφορετικη αποψη για την ιστορια:mrgreen:

 

Οπότε σε αντιπαράθεση με τις αλυτρωτικές μπούρδες των Τούρκων εσύ τι αντιπαραθέτεις; Την αλήθεια ή τις εθνικιστικές μπούρδες των δικών μας ανεγκέφαλων;

 

Θέλουμε να πούμε την αλήθεια ή θέλουμε να πούμε ό,τι μας συμφέρει;

 

Τελικά πρέπει να μάθουμε να λέμε εθνικό ό,τι είναι αληθινό

ή

να λέμε αληθινό ό,τι είναι εθνικό;

 

Αντί να παραθέτεις κείμενα από ακραίες ιστοσελίδες (όπως είναι το Ρεσάλτο), δες λίγο τι λένε οι ιστορικοί.

Εκτός κι αν το Ρεσάλτο εκπροσωπεί την ακαδημαϊκή κοινότητα...

 

Ξέρεις, η Ρεπούση την οποία με τόση περιφρόνηση (ή είναι αγραμματοσύνη;) γράφεις "ρεπούσι", είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια Ιστορίας στο ΑΠΘ. Οι "Ρεσαλταίοι" τι είναι;

Δημοσ.
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?p=13105&sid=d4759c8e876313ee06383593d3f52253

τι κριμα...η χωρα που τοσο αγαπαει η κυρια ρεπουσι και το συναφι της φαινεται οτι εχει μια... καπως διαφορετικη αποψη για την ιστορια:mrgreen:

 

Παλι καποιος μου δειχνει για παραδειγμα το πως ειναι η κατασταση απο την αλλη πλευρα.

Δηλαδη επειδη εχουν ιστορικες ανακριβειες και αισχη τα τουρκικα βιβλια πρεπει και εμεις να "στολιζουμε" αναλογα τα δικα μας?

Δημοσ.

όπως βλέπεις φίλτατε snoob, παρότι δήλωσα εξαρχής ότι είμαι ενάντια στα ιστορικά λάθη του βιβλίου ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗΣ, κανείς δε μου απάντησε ποτέ τίποτα,αλλά πήρε copy-paste ΤΟ κείμενο που συνέταξε ο Νικόλαος Μέρτζος, και "μου το έτριψε στη μούρη", ως σωστός πατριώτης!

 

Για τελευταία φορά, ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ, ότι είμαι υπέρ της αποκατάστασης ΚΑΘΕ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ!

ΜΠορεί κάποιος να συμφωνήσει με αυτό?Και αν ναι, ας σκεφτεί πρώτα την αντίδρασή του όταν θα μάθουν στα παιδιά, ότι οι έλληνες φαντάροι έκαναν κομπολόγια με τις ρώγες των γυναικών στην τουρκια, κ έκαναν κ διαγωνισμό (κ αυτό είναι πηγή από το βιβλίο της γ' λυκείου, δέσμης, αλλά αφού ένα 11χρονο είναι ώριμο να ακούσει για τις σφαγές των τούρκων, θα είναι τόσο ώριμο κ για να ακούσει τις σφαγές των ελλήνων)!

 

Πόσο έτοιμοι είστε-είμαστε ως λαός, να διαβάσουμε για το ρόλο της εκκλησίας στην χούντα, για το τι ακριβώς έκανε ο μ.αλεξανδρος, ποια τα λάθη κ τα εγκλήματα των ελλήνων κατά τη διάρκεια της μικ.καταστροφής, ποιος ο ρόλος κ το ελαφρώς "πούλημα" στην κύπρο, πότε κ πως αναγορεύτηκε ο χριστός σε θεικη μορφή, από ποιον, και ποιο το ποιόν(έτσι γραφεται?) του αγίου κωσταντίνου του σφαγέα,κλπ κλπ κλπ!

Και φυσικά, στο ίδιο βιβλίο, ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι θα περιγράφονται οι διωγμοί των χριστιανών στην τουρκία, η μικρασ.καταστροφή, οι επιθετικοί πόλεμοι των περσών, η κατάκτηση με χιλιάδες θύματα(και νεκρούς,κ πρόσφυγες εννοώ), κωστ/πολης, ιμβρου,τενεδου,κύπρου κ 1002 ακόμα!!!

 

ΥΓ:ένα πολυ πολύ μικρό βιογραφικό του κυρίου μέρτζου...

Πριν τη δικτατορία υπήρξε δραστήριο μέλος της περιβόητης ΕΚΟΦ. Κατά τη διάρκεια της χούντας διορίστηκε από τον Παπαδόπουλο μέλος της πρώτης, 56μελούς, «Συμβουλευτικής Επιτροπής» (11/1970). Τον επόμενο χρόνο εξελέγη απ' το χουντικό μηχανισμό μέλος (12/12/71), εν συνεχεία γραμματέας (10/8/71) και τέλος Β' αντιπρόεδρος (20/1/72) της δεύτερης, 75μελούς, «Συμβουλευτικής».

ΥΓ2:Χαίρομαι που έχω την ελληνική υπηκοοτητα, γιατί με θεωρώ ότι με τον τρόπο μου,συμβάλω να απαγκιστρωθεί αυτή η χώρα από νοοτροπίες δεκαετιών, κόμπλεξ που δεν έχουν θέση στη σημερινή εποχή, και να πάμε επιτέλους μπροστά, να προχωρήσουμε παρακάτω! Αν πάλι κάποιοι θεωρούν ότι δεν αξίζω να την έχω,τότε είναι ΔΙΠΛΑ τιμή μου!!

Δημοσ.
Ρε συ Αντρέα, γιατί κάνεις συλλογισμούς για γεγονότα out of context της εποχής στην οποία συνέβησαν; Από την εκστρατεία του Μέγα Αλέξανδρου ως το φύλο του ως την Μικρασιατική Εκστρατεία.

 

Και επειδή κάποιοι είχαν ακι συγγενείς που πολέμησαν εκεί, λίγος σεβασμός σε αυτά που γράφουμε και λίγο περιορισμός στις υπερβολές προς χάριν επιχειρημάτων.

Σέβομαι απόλυτα τους νεκρούς καθώς κ όσους πολέμησαν KWSN!

για το φύλο του απλά αστειεύτηκα, φυσικά και είναι ανάξιο λόγου, απλά δεν καταλαβε ο συνομιλητής τη σύγκριση (Την πήγε σε επίπεδο αρχηγών, κ όχι σε επίπεδο λαού).

Αυτό που κάνω, είναι να ρωτάω συνέχεια, αν μαχόμαστε για την ιστορική αλήθεια, ή για την ιστορία που επιθυμούμε να δούμε γραμμένη!

Όταν κάποιος βρει τα άντερα,να πει "ναι, η ιστορία πρέπει να περιλαμβάνει τα πάντα", ή "όχι, η ιστορία πρέπει να είναι ένα παραμύθι για τα παιδάκια", ή "όχι, θέλω τα παιδάκια στο σχολείο να μαθαίνουν ότι το 3πτυχο της ζωής τους πρέπει να είναι πατρις-θρησκεία-οικογένεια", τότε θα θεωρήσω ότι κάτι καταφέραμε σε αυτόν τον διάλογο!!!

 

ΥΓ:επιστρέφω λίγο στον σεβασμό:

Σεβόμενος όσους έζησαν αυτήν την καταστροφή, ποτέ δεν υπερασπίστηκα τον "συνωστισμό". ΟΜΩΣ, ποτέ δε θα υπερασπιστώ,και για κανένα λόγο, οτιδήποτε και οποιαδήποτε καταστροφή,μικροτερη ή μεγαλύτερη, έχει προκαλέσει η ελλ.πλευρά...

Δημοσ.

Εντάξει .

Είσαι εγκεφαλοπλυμένος κ παρωπιδιασμένος κ προγραμματισμένος ότι η Ελληνική πλευρά έχει τόσες μαύρες σελίδες σαν σφαγέας που συναγωνίζεται αυτή των Χιτλερικών .

Δημοσ.
Εντάξει .

Είσαι εγκεφαλοπλυμένος κ παρωπιδιασμένος κ προγραμματισμένος ότι η Ελληνική πλευρά έχει τόσες μαύρες σελίδες σαν σφαγέας που συναγωνίζεται αυτή των Χιτλερικών .

 

αγαπητή πασχαλιά, πριν να πω το γνωστό "I rest my casE", και να καθίσω στη γωνίτσα μου ήσυχα ήσυχα να δω το ιδιαίτερα αστείο θέαμα των εκκολαπτώμενων βορίδηδων και γεωργιάδηδων να αλλαλάζουν συγκινημένοι που η ιστορία (η ποια?) έγραψε ελλάδα-πολιτισμός, 1-0, θα ήθελα να σε ευχαριστήσω που δείχνεις το δρόμο ενός ανοιχτόμυαλου πνεύματος, και το πως αυτό πρέπει να σκέφτεται!

1) Δεν απαντάμε σε ερωτήσεις των άλλων

2) Όταν τους ρωτάμε κάτι, και η απάντησή τους,δε μας αρέσει, την κάνουμε "ααβαβα"!

3) Κλείνουμε με ιδιαιτερα πετυχημένο τρόπο, τα μάτια μας, σε οτιδήποτε δε μας αρέσεΙ! Sometimes, και τα αυτιά μας!

4) δε φταιμε ΠΟΤΕ ΕΜΕΙΣ! (εμεις=η "πλευρά" που υποστηρίζουμε, είτε αυτό είναι κόμμα, είτε πατρίδα, θρησκεία κλπ)!

5) στην ερωτηση : "εσύ έκανες αυτό"? απαντάμε σαν πολιτικοί αρχηγοί "ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΚΑΝΑΝ ΕΚΕΙΝΟ"...

Δημοσ.
Εντάξει .

Είσαι εγκεφαλοπλυμένος κ παρωπιδιασμένος κ προγραμματισμένος ότι η Ελληνική πλευρά έχει τόσες μαύρες σελίδες σαν σφαγέας που συναγωνίζεται αυτή των Χιτλερικών .

 

Εγω προσπαθω να καταλαβω ποια ειναι η λογικη σου?

Επειδη ποσοτικα ή ποιοτικα οι μαυρες σελιδες του ελληνισμου κατα την αποψη σου δεν συγκρινονται με τις αντιστοιχες αλλων λαων, πρεπει να τις διαγραψουμε απο τα σχολικα και τα ιστορικα βιβλια?

Η ιστορια πρεπει να ειναι αντικειμενικη και να διδασκεται πληρης και οχι αποσπασματικα και οπως μας συμφερει...

  • Super Moderators
Δημοσ.

Παρότι προσπάθησα να αποφύγω τα quotes, χάρη συντομίας, θεωρώ ότι εδώ πρέπει να το κάνω:

 

όπως βλέπεις φίλτατε snoob, παρότι δήλωσα εξαρχής ότι είμαι ενάντια στα ιστορικά λάθη του βιβλίου ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗΣ, κανείς δε μου απάντησε ποτέ τίποτα,αλλά πήρε copy-paste ΤΟ κείμενο που συνέταξε ο Νικόλαος Μέρτζος, και "μου το έτριψε στη μούρη", ως σωστός πατριώτης!

 

Ανακριβές και άδικο σχόλιο. Τι κάνω τόση ώρα; Και παρότι μέρος των ερωτημάτων σου είχε, αναπόφευκτα, πολιτικές διαστάσεις, δε δίστασα να απαντήσω. Το αν σε πείθουν ή ενδιαφέρουν οι απαντήσεις μου και, πολύ περισσότερο, το τι κάνουν άλλα μέλη και τι πηγές χρησιμοποιούν είναι δικό σου και δικό τους θέμα. Ατυχής γενίκευση.

 

Στα υπόλοιπα που αναφέρεις θεωρώ ότι έχω απαντήσει στα προηγούμενα μηνύματά μου.

 

edit: Επειδή μία από τις βασικές αντιρρήσεις μου με αυτό το βιβλίο ήταν η δομή του, παραθέτω ένα κείμενο του Γιώργου Μαργαρίτη, από την "Αυγή", φύλλο της 18/3/07. Δηλώνω εκ των προτέρων ότι δε γνωρίζω το βιογραφικό του εν λόγω κυρίου, όμως προσυπογράφω τον τρόπο που περιγράφει τη δομή του βιβλίου:

 

«Δεν αισθάνομαι την ανάγκη να επεκταθώ στο περιεχόμενο του σχολικού αυτού βιβλίου. Το να το επικρίνει κανείς είναι σαν να “κλέβει εκκλησία”. Εξίσου σημαντικό όμως είναι το σύστημα διδασκαλίας που προάγει, σημείο στο οποίο συναντιέται με τα υπόλοιπα σχολικά εγχειρίδια της πρόσφατης “μεταρρυθμιστικής” επέλασης _στο όνομα της απορρόφησης των κοινοτικών κονδυλίων_ στον χώρο της μάθησης. Επιγραμματικά θα μπορούσαμε να το ορίσουμε ως την εισβολή του ιμπρεσιονισμού στην Ιστορία και τη σχολική διδασκαλία της. Από το βιβλίο αυτό απουσιάζει ολότελα η αφήγηση. Η ύλη είναι κατατεμαχισμένη σε πολλές μικρές ενότητες ενίοτε αποσυνδεμένες η μία από την άλλη, “θεματικές”, όπως θα μπορούσαμε να πούμε. Ανάμεσά τους παρεμβάλλεται εικαστικό υλικό και είδη “ασκήσεων” που μάλλον καλούν τον διδασκόμενο _και τη διδασκομένη, για να μην κατηγορηθώ ότι αγνοώ την υπέρ των γυναικών αναγκαία ποσόστωση_ να ανακαλύψει μόνος του την Ιστορία. Ο ασυνάρτητος και σποραδικός τρόπος με τον οποίο δίνονται οι γνώσεις, σε συνδυασμό με την απουσία ενιαίας αφήγησης, στερούν τον διδασκόμενο(-η) από τη δυνατότητα να ταξινομήσει τα γεγονότα, να τα ιεραρχήσει και να τα συσχετίσει, και μέσα από αυτό να ανακαλύψει τη σχέση ανάμεσα στην αιτία και το αποτέλεσμα. Με τον τρόπο αυτό απαγορεύεται, στην ουσία, η ανάπτυξη συγκροτημένης κριτικής σκέψης, παρά τις περί του εναντίου βεβαιώσεις. Το βιβλίο, όπως και όλα τα όμοιά του της “μεταρρυθμισμένης” παιδαγωγικής, αποβλέπει στη δημιουργία εντυπώσεων και όχι στη θεμελίωση γνώσεων».

Δημοσ.

συγγνώμη, παρανόηση φίλτατε snoob! εννοούσα κανείς άλλος, εσύ πράγματι απαντησες, και γιαυτό συνεχίζω και σου απευθύνω το λόγο, και προσπαθώ να συνεχίσω το διάλογό μαζί σου.

Πράγματι η συζήτηση ακροβατεί σε πολιτικό επίπεδο, όπως και κάθε σοβαρή συζήτηση κατ τη γνώμη μου!

Anyway, αυτό το οποίο εσύ δεν απάντησες, είναι αν δέχεσαι να συμψηφίσουμε (ή καλύτερα διαγράψουμε) κάθε ιστορικό λάθος, για θέσουμε νεανίες "εις την υπηρεσία του έθνους"!

  • Super Moderators
Δημοσ.

Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, σε κανένα δεν αρέσει να διαβάζει άσχημα πράγματα για την "πλευρά" του.

 

Ενδεχομενώς η σύγκριση να είναι άστοχη (δεν το νομίζω), όμως εγώ θα την επιχειρήσω: αυτή η συζήτηση για το τι κάναμε εμείς και τι έκαναν οι άλλοι και αν τελικά έχουμε το ηθικό δικαίωμα να ασκούμε κριτική στα πεπραγμένα των γειτόνων μας μου θυμίζει συζητήσεις οπαδών του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού σχετικά με το ποιος είναι ο καθαρός σύλλογος, ποιος πήρε και ποιος δεν πήρε λεφτά από τους συνταγματάρχες και τα λοιπά.

 

Κοντολογίς, άμοιρος ευθυνών και με λευκό μητρώο δεν είναι κανείς.

 

Το ουσιαστικό θέμα, για μένα, είναι ότι αυτή η επιχειρηματολογία (την οποία παρακολούθησα και παρακολουθώ συνήθως μέσα από τον "Ιο" της Ελευθεροτυπίας) είναι δευτερογενής. Δηλαδή, όπως ανέφερα σε προηγούμενο μήνυμά μου, δεν υπήρξε αυτόνομο αίτημα βελτίωσης του βιβλίου στα σημεία όπου δεν αποδίδονται ευθύνες στην Ελληνική πλευρά για την εξέλιξη των γεγονότων, αλλά, αντίθετα, όταν η κριτική των πολέμιων οδήγησε ακόμη και μέλη της συγγραφικής ομάδας στην παραδοχή των αδυναμιών του βιβλίου, εμφανίστηκε το επιχείρημα "με τι μούτρα μιλάτε, λίγα κάναμε κι εμείς"; Μου θυμίζει περισσότερο προσπάθεια για να επιβληθεί σιωπή, παρά διάλογος. "Μη μιλάτε, σφάξαμε κι εμείς".

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...