Προς το περιεχόμενο

MMORPGs: Μόδα ή νέο κατεστημένο;


Arioch79

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ομολογώ ότι δεν παίζω MMORPGs. Η μόνη μου επαφή ήταν με το Lineage 2 σε free server. Μετά από λίγες ώρες grinding το βαρέθηκα. Γνωρίζω όμως πολλά άτομα που παίζουν MMORPGs μετά μανίας. Επίσης γνωρίζω πόσο εθιστικά μπορούν να γίνουν αυτά τα παιχνίδια. Εθιστικά με καταστροφικές συνέπειες για πολλούς, όπως άλλωστε αναλύσαμε σε πρόσφατο thread εδώ στο insomnia.

 

H απορία μου όμως δεν είναι αυτή. Η απορία μου είναι ποιά θα είναι η εξέλιξη αυτού του είδους παιχνιδιών. Δεν μιλάω για τα δύο γνωστότερα παιχνίδια του είδους. Αυτά πιστεύω πως θα συνεχίσουν να μας απασχολούν για πολύ καιρό ακόμα. Μιλάω για το κατά πόσο αυτό το είδος μπορεί να εξελιχθεί όπως εξελίχθηκαν π.χ. τα FPS, να αποκτήσει δηλαδή δεκάδες ή και εκατοντάδες αντιπροσώπους, πολλοί από τους οποίους θα εμπεριέχουν διάφορες καινοτομίες που θα το εξελίσσουν και θα το ανανεώνουν.

 

Προσωπικά πιστεύω ότι τα MMORPGs αποτελλούν ειδική περίπτωση και διαφέρουν σημαντικά από όλα τα υπόλοιπα game genres. Δεν πρόκειται δηλαδή απλά για άλλο ένα είδος παιχνιδιών. Έχουν κάποιες ιδιαιτερότητες οι οποίες είναι άσχετες με αυτά καθεαυτά τα χαρακτηριστικά των παιχνιδιών, αλλά οι οποίες αποτελούν τροχοπέδη για την μαζική παραγωγή τους, και κατ' επέκταση για την εξέλιξή τους. Και εξηγούμαι:

 

1. Για ευνόητους λόγους, η συντήρηση, η ομαλή λειτουργία και η ανανέωση ενός τέτοιου παιχνιδιού από την εταιρεία που το εξέδωσε είναι μια πολύ χρηματοβόρα υπόθεση. Απαιτείται συνεχής παρακολούθηση και υποστήριξη, ενώ σε όλα τα άλλα είδη το πολύ πολύ να κυκλοφορήσει κάποιο διορθωτικό patch.

 

2. Λόγω των παραπάνω, στα καλύτερα MMORPGs απαιτείται η καταβολή μηνιαίας συνδρομής για να καλυφθούν αυτές οι αυξημένες χρηματικές ανάγκες. Πόσες συνδρομές το μήνα μπορεί να πληρώνει ο μέσος gamer; Και αν αποφασίσει να πληρώσει μία, δεν θα επιλέξει ένα ήδη καταξιωμένο παιχνίδι που γνωρίζει ήδη τεράστια επιτυχία; Αυτό πιστεύω ότι είναι αρκετά αποθαρρυντικό για τους επίδοξους MMORPG developers.

 

3. Η εθιστικότητα των MMORPGs "αναγκάζει" τους παίκτες να λιώνουν με αυτά, σπαταλώντας άπειρες ώρες σε leveling, raids, sieges κλπ. Δε νομίζω ότι ένας MMORPG player μπορεί να ασχοληθεί ταυτόγχρονα με δύο τέτοια, ακόμα κι αν δεν ετίθετω θέμα συνδρομής. Εδώ παρατάνε δουλειές και φίλους, θα κάτσουν να ασχοληθούν με άλλο παιχνίδι;

 

Για αυτούς τους λόγους πιστεύω ότι δύσκολα θα μπορέσει να ενταθεί η παραγωγή αυτών των παιχνιδιών. Θεωρητικά αυτό θα επηρεάσει αρνητικά την εξέλιξη του είδους, αλλά λόγω του ότι δεν έχω ασχοληθεί επισταμένα με αυτό, δεν μπορώ να είμαι σίγουρος. Το σίγουρο είναι ότι τα ΜΜΟRPGs έχουν πλέον ξεφύγει από την κατηγορία των "παιχνιδιών" κι έχουν πάρει διαστάσεις κοινωνικού φαινομένου, με αποτελέσματα γνωστά σε όλους μας είτε μέσω κάποιου "καμμένου" γνωστού μας είτε μέσω της ειδησεογραφίας (κέντρα αποτοξίνωσης, δολοφονίες κλπ). Συνεπώς έχει έντονο κοινωνιολογικό ενδιαφέρον η όποια εξέλιξη θα παρουσιάσουν στο μέλλον. Γιατί δεν νομίζω ότι είχε προβλέψει κανείς ότι κάποιοι άνθρωποι θα πλουτίζουν πουλώντας "αέρα" στο e-bay.

Δημοσ.

Τα MMORPG είναι η λογική εξέλιξη των πραγμάτων στον χώρο της Βιομηχανίας παιχνιδιών και των υπολογιστών γενικά . Θυμάμαι απο την εποχή που προσπαθούσα να παίξω C&C ή World of Warcraft II μέσω modem παίρνοντας τηλέφωνο στο αντίστοιχο modem του φίλου μου . Απο εκείνη την εποχή προσπαθούσαν όλοι να παίξουν online . Είχε βαρεθεί ο κόσμος το single player . Μετά σκάει το ιντερνετ , το Ultima Online , αργότερα το Diablo και το CS ( LAN έδινε ρέστα ) ... το EverQuest και σήμερα το WoW . Πλέον ο κόσμος χρησιμοποιεί τα παιχνίδια όχι μόνο για διασκέδαση αλλά και ώς μέσο συναναστροφής με άλλους ανθρώπους που απο την αρχή έχουν ένα κοινό ενδιαφέρον . το gaming . Ο κόσμος θέλει να επικοινωνεί μέσω ίντερνετ πλέον συνδυάζοντας το gaming και το chat . Θυμάμαι παλιότερα ήταν το IRC ( περιοριζόταν στο chat αλλά είχε κάνει τρελή επιτυχια ) , σήμερα είναι το WoW .

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...