agpr Δημοσ. 4 Δεκεμβρίου 2006 Δημοσ. 4 Δεκεμβρίου 2006 Τους εκπαιδευτικούς φυσικά. U know, εξωδιδακτικό επίδομα ή κάπως έτσι... το οποίο δεν είναι καθόλου αμελητέο (320 euros?) Εννούσα ποιοί δεν το παίρνουν. Το εξωδιδακτικό δόθηκε για να μην πληρώνονται υπερωρίες λόγω διορθώσεων και βαθμολογιών. Και βέβαια για να μην υπολογίζεται στο βασικό μισθό.
Dikemou Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Για μένα είναι σφάλμα λογικής να εξαρτάται ο μισθός μιας επαγγελματικής ομάδας από το μισθό μιας άλλης. Έτσι λειτουργεί το πράγμα όμως. Αν όλοι οι φουρναράδες πουλάνε τη φρατζόλα 100, δε γίνεται να πληρώνεται ο δάσκαλος ή ο οποιοσδήποτε δημόσιος ή ιδιωτικός υπάλληλος 50/ώρα. Θα πληρωθεί σχετικά ανάλογα... Επίσης, όσον αφορά στα προηγούμενα γραφόμενά σου, δε μπορώ να πιστέψω οτι ένας εκπαιδευτικός με 5-10-20 χρόνια πείρα γυρνάει σπίτι του και προετοιμάζεται για το μάθημα της επομένης. Ακόμα κι αν το κάνει, πρέπει να μιλάμε για αμελητέο χρόνο. Εκτός κι αν εννοείς τίποτα διορθώσεις κτλ, τις οποίες οι περισσότεροι δάσκαλοι που θυμάμαι ξεπέταγαν ως επί το πλείστον στα κενά. Και πάλι όμως, 8ωρο κάθε μέρα δεν πρέπει να συμπλήρωναν Κατά τ' άλλα, θεωρώ οτι -ιδανικά- ο εκπαιδευτικός επιτελεί ή θα έπρεπε να επιτελούσε λειτούργημα, σε αντίθεση με τον οικονομολόγο π.χ.
ItsToasted Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Εκπαιδευτικός είμαι και γνωρίζω πολύ καλά τη δουλειά που κάνω.Όσο για τη στατιστική σου δε μπορώ να πω και πολλά. Είναι η εικόνα που εσύ έχεις, αλλά μην διεκδικείς και δάφνες αντικειμενικότητας. Σιγουρα, οι αριθμοι δεν ειναι αποτελεσματα καμιας στατιστικης. Αλλα αφησε αυτους που τελειωσαν προσφατα να εχουν την αντικειμενικοτερη αποψη για τους καθηγητες τους. Αυτο που νομιζω ειναι απλα οτι εσυ πχ, που τελιωσες το σχολειο πριν απο μια δεκαετεια? δεν εχεις βιωσει την παιδια του 00'. Και με αυτο ενοω οτι δεν ειναι η ιδια που ηταν τοτε. Το καλητερο παραδειγμα που μου ερχεται στο μιαλο ειναι ο λογος που αυτην την στιγμη σπουδαζω Χαλκιδα και οχι Αθηνα. Γιατι απλα ο μαθηματικος μου βαθμολογησε εμενα με 13 και πανελαδηκες εγραψα 19.6 στα μαθηματικα γενικης, και την κοπελα στην οποια εκανε ιδιαιτερα, με 16 και η κοπελα εγραψε 2.8! Βεβαια μαλλον πληρωσα το οτι του ειπα οτι δεν χριαζομαι "παραπανω βοηθεια". Και σε οποιον νομιζει οτι αυτο ειναι εξερεση, ολοι μας εχουμε 2-3 "εξερεσεις" να αναφερουμε νομιζω.
agpr Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Έτσι λειτουργεί το πράγμα όμως. Αν όλοι οι φουρναράδες πουλάνε τη φρατζόλα 100, δε γίνεται να πληρώνεται ο δάσκαλος ή ο οποιοσδήποτε δημόσιος ή ιδιωτικός υπάλληλος 50/ώρα. Θα πληρωθεί σχετικά ανάλογα... Επίσης, όσον αφορά στα προηγούμενα γραφόμενά σου, δε μπορώ να πιστέψω οτι ένας εκπαιδευτικός με 5-10-20 χρόνια πείρα γυρνάει σπίτι του και προετοιμάζεται για το μάθημα της επομένης. Ακόμα κι αν το κάνει, πρέπει να μιλάμε για αμελητέο χρόνο. Εκτός κι αν εννοείς τίποτα διορθώσεις κτλ, τις οποίες οι περισσότεροι δάσκαλοι που θυμάμαι ξεπέταγαν ως επί το πλείστον στα κενά. Και πάλι όμως, 8ωρο κάθε μέρα δεν πρέπει να συμπλήρωναν Κατά τ' άλλα, θεωρώ οτι -ιδανικά- ο εκπαιδευτικός επιτελεί ή θα έπρεπε να επιτελούσε λειτούργημα, σε αντίθεση με τον οικονομολόγο π.χ. Αν δεν προετοιμάζεται, δεν κάνει καλά τη δουλειά του. Ακομά και αν κάποιος αναλαμβάνει την ίδια τάξη, και "φρεσκάρισμα" χρειάζεται, αλλά και, επειδή έχει διαφορετικούς μαθητές, διαφορετικό σχέδιο διδασκαλίας και διαφορετικά κενά να καλύψει. Για κάθε μία ώρα διδασκαλίας χρειάζομαι περίπου και μια ώρα προετοιμασίας. Μολονότι δεν είμαι ο ευφυέστερος όλων, μάλλον δεν είμαι και ο πλέον ηλίθιος. Σιγουρα, οι αριθμοι δεν ειναι αποτελεσματα καμιας στατιστικης. Αλλα αφησε αυτους που τελειωσαν προσφατα να εχουν την αντικειμενικοτερη αποψη για τους καθηγητες τους. Αυτο που νομιζω ειναι απλα οτι εσυ πχ, που τελιωσες το σχολειο πριν απο μια δεκαετεια? δεν εχεις βιωσει την παιδια του 00'. Και με αυτο ενοω οτι δεν ειναι η ιδια που ηταν τοτε. Το καλητερο παραδειγμα που μου ερχεται στο μιαλο ειναι ο λογος που αυτην την στιγμη σπουδαζω Χαλκιδα και οχι Αθηνα. Γιατι απλα ο μαθηματικος μου βαθμολογησε εμενα με 13 και πανελαδηκες εγραψα 19.6 στα μαθηματικα γενικης, και την κοπελα στην οποια εκανε ιδιαιτερα, με 16 και η κοπελα εγραψε 2.8! Βεβαια μαλλον πληρωσα το οτι του ειπα οτι δεν χριαζομαι "παραπανω βοηθεια". Και σε οποιον νομιζει οτι αυτο ειναι εξερεση, ολοι μας εχουμε 2-3 "εξερεσεις" να αναφερουμε νομιζω. Συγγνώμη, φταίει και το περασμένο της ώρας, αλλά πώς ο βαθμός στο σχολείο επηρέασε την επίδοσή σου στις εξετάσεις για το πανεπιστήμιο; Τελικά η κριτική σου ποια είναι; Το σχολείο είναι χάσιμο χρόνου, οι καθηγητές άχρηστοι και δουλειά γίνεται μόνο στο φροντιστήριο (προηγούμενο μήνυμά σου) ή οι καθηγητές κάνουν ιδιαίτερα και ευνοούν τους πελάτες τους;
bandito Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Αν δεν προετοιμάζεται, δεν κάνει καλά τη δουλειά του. Ακομά και αν κάποιος αναλαμβάνει την ίδια τάξη, και "φρεσκάρισμα" χρειάζεται, αλλά και, επειδή έχει διαφορετικούς μαθητές, διαφορετικό σχέδιο διδασκαλίας και διαφορετικά κενά να καλύψει. Για κάθε μία ώρα διδασκαλίας χρειάζομαι περίπου και μια ώρα προετοιμασίας. Μολονότι δεν είμαι ο ευφυέστερος όλων, μάλλον δεν είμαι και ο πλέον ηλίθιος. Μια απο τα ίδια. Οι ταξιτζίδες λένε οτι κανεις δεν παίρνει διπλοκούρσα, κανείς τους δεν ρωτάει για προορισμό και κανείς τους δεν διαλέγει πελάτες. Οι γιατροί λένε οτι κανείς τους δεν παίρνει φακελάκι, οι δημόσιοι οτι κανείς τους δεν τα ξύνει και πάει λέγοντας. Αν τους πιέσετε πολύ, θα σας πουν ενα πολύ μικρό ποσοστο , και θα καταλήξουν στο "Επειδή ένας-δυο δηλαδή παίρνουν φακελάκι/κάνουν διπλοκούρσα/σβήνουν κλήσεις/κάνουν ρουσφέτια/κτλ θα τους πάρει η μπάλα όλους;". Απορώ ρε γμτ, γιατί ποτέ δεν ένιωσα αυτή την ανάγκη να υπερασπίσω τον κλάδο μου. Μιλάω με τα χειρότερα λόγια, μπας και γίνει ποτέ καλύτερος. Εσύ μάλλον agpr, είσαι ο ένας στους 100000 εκπαιδευτικούς που θέλεις για κάθε μια ώρα μάθημα και μια ώρα προετοιμασία. Και εγώ μάλλον , τελείωσα ενα άλλο σχολείο σε ένα παράλληλο σύμπαν οπου ο χημικός ήξερε την χημεία του 60 (και το βιβλίο ήταν του 50, εν έτει 1995). Μωρε, να σας δώ να κάνετε απεργια για να αλλάξουν τα βιβλία και τιποτα άλλο. Α, και στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάμε για σκοινί έτσι; Ο μηχανικός , ειδικά οταν ειναι freelance για να φοροδιαφεύγει πρέπει να κάνει δουλειές για τον κυρ. Μήτσο τον μπακάλη. Εγώ τρώω μια φορολογία ΝΑ με το συμπάθιο, και λέω και ευχαριστώ. Και μετά απο 5 χρόνια που θα πάω να κλεισω συνάφεια, θα φάω και 5-6 μηνιάτικα πρόστιμο γιατι η εφορία έχει προ-αποφασίσει οτι την κλέβω και δεν δέχεται κουβέντα. Ο εκπαιδευτικός πότε έκοψε απόδειξη για τα ιδιαίτερα που κάνει (και αντίστροφα,πότε κάποιος ζήτησε απόδειξη απο εκπαιδευτικό για ιδιαίτερα. Εχω συγγενικό πρόσωπο με 15 χρόνια σε φροντιστήρια και 5-6 βιβλία για μεγαλοεκδοτη σχολικών βοηθημάτων. Παίρνει απο 150-200 ευρώ/ώρα και έχει απο 4-10 ώρες την εβδομάδα ανάλογα με την χρονιά. Στην χειρότερη βγάζει 600 ευρώ την εβδομάδα ΚΑΘΑΡΟΤΑΤΑ και στην ΤΣΕΠΗ του. Εγώ για τα ίδια λεφτά πλήρωνω 20-30% φορο και λέω και ευχαριστώ. Η μομφή αφορά την επίθεση για την φοροδιαφυγή λές και οι εκπαιδευτικοί είναι οι άγιοι του φορολογικού συστήματος, και οχι αν και πώς κάνουν την δουλειά τους. Κάθε επάγγελμα, έχει και τις προοπτικές τους. Ένας πολιτικός μηχανικός, αν το κυνηγήσει και είναι και καλός μπορεί να βγάζει 20 φορές περισσότερα απο έναν δάσκαλο (ίσως δουλευόντας τις τριπλάσιες ώρες βέβαια). Αν ο δάσκαλος πιστευει οτι παίρνει λίγα να γινόταν πολιτικός μηχανικός. Αν ο πολιτικός μηχανικός πιστευει οτι δουλεύει πολλές ώρες, να γινόταν δάσκαλος. Απλό δεν είναι ;
Forensick Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Oχι, δεν ειναι τοσο απλο. Ο agpr μπορει να ειναι 1 στους 10000, αλλα ειναι. προφανως θα πει αυτα που κανει. Επισης ξαναξεχναμε το ποσο δυσκολο ειναι να κουμανταρεις 30 παιδια σε μια ταξη και ποσο σε κουραζει ψυχολογικα και σωματικα αυτο. Α, επισης, ο καθηγητης που θα κανει ιδιαιτερα, θα δουλεψει παραπανω(χωρις αποδειξη) και θα χρειαστει αλλη τοση ωρα προετοιμασια. Επισης μην ξεχναμε πως σε πολλα επαγγελμα, μετα απο καποια χρονια δουλειας(μην πω στα περισσοτερα), δεν χρειαζεσαι πλεον προετοιμασια. Μου φαινεται δεν χρειαζεται καν να φερω παραδειγματα.Το οτι ο μηχανικος θα λιωσει τα πρωτα χρονια στην δουλεια, δεν μου λεει κατι, γιατι και ο γιατρος και ο μπακλαβατζης και ο νταβατζης τα πρωτα χρονια, μεχρι να βρει την σωστη φορμουλα, θα λιωσει. Τελος, δεν μπορω να καταλαβω, πως ειναι δυνατον να κατηγορουμε αυτα που κανουμε. Μηπως η οικογενεια σου ζηταγε αποδειξεις απο τα ιδιαιτερα? Μηπως οταν σου λεει ο μηχανικος που πας το αυτοκινητο σου να σου κοψει μικροτερη αποδειξη, του λες οχι? Μηπως ο μπαρμπας σου που εχει το ταδε μαγαζι, οταν δεν σου κοβει αποδειξη, ειναι καλο? Το εχω ξαναπει. Να κρινουμε τα παντα εκτος απο μας και να το παιζουμε μεσσιας, δεν εχει καποιο ιδιαιτερο νοημα. Απο ηθικη, ΟΛΟΙ ειμαστε μανες, αλλα στο να την εφαρμοζουμε αλλο τιποτα. Και ναι, πρωτα πρεπει να υπαρξει συνειδητοποιηση και μετα ενας ελεγκτικος μηχανισμος, αλλα που σκατα ειναι αυτος ο μηχανισμος? Μηπως το ιδιο το κρατος (και φυσικα και μεις) αφηνει τους καθηγητες να μπορουν να κανουν ιδιαιτερα? Μηπως απλα για αυτο δεν λεει να αποδεσμευσει τις σχολες απο τα σχολεια? Γιατι μετα δεν θα εχει την παραπαιδεια και θα εχει ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΝΕΡΓΟΥΣ? Οσο για την φορολογια, ο καθενας κανει οτι μπορει, οπως ολοι βλεπουμε. ΚΑΙ ο μηχανικος ΚΑΙ ο καθηγητης ΚΑΙ ο μπογιατζης και ο σκυλος μου ο μητσος. Για να το παμε ομως και απο την αλλη: εισαι καθηγητης(ας υποθεσουμε οτι δεν κανεις ιδιαιτερα) και παιρνεις καποια φραγκα. Απο αυτα ξερεις πανω κατω τι σου παιρνει το κρατος για φορους κλπ. ΜΕ ΑΥΤΟΝ τον μισθο πως μπορεις να ζησεις μια οικογενεια στην Αθηνα? Για πες μου πως. Και οταν θα απαντησεις ικανοποιητικα τοτε παω πασο.(α, προς θεου, μην μου πεις "να μην παρει υπολογιστη". ας υποθεσουμε οτι ζει σε νοικι, εχει ενα μικρομεσσαιο αυτοκινητο, 2 παιδια. πραγματικα με 1 μισθο των 1200 ευρωκαι αλλον εναν των 800, πως μπορει να τα φερει ανετα βολτα?ας μην παμε στην υποθετικη περιπτωση οτι τα πιτσιρικια θελουν φροντηστηρια κλπ. επισης μην μου πεις οτι "επιλογη του ειναι η δουλεια του", γιατι, ναι, ειναι, αλλα η αυξηση των τιμως στα παντα, δεν ειναι δικια του επιλογη.)
Lucifer Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Βαριέμαι να κάνω quote, πάμε manually. Αρχικά κανείς δεν είπε -και αν είπε, διαφωνώ- πως το επάγγελμα του καθηγητή είναι εύκολο. Πράγματι δεν είναι εύκολο να κουμαντάρεις 20-25 17χρονα που έχουν το μυαλό τους στα βυζιά της Δέσποινας και την γαμάτη κομμένη εξάτμιση στο κτηνώδες τους δίχρονο. Ούτε η δουλειά του μηχανικού είναι εύκολη. Μεγάλωσα με μια αρχιτέκτονα μηχανικό και έναν πολιτικό, και ξέρω από πρώτο χέρι τι πίπα είναι -και προσοχή, η μεν ελεύθερη επαγγελματίας, ο δε με δική του εταιρεία, δε μιλάμε για κανέναν υπάλληλο που τρώει το 10πλάσιο φόρτο από τους αποπάνω. Ποιά είναι η διαφορά τους. Με πολύ απλά λόγια, αν ο μηχανικός δε δουλέψει ένα μήνα, θα τρώει τα κατοικίδια των γειτόνων. Αν ο καθηγητής δε δουλέψει ένα μήνα, πρώτη και δεκαέξι τα λεφτουδάκια θα τα τσιμπήσει. Και ξέρετε, στο δικό μου λύκειο, πολύ το έκαναν αυτό. 10 λεπτά σήκω να λύσεις τις ασκήσεις, 5 λεπτά έλεγχος λύσης απ'το λυσάρι, 20 λεπτά αυτό είναι το ολοκλήρωμα και τέρμα. 4 ώρες μαθητικές ανάγνωση και εξουσία, 3 ώρες δλδ, και μετά σπιτάκι. Και αν είσαι και γκαντέμης, διορθώνεις και τεστάκια -οι ασκήσεις των οποίων είναι κόπι πέηστ απ' τον Σαββάλα. Αυτή η δουλειά, είναι εύκολη. Και γρήγορη. Και δεν πληρώνεται καλά. Αν πας και δουλέψεις σε φροντηστήριο, οκ, είσαι φτιαγμένος. Και πάλι, δεν ξεσκίζεσαι, αλλά τουλάχιστον αξιολογείσαι -είτε από τον ιδιοκτήτη, είτε από τον μπαμπά της μικρής που είναι αδύναμη στη Φυσική. Παίρνεις μαύρα λεφτά και κάνεις και 3 μήνες διακοπούλες. Και αν κουραστείς, οργανώνεις μια καταληψούλα με το 15μελές. Αυτή η φοροδιαφυγή διαφέρει από τον Ηλία στο μετρόπολις που θα μου δώσει μαύρο το cd. Διαφέρει από την κάβα της γειτονιάς μου που μου δίνει τις βότκες σε μαύρες σακούλες. Και όχι γιατί είμαι ένας, όχι γιατί η ΣΔΟΕ την έχει στημένη συχνά απ' έξω και είναι και ρίσκο, όχι γιατί σε ένα πόστο με κίνηση, δεν εμπιστεύεσαι παρά τους λίγους "τακτικούς". Αλλά γιατί το CD κάνει 15 ευρώ το τεμάχιο, η Stolichnaya 11, και το ιδιαίτερο 30 η ώρα για 4 ώρες τη βδομάδα. Και εκεί δεν είναι η χάρη των 5 ευρώ που γλυτώνει ο Λιάκος απ'την εφορία ε? Το πρόβλημα δεν είναι τα μαύρα λεφτά όμως. Στα αφράτα και μεγάλα μου αν ο μαθηματικός το βράδυ δίνει διαλέξεις για modular προς αμοιβή. Αυτό που με νοιάζει, είναι να τον τσούζει αν εγώ δεν μάθω το πρωί. Να ξέρει πως θα ελέγχεται η απόδοση της τάξης του. Να ξέρει πως κανένας από την τάξη του Γ1 δεν θα έχει ανάγκη να του κάνει ιδιαίτερα. Αλλά ποιόν τον συμφέρει αυτό? Ποιόν συμφέρει να είναι αχρείαστος εκεί που μεγαλουργεί?
Forensick Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Βαριέμαι να κάνω quote, πάμε manually. Αρχικά κανείς δεν είπε -και αν είπε, διαφωνώ- πως το επάγγελμα του καθηγητή είναι εύκολο. Πράγματι δεν είναι εύκολο να κουμαντάρεις 20-25 17χρονα που έχουν το μυαλό τους στα βυζιά της Δέσποινας και την γαμάτη κομμένη εξάτμιση στο κτηνώδες τους δίχρονο. Ούτε η δουλειά του μηχανικού είναι εύκολη. Μεγάλωσα με μια αρχιτέκτονα μηχανικό και έναν πολιτικό, και ξέρω από πρώτο χέρι τι πίπα είναι -και προσοχή, η μεν ελεύθερη επαγγελματίας, ο δε με δική του εταιρεία, δε μιλάμε για κανέναν υπάλληλο που τρώει το 10πλάσιο φόρτο από τους αποπάνω. Ποιά είναι η διαφορά τους. Με πολύ απλά λόγια, αν ο μηχανικός δε δουλέψει ένα μήνα, θα τρώει τα κατοικίδια των γειτόνων. Αν ο καθηγητής δε δουλέψει ένα μήνα, πρώτη και δεκαέξι τα λεφτουδάκια θα τα τσιμπήσει. Και ξέρετε, στο δικό μου λύκειο, πολύ το έκαναν αυτό. 10 λεπτά σήκω να λύσεις τις ασκήσεις, 5 λεπτά έλεγχος λύσης απ'το λυσάρι, 20 λεπτά αυτό είναι το ολοκλήρωμα και τέρμα. 4 ώρες μαθητικές ανάγνωση και εξουσία, 3 ώρες δλδ, και μετά σπιτάκι. Και αν είσαι και γκαντέμης, διορθώνεις και τεστάκια -οι ασκήσεις των οποίων είναι κόπι πέηστ απ' τον Σαββάλα. Αυτή η δουλειά, είναι εύκολη. Και γρήγορη. Και δεν πληρώνεται καλά. Αν πας και δουλέψεις σε φροντηστήριο, οκ, είσαι φτιαγμένος. Και πάλι, δεν ξεσκίζεσαι, αλλά τουλάχιστον αξιολογείσαι -είτε από τον ιδιοκτήτη, είτε από τον μπαμπά της μικρής που είναι αδύναμη στη Φυσική. Παίρνεις μαύρα λεφτά και κάνεις και 3 μήνες διακοπούλες. Και αν κουραστείς, οργανώνεις μια καταληψούλα με το 15μελές. 1)Mα δεν ειπα οτι ειναι ευκολη η δουλεια του μηχανικου. Ισα ισα. Αυτο που δεν μου αρεσε, ειναι η ιδεα που εκφραστηκε για τους καθηγητες.Επισης μην ξεχνας πως οντας ελευθερος επαγγελματιας, εχεις και τα τυχερα, πραγμα που ενας δασκαλος δεν μπορει να εχει σε τοσο μεγαλο βαθμο(-γιατι αν μιλαμε να δουλευει και πρωι και βραδυ, τοτε χεστα τα λεφτα-και που πηρε Μ3 τι σημασια εχει αφου δεν εχει χρονο να παει βολτα?). Και οι 2 δουλειες εχουν τα καλα και τα κακα. Για να γινεις ελ.επαγγελματιας πρεπει να εχεις κεφαλαιο(για καποιες δουλειες) και γνωριμιες και για να γινεις δασκαλος και να πιασεις, πρεπει να δουλεψεις με τον εαυτο σου. Το μονο σιγουρο ειναι οτι αν εισαι δασκαλος, δνε μπορεις να βγαλεις τα εκατομυρια της ζωης σου, εκτος αν κανεις ιδιαιτερα απο το πρωι ως το βραδυ. 2)Μην ξεχνας οτι το οτι καποιοι δεν κανουν μαθημα ειναι και συνεπεια της στασης της κοινωνιας ολοκληρης. Οταν τα παιδια πανε για διασκεδαση στο σχολειο και για να μαθουν στο φροντηστηριο(και δεν ειναι κατι το οποιο το βλεπουν τα παιδια και μετα το κανουν πραξη, ξερουν απο πριν οτι εκει θα κανεις το ενα και εκει θα κανεις το αλλο), συγνωμη, αλλα δεν μπορω να πω οτι φταιει μονο ο καθηγητης. Ναι μεν εχω δει καθηγητες με τους οποιους εμενες μαλακας με το ποσο ωραια κανουν μαθημα, αλλα εχοντας μεσα 30 παιδια και μια υλη να βγαλεις για πανελληνιες, ε, δεν ειναι δυνατον. Δεν ειναι δυνατον να μπορουν να παρακολουθησουν ολοι το ιδιο καλα. Ετσι αν ακολουθουσε μονο τους "καλους", αδικουσε τους "κακους" και τουμπαλιν. Μειωσε μου τους μαθητες ανα ταξη, βαλε μεσα μικρους και γεματους ορεξη για δουλεια και μετα ας δουμε τι θα γινει. Πραγματικα ομως δεν περιμενα το σχολιο "Παίρνεις μαύρα λεφτά και κάνεις και 3 μήνες διακοπούλες. Και αν κουραστείς, οργανώνεις μια καταληψούλα με το 15μελές." ειναι το λιγοτερο αστοχη. Αυτή η φοροδιαφυγή διαφέρει από τον Ηλία στο μετρόπολις που θα μου δώσει μαύρο το cd. Διαφέρει από την κάβα της γειτονιάς μου που μου δίνει τις βότκες σε μαύρες σακούλες. Και όχι γιατί είμαι ένας, όχι γιατί η ΣΔΟΕ την έχει στημένη συχνά απ' έξω και είναι και ρίσκο, όχι γιατί σε ένα πόστο με κίνηση, δεν εμπιστεύεσαι παρά τους λίγους "τακτικούς". Αλλά γιατί το CD κάνει 15 ευρώ το τεμάχιο, η Stolichnaya 11, και το ιδιαίτερο 30 η ώρα για 4 ώρες τη βδομάδα. Και εκεί δεν είναι η χάρη των 5 ευρώ που γλυτώνει ο Λιάκος απ'την εφορία ε? ναι, οκ, αλλα που ειναι το νοημα? οτι ο ενας κλεβει λιγοτερο απο τον αλλον?και ξαναλεω, δεν ειπα τιποτα για τα μαυρα λεφτα των καθηγητων, αλλα για το επαγγελμα αυτο κεθ εαυτω. το οτι κλεβει αυτος εν τελει, δεν μου λεει κατι, γιατι και ΟΛΟΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ κλεβουμε. και ναι, ειναι αδικια που ο πατερας μου δεν μπορεσε να κλεψει απο την εφορια επειδη ειανι μισθωτος, ενω αυτη που μου εκανε ιδιαιτερα(μονο ιδιαιτερα και σεφροντηστηριο εκανε), τα εβγαζε, αλλα δεν ειχε σταθερη δουλεια, δεν ειχε καποιο "γραφειο" για να παει, ηταν σχεδον ολη μερα στο δρομο και πριν λιγο καιρο που ειχε κανει παιδι, ειχε παρατησει το μεγαλυτερο ποσοστο της δουλειας της. καθε δουλεια, εχει τα συν και τα πλην.Το να κατηγορουμε το οτι οι καθηγητες τα παιρνουν μαυρα, ειανι σαν να κατηγορουμε εμας.αληθεια ποσοι απο μας ξεραμε οτι ο μαθηματικος στο σχολειο εκανε ιδιαιτερα, αλλα δεν ειπαμε ποτε τιποτα? ποσοι απο μας ζητησαμε αποδειξη στο ιδιαιτερο μας? ε, δεν μας φταινε λοιπον μονο αυτοι που το κανουν, αλλα και εμεις που δεν κανουμε κατι για αυτο. πληροφοριακα παντως, τα 30 ευρω την ωρα παιζουν σε "πλουσιες" περιοχες. αν εχεις καποιον γνωστο σου ρωτα τον για τις "ζωνες".
agpr Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Deja vu. Bandito, αυτήν ακριβώς τη συζήτηση δεν έχουμε ξανακάνει μαζί; Μια απο τα ίδια. Οι ταξιτζίδες λένε οτι κανεις δεν παίρνει διπλοκούρσα, κανείς τους δεν ρωτάει για προορισμό και κανείς τους δεν διαλέγει πελάτες. Οι γιατροί λένε οτι κανείς τους δεν παίρνει φακελάκι, οι δημόσιοι οτι κανείς τους δεν τα ξύνει και πάει λέγοντας. Αν τους πιέσετε πολύ, θα σας πουν ενα πολύ μικρό ποσοστο , και θα καταλήξουν στο "Επειδή ένας-δυο δηλαδή παίρνουν φακελάκι/κάνουν διπλοκούρσα/σβήνουν κλήσεις/κάνουν ρουσφέτια/κτλ θα τους πάρει η μπάλα όλους;". Απορώ ρε γμτ, γιατί ποτέ δεν ένιωσα αυτή την ανάγκη να υπερασπίσω τον κλάδο μου. Μιλάω με τα χειρότερα λόγια, μπας και γίνει ποτέ καλύτερος. Και πού ακριβώς, καλέ μου άνθρωπε, υπερασπίστηκα κακούς συναδέλφους μου; Ξανακοίταξε στην προηγούμενη συζήτησή μας, θα αναθεωρήσεις. Εσύ μάλλον agpr, είσαι ο ένας στους 100000 εκπαιδευτικούς που θέλεις για κάθε μια ώρα μάθημα και μια ώρα προετοιμασία. Και εγώ μάλλον , τελείωσα ενα άλλο σχολείο σε ένα παράλληλο σύμπαν οπου ο χημικός ήξερε την χημεία του 60 (και το βιβλίο ήταν του 50, εν έτει 1995). Μωρε, να σας δώ να κάνετε απεργια για να αλλάξουν τα βιβλία και τιποτα άλλο. Φαντάζομαι πως έχεις κάποιο πολύ καλό λόγο να με θεωρείς ψεύτη ή καθυστερημένο. Παιδαγωγικό ή φιλοσοφική δεν τελείωσες, βιβλίο διδακτικής έχεις πιάσει μόνο κατά λάθος και όμως έρχεσαι να μου πεις πως ο καθηγητής και ο δάσκαλος δε χρειάζονται προετοιμασία. Κάνε μια βόλτα σε καλό βιβλιοπωλείο και ξεφύλισε απλώς ένα βιβλίο διδακτικής και ένα παιδαγωγικής. Επαναλαμβάνω και πάλι: ο εκπαιδευτικός, αν δεν προετοιμάζεται, δεν κάνει καλά τη δουλειά του. Bandito, μια προσωπική παράκληση: λυπάμαι αν σου θυμίζω κάποιο εκπαιδευτικό που σε πλήγωσε, αλλά μη με αντιμετωπίζεις σαν εκπρόσωπο του είδους. Είμαι άτομο και όχι μάζα, γι'αυτό η φράση "να σας δω" μου είναι δύσπεπτη. Α, και στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάμε για σκοινί έτσι;Ο μηχανικός , ειδικά οταν ειναι freelance για να φοροδιαφεύγει πρέπει να κάνει δουλειές για τον κυρ. Μήτσο τον μπακάλη. Εγώ τρώω μια φορολογία ΝΑ με το συμπάθιο, και λέω και ευχαριστώ. Και μετά απο 5 χρόνια που θα πάω να κλεισω συνάφεια, θα φάω και 5-6 μηνιάτικα πρόστιμο γιατι η εφορία έχει προ-αποφασίσει οτι την κλέβω και δεν δέχεται κουβέντα. Ο εκπαιδευτικός πότε έκοψε απόδειξη για τα ιδιαίτερα που κάνει (και αντίστροφα,πότε κάποιος ζήτησε απόδειξη απο εκπαιδευτικό για ιδιαίτερα. Εχω συγγενικό πρόσωπο με 15 χρόνια σε φροντιστήρια και 5-6 βιβλία για μεγαλοεκδοτη σχολικών βοηθημάτων. Παίρνει απο 150-200 ευρώ/ώρα και έχει απο 4-10 ώρες την εβδομάδα ανάλογα με την χρονιά. Στην χειρότερη βγάζει 600 ευρώ την εβδομάδα ΚΑΘΑΡΟΤΑΤΑ και στην ΤΣΕΠΗ του. Εγώ για τα ίδια λεφτά πλήρωνω 20-30% φορο και λέω και ευχαριστώ. Η μομφή αφορά την επίθεση για την φοροδιαφυγή λές και οι εκπαιδευτικοί είναι οι άγιοι του φορολογικού συστήματος, και οχι αν και πώς κάνουν την δουλειά τους. Για μία ακόμα φορά: αναφέρθηκα στη φοροδιαφυγή, γιατί επηρέαζε τη σχέση μισθού μηχανικών/δασκάλων. Θα προσπαθήσεις μήπως να με πείσεις πως οι δάσκαλοι φοροδιαφεύγουν περισσότερο από τους μηχανικούς; Κάθε επάγγελμα, έχει και τις προοπτικές τους. Ένας πολιτικός μηχανικός, αν το κυνηγήσει και είναι και καλός μπορεί να βγάζει 20 φορές περισσότερα απο έναν δάσκαλο (ίσως δουλευόντας τις τριπλάσιες ώρες βέβαια).Αν ο δάσκαλος πιστευει οτι παίρνει λίγα να γινόταν πολιτικός μηχανικός. Αν ο πολιτικός μηχανικός πιστευει οτι δουλεύει πολλές ώρες, να γινόταν δάσκαλος. Απλό δεν είναι ; Είναι ακριβώς όπως τα λες για τις προοπτικές. Θα σε ξαναρωτήσω και πάλι: του αρνείσαι το δικαίωμα να διεκδικεί βελτίωση της αμοιβής και των όρων εργασίας;
gtsamour Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Και μόνο που ένας δάσκαλος πρέπει να έχει την υπομονή να ανεχθεί το κάθε μούλικο με τις παραξενιές του και τους πιθανώς κακούς τρόπους που έχει πάρει από την οικογένειά του, και με το παραμικρό να έρχεται η κυράτσα και να κάνει σκηνή του τύπου "γιατί μίλησες έτσι στο παιδί μου (το οποίο μπορεί πιο πρίν να είχα κατεβάσει τη μόστρα ενός άλλου παιδιού ή δεν ξέρω και εγώ τι άλλο) για μένα και λίγα παίρνει. Καλά για καθηγητές αφήστε, θυμάμαι τι γινότανε όταν πήγαινα εγώ λύκειο. Σκέφτονται όλοι το πόσες ώρες δουλεύει και πόσο καιρό κάνει διακοπές ένας δάσκαλος, αλλά κανείς δε φαντάζεται πόσο ψυχοφθόρο είναι να έχεις να κάνεις με παιδιά που σου κάνουν τα νεύρα κρόσια. Δεν είμαι καθηγητής ούτε δάσκαλος. Ευτυχώς γιατί αν είχα γίνει τώρα πιθανότατα θα βρισκόμουν στην Κορυδαλλό για φόνο (παιδιού ή τσαμπουκαλεμένης μάνας).
bandito Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Deja vu. Bandito, αυτήν ακριβώς τη συζήτηση δεν έχουμε ξανακάνει μαζί; Deja vu , δεν λες τιποτα. Και πού ακριβώς, καλέ μου άνθρωπε, υπερασπίστηκα κακούς συναδέλφους μου; Ξανακοίταξε στην προηγούμενη συζήτησή μας, θα αναθεωρήσεις. Αυτό κατάλαβες απο την πάραγραφο; Οτι υπερασπίζεσαι κακούς συναδέλφους; Υποστήριξα και υποστηρίζω λοιπόν, οτι οι στην Ελλάδα οι συντεχνίες ξέρουν πολύ καλά να δαιμονοποιούν ενα πολύ μικρό ποσοστό, και να αγιοποιούν το υπόλοιπο. Για να μην παρεξηγησεις πάλι , μερικές απλές ερωτήσεις: * Ποιό ποσοστό εκπαιδευτικών πιστεύεις οτι προετοιμάζεται 1 ώρα για κάθε μια ώρα που διδάσκει (η οποία ειναι 45 λεπτά στην πραγματικότητα). * Ποιό ποσοστό εκπαδευτικών πιστεύεις οτι πασχίζει να μην μείνει πίσω απο γνώσεις; * Ποιό ποσοστό εκπαιδευτικών θα έκανε απεργία για το βιβλίο του Σακελλαρίδη που το δίδασκαν 40 χρόνια μετά απο την ημέρα που γράφτηκε; Μεγάλα παιδιά είμαστε, απο τις απαντήσεις σου ο καθένας θα βγάλει τα συμπεράσματα του. Φαντάζομαι πως έχεις κάποιο πολύ καλό λόγο να με θεωρείς ψεύτη ή καθυστερημένο. Παιδαγωγικό ή φιλοσοφική δεν τελείωσες, βιβλίο διδακτικής έχεις πιάσει μόνο κατά λάθος και όμως έρχεσαι να μου πεις πως ο καθηγητής και ο δάσκαλος δε χρειάζονται προετοιμασία. Κάνε μια βόλτα σε καλό βιβλιοπωλείο και ξεφύλισε απλώς ένα βιβλίο διδακτικής και ένα παιδαγωγικής. Δεν σε έχω συνηθίσει ειρωνικό, οπότε το προσπερνάω. Δεν ειπα οτι δεν χρειάζεται προετοιμασία αλλα οτι κανείς δεν κάνει προετοιμασία. Νομίζω οτι οι απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις θα διαλευκάνουν το θέμα. Επαναλαμβάνω και πάλι: ο εκπαιδευτικός, αν δεν προετοιμάζεται, δεν κάνει καλά τη δουλειά του. Επίσης ο στρατιωτικός πρέπει να εκπαιδεύται συνέχεια, ο γυμναστής επίσης, ο αστυνομικός, ο τροχονόμος, ο πυροσβέστης κτλ. Επίσης θα ήταν ωραία να μην πεινάνε τα παιδιάκια και να μην γίνονται πολέμοι, τα πουλάκια να τιτιβίζουν στα δέντρα και όλοι να είμαστε χαρούμενοι. Μιλάμε για το ιδανικό ή για την πραγματικότητα; Bandito, μια προσωπική παράκληση: λυπάμαι αν σου θυμίζω κάποιο εκπαιδευτικό που σε πλήγωσε, αλλά μη με αντιμετωπίζεις σαν εκπρόσωπο του είδους. Είμαι άτομο και όχι μάζα, γι'αυτό η φράση "να σας δω" μου είναι δύσπεπτη. Για την ταμπακιέρα τιποτα; Για μία ακόμα φορά: αναφέρθηκα στη φοροδιαφυγή, γιατί επηρέαζε τη σχέση μισθού μηχανικών/δασκάλων. Θα προσπαθήσεις μήπως να με πείσεις πως οι δάσκαλοι φοροδιαφεύγουν περισσότερο από τους μηχανικούς; Μάλλον στο μυαλό σου σαν μηχανικοί είναι ο Βωβός και το συνάφι. Λογικό, δεν απαιτώ απο τον κόσμο να ξέρει τα διάφορα είδη μηχανικών που υπάρχουν. Δεν προσπαθώ να σε πείσω λοιπον, σε διαβεβαιώνω οτι το δικό μου συνάφι δεν μπορεί να φοροδιαφύγει εύκολα. Θέλει κόπο, και μάλιστα κανεις δεν σου εγγυάται οτι μια μέρα δεν θα αποφασίσει η εφορία οτι την έκλεβες, και σου κοτσάρει ενα πρόστιμο ίσα με όσα γλύτωσες και άλλα τόσα. Είναι ακριβώς όπως τα λες για τις προοπτικές. Θα σε ξαναρωτήσω και πάλι: του αρνείσαι το δικαίωμα να διεκδικεί βελτίωση της αμοιβής και των όρων εργασίας; Εγώ; Είμαι ένας ταπεινός μηχανικός, δεν μπορώ να αρνηθώ σε κανέναν τιποτα. Αρνούμαι μόνο να μου κάνουν τα κουρασμένα παληκάρια που τους λιώνουν το κορμι πιο πολύ και απο τους ναυτεργάτες στο Πέραμα, και να μου λένε οτι αποτελούν την όαση στην Ελληνική πραγματικότητα. Α και κάτι λεει και ο luci απο πάνω. Τα ίδια δηλαδη. Μηπως έχει και εκείνος πληγωθεί απο κανέναν εκπαιδευτικό;
bandito Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Τελος, δεν μπορω να καταλαβω, πως ειναι δυνατον να κατηγορουμε αυτα που κανουμε. Μηπως η οικογενεια σου ζηταγε αποδειξεις απο τα ιδιαιτερα? Μηπως οταν σου λεει ο μηχανικος που πας το αυτοκινητο σου να σου κοψει μικροτερη αποδειξη, του λες οχι? Μηπως ο μπαρμπας σου που εχει το ταδε μαγαζι, οταν δεν σου κοβει αποδειξη, ειναι καλο? Το εχω ξαναπει. Να κρινουμε τα παντα εκτος απο μας και να το παιζουμε μεσσιας, δεν εχει καποιο ιδιαιτερο νοημα. Απο ηθικη, ΟΛΟΙ ειμαστε μανες, αλλα στο να την εφαρμοζουμε αλλο τιποτα. Αυτό αφορά εμένα ή το λές έτσι γενικά; Προσωπικά δεν κατηγόρησα τιποτα. Έιπα οτι μου φαίνεται αδιανόητo να μιλάει για φοροδιαφυγή ενας εκπαιδευτικός ο οποίος μπορεί να κάνει οτι του γουστάρει για οσο καιρό γουστάρει με μηδενικό κόπο και χωρις ποτέ κανενας να του πεί τιποτα. Οι μηχανικοί δεν είναι έτσι. Φοροδιαφεύγουν πληρώνοντας αντι για 40% π.χ που πρέπει να πληρώσουν, 20%. Πληρώνουν λογιστάδες, μαζεύουν χαρτομάνια για να αποδείξουν οτι είναι ή δεν είναι ελέφαντες. Για τους μέν η φοροδιαφυγή ειναι παιχνιδάκια, για τους δε παιχνίδι για μεγάλα παιδιά και γερα νεύρα. Δεν είναι λιγο άδικο να τους την πέφτουν οι καθηγητές; (δεν υπερασπίζομαι τους μηχανικούς. Απλώς λεω οτι αν ειναι να μην την πει κάποιος για φοροδιαφυγή, ας είναι κανένας καλόγερος ή κανένας κηπουρός του δήμου που όντως δεν φοροδιαφεύγει)
kiriak Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Μέλος Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Για Αθήνα και σε δολάρια. Δηλαδή σε ευρώ Μηχανικός 19,566 =~ Δάσκαλος 18,592 Και μιλάμε για έρευνα και τον μέσο μισθό των ερωτηθέντων.
agpr Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Αυτό κατάλαβες απο την πάραγραφο;Οτι υπερασπίζεσαι κακούς συναδέλφους; Υποστήριξα και υποστηρίζω λοιπόν, οτι οι στην Ελλάδα οι συντεχνίες ξέρουν πολύ καλά να δαιμονοποιούν ενα πολύ μικρό ποσοστό, και να αγιοποιούν το υπόλοιπο. Για να μην παρεξηγησεις πάλι , μερικές απλές ερωτήσεις: * Ποιό ποσοστό εκπαιδευτικών πιστεύεις οτι προετοιμάζεται 1 ώρα για κάθε μια ώρα που διδάσκει (η οποία ειναι 45 λεπτά στην πραγματικότητα). * Ποιό ποσοστό εκπαδευτικών πιστεύεις οτι πασχίζει να μην μείνει πίσω απο γνώσεις; * Ποιό ποσοστό εκπαιδευτικών θα έκανε απεργία για το βιβλίο του Σακελλαρίδη που το δίδασκαν 40 χρόνια μετά απο την ημέρα που γράφτηκε; Μεγάλα παιδιά είμαστε, απο τις απαντήσεις σου ο καθένας θα βγάλει τα συμπεράσματα του. Συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιό σου για τις συντεχνίες. Φαντάζομαι πως και εσύ θα συμφωνείς πως τα στερεότυπα (οι χ είναι έτσι) περισσότερο συσκοτίζουν παρά διαφωτίζουν. Πραγματικά δε γνωρίζω. Έχω συναντήσει εκπαιδευτικούς που δεν προετοιμάζονται και εκπαιδευτικούς που προετοιμάζονται, εκπαιδευτικούς που ενημερώνονται (στο αντικείμενο της ύλης ή και ευρύτερα) και εκπαιδευτικούς που αδιαφορούν τελείως. Ελπίζω πως αποτελούν μεγάλο ποσοστό, αλλά ούτε το γνωρίζω ούτε μπορώ να το αποδείξω. Το 45λέπτο δεν έχει προκύψει τυχαία. Είναι πόρισμα των ψυχολόγων και έχει θέση αξιώματος στην παιδαγωγική πως ο χρόνος αφομοίωσης και συγκέντρωσης των παιδιών ισούται με 2-3 λεπτά για κάθε χρόνο ζωής. Εγώ χρειάζομαι πάνω από μία ώρα, όταν προετοιμάζομαι για την κατεύθυνση, περίπου μισή ώρα (ή παραπάνω ανάλογα με το αντικείμενο) για τη γενική παιδεία, και κάτι λιγότερο για το γυμνάσιο. Κανένας φαντάζομαι εκπαιδευτικός δε θα απεργούσε μόνο για τα βιβλία. Τα αιτήματα είναι συνολικά με κυρίαρχο το οικονομικό. Κράτα, όμως, το εξής: οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν (και μάλλον σωστά) λόγο ούτε για το αναλυτικό πρόγραμμα ούτε για τους διδακτικούς στόχους ούτε για τα βιβλία. Είναι ευθύνη του παιδαγωγικού ινστιτούτου και του υπουργείου. Οι εκπαιδευτικοί είναι τα όργανα της εκπαιδευτικής πολιτικής, όχι οι διαμορφωτές της. Και μια κουβέντα για την ομοσπονδία μας. Είναι κατώτερη των περιστάσεων, όχι τόσο για τους λόγους που υποθέτεις, αλλά γιατί δεν προωθεί την αξιοκρατία και την αντικειμενικότητα. Δεν σε έχω συνηθίσει ειρωνικό, οπότε το προσπερνάω. Δεν ειπα οτι δεν χρειάζεται προετοιμασία αλλα οτι κανείς δεν κάνει προετοιμασία. Νομίζω οτι οι απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις θα διαλευκάνουν το θέμα. Επίσης ο στρατιωτικός πρέπει να εκπαιδεύται συνέχεια, ο γυμναστής επίσης, ο αστυνομικός, ο τροχονόμος, ο πυροσβέστης κτλ. Επίσης θα ήταν ωραία να μην πεινάνε τα παιδιάκια και να μην γίνονται πολέμοι, τα πουλάκια να τιτιβίζουν στα δέντρα και όλοι να είμαστε χαρούμενοι. Μιλάμε για το ιδανικό ή για την πραγματικότητα; Για την ταμπακιέρα τιποτα; Έχεις άδικο, ειδικά όταν τονίζεις το "κανείς". Εγώ, η σύζυγός μου, οι (λίγοι) συμφοιτητές μου που έχουμε κρατήσει επαφή προετοιμαζόμαστε. Δεν ξέρω πως αλλιώς να στο πω, αλλά η προετοιμασία είναι τμήμα οργανικό και αναπόσπαστο της διδασκαλίας. Όποιος δεν προετοιμάζεται, δεν κάνει τη δουλειά του. Καθένας είναι υπεύθυνος για τις πράξεις και τις παραλείψεις του. Αμείβεσαι για αυτό που σου έχουν αναθέσει να κάνεις. Πώς ελέγχεται ο εκπαιδευτικός; Δυστυχώς, δεν ελέγχεται. Εδώ φτάνουμε στο ζήτημα της αξιολόγησης, αλλά είμαστε τελείως εκτός θέματος. Μπορώ να σου πω εν συντομία πως είμαι υπέρ της αξιολόγησης, απλά και ξεκάθαρα. Θέλως, όμως, μια αξιολόγηση αντικειμενικά μετρήσιμη και εύλογη, ώστε να μη γίνει η δαμόκλειος σπάθη στα χέρια του αυθαίρετου ή κακοπροαίρετου. Μάλλον στο μυαλό σου σαν μηχανικοί είναι ο Βωβός και το συνάφι. Λογικό, δεν απαιτώ απο τον κόσμο να ξέρει τα διάφορα είδη μηχανικών που υπάρχουν. Δεν προσπαθώ να σε πείσω λοιπον, σε διαβεβαιώνω οτι το δικό μου συνάφι δεν μπορεί να φοροδιαφύγει εύκολα. Θέλει κόπο, και μάλιστα κανεις δεν σου εγγυάται οτι μια μέρα δεν θα αποφασίσει η εφορία οτι την έκλεβες, και σου κοτσάρει ενα πρόστιμο ίσα με όσα γλύτωσες και άλλα τόσα. Για μία ακόμη φορά, η αναφορά στη φοροδιαφυγή είχε να κάνει μόνο με το συμπέρασμα πως οι δάσκαλοι αμείβονται σχεδόν το ίδιο με τους δασκάλους. Η φοροδιαφυγή για τους δασκάλους τείνει στο μηδέν, συμβαίνει το ίδιο και με τους ελεύθερους επαγγελματίες; Επομένως, υποστηρίζω πως το παραπάνω συμπέρασμα δεν είναι έγκυρο. Αυτό υποστηρίζω και μόνο αυτό. Εγώ; Είμαι ένας ταπεινός μηχανικός, δεν μπορώ να αρνηθώ σε κανέναν τιποτα. Αρνούμαι μόνο να μου κάνουν τα κουρασμένα παληκάρια που τους λιώνουν το κορμι πιο πολύ και απο τους ναυτεργάτες στο Πέραμα, και να μου λένε οτι αποτελούν την όαση στην Ελληνική πραγματικότητα. Α και κάτι λεει και ο luci απο πάνω. Τα ίδια δηλαδη. Μηπως έχει και εκείνος πληγωθεί απο κανέναν εκπαιδευτικό; Bandito, με είδες να υποστηρίζω κάτι τέτοιο ή να κλαίγομαι; Τη δουλειά μου την αγαπώ και μου προσφέρει (ακατανόητη για κάποιους) ικανοποίηση, άυλες αξίες που θα 'λέγε και μια ψυχή. Όχι, οι εκπαιδευτικοί δεν είναι όαση ηθικής σε μια σάπια κοινωνία, είναι μικρόκοσμος της κοινωνίας μας. Ό,τι θα συναντήσεις στην κοινωνία, θα συναντήσεις και στους εκπαιδευτικούς. Δε δέχομαι, όμως, πως είναι εξ ορισμού τεμπέληδες, πως το αντικείμενο τους είναι εύκολο και αντίστοιχο του ανειδίκευτου ή πως εργάζονται μόνο τις ώρες διδασκαλίας. Πολλά απ' όσα έγραψε ο Lucifer θα μπορούσα να τα έχω γράψει και εγώ. Νομίζω πως η διαφωνίες μου είναι ήδη σαφώς διατυπωμένες. Bandito, διαφωνώ με την ισοπεδωτική κριτική σου, υποστηρίζω πως κάνεις αντικειμενικά λάθη, αλλά σου αναγνωρίζω πως την άποψη σου τη διατυπώνεις και εύστοχα και με ευπρέπεια. Έχεις δίκιο, ήμουν ειρωνικός (μια από τις αρετές μου), αλλά να το εκλάβεις ως αντίδραση στην άστοχη διαπίστωση πως οι εκπαιδευτικοί δεν προετοιμάζονται. Μολονότι ειρωνικός, δεν ήμουν υβριστικός.
bandito Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2006 Συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιό σου για τις συντεχνίες. Φαντάζομαι πως και εσύ θα συμφωνείς πως τα στερεότυπα (οι χ είναι έτσι) περισσότερο συσκοτίζουν παρά διαφωτίζουν.Πραγματικά δε γνωρίζω. Έχω συναντήσει εκπαιδευτικούς που δεν προετοιμάζονται και εκπαιδευτικούς που προετοιμάζονται, εκπαιδευτικούς που ενημερώνονται (στο αντικείμενο της ύλης ή και ευρύτερα) και εκπαιδευτικούς που αδιαφορούν τελείως. Ελπίζω πως αποτελούν μεγάλο ποσοστό, αλλά ούτε το γνωρίζω ούτε μπορώ να το αποδείξω. Δεν είναι θέμα στερεοτύπων, αλλά θεμα στατιστικής. Όταν λέμε οτι ο μέσος έλληνας οδηγάει σαν κάφρος, συσκοτίζουμε ή απλώς εκφράζουμε ενα μέρος της αλήθειας; Στους 40α τόσους καθηγητές που είχα εγώ, κανείς δεν έκανε προετοιμασία εκτός απο εναν, άντε δυο. Μπορεί να ήμουν ο γκαντέμης...τι να πώ. Μπορεί να ειναι και η πραγματικότητα που θέλουμε να κρύψουμε. Όταν ρουτινιάζεις και η επιβίωση σου δεν εξαρτάται απο το πόσο καλά κάνεις την δουλειά σου (μήνας μπαίνει, μήνας βγαίνει), τα θεωρητικά πάνε περίπατο. Πρίν λιγο καιρό κάποιος εδώ είχε ποστάρει ένα απόσπασμα απο τα λόγια ενός πιλότου που έλεγε οτι με τα χρόνια σταμάτησαν να τον ενδιαφέρουν τα της ασφάλειας και της διαδικασίας, γιατί τον απασχολούσε περισσότερο ο μισθός του και το ωράριο του. Στο είπε και ο Luci πιο πάνω. Αν ένα μήνα έχεις τις μαύρες σου ή θες να ξεκουραστείς, απλως σταματάς να προετοιμάζεσαι και ξεκουράζεσαι. Κανείς δεν θα σου πεί τιποτα, κανείς δεν θα σε ρωτήσει γιατι δεν προετοιμάστηκες. Ο μηχανικός αν το κάνει αυτο για ενα μήνα, την έβαψε. Το 45λέπτο δεν έχει προκύψει τυχαία. Είναι πόρισμα των ψυχολόγων και έχει θέση αξιώματος στην παιδαγωγική πως ο χρόνος αφομοίωσης και συγκέντρωσης των παιδιών ισούται με 2-3 λεπτά για κάθε χρόνο ζωής. Εγώ χρειάζομαι πάνω από μία ώρα, όταν προετοιμάζομαι για την κατεύθυνση, περίπου μισή ώρα (ή παραπάνω ανάλογα με το αντικείμενο) για τη γενική παιδεία, και κάτι λιγότερο για το γυμνάσιο. Δεν ειπα οτι είναι κακώς 45άλεπτο. Απλώς στην πραγματικότητα οι δυο ώρες που αναφέρεις ειναι μιάμιση. Κανένας φαντάζομαι εκπαιδευτικός δε θα απεργούσε μόνο για τα βιβλία. Τα αιτήματα είναι συνολικά με κυρίαρχο το οικονομικό. Κράτα, όμως, το εξής: οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν (και μάλλον σωστά) λόγο ούτε για το αναλυτικό πρόγραμμα ούτε για τους διδακτικούς στόχους ούτε για τα βιβλία. Είναι ευθύνη του παιδαγωγικού ινστιτούτου και του υπουργείου. Οι εκπαιδευτικοί είναι τα όργανα της εκπαιδευτικής πολιτικής, όχι οι διαμορφωτές της. Εδώ λοιπόν έρχεται αυτό που αναφέρει ο forensick. Όσες φορές με ανάγκασαν να κάνω κάτι που δεν συμβάδιζε με την έννοια του μηχανικού (π.χ κάντο έτσι μωρε, σιγα, θα το δει κανενας, ή είπα οτι εγώ θα το κάνω σωστα και δεν ακούω κουβέντα ή έφυγα. Όταν λοιπον οι εκπαιδευτικοί σε κάθε απεργία τους κόπτονται οτι το κάνουν για το καλό της παιδείας και οχι για τους εαυτούς τους, δεν μπορώ να τους πιστεψω. Έχεις άδικο, ειδικά όταν τονίζεις το "κανείς". Εγώ, η σύζυγός μου, οι (λίγοι) συμφοιτητές μου που έχουμε κρατήσει επαφή προετοιμαζόμαστε. Δεν ξέρω πως αλλιώς να στο πω, αλλά η προετοιμασία είναι τμήμα οργανικό και αναπόσπαστο της διδασκαλίας. Όποιος δεν προετοιμάζεται, δεν κάνει τη δουλειά του. Καθένας είναι υπεύθυνος για τις πράξεις και τις παραλείψεις του. Αμείβεσαι για αυτό που σου έχουν αναθέσει να κάνεις. Πώς ελέγχεται ο εκπαιδευτικός; Το κανείς είναι σχημα λόγου. Έφερα και το παράδειγμα πριν. Ποιός σέβεται τις διαβάσεις των πεζών; Εντάξει οχι κανείς, αλλα το 98% δεν δίνει δεκάρα. Παλεύουμε να σώσουμε το 2% των τίμιων, ή να στηλιτεύσουμε το 98% των κάφρων; Δυστυχώς, δεν ελέγχεται. Εδώ φτάνουμε στο ζήτημα της αξιολόγησης, αλλά είμαστε τελείως εκτός θέματος. Μπορώ να σου πω εν συντομία πως είμαι υπέρ της αξιολόγησης, απλά και ξεκάθαρα. Θέλως, όμως, μια αξιολόγηση αντικειμενικά μετρήσιμη και εύλογη, ώστε να μη γίνει η δαμόκλειος σπάθη στα χέρια του αυθαίρετου ή κακοπροαίρετου. Η τελευταία πρόταση αναιρεί την πρώτη. Πάω στοιχημα, έτσι και μιλησει κανένας για αξιολογηση ποτέ, η απεργία θα κρατήσει κανενα εξάμηνο και το νουμερο 1 επιχειρημα θα είναι οτι έτσι οι πράσινοι θα απολύουν τους μπλέ. Για μία ακόμη φορά, η αναφορά στη φοροδιαφυγή είχε να κάνει μόνο με το συμπέρασμα πως οι δάσκαλοι αμείβονται σχεδόν το ίδιο με τους δασκάλους. Η φοροδιαφυγή για τους δασκάλους τείνει στο μηδέν, συμβαίνει το ίδιο και με τους ελεύθερους επαγγελματίες; Επομένως, υποστηρίζω πως το παραπάνω συμπέρασμα δεν είναι έγκυρο. Αυτό υποστηρίζω και μόνο αυτό. Δάσκαλους ποιούς λεμε; Αυτούς που είναι στο δημοτικό; Δε δέχομαι, όμως, πως είναι εξ ορισμού τεμπέληδες, πως το αντικείμενο τους είναι εύκολο και αντίστοιχο του ανειδίκευτου ή πως εργάζονται μόνο τις ώρες διδασκαλίας. Δεν έχει σημασία τι δεχόμαστε. Σημασία έχει οτι στην Ελλαδίτσα της αρπαχτής και της ρέκλας, μια θέση στο δημόσιο σημαίνει οτι μπορείς ΑΝ ΘΕΣ να τα ξύνεις εφ'ορου ζωής χωρις να σου πεί κανενας τιποτα. Το οτι οι ίδιοι δεν έχετε κάνει απεργίες για να μπει αξιολόγηση, κατι μας λέει ε;
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.