Προς το περιεχόμενο

Οδύσσεια το σέρβις ηλεκτρονικών συσκευών


kiriak

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ρώσικη ρουλέτα χαρακτηρίζονται από καταναλωτικές οργανώσεις οι αγορές ηλεκτρονικών ειδών στη χώρα μας καθώς, σύμφωνα με στοιχεία, τμήματα σέρβις μεγάλων εταιρειών δεν τηρούν τις υποχρεώσεις τους όσον αφορά τις εγγυήσεις καλής λειτουργίας των προϊόντων. Ταυτόχρονα, όλο και περισσότεροι προμηθευτές παραβαίνουν τον νόμο που τους δεσμεύει να παρέχουν ανταλλακτικά - κατόπιν αμοιβής - ώστε να λειτουργούν τα προϊόντα από 5 έως και 8 έτη, που είναι ο προβλεπόμενος χρόνος ζωής των ηλεκτρονικών ειδών.

 

Τον Σεπτέμβριο του 2005 ο τοπογράφος μηχανικός κ. Γιώργος Πολυχρονάκης αγόρασε ένα φορητό υπολογιστή για τις επαγγελματικές ανάγκες του. «Προτού λήξει η εγγύηση, παρουσίασε προβλήματα και δεν μπορούσε να κάνει εκκίνηση. Έτσι πήγα τον υπολογιστή στο κατάστημα όπου τον αγόρασα και από εκεί τον έστειλαν στην εταιρεία που όφειλε να του κάνει σέρβις. Ένα μήνα μετά και έπειτα από καθημερινές κλήσεις μου, με ειδοποίησαν ότι τελικά τον επισκεύασαν. Όταν με ειδοποίησαν να τον παραλάβω και αφού προσπάθησα να βάλω τον υπολογιστή σε λειτουργία μπροστά στον υπάλληλο του καταστήματος, διαπιστώσαμε με έκπληξη ότι παρουσίαζε ακριβώς τα ίδια προβλήματα».

 

Η Οδύσσεια του κ. Πολυχρονάκη δεν θα τελείωνε εκεί. «Τον ξαναπαρέδωσα στο κατάστημα για να τον στείλουν και πάλι στην εταιρεία για σέρβις. Κατόπιν πήρα στην εταιρεία που κάνει το σέρβις για να ζητήσω εξηγήσεις. Μου είπαν ότι τον είχαν επισκευάσει ήδη, οπότε κι εγώ τους ζήτησα τα παραστατικά για την επισκευή, τους σειριακούς αριθμούς των ανταλλακτικών καθώς και αυτά που αφορούν τις εργασίες που έκαναν. Αρνήθηκαν να μου τα στείλουν λέγοντας ότι δεν κρατούν τέτοιου είδους στοιχεία. Μου τον ξαναέστειλαν πίσω ένα μήνα μετά, κατόπιν παρεμβάσεως της καταναλωτικής οργάνωσης στην οποία είχα καταγγείλει το συμβάν. Ήδη όμως είχα αγοράσει άλλον, επειδή δεν μπορούσα να μείνω δύο ολόκληρους μήνες χωρίς υπολογιστή. Αυτό που με ενόχλησε περισσότερο ήταν η κοροϊδία, να είμαι επί δύο μήνες στα τηλέφωνα καθημερινά για να μάθω τι γίνεται με τον υπολογιστή μου. Σε οποιαδήποτε άλλη χώρα όχι μόνο θα τον είχαν αντικαταστήσει, αλλά θα φρόντιζαν να παρέχουν στον πελάτη αντίστοιχο μηχάνημα ώστε να μπορεί να κάνει τη δουλειά του. Ας μην ξεχνάμε ότι ο υπολογιστής είναι επαγγελματικό εργαλείο».

 

Η περίπτωση του κ. Πολυχρονάκη δεν είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα, αφού οι καταγγελίες σχετικά με την ποιότητα του σέρβις σε ηλεκτρονικά είδη το τελευταίο τρίμηνο ξεπερνούν τις 6.500, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του ΙΝΚΑ - Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών κ. Γιάννη Ανουσάκη. Εκτός από την καταπόνηση των καταναλωτών από τμήματα σέρβις, μεγάλο ζήτημα τίθεται και όσον αφορά την παροχή ανταλλακτικών - κατόπιν αμοιβής - από τους προμηθευτές ώστε τα ηλεκτρονικά προϊόντα να συνεχίζουν να λειτουργούν για πέντε έως οκτώ χρόνια, όπως υπαγορεύεται από τη νομοθεσία.

 

«Αυτό που με ενόχλησε περισσότερο ήταν η κοροϊδία» λέει στα «ΝΕΑ» ο τοπογράφος μηχανικός κ. Γιώργος Πολυχρονάκης

 

Χωρίς ανταλλακτικά. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του κ. Γεράσιμου Δρακονταειδή, ο οποίος δύο χρόνια μετά την αγορά επιτραπέζιου υπολογιστή δεν μπορούσε να βρει εξάρτημα τροφοδοτικού με αποτέλεσμα το κομπιούτερ του να μην μπορεί να λειτουργήσει και να δεσμευθούν αρχεία πολύτιμα για την εργασία του στον σκληρό δίσκο. «Όταν απευθύνθηκα στο οργανωμένο συνεργείο επισκευών της εταιρείας από όπου τον αγόρασα, αρνήθηκαν πεισματικά να μου τον επισκευάσουν με την αιτιολογία ότι δεν υπήρχε ανταλλακτικό για το τροφοδοτικό του ούτε στην ελληνική ούτε στην παγκόσμια αγορά.

 

Σύμφωνα με τον κ. Ανουσάκη από το ΙΝΚΑ, εκτός από τις παρατυπίες στο σέρβις και την προμήθεια ανταλλακτικών, διαστάσεις επιδημίας έχει λάβει και η παραπλάνηση του καταναλωτή: «Ένα τρικ που χρησιμοποιούν πολλές εταιρείες για τις προσφορές τους είναι το εξής: διαφημίζουν, για παράδειγμα, εκτυπωτή ο οποίος κοστίζει 29 ευρώ και έχει ελάχιστο μελάνι. Μετά για να αγοράσεις το μελάνι - χωρίς αυτό, τι να τον κάνεις τον εκτυπωτή; - πληρώνεις τουλάχιστον 60 ευρώ, δηλαδή στο σύνολο πληρώνεις 89 ευρώ. Αυτό είναι αθέμιτος ανταγωνισμός έναντι άλλων εταιρειών, οι οποίες προσφέρουν εκτυπωτή με γεμάτες κεφαλές στην τιμή 70 ευρώ.

 

http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18706&m=N23&aa=1

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...