insomniaK Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2006 Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2006 Η απορία είναι λίγο πιο σύνθετη από ότι φαίνεται στον τίτλο. Έχω ένα λογαριασμό ηλεκτρονικής αλληλογραφίας σε εξυπηρετητή που ανήκει σε ελληνικό Πανεπιστήμιο. Χρησιμοποιώ το συγκεκριμένο λογαριασμό από το 1999 και όπως καταλαβαίνετε 7 χρόνια αλληλογραφίας καταλαμβάνουν περίπου 0.5Gb, τα τελευταία 3χρόνια χρησιμοποιώ το λογαριασμό κυρίως για προώθηση των μηνυμάτων. Σήμερα, ξαφνικά, δέχτηκα ένα email πως μέσα στον επόμενο μήνα θα διαγραφτεί ο λογαριασμός και το περιεχόμενο του, σύμφωνα με μια απόφαση του τμήματος, η οποία εληφθηκε 10 ημέρες πριν. Ο λογαριασμός με αφήνει αδιάφορο, αν δηλαδή διατηρήσω τη διεύθυνση, αλλά το περιεχόμενο θέλω όπως και δήποτε να το διατηρήσω, ωστόσο αυτό δεν είναι εφικτό όφου χρησιμοποίησα ένα εργαλείο του συγκεκριμένου mailserver για την ταξινόμηση της αλληλογραφίας μου, το οποίο δεν είναι συμβατό με κανένα πρόγραμμα που έχω για την τοπική διαχείριση των emails μου. Η ερώτηση λοιπόν είναι: Ο διαχειριστής έχει το δικαίωμα να παρέμβει στην αλληλογραφία μου, διαγράφοντας την και δίχως καν δίνοντας μου τη δυνατότητα να την αποθηκεύσω τοπικά;;; Προσωπικά πιστεύω πως όχι και αυτό το στηρίζω 1. στο γεγονός πως η αλληλογραφία μου είναι προσωπική ιδιοκτησία, με ότι αυτό συνεπάγεται από το Σύνταγμα και 2. στο ανάλογο της καταστροφής της αλληλογραφίας από τα ΕΛΤΑ, ο νόμος προσδιορίζει αυστηρά κριτήρια για το αν και πότε είναι δυνατή η καταστροφή ενός γράμματος. Εσείς τι πιστεύετε;
tech25 Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2006 Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2006 Κοιτα, νομικα δεν το εχω ψαξει ποτε, αλλα τα συγκεκριμενα e-mails τα βλεπεις μονο μεσω webmail? Δεν υπαρχει δυνατοτητα POP ή IMAP για να παρεις στο μηχανημα σου;
insomniaK Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2006 Μέλος Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2006 Υπάρχει τέτοια δυνατότητα, αλλά χρησιμοποιούν ως webmail πρόγραμμα που μπορείς να δημιουργήσεις μέσα σε αυτό υποφακέλους για την καλύτερη ταξινόμηση των emails. Αυτοί οι υποφάκελοι δεν υπάρχει τρόπος να κατέβουν. Ωστόσο το ερώτημα μου αφορά τη κυρίως νομική πλευρά του ζητήματος.
bandito Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2006 Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2006 Υπάρχει τέτοια δυνατότητα, αλλά χρησιμοποιούν ως webmail πρόγραμμα που μπορείς να δημιουργήσεις μέσα σε αυτό υποφακέλους για την καλύτερη ταξινόμηση των emails. Αυτοί οι υποφάκελοι δεν υπάρχει τρόπος να κατέβουν. Ωστόσο το ερώτημα μου αφορά τη κυρίως νομική πλευρά του ζητήματος. Στο πολυτεχνείο απο την πρώτη στιγμή που έκανα αιτηση για email, μου ειπαν οτι θα ισχύει μέχρι και για 1 χρονο μετα την αποφοίτηση. (εξάλλου είναι λογικό, αν κρατάγανε όλους τους λογαριασμούς όλων των χρηστών θα ήταν isp οχι πανεπιστημιακό ίδρυμα). Κατα πάσα πιθανότητα , ο ίδιος περιορισμός θα υπάρχει και στο δικό σου ίδρυμα, οπότε είχες χρόνο να βρείς με ποιο τρόπο να σώσεις τα email που ήθελες. Δεν νομίζω να τίθεται κανενα νομικό θεμα. ΕDIT: Ποιο webmail πακετο χρησιμοποιούν; Αν είναι linux ο mail server (99% linux είναι ), οι υποφάκελοι υπάρχουν και τα μηνύματα υπάρχουν ως plain text. Ο admin μπορει να στα πακετάρει και να στα στείλει.
daniel's_saving_grace Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2006 Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2006 1. Κάνε move όλα τα email στο inbox και κατέβασέ τα με ΡΟΡ. Εχει λίγο κόπο αλλά χρησιμοποίησε ρύθμισε με πολλά μηνύματα ανά σελίδα και κάνε χρήση κουμπιών τύπου "επιλογή όλων". (αν δεν υποστηρίζει ούτε αυτό το πρόγραμμα στον mail server τότε είναι απλά ανώμαλο!) 2. Φρόντισε στον POP client να έχεις βάλει κατάλληλα φίλτρα ώστε να ταξινομηθεί η αλληλογραφία σου σε φακέλους 3. Για ό,τι δεν μπορεί να μπει σε φίλτρο, κάντο χειροκίνητα 4. Για τη νομική πλευρά του ζητήματος πιστεύω ότι δεν έχεις δίκιο διότι... α. είχες τη δυνατότητα να αποθηκεύεις τοπικά την αλληλογραφία σου. Αλλο ότι δεν το έκανες για χ-ψ λόγο β. η ηλεκτρονική σου αλληλογραφία είνια "άυλη" ήτοι στον συγκεκριμένο mail server βρίσκεται ένα αντίτυπό της, όχι η ίδια αυτή καθεαυτή 5. χωρίς παρεξήγηση, θεωρώ χαζό ότι άφησες τη συγκεκριμένη κατάσταση ως έχει για 7 χρόνια. Ειδικά για email πρέπει να βρίσκουμε τρόπο να κρατάμε αντίγραφο locally
insomniaK Δημοσ. 27 Οκτωβρίου 2006 Μέλος Δημοσ. 27 Οκτωβρίου 2006 Στο πολυτεχνείο απο την πρώτη στιγμή που έκανα αιτηση για email, μου ειπαν οτι θα ισχύει μέχρι και για 1 χρονο μετα την αποφοίτηση. (εξάλλου είναι λογικό, αν κρατάγανε όλους τους λογαριασμούς όλων των χρηστών θα ήταν isp οχι πανεπιστημιακό ίδρυμα). Κατα πάσα πιθανότητα , ο ίδιος περιορισμός θα υπάρχει και στο δικό σου ίδρυμα, οπότε είχες χρόνο να βρείς με ποιο τρόπο να σώσεις τα email που ήθελες. Δεν νομίζω να τίθεται κανενα νομικό θεμα. ΕDIT: Ποιο webmail πακετο χρησιμοποιούν; Αν είναι linux ο mail server (99% linux είναι ), οι υποφάκελοι υπάρχουν και τα μηνύματα υπάρχουν ως plain text. Ο admin μπορει να στα πακετάρει και να στα στείλει. Όταν πήρα email λογαριασμό από το Πανεπιστήμιο, δεν υπήρχε κανένας κανονισμός. Η απόφαση για κανονισμό που αφορά τους λογαριασμούς email είναι του τελευταίου μήνα. H απόφαση αυτή δεν είναι του ιδρύματος, αλλά του τμήματος, στο οποίο και ανήκει ο server, γενικά κάθε τμήμα έχει τη δική του πολιτική στο συγκεκριμένο θέμα. Όχι, o server δεν είναι linux αλλά Microsoft. 1. Κάνε move όλα τα email στο inbox και κατέβασέ τα με ΡΟΡ. Εχει λίγο κόπο αλλά χρησιμοποίησε ρύθμισε με πολλά μηνύματα ανά σελίδα και κάνε χρήση κουμπιών τύπου "επιλογή όλων". (αν δεν υποστηρίζει ούτε αυτό το πρόγραμμα στον mail server τότε είναι απλά ανώμαλο!) 2. Φρόντισε στον POP client να έχεις βάλει κατάλληλα φίλτρα ώστε να ταξινομηθεί η αλληλογραφία σου σε φακέλους 3. Για ό,τι δεν μπορεί να μπει σε φίλτρο, κάντο χειροκίνητα 4. Για τη νομική πλευρά του ζητήματος πιστεύω ότι δεν έχεις δίκιο διότι... α. είχες τη δυνατότητα να αποθηκεύεις τοπικά την αλληλογραφία σου. Αλλο ότι δεν το έκανες για χ-ψ λόγο β. η ηλεκτρονική σου αλληλογραφία είνια "άυλη" ήτοι στον συγκεκριμένο mail server βρίσκεται ένα αντίτυπό της, όχι η ίδια αυτή καθεαυτή 5. χωρίς παρεξήγηση, θεωρώ χαζό ότι άφησες τη συγκεκριμένη κατάσταση ως έχει για 7 χρόνια. Ειδικά για email πρέπει να βρίσκουμε τρόπο να κρατάμε αντίγραφο locally Απαντώ σε ένα προς ένα. 1. Αυτό που περιγράφεις είναι ο μοναδικός τρόπος που υπάρχει, όσα ήταν στο Inbox τα έχω σώσει. Αλλά τα υπόλοιπα που είναι σε φακέλους, είναι τα σημαντικά. Όλη μου η αλληλογραφία για 2 πτυχιακές, δημοσιεύσεις, αλληλογραφία με συναδέλφους στο εξωτερικό που εργάζονται στο ίδιο θέμα κλπ κλπ. 2, 3. Το πρόβλημα σχετίζεται με αυτό το "καταπληκτικό" σύστημα της Microsoft, που το έχουν και συνέχεια αναβαθμισμένο. Το αποτέλεσμα της κάθε αναβάθμισης είναι ότι χάνονται κάποιες συμβατότητες με τα υπόλοιπα προγράμμα client και υποστηρίζονται μονο τα προϊόντα της, τα οποία και δε διαθέτω, ούτε προτίθεμαι να αγοράσω. 4. Ουσιαστικά ποτέ δεν είχα τη δυνατότητα να αποθηκεύσω τοπικά την αλληλογραφία μου, που; Στους υπολογιστές του τμήματος; Όσοι έχουμε υπάρξει φοιτητές ξέρουμε ακριβώς τι γίνεται στα κοινά μηχανήματα. Αλλά και οι admin προτείναν ως καλύτερο τρόπο την web access στον λογαριασμό μας, για να μην επιβαρύνεται το σύστημα κατα τη σύνδεση του κάθε χρήστη. Αυτό που αναφέρεις ότι η ηλεκτρονική αλληλογραφία είναι άυλη, έχει ιδιαιτερο ενδιαφέρον και ουσιαστικά αυτό είναι που με ενδιαφέρει. ~Αν ξέρει κανείς, κανένα νόμο, καμία απόφαση δικαστηρίου ή ανεξάρτητης αρχής (ΕΕΤΤ, Συνήγορος του πολίτη κλπ) ή κοινοτική οδηγία που να το αναφέρει, ας μας τη δώσει. Κατά την άποψη μου, τα email του καθενός είναι προσωπική περιουσία ως αποτελέσμα πνευματικής εργασίας. Δεν αναφέρομαι στη διεύθυνση, πχ [email protected], για την οποία και δεν έχω πρόβλημα να διαγραφθεί, αλλά στα αποθηκευμένα αρχεία με τις αποστολές που έχει δεχθεί μέχρι σήμερα ο συγκεκριμένος λογαριασμός και στα οποία το σύστημα τους δε επιτρέπει στο δικό μου σύστημα να έχω πρόσβαση με τρόπο που να είναι δυνατή η δημιουργία αντιγράφων. Μην επαναλαμβάνομαι ότι έγραψα και στο αρχικό μήνυμα. 5. Δεν παρεξηγούμαι, λύση ψάχνω...
platongr Δημοσ. 27 Οκτωβρίου 2006 Δημοσ. 27 Οκτωβρίου 2006 Προσωπικά θα άφηνα τους νόμους στην άκρη καθώς ναι μεν η αλληλογραφία σου είναι προσωπική αλλά το account είναι προνόμιο που απέκτησες με την εγγραφή σου στο ίδρυμα. Αφού δεν υπήρχε κανονισμός τότε, μπορούν να τα διαγράψουν, να σου κλείσουν το λογαριασμό, να ρίξουν τον server να κάνουν ότι θέλουν. Φυσικά εσύ μπορείς να ζητάς το αντίθετο, ακριβώς γιατί δεν υπήρχε κανονισμός. Ανεξάρτητα από τον κανονισμό το λογικό είναι ότι το "φοιτητικό" σου mail, σταματάει να ισχύει μαζί με τα υπόλοιπα προνόμια σου σαν φοιτητής (πάσο κτλ), όταν παύεις και εσύ να είσαι φοιτητής. Στο θέμα μας, εξήγησε στον admin του τμήματος πόσο σημαντικό είναι για εσένα το περιεχόμενο του mailbox σου και πέστου να σε βοηθήσει να βρείτε μια λύση για να πάρεις το backup. hint: Aν είναι exchange, ο τρόπος που κρατάει τα μηνύματα είναι πολύ απλός και αρκεί να σου γράψει σε ένα dvd το mailbox σου. Μετά ανοίγεις κανονικά κάθε mail σαν να το είχες αποθηκεύσει σε ένα φάκελο. Τώρα για την ταξινόμηση... ξεκίνα τα renames
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.