bandito Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 @banditoεγώ και η σύζυγος μου είμαστε εκπαιδευτικοί. Έχεις δίκιο, η ευσυνειδησία μας δεν εξαρτάται και δεν μπορεί να περιορίζεται ούτε από το μισθό ούτε από τις συνθήκες εργασίας. Δε θα μπορούσες να έχεις περισσότερο δίκιο. Φυσικά κανείς δεν μας υποχρέωσε να γίνουμε εκπαιδευτικοί, εμείς το επιλέξαμε με ελεύθερη βούληση. Αυτό, όμως, δε μας στερεί το δικαίωμα να επιδιώκουμε καλύτερες συνθήκες εργασίας και καλύτερο μισθό, έτσι δεν είναι; Όλοι έχουν δικαίωμα να επιδιώκουν και καλύτερο μισθό και καλυτερες συνθήκες εργασίες. Δεν το αμφισβήτησε αυτό κανείς. Για το χρόνο εργασίας χρειάζεται μια διευκρίνηση. Οι διακοπές είναι για τους μαθητές, όχι για τους εκπαιδευτικούς. Και αυτό ισχύει παντού. Οι περισσότεροι υπολογίζουν τις ώρες διδασκαλίας και νομίζουν πως μόνο αυτές είναι χρόνος εργασίας. Αυτό που δεν υπολογίζουν είναι ο χρόνος προετοιμασίας και σχεδιασμού της διδασκαλίας. Στην πραγματικότητα εργαζόμαστε περισσότερο από 8ωρο. Έκανα ιδιαίτερα για 3 χρόνια περίπου. Ήξερα απ'εξω ακόμα και μεθυσμένος, όλες τις ασκήσεις και θεωρία φυσικής, μαθηματικών και χημείας του γυμνασίου. Ήξερα ακριβώς τι πέφτει στους μεταεξεταστέους (τόσο που χρειάζονταν μόλις 5-6 ώρες μάθημα για να περάσει κάποιος μαθηματικά). Μετά απο 10 χρόνια με τα ίδια βιβλία, χρειάζεται προετοιμασία; Εκπλήσσομαι. (εχω δυο δασκάλους και καθηγητές γνωστούς. Δεν μου έχουν αναφέρει ποτέ τιποτα για προετοιμασία). Δε με ενοχλεί η εργασία μου, στην πραγματικότητα αντλώ ικανοποίηση από αυτή. Με ενοχλεί, όμως, η άδικη κριτική. Αν πραγματικά ο μέσος όρος των καθηγητών δουλεύει 8άωρο το αναιρώ. Δυσκολεύομαι όμως να το πιστέψω μιας και ήμουν εκεί και έβλεπα. Στους πόσους καθηγητες γυμνασίου και λυκείου που πέρασα, μόνο μια συνάντησα που έκανε προετοιμασία. Απο εκεί και πέρα, οτι να'ναι. Μπεκρήδες που έπιναν στα διαλλείματα (αργότερα έγιναν και υποδιευθυντές έμαθα), lover boys με καφετέριες, καθηγητριες που έκαναν ιδιαίτερα στο μισο σχολείο. Στην Ν.Ιωνία αυτά. Δεν ξέρω αν στο Ψυχικό ειναι καλύτερα. Η επιμόρφωση ασφαλώς χρειάζεται, αλλά μπορεί να επαφίεται μόνο στη φιλοτιμία του εκπαιδευτικού; Θα έπρεπε να είναι οργανωμένη, αλλά αυτό δε συμβαίνει, γιατί στοιχίζει. Υποτίθεται πως φέτος επιμορφώθηκαν οι δάσκαλοι για τα νέα βιβλία. Η σύζυγος μου παρακολούθησε την "επιμόρφωση". Ο "επιμορφωτής" τους διάβαζε μέσα από το βιβλίο και σε κάθε ερώτηση απαντούσε: "δε γνωρίζω, αλλά μην αγχώνεστε, θα τα βρείτε". Αυτό ήταν το επίπεδο της επιμόρφωσης! Βέβαια, ο επιμορφωτής επελέγη χωρίς αξιοκρατικά κριτήρια, πήρε ένα επιμίσθιο και μάζεψε και κάποιους πόντους. Τέτοια επιμόρφωση, τριών ημερών, είναι πρόσχημα και ευκαιρεία για άσκηση ευνοιοκρατίας. Πραγματική επιμόρφωση, με καθηγητές παν/μιου, μέθοδο και περιεχόμενο χρειαζόμαστε, αλλά στοιχίζει. Όταν έκανα την διπλωματική μου στο πολυτεχνείο , γινόνται ενα πρόγραμμα της ΚτΠ που αφορούσε εκπαιδευτικούς. Νομίζω οτι έπαιρναν επιδότηση 300 ευρώ για αγορά υπολογιστή και κατι ψιλά ανα ώρα του σεμιναρίου (επιμόρφωση που πληρώνει δηλαδη). Αναγκάστηκα να φορέσω ακουστικά με μουσική, γιατι δεν άντεχα την παρλαπίπα τους. Εκτός απο έναν-δυο που έδειξαν πραγματικό ενδιαφέρον, όλοι οι άλλοι έκαναν ακριβώς οτι κάνουν οι μαθητές τους. Φασάρια!. Γελοίο θέαμα για 40άχρονους ανθρώπους. Ο διδακτορικός που ανέλαβε ζήτησε να το παρατήσει, γιατι δεν τους άντεχε άλλο. Και γιατί δεν κάνατε ποτε μια απεργία 4 μηνών ζητώντας καλύτερες συνθήκες εργασίας και πρόγραμμα επιμορφώσεων; Παιδεία χωρίς χρήματα δε μπορεί να γίνει. Πώς θα προσελκύσεις ικανούς ανθρώπους στην εκπαίδευση; Ο εκπαιδευτικός δεν είναι ανειδίκευτος εργάτης. Είναι προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης και με ευαίσθητο και υπεύθυνο αντικείμενο εργασίας. Ας δεχτούμε πως δεν αρκούν τα χρήματα, αλλά ας εξετάσουμε τις προτεραιότητες. Δεύτερη (ή μήπως τρίτη?) πλασματική πενταετία δόθηκε στα σώματα ασφαλείας. Αυτό πόσο στοιχίζει; Κάπου πήρε το αυτί μου για 800 εκατομμύρια € φοροαπαλαγές στην εκκλησία την τελευταία διετία. Ας παραδεχτούμε λοιπόν πως στην Ελλάδα η παιδεία αντιμετωπίζεται, αντίθετα με όσα λέγονται, ως δαπάνη και όχι ως επένδυση. Επιπλέον, είναι χαμηλά στις προτεραιότητες της πολιτείας. Τα έχουμε πει 1000 φορές αυτά. Κανείς, μα κανείς δεν διαφωνεί στα χρήματα που πρέπει να δώθουν στην παιδεία. Και επειδή κανένας πολιτικάντης δεν θα ασχοληθεί ποτέ πραγματικά με την παιδεία, ισχύει αυτο που ειπα. Ελπίδα καμία.
Critter Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Βασικα εμεις εντασσόμαστε στους κακομοίρηδες και σε αυτους βαση μισθου κατατασσονται και οι καθηγητες. Οπως ειπε και ο φιλος παραπανω, οι εκπαιδευτικοι δουλευουν και στο σπιτι. Ας δεχτω οτι καποιοι ειναι ασυνείδητοι και δεν το κανουν. Οι αλλοι που το κανουν γιατι να μην παρουν παραπανω? Το συστημα ειναι αυτο που τους δινει το δικαιωμα να δουλευουν ή να μη δουλευουν και να παιρνουν τα ιδια λεφτα. Γι'αυτο και λεω οτι προφανως οι μεγαλυτερες ευθυνες ειναι εκει και μετα σε ολους τους αλλους. Δεν λέω για όλα φταιει το συστημα, αλλα για την πλειοψηφια των θιγομενων ζητηματων και για τη συνολικη εικονα της παιδειας.
ShAd0w_z0nE Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Πως το σχολικό αγγούρι το έχουμε φάει όλοι εμείς που βρισκόμαστε εδώ μέσα. Μονάχα που μπροστά στο πραγματικό αγγούρι που ακολουθεί το λύκειο, θα εύχεσαι να παρέμενες εσαεί μαθητής. Μπα δεν νομίζω, το λύκειο είναι δύσκολο,θα προτειμούσα 1000 φορές να δουλεύω... Για κάτσε ρε c Shadow, για να έχουμε και καλό ρώτημα. Σκατά κι απόσκατα το σχολείο, μαύρα κι ασυμμάζευτα χάλια κλπ κλπ. Το καταργούμε το ρημάδι και γλυτώνουμε από τον πονοκέφαλο και το πεταμένο 6ωρο. Πως ακριβώς φαντάζεσαι πως θα τη βγάζουν οι μερικές χιλιάδες μαθητών που υφίστανται αυτή τη στιγμή; Θα τους στριμώξουμε στα υπάρχοντα φροντιστήρια, τα οποία εκ των πραγμάτων και νομοτελειακά θα καταλήξουν να γίνουν τα ίδια μικρογραφίες σχολείων και δει ιδιωτικά; Και με βάση ποιο εκπαιδευτικό σύστημα θα γίνεται η αξιολόγηση των μαθητών; Όμορφα κι ωραία όλα στη θεωρία τους, μονάχα που είναι σαν τον ρημάδι τον σοσιαλισμό που τον χάσαμε κάπου στην πρακτική του εφαρμογή. Προς θεού γιατί να καταργήσουμε το σχολείο? το σχολείο σε προσφέρει πολλά πράγματα όπως προείπα και σε προηγούμενο ποστ...απλά θα πηγαίνουν στα φροντηστήρια και το σχολείο θα έχει κάποια μαθήματα υποχρεωτικά και κάποια προαιρετικά...δηλ θα γίνει κάτι σαν σχολή...ανάλογα με την κατεύθυνση που επιλέγει ο καθένας θα έχει τα προαιρετικά του και τα υποχρεωτικά...έτσι θα έχουμε το ίδιο σύστημα για την αξιολόγηση των μαθητών...ή θα μπορούσε να γίνει το άλλο το οποίο είπε ο antony crete να μην καταγράφονται οι απουσίες το οποίο φυσικά είναι άτοπο αφού με αυτή τη λογική εγώ η ο ο καθένας δε θα πατούσαμε ποτέ στο σχολείο... εκτός και αν έχεις να προτείνεις κάτι εσύ... Μπουρδέλα τα ιδιωτικά, μπουρδέλα τα δημόσια...ας είναι καλά λοιπόν τα φροντιστήρια, που για να υπάρξουν και να λειτουργούν ως έχουν, προϋπόθεση είναι η παρουσία και δει στη μορφή που βρίσκονται τη δεδομένη στιγμή τα πρώτα. Οπότε αυτό που τελικά διεκδικείται είναι ο περισσότερος ελεύθερος χρόνος για να τον αφιερώνουμε σε διδακτικές ώρες φροντιστηρίου. έρχεσαι στα λόγια μου... Περίεργο. Με βάση τη χρησιμοθηρική αντιμετώπιση των πραγμάτων, στην οποία και βασίστηκε -για παράδειγμα- η ακύρωση της σημασίας των Αρχαίων, το πρώτιστο ζητούμενο ήταν να περάσεις στη σχολή που σε ενδιαφέρει. Από τη στιγμή λοιπόν που το φροντιστήριο έχει αναλάβει τον άχαρο αυτό ρόλο του κυρίαρχου εκπαιδευτή, γιατί να μην απολαμβάνεις τους βαθμούς του ιδιωτικού που μπαίνουν αβέρτα και χωρίς κόπο;Κοστίζει κάτι παραπάνω, δε λέω, αλλά ο στόχος της επαγγελματικής καταξίωσης θέλει και θυσίες! Μπορεί φίλε blueviper να είναι έτσι αλλά τι να τον κάνω το βαθμό που δεν αξίζω...και έτσι και αλλιώς εξασφαλισμένο θα έχω μόνο το 30% και αυτό άμα μετρήσει σύμφωνα με τον anthony_crete (αφού η διαφορά μεταξύ γραπτού και προφορικού θα πρέπει να είναι το πολύ 2 μοναδες) Σοβαρά αιτήματα; Θα μου επιτρέψεις να έχω τις αμφιβολίες μου. Πραγματικά υπάρχουν πολλοί που διεκδικούν στα σοβαρά "επαναφορα παννελαδικών εξετάσεων στη β λυκείου" όπως αναφέρεις; Πρέπει να έχει χαλάσει εντελώς η πιάτσα από όσο την θυμάμαι. Στην εποχή μου (αισθάνομαι πολύ γέρος όταν αναγκάζομαι να μιλάω με τέτοιους όρους) η διεκδίκηση ήταν πάντα "λιγότερες εξετάσεις"...πως φτάσαμε τώρα να αγωνιζόμαστε για άλλη μία, δεν το κατανοώ. Θα σε απαντούσα παρόμοια με τον kkardo 91 Εγώ είμαι όμως υπέρ των πανελλαδικών στην β' λυκείου και θα σου πω γιατί: 1) Μέσω αυτών των εξετάσεων τα παιδιά αποκτούν μια πρώτη εμπειρία για το πώς είναι οι πανελλήνιες και μειώνεται -έστω και λίγο- το άγχος στην γ' λυκείου. 2) Τα παιδιά της β' λυκείου όταν ξέρανε ότι στο τέλος της χρονιάς τους περίμεναν πανελλαδικές εξετάσεις δίναν περισσότερο βάρος στα μαθήματα και διάβαζαν περισσότερο. Καθημερινά πάλι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές ακούνε τα μύρια όσα από το μαθητικό σύνολο, κι όχι αδικαιολόγητα πολλές φορές...άξαφνα μας έπιασε ο πόνος για τον αγώνα τους; Μας συγκίνησε το δράμα τους και χρειάζεται να δώσουμε "στήριξη καθηγητών και δασκάλων στην απεργία"; Μαλακία μου που το έγραψα όντως είναι βλακεία Όσο για το άλλο το "κατάργηση βάσεις του 10" (το διατηρώ αυτούσιο) που αποτελεί και σοβαρό αίτημα, θέλω να πιστεύω πως δεν έχεις κάποιο συγγενή με κανένα δυάρι, που πλήττεται από το μέτρο και ανησυχείς. Μια βαθμολογική μεθοδολογία που αποδέχεσαι στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως αρμόδια να κρίνει ποιος προχωράει και ποιος παραμένει σε τάξη, δε θα έπρεπε να σε στενοχωρεί τόσο όταν επιλέγεται και για την είσοδό σου στην ανώτατη εκπαίδευση. Σορρυ για την ορθογραφία, το έγραψα βιαστηκά.και όμως με στενοχωρεί...
ShAd0w_z0nE Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Και για να τελειωσω απο εκει που αρχησα δεν ειπα να καταργηθει το σχολειο, αλλα να γινει προεραιτικο στις δυο τελευταιες ταξεις του λυκειου... Να παρακολουθεις οτι θελεις... Για σκεφτειτε λιγο πιο open-minded!! Δεν θα ηταν τελειο??? Φυσικά και θα ήταν αλλά το θέμα είναι ποιος θα πατούσε:neutral: όπως είπα και στο προηγούμενο ποστ:-? Ναι μη φας εχει γλαροσουπα!!!! Οσο παραταση θα φαμε εμεις στη μαπα θα φατε και σεις!! L:mrgreen: L και με ποια λογική το λες αυτό? Εγώ ποτέ δεν είπα ότι πρέπει να κλείσουμε το σχολείο τελείως.. Απλά χρειάζεται ριζική αλλαγή, η οποία είμαι πια πεπεισμένος ότι δεν πρόκειται να γίνει ποτέ. θα συμφωνίσω μαζί σου για τους εξής λόγους Υπάρχει όμως το εξής περίεργο φίλε kkardo91...όσο υπήρχαν οι εξετάσεις στη Β', το αίτημα ήταν η κατάργησή τους, ακριβώς γιατί δεν είναι πολλοί εκείνοι που σκέπτονται με τη λογική που εξέθεσες (βλέπε ψυχολογική προσαρμογή και συμφιλίωση με τις εξετάσεις) Δηλ θες να πεις ότι σε λίγα χρόνια μπορεί οι μελλοντικοί μαθητές θα ζητήσουν ξανά την κατάργηση τους?
strassenmeister Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Μπα δεν νομίζω, το λύκειο είναι δύσκολο,θα προτειμούσα 1000 φορές να δουλεύω...... Αυτοι που εγραψαν οτι η δουλεια ειναι πολυ πιο δυσκολη εχουν παει και λυκειο,γιατι η δικια σου αποψη να ειναι πιο σημαντικη? Κατι θα ξερουν παραπανω,ε? Σορρυ για την ορθογραφία, το έγραψα βιαστηκά.και όμως με στενοχωρεί... Εγω που τελειωσα το σχολειο μερικα χρονακια πριν,οσο γρηγορα κι αν γραφω,πολυ λιγες λεξεις θα σκεφτω πως γραφονται.Αν ΞΕΡΕΙΣ ορθογραφια,δε χρειαζεται να γραψεις αργα για να γραψεις ορθογραφημενα,μεγαλο ψεμα το αντιθετο.Σαφως και ολοι μπορει να κανουν λαθος ορθογραφικο αλλα εσυ που γραφεις το προτειμουσα με ει παρατα τις καταληψεις και τραβα να διαβασεις!
MariaTs. Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 .....Για το χρόνο εργασίας χρειάζεται μια διευκρίνηση. Οι διακοπές είναι για τους μαθητές, όχι για τους εκπαιδευτικούς. Και αυτό ισχύει παντού. Οι περισσότεροι υπολογίζουν τις ώρες διδασκαλίας και νομίζουν πως μόνο αυτές είναι χρόνος εργασίας. Αυτό που δεν υπολογίζουν είναι ο χρόνος προετοιμασίας και σχεδιασμού της διδασκαλίας. Στην πραγματικότητα εργαζόμαστε περισσότερο από 8ωρο. Δε με ενοχλεί η εργασία μου, στην πραγματικότητα αντλώ ικανοποίηση από αυτή. Με ενοχλεί, όμως, η άδικη κριτική. Κι ο αδερφός μου και η νύφη μου είναι εκπαιδευτικοί! Έχεις δίκιο ως προς το θέμα του 8ώρου ημερησίως το οποίο μπορεί να είναι και παραπάνω. Είναι αρκετοί αυτοί που δεν γνωρίζουν ότι οι εκπαιδευτικοί προετοιμάζονται απ'το σπίτι για την επόμενη ημέρα! Όμως ως προς το ότι οι 'διακοπές είναι για τους μαθητές' δεν θα συμφωνήσω! Γιατί μαζί με αυτούς και εσείς κάνετε τις διακοπές σας: 15 μέρες Χριστούγεννα-Πάσχα, Αργίες, Σαββατοκύριακα και 2 μήνες το καλοκαίρι (όλοι νομίζουν ότι κάθεστε 3 μήνες). Το άδικο είναι ότι πληρώνεστε ένα αρκετά καλό μισθό κάτι που ένας απλός εργαζόμενος δεν μπορεί να έχει κι ας εργάζεται ακόμη 365 μέρες τον χρόνο (και δεν έχει υπερωρίες πια, τις έκοψαν κι αυτές) και 24 ώρες το 24ωρο!
gtsamour Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Αυτοι που εγραψαν οτι η δουλεια ειναι πολυ πιο δυσκολη εχουν παει και λυκειο,γιατι η δικια σου αποψη να ειναι πιο σημαντικη? Κατι θα ξερουν παραπανω,ε? Υπάρχουν κάααατι δουλειές που είναι πιο εύκολες όχι από το λύκειο, αλλά και από το να πας να πάρεις τσιγάρα, και καλοπληρωμένες ουουου... Και είναι πολλές, όχι όμως ο κανόνας.
blueviper Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Μπα δεν νομίζω, το λύκειο είναι δύσκολο,θα προτειμούσα 1000 φορές να δουλεύω... Αν κάτι γενικά με απωθεί, είναι ο πατερναλιστικός ρόλος, αλλά ρε γαμώτο δεν ξέρω πως διαφορετικά να σου δώσω να καταλάβεις πως αυτό που τώρα νομίζεις, δεν είναι τίποτα περισσότερο από προϊόν άγνοιας σε σχέση με αυτά που θα συναντήσεις. Δεν είμαι και σίγουρος αν θέλω να σου ευχηθώ, η μεγαλύτερη δυσκολία της ζωής σου να είναι το Λύκειο, αλλά και πάλι έχω τις αμφιβολίες μου. Αν κάτι αξίζει να αποκομίσεις πάντως, είναι η γενικότερη διαπίστωση πως το αγγούρι γιγαντώνεται όταν έρχονται να προστεθούν ουσιαστικά ζητήματα επιβίωσης, τα οποία υπερβαίνουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζεις στη μικρή κοινωνία του σχολείου και σου φαίνονται δυσθεώρητες. Προς θεού γιατί να καταργήσουμε το σχολείο? το σχολείο σε προσφέρει πολλά πράγματα όπως προείπα και σε προηγούμενο ποστ... Όταν γράφεις "Γιατι να μη Πάω μόνο φροντηστήριο για να τελειωνω μια και καλή??!" προφανώς κι απαξιώνεις ολοκληρωτικά το σχολείο ως θεσμό. Ποιος ο λόγος λοιπόν να το διατηρήσουμε, αν το φροντιστήριο καλύπτει όλες σου τις ανάγκες; απλά θα πηγαίνουν στα φροντηστήρια και το σχολείο θα έχει κάποια μαθήματα υποχρεωτικά και κάποια προαιρετικά...δηλ θα γίνει κάτι σαν σχολή...ανάλογα με την κατεύθυνση που επιλέγει ο καθένας θα έχει τα προαιρετικά του και τα υποχρεωτικά...έτσι θα έχουμε το ίδιο σύστημα για την αξιολόγηση των μαθητών... Να με συμπαθάς, αλλά δεν καταλαβαίνω πόσο διαφορετικό είναι αυτό που προτείνεις, σε σχέση με το ισχύον καθεστώς που βιώνετε. Και τώρα υπάρχουν τα φροντιστήρια στα οποία καταφεύγουν πολλοί για τουλάχιστον 3-4 βασικά και σημαντικά μαθήματα κι ένα σχολείο με μαθήματα υποχρεωτικά και προαιρετικά. Τι ακριβώς παρερμηνεύω; ή θα μπορούσε να γίνει το άλλο το οποίο είπε ο antony crete να μην καταγράφονται οι απουσίες το οποίο φυσικά είναι άτοπο αφού με αυτή τη λογική εγώ η ο ο καθένας δε θα πατούσαμε ποτέ στο σχολείο... Επομένως δε θα μπορούσε να γίνει, διότι είναι ακριβώς αυτή η επιβεβλημένη παρουσία που εξασφαλίζει ένα μίνιμουμ έστω παρεχόμενης γνώσης. Αν το αφήναμε στο φιλότιμο και τη φιλομάθεια του καθενός, το αφοδεύσαμε, όπως εύστοχα και με ειλικρίνεια αντιλαμβάνεσαι. Και μη γελιόμαστε...ακόμα και σε μαθήματα αξιόλογα, με καθηγητές ικανούς, θα προτιμούσες και πάλι το δροσερό άγγιγμα της προαναφερθείσας πίνα κολάντα στον ουρανίσκο σου, αραχτός στους Εγκρεμνούς ακούγοντας Marvin Gaye. Σε κάθε οργανωμένη κοινωνία που σέβεται τον εαυτό υφίσταται κι ένα χρονοδιάγραμμα υποχρεωτικής εκπαίδευσης, που λειτουργεί (ή έστω αυτή είναι η ιδέα) ως αρωγή στην προσπάθεια του πολίτη να επιβιώσει και να κοινωνικοποιηθεί. Με τα ισοπεδώσουμε όλα! εκτός και αν έχεις να προτείνεις κάτι εσύ... Το πρόβλημα της παιδείας είναι συνολικό και πολυσύνθετο, για να το λύσουμε στο forum του Insomnia. Η δική μου ένσταση έχει να κάνει με την επιπολαιότητα και την απερισκεψία που αντιμετωπίζεται το χρήσιμο όπλο της κατάληψης, διπλή μάλιστα όταν δεν εκφράζει ειλικρινείς προθέσεις και σταράτες κουβέντες. Αυτοί που πρώτοι οφείλουν να προτείνουν είναι οι ίδιοι οι διεκδικητές ενός καλύτερου εκπαιδευτικού μέλλοντος και προς το παρόν λίγα πράγματα έχουν γίνει προς αυτή την κατεύθυνση. Σορρυ για την ορθογραφία, το έγραψα βιαστηκά.και όμως με στενοχωρεί... Σε στενοχωρεί φίλε μου, αλλά γιατί ακριβώς; Θες αύριο μεθαύριο και το δικό σου παιδί να περνάει σε σχολή μην έχοντας τα αρτίδια να βγάλει έστω μία καταραμένη βάση; Παραπάνω μιλάς για βαθμούς που δεν επιθυμείς αν δεν αξίζεις και τώρα μόλις ακυρώνεις ένα μέτρο εκτιμητικό της γνωστικής αξίας κάποιου. Τι προτιμάς...να γράφουν το όνομά τους και να τους ανοίγουμε την αγκάλη της ανώτατης εκπαίδευσης, όταν είναι προφανές πως δεν έχουν λάβει επαρκή εφόδια για να προχωρήσουν; Το σύστημα έχει πολλά τρωτά σημεία, αλίμονο αν δεν το παραδεχθούν οι πάντες. Μπορεί κάποιος να αξίζει το 11 και να λάβει το 9 πχ, αλλά δεν υπάρχει και σύστημα αξιολόγησης που να βασίζεται στην ανθρώπινη κρίση και να είναι αντικειμενικό. Το αποδέχεσαι λοιπόν ως μια πραγματικότητα και συνεχίζεις να πολεμάς. Η αδικία θεωρώ πως δυστυχώς έχει φυσική καταγωγή. Από τη στιγμή που καταλήξαμε πως δε θα περνάνε όλοι στο Πανεπιστημίο και θα γίνεται ένα ξεσκαρτάρισμα πιο πριν, είναι χρήσιμο να υπάρχει κι ένα κατώτατο όριο αποδοχής.
Kandinsky Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Δε θεωρώ τη δουλειά του εκπαιδευτικού "δουλειά" αλλά "λειτούργημα" και ίσως το σπουδαιότερο απ' όλα. Το κράτος κατάφερε να καταστρέψει και αυτόν τον κλάδο κάνοντας τον να μοιάζει καθαρά δημοσιουπαλληλική δουλειά. Υπεύθυνοι είναι και οι ίδιοι οι δάσκαλοι αλλά αυτό φυσικά, όπως και σε όλα τα επαγγέλματα έγκειται τόσο στον επαγγελματισμό όσο και στο μεράκι του καθενός. Ας είμαστε όμως ειλικρινείς, όσο επαγγελματίας κι αν είσαι πόσο θα μπορείς να αντιστέκεσαι απέναντι στη σαπίλα? Πόσο θα μπορείς να μην τα γράφεις κι εσύ όλα στα παλαιότερα των υποδημάτων σου πηγαίνοντας στο σχολείο μόνον για το μισθό? Θεωρώ πως δεν είναι καθόλου εύκολο να μπαίνεις κάθε μέρα σε μια αίθουσα έχοντας απέναντι σου 20-30 παιδιά τα οποία τα έχουν κακομάθει οι γονείς τους στο σπίτι και τα αμολάνε έξω απέναντι στο ανθρωπάκι που δεν έχει κανένα μέσο να αμυνθεί. Κι όταν λέω να αμυνθεί δεν εννοώ φυσικά να τα δείρει αλλά δεν μπορεί να επιβάλλει την τάξη σε άτομα που έχουν μάθει απ' το σπιτάκι τους να τα έχουν όλα. Αν προσπαθήσει, θα αντιμετωπίσει τους γονείς διότι οι γονείς σήμερα δεν είναι όπως παλιότερα που έλεγαν "για να το λέει ο δάσκαλος σου δίκιο έχει" αλλά "τί είπες στο παιδί μου ρε μαλάκα?" Αν μιλήσουμε για καθηγητές, εκεί τα λουριά έχουν φύγει απ' τα χέρια του εκπαιδευτικού προ πολλού. Και δεν εννοώ φυσικά το ντύσιμο αλλά αυτό που περιγράφεται από τα νέα παιδιά εδώ : Πόσο ενδιαφέρον να δείξεις στη δουλειά σου όταν ο άλλος σ' έχει γραμμένο? Δε θα πεις κι εσύ κάποτε "άει σιχτίρ που θα κάτσω εγώ να ασχοληθώ αν θα μάθετε εσείς γράμματα. Άει στο φροντιστήριο"? Κι ας έχουμε υπόψιν μας κάτι : Το έργο (ή μη) του δάσκαλου/καθηγητή θα φανεί στο μέλλον. Ένας κακός δάσκαλος μπορεί να προκαλέσει αδιαφορία για ένα μάθημα/επιστήμη σε πληθώρα ατόμων. Ένας καλός ίσως καταφέρει το αντίθετο. Για να κλείσω, το λάθος στο οποίο πέφτουμε όλοι είναι ότι τρώμε τη φόλα που μας πετάνε : Η μία επαγγελματική ομάδα εναντίον της άλλης. Αντί δλδ να κοιτάμε πώς θα πάρουμε και 'μεις κάτι παραπάνω για να ζήσουμε καλύτερα, κοιτάμε να μην πάρουν οι άλλοι διότι το θεωρούμε άδικο σε σχέση με μας. Άδικο το ότι έχει τόσες διακοπές ο εκπαιδευτικός? Αφού έτσι είναι το σύστημα τί να κάνουμε? Ρώτησε όμως κανείς πώς περνάνε 45 λεπτά με 30 διαόλια που σε δουλεύουν, σφυράνε, κωλοβαράνε, παίζουν με το κινητό κλπ κλπ? Ίδια δουλειά είν' αυτή με το γραφειάκι?
agpr Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 @Maria συντοπίτισσα, οι διακοπές γίνονται για τους μαθητές. Οι εκπαιδευτικοί μένουν χωρίς αντικείμενο εργασίας και γι΄αυτό κάνουν διακοπές. Δεν ισχύει το αντίστροφο. Φυσικά και πληρώνονται, οι διακοπές μετ' αποδοχών ισχύουν για όλους. Έχεις δίκιο, οι εκπαιδευτικοί αμοίβονται καλύτερα από απλούς εργαζομένους. Όπως έγραψα, όμως, και παραπανω, δεν είναι ανειδίκευτοι εργάτες, είναι προσωπικό εξειδικευμένο και με αντικείμενο εργασίας υπεύθυνο και ευαίσθητο. Θα γινόταν άραγε καλύτερα η παιδεία, αν μειώνονταν οι μισθοί τους; Έτσι θα προσελκύονταν άτομα ικανά στην εκπαίδευση; Σχετικά με τους μισθούς, δες λίγο παραπάνω. Ο Critter (αν θυμάμαι καλά) αναφέρθηκε στους μισθούς των εργαζομένων στο υπουργείο οικονομικών. Δες λίγο και τους μισθούς των εκπαιδευτικών στην ευρωζώνη, είναι στην πρώτη σελίδα του edra.gr. Δεν περιμένω να στηρίξουν όλοι με ευχαρίστηση την εκπαίδευση και τους μισθούς των εκπαιδευτικών. Είναι ζήτημα προτεραιοτήτων και ο καθένας κάνει την ιεράρχηση του. Τουλάχιστον, ας μην είμαστε ισοπεδωτικοί ή άδικοι. Και βέβαια έχεις δίκιο πως οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά κακοπληρωμένοι. @bandito Για κάθε μία ώρα διδασκαλίας προετοιμάζομαι άλλη μία ή και περισσότερο. Εξαρτάται από το αντικείμενο και τους μαθητές. Δεν νοείται διδασκαλία χωρίς σχέδιο διδασκαλίας και προετοιμασία του γνωστικού αντικειμένου. Δεν έχω καμμία αμφιβολία πως υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δεν προετοιμάζονται. Αυτό δε σημαίνει πως δεν απαιτείται προετοιμασία. Σίγουρα μπορείς να βρεις πολλά παραδείγματα ανίκανων ή ασυνείδητων εκπαιδευτικών. Αλλά σίγουρα μπορείς και να βρεις ευσυνείδητων και εργατικών. Τελικά που καταλήγεις; Αν κάποιοι δεν κάνουν τη δουλειά τους σωστά, είναι λογικό να γενικεύσουμε και να υποστηρίξουμε πως όλοι πρέπει να κάνουν το ίδιο; Τα βιβλία αλλάζουν, δεν μένουν τα ίδια. Φέτος, για παράδειγμα, άλλαξαν όλα τα βιβλία φιλολογικών μαθημάτων στο γυμνάσιο. Αλλά αυτό δε λέει τίποτα. Και σε βιβλία που είναι παλαιότερα πάντα προετοιμάζομαι. Το επίπεδο των μαθητών και οι ελλείψεις τους, το σχέδιο διδασκαλίας και το " φρεσκάρισμα" του γνωστικού αντικεικιμένου χρειάζονται.
punky Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Έχοντας εικόνα από πρώτο χέρι μιας και ο πατέρας μου είναι καθηγητής σε λύκειο, αυτό που βλέπω 30 χρόνια, απέχει πολύ από την εικόνα που προβάλλουν οι περισσότεροι για τους καθηγητές. Εξαιρώντας την τρέχουσα χρονιά που είναι η τελευταία του και τον βλέπω πλέον ψυχικά κουρασμένο, η πάγια εικόνα που έχω από τον πατέρα μου ήταν ενός ανθρώπου που γυρνούσε σπίτι και ήταν με τις ώρες πάνω από τα βιβλία, προετοιμάζοντας το αυριανό μάθημα. Διορθώνοντας γραπτά. Και η δουλειά του δεν τελείωνε ούτε σε αυτό το εγκεφαλικό "χαμαλίκι" μετά το σχολείο. Ήταν λες και κουβαλούσε τις έννοιες του κάθε μαθητή. Αν είναι παιδί με προβλήματα λόγω εφηβείας, αν η οικογένειά του είχε οικονομικά ζόρια κτλ. Πολλές φορές τον άκουγα προβληματισμένο για τον αν πρέπει να αφήσει κάποιον/α στην ίδια τάξη. Γιατί αυτό μπορεί να σήμαινε πρόσθετα έξοδα στην οικογένεια για φροντηστήρια ενώ δεν το άντεχε η εν λόγω οικογένεια. Παράλληλα σκεφτόταν και την ισονομία ανάμεσα στους μαθητές, καθώς και αν τελικά θα ήταν προς όφελος του μαθητή απλά να περάσει χαριστικά την τάξη, αφού δεν έμαθε και πολλά. Τον άκουγα να τα λέει στη μάνα μου καμιά φορά. Και αισθανόμουν ότι ήταν τόσο κουρασμένος, που με πίεζα να διαβάζω μόνος μου για να μη χρειαστεί να τον απασχολήσω εγώ παραπάνω με κάποια ερώτηση. Όλη αυτή η ψυχοφθόρα εικόνα, με απώθησε από το συγκεκριμένο επάγγελμα. Κατά τα άλλα, ρεμάλια, αστοιχείωτους και αδιάφορους καθηγητές συνάντησα κι εγώ. Πολύ λίγους όμως. Μπορεί να ήμουν και τυχερός. Τι να πω;
agpr Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Χαίρομαι, πραγματικά χαίρομαι που βλέπω ανθρώπους να εκτιμούν την εργασία των εκπαιδευτικών. Kandinsky, πράγματι η στάση που περιγράφεις μπορεί να τσακίσει το ηθικό των εκπαιδευτικών. Αλλά είναι δική μας ευθύνη, των εκπαιδευτικών, να αντισταθούμε. Ο εκπαιδευτικός που δεν αντέχει, πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση. Ας πάει στο γραφείο ή όπου αλλού. Αλλά τα παιδιά δεν έχουμε δικαίωμα να τα αφήσουμε αβοήθητα και ακαθοδήγητα. Θυμώνω όσο δε φαντάζεσαι όταν συναντώ τέτοιους εκπαιδευτικούς. Κατανοώ και τα αίτια και την κατάληξη, αλλά δε μπορώ να συμμεριστώ ούτε στο ελάχιστο την αδιαφορία κάποιων εκπαιδευτικών. Έχουν ίσως πολλά ελαφρυντικά, αλλά βρίσκονται εν αδίκω. Η εμπειρία μου και ο αριθμός των μαθητών που πέρασαν από τα χέρια είναι στατιστικώς αμελητέα. Είμαι, όμως, αισιόδοξος. Μαθητές που η εμφάνιση και η στάση τους φαίνεται ανάρμοστη, όταν τους προσέγγιζα με σεβασμό και ειλικρινές ενδιαφέρον, ανταποκρίνονταν θετικά. Είχα μαθητές που έμεναν μετά από κενά, για να παρακολουθήσουν το μάθημα μου στην ΠΔΣ. Είδα την τάξη να πληθύνεται. Είχα τη χαρά και την τιμή να δω στα μάτια τους τη λάμψη της δίψας για γνώση και της χαράς για την επιτυχία τους. Αυτοί οι μαθητές, τουλάχιστον στο μικρόκοσμο μου, δεν είναι μια ασήμαντη μειοψηφία. Ελπίζω και είμαι αισιόδοξος για τους μαθητές. Δυστυχώς, μόνο για τους μαθητές.
ShAd0w_z0nE Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Δεν έχει νόημα να κατηγορούμε ένα σάπιο σύστημα, θα πρέπει να δούμε και τον δικό μας ρόλο σε αυτό. Ας μου πει κάποιος για ποιό λόγο θα δώσει 3 φορές μεγαλύτερη προσοχή στο φροντιστήριο απ' ότι στο σχολείο. Επειδή σε προετοιμάζει καλύτερα? Πιθανόν αλλά δε νομίζω ότι η διαφορά είναι τόσο τεράστια που να χρειάζεται ένας μαθητής να πηγαίνει σε όλα σχεδόν τα μαθήματα φροντιστήριο, αλλά μόνον εκεί που όντως είναι αδύνατος. Και ξαναλέω, παίζει ρόλο η προσοχή που δίνει κάποιος. Kandinsky Παίζει ρόλο και η προσοχή δε λέω,πολύ σωστά τα λες. Αλλά για απάντησε μου σε αυτό το ερώτημα: Αν κάποιος μαθητής ή έχει κενά η έχει τύχει να αρρωστήσει εκείνη την βδομάδα πότε ο καθηγητής θα του τα αναπληρώσει μέσα σε ένα μάθημα λιγότερο το 40' αφού πρέπει και να παραδώσει??? Το φροντηστήριο όμως έιναι υποχρεωμένο να στα καλύψει.. Οι καθηγητές είναι αδιάφοροι? Ίσως. Πιθανό. Αλλά εσύ στο σχολείο τί κάνεις? Τίποτα. Ε αυτό λέμε σαν τι να κάνω δηλαδή?Το μόνο που κάνω στο σχολείο είναι η επίδειξη των γνώσεων που έμαθα στο φροντηστήριο... Ας το απαντήσει καλύτερα κάποιο απ' τα παιδιά που θέλουν να μειωθούν τα μαθήματα γλώσσας και η γενική παιδεία, παιδιά τα οποία φαντάζομαι το ίδιο πράττουν και στην προσωπική τους ζωή : Δεν διαβάζουν μια και δεν έχουν χρόνο μια και όλο τους τον ελεύθερο χρόνο τον τρώει το φροντιστήριο. Αυτό ξαναπέστο Όχι που τώρα ξύνουμε τ' αρκίδια μας στο σχολείο όπως ελέχθη για να πάμε φροντιστήριο το απόγευμα. Αν το πληρώναμε το πρωινό σχολείο θα ήταν αλλιώς τα πράγματα μου φαίνεται κι έχουμε καλομάθει, περιμένουμε απ' τη μαμά και τον μπαμπά να τα χώνουν μια ζωή. Κι απ' αυτή την πλευρά να το πάρεις, βάλε εσύ φίλε μου, νέο παιδί όποιος κι αν είσαι, με το νου σου πόσο ξεκωλιάζονται οι γονείς σου με την ανέχεια που υπάρχει για να πας εσύ φροντιστήριο και να τα ξύνεις το πρωί και να παίρνεις και το χαρτζηλικάκι για να πιεις τον ταληράτο τον φρέντο. Κάτσε ρε φίλε δηλ άμα δεν γίνεται σωστή εκπαίδευση τι να κάνω??? Οι γονείς θέλουν ότι καλύτερο για τα παιδιά τους, τι θα τους πειράξει μια θυσία που θα κάνουν για να με κάνουν εμένα άνθρωπο, χρήσιμο στη κοινωνία? Οι περισσότεροι υπολογίζουν τις ώρες διδασκαλίας και νομίζουν πως μόνο αυτές είναι χρόνος εργασίας. Αυτό που δεν υπολογίζουν είναι ο χρόνος προετοιμασίας και σχεδιασμού της διδασκαλίας. Στην πραγματικότητα εργαζόμαστε περισσότερο από 8ωρο.. Για να το καταλάβω καλύτερα(μαθητής είμαι), ανέλυσε τα έντονα γράμματα.
agpr Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Το εξηγώ και στο παράθεμα και σε post μου αργότερα. Το σχέδιο διδασκαλίας περιλαμβάνει τη στοχοθεσία ανά μάθημα, τις μεθόδους που θα χρησιμοποιηθούν, την αφόρμηση, τις τεχνικές προσέλκυσης και διατήρησης της προσοχής, τις διαγνωστικές ερωτήσεις. Αυτά αφορούν στο τμήμα της διδασκαλίας, το παιδαγωγικό. Υπάρχει και το γνωστικό, δηλαδή το ίδιο το αντικείμενο μάθησης.
ShAd0w_z0nE Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2006 Αυτοι που εγραψαν οτι η δουλεια ειναι πολυ πιο δυσκολη εχουν παει και λυκειο,γιατι η δικια σου αποψη να ειναι πιο σημαντικη? Κατι θα ξερουν παραπανω,ε? Μπορεί και ναι... Εγω που τελειωσα το σχολειο μερικα χρονακια πριν,οσο γρηγορα κι αν γραφω,πολυ λιγες λεξεις θα σκεφτω πως γραφονται.Αν ΞΕΡΕΙΣ ορθογραφια,δε χρειαζεται να γραψεις αργα για να γραψεις ορθογραφημενα,μεγαλο ψεμα το αντιθετο.Σαφως και ολοι μπορει να κανουν λαθος ορθογραφικο αλλα εσυ που γραφεις το προτειμουσα με ειπαρατα τις καταληψεις και τραβα να διαβασεις! Άσε τις μλκιες με την ορθογραφία και πες τπτ σωστό, όλα τα ποστ σου σε αυτό το thread όλο ηλιθιότητες λένε. Και σε πληροφορώ ότι εγώ τελείωσα την κατάληψη... Όταν γράφεις "Γιατι να μη Πάω μόνο φροντηστήριο για να τελειωνω μια και καλή??!" προφανώς κι απαξιώνεις ολοκληρωτικά το σχολείο ως θεσμό. Ποιος ο λόγος λοιπόν να το διατηρήσουμε, αν το φροντιστήριο καλύπτει όλες σου τις ανάγκες; Εγώ απλά έγραψα τα θετικά και τα αρνητικά του σχολείου, αλλά ναι η πραγματικότητα είναι ότι δεν έχω ξεκαθαρίσει τη θέση μου ακριβώς... το μόνο που έκανα ήταν να προτείνω πως θα είναι η αυτή η έρμη η αλλαγή πράγμα που ζήτησες σε προηγούμενο σου ποστ Και τώρα υπάρχουν τα φροντιστήρια στα οποία καταφεύγουν πολλοί για τουλάχιστον 3-4 βασικά και σημαντικά μαθήματα κι ένα σχολείο με μαθήματα υποχρεωτικά και προαιρετικά. Τι ακριβώς παρερμηνεύω; Λάθος στο σχολείο όλα τα μαθήματα είναι υποχρεωτικά...απλά εγώ πρότεινα μαθήματα εκτός κατεύθυνσης να μειωθούν (μιας που τα ξίνουμε όταν διδάσκονται) ή να γίνουν προαιρετικά...αυτό ενωούσα... Αυτοί που πρώτοι οφείλουν να προτείνουν είναι οι ίδιοι οι διεκδικητές ενός καλύτερου εκπαιδευτικού μέλλοντος και προς το παρόν λίγα πράγματα έχουν γίνει προς αυτή την κατεύθυνση. και δεν θα γίνουν σύμφωνα με το αρχικό μου ποστ Σε στενοχωρεί φίλε μου, αλλά γιατί ακριβώς; Θες αύριο μεθαύριο και το δικό σου παιδί να περνάει σε σχολή μην έχοντας τα αρτίδια να βγάλει έστω μία καταραμένη βάση; Παραπάνω μιλάς για βαθμούς που δεν επιθυμείς αν δεν αξίζεις και τώρα μόλις ακυρώνεις ένα μέτρο εκτιμητικό της γνωστικής αξίας κάποιου. Τι προτιμάς...να γράφουν το όνομά τους και να τους ανοίγουμε την αγκάλη της ανώτατης εκπαίδευσης, όταν είναι προφανές πως δεν έχουν λάβει επαρκή εφόδια για να προχωρήσουν; όντως είναι σωστά αυτά που λες, δεν το είχα σκεφτεί έτσι...:neutral::-?
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.