Προς το περιεχόμενο

Εφορευτική επιτροπή


poulinos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

για αυτο ελβετια.ετσι και αλλιως σε περιπτωση κρητης εχω φυγει ακομα και με το ποδηλατο για να βγω εκτος χωρας.ναι μπορει να τελειωσα ειδικες δυναμεις αλλα δεν σκοτωνομαι για κανενα πολιτικο.

  • Απαντ. 135
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

και το βασικο.ο ρουβας γιατι να μην παει φανταρος .μην μας πεισ οτι πηγε?αυτοσ γιατι να μην παει επιτροπη?

Δημοσ.

Eγώ θα ήθελα να αναφερθώ στην πρακτική πλευρά του πράγματος.

 

Όποιος καλείται υποχρεούται να είναι απ' τα μαύρα χαράματα έως τα βαθιά μεσάνυχτα (εκτός κι αν είναι ευρύπρωκτος και βρίσκεται σε Δήμο/Κοινότητα που ψηφίζουν τρεις κι ο Χατζηπετρής) στο εκλογικό τμημα.

 

Η επόμενη είναι εργάσιμη μέρα. Αν λοιπόν πρεπει να είσαι στη δουλίτσα σου 8 το πρωί, γιατι να μη σε αποζημιώσουν για το αγγούρι που σου μπαίνει βαθιά? Με ρώτησες εμένα κύριε αν πχ την Δευτέρα θα έχω την δυνατότητα να κοιμηθώ? Μήπως λόγω αυτού θα είμαι κομμάτια σχεδόν μεχρι την Παρασκευή? Κι αυτό αμισθί? Γιατί ρε παιδιά?

 

Και στο κάτω κάτω, οπως σωστά ειπώθηκε, γιατί να μην υπάρχει μηχανισμός που να διασφαλίζει ότι θα πάνε όλοι με τη σειρά τους? Ξέρω άτομα που έχουν κληθεί όχι μια και δυό αλλά τουλάχιστον 3-4 φορές. Όποτε το συμφέρει το κράτος (υποχρεώσεις μου) με βλέπει σαν συνοδοιπόρο του και όποτε το συμφέρει (υποχρεώσεις του) σαν αντιπαλο? Βρε άει σιχτίρι από 'δω.

 

Άραγε, η Αγγελοπούλου θα κληθεί κάποτε? Ο Λαμπράκης? Ο Χατζηνικολάου? Ούτε καν ο Λιάγκας?

Δημοσ.
Βαριεμαι να επεκταθω σε αναλυσεις.Δεν καταλαβαινω την αναφορα στην γαλλικη επανασταση.Να συμπληρωσω αυθαιρετα οτι η ιδια επανασταση εθρεψε τα θεμελια του συγχρονου αναρχισμου

Σωστά. Και όλα αυτά είναι παιδιά του διαφωτισμού. Αλλά η Γαλλία ήταν η πρώτη δημοκρατία αστικού τύπου στην Ευρώπη και τους θεσμούς της μιμήθηκαν οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές δημοκρατίες, της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης. Τέτοιοι θεσμοί είναι ο εθνικός στρατός, τα δικαστήρια ενόρκων και η συμμετοχή των πολιτών στις διαδικασίες εκλογής.

και γεννησε τον τελευταιο αυτοκρατορα της Ευρωπης.

Λάθος. Η Γερμανία είχε αυτοκράτορα μέχρι το Β΄Π.Π., η Ρωσία μέχρι την επανάσταση των μπολσεβίκων και άλλες ων ουκ έστιν αριθμός.

Τυπικα και μονο η συμμετοχη στην εφορευτικη επιτροπη και στον στρατο δεν μπορει ν'αποτελει υποχρεωση γιατι σ'ενα δημοκρατικο πολιτευμα υποχρεωσεις εχουν αυτοι που τις αναλαμβανουν ανα περιπτωση ή ολοι οι πολιτες χωρις εξαιρεσεις ανευ αιτιολογησης.Στον στρατο πανε μονο αντρες ενω στην εφορευτικη ταλαιπωρειται μονο μια μικρη ομαδα πολιτων και ενω στον στρατο τυπικα ολοι οι αντρες πανε μεχρι καποια ηλικια δεν υπαρχει κανενας μηχανισμος που να εξασφαλιζει οτι ολοι οι πολιτες καποια στιγμη θα εκπληρωσουν την υποχρεωση τους στην εφορευτικη.

Ίσως στον στρατό θα έπρεπε να πηγαίνουν και οι γυναίκες. Ελπίζω, όμως, να ανακάλυψες απόψε πως ζούμε σε μια κοινωνία που είναι ανδροκρατούμενη!

Όχι, δεν υπάρχει μηχανισμός που να εξασφαλίζει πως όλοι θα πάνε σε εφορευτική επιτροπή. Αλλά η κλήρωση γίνεται από το σώμα όλων των πολιτών.

 

Βεβαια οι σημαντικοτεροι λογοι που διαφωνω ειναι αλλοι που οπως ειπα βαριεμαι ν'αναλυσω :P .Τελος οι μονες χωρες στη Ευρωπη που εχουν θητεια στο στιλ της Ελλαδος ειναι η Φιλανδια , η Κυπρος και η Σερβια.Με Αλβανια μονο δεν ξερω τι παιζει εκτος απ'το οτι εξαγοραζεται.

Ρωσία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία επίσης. Άλλα και όλες οι ευρωπαϊκές χώρες μέχρι και τον Β΄Π.Π. είχαν υποχρεωτική στράτευση. Ο εθελοντικός (ή να πω μισθοφορικός; ) στρατός είναι καινοτομία των τελευταίων δεκαετιών στις χώρες που ή δεν αντιμετώπιζαν απειλές ή είχαν άφθονους πόρους και επιθυμούσαν υψηλή εξειδίκευση στα νέα απαιτητικά οπλικά συστήματα.

 

Καληνυχτα.

Καληνύχτα και σε σένα.

Δημοσ.

δεν 8α εκτιμησω οτι με χωνει καποιος χωρις να πληρωθω.αμα εισαι τοσο καλος τοτε γιατι δεν πας στην 8εση μου?

Ήμουν στις προηγούμενες εκλογές. Εγώ διαφωνώ στο θέμα των χρημάτων. Να μην πληρώνεται κανείς ούτε οι δικαστές/δικαστικοί. Κανείς!

Δεν εκτιμάμε τη δημοκρατία, αυτό εννοούσα άλλοι λιγότερο κι άλλοι περισσότερο. Αν είχαμε ακόμα χούντα; Θα προτιμούσες να έχουμε χούντα ή να πας μια μέρα εφορευτική επιτροπή; Φαντάζομαι θα είχες διαφορετική άποψη επί του θέματος. Αλλά πάλι ίσως ήσουν στην Ελβετία με το ποδήλατο.

Δικαίωμά σου βέβαια θα μου πεις...

Δημοσ.

Aυτό που έχουμε τώρα, με τις 3 και 60 που παίρνεις σαν μισθό ή σύνταξη κι αν πας να βγεις στους δρόμους να ζητήσεις περισσότερα σε κάνουν τούμπανο στο ξύλο ακόμα κι αν είσαι γεροντάκι ενώ δίπλα σου περνάει ο βουλευτάρας με την τσάμπα Μερσέντες και τους μπάτσους που του ανοίγουν δρόμο, τον παχυλό μισθό και το ξύσιμο των όρχεων το θεωρείς δημοκρατία ή καμουφλαρισμένη ολιγαρχία?

 

Μια ζωή σε πλαστά διλήμματα μας έβαζαν και μας βάζουν. "Πτωχός πλην τίμιος", "ο έντιμος πράττει το καθήκον του" και άλλα τέτοια γελοία ώστε να κάνουν τα πάρτυ τους με περισσότερη άνεση.

 

Ο χρόνος μου είναι χρήμα. Όπως το κράτος πληρώνεται ακόμα και για την έκδοση του παραμικρού χαρτιού για τον πολίτη, ετσι και 'γω θέλω αποζημίωση για το ότι δεν έκατσα να παιξω με το παιδάκι μου ή απλώς να ξεκουραστώ. Ούτως ή αλλως εγώ δεν τα πληρώνω όλα αυτά ρε αδερφέ? Ε, θέλω κάτι πίσω! Ή ας βάλουν τα κόμματα μέσα στα κόστη τους και αυτό της αποζημίωσης της εφορευτικής επιτροπής, οπως και νάχει πάλι από μας τα παίρνουν (έμμεσα ή άμμεσα)....

Δημοσ.

Κ εγώ είμαι εφορευτική . . . 2ο αναπληρωματικό μέλος και έτσι με κόβω να δίνω το παρών και να φεύγω :-D

 

 

 

Πάντως αν δω ότι το αφεντικό εκεί είναι βαρύ πεπόνι . . . θα ζητήσω τα πρακτικά από αυτή την περιβόητη κλήρωση που κάναν και κλήρωσαν εμάς

Δημοσ.
Ήμουν στις προηγούμενες εκλογές. Εγώ διαφωνώ στο θέμα των χρημάτων. Να μην πληρώνεται κανείς ούτε οι δικαστές/δικαστικοί. Κανείς!

Δεν εκτιμάμε τη δημοκρατία, αυτό εννοούσα άλλοι λιγότερο κι άλλοι περισσότερο. Αν είχαμε ακόμα χούντα; Θα προτιμούσες να έχουμε χούντα ή να πας μια μέρα εφορευτική επιτροπή; Φαντάζομαι θα είχες διαφορετική άποψη επί του θέματος. Αλλά πάλι ίσως ήσουν στην Ελβετία με το ποδήλατο.

Δικαίωμά σου βέβαια θα μου πεις...

 

σωστα 8α ειχα φυγει ηδη για αλλου.επισης 8α συμφωνησω με τον φιλο πιο πανω.απειρα πεταμενα λεφτα για αφησες και χιλιεσ 2000 μαλακιες δεν μιλαμε για την οικολογικη καταστροφη κα8ε φορα που γινονται εκλογες.διλαδη αμα δω αφησα 8α παρατησω το ινσομνια και 8α παω να γλυφω τον μαλακα οπως πανε κατι κοροιδα στην συγκεντρωση του.να τον καψω ζωντανο να τον βλεπω να χτυπιεται μεχρι να γινει λασπη κατω.απο αυτα τα εξοδα ας πληρωσουν και εμενα.η οπως ειπες οι ολοι η κανεις.δεν 8α μου περναει τετραψηφιο αρι8μο ευρωπουλων το αλλο το κωλοπαιδο για να τα ξινει με τιν τεραστια τσουγκρανα και να μου τρωει.

Δημοσ.
Καποια συμπληρωματικα σχολια πριν αρχισω.Η Βουλγαρια παει για καταργηση αν δεν το εχει κανει ηδη, η Ρουμανια την εχει καταργησει ηδη.Ρωσια και Τουρκια δεν θεωρω οτι ειναι ευρωπαικες χωρες αλλα το σημαντικοτερο θεωρω οτι ειναι χωρες με σοβαρα δημοκρατικα ελλειμματα.Θητεια μπορεις να πεις οτι υπαρχει σε χωρες οπως η Δανια και η Ελβετια αλλα δεν υπαρχουν ουσιαστικα διωξεις για οσους δεν πανε.Το ντραφτ στην Αμερικη οποτε εφαρμοστηκε στον 20ο αιωνα (με εξαιρεση τον Β'Π.Π.) ηταν ενα αστειο.Ολοι οι πολεμοι εγιναν με μισθοφορικο στρατο ως επι το πλειστον.Ακομη και ο μηχανισμος υποχρεωτικης καταγραφης που εχουν τωρα σε περιπτωση αναγκης δεν εχει υποχρεωτικη μορφη αφου κανεις που αρνειται να δηλωθει δεν εχει διωχθει.Για τον Ναπολεοντα δεν σταθηκα τοσο στον τιτλο οσο στο μεγαλειο (ειδες τι μπορεις να κανεις με εναν στρατο στο ονομα της δημοκρατιας), ας μην επεκταθω νομιζω ειναι κατανοητο.

Νομίζω πως χάνεις το νόημα. Υποστήριζα πως η συμμετοχή των πολιτών στους παραπάνω θεσμούς είναι συνηφασμένη με τη γέννηση της σύγχρονης δημοκρατίας. Βρες μου δύο παραδείγματα στα οποία προ της γαλλικής επανάστασης οι πολίτες συμμετέχουν. Ελπίζω τώρα να αντιλαμβάνεσαι πως η συμμετοχή των πολιτών σε στρατό, δικαστήρια και εκλογικές διαδικασίες είναι καταγωγικά συνδεδεμένη με τη σύγχρονη δημοκρατία. Οι εθελοντικοί-μισθοφορικοί στρατοί είναι γέννημα του ύστερου 20ου αιώνα και προϊόν ανάπτυξης και εξειδίκευσης.

 

Οσο η δημοκρατια ωριμαζει αντιλαμβανομαστε ποσο αφηρημενη εννοια ειναι πραγματικα.Οι σημερινες αστικες δημοκρατιες βασιζονται στην υπερασπιση ενος πακετου ατομικων ελευθεριων κατα κυριο λογο.Ο κυριοτερος στοχος τους τωρα που εκλειπουν οι φοβοι καταλυσης ειναι η οσο το δυνατον μικροτερη παραβιαση αυτων των θεμελιωμενων δικαιωματων απο το κρατος και απο τριτους.Ειναι πλεον γεγονος η αναγνωριση απο την πολιτεια οτι η επιταξη εργασιας για οποιοδηποτε λογο και η στρατιωτικη θητεια ειναι μια προσωρινη αναστολη αυτων των ελευθεριων και ως εκ τουτου ειναι κατι πολυ επικινδυνο που πρεπει να γινεται ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟΣ ΛΟΓΟΣ.Αυτη η νοοτροπια αντικατοπτριζεται για παραδειγμα στην σταδιακη καταργηση της θητειας σε ολη την Ευρωπη.Ειναι λυπηρο οταν αντιλαμβανομαι οτι το ελληνικο κρατος μας μεταχειριζεται ακομη σε μερικες περιπτωσεις ως μηδενικα σ'εναν λογαριασμο εξοδων και οχι τοσο λογω οικονομικης δυσπραγιας αλλα για να τρωνε ακομη μερικες μειοψηφιες που θα επρεπε εδω και καιρο να εχουν σταματησει το φαγοποτι.Και το χειροτερο ειναι οτι ντυνει ακομη αυτη την εκμεταλλευση με επιχειρηματα περι εκπληρωσης των υποχρεωσεων του πολιτη απεναντι στην δημοκρατια.Αυτονοητο δικαιωμα ναι (και ηθικη υποχρεωση ισως), υποχρεωση που η μη εκπληρωση της επιφερει διωξη απο που και ως που σημερα ;;; Χανει εντελως το νοημα της ως καθηκον καθε δημοκρατικου πολιτη ετσι και μου φαινεται προφανες.Αυτα, δεν ξερω αν ξεχασα τιποτα, αμα ειναι τα ξαναλεμε.

Για το πακέτο των ελευθεριών και την προστασία τους συμφωνώ απολύτως.

Αν δέχεσαι πως η συμμετοχή των πολιτών είναι (πρωτίστως) δικαίωμα και ηθική υποχρέωση (προφανώς προς την κοινωνία και τη δημοκρατία), δε διαφωνούμε πλέον καθόλου. Δεν καταλαβαίνω, όμως, πως αυτό το δικαίωμα και υποχρέωση εκλαμβάνεται ως αγγαρεία! Νομίζω πως αντιλαμβάνεσαι την αντίφαση.

Όσο για την κριτική σου στο πολιτικό σύστημα, με την έννοια των προσώπων που επανδρώνουν τους θεσμούς, σε μεγάλο ποσοστό συμφωνώ. Θεωρώ, όμως, πως πρωτίστως ευθυνόμαστε εμείς. Γιατί εμείς τους τοποθετήσαμε εκεί που βρίσκονται, δεν τοποθετήθηκαν μόνοι τους.

Δημοσ.
Απο εκει και περα για να σκεφτω και καπως πιο πρακτικα νομιζω οτι δεν θα υπηρχε τοσο μεγαλο θεμα τωρα αν υπηρχε αποζημιωση για ολους οσους συμμετεχουν.

Δηλαδή ουσιαστικά δεν είναι θέμα του αν πιστεύει κάποιος ή όχι αλλά το αν θα πληρωθεί ή όχι. Στη μια περίπτωση αν δεν πιστεύει και δεν πληρωθεί έχει αντίρρηση. Ενώ αν πάρει λεφτά, κανένα πρόβλημα;

Αυτό λες;

Δεν μπορεις να εξαναγκασεις καποιον να υπερασπιστει κατι στο οποιο δεν πιστευει, ανεξαρτητα τι λεει ο νομος ειναι και ματαιο στην πραξη δηλαδη.Ηθικη και οχι νομικη υποχρεωση εχουν αυτοι που πιστευουν στην αξια της διαδικασιας και γενικοτερα του πολιτικου συστηματος και εδω που τα λεμε οι λογοι για ν'απαξιωσει κανεις τις εκλογες δεν ειναι λιγες.

Υποχρέωση δεν έχει μόνο αυτός που πιστεύει ή οχι, αλλά αυτός που ανήκει στην κοινωνία που ζει, που έχει κάποιους νόμους. Συμφωνώ οτι μπορεί να μη πιστεύει και να μην τον ενδιαφέρει, αλλά από τη στιγμή που έχει επιλέξει να ζει πρέπει να σεβαστεί τους κανόνες της κοινωνίας. Αλλιώς μπορεί να επιλέξει να ζήσει κάπου αλλού ή να παραβεί τους κανόνες και να υποστεί τις συνέπειες.

Δημοσ.

Ρε συ poulinos, ευτυχώς που δεν σε πέτυχα στον στρατό. Κλαιγόνται που κλαίγονται όλοι εκεί, φαντάζομαι εσύ τι θα έλεγες. Ούτε η Μάρθα Κλάψα με το Νίκο Παρηγόρα τέτοιο κλάμα. Έλεος.

 

ΥΓ: Είμαι σε εφορευτική επιτροπή. Χέστηκε η φοράδα στο αλώνι.

Δημοσ.
Αν παρεις εναν αναρχικο ή εναν φασιστα σηκωτο και τον πας στην εφορευτικη ,για να δωσω ενα ακραιο παραδειγμα, μπορει να μην ειναι απλως αγγαρεια αλλα ακομη και ψυχολογικο βασανιστηριο. Δεν βλεπω καποια αντιφαση στα λεγομενα μου.Δεν μπορεις να εξαναγκασεις καποιον να υπερασπιστει κατι στο οποιο δεν πιστευει, ανεξαρτητα τι λεει ο νομος ειναι και ματαιο στην πραξη δηλαδη.Ηθικη και οχι νομικη υποχρεωση εχουν αυτοι που πιστευουν στην αξια της διαδικασιας και γενικοτερα του πολιτικου συστηματος και εδω που τα λεμε οι λογοι για ν'απαξιωσει κανεις τις εκλογες δεν ειναι λιγες.Προσωπικα δεν εχω ψηφισει ποτε και ουτε προκειται να το κανω σε αυτες τις εκλογες.Δεν μπορω να βρω κανενα νοημα , μπορει να κανω λαθος, μπορει να φταιω αλλα το θεωρω δικαιωμα μου ν'απεχω εφοσον δεν μπορω να καταλαβω γιατι τοσα πραγματα σε αυτην την χωρα πανε απ'το κακο στο χειροτερο.Απο εκει και περα για να σκεφτω και καπως πιο πρακτικα νομιζω οτι δεν θα υπηρχε τοσο μεγαλο θεμα τωρα αν υπηρχε αποζημιωση για ολους οσους συμμετεχουν.

 

Νομίζω πως πλέον έχουμε αλλάξει πεδίο συζήτησης. Μέχρι τώρα κανείς δεν δήλωσε φασίστας, αναρχικός και δεν ξέρω τι άλλο, για να μη συμμετέχει.

Αν νομίζει κανείς πως δημοκρατία σημαίνει πως συμμετέχω όπου θέλω, κάνω ό,τι και λογαριασμό δε δίνω κάνει λάθος. Στην σφαίρα της ιδιωτικής ζωής είσαι κύριος του εαυτού σου, όσο δεν παραβιάζεις τα βασικά δικαιώματα των άλλων. Αλλά στη δημόσια σφαίρα έχεις υποχρεώσεις και υπάρχουν τρόποι να σε αναγκάσουν αν τις σεβαστείς. Και αυτά αιτιολογούνται από την λειτουργία σου σε αυτή την κοινωνία και την προστασία που σου προσφέρει. Φαντάζεσαι πόσο γελοίο θα ακουγόταν αν έλεγε κάποιος: Δεν πληρώνω φόρους, γιατί δεν πιστεύω στην οικονομία (γιατί δε μου αρέσει ο Αλογοσκούφης κλπ) και μετά την επίσκεψη της εφορίας να διαμαρτυρόταν για φασισμό και αυταρχικότητα;

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...