Προς το περιεχόμενο

Game file sizes could soon be 70% smaller


privateer

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Quote:

One of the most interesting talks at Londonʼs GDC (Games Developers Conference) this week came form one of the lesser known companies called Allegorithmic, who claim they will be able to reduce texture file sizes in games by up to 70%.

 

Quote:

The next demo was of a game that is due to come out for the XBOX Live Arcade called ʽRoboblitzʼ. Due to the requirement to get the game under 50MB, the developers needed to keep the textures as small in filesize as possible. Using the new texture system the overall size for all the textures was less than 280KB – watching the game (which runs on the Unreal 3 engine) I was amazed.

 

Confused by the fact that I hadnʼt heard about this technology before, I spoke to one of the men behind it directly - Dr Sébastien Deguy. He assured me that there were no catches with his system, that if a game contained 1GB of textures he would be able to reduce that to 300MB and lose no quality. When I asked why everyone wasnʼt using the program at the moment he explained it was due to people needing to be retrained in learning a new system. He was optimistic however, that soon all games companies will be using their new texture tools.

 

http://www.bit-tech.net/news/2006/10/04/Game_file_sizes_could_soon_be_70_smaller/

Δημοσ.

Ε θα βγει ο Καρμακ με τα ultra-Mega-Textures που θα χωραει ολο το συμπαν σε ενα texture, και θα τρεχει σε mx-220...

Good news παντως... Τα Demo τουλαχιστον να πεσουν λιγο το μεγεθος τους. 700mb εχουν φτασει...

Δημοσ.

πάντως και κάποια παιχνίδια είχαν αρχίσει να ξεφεύγουν σε μεγέθος! Ακούγεται πάρα πολύ καλό γιατί θα χωρούν όλο και περισσότερα στο σκληρό μας δίσκο.

Δημοσ.

Η συμπίεση γίνεται όλο και καλύτερη και οι χωρητικότητες μεγαλώνουν....Αντε μπας και σταματήσουμε να αγοράζουμε σκληρούς...

Δημοσ.

Παιδια φοβερη τεχνολογια! Περα απο το οφελος στον ογκο των δεδομενων, φανταζομαι θα υπαρχει και σημαντικο οφελος στα loading times των παιχνιδιων, αφου τα παιχνιδια θα εχουν να διαβαζουν πολυ λιγοτερα MB απο τα δισκακια. Το θεμα ειναι ποσο παραπανω χρονο χρειαζονται για να αποκωδικοποιηση των textures...

 

Βεβαια αν ευδοκιμησει αυτη η τεχνολογια, τα Blu-ray δισκακια θα ειναι πρακτικα αχρηστα...

Δημοσ.

Βεβαια αν ευδοκιμησει αυτη η τεχνολογια, τα Blu-ray δισκακια θα ειναι πρακτικα αχρηστα...

 

Καλά μην υπερβάλουμε, εγώ νόμιζα τα Blue Ray & HDDVD βγαίνουν για high definition ταινίες όχι παιχνίδια... :D :D :D

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...