Προς το περιεχόμενο

Παρουσίαση freeware εφαρμογής «Εορτολόγιο»


yiannis.zip

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Etsi Bravo!!!!

 

To idio sxedon post me tis anditheseis kai tous anipostatous xaraktirismous ithela na kano kai ego,alla leo ti na pis more se atoma me kolimeno mialo.

Den axizei ton kopo na fagoseis tis paranixides sou sto pliktrologeio se kolimenoun.

Sorry gia tin ekfrasi alla afto diapistono ego.

 

Της ίδιας άποψης είμαι και εγώ, καταλήγεις να μην να απαντάς σε διάφορα.

Αλλά .....

Στην συγκεκριμμένη περίπτωση αν αφήναμε μόνο του το παιδί με το freeware εορτολόγιο και δεν έγραφε κανεις τίποτα θα νόμιζε ότι έκανε κανα έγκλημα.

Πάνω που από ότι φαίνεται ξεκίνησε να κάνει διάφορα θα του έπεφταν τα φτερά.

Θα ήταν μεγάλο κρίμα. Μπράβο λοιπόν στην προσπάθειά του να φτιάξει πρόγραμμα να είναι freeware και να το κυνηγήση ρωτώντας αν αρέσει στο κόσμο να το διορθώσει κλπ.

  • Απαντ. 109
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.
[...] Δε λέω πως έχετε 100% άδικο (πάντα σε ηθική βάση), άλλα δεν μπορείτε επουδενί να επιβάλλεται οτιδήποτε, στο βαθμό που δεν φροντίσατε να το προφυλάξετε εκ των προτέρων και βασιστήκατε στην καλή προαίρεση. [...]

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

 

ΦΕΚ Α' 25/4-3-1993

 

ΝΟΜΟΣ ΥΠʼ ΑΡΙΘ. 2121

 

Πνευματική ιδιοκτησία, συγγενικά δικαιώματα και πολιτιστικά θέματα

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ

 

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ

 

Άρθρο 1

 

Πνευματική ιδιοκτησία

 

1. Οι πνευματικοί δημιουργοί, με τη δημιουργία του έργου, αποκτούν πάνω σ' αυτό πνευματική ιδιοκτησία, που περιλαμβάνει ως αποκλειστικά και απόλυτα δικαιώματα, το δικαίωμα της εκμετάλλευσης του έργου (περιουσιακό δικαίωμα) και το δικαίωμα της προστασίας του προσωπικού τους δεσμού προς αυτό (ηθικό δικαίωμα).

 

2. Τα δικαιώματα αυτά περιλαμβάνουν τις εξουσίες, που προβλέπονται στα άρθρα 3 και 4 του παρόντος νόμου.

 

Άρθρο 2

 

Αντικείμενο του δικαιώματος

 

1. [...]

 

2. Νοούνται επίσης ως έργα οι μεταφράσεις, οι διασκευές, οι προσαρμογές και οι άλλες μετατροπές έργων ή εκφράσεων της λαϊκής παράδοσης, καθώς και οι συλλογές έργων ή συλλογές εκφράσεων της λαϊκής παράδοσης ή απλών γεγονότων και στοιχείων, όπως οι εγκυκλοπαίδειες και οι ανθολογίες και οι βάσεις δεδομένων, εφόσον η επιλογή ή η διευθέτηση του περιεχομένου τους είναι πρωτότυπη. Η προστασία των έργων της παρούσας παραγράφου γίνεται με την επιφύλαξη των δικαιωμάτων στα προϋπάρχοντα έργα, που χρησιμοποιήθηκαν ως αντικείμενο των μετατροπών ή των συλλογών.

 

2α. Αντικείμενο προστασίας είναι και οι βάσεις δεδομένων οι οποίες λόγω της επιλογής ή διευθέτησης του περιεχομένου τους αποτελούν πνευματικά δημιουργήματα. Η προστασία αυτή δεν εκτείνεται στο περιεχόμενο των βάσεων δεδομένων και δεν θίγει κανένα από τα δικαιώματα που υφίστανται στο περιεχόμενο αυτό. Ως βάση δεδομένων νοείται η συλλογή έργων, δεδομένων ή άλλων ανεξάρτητων στοιχείων, διευθετημένων κατά συστηματικό ή μεθοδικό τρόπο και ατομικώς προσιτών με ηλεκτρονικά μέσα ή με άλλο τρόπο.

 

[...]

Δημοσ.

Η απορία μου εμένα Ευσέβιε είναι κατά πόσο στέκει να έχουν άδεια χρήσης τα δεδομένα που φαίνονται στο εορτολόγιο, αν δεν έχει γίνει αντίστοιχη συμφωνία με τους συγγραφείς των βιβλίων που χρησιμοποίησαν...

 

Επειδή δεν ξέρω τι γίνεται με το συγκεκριμένο site, να φέρω ένα παράδειγμα: έστω ότι εγώ ανεβάζω το λεξικό του Μπαμπινιώτη και του προσθέτω άλλες 10000 λέξεις και του βάζω επίσης search, ηχητική αναπαραγωγή των λέξεων κτλ (σεβαστή δουλειά, όχι μικροαλλαγές).

Έστω επίσης ότι τον αναφέρω σαν πηγή μου.

 

Επιτρέπεται να μιλάω για άδεια χρήσης του site μου, χωρίς να μου έχει δώσει εγγράφως σχετικό δικαίωμα ο Μπαμπινιώτης; Ή είμαι παράνομος και δε έπρεπε καν να ανεβάσω το site μου;

Δημοσ.

Μετά τα άκρως ενδιαφέροντα τελευταία σχόλια δεν κρατήθηκα να μην ξαναλάβω θέση !!!

 

Για την περίπτωση μπαμπινιώτη εάν στις λέξεις προστεθούν αλλες 10000 τότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Αν όμως γίνει αντιγραφή της επεξήγησης τότε υπάρχει πρόβλημα διότι εκεί έχει γίνει επεξεργασία και πνευματικό έργο.

 

Ολες οι σύγχρονες εφευρέσεις χρησιμοποιούν δομικά κομάτια ήδη γνωστα για να συνθέσουν ένα νέο. Το νέο είναι εφεύρεση διότι δεν έχει ξανα-υπάρξει.

 

Εμείς για τα ονόματα ξεκινήσαμε απο την γνωστή βάση του εκκλησιαστικού συναξαριστή που ο καθένας μπορεί να βρεί σε όλα σχεδόν τα ημερολόγια που κυκλοφορούν.

 

Στην συνέχεια προσθέσαμε πάρα πολλά άλλα ονόματα που δεν εμφανιζόταν στα εμπορικά ημερολόγια ξεκαθαρίζοντας τις βασικές γιορτές που είναι γνωστές σε όλους πχ. για κάθε μέρα υπάρχουν περι τους 12 αγίους που εορτάζονται. Απο αυτούς εμείς βάλαμε 1 ή 2 αλλά τηρούμε και δεύτερο εορτολόγιο "συναξαριστή" που περιλαμβάνει τους πάντες.

 

Στα ονόματα αυτά που είχαμε προσθέσαμε τα παράγωγά τους και παράλληλα δημιουργήσαμε συσχετισμούς που επιτρέπουν πολλά ονόματα να εορτάζονται ενώ μέχρι πρότινος δεν υπήρχε γνωστή γιορτή.

 

Κατα την έρευνά μας βρήκαμε και ονόματα τα οποία δεν βρίσκονται σε κανένα εμπορικό εορτολόγιο και παρα ταύτα υπάρχει αναφορά γιορτής είτε σε άλλα ορθόδοξα κράτη είτε σε προ του σχίσματος αγίους.

 

Εαν δούμε μια αναφορά στα ονόματα αυτά σε άλλο εορτολόγιο που βασίστηκε σε εμάς τότε αμέσως ξέρουμε οτι το έχει πάρει απο εμάς.

 

Η ανάπτυξη όμως της χρήσης του εορτολογίου στο site μας σε μια πολλαπλή χρηστική και διαρκώς ενημερούμενη βάση έχει κοπυραιτ αφού διαφέρει απο το γνωστά και δεν βρίσκεται πουθενά αλλού. Οπως και στις εφευρέσεις, είναι κάτι το νέο ασχέτως εάν βασίζεται εν πολλοίς σε συρραφή πάρα πολλών πηγών και εν μέρει σε πρωτότυπο έργο.

 

Για το http://www.eortologio.gr'>http://www.eortologio.gr τηρούμε κοντινές επαφές με γνώστες της Ορθοδοξίας ώστε να είμαστε επίκαιροι διότι ανα πάσα στιγμή μια λάθος ανάρτηση ονόματος πχ. Καθολικού Αγίου κινδυνευει να γίνει μπούμεραγκ στην αξιοπιστία μας και να καταταχθούμε στα αιρετικά sites πράγμα που δεν θέλουμε με τίποτα γιατί πάνω απ'όλα είμαστε Χριστιανοί Ορθόδοξοι.

 

Η εργασία μας αυτή σαφώς είναι πνευματική εργασία η οποία έχει προάγει το επίπεδο της ονοματοδοσίας με ονόματα τα οποία εορτάζονται επισήμως. Στην ολότητά της λοιπόν το έργο μας προστατεύεται. Απο κεί και πέρα, εάν το http://www.eortologio.gr ήταν για μας βιοποριστικό επάγγελμα θα έπρεπε να ασκήσουμε αγωγή ασφαλιστικών μέτρων σε οποιονδήποτε αντέγραφε την βάση μας.

 

Το Ορθόδοξο εορτολόγιο αποτελεί συλλογή ονομάτων που σχετίζονται με Αγίους. Οι Αγιοι έγιναν αγιοι διότι έδωσαν την ζωή τους για την Ορθοδοξία και την πίστη τους σε αυτήν. Η καθημερινή γιορτή αποτελλεί ευκαιρία υπενθύμισης του βίου του κάθε Αγίου και κατα συνέπεια ενδυνάμωση της πίστης του καθενός μας αφού συγκρινόμενοι με αυτούς που βασανίστηκαν εμείς είμαστε σχολιαρόπαιδα. Κάτι τέτοιο δεν έχει και δεν μπορεί να έχει κοπυραιτ απο κανένα εκτός απο την Εκκλησία της Ελλάδος ή το Οικουμενικό Πατριαρχείο ή άλλα Ορθόδοξα Πατριαρχεία. Η διάδοση συνεπώς των ορθών εορτών αποτελεί και διάδοση/ενίσχυση της Ορθοδοξίας και συνεπώς είναι εν δυνάμει ιεραποστολικό έργο το οποίο πρέπει και οφείλουμε να το δίνουμε δωρεάν. . Το μόνο που ζητούμε είναι να αναφέρεται το site μας σαν μία απο τις πηγές πληροφόρησης με active link.

Δημοσ.

Άλκη, απ' όσο καταλαβαίνω --μα πού εξαφανίστηκαν οι νομομαθείς του φόρουμ;!-- τα δεδομένα τα ίδια, αν τα πάρουμε μεμονωμένα, δεν χρειάζονται τίποτα.

 

Π.χ., παίρνω τηλέφωνο το http://www.eortologio.gr:

 

-- Καλημέρα. Με λένε Χαρίλαο και δεν έχετε τη γιορτή μου.

-- Ευχαριστούμε για την επισήμανση, κε Χαρίλαε. Και πότε είναι η γιορτή σας;

-- 10 Φεβρουαρίου.

-- Μια στιγμή να κοιτάξουμε στο τάδε και στο δείνα αγιολόγιο. Ξέρετε, δεν προσθέτουμε ποτέ κάτι χωρίς να διασταυρώσουμε με αυτές τις πολύ έγκυρες πηγές... Μάλιστα... πολύ σωστά! 10 Φεβρουαρίου! Το προσθέσαμε!

 

Τί άδεια θέλει εδώ; (Υπόψιν ότι αυτές οι πηγές έχουν πολύ περισσότερους αγίους και οσίους κλπ. κλπ. από τους 500 ή 1.000 που βάζεις σε ένα τέτοιο σάιτ ή πρόγραμμα -- οι δε ημερομονίες είναι μόνο μέρος της πληροφορίας που δίνουν... Υπόψιν επίσης ότι στις Πηγές κάποιους τέτοιους τόμους τους συστήνουν ένθερμα -- δίνουν μέχρι και τηλέφωνο για να τους παραγγείλουμε.)

 

Φαντάζομαι ότι το ίδιο ισχύει και για κάποιον που χρησιμοποιεί ως βάση ελέγχου το eortologio.gr... (Αυτό το «Κανένα τμήμα των κειμένων» που λέει στο σάιτ του eortologio.gr δεν το καταλαβαίνω...)

 

Από την άλλη, η περίπτωση που συζητάμε εδώ μού φαίνεται ότι καλύπτεται ξεκάθαρα από το νόμο: «βάσεις δεδομένων οι οποίες λόγω της επιλογής ή διευθέτησης του περιεχομένου τους αποτελούν πνευματικά δημιουργήματα» (τα έντονα δικά μου).

 

Τώρα, για το παράδειγμα του λεξικού, είναι αλλιώς: θα έχεις πάρει ακέραιη την επιλογή των λημμάτων, τα ερμηνεύματα (που δεν μπορούν να διαφέρουν πολύ από λεξικό σε λεξικό, αλλά το καλογραμμένο και σύντομο ερμήνευμα είναι αυτό που κάνει ένα λεξικό να ξεχωρίζει (και του Μπαμπινιώτη να πάσχει...)) και ενδεχομένως και το φορμάτ -- καραμπινάτη περίπτωση.

 

Αυτό δεν σημαίνει ότι, άμα φτιάχνεις δικό σου λεξικό, δεν θα συμβουλευτείς, μέσα σ' όλα τα άλλα, και το λεξικό του Μπαμπινιώτη και άλλα ομοειδή (δηλ. επίτομα ερμηνευτικά) και μη ομοειδή: πολύτομα, ετυμολογικά, ερμηνευτικά, ιστορικά, ορθογραφικά, συνωνύμων, ξένων γλωσσών κλπ. κλπ.

 

ΥΓ. Είδα το μήνυμα του admin234 αφού ποστάρησα...

Δημοσ.

Χμ...

 

Από την στιγμή που μιλάμε για Ορθόδοξες Χριστιανικές εορτές όλοι ανεξαιρέτως χρησιμοποιούμε ή αναπαράγουμε με τον άλφα ή βήτα τρόπο στοιχεία από τα εκκλησιαστικά συναξάρια, τα οποία ως κατάλογοι αγίων, οσίων, μαρτύρων, προφητών κτλ. με την σειρά τους αποτελούσαν κτήμα έκαστης τοπικής Εκκλησίας ή αργότερα Επισκοπής, Αρχιεπισκοπής ως και Πατριαρχείου καθιστάμενα σταδιακός κοινό κτήμα, μνήμης και τιμής για όλο και περισσότερες Εκκλησίες συνολικός.

 

Στα πλαίσια αυτά ουδέποτε κανείς (από όσο γνωρίζω) διεκδίκησε πνευματικά δικαιώματα επί των στοιχείων αυτών καθʼ εαυτών καθώς αφʼ ενός αποτελούσαν κοινό κτήμα ολόκληρης της Χριστιανοσύνης και αφʼ ετέρου διότι η καταγωγή τους είναι τόσο παλιά που δεν υπάγονται ακόμα και στους αυστηρότερους νόμους περί πνευματικής ιδιοκτησίας.

 

Για αυτό άλλωστε σε μερικά ημερολόγια που μαζί με τις εορτές περιέχουν και μικρές αγιογραφίες το μόνο Copyright που υπάρχει αφορά τις αγιογραφίες αυτές καθʼ εαυτές και όχι το σύνολο των στοιχείων (εορτές).

 

Υ.Γ.

Άλλο βέβαια αυτό και άλλο ο «δανεισμός» έτοιμης βάσης δεδομένων κάποιου άλλου, αυτό και άδικο είναι και παράνομο - από την άλλη πλευρά βέβαια κανείς δεν μπορεί να μου απαγορεύσει να δημιουργήσω μια δικιά μου βάση δεδομένων από το μηδέν (όπως σε παρόμοια εφαρμογή μου) με στοιχεία ελευθέρως διαθέσιμα απο αιώνες, δηλαδή τις απλές εορτές που μπορεί να βρει οποιοσδήποτε με προσωπικό κόπο και έρευνα σε κάθε παλαιότατο Συναξάρι.

Δημοσ.

Μην το κουράζετε ρε παιδιά, με την καλή έννοια πάντα. Μήπως να συνέχιζε η κουβέντα αυτή σε κάποιο άλλο topic; Βάση δεδομένων φτιαγμένη από τους χρήστες για τους χρήστες, ελεύθερα και χωρίς "ενοχλήσεις": http://el.wikipedia.org/wiki/Ορθόδοξο_εορτολόγιο

Όποιος δε βλέπει να υπάρχει στις σελίδες της βικιπαίδεια η ονομαστική του εορτή είναι ελεύθερος να την προσθέσει. Τι πιο απλό;

Η άδεια χρήσης των δεδομένων

Δημοσ.
[...] ελεύθερα και χωρίς "ενοχλήσεις" [...]

H GNU Free Documentation Licence δεν είναι χωρίς «ενοχλήσεις» και σε πολλούς δεν αρέσει καθόλου μα καθόλου. Είναι «viral» άδεια, όπως λέγεται καμιά φορά, και δεσμευτικότατη.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/GNU_Free_Documentation_Licence

Δημοσ.

Ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις και το προσωπικό "τρέξιμο" για να βγάλεις άκρη, μια κι από τους άμεσα εμπλεκομένους δεν είχαμε σχετική νύξη.

 

Φαντάζομαι ότι το ίδιο ισχύει και για κάποιον που χρησιμοποιεί ως βάση ελέγχου το eortologio.gr... (Αυτό το «Κανένα τμήμα των κειμένων» που λέει στο σάιτ του eortologio.gr δεν το καταλαβαίνω...)

 

Ομολογώ κι ο ίδιος πως αυτό το "κανένα τμήμα" δε μου κάθεται καλά. Όπως, επαναλαμβάνω, δε μου κάθεται καλά όλο αυτό το τζέρτζελο που επιλέχθηκε ευθύς εξαρχής να γίνει σε δημόσια θέα, αντί να λυθεί πιθανότατα με ένα email κι αμοιβαίες εξηγήσεις. Για το θεαθήναι και για να προβληθεί λίγο παραπάνω το eortologio.gr νοιώθω πως έγινε...δεν είδα καλή προαίρεση, ούτε διάθεση να λυθούν τα πράγματα απλά κι αθόρυβα και τέτοιες τακτικές με ενοχλούν αισθητικά.

 

2 γάιδαροι μαλώνανε σε ξένο αχυρώνα!

Δημοσ.
Μιας που το προγραμματάκι έχει την επιλογή να γίνεται minimize στην taskbar, πιστεύω θα ήταν ΠΟΛΥ χρήσιμο (ειδικά για κάτι ξεχασιάρηδες σαν κι εμένα), να έχει κάτι σαν υπενθύμιση με τη μορφή pop-up window. Να εμφανίζεται κάτω, και να εξαφανίζεται όταν πατάς πάνω του με το mouse..

 

Αν ήθελες να το κάνεις πιο πολύπλοκο (αλλά και πιο χρήσιμο), θα μπορούσες να το βάλεις να επιλέγει ο καθένας σε ποιες ακριβώς γιορτές θα κάνει pop-up. Δηλαδή, στις ονομαστικές, εθνικές, ή γενέθλια που προσθέτει ο καθένας μόνος του. 'Η ακόμα και ατομικά να επιλέγεις σε κάποια γενέθλια να τα βγάζει pop-up..

Πολύ ωραία ιδέα Sadako. Πιστεύω οτι θα μπορέσω να την υλοποιήσω στην επόμενη έκδοση της εφαρμογής.

Δημοσ.

... 2 γάιδαροι μαλώνανε σε ξένο αχυρώνα!

Υπάρχουν και άλλοι αχυρώνες http://www.freewarefiles.com/program_8_80_23720.html αλλά και ο http://freshfiles.org/project/eortologio_calendar_v1_1.html - οι κρίσεις δικές σας

 

Δείτε και εδώ http://www.eled.gr/eortologio.php?letter=Α και επίσης κρίνετε ανάλογα

 

Φαίνεται πως ότι έχουμε αναγράψει στο http://www.insomnia.gr από άλλους έγινε μερικώς καταννοητό και απο άλλους πλήρως και τους ευχαριστώ για την διάθεση καταννόησης.

 

Εμείς έχουμε πάρει τα μηνύματα τα οποία και άμεσα θα αξιοποιήσουμε και ευχαριστούμε όλους του συμμετέχοντες για την ενδοσκόπηση που (δωρεάν) έδωσαν στο παρόν θέμα.

Δημοσ.

Δεν είχα καμία αμφιβολία πως ο χαμός γίνεται για τον αχυρώνα. Την απάντηση των λοιπών αποριών ("κάθε τμήμα", άμεση προσωπική συζήτηση κοκ) την παραπέμπουμε στις ελληνικές καλένδες.

Δημοσ.
yiannis.zip , πως θα ξερουμε οτι υπάρχει διαθέσιμο update του εορτολόγιο ?

Θα κάνω μία καταχώρηση στο forum.

Στην επόμενη έκδοση θα υπάρχει δυνατότητα ειδοποίησης όταν υπάρχει νέα έκδοση.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...