Προς το περιεχόμενο

G80 De-Mystified; GeForce 8800GTX/GT


chiderboy

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Διoρθώσα και εγώ το πρωτο post:) . Πάντως αν το vr-zone.com το εκανε για να τραβήξει προσοχή/επισκεψιμότητα/διαφημιστεί μια χαρα τα κατάφερε. Σε πολλά site κάνουν αναφορά

 

Εσυ δε ξέρεις τιποτα παραπάνω; Τι ισχύει και τι όχι δηλ.;

 

Απέσυρε το άρθρο και ακόμα και ο Fuad/INQ τα θεωρεί υπερβολικά. Η συχνότητα και ο αριθμός των transistors είναι υπερβολικά υψηλός και φυσικά δεν είναι unified shader core, τουλάχιστον όχι για όλα τα shader stages. Aυτό όσων αφορά τις μπούρδες του VR-zone. Μην περιμένεις τώρα και λεπτομέρειες, το πράσινο φως για την έναρξη του πανηγυριού θα δωθεί μετά το τέλος του φθηνοπώρου...;)

 

Με περισσότερο ενδιαφέρον περιμένω το R600. Τα χαρακτηριστικά που έχει είναι περισσότερα από αυτά του G80. Άλλωστε η πρώτη true DX10 κάρτα όπως όλα δείχνουν θα είναι η κάρτα με το R600 (μιας και το G80 είναι πετσοκομμένο όσο αναφορά το νέο πρωτόκολλο). Τέλος αναβάθμιση εγώ θα κάνω μόλις κυκλοφορήσει το Crysis (αρχές 2007) και τότε περίπου βγαίνει και το R600,ιδανική περίοδος για μένα οπότε δεν βιάζομαι.

 

Το D3D10 πουθενά δεν προυποθέτει ότι σε επίπεδο hardware τα shader stages θα πρέπει να είναι ενοποιημένα, που σημαίνει τεχνικά ότι δεν τίθεται θέμα "αληθινής" ή μη "αληθινής" D3D10 GPU, μιας και η συμβατότητα μπορεί να επιτευχθεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Τώρα ποιά από τις δύο κάρτες θα είναι καλύτερη ανήκει στην υποκειμενική κρίση του καθένα και κάτα προτίμηση μετά την αναλυτική ανάλυση/σύγκριση μεταξύ των δύο αφού κυκλοφορήσουν.

 

Επαναλαμβάνω πάντως ότι οι αρχικές υλοποιήσεις geometry shader θα είναι μέτριες σε αμφότερες πλευρές μιας και οι οδηγίες που δίνουν αμφότερες εταιρίες στους δημιουργούς παιχνιδιών είναι μάλλον προς την κατεύθυνση "χρησιμοποιήστε με προσοχή" μιας και όντως υπάρχει προς το παρών περιορισμός από πλευράς API. Το πράγμα θα αλλάξει προς το καλύτερο με το D3D10+1, για το οποίο θα υπάρξουν συμβατές κάρτες =/>2008.

 

Τέλος καλό είναι φυσικά να μην βιάζεται κανείς και να πάρει την απόφασή του αφού δει και τις 2 κάρτες σε σύγκριση στο μέλλον.

  • Απαντ. 34
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.
Η πρωτη γενια καρτων και παιχνιδιων dx10 μονο dx10 δεν θα ειναι, το παρελθον εχει δειξει πολλα. Απλα οπως κρινω με τα specs που βλεπω και 2 φορες πιο δυνατες να ειναι απο τις καλυτερες σημερινες δεν φτανει για 100% dx10 gaming, απλα θα γινουν παιχνιδια σαν το oblivion playable σε μεγαλυτερες αναλυσεις χωρις "15" καρτες γραφικων μεσα στο κουτι.

 

΄Ελα ντε. Τέλος πάντων για παιχνίδια όπως το επερχόμενο UT2007 θα χρειαστούν είτε δύο G7x@SLi είτε μια G80. Κατά τον Sweeney η μηχανή του παιχνιδιού θέλει περίπου 500GFLOPs για shading μόνο. Μια 7900GTX βγάζει θεωρητικά μέγιστα 250GFLOPs αλλά εκπίπτει και ένα =/>10-15% για texture OPs από το ένα (sub-)ALU. Για την καινούργια γενιά αναμένεται πλήρης αποσύνδεση των texture από τα ΑLU OPs, πράγμα που αν όντως αληθεύει σημαίνει ότι GFLOPs!=GFLOPs σε σύγκριση μεταξύ G7x & G8x. Φυσικά οι G7x δεν μπορούν να συνδυάσουν MSAA+float HDR.

Δημοσ.

το ut2007 ειναι ενα lan game και δεν θα χρειαζετε να το παιζεις με ολα στο on. Oλες οι κορυφαιες καρτες του σημερα εστω σε αναλυση 1024x768 θα το παιζουν, τωρα αν θες ολα στο full και αναλυση 1600x1200 μαλλον πρεπει να περιμενεις για τα ημι-dx10 τσιπακια.

Δημοσ.

Το Crysis αν μη τι άλλο θα χρησιμοποιεί για τα καλά το DX10. Απλά ψάξτε να δείτε τι διαφορές (ειδικά στα Physics/interactivity) υπάρχουν ανάμεσα στο DX9 και στο DX10 (εδώ εφαρμόζεται πολύ καλά ο geometry shader καθώς με την χρήση του πλέον τα φύλλα,τα δέντρα και όλα τα αντικειμένα μπορούν να κουνηθούν-καταστραφούν). Κι αν πιστεύετε ότι δεν είναι μεγάλη η διαφορά τότε:

 

As impressive as the destruction was' date=' it looked very ordinary compared to what we got to see next: a simulation of what Crytek hopes Crysis will look like when played using DirectX 10. To try to describe just how impressive the simulation looked with mere words seems a futile gesture, [u']but know that everything had realistic physics (this was especially noticeable in the leaves of palm trees when they were toppled), that the resulting smoke and dust particles in the air shifted with gusts of wind, and that the shafts of light coming down through the jungle canopy showed off these effects quite beautifully.[/u] It doesn't seem like much of a stretch to say that comparing the DX9 and DX10 (simulated) versions would be akin to comparing Xbox and Xbox 360 versions of the same game; the simulation really looked that good.

 

Δεν υφίστανται λόγια του στυλ << Χρησιμοποιήσε αλλά πρόσεχε>>. Επίσης μερικά από αυτά τα εφέ είχαν γίνει simulated στην Ε3 (όπως ο καπνός που κουνιέται) γι αυτό κυρίως το παιχνίδι σερνόταν στις DX9 Crossfire κάρτες (για να μην πω ότι είχαν ενεργοποιημένες κι όλες τις επιλογές με FSAA+AF και soft shadows που πραγματικά γονατίζουν τα high-end συστήματα). Όσο για το παρελθόν έχουμε τρανό παράδειγμα την Radeon 9700Pro που πρώτη υποστήριζε πλήρως το DX9 (όποιος πει ότι δεν ήταν κάρτα του μέλλοντος την στιγμή που κυκλοφόρησε απλά είναι gay :P) και αν μη τι άλλο ακόμα και σε παιχνίδια όπως το Doom3 τα πήγαινε μια χαρά. Ποτέ δεν ξέρετε,μπορεί κάτι ανάλογο να γίνει και με το R600 (εμένα στα τέτοια μου. Όποια τρέχει καλύτερα το Crysis σε DX10 mode θα πάρω είτε λέγεται ΑΤΙ,είτε Matrx,είτε Σικαμπούμ :P)

Δημοσ.
το ut2007 ειναι ενα lan game και δεν θα χρειαζετε να το παιζεις με ολα στο on. Oλες οι κορυφαιες καρτες του σημερα εστω σε αναλυση 1024x768 θα το παιζουν, τωρα αν θες ολα στο full και αναλυση 1600x1200 μαλλον πρεπει να περιμενεις για τα ημι-dx10 τσιπακια.

 

Το τι θα παίζουν, με τι επιδόσεις και με τι ακριβώς απενεργοποιημένο θα το δούμε σύντομα. Το ότι θα έχει δυνατότητες τόσο multiplayer όσο και single player δεν λέει τίποτα απολύτως για το θέμα στο οποίο αναφέρθηκα, μιας και η ουσιαστική διαφορά σε multiplayer είναι ότι το βάρος επεξεργασίας των αντιπάλων πέφτει κυρίως στο PC που θα έχει το ρόλο του server και ότι θα περιορίζει το εύρος της σύνδεσης.

 

Λίγοι από μας αγοράζουμε ακριβές κάρτες για να παίζουμε στα 1024, άσε που στην ανάλυση αυτή την σημερινή μέρα περιορίζει κυρίως ο επεξεργαστής.

Δημοσ.
Το Crysis αν μη τι άλλο θα χρησιμοποιεί για τα καλά το DX10. Απλά ψάξτε να δείτε τι διαφορές (ειδικά στα Physics/interactivity) υπάρχουν ανάμεσα στο DX9 και στο DX10 (εδώ εφαρμόζεται πολύ καλά ο geometry shader καθώς με την χρήση του πλέον τα φύλλα,τα δέντρα και όλα τα αντικειμένα μπορούν να κουνηθούν-καταστραφούν). Κι αν πιστεύετε ότι δεν είναι μεγάλη η διαφορά τότε:

 

Εννοείς ότι τα physics έχουν σχέση με τον geometry shader, ή εγώ διαβάζω λάθος; Αν ναι τότε φοβάμαι ότι τα έχει μπερδέψει λίγο....

 

Στα μέχρι τώρα video/presentations της Crytek δεν είδα τίποτα που δεν μπορεί να επεξεργαστεί μια κάρτα D3D9. To ότι θα σέρνεται είναι άλλο κεφάλαιο, εδώ τίθεται θέμα συμβατότητας και δεν έχω δει ή ακούσει μέχρι στιγμής τίποτα που να δείχνει ότι το Crysis εμπεριέχει κάτι που να προυποθέτει D3D10.

 

Σαφώς και θα έχουν οι δεύτερες κάρτες μεγάλα προτερήματα, αλλά αυτό κυρίως χάρη στην μεγάλη αύξηση της υπολογιστικής ισχύς.

 

Αν είμαι πέρα για πέρα λάθος, τότε το εν λόγω παιχνίδι θα πρέπει να παίζει αποκλειστικά σε περιβάλλον Vista με D3D10 GPU και δεν θα υπάρξουν console ports για Xbox360/PS3. Aμφότερα δύο τελευταία είναι D3D9.

 

 

 

Δεν υφίστανται λόγια του στυλ << Χρησιμοποιήσε αλλά πρόσεχε>>. Επίσης μερικά από αυτά τα εφέ είχαν γίνει simulated στην Ε3 (όπως ο καπνός που κουνιέται) γι αυτό κυρίως το παιχνίδι σερνόταν στις DX9 Crossfire κάρτες (για να μην πω ότι είχαν ενεργοποιημένες κι όλες τις επιλογές με FSAA+AF και soft shadows που πραγματικά γονατίζουν τα high-end συστήματα).

 

http://www.ati.com/developer/gdc/2006/GDC06-Advanced_D3D_Tutorial_Day-Riguer-Bridging_DX10_and_DX9.pdf

 

http://www.ati.com/developer/brighton/DirectX%2010%20for%20techies.pdf

 

Ειδικά στο δεύτερο κάτω από GPU considerations. Φυσικά υπάρχουν και πολλές άλλες παρουσιάσεις, αλλά αυτό που πραγματικά ζητάνε οι δημιουργοί θα το λάβουν με την +1 γενιά του D3D10. Αν διαβάσεις λίγο παραπάνω στις σχετικές συμβουλές που δίνουν στους δημιουργούς και σε άλλα σημεία και το αντιπαραθέσεις με τις ανάλογες συμβουλές από πλευράς NVIDIA θα δεις ότι υπάρχουν αρκετές ομοιότητες όσων αφορά τις εκάστοτε προειδοποιήσεις για τους περιορισμούς.

 

Τέλος όλες οι δυνατότητες tesselation έχουν αφαιρεθεί κατά την διαδικασία προσδιορισμού του 10 και έχουν μεταφερθεί στο 11 ή αλλιώς DX-UberNext ;)

 

Όσο για το παρελθόν έχουμε τρανό παράδειγμα την Radeon 9700Pro που πρώτη υποστήριζε πλήρως το DX9 (όποιος πει ότι δεν ήταν κάρτα του μέλλοντος την στιγμή που κυκλοφόρησε απλά είναι gay :P) και αν μη τι άλλο ακόμα και σε παιχνίδια όπως το Doom3 τα πήγαινε μια χαρά. Ποτέ δεν ξέρετε,μπορεί κάτι ανάλογο να γίνει και με το R600 (εμένα στα τέτοια μου. Όποια τρέχει καλύτερα το Crysis σε DX10 mode θα πάρω είτε λέγεται ΑΤΙ,είτε Matrx,είτε Σικαμπούμ :P)

 

΄Αλλο τι υποστηρίζει μια κάρτα και άλλο τι μπορεί να κάνει σε πραγματικό χρόνο. Η 9700PRO ήταν SM2.0 συμβατή και η ανταγωνιστική 5800 ή 5900 SM2.0_extended (ένα βήμα πριν το SM3.0). Δεν βοήθησε όμως στο παραμικρό τις FX γιατί τους βγήκε καραπατάτα του κερατά.

 

Αυτό που μετράει στις κάρτες είναι η επάρκειά τους σε κάθε δεδομένο σενάριο. Μπορεί άνετα μια εταιρία να βγάλει μια πατάτα με μεγαλύτερη συμβατότητα (βλέπε ΝV3x) και να έχει τραγικές επιδόσεις με την μέγιστη συμβατότητά της.

 

Με την απλή λογική ένα unified shader core σαφώς και έχει περισσότερα φόντα να βγει καλύτερο, αλλά αν είναι το G8x να τους βγει "μάπα" δεν θα εξαρτάται από το αν θα είναι unified ή όχι. Το περιτύλιγμα μιας πατάτας μπορεί να έχει πολλές μορφές. Τίποτα δεν είναι απόλυτο, πόσο μάλλον δεδομένο. Μηδ΄ένα προ του τέλους μακάριζε και αυτό ισχύει και για τις 2 πλευρές, αν και αν θέλεις την άποψή μου θα συνεχίσει ο ανταγωνισμός με τον ίδιο ρυθμό και ισορροπίες όπως μεταξύ X1x00/G7x, χωρίς να υπάρχει απόλυτος νικητής.

Δημοσ.
το ut2007 ειναι ενα lan game και δεν θα χρειαζετε να το παιζεις με ολα στο on. Oλες οι κορυφαιες καρτες του σημερα εστω σε αναλυση 1024x768 θα το παιζουν, τωρα αν θες ολα στο full και αναλυση 1600x1200 μαλλον πρεπει να περιμενεις για τα ημι-dx10 τσιπακια.

 

Sostos se auto

Ego pados to UT2004 kai se 640x480 na to pekso to efxaristiemai karga! :D

Δημοσ.
Μα εσύ είσαι αυτός που στο ακριβώς προηγούμενό σου post λες ότι "..oti sistima psiksis kai na exi pleon paidia i ATI tha xasi ta mialia tis gia ali mia fora mprosta sto teras 8800GTX tis NVIDIA..."

Και αυτό για εικασία μου μοιάζει...

 

Καλά ρε man, μην τον προσγειώνεις έτσι ανώμαλα τον πιτσιρικά.

Ξού & μακριά από τα "καλά νιάτα" της Ελλάδος...

 

[ δεν έχεις δει τα άλλα post του ? :D ]

Δημοσ.
@AilurosDiorthose me an kana lathos alla apo oso kserw to ps3 einai OpenGL kai oxi D3D

 

Δεν τίθεται θέμα διόρθωσης. Ούτε το μεν είναι ούτε το δε. To RSX του PS3 είναι "άμεσος συγγενής" του G70. Mε άλλα λόγια δουλεύει εξίσου με OpenGL(2.x) & με D3D(9.0c) αν χρειαστεί.

 

Για να επιστρέψουμε λίγο στο προηγούμενο θέμα, δυστυχώς έχει μπερδευτεί λίγο ο κόσμος με τα όσα κυκλοφορούν.

 

Αυτό που συνήθως μπερδεύει τον κόσμο είναι η διαφορά μεταξύ "unified shader" και "unified shader core", όπου το ένα είναι εντελώς άσχετο με το άλλο. ΄Ενα Unified shader core είναι ουσιαστικά unified shader core και όχι unified shader core. Με την πρώτη ματιά μοιάζει σαν υπερβολική τριχοτόμηση, αλλά στην τελική δεν είναι. Σε ένα USC θα πρέπει να θυμάται κανείς ότι οι διαφορετικά απευθυνόμενοι shaders (που λόγω της διαφορετικής "απεύθυνσης" δεν θα είναι ΠΟΤΕ ενοποιημένοι σε επίπεδο λογισμικού) θα έχουν απλά κοινή βασική εφαρμογή. Αν τώρα σε επίπεδο hardware οι shaders θα είναι ενοποιημένοι ή όχι του λογισμικού δεν του καίγεται καρφί.

 

Αυτό φυσικά δεν αποκλείει προτερήματα και μειονεκτήματα για αμφότερες διαφορετικές λύσεις κάτω από το D3D10, αλλά αυτές θα πρέπει να τις δούμε σε ανεξάρτητες αναλύσεις μετά την κυκλοφορία και την άμεση αντιπαράθεσή τους σε πραγματικό χρόνο από ανεξάρτητες πηγές.

Δημοσ.
Δεν τίθεται θέμα διόρθωσης. Ούτε το μεν είναι ούτε το δε. To RSX του PS3 είναι "άμεσος συγγενής" του G70. Mε άλλα λόγια δουλεύει εξίσου με OpenGL(2.x) & με D3D(9.0c) αν χρειαστεί.

 

Ασχετο αλλα οταν επιτελους κυκλοφορισει το ps3, το rsx (7800gt) στον κοσμο των pc θα "ζει" σε budget καρτες γραφικων.

Δημοσ.
Ασχετο αλλα οταν επιτελους κυκλοφορισει το ps3, το rsx (7800gt) στον κοσμο των pc θα "ζει" σε budget καρτες γραφικων.

 

΄Εχει 6 τετράδες όπως οι κανονικές G7x. Το γεγονός ότι ο δίαυλός του είναι 128bit είναι δευτερεύων όταν ο στόχος είναι αναλύσεις του τύπου 720p και ειδικά σε μια "κλειστή" μονάδα όπως μια κονσόλα.

 

Στο μόνο που δεν είμαι σίγουρος πια είναι ο τελικός χρονισμός της μονάδας γραφικών αν θα είναι στα αρχικά 550 ή 500MHz.

 

Και όταν λέω "κλειστή" μονάδα υπάρχει εδώ ένα μικρό προτέρημα που λέγεται εύρος μνήμης συστήματος. Σε καθαρά θεωρητικά μέγιστο επίπεδο και με χρονισμό στα 550, έχεις για texture L1 cache 4 bpp * 4 samples * 24 pixels * 550MHz = 211,2 GB/s μόνο εδώ. Αν τώρα προσθέσω και τα 7 caches του Cell δεν θα εξέπληττε και 1 Terrabyte θεωρητικό μέγιστο.

 

Οι κονσόλες μπορεί να είναι προσαρμοσμένες σε αρκετά χαμηλότερες αναλύσεις, αλλά για να κρατήσουν και μισή δεκαετία δεν είναι δα και τόσο ταπεινές πια οι προδιαγραφές τους. Εντελώς περιγραμματικά το NV2A του ΧBox είναι υβρίδιο μεταξύ NV20 και τεχνολογίας που ξεπερνάει το NV2x (stenciling π.χ.).

 

Kαι μια και μιλάμε για εύρος μνήμης το Xenos έχει γιγαντιαίο εύρος προς το πακέτο των 10ΜΒ eDRAM. To υπόλοιπο εύρος μνήμης το μοιράζεται με τον κεντρικό επεξεργαστή.

 

Αυτό που τονίζουν οι περισσότεροι δημιουργοί ωστόσο που έχουν ασχοληθεί με το Xenos είναι η αρκετά μεγάλη ευκολία προγραμματισμού που δείχνει, και αυτό ίσως να είναι τελικά ένα από τα προτερήματα των επιλογών της ΑΤΙ τόσο όσων αφορά τις κονσόλες και το PC. Για το δεύτερο όμως αναμένεται πρώτα να αποδεικτεί.

Δημοσ.

Μιας και ειπες για το xbox, πως ειναι δυνατον (αν δεν κανω λαθος) να εχει καποια απλα pixel&vertex shader effects την στιγμη που το NV20 εχει 0 μοναδες pixel shader και μιση μαναδα(με επιφυλαξη) vertex shader? Ειναι αυτο που αναφερεις?

Δημοσ.
Καλά ρε man, μην τον προσγειώνεις έτσι ανώμαλα τον πιτσιρικά.

Ξού & μακριά από τα "καλά νιάτα" της Ελλάδος...

 

[ δεν έχεις δει τα άλλα post του ? :D ]

Sad but true...

Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω την πόλωση σε αυτά τα θέματα, λες και κερδίζουμε κάτι.

Και εγώ ήθελα να πάρω την X1900GT, δεν την βρήκα, δεν ήθελα και να περιμένω και πήρα την "μισητή" nVidia. Τί έπαθα;

Από αυτά τα λίγα που διαβάζω, οι ATi επόμενης γενιάς μοιάζουν να έχουν ένα θεωρηρικό προβάδισμα, αλλά δεν θα τα βάψω και μαύρα αν πάρω τρίτη στη σειρά nVidia.

Δημοσ.
Μιας και ειπες για το xbox, πως ειναι δυνατον (αν δεν κανω λαθος) να εχει καποια απλα pixel&vertex shader effects την στιγμη που το NV20 εχει 0 μοναδες pixel shader και μιση μαναδα(με επιφυλαξη) vertex shader? Ειναι αυτο που αναφερεις?

 

ΝV20 = DX8.0

 

4 PS 1.1 * SIMD channels

1 * VS 1.1

 

http://www.beyond3d.com/misc/chipcomp/?view=chipdetails&id=6

 

Οι μισές ή μηδενικές μονάδες πως σου ήρθαν; Απλά ήταν περιορισμένων δυνατοτήτων.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...