SL9S9 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Sorry Δεν τις ανεβαζει... σε λίγο...Πρέπει να τις μικρύνω.. Αναμενετε Το μίκρυνα. Δείτε...
Lucifer Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 No crater should be expected. The Descent Propulsion System was throttled very far down during the final stages of landing. The Lunar Module was no longer rapidly decelerating, so the descent engine only had to support the module's own weight, which by then was greatly diminished by the near exhaustion of the descent propellants, and the Moon's lower gravity. At the time of landing, the engine's thrust divided by the cross-sectional area of the engine bell is only about 10 kilopascals (1.5 PSI)[11], p. 164, and that is reduced by the fact that the engine was in a vacuum, causing the exhaust to spread out. (By contrast, the thrust of the first stage of the Saturn V was 3.2 MPa (459 PSI), over the area of the engine bell.) Rocket exhaust gases expand much more rapidly after leaving the engine nozzle in a vacuum than in an atmosphere. The effect of an atmosphere on rocket plumes can be easily seen in launches from Earth; as the rocket rises through the thinning atmosphere, the exhaust plumes broaden very noticeably. Rocket engines designed for vacuum operation have longer bells than those designed for use at the Earth's surface, but they still cannot prevent this spreading. The Lunar Module's exhaust gases therefore expanded rapidly well beyond the landing site. Even if they hadn't, a simple calculation will show that the pressure at the end of the descent engine bell was much too low to carve out a crater. However, the descent engines did scatter a considerable amount of very fine surface dust as seen in 16mm movies of each landing, and as Neil Armstrong said as the landing neared ("...kicking up some dust..."). This significantly impaired visibility in the final stages of landing, and many mission commanders commented on it. Photographs do show slightly disturbed dust beneath the descent engine. And finally, the landers were generally moving horizontally as well as vertically until right before landing, so the exhaust would not be focused on any one surface spot for very long, and the compactness of the lunar soil below a thin surface layer of dust also make it virtually impossible for the descent engine to blast out a "crater". Καθώς και 6. The Lander weighed 17 tons yet the astronauts' feet seem to have made a bigger dent in the dust. The astronauts were much lighter than the Lander, but their boots were also much smaller than the lander's pads. As pressure is what makes the 'dent', and is force over an area, you make the pressure much smaller by making the area a little larger. An example would be driving a car (heavy) on sand, then getting a person (light) to walk on the same surface. You will often find the depth of tracks to be about the same.
SL9S9 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 "The Lunar Module was no longer rapidly decelerating, so the descent engine only had to support the module's own weight" >>> ΟΚ! "At the time of landing, the engine's thrust divided by the cross-sectional area of the engine bell is only about 10 kilopascals (1.5 PSI)[11], >>> Στη φυσική αλλα δεν μαθαμε; Ας παρουμε τη στιγμή που το σκαφος ήταν 2 μετρα πάνω από το εδαφος δεν ζύγιζε παλι 1,7 τόνους; Φυσικά και ζύγιζε. Η δύναμη που πρέπει να ασκείται μεσω αεριων στο εδαφος πρέπει να κρατα αυτό το βαρος και να είναι ΙΣΗ και ΑΝΤΙΘΕΤΗ με αυτό, αλλιώς θα συντριβεί (δεν φτανει 1,5 psi - εγω βαζω 32psi στα λαστιχα του αυτοκινήτου) "The Lunar Module's exhaust gases therefore expanded rapidly well beyond the landing site. Even if they hadn't, a simple calculation will show that the pressure at the end of the descent engine bell was much too low to carve out a crater." και επίσης: "However, the descent engines did scatter a considerable amount of very fine surface dust as seen in 16mm movies of each landing, and as Neil Armstrong said as the landing neared ("...kicking up some dust...").... Photographs do show slightly disturbed dust beneath the descent engine." >>> Στην μεσαία φωτο και δίπλα στο πόδι που απεχει 4 μετρα από τον πύραυλο δεν φαίνεται το παραμικρό ίχνος. Η σκόνη είναι ανεπαφη. Επρεπε να καθαρίσει η περιοχή ή να εχει γραμμες ακτινωτά (αφου δεν θελουν κρατηρα)
Lucifer Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Ας παρουμε τη στιγμή που το σκαφος ήταν 2 μετρα πάνω από το εδαφος δεν ζύγιζε παλι 1,7 τόνους; Στη Γη, μπορεί.
SL9S9 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Στη Γη, μπορεί. Στη γη θα ζύγιζε το εξαπλάσιο. Το γραφω σε προηγούμενο post από wikipedia: Στη γή: Mass including fuel: 10,334 kg (22,783 lb) Στη σελήνη τόσο είναι.
Lucifer Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Α σωστά. Ε ωραία, 1,7 τόννους, με τι ταχύτητα, επιτάχυνση βαρύτητας κτλ όμως.
SL9S9 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Α σωστά. Ε ωραία, 1,7 τόννους, με τι ταχύτητα, επιτάχυνση βαρύτητας κτλ όμως. Λίγα δευτερόλπετα πριν ακουμπήσει, η ταχύτητα κοντεύει στο ΜΗΔΕΝ. Η επιταχυνση της βαρυτητας είναι το 1/6 της γης και με αυτήν έχουμε 1,7 τόνους να αιωρούνται 3 μετρα, 2 μετρα, 1 μετρο... Η πιεση που ασκειται στο εδαφος με αερια πρεπει να ήταν πολύ μεγαλη και η σκονη να είχε παει πιο περα Και να φαινότανε μονο στερεο εδαφος δίπλα στο πέλμα (μεσαία φωτο).
Lucifer Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Ε, 1.7 τόννοι και από 10 μέτρα με το 1/6 του γήινου g με μηδενική σχεδόν ταχύτητα δεν μου ακούγεται ως συνθήκη συντριβής.
Mithrantir Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Ε, 1.7 τόννοι και από 10 μέτρα με το 1/6 του γήινου g με μηδενική σχεδόν ταχύτητα δεν μου ακούγεται ως συνθήκη συντριβής. Συγνώμμη αλλά αυτό μάλλον είναι παραπλανητικό αν έχω καταλάβει ορθως. Επειδή το βάρος εδώ στην Γη έχουμε συνηθίσει να το μετράμε με τη μάζα, απλά να πω οτι αν κατάλαβα ορθώς σημαίνει οτι δεν είναι 1,7 τόννοι με το 1/6 του γήινου g. Είναι ένα (1,7 τόννοι επί 6) από 10 μέτρα με το 1/6 του γήινου g.
SL9S9 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 E που μπερδεύεστε; Επαναλαμβανω (από wikipedia) το βαρος της σεληνακατου είναι στη γή " Mass including fuel: 10,334 kg (22,783 lb) " αρα στη σελήνη (και λίγο πριν προσγειωθεί) το ενα έκτο δηλαδή: 10,334 kg / 6 = 1722 κιλά. Ο πύραυλος για να σηκώσει τα 1722 κιλά και να μην γίνει συντριβή πρέπει να ασκεί ιση και αντιθετη δύναμη μεσω των αεριων που χτυπανε στην επιφανεια της σελήνης. Οταν οι δυναμεις είναι ΙΣΕΣ η ταχύτητα πεφτει στο ΜΗΔΕΝ και προσεληνωνεσαι ομαλα. Δηλαδή στην περιοχή ασκήθηκε δύναμη-πίεση 1722Kg για τουλάχιστον λίγα δευτερόλεπτα και παρέμεινε το χώμα όπως στη μεσαία φωτο. Ειναι δυνατόν;
The_Judas Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Μας ενδιαφέρει όμως η μάζα εδώ πέρα... ή δύναμη (B = m επί g) που ασκείται στο έδαφος? edit: ok το εξήγησες...
agpr Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Είμαι αρκετά μακριά από το γνωστικό μου αντικείμενο, αλλά αν ασκούσε δύναμη ίση προς τη δύναμη με την οποία έλκεται, τότε θα έπρεπε να αιωρείται και όχι να προσεληνώνεται, σωστά;
Timour21 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Είμαι αρκετά μακριά από το γνωστικό μου αντικείμενο, αλλά αν ασκούσε δύναμη ίση προς τη δύναμη με την οποία έλκεται, τότε θα έπρεπε να αιωρείται και όχι να προσεληνώνεται, σωστά; Σωστά! Χρειάζεται λίγο λιγότερη δύναμη λοιπόν, απο την δύναμη της έλξης, για να προσεληνωθεί ομαλά. Ακόμα και έτσι όμως, το argument του SL9S9 παραμένει σωστό.
axidous Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Αληθεια , γιατι δεν πανε οι κινεζοι εκει περα να μας πουν τι θα δουν?? Και αν εχουν παει πως το Hubble δεν εχει τραβηξει καμια φωτο από την επιφανεια της σεληνης??
panther_512 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Δημοσ. 8 Μαΐου 2007 Βασικά πηγαίνουμε στους νόμους της Φυσικής Γυμνασίου και Λυκείου. Τη στιγμή που η κάψουλα με τους αστροναύτες αποκολλιέται από το σκάφος που είναι σε τροχιάγύρω από τη σελήνη, η κάψουλα αρχίζει να έχει ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση προς τη Σελήνη λόγω της βαρύτητας. Για να επιτευχθεί ομαλά επιβραδυνόμενη κίνηση, η επιτάχυνση θα πρέπει να έχει αντίθετη φορά από τη ταχύτητα της κάψουλας, κάτι το οποίο σημαίνει ότι η δύναμη της ώθησης θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη του βάρους της κάψουλας και σταδιακά να μειώνεται έως ώτου η ταχύτητα μειωθεί στα επιθυμητά επίπεδα. Ακόμα και έτσι όμως, τη στιγμή της προσελήνωσης, οι ωθητήρες σίγουρα θα ασκούσαν ώθηση παραπλήσια με το βάρος της κάψουλας για μιά όσο το δυνατόν πιό ομαλή προσεδάφιση. Ελαφρώς λιγότερη βέβαια. Όπως και να έχει, θα έπρεπε να είχε δημιουργηθεί κρατήρας. Αληθεια , γιατι δεν πανε οι κινεζοι εκει περα να μας πουν τι θα δουν?? Και αν εχουν παει πως το Hubble δεν εχει τραβηξει καμια φωτο από την επιφανεια της σεληνης?? Το ζήτημα του Hubble τηλεσκοπίου έχει απασχολήσει πολλές φορές την επιστημονική κοινότητα. Άπειρες φορές ζητήθηκε από τη NASA να στρέψει το τηλεσκόπιο και να βγάλει φωτογραφίες από τη σελήνη, κυρίως για να δούν τα υπολείματα των διαφόρων αποστολών Apollo. Η NASA συνεχώς απέρριπτε τις αιτήσεις με τα εξής 2 επειχηρήματα: 1) Το Φεγγάρι είναι υπερβολικά φωτεινό και μπορεί να προκαλέσει ζημιά στα "μάτια" του τηλεσκοπίου 2) Το Φεγγάρι είναι πολύ κοντά ώστε να μπορεί το τηλεσκόπιο να έχει σωστό focus. Φυσικά αποδείχθει ότι λέγαν ψέματα, μιάς και το 99 κυκλοφόρησαν οι πρώτες εικόνες της Σελήνης από το Hubble http://hubblesite.org/newscenter/archive/releases/1999/14/image/a/format/web/
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.