Προς το περιεχόμενο

Κατάληψη και μετά?


Melissa_virus

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Οι ip του ΕΔΕΤ έχουν πρόσβαση σε αρχείο από περιοδικά και papers ως πανεπιστημιακές. Δεν είπα για ψάξιμο σε παράνομα δίκτυα.
επειδη εχω ψαξει σε διαφορες βασεις γνωσεων, οι δημοσιευσεις απο περιοδικα και τα papers ειναι συνηθως ειτε για πολυ προχωρημενους ειτε καλυπτουν πολυ μικρο ευρος ενος αντικειμενου, γνωμη μου ειναι οτι μονο με βιβλια μπορεις να μορφωθεις.
  • Απαντ. 1,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.
παρεμπιπτόντως,

"Copyright © "Η ΑΥΓΗ". ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιλιπτική, ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου της εφημερίδας με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοπυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη. Νόμος 2121/1993 και κανόνες του Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα"

:P Κάνε ένα edit και δώσε σκέτο link

 

Επίσης: http://www.insomnia.gr/vb3/announcement.php?f=9&a=19

Δημοσ.
Συμφωνώ πως υπάρχουν σε μεγάλο ποσοστό κακογραμμένες σημειώσεις. Στην δικιά μου σχολή (Ηλ.Μηχ Π.Πατρών) η αναλογία μεταξύ αναγνωρισμένης διεθνως βιβλιογραφίας και εκδόσεων Πανεπιστημίου Πατρών (άν και μερικά ήταν προσεγμένη δουλειά και το δυνατόν πλήρη) ήταν περίπου 50-50. Μετά από αρκετές φωνές και παράπονα εδέησαν να δίνουν αξιοπρεπή βιβλία τουλάχιστον στα βασικά μαθήματα. Και πάλι δεν μπορώ να καταλάβω πως ακόμα και η δωρεάν διανομή κακογραμμένων σημειώσεων είναι χειρότερη από το τίποτα. Το να λέμε πως το κόστος είναι τεράστιο το θεωρώ αστείο.

 

Αυτό που προτάθηκε είναι να επιδοτούνται οι ασθενέστεροι οικονομικά φοιτητές και να αγοράζουν τα βιβλία τους οι υπόλοιποι - αυτό θα εξοικονομούσε αρκετά χρήματα για τα πανεπιστήμια, ενώ και δεν θα επιβαρύνονταν οικονομικά οι λιγότερο εύποροι φοιτητές.

Δημοσ.

Ρε izerman76, άστο να πάει στο καλό. Εγώ ούτε οικονομικά ασθενής είμαι ούτε εύπορος. Θα ήταν ένα βαρύ πλήγμα για μένα όμως να σκάω 200-300 ευρώ το 6άμηνο για βιβλία.

 

 

edit: Ο άλλος γιατί πήγε για μπάνιο ξαφνικά;

Δημοσ.
Αυτό που προτάθηκε είναι να επιδοτούνται οι ασθενέστεροι οικονομικά φοιτητές και να αγοράζουν τα βιβλία τους οι υπόλοιποι - αυτό θα εξοικονομούσε αρκετά χρήματα για τα πανεπιστήμια, ενώ και δεν θα επιβαρύνονταν οικονομικά οι λιγότερο εύποροι φοιτητές.

 

Επέτρεψέ μου να θεωρώ αυτήν την πρόταση αστεία και να μην την σχολιάσω άλλο. Καληνύχτα.

  • Super Moderators
Δημοσ.

omni,

 

Αφού κατάπιες αμάσητα τα αφελή παραδείγματα για μανάβικα, αφού άφησες να περάσει στο ντούκου η κολοσσιαία βλακεία "κάτι φοιτητών του Πανεπιστημίου του Αιγαίου" (ακόμη να μας πεις ποιοι είναι και ποια μερίδα των συναδέλφων τους εκπροσωπούν, εσύ που είχες το θράσσος να μου ζητήσεις δελτίο πολιτικών φρονημάτων) που στο ίδιο κείμενο εμφανίζουν τα ΙΠ ως φορείς υπέρτερων υπηρεσιών και ταυτόχρονα μαγαζάκια, τώρα πλέον φαίνεται να καταλαβαίνεις ότι η δύναμη των επιχειρημάτων που συντάσσεις είναι της πλάκας και το έριξες στην αυτούσια παράθεση παραπομπών.

 

Να σου απαντήσω και στο link της Αυγής, όμως, πρώτα και κύρια για να δείξω και σε όσους συμφωνούν μαζί σου ότι με τον ανόητο τρόπο που παπαγαλίζεις πράγματα που δεν καταλαβαίνεις, αδυνατίζεις τα επιχειρήματα που επιχειρείς να προτάξεις και τους δημιουργείς πρόβλημα, καθώς πρέπει να κάνουν ότι δεν βλέπουν τις αφέλειες που γράφεις.

 

Τι μας λέει, λοιπόν, ο κος. Σταθάκης;

 

"Στην Ελλάδα, από τις αρχές του 1990 μέχρι σήμερα, διαδοχικές κυβερνήσεις (Μητσοτάκη, Σημίτη και Καραμανλή), επιτέθηκαν στον δημόσιο τομέα (τράπεζες, ενέργεια, τηλεπικοινωνίες, συγκοινωνίες, υγεία, εκπαίδευση)"

 

Ωπ, τι έγινε; Ο "νο 1 τεχνοκράτης" τελικά είναι εχθρός του λαού; Λάθος τα θυμόσουν πριν; Αυτό, για να καταλάβεις ότι "επιχειρηματολογώντας" με ό,τι άρπαξε το αυτί σου, θα εκτεθείς. Ομοίως θα εκτεθείς όταν θα δώσεις παραπομπή σε πράγματα που ανατρέπουν αυτά που μας έλεγες νωρίτερα. Και βέβαια, ο κος. Καθηγητής τεχνηέντως φροντίζει να ξεχάσει ότι η διαδικασία που ακολουθείται σήμερα ξεκίνησε επισήμως όχι το 1993, επί Μητσοτάκη, αλλά το 1989, που σημαίνει ότι οι συζητήσεις είχαν αρχίσει νωρίτερα. Μήπως θα ήθελε να μας πει ο κος καθηγητής τίνος κυβέρνηση ήταν τότε; Α, πα, πα, ταμπού. Δε μας βγαίνει το μάντρωμα. Και συνεχίζω με τις σοφίες του κου. Καθηγητή.

 

"Μέσα σε μια δεκαπενταετία, οι τομείς αυτοί, διακριτοί στο παρελθόν για τις ευνοϊκές σε σχέση με τους εργαζόμενους ρυθμίσεις (συνθήκες εργασίας, μισθοί, ασφάλιση, συντάξεις) μετατράπηκαν σε τομείς όπου οι εργαζόμενοι πλέον δουλεύουν με βασικό μισθό και είναι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ."

 

Προσπερνώντας το λανθασμένο χρονικό ορίζοντα του κου καθηγητή, να επισημάνω απλά ότι αποφεύγει στο λογίδριό του να μας πει πού στην ευχή έβρισκε το κράτος τα μπικικίνια για να έχουν οι συντεχνείες της ΔΕΗ, λόγου χάρη, φτηνότερο ρεύμα. Ποιος τους το πλήρωνε; Μήπως ο λαός; Ποιανού τα παιδιά έχαναν τη θέση τους από τα παιδιά των συντεχνιών που έμπαιναν μουράτα με τα μόρια του μπαμπά τους στις ίδιες υπηρεσίες; Το παιδί του Κόκαλη έμεινε έξω;

 

"Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση της Δεξιάς είναι η πολιτική της διάλυσης του δημόσιου συστήματος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και η αντικατάστασή του από ένα κατώτερο, από ακαδημαϊκή σκοπιά, εκπαιδευτικό σύστημα ελάχιστου όμως κόστους για τον προϋπολογισμό της χώρας."

 

Μάλιστα. Ο "νο 1 τεχνοκράτης", του οποίου η κυβέρνηση υπέγραφε το 1999 στη Μπολόνια, είναι άξιο τέκνο της Δεξιάς. Γεια σου omni, συνέχισε. Και τι μας λέει ο κος Σταθάτος. Ότι η κυβέρνηση θα αντικαταστήσει τα δημόσια με τα ιδιωτικά. Το στηρίζει κάπου αυτό; Πού ακριβώς το διάβασε, στο προσχέδιο νόμου; Α, ναι, τη γνώμη του λέει. Ωραία.

 

"Τα ιδρύματα αυτά θα ανταγωνίζονται για τους ίδιους φοιτητές και για ένα κοινό απόθεμα δημόσιων και ιδιωτικών πόρων."

 

Λάθος κατάλαβε αυτά που διάβασε, αν τα διάβασε, ο κος καθηγητής. Το Δημόσιο δε θα χρηματοδοτήσει κατά οιονδήποτε τρόπο τα ιδιωτικά πανεπιστήμια (δες συνέντευξη Γιαννάκου, αν επιμείνεις να πουλάς τρέλα, το link είναι έτοιμο). Και δε μας εξηγεί, ο κος καθηγητής, περιουσία του είναι οι φοιτητές, και θέλει γκαραντί μερίδιο; (α, ναι, δε θέλει μερίδιο, μονοπώλιο θέλει).

 

"Το αποτέλεσμα είναι μάλλον γνωστό. Δραματική επιδείνωση της ποιότητας των σπουδών προκειμένου να τις κάνουν πιο ελκυστικές σε μεγαλύτερες μάζες φοιτητών, πιο τυποποιημένες και ομοιόμορφες στο περιεχόμενό τους, και πιο συμβατές με τις δεξιότητες μιας "φαντασιακής αγοράς" όπου οι εργαζόμενοι θα χρειάζονται χρήσιμες και πρακτικές γνώσεις."

 

Α, μάλιστα, είναι "γνωστό". Από πού; "Επιδείνωση," προβλέπει ο κος καθηγητής. Γιατί; Επειδή τα πανεπιστήμια θα προσπαθήσουν να ελκύσουν περισσότερους. Περισσότεροι φοιτητές, χειρότερη παιδεία; Περισσότερα πανεπιστήμια, χειρότερη παιδεία; Αυτά, αν έχει τα μπαλάκια, να πάει να τα πει στους συναδέλφους του στο Πανεπιστήμιο Αιγίου και στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Που, κατακερματισμένα σε πόλεις και νησιά, καταφέρνουν δια της οσμόσεως να παρέχουν άριστη παιδεία.

 

"Με τα πτυχία αυτά, οι νέοι μας θα αποκτούν ισότιμη πρόσβαση με τους αποφοίτους των πανεπιστημίων στην πολυπόθητη δημόσια διοίκηση."

 

Αυτό που παραβλέπει να πει στους αναγνώστες του, ο κος καθηγητής, είναι ότι είτε ιδρυθούν είτε όχι ΙΠ στην Ελλάδα, η αναγνώριση των πτυχίων περνάει από την Οδηγία 36/05. Την οποία, σε προηγούμενο κατεβατό σου, μας εκθείαζες με bold ως "αρκετή για να διευθετηθεί το θέμα". Τι τα γράφεις, αν δεν τα καταλαβαίνεις; Αλλά, ας συνεχίσουμε το παραμύθι ότι εμποδίζοντας τα ΙΠ στη χώρα μας θα ανασχέσουμε την παραγωγή "ανικάνων".

 

"Εκεί η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ θα συνεχίσουν να την επανδρώνουν με μανία, με διαβλητές εξετάσεις και με διαδοχικές γενιές έκτακτων υπαλλήλων που θα μονιμοποιούνται στη συνέχεια.

 

Για να αρθρώσει "επιχείρημα" ο κος καθηγητής, τι μας λέει; 1) Ο ΑΣΕΠ είναι για την πλάκα (το γιατί και το πώς αποδεικνύεται το σύνθημά του δε μας το λέει, αλλά δεν πειράζει και 2) είναι κατά της μονιμοποίησης των συμβασιούχων. Ε, τότε, να ενημερώσει τη διεύθυνση της "Αυγής" ώστε να μην κατεβαίνει το Π.Α.Μ.Ε στις πορείες για τη μονιμοποίησή τους, αφού όλοι οι συμβασιούχοι είναι γαλαζοπράσινα παιδιά που χώθηκαν στο άμωμο δημόσιο.

 

"Τα δημόσια πανεπιστήμια θα "αξιολογηθούν" από εξαίρετους αξιολογητές, πανεπιστημιακούς διεθνούς κύρους (αυτούς που έφερε ο Παπαδόπουλος επί χούντας...)"

 

Ποιος Παπαδόπουλος; Αυτός που έδωσε πρώτος δωρεάν συγγράμματα; Και γιατί αμφισβητεί ο κος καθηγητής τον έλεγχο; Α, ναι, μας το λέει εδώ:

 

"Διορισμένοι από το Υπουργείο, θα εντοπίσουν την αδιαμφισβήτητη υπεροχή των δημόσιων πανεπιστημίων σε διεθνείς δημοσιεύσεις και το υψηλό επίπεδο των περισσότερων πανεπιστημιακών τμημάτων. Θα επισημάνουν όμως τη χαμηλή απορροφητικότητα των αποφοίτων τους και θα ζητήσουν αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών σε πιο εφαρμοσμένες και πρακτικές κατευθύνσεις. Λίγο αργότερα το κράτος, στο όνομα της ισότιμης αντιμετώπισης του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, θα μοιράσει "κουπόνια" στους φοιτητές, μαζί με το "δικαίωμα επιλογής" ή θα ζητήσει από τα δημόσια πανεπιστήμια να καλύπτουν μέρος της χρηματοδότησης τους από δίδακτρα."

 

Λοιπόν, προσπερνάμε το ότι ο κος καθηγητής εξανίσταται που το συνταγματικά καθ΄ύλην αρμόδιο υπουργείο θα επιλέξει τους ελεγκτές (ο κος καθηγητής πιθανόν να προτιμούσε τον ευατό του στην επιτροπή μετά από επιλογή του ιδίου) ξεκινάει μία σειρά ατελείωτων "θα". Κανένα καλό νούμερο για το Τζόκερ έχει; Πώς ακριβώς θα ζητήσει το κράτος από τα δημόσια πανεπιστήμια να καλύπτουν μέρος των εξόδων τους από τα δίδακτρα; Ποια δίδακτρα; Γράφει πουθενά το προσχέδιο ότι η 3βάθμια θα πάψει να είναι δωρεάν και χρηματοδοτούμενη από το κράτος;

 

Λοιπόν, επειδή το λογίδριο του κου Σταθάκη συνεχίζει για πολύ, θα μου επιτρέψεις omni να σταματήσω εδώ. Για την ώρα, τουλάχιστον.

 

Και να ξεκαθαρίσω κάτι. Εγώ, σε αυτή τη συζήτηση, διαθέτω πολύ χρόνο. Για να γράφω δικές μου σκέψεις. Αν εσύ θέλεις να συνεχίσεις, μετά την πολυήμερη γαργάρα που έκανες τα "μανάβικα", τους μόλις 20.000 φοιτητές εξωτερικού που δυστυχώς είναι 51.000 +, τα ΙΠ που ανάλογα με το τι μας βολεύει θα είναι της πλάκας ή ασυναγώνιστα, το "νο 1 τεχνοκράτη" που αίφνης γίνεται μοχλός της αυτοκρατορίας των ΗΠΑ, τουλάχιστον δείξε τη στοιχειώδη ευγένεια να προσπαθείς να γράφεις και κάτι δικό σου στο εξής. Λυπήσου (με, μας) και πάψε να ποστάρεις link χιλιάδων λέξεων. Επισήμανε αυτό που σε εκφράζει, ή νομίζεις ότι έχει ενδιαφέρον χωρίς απαραίτητα να συμφωνείς 100% μαζί του, και κάνε συζήτηση. Τις απόψεις της Αυγής, ή της Καθημερινής, ή των Νέων, ή της Ελευθεροτυπίας, τις ξέρουμε. Εσύ έχεις να πεις κάτι πάνω σε αυτά;

  • Super Moderators
Δημοσ.

Γιατί θεωρώ ότι έχω υποχρέωση να αντιμετωπίζω τους συνομιλητές μου ως νοήμονα όντα.

Δημοσ.

Και να ξεκαθαρίσω κάτι. Εγώ, σε αυτή τη συζήτηση, διαθέτω πολύ χρόνο. Για να γράφω δικές μου σκέψεις. Αν εσύ θέλεις να συνεχίσεις, μετά την πολυήμερη γαργάρα που έκανες τα "μανάβικα", τους μόλις 20.000 φοιτητές εξωτερικού που δυστυχώς είναι 51.000 +, τα ΙΠ που ανάλογα με το τι μας βολεύει θα είναι της πλάκας ή ασυναγώνιστα, το "νο 1 τεχνοκράτη" που αίφνης γίνεται μοχλός της αυτοκρατορίας των ΗΠΑ, τουλάχιστον δείξε τη στοιχειώδη ευγένεια να προσπαθείς να γράφεις και κάτι δικό σου στο εξής. Λυπήσου (με, μας) και πάψε να ποστάρεις link χιλιάδων λέξεων. Επισήμανε αυτό που σε εκφράζει, ή νομίζεις ότι έχει ενδιαφέρον χωρίς απαραίτητα να συμφωνείς 100% μαζί του, και κάνε συζήτηση. Τις απόψεις της Αυγής, ή της Καθημερινής, ή των Νέων, ή της Ελευθεροτυπίας, τις ξέρουμε. Εσύ έχεις να πεις κάτι πάνω σε αυτά;

 

Κατηγορείς τον omni για γαργάρες επειδή σε βολεύει και συνεχίζεις να απαντάς σε αυτόν για να αποφύγεις άλλους.Εγώ ακόμα περιμένω την δική σου θέση σε δικά μου ερωτήματα που σου ετέθησαν πολλάκις :

 

Επειδή απευθύνεσαι σε εμένα για την "αγορά που δεν κρίνει" σου ξαναλέω πως ναι μεν η αγορά θα κρίνει, αλλά η κτήση πτυχίου σημαίνει αυτόματα και άδεια άσκησης επαγγέλματος και εισαγωγή με ευνοϊκότερους όρους στις δημόσιες υπηρεσίες. Όπότε θα εξακολουθούν να υπάρχουν λόγοι ύπαρξης χαμηλού επιπέδου ΙΠ.

 

Αυτό είπα εξ'αρχής αλλά έντεχνα απέφυγες να απαντήσεις. Επίσης περιμένω και την απάντησή σου για το ποιόν του κυρίου Βερεμή τις απόψεις του οποίου παρέθεσες και υπερασπίστικες με περίσσιο σθένος.

 

Μου αρέσει που επιμένεις στην θέση της Γιαννάκου για την μη χρηματοδότηση των ΙΠ με οποιοδήποτε τρόπο από το κράτος. Η οποία θέση μας λές πως ειπώθηκε σε μια συνέντευξη, ούτε κάν στην Βουλή. Τέλος πάντων εδώ γίνονται γαργάρα προεκλογικές υποσχέσεις που λέγονται ενώπιον του λαού. Εμένα το τι εικάζει η κ. Γιαννάκου για το μέλλον με αφήνει τόσο αδιάφορο όσο αφήνουν και σένα οι εικασίες του κ. Σταθάκη.

  • Super Moderators
Δημοσ.
Κατηγορείς τον omni για γαργάρες επειδή σε βολεύει και συνεχίζεις να απαντάς σε αυτόν για να αποφύγεις άλλους.Εγώ ακόμα περιμένω την δική σου θέση σε δικά μου ερωτήματα που σου ετέθησαν πολλάκις

 

Αχ, μάλιστα. Επειδή νομίζεις ότι αποφεύγω να σου απαντήσω (από χθες μέχρι σήμερα, κρύβομαι, ναι) μου τη λες που εγκαλώ έναν άνθρωπο που εδώ και μία εβδομάδα λέει άλλα αντί άλλων; Λαμπρά.

 

Μου αρέσει που επιμένεις στην θέση της Γιαννάκου για την μη χρηματοδότηση των ΙΠ με οποιοδήποτε τρόπο από το κράτος. Η οποία θέση μας λές πως ειπώθηκε σε μια συνέντευξη, ούτε κάν στην Βουλή.

 

Επιμένω, johhny, γιατί αν είχες κάνει τον κόπο να διαβάσεις κάτι που δε σε βολεύει, ήτοι τη συνέντευξη Γιαννάκου, θα έβλεπες ότι αυτό που λέει είναι ότι ο εκτελεστικός νόμος θα προβλέπει τη μη χρηματοδότηση.

 

Εμένα το τι εικάζει η κ. Γιαννάκου για το μέλλον με αφήνει τόσο αδιάφορο όσο αφήνουν και σένα οι εικασίες του κ. Σταθάκη.

 

Πρώτον, η Γιαννάκου δεν εικάζει, λέει ότι στην παρούσα του μορφή το προσχέδιο προβλέπει μηδενική χρηματοδότηση των ΙΠ. Δεύτερον, εμένα ουδόλως αδιάφορο με αφήνουν οι εικασίες του κ. Σταθάκη (τις οποίες, βεβαίως-βεβαίως, αφήνεις ασχολίαστες). Με ενδιαφέρουν πάρα πολύ, γι' αυτό και διαθέτω χρόνο στο να τις διαβάζω και να τις σχολιάζω.

 

Τις απόψεις του κ. Βερεμή πού ακριβώς τις υπερασπίστηκα με "περίσσιο θάρρος"; Αυτό που έκανα, αλλά μάλλον αδυνατείς να αντιληφθείς, είναι να παραθέσω τις θέσεις ενός ανθρώπου που έχει συγκεκριμένο ρόλο στο θέμα που συζητάμε. Προφανώς θεωρείς πως ό,τι παραθέτουμε το ασπαζόμαστε αυτομάτως. Ο άνθρωπος κατήγγειλε κάποια πράγματα (για μειοψηφίες κτλ.) Πάτημα σου δίνω να επιχειρηματολογήσεις και να εξηγήσεις ότι αυτά που λέει είναι μπαρμπούτσαλα. Αντ' αυτού, μου έπιασες τα "επιχειρήματα" του στυλ "δεν ξέρω άλλον Έλληνα, είναι ο μοναδικός" κτλ.

 

Είναι άδικο να με μέμφεσαι πως υπεκφεύγω, τη στιγμή που πασιφανώς διαθέτω πάρα πολύ χρόνο για να συμμετέχω σε αυτή τη συζήτηση. Εκτός και αν θεωρείς ότι έχω κάποια υποχρέωση να βρίσκομαι απίκο ανά πάσα στιγμή για να απαντάω στους πάντες.

 

Ξεκάθαρα πράγματα, λοιπόν: Είμαι ΥΠΕΡ των πολλαπλών συγγραμμάτων (και ουχί των μονοπωλιακών καθηγητικών "συγγραμάτων") και είμαι ΥΠΕΡ της δωρεάν χορήγησής τους. Επομένως, διαφωνώ με τη συγκεκριμένη πρόταση του κ. Βερεμή.

Δημοσ.

Quotάρεις από μία παράγραφο 3 προτάσεων τις δύο αφήνοντας το ρεζουμέ εκτός:

Τέλος πάντων εδώ γίνονται γαργάρα προεκλογικές υποσχέσεις που λέγονται ενώπιον του λαού.

 

Αυτό μου φτάνει για να θεωρήσω πως στο τέλος θα βγούν να πούν οτιδήποτε ώστε να πείσουν την κοινή γνώμη για να περάσει το δικό τους.

 

 

Όσον αφορά τον χρόνο που αφιερώνεις στο συγκεκριμένο thread, σου αναγνωρίζω την υπομονή και τον κόπο σου. Και χαίρομαι που μπαίνεις σε αυτή την διαδικασία προς όφελος του διαλόγου. Αλλά βλέπω να κάνεις μή ορθολογιστική χρήση του χρόνου, ασχολούμενος με τον omni και κάποια από τα άτυχα παραδείγματά του υπέρ του δέοντος.

Δημοσ.

Παραδέχομαι στον εαυτό μου ότι καμιά φορά γίνομαι περισσότερο ορθολογιστής από ιδεολόγος, και σκέφτομαι τα εξής:

 

1. Υπάρχει μια λογική ασυνέχεια στο επιχείρημα που λέει ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα είναι απλά ένα μάτσο ιδιώτες που θα κάνουν αρπαχτή ενώ ταυτόχρονα θα είναι ανταγωνιστική απειλή έναντι των δημοσίων. Δεν γίνεται να είναι ταυτόχρονα για τα μπάζα και ποιοτική απειλή.

Απλά θα υπάρχουν καλά και κακά. Και είναι βέβαιο πως η αγορά εργασίας θα κρίνει το αποτέλεσμα.

 

2. Κοινωνική ανισότητα δεν είναι μόνο το άνισο εισόδημα. Από που κι ως που, το Δημόσιο ισούται με ισονομία απέναντι στον πολίτη;

Μήπως δεν είναι τα δημόσια νοσοκομεία με τη δωρεάν υποτίθεται υγεία, φωλιά διαφόρων που έχουν στήσει παραεμπόριο και μαύρο χρήμα;

Αλλά πέρα από το χρήμα, μήπως στα δημόσια πανεπιστήμια δεν εργάζονται αυτοί που έχουν διασυνδέσεις πολιτικές; Και δεν προωθούνται τα κομματόσκυλα φοιτητές; Μήπως είναι απίθανο ο γιος ενός επιχειρηματία που καθαρίζει 300.000 Ευρώ το χρόνο, να "αδικείται" έναντι του γιου ενός κομματόσκυλου που καθαρίζει 30.000 Ευρώ το χρόνο;

 

3. Στο εξωτερικό δεν πάνε μόνο τα παιδιά των λεφτάδων. Πάνε τα παιδιά σχεδόν όλων. Απλά οι περισσότεροι κάνουν το σκατό τους παξιμάδι για να τα στείλουν. Και οποιονδήποτε γονιό από αυτούς να ρωτήσεις, θα σου πει ότι δίνει κάτι παραπάνω για να στείλει το παιδί του Αγγλία, από το να το στείλει στην Καβάλα. Νοίκι, φαγητό θα πλήρωνε έτσι κι αλλιώς. Και νομίζω ότι είναι πιο "δίκαιο" για το παιδί μικρομεσαίας καταγωγής, να πηγαίνει σε ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο στην πόλη του. Χωρίς να ματώνει η οικογένεια του να πληρώνει νοίκι, φαγητό, αεροπορικά κλπ γιατί μένει στο πατρικό. Και να μπορεί να έχει και μια επαγγελματική (ημι)απασχόληση στην πόλη του, εφόσον η οικογένεια ζορίζεται να τον συντηρεί.

 

Σε όλα τα πράγματα, πρέπει να κοιτάμε το πραγματικό κόστος. Όχι μόνο το προφανές οικονομικό.

Και επίσης πρέπει να τα συγκρίνουμε υπό το πρίσμα των πραγματικών τους διαστάσεων. Δεν μπορούμε να συγκρίνουμε το εξιδανικευμένο Δημόσιο Πανεπιστήμιο, με την εικόνα ενός οικονομικά αδίστακτου και κακού Ιδιωτικού Πανεπιστημίου.

Το πρώτο είναι μυθικό πρόσωπο. Και το δεύτερο θα είναι αδίστακτο, όσο ο ανταγωνισμός του το επιτρέπει. Και σίγουρα δεν θα είναι σώνει και καλά, κακό σαν πανεπιστημιακό ίδρυμα.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...