Προς το περιεχόμενο

Starcraft 2


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 3,9k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Είχα καιρό να παίξω και έτυχε και πήρε το μάτι μου στο YouTube ένα βίντεο που έδειχνε το Korean Style 4 Warpgates.Μιας και γενικά έχω πρόβλημα εναντίον Protoss είπα να το δοκιμάσω και τελικά έχει μεγάλη επιτυχία.'Εχω 3/4 νίκες και στον ένα που έχασα,έχασα για πού λίγο.(του χε μείνει ένα Pylon όταν με νίκησε:-()

 

Με βλέπω από εδώ και πέρα εναντίον Protoss να παίζω μόνο έτσι:-D

 

Να και οι δύο από τους τελευταίους αγώνες που το χρησιμοποίησα.

Korean Style 4 Warpgates.zip

Δημοσ.

Δεν είμαι και κανείς expert αλλά μούφα μου φαίνεται. Τα pylons τα κάνεις μέσα στη βάση του άλλου όπως κ στο replay ?

 

Γιατί αυτό προϋποθέτει ο άλλος να μην κάνει scout την βάση του. Και στο P vs P μόνο και μόνο επειδή υπάρχει το cannon rush μου φαίνεται κομματάκι χλωμό να πιάσει.

 

Στο δεύτερο replay ο άλλος κάνει μεγάλα λάθη.

 

Anyway εγώ κάνω το πρώτο pylon στην είσοδο για να τσεκάρω τι μπαινοβγαίνει... Αν και βλέπω οι περισσότεροι pro το κάνουν δίπλα στο nexus, δεν πιστεύω ότι τα 3-4 sec που χάνεις ότι έχουν τόσο σημασία.

Δημοσ.
Δεν είμαι και κανείς expert αλλά μούφα μου φαίνεται. Τα pylons τα κάνεις μέσα στη βάση του άλλου όπως κ στο replay ?

 

Γιατί αυτό προϋποθέτει ο άλλος να μην κάνει scout την βάση του. Και στο P vs P μόνο και μόνο επειδή υπάρχει το cannon rush μου φαίνεται κομματάκι χλωμό να πιάσει.

 

Στο δεύτερο replay ο άλλος κάνει μεγάλα λάθη.

 

Anyway εγώ κάνω το πρώτο pylon στην είσοδο για να τσεκάρω τι μπαινοβγαίνει... Αν και βλέπω οι περισσότεροι pro το κάνουν δίπλα στο nexus, δεν πιστεύω ότι τα 3-4 sec που χάνεις ότι έχουν τόσο σημασία.

 

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=LeEaZ3gOUXw[/ame]

Δημοσ.

Αυτο προυποθέτει ή τελειως νουμπ αντιπαλο ή εισαι αρκετα καλύτερος από τον αλλο ετσι και αλλιως και τον βγαζεις και με ενα απλο rush.

Δημοσ.
Αυτο προυποθέτει ή τελειως νουμπ αντιπαλο ή εισαι αρκετα καλύτερος από τον αλλο ετσι και αλλιως και τον βγαζεις και με ενα απλο rush.

 

Καλά δεν παίζω και diamond league αλλά εναντίον Bronze,Silver παίκτες που το δοκίμασα έπιασε:-)

 

Πάντως έχω δει να το χρησιμοποιούν και Pro http://day9tv.blip.tv/file/3912667/

Δημοσ.
Καλά δεν παίζω και diamond league αλλά εναντίον Bronze,Silver παίκτες που το δοκίμασα έπιασε:-)

 

Πάντως έχω δει να το χρησιμοποιούν και Pro http://day9tv.blip.tv/file/3912667/

 

Δεν είναι καθόλου Noob tactic αυτό. Με σωστή τοποθέτηση pylons κάνεις τρελή ζημιά.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Οι αλλαγές και τα nerfarismata όλων :P

 

http://eu.battle.net/sc2/en/blog/554901#blog

 

 

Edit: Το χειρότερο nerf το τρώνε τα tanks των Terrans και το delay παραγωγής των reapers, μετα οι Protoss και to rusη με το teleportation και κάτι ψηλά οι zerg.

Επεξ/σία από atonioz
Δημοσ.

patch is out

 

 

StarCraft II: Wings of Liberty patch 1.1.0 is now live! This patch features adjustments to protoss, terran, and zerg balance, notable StarCraft II Editor improvements, and several bug fixes. Be sure to check out the full patch notes below to learn all about the latest changes.

General:

• The Standard (US) and Standard for Lefties (US) hotkey configurations are now available in all regions.

• A new game clock has been added. Players can now instantly see how long they’ve been in their current mission or match. This feature can be turned on or off in the Gameplay Options menu.

• A new Quick Save option is now available for the single-player campaign. Players can now quickly save their mission progress by pressing Ctrl + Q.

• A new System Panel has been added. Players can now view their local time and FPS while in game by mousing over the Menu (F10) button in the upper-left hand corner of the game screen. Laptop users can also view Wi-Fi signal strength and battery levels.

• Sight granted by death reveal no longer lifts Fog of War. Units revealed in this manner are not targetable.

• (Mac only) Moved StarCraft II data files and settings from the Documents folder into the Application Support folder.

• Support for NVIDIA 3D Vision has been added. To experience StarCraft II: Wings of Liberty in 3D on your desktop or notebook, you will need 3D Vision. For more information, visit http://www.nvidia.com/Starcraft3D

Balance Changes:

• PROTOSS

 

• Zealot

• Build time increased from 33 to 38.

• Warp Gate cooldown increased from 23 to 28.

 

• TERRAN

 

• Battlecruiser

• Ground damage decreased from 10 to 8.

 

• Bunker

• Build time increased from 30 to 35.

 

• Reaper

• Build time increased from 40 to 45.

 

• Siege Tank

• Siege mode damage changed from 50 to 35 (+15 armored).

• Upgrade damage changed from +5 to +3 (+2 armored).

 

• ZERG

 

• Ultralisk

• Ram ability removed. Ultralisk will now use normal attack against buildings.

• Damage decreased from 15 (+25 armored) to 15 (+20 armored).

 

• Maps

 

• Desert Oasis

• Destructible Rocks have been added to make natural expansions easier to protect.

• Center Xel'Naga Tower area has been narrowed.

 

StarCraft II Editor Improvements:

• Added new requirement types: Odd, Divide, Mod, Multiply.

• Added a chance field to effect data.

• Added support for the Slider dialog control type.

• Added a trigger to deal damage from a unit.

• Added a trigger event response to provide the amount a player or unit property changes.

• Added a trigger event when an effect executes.

 

• New Trigger Editor functions:

• Save Data Conversation State Value (Action).

• Load Data Conversation State Value (Action).

• Players On Team (returns Player Group associated with teams in game lobby).

• Unit Owner Changes (Event).

• Old Unit Owner (returns player ID in response to Unit Owner Changes).

• New Unit Owner (returns player ID in response to Unit Owner Changes).

• XP, Level, and Bounty unit properties can now be modified by triggers.

• Banks now save/restore XP, learned abilities, and items.

• Message Window now includes a time stamp for each message.

• An actor event is now dispatched when a missile cannot hit its target.

• When loading documents with Battle.net-only dependencies, you will now be prompted to log in and download the dependency data, rather than failing to load.

• Game variants now automatically use the default melee variants for new maps, without requiring manual generation. This will not take effect for maps created prior to this patch.

• The Custom game variant is no longer automatically included when other non-default variants are defined.

• Increased the maximum recharge vital rate for heal effects.

 

Bug Fixes:

 

• Battle.net

• Chat windows no longer vanish when exiting a multiplayer map or campaign mission.

• Fixed an issue where players would still receive toasts when their status was set to busy.

 

• Custom Games

• Default race in a game lobby is now properly set to Random.

• Players can now configure the lobby for 1v5 matches.

• The search functionality for map searches has been improved.

• Lobby hosts will now receive a toast when an invited player declines an invitation.

• Custom game lobbies will now remember the game mode chosen under a category.

• Fixed an issue where changing the category to "Custom" would default the teams to 5v3.

• Fixed an issue where custom maps could not be reported from the map preview screen.

 

• Gameplay

 

• General

• If a unit loads into a transport, missiles targeting it will no longer target similar units in the area.

• Structures damaged during construction will no longer count towards structures lost.

• Fixed an issue where builders waiting for an area to clear could block units trying to leave the area.

• Fixed an issue with inventory drop range checks.

• Fixed an issue that, in certain cases, allowed a command to be issued that did not appear on the command card.

 

• Interface

• Queue tooltips now display information about what is in progress.

• Fixed an issue where the back button would not always return players to the score screen properly.

 

• Terran

• Marines trained at multiple Barracks will now prefer a Barracks with a Reactor over one with a Tech Lab or no attachment.

• SCVs will now load into the closest Command Center if multiple are within range.

 

• Zerg

• Creep now recedes properly when an AI-controlled Hatchery, Lair, or Hive is destroyed.

 

• StarCraft II Editor

• The Player Leaves Game event now fires when a player leaves or they are defeated/victorious.

• Loading screen progress bar option now works when using Melee loading screen type.

• Test Document now works properly on maps with Battle.net-only dependencies.

• Publishing a new file using Major revision will now properly set the document version to 1.0.

• Publish dialog now properly remembers the Show Real Name setting from previous publish.

• File preview panel now displays author's real name if that option was set during publishing.

• The Import module will now allow importing an override Assets.txt file.

• Undoing a terrain object modification will now also undo associated terrain changes.

• Editor will display document text from another locale if no text for the active locale exists.

• Copying points with custom models will display the model properly on the pasted point.

• It is no longer possible to have multiple default variants in the Game Variants dialog.

• Removed icon support for attribute and variant definitions, as Battle.net does not display these.

• Fixed issues with invalid map bounds when creating 32x32 maps.

• Fixed issues with poor performance in the Terrain Editor when scroll bars are visible.

• Fixed issues with drag-and-drop in Trigger Editor when tracking is not enabled.

• Fixed an issue that would cause a crash if multiple unit forms had too many abilities.

• Fixed an issue with temporary publish names in the Publish dialog still verifying the original name.

• Fixed an issue with the Unit Manipulates Item trigger.

• Fixed excessive delays on some systems when saving files using the Smaller Files option, and also when publishing Locked files.

• Fixed preview panel display in Terrain Editor palettes.

• Fixed performance issues in Terrain Editor when modifying terrain with many road tiles on the map.

• Fixed initial display of variables in the Trigger Debugging Window.

• Fixed generated script for built-in attribute values, which caused them to not be accessed properly.

• Fixed action list when modifying a Custom Script action without sub-views enabled.

• Fixed loading map dependency data.

• Fixed an issue where loading complex bank files would cause the client to disconnect from Battle.net.

 

• Technical Issues

• Fixed an issue where unplugging headphones could cause the game to freeze.

• Fixed an issue where XP systems running with Unicode characters enabled could prevent a player from starting a multiplayer game.

 

 

 

λοιποοοονν....5 δευτερα βγαινει πιο αργα το πρωτο zealot....δεν βλεπω κατι παρομοιο για τους zerg...αρα πως θα αντιμετωπισουμε το rush με 6pool....και δεν ειναι μονο 5 δευτερα καθυστερηση...πχ για να εxειw τωρα 3 zealot θα περασουν 15 δευτερα παραπανω

 

Χμμμ, μήπως δε χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες στο μήνυμα σας ; Υπενθυμίζουμε ότι απαγορεύεται η χρήση greeklishΧμμμ, μήπως δε χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες στο μήνυμα σας ; Υπενθυμίζουμε ότι απαγορεύεται η χρήση greeklishΧμμμ, μήπως δε χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες στο μήνυμα σας ; Υπενθυμίζουμε ότι απαγορεύεται η χρήση greeklishΧμμμ, μήπως δε χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες στο μήνυμα σας ; Υπενθυμίζουμε ότι απαγορεύεται η χρήση greeklishΧμμμ, μήπως δε χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες στο μήνυμα σας ; Υπενθυμίζουμε ότι απαγορεύεται η χρήση greeklishΧμμμ, μήπως δε χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες στο μήνυμα σας ; Υπενθυμίζουμε ότι απαγορεύεται η χρήση greeklishΧμμμ, μήπως δε χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες στο μήνυμα σας ; Υπενθυμίζουμε ότι απαγορεύεται η χρήση greeklish

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...