Lucifer Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 Είχα πάει μια βολτούλα σε ένα νοσοκομείο σήμερα (σ.σ. καιρό πριν πλέον, το κάνω c/p), και όπως και άλλες φορές μου ήρθε στο μυαλό αυτό η σκέψη. Κάποιοι άνθρωποι, και κυρίως άνθρωποι που πιστεύουν σε μια θρησκεία, ή καλύτερα, σε έναν ενεργό θεό, έχουν μια συγκεκριμένη αντιμετώπιση μπροστά στα κακά που τους συμβαίνουν συνοψιζόμενη στην φράση "Εεεε παλικάρι μου, έχασα το πόδι μου, αλλά δόξα τω Θεώ να λες που δεν έπαθα τίποτα περισσότερο..." Κάποτε το θεωρούσα pathetic και παραδομένο, αντίθετο στο έμφυτο δικαίωμα του ανθρώπου να είναι άρτιος σωματικά και ψυχικά. Μετά έπαψε να με ενδιαφέρει κατα πόσο ο θεός υπάρχει και είναι δίκαιος. Μια άλλη αντιμετώπιση ήταν, "Μην παραπονιέσαι, δεν βλέπεις και μένα που είμαι νέος και μπορεί να μη ζω αύριο? Κάνουμε παιδιά και τρέμει το φυλλοκάρδι μας, τα αφήνουμε στο έλεος του θεού... Βλέπω παιδάκια απο λευχαιμία να πεθαίνουν που θα μπορούσαν να είναι εγγόνια σου, και εσύ παραπονιέσαι για το ζάχαρο..." Και κάθε φορά αναρωτιέμαι... ΓΙΑΤΙ ο άνθρωπος έχει την εντύπωση πως χρίζει περισσότερων δικαιωμάτων από ένα χελιδόνι πχ? Γιατί είναι φυσιολογικό το χελιδόνι να το τρώει το φίδι, γιατί είναι λογικό το λιοντάρι να τεμαχίζει την γαζέλα, ή τα μικρά λυκόπουλα να ψοφάνε από το κρύο αν δεν είναι αρκετά δυνατοί οργανισμοί, αλλά είναι "ΤΡΑΓΩΔΙΑ" ένας άνθρωπος να πεθαίνει από την πείνα? Αρχική σκέψη, και πρόχειρη είναι η κοινωνία. Κοινωνία είναι τόσο η αγέλη των υαινών, όσο και το Μαρούσι. Η μια διέπεται από το ένστικτο της επιβίωσης. Ύαινα #14 έσπασες το πόδι σου? Χεστήκαμε, μας καθυστερείς στο κυνήγι και δεν μπορούμε να πάμε την δική μας επιβίωση πίσω για πάρτη σου. Η δεύτερη διέπεται από τις αρχές του ανθρωπισμού. ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΥ. Όχι μιας αρχής που έχει εφαρμογή σε όλα τα πλάσματα, του ανθρωπισμού. Και λέει πως "Οφείλουμε όχι μόνο να προλαμβάνουμε περιπτώσεις παρέκκλισης από την ιδανική κοινωνία, όχι μόνο να ΒΟΗΘΑΜΕ ακόμα και με το βάρος μιας αυτοθυσίας κάποιον που τυχαία χρειαζόταν ΒΟΗΘΕΙΑ για να επιβιώσει, αλλά οφείλουμε να ΨΑΧΝΟΥΜΕ τέτοιες περιπτώσεις." Η εφαρμογή μιας τέτοιας αρχής στον ανθρώπινο κόσμο απουσίαζε μόνο στην Σπαρτιατική κοινωνία, και τους πολέμους, όπου καθένας κοιτούσε την πάρτη του, και όχι τον στρατιώτη χωρίς πόδια. Διότι ο στρατιώτης χωρίς πόδια ναι μεν παρέμενε ένα πλάσμα που πονούσε, αλλά δεν είχε ελπίδες επιβίωσης, και αν είχε, θα ήταν άχρηστος για τον πόλεμο. Και ποιός θα ρισκάρει να σώσει κάποιον που θα τον καθυστερούσε, θα έθετε σε κίνδυνο την ύπαρξή του, και ουσιαστικά δεν θα μπορούσε να βοηθήσει εξίσου και τον ίδιο. Όλα αυτά έχουν πάρει μια Nietzsche-ική τροπή αξιοκρατίας και εξελικτικών μεθόδων επιβίωσης. Χαρακτηρίζεται Nietzsche-ική επειδή ανφέρεται σε ανθρώπινα όντα. Αν μιλούσαμε για γαζέλες, τα λεγόμενα θα ήταν "φυσιολογικά". Αλλά ο άνθρωπος, δεν είναι ένα ακόμα ζώο, όχι μόνο επειδή ανήκουμε στο είδος και δεν μας παίρνει να συνειδητοποιήσουμε κάτι τέτοιο, αλλά επειδή έχουμε οχυρώσει την άρνησή μας με ολόκληρα θρησκευτικά και φιλοσοφικά οικοδομήματα, πείθοντας τον εαυτό μας πως "αξίζουμε κάτι παραπάνω". Θα μου πείτε θέτοντας ένα human, all too human παράδειγμα, "Δηλαδή προτείνεις να πετάμε τους γέρους και τους αρρώστους από τον Καιάδα?" Φαντάζει απάνθρωπο έτσι? Βρείτε μου τι άλλο φαντάζει, χωρίς την λέξη "άνθρωπος" στην ετυμολογία του. Μεγαλώσαμε με την ιδέα του ανθρωπισμού μέσα μας, όπως μεγαλώσαμε με την ιδέα του πολιτισμού και είναι δύσκολο να τους ξεφύγουμε. Όπως και να 'χει, η απάντηση στο υποτιθέμενο ερώτημά μου, είναι "όχι". Δεν πετάμε κανέναν από πουθενά. Εμπιστευόμαστε την αξιοπρέπεια ενός νοήμονος όντος (γιατί εκεί υπάρχει πολύ περισσότερος άνθρωπος από μια σερνάμενη γριά που φιλάει λείψανα) που του υπαγορεύει να ΜΗΝ αφήσει την δική του αναπηρία (όποιου είδους) να σταθεί εμπόδιο στην επιβίωση κάποιου. Ας πάει να απομονωθεί, ας πάει να αυτοκτονήσει, αν λατρεύει τόσο την σακαταμένη ζωή του ας προσπαθήσει να ορθοποδήσει χωρίς να στερήσει ούτε μια στιγμή από κάποιον υγειέστερο. Καταλαβαίνω πως όλα αυτά συνεχίζουν να φαντάζουν αναίσθητα. Και δεν μπορώ να φανταστώ μια καλύτερη κοινωνία, από την κοινωνία που τέτοιες απόψεις δεν έχουν νόημα ύπαρξης, μέσω μιας έλλειψης αντικειμένου αναφοράς. Αλλά μην έχοντας μιαν αθανασία μπροστά μου, αλλά 80 χρόνια, μεγάλο ποσοστό των οποίων έχω ήδη διανύσει, δεν μπορώ να τοποθετώ την ευτυχία μου κάτω από την ευτυχία ενός ατυχέστερου από μένα, ειδικά όταν το μέγιστο που έχει να κερδίσει, θα είναι ένα ψίχουλο μπροστά σε αυτό που θα έχω χάσει για να του το προσφέρω. Παράκληση: Παρ' όλο που κάθε άποψη βασισμένη σε μια προσωπική ιδεολογία είναι δεκτή, θα παρακαλούσα όλους τους πιστούς να ΜΗΝ ανακατέψουν τον Θεό τους στην κουβέντα, καθώς τέθηκε σε καθαρά φιλοσοφικές βάσεις. Επιχειρήματα του στυλ "το σχέδιο του Θεού είναι", "μα ο Χριστός είπε", δεν με αφορούν και θα σας παρακαλούσα -με κάθε σεβασμό σε αυτά- να τα αποφύγετε. Αντιθέτως απόψεις που ΠΗΓΑΖΟΥΝ από την πίστη σας, αλλά δεν ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ από αυτήν, είναι δεκτές...
pusher Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 Δε μου είπες όμως σε τι υστερεί η Ορθοδοξία! edit: Δε το είχα διαβάσει όλο! Ο άνθρωπος (άνω + θρώσκω = κοιτάζω ψηλά, το Θεό) χαρακτηρίζεται έτσι επειδή διέπεται από αισθήματα. Αυτός που τολμά να περιφρονεί τον αδικημένο, τον "άτυχο" και να αδιαφορεί για το συνάνθρωπό του δεν είναι άνθρωπος. Ο άνθρωπος πρέπει να προτιμά το να αδικηθεί από το να αδικήσει. Αν έρθεις εσύ στη δύσκολη θέση φίλε μου να δεις που θα αναθεωρήσεις τις απόψεις σου και θα επικαλεστείς τη βοήθεια του Θεό. Όλοι έτσι κάνουν.
LL_NEO Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 Lucie ένας αδερφός σου με ειδικές ανάγκες ίσως θα σε έκανε (ίσως και λόγω του όπως εσύ το ορίζεις "κόμπλεξ") να δεις διαφορετικά τα πράγματα. Και να το πάω και αλλού. Ο Μπετόβεν ήταν κουφός, ο Χώκινγκς είναι ότι είναι, δεν πιστεύεις ότι η τακτική του "ο καθένας για την πάρτη του" σε μια τέτοια περίπτωση θα έβγαζε την κοινωνία ως σύνολο χαμένη στο τέλος;
Lucifer Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 Μέλος Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 ? Με εσένα δεν το έχω ξανασυζητήσει? Όπως και να έχει, δεν έχω κάτι με τους κουτσούς ή με τους ανάπηρους ή whatever. Από τη στιγμή που ένας κουτσός μπορεί να είναι ταμίας στην τράπεζα, ένας τυφλός μπορεί να είναι δικηγόρος και ένας ανάπηρος επιστήμονας, δεν έχω κανένα πρόβλημα. Είμαι υπέρ της εθελούσιας υποχώρησης αυτών που δεν μπορούν να είναι παραγωγικοί -ή που η παραγωγή τους δεν αρκεί για να υπερκαλυφθεί η χασούρα από την φροντίδα που απαιτείται από το περιβάλλον τους. pusher, μιλάω για κοινωνικό Δαρβινισμό και ο Χριστιανισμός αντιτίθεται πλήρως σε αυτό μιλώντας για αλληλοβοήθεια, και θυσίες υπέρ του πλησίον σου, και στροφές του άλλου μάγουλου κτλ τη στιγμή που εγώ μιλάω για μοναδοκεντρικό (sic) μοντέλο προόδου για την επίτευξη μιας συνολικής βελτίωσης.
pusher Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 pusher, μιλάω για κοινωνικό Δαρβινισμό και ο Χριστιανισμός αντιτίθεται πλήρως σε αυτό μιλώντας για αλληλοβοήθεια, και θυσίες υπέρ του πλησίον σου, και στροφές του άλλου μάγουλου κτλ τη στιγμή που εγώ μιλάω για μοναδοκεντρικό (sic) μοντέλο προόδου για την επίτευξη μιας συνολικής βελτίωσης. Αν το μοντέλο σου εφαρμοστεί ποτέ 100% θα καταλήξει σε παταγώδη αποτυχία. Τι μοντέλο είναι αυτό που παρακάμπτει τους "ανήμπορους" (και αλήθεια με ποια κριτήρια κρίνεται κάποιος έτσι πρός όφελος( της κοινωνίας;
pusher Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 @Lucifer Θα κάνω μια προσπάθεια εφαρμογής του μοντέλου σου. Κατά την προσωπική μου γνώμη κρίνοντας από τις απόψεις σου είσαι άχρηστος για την κοινωνία και αποτελείς τροχοπέδη στην πρόοδό της. Να σε σκοτώσω; Μην παρεξηγηθείς. Προσπαθώ να σου αποδείξω ότι το μοντέλο σου είναι παντελώς άχρηστο και εν μέρει συμφεροντολογικό (Ο θάνατός σου είναι η ζωή μου) .
Lucifer Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 Μέλος Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 Δεν μίλησα πουθενά για σκοτωμούς -πόσο μάλλον για κριτήρια τρίτων.
LL_NEO Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 ε βασικά το κριτήριο της ζούγκλας εφαρμόζεται ΚΑΙ με τη μέθοδο του 1 vs 1. Κοινώς αν ο Pusher είναι καρατέγκα και συ μπουχέσας ακριβώς επειδή δε σε γουστάρει θα μπορούσε να σε κάνει ασήκωτο ( ie τετραπληγικό) και επομένως πήγαινες βουρ για φούντο... Btw τα δελφίνια δεν είναι που δείχνουν επίσης σημάδια αλληλεγγύης όπως ο άνθρωπος; Δεδομένης της όπως λένε νοημοσύνης των δελφινιών, μήπως τελικά η συνείδητότητα του ενός (για την οποία απαραίτητη προυπόθεση είναι η ύπαρξη ισχυρής νοημοσύνης) έχει σαν μπόνους την ανάπτυξη της αλληλεγγύης; Μήπως τελικά δεν είναι bug ή κόμπλεξ, αλλά side effect?
Lucifer Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 Μέλος Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 Μμμμναι αλλά αυτό δεν είναι αυτό που λέω στο αρχικό post. Σε κοινωνικο-οικονομικά μοτίβα δεν είναι κακό, αλλά σε επίπεδο σωματικής βίας δεν αποφέρει κέρδη.
LL_NEO Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 ε ρε φίλε αν επιλέξεις το κουτί της ζούγκλας μάλλον πρέπει να πάρεις όλο το πακέτο νομίζω... edit: Κοινώς οι ανασταλτικοί παράγοντες που θα εμπόδιζαν τον Pusher(είτε εκ των έσω (συνείδηση) είτε εξωτερικά (νόμοι - κοινωνία) να κάνει κορδόνια απο τα έντερα σου συγγενεύουν αρκετά με τα κίνητρα που θα τον ωθήσουν να σε βοηθήσει άμα σε δει σε κίνδυνο/ανάγκη. edit2: μέτρησα τρία ποστ χωρίς να έχω βρίσει.... Μαλάκας
Harkon Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 δεν καταλαβαίνω το τόπικ και τον ορισμό του ως .. κόμπλεξ! ειλικρινά. είναι μια κοινωνική απόφαση που θα μπορούσε άνετα να μας έχει εμφητευτεί από θρησκευτικοπολιτικές αποφάσεις ανά τους αιώνες. αλλά γιατί κόμπλεξ. αφήνουμε έξω τη θρησκεία. ένα υποθετικό ερώτημα (τα υποθετικά πάντα μπάζουν αλλά μακάρι το παρακάτω να ήταν υποθετικό για όλους). Έχεις ένα αδερφό/ή, μάνα/πατέρα (επικεντρώνω στα πιο πιθανά αγαπημένα σου πρόσωπα) που ανήκει στις ομάδες ανθρώπων που αναφέρεις. θα είχες τα κότσια να τους φερθείς με τον τρόπο που περιγράφεις; θα ήσουν έτοιμος να δεχτείς μια τέτοια συμπεριφορά της κοινωνίας απέναντί τους που ουσιαστικά τους σκότωνε πριν της ώρας τους;
LL_NEO Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 μα δε λέε πουθενά ο lucie ότι δεν έχει και ο ίδιος αυτά τα κόμπλεξ. Απλώς προβληματίζεται για την ύπαρξη τους...
Lucifer Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 Μέλος Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 θα είχες τα κότσια να τους φερθείς με τον τρόπο που περιγράφεις; θα ήσουν έτοιμος να δεχτείς μια τέτοια συμπεριφορά της κοινωνίας απέναντί τους που ουσιαστικά τους σκότωνε πριν της ώρας τους; Για πες τι περιγράφω πως θα τους έκανα μια.
Harkon Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 Δημοσ. 29 Ιουλίου 2006 να τους φερθείς εσύ και η κοινωνία με τους νόμους της ζούγκλας.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.