Προς το περιεχόμενο

The official Nintendo DS topic


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 1,3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Ευχαριστώ πολύ τον panther_512 για τον εξαιρετικό οδηγό του.

Τον διάβασα ολόκληρο και επισκέφτηκα όλα τα sites που παραθέτει για να καταλήξω στο G6 3rd generation. Έχω όμως κάποιες απορίες.

1. σίγουρα το G6 δεν προεξέχει καθόλου απ'το nds lite?

2. ψιλομπερδεύτηκα με το site του G6. Έχει από κάτω στα accessories το passcard. Νόμιζα ότι ήταν στο πακέτο με το G6. Το πουλάνε χωριστά και αν ναι υπάρχει τρόπος να τα παραγγείλω όλα μαζί απ'το site τους να ξεμπερδεύω?

3. εκτός απ΄το G6 και το passcard θα πρέπει να παραγγείλω τίποτα άλλο ώστε να έχω ένα πλήρες πακετάκι για το nds lite μου? (Θέλω να το κάνω σαν pda και να παίζω τα backups μου ώστενα μην κουβαλάω συνέχεια μαζί μου τα μικροσκοπικά δισκετάκια.! ήδη έχασα ένα παιχνίδι,το mario kart :( )

4. αν έχετε κάτι άλλο [ίσως καλύτερο] απ'το G6 να μου προτείνετε ευπρόσδεκτο

5. ποιο passcard να πάρω? εκεί λέι για το passcard3. είναι ο πιο καινούριος?

5. ευχαριστώ όσους με βοηθήσουν εκτων προτέρων.

Δημοσ.

1. Η G6 Lite δεν προεξέχει καθόλου. Έχει ακριβώς το ίδιο μέγεθος με το κάλυμμα του DS Lite

 

2. Στο πακέτο δεν συμπεριλαμβάνεται η Passcard 3. Υπάρχουν e-shops που θα τα πουλάνε καί τα δύο. Η G6 Lite θα κυκλοφορήσει την 1η εβδομάδα του Αυγούστου.

 

3. Δεν χρειάζεσαι τίποτα άλλο. G6 Lite + Passcard 3 = πλήρες πακέτο

 

4. Ναί, θα βγεί η Supercard microSD στο τέλος του μήνα. Φώτο και reviews δεν υπάρχουν ακόμα, αλλά σίγουρα θα είναι τρομερή καρτούλα. Βέβαια στην απόδοση, η G6 Lite είναι σίγουρα η κορυφή.

 

5. Όλες πάνω κάτω είναι το ίδιο πράγμα. Passcard 3, Superkey, MK4-key. Απλώς η G6 Lite και η Passcard 3 κατασκευάζεται από τους ίδιους.

 

Τέλος, υπάρχει τόπικ όπου συζητάμε αποκλειστικά για flashcards. Αν πάς στο DS Lite topic, θα πάρεις πολλές πληροφορίες.

Δημοσ.

Σήμερα ήρθαν και οι Lite protector. Ελπίζω να δουλέψει το tip σου panther.

 

 

Τελικά τί έγινε με τους protectors???

 

Τα κατάφερες? Τους έβαλες?

 

Ή σου έσπασαν τα νεύρα κατά την τοποθέτηση???

Δημοσ.

Ουρές και για το ροζ Nintendo DS Lite κάνουν οι Ιάπωνες

 

 

Ενώ η Nintendo εξέδωσε δελτίο Τύπου για την υπόθεση των «ραγισμένων» DS

 

 

 

Πρώτη ημέρα κυκλοφορίας για το ροζ DS Lite (ή Noble Pink όπως το ονόμασε η Nintendo) στην Ιαπωνία και σύμφωνα με την ιστοσελίδα του περιοδικού Famitsu, το ιαπωνικό κοινό βρήκε την ευκαιρία για να σχηματίσει για μια ακόμη φορά ουρές για το φορητό σύστημα της Nintendo. Στις δημοφιλείς συνοικίες με τα μεγάλα εμπορικά κέντρα ηλεκτρονικών ειδών, παρατηρήθηκαν μεγάλες ουρές κατά τη διάρκεια της ημέρας που έφθασαν ως και τα 400 άτομα. Το ποσοστό των γυναικών που σχημάτιζαν τις ουρές των καταναλωτών ήταν μεγαλύτερο από ποτέ, ενώ πολλοί από τους ερωτηθείς άντρες που επιθυμούσαν να αγοράσουν ένα ροζ DS Lite δήλωσαν πως το σύστημα προοριζόταν ως δώρο για τα θηλυκά μέλη της οικογένειας. Μάλιστα, ιδιαίτερα δημοφιλές αποδείχθηκε και ένα νέο λογισμικό που λανσαρίστηκε την ίδια μέρα και συγκεκριμένα ένας ηλεκτρονικός οδηγός μαγειρέματος για το φορητό, με την ονομασία Shaberu! DS Ryori Navi.

 

 

Στην άλλη πλευρά του ωκεανού εν τω μεταξύ, σε δελτίο Τύπου προχώρησε η Nintendo Αμερικής προκειμένου να ξεκαθαρίσει την κατάσταση σχετικά με τα «ραγισμένα DS». Τις τελευταίες ημέρες αναφορές στο διαδίκτυο έκαναν λόγο για μια μερίδα προβληματικών Nintendo DS Lite που παρουσίαζαν μετά από ορισμένη χρήση ένα ράγισμα σε ένα από τα τμήματα που συγκρατούν τα δύο τμήματα του συστήματος, ορατό με το γυμνό μάτι. Η εταιρία ανακοίνωσε λοιπόν πως αν και οι αναφορές είναι αληθείς, το ποσοστό των προβληματικών Nintendo DS είναι μικρότερο από το 0,02% των συνολικών αποθεμάτων, ενώ το πρόβλημα που δημιουργείται είναι αποκλειστικά κοσμητικό και δεν επηρεάζει την ποιότητα, χρήση και αξιοπιστία του συστήματος. Εξαιρετικά περιορισμένος λοιπόν ο αριθμός των ακίνδυνα ραγισμένων DS Lite, αξίζει ωστόσο να σημειωθεί πως η Nintendo δεν αντικαθιστά η επισκευάζει τα συγκεκριμένα ελλατωματικά DS, παρά μόνο επί πληρωμή.

 

http://www.gamelife.gr/cPages/news.asp?id=570

Δημοσ.

Σε προηγούμενο πόστ, ρωτήθηκε αν υπάρχει SNES emulator για το DS. Δεν γνώριζα καλά το ζήτημα και έτσι το έψαξα λίγο.

 

Οι emulators που υπάρχουν για το DS είναι οι παρακάτω:

 

Arcade:

Marca DS

Space Invadors

Atari 2600:

Stella DS

 

Chip- 8:

nds-8

 

Colecovision:

ColecoDS

 

Commodore64:

FrodoDS

 

Dreamcast VMU:

Virtuamunstaz DS

 

Gameking:

Gamekengu

 

Gameboy/Gameboy Colour:

DS_GBC

 

GameGear/Sega Master System:

DSMS

 

Genesis:

GPNDS

PicodriveDS

 

Msx:

Fmsx DS

Fmsx DS Modified

NeoGeo Pocket:

NDS Neopop

 

Nes:

Nester DS

NesDS

RetroBox DS

 

ScummVM (Για να παίξετε κλασσικά adventures όπως Indiana Jones, Monkey Island etc):

ScummVM DS

Unofficial Scummvm DS

 

Snes:

SnesDS

SnezziDS

 

Spectrum:

DS Spec

 

TI 85 Calculator:

CalcEmu

 

Vectrex:

VectxDS

 

Watari Supervision:

Watari

Wonderswan:

Dualswan

WonderS

Normatt DualSwan

Δημοσ.

Δεν ήξερα ότι παιζει και εμουλατορ το DS.

 

Λογικά με passcard+supercard θα μπορώ να παίξω

 

Σε λίγο θα δοκιμάσω το "The Dig" ,αναμένατε:)

Δημοσ.
Τελικά τί έγινε με τους protectors???

 

Panther ο οδηγός σου είναι χρησιμότατος για τους protector αλλά πρέπει να τον ακολουθήσει κάποιος πιστά!!!!! Εγώ αντίθετα πήγα να το παίξω έξυπνος και δεν ήμουν και πολύ προσεκτικός. Το αποτέλεσμα είναι να βάλω τέλεια τον κάτω αλλά με αρκετά προβληματάκια τον πάνω. Το σημαντικό βέβαια είναι ότι μπήκε σωστά ο κάτω protector. Ο πάνω έχει λίγο αέρα πάνω δεξιά που όμως δεν εμποδίζει καθόλου και με πειράζει μόνο και μόνο επειδή το σκέφτομαι πως υπάρχει εκεί.

 

Γενικά πάντως οι protector είναι άξογοι...

Δημοσ.
Δεν ήξερα ότι παιζει και εμουλατορ το DS.

 

Λογικά με passcard+supercard θα μπορώ να παίξω

 

Σε λίγο θα δοκιμάσω το "The Dig" ' date='αναμένατε:)[/quote']

 

To The Dig δέν παίζει!!!! Ακόμα δεν είναι συμβατό με τον emulator.

 

ΧΑΧΑχαχα!!!1 Από όλα τα SCUMMVM αυτό διάλεξες???? Βάλε κάνα Indy, κάνα Monkey Island, κάνα Beneath a steel Sky.

 

Panther ο οδηγός σου είναι χρησιμότατος για τους protector αλλά πρέπει να τον ακολουθήσει κάποιος πιστά!!!!! Εγώ αντίθετα πήγα να το παίξω έξυπνος και δεν ήμουν και πολύ προσεκτικός. Το αποτέλεσμα είναι να βάλω τέλεια τον κάτω αλλά με αρκετά προβληματάκια τον πάνω. Το σημαντικό βέβαια είναι ότι μπήκε σωστά ο κάτω protector. Ο πάνω έχει λίγο αέρα πάνω δεξιά που όμως δεν εμποδίζει καθόλου και με πειράζει μόνο και μόνο επειδή το σκέφτομαι πως υπάρχει εκεί.

 

Γενικά πάντως οι protector είναι άξογοι...

 

Πάλι καλά που τη γλίτωσες με μιά φουσκαλίτσα.

 

Τη πρώτη φορά που πήγα να τους βάλω έγινε το σώσε από τη σκόνη. Τότε κατάλαβα πόση σκόνη έχουμε στα απίτια μας και πάνω μας. Μετά που έκανα τα βήματα που γράφω στον οδηγό είδα άσπρη μέρα.

Δημοσ.

Comic-Con 2006: Hands-on: Dragon Quest Heroes: Rocket Slime

 

it's really the graphical presentation and overall style of the game that really catches the attention. We can tell you about it all day, but the only way to really experience the entirety of the game is to check out our videos below and see it in action. Rocket Slime moves at a frenzied pace during multiplayer, and showcases a light-hearted essence throughout the main adventure. It's really a game that seems to be perfect for the DS, as it embraces originality and innovation over uninspired raw power. It truly feels like a trip back in time to an earlier Square design, and that's part of what makes it so appealing.

 

dragon-quest-heroes-rocket-slime-20060428051943753.jpg dragon-quest-heroes-rocket-slime-20060428051948674.jpg

 

 

dragon-quest-heroes-rocket-slime-20060428051950362.jpg e3-2006-dragon-quest-heroes-rocket-slime-screens-20060509054132716.jpg

Δημοσ.

Comic-Con 2006: Hands-on: Lunar Knights

 

Walking past the Konami booth at Comic-Con 2006, Lunar Nights instantly caught my eye. I've personally been following this game since our first look at E3 2006, since I'm a huge Boktai fan (regardless of the sensor issues) and have been waiting to get my first chance at going hands-on with the game. Unfortunately, Lunar Nights is the same build here at Comic-Con as it was at E3, so there isn't any real new info to share. Rather than talking about the basic premise of the game though (you can find that in our original hands-on if you need it), I'll take this opportunity to go a bit deeper into the gameplay aspects.

 

For starters, the game instantly has the familiar Boktai feel to it. The presentation has remained in the isometric view, giving depth to the levels while still feeling just like a top-view dungeon crawler. While the original Boktai focused on more of a stealth style (Solar Boy was always sneaking around to avoid using what little sun power he had), Lunar Nights is a bit more straight forward, at least in this current demo. With two main characters to juggle and a ton of different super attacks, Lunar Nights focuses on battles primarily, though I hope to see some awesome puzzle implementation into the later builds of the game as well. Right now it's a bit shallow for my own liking, and as an avid Boktai fan I'm sure many will share my opinion on that. Boktai was as much about finesse as it was power, and that "Metal Gear" feeling the series seemed to just barely touch on is missed in the demo.

 

Even still, Lunar Nights is defiantly one of my most anticipated 3rd party games of the year for DS. The battle is already amazingly fun, and the balance between using Lucian and Aaron in tandem is already showing a ton of promise. With Lucian favoring the darkness and Aaron capitalizing during the day, players will constantly be swapping the characters in and out not only based on the individual's attacks, but also due to the ever-changing weather. I do have to say, however, that I miss dragging the vampire coffin out of the castle and into the daylight. Instead, the defeated foe is actually launched into space, which is a bit… odd.

 

As an added kick to the package, almost to say "Look, it is made for DS, not just GBA", Lunar Nights also includes a 3D shooter level very reminiscent of the original Star Fox series for Super NES. It's a bit odd to go from vampire slaying and then transition into a spaceship shooter, and I personally would rather just have some good 'ole vamp slaying. On the ground, the DS capabilities are used for the character's special attacks, which use a variety of familiars to summon tornados and fire or power-up Lucian and Aaron directly. This is a much better example of how to mix up action for the DS version, and the balance between the characters would be enough variety in itself.

 

Despite a few odd choices though, Lunar Knights is definitely the next Boktai game in spirit, and it's a far better move than convincing people to play their newly-purchased DS Lite (which doubles as a flashlight) out in direct sunlight. The style has remained, the gameplay has been expanded on, and the sun sensor is nowhere to be found. Konami seems to be launching a rebirth for the Boktai franchise, and aside from the un-needed 3D shooter level which seems a bit too tacked on, I'd say they're bringing it back in style. We'll have more on Lunar Nights as development continues.

 

lunar-knights-20060601063337049.jpg lunar-knights-20060601063340408.jpg

 

 

lunar-knights-20060601063338315.jpg lunar-knights-20060601063340815.jpg

Δημοσ.

Comic-Con 2006: Hands-on: Castlevania: Portrait of Ruin

 

It's amazing. It's on the way. It's in our hands right now.

 

Since Castlevania hit the Game Boy Advance just after the system's launch, it's been nothing but pure gold. Even Harmony of Dissonance, which is considered to be the weakest of the series, is still an amazing package that does the series justice. But while the GBA titles were great games, Castlevania: Dawn of Sorrow for DS is the only one that, in this reporter's opinion, comes close to the pinnacle side-scrolling adventure game Castlevania: Symphony of the Night. In fact, it's the pursuit of dethroning what is considered by many to be one of the world's greatest games - my personal favorite - that keeps the Castlevania series reaching to such heights, as we see it again in Castlevania: Portrait of Ruin.

 

Whether or not this is will be your first Castlevania game or not, Portrait of Ruin is destined for greatness. Spring-boarding off the previous DS adventure, Portrait of Ruin again combines the now legendary gameplay that brought the Castlevania series into the next generation. Rather than sticking with level-based gameplay that was (despite the pun), very two-dimensional, Konami gave new life to the series by adding in a very balanced level up structure, free-roaming environments that feature some of the best adventure level design since Super Metroid, and a ton of diversity in gameplay. If a player wanted to go through the whole game bare knuckled, they could. If they wanted to focus on magic rather than steel, it was an option. The Castlevania series has morphed into the definitive "go anywhere, do anything" 2D series, and it's secured its place in history for it. Portrait of Run is no different from its predecessors, though it brings a different kind of variety to the table altogether.

 

Though they're still apparent in Portrait of Ruin, level ups, new weapons, and intriguing worlds are now commonplace in the series, and it takes more than a new package and storyline to truly innovate. Luckily for us, Konami isn't out to disappoint, including a new two-player swapping mechanic that was tried out in a very minimal way during the bonus completion of Dawn of Sorrow. Players can take control of not one, but two vampire hunters, using a combination of classic whip attacks with Jonathan Morris, as well as witchcraft with Charlotte Orlean. The design is still being worked out, so Konami would only share very basic concepts with us, but the overall design will allow players to command the extra character at any time with the touch screen, or simply allow them to follow behind you (almost like a familiar from Symphony of the Night), attacking as it pleases. In puzzle situations, players will have to use both characters in tandem, which promises to be an awesome addition to the puzzle atmosphere of the Castlevania series.

 

From what we've played thus far, it really isn't a question of whether or not Portrait of Ruin is amazing, rather it's a question of just how amazing it is. Mark Nix went hands-on with the game at E3 just a few months ago, and went as far as to say Portrait of Ruin may be the best Castlevania title on any system, period. While I'll reserve my ranking until I play through the final copy, any game that's sparking this much interest during pre-release is bound for greatness, and that definitely says something about where the Castlevania series is going. The visuals are unparalleled in comparison to previous handheld versions, and the music is simply amazing. But does Portrait of Ruin have what it takes to dethrone Symphony of the Night? Can it heighten the bar set by Dawn of Sorrow? We're going to enjoy watching it try.

 

Castlevania: Portrait of Ruin has no final release date yet, though we are tentatively expecting the Japanese version to hit sometime in late December or early January, with a US version following shortly after. We'll have more on Portrait of Ruin, including new gameplay details and media, as development continues. In the meantime, we suggest you play through a few of its predecessors (again and again if the case may be), as the series continues to outshine itself with every continuation.

 

 

castlevania-portrait-of-ruin-20060525054330413.jpg castlevania-portrait-of-ruin-20060525054329507.jpg

 

 

castlevania-portrait-of-ruin-20060525054331413.jpg castlevania-portrait-of-ruin-20060525054335522.jpg

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...