Προς το περιεχόμενο

Επεξήγηση όρων


stef-dim

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Θα ήθελα να ρωτήσω μερικά πραγματάκια αν γνωρίζετε. Τι ακριβώς σημαίνου οι παρακάτω όποι?

  • pixel shaders
  • μονάδα texture
  • render back end
  • vertex shaders

 

Αν κάποιος ξέρει τι σημαίνουν οι παραπάνω όροι θα ήθελα τη βοήθειά του!!!

Δημοσ.
Θα ήθελα να ρωτήσω μερικά πραγματάκια αν γνωρίζετε. Τι ακριβώς σημαίνου οι παρακάτω όποι?

  • pixel shaders
  • μονάδα texture
  • render back end
  • vertex shaders

 

Αν κάποιος ξέρει τι σημαίνουν οι παραπάνω όροι θα ήθελα τη βοήθειά του!!!

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Shader

Εδώ λέει αρκετά πράματα. Καλά είναι πάντως να ψάχνουμε λίγο με το google πρίν ρωτήσουμέ κάτι, ειδικά για definitions και τέτοια

Δημοσ.

1.) Shaders ειναι ουσιαστικα ενας αλγοριθμος (προγραμμα) που υπολογιζει κατα τη διαρκεια ενος παιχνιδιου για παραδειγμα, τις ιδιοτητες των περισσοτερων φυσικων αντικειμενων. Υπολογιζει τις υφες τους, τον τροπο που θα συμπεριφερθει το φως οταν πεφτει πανω τους (διαθλασεις, ανακλασεις, κλπ).

 

2.)Textures ειναι οι υφες. Για παραδειγμα σε ενα παιχνιδι το ποσο καλη υφη εχουν οι τοιχοι (ποσο ομορφοι και ρεαλιστικοι φαινονται, οι ανωμαλιες που δειχνουν οτι εχουν πανω, κλπ.) λεγονται textures. Για να σου το συσχετισω με την πρωτη σου ερωτηση, τα shaders υπολογιζουν τα textures και τις φυσικες τους ιδιοτητες. :D

 

3.)Γενικα οι προγραμματιστικες διαδικασιες ξεχωριζονται σε front end και back end. Οι front end ειναι αυτες που εμεις ως χρηστες εχουμε αμεση 'επαφη' μαζι τους. Π.χ. Oταν ψαχνουμε τα αρχεια του υπολογιστη μας μεσω του explorer. Back end διαδικασιες ειναι αυτες που ερχονται σε αλληλεπιδραση με τις front end, και οχι αμεσα με εμας. Δηλαδη για παραδειγμα μια εντολη που θα δωσουμε στο command line ξεκινα μια σειρα απο back end διαδικασιες. Τωρα η εκφραση που δινεις εσυ, δηλαδη 'render back-end' εξαρταται απο το πως τη χρησιμοποιεις. Γενικα ομως σημαινει οτι γινεται rendering/επεξεργασια καποιων back end διαδικασιων.

 

4.)Τα vertex, στον κοσμο της στερεομετριας, ειναι οι 'γωνιες' στις οποιες συναντιουνται οι πλευρες των πολυγωνων. Τα vertex shaders ειναι και αυτα με τη σειρα τους προγραμματα σαν τα shaders, τα οποια εκτελουνται για να υπολογιζουν τις ιδιοτητες του καθε vertex, και ειναι πολυ σημαντικα στον συνολικο υπολογισμο των πολυπλοκων 3d κοσμων που μπορει να εχει ενα παιχνιδι η ενα προγραμμα 3d σχεδιασης.

 

Αυτα... ελπιζω να μη κουρασα!

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Οσο για το

Καλά είναι πάντως να ψάχνουμε λίγο με το google πρίν ρωτήσουμέ κάτι, ειδικά για definitions και τέτοια
συμφωνοι, αλλα ειναι εξισου καλο να υπαρχουν καποια τετοια θεματα posted μεσα σε forums οπως εδω που διαβαζονται απο πολυ κοσμο. Εστω κι αν καποιος δεν σκοπευε να μαθει τι ειναι ολα αυτα, το να πεσει πανω κατα λαθος και να διαβασει δεν ειναι κακο. Επισης, οταν κανουμε δημοσια συζητηση διορθωνουμε τυχοντα λαθη που κανουμε και οι ιδιοι και δε θα τα ξεραμε αν δεν ερχοταν η αφορμη αυτης της συζητησης για να ψαχτουμε. Οποτε imho, ask away guys...
Δημοσ.

Αυτα... ελπιζω να μη κουρασα!

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Οσο για το συμφωνοι' date=' αλλα ειναι εξισου καλο να υπαρχουν καποια τετοια θεματα posted μεσα σε forums οπως εδω που διαβαζονται απο πολυ κοσμο. Εστω κι αν καποιος δεν σκοπευε να μαθει τι ειναι ολα αυτα, το να πεσει πανω κατα λαθος και να διαβασει δεν ειναι κακο. Επισης, οταν κανουμε δημοσια συζητηση διορθωνουμε τυχοντα λαθη που κανουμε και οι ιδιοι και δε θα τα ξεραμε αν δεν ερχοταν η αφορμη αυτης της συζητησης για να ψαχτουμε. Οποτε imho, ask away guys...[/quote']

 

oxi megale eisai korifi!!!...kalh h wikipedia den lew,alla pou na metafrazeis!!...einai kai kati periergoi oroi ilektronikoi stous opoious 8elontas k mh ta vriskoume bastounia!!:-D :-D

Δημοσ.

Όντως καλό είναι να υπάρχει 1 sticky θέμα όπου να επεξηγούνται τεχνικοί όροι οι οποίοι χρησιμοποιούνται στα 3d engines που λέμε-λέμε κ δεν ξέρουμε τι είναι.

Επίσης αυτό το άρθρο εξηγεί πολύ όμορφα το τι είναι anisotropic filtering , που χρησιμεύει κ γιατί προσδίδει τέτοια ρεαλιστικότητα στα γραφικά.

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1152380,00.asp

Δημοσ.

Λιγάκι άσχετο, αλλά χαίρομαι να βλέπω επιτέλους ενδιαφέρον και στη χώρα μας σε αυτό τον τομέα του computing, καιρός ήταν :)

Δημοσ.
Λιγάκι άσχετο, αλλά χαίρομαι να βλέπω επιτέλους ενδιαφέρον και στη χώρα μας σε αυτό τον τομέα του computing, καιρός ήταν :)

 

*wink wink nudge nudge* :)

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...