Super Moderators paredwse Δημοσ. 5 Ιουνίου 2006 Super Moderators Δημοσ. 5 Ιουνίου 2006 εεχχχμμμ....κοιταξε να δεις' date='αυτο ειναι πολυ μεγαλη κουβεντα....δηλαδη,κ εγω εχω προβλημα με τη θρησκεια,αλλα ομως,δεν ξερω αν θα ειχα προβλημα, αν μου παρουσιαζοταν η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ διδασκαλια του ανθρωπου Ιησου,κ το περιεχομενο της. Ισως, να με εβρισκε συμφωνο,ισως οχι! το ζητημα ειναι οτι η καταληξη ειναι ιδια! η θρησκεια ειναι πραγματι το οπιο του λαου... μονο κ μονο για αυτο, ειμαι στην "απεναντι πλευρα"! για να κρινω την θρησκεια αυτη καθαυτη,θα πρεπει πρωτα να μαθω ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ αρχες της, οι οποιες εξαιτιας καποιων ανεγκεφαλων λειτουργων της,χαθηκαν στον χρονο...[/quote'] Δεν επιθυμώ να εμπλακώ σε μια τέτοια κουβέντα γιατί: α) χρειάζεται νέο topic και β) θα καταντήσει ένα απίστευτο flame. Εν ολίγοις: Διαφωνώ με την προσέγγισή σου.
Fan Δημοσ. 5 Ιουνίου 2006 Δημοσ. 5 Ιουνίου 2006 Δηλαδή οι αρχαίοι ημών πρόγονοι ήσαν απολίτιστοι που έκαιγαν τους νεκρούς τους; A καλά αρχίσαμε πάλι τις παράξενες προσωπικές απόψεις για την ιστορία. Δηλαδή οι τάφοι στην Βεργίνα είχαν καμμένα πτώματα μέσα; (εκτός και αν εσύ θεωρείς πρόγονους σου τους Βίκινκς )
yiah Δημοσ. 5 Ιουνίου 2006 Δημοσ. 5 Ιουνίου 2006 σορρυ για το offtopic! αλλα βλεποντας το "Καυση Νεκρων" κολλητα και κατω ακριβως απο το "Microwave Cooking" μου ερχονται κατι ιδεες... :mrgreen: δεν ειναι πιο οικολογικο;
Super Moderators paredwse Δημοσ. 5 Ιουνίου 2006 Super Moderators Δημοσ. 5 Ιουνίου 2006 σορρυ για το offtopic! αλλα βλεποντας το "Καυση Νεκρων" κολλητα και κατω ακριβως απο το "Microwave Cooking" μου ερχονται κατι ιδεες... :mrgreen: δεν ειναι πιο οικολογικο; Καλά' date=' είσαι σοβαρός; Πού θα βρεθεί [b']τόσο μεγάλος[/b] φούρνος μικροκυμάτων;;;
Narayan Δημοσ. 5 Ιουνίου 2006 Δημοσ. 5 Ιουνίου 2006 A καλά αρχίσαμε πάλι τις παράξενες προσωπικές απόψεις για την ιστορία.Δηλαδή οι τάφοι στην Βεργίνα είχαν καμμένα πτώματα μέσα; (εκτός και αν εσύ θεωρείς πρόγονους σου τους Βίκινκς ) http://www.hellasres.gr/Greek/aiolos/Oi%20anemoi%20sti%20mithologia.htm Του Ζέφυρου και του Βορέα τη συνδρομή επικαλείται ο Αχιλλέας για να ανάψουν με την πνοή τους τη νεκρική πυρά του φίλου του' date=' του Πάτροκλου που έπεσε στην Τροία (Ομηρ. Ιλ. Ψ. 192 - 218). Την ικεσία του ήρωα την άκουσε η Ίρις και φτερωτή καθώς ήταν, έφτασε μεμιάς στα ανάκτορα του Ζέφυρου, όπου απάντησε και τους άλλους ανέμους συναγμένους σε κοινό συμπόσιο. Μόλις άκουσαν ο Ζέφυρος και Βορέας το μήνυμα της, "επεκτάθηκαν με θόρυβο, ταράζοντας τα σύγνεφα έμπροσθεν τους. Και ως διάβαιναν το πέλαγος απ' την σφοδρή πνοή τους σηκώνονταν τα κύματα και αμ' έφθασαν στην Τροία, έπεσαν μέσα στην πυρά κι εβρόντα ευθύς η φλόγα. Και ολονυκτίς απ' την πυράν, κι οι δύο φυσομανώντας τες φλόγες σήκωναν ψηλά" (ομηρ.ιλ.ψ. 212 - 218, μετάφρ. Ιάκ. Πολυλά).[/quote'] http://www.snhell.gr/kids/content.asp?id=182&cat_id=7 Ανέβηκε πάλι από τα βάθη της θάλασσας η θλιμμένη Θέτιδα και μοιρολόγησε τον ακριβογιό της. Μαζί της, κλάψανε γοερά και οι αδερφές της οι νεροκόρες. Η θεά Αθηνά άλειψε το νεκρό σώμα με τη θεϊκή αμβροσία, για να το φυλάξει απʼ τη φθορά ως την ώρα της ταφής.Δεκάξι μέρες κλαίγανε οι Έλληνες τον ισόθεο σύντροφο και τη δεκάτη εβδόμη μέρα, αφού πια χορτάσανε το κλάμα, τον ανεβάσανε στη νεκρική πυρά. Σε μια χρυσή λήκυθο, δώρο του Ηφαίστου, αποθέσανε την τέφρα του. Κι η λήκυθος θάφτηκε σʼ ένα ακρωτήρι ψηλό, στην ακτή του Ελλησπόντου. Δίπλα στον αγαπημένο του Πάτροκλο αναπαύθηκε ο Αχιλλέας. Κι ακόμα η Θέτιδα θρηνολογούσε. http://www.morbidoutlook.com/nonfiction/articles/2002_11_greekfuneral.html Both inhumation and cremation were practiced by the ancient Greeks. When a corpse was cremated, wine was used to extinguish the funeral pyre. A relative gathered the ashes and put them into an urn. Offerings of food and ointments were then made to the dead. These offerings were deposited in the grave or right next to the grave. From the eighth century B.C. through the Classical period, it was common to have an offering trench near the grave. The offerings were set on wooden planks and burned. Remnants of small animals, birds, burnt pottery and shells have been found. Δεν φταίμε εμείς αν κάποιοι στο Γυμνάσιο δεν προσέχανε στο μάθημα.
Lucifer Δημοσ. 5 Ιουνίου 2006 Δημοσ. 5 Ιουνίου 2006 Καλά' date=' είσαι σοβαρός; Πού θα βρεθεί [b']τόσο μεγάλος[/b] φούρνος μικροκυμάτων;;; Όταν δεν πάει ο Μωάμεθ στο βουνό.
kkardo91 Δημοσ. 5 Ιουνίου 2006 Δημοσ. 5 Ιουνίου 2006 lol!! Και πάλι θα θέλει πολύ δουλειά! Ποιός μ@λ@κ@ς θα τεμαχίζει τόση ώρα?? Για φαντάσου αν είναι ένας 1.80-1.90! Άσε πού θα κάψει φλάτζα ο φούρνος μικροκυμάτων! Σε αυτές τις περιπτώσεις καλύτερα ο φούρνος ή η σούβλα..
The_Judas Δημοσ. 5 Ιουνίου 2006 Δημοσ. 5 Ιουνίου 2006 Δεν φταίμε εμείς αν κάποιοι στο Γυμνάσιο δεν προσέχανε στο μάθημα. Ποιο μάθημα; Να 'ναι καλά το κράτος που δίνει προτεραιότητα σε άλλα πιο σημαντικά μαθήματα όπως αυτά των θρησκευτικών. Οσον αφορά την αρχαία Ελλάδα αποφεύγουν να δώσουν έμφαση στο φιλοσοφικό υπόβαθρο για να μην θίξουν ορισμένους... και περιορίζονται στην Ιλιάδα, την Οδύσσεια και σε άλλα εγκεκριμμένα από την εκκλησία έργα.
Fan Δημοσ. 6 Ιουνίου 2006 Δημοσ. 6 Ιουνίου 2006 Δεν φταίμε εμείς αν κάποιοι στο Γυμνάσιο δεν προσέχανε στο μάθημα. Και όλοι αυτοί που βρίσκονται θαμμένοι στον ελληνικό χώρο προ χριστιανικής εποχής τι είναι εξωγίηνοι; Εγώ δεν είπα ότι δεν υπήρχε σαν ιδέα η καύση των νεκρών αλλά συνήθως τους ενταφίαζαν τους νεκρούς. Δηλαδή η λέξη τύμβος, σαρκοφάγος κτλ υπάρχει μόνο από την Βυζαντινή εποχή και μετά; Οι τάφοι στην Βεργίνα, ο ομαδικός τάφος των πεσόντων στον Μαραθώνα, οι τάφοι των Μυκηναίων βασιλιάδων, ο τάφος του Αλέξανδρου στην Βαβυλώνα, οι ομαδικοι τάφοι των πεσόντων σε κάθε μάχη στην αρχαιότητα κτλ τι είναι; Είναι και αργά και βαριέμαι να ψάχνω να βρω παραπομπές... Θέλεις να πείς ότι ο ενταφιασμός των νεκρών είναι έθιμο το οποίο το έφερε ο χριστιανισμός; Θα τρελαθούμε τελείως μου φαίνετε. Χμμμμ, μάλλον κάποιος άλλος έχει μπερδέψει την μυθολογία με την πραγματική ιστορία
MariaTs. Δημοσ. 6 Ιουνίου 2006 Δημοσ. 6 Ιουνίου 2006 lol!! Και πάλι θα θέλει πολύ δουλειά! Ποιός μ@λ@κ@ς θα τεμαχίζει τόση ώρα?? Για φαντάσου αν είναι ένας 1.80-1.90! Άσε πού θα κάψει φλάτζα ο φούρνος μικροκυμάτων! Σε αυτές τις περιπτώσεις καλύτερα ο φούρνος ή η σούβλα.. Μα! Σε τι λεπτομέρεια κολάς βρε παιδί μου! Ορίστε... για τους απαιτητικούς:
Super Moderators paredwse Δημοσ. 6 Ιουνίου 2006 Super Moderators Δημοσ. 6 Ιουνίου 2006 Και όλοι αυτοί που βρίσκονται θαμμένοι στον ελληνικό χώρο προ χριστιανικής εποχής τι είναι εξωγίηνοι; Εγώ δεν είπα ότι δεν υπήρχε σαν ιδέα η καύση των νεκρών αλλά συνήθως τους ενταφίαζαν τους νεκρούς. Δηλαδή η λέξη τύμβος' date=' σαρκοφάγος κτλ υπάρχει μόνο από την Βυζαντινή εποχή και μετά; Οι τάφοι στην Βεργίνα, ο ομαδικός τάφος των πεσόντων στον Μαραθώνα, οι τάφοι των Μυκηναίων βασιλιάδων, ο τάφος του Αλέξανδρου στην Βαβυλώνα, οι ομαδικοι τάφοι των πεσόντων σε κάθε μάχη στην αρχαιότητα κτλ τι είναι; Είναι και αργά και βαριέμαι να ψάχνω να βρω παραπομπές... Θέλεις να πείς ότι ο ενταφιασμός των νεκρών είναι έθιμο το οποίο το έφερε ο χριστιανισμός; Θα τρελαθούμε τελείως μου φαίνετε. Χμμμμ, μάλλον κάποιος άλλος έχει μπερδέψει την μυθολογία με την πραγματική ιστορία [/quote'] Η αλήθεια είναι λίγο πιο περίπλοκη για τους απολογητές του χριστιανισμού: Σύμφωνα με την Catholic Encyclopedia, οι Έλληνες και οι Ρωμαίοι, ανάλογα με τις απόψεις τους για την επόμενη ζωή, είχαν και διαφορετική αντιμετώπιση σχετικά με την καύση ή την ταφή των νεκρών τους: όσοι πίστευαν σε μία μεταθανάτιο ύπαρξη ανάλογη της προθανάτιας έθαβαν τους νεκρούς τους, αφήνοντας μάλιστα τροφή στον τάφο για βρώση και για να τους συντροφεύσει στην επόμενη ζωή. Όσοι, από την άλλη, πίστευαν ότι με την εξαφάνιση του σώματος η ύπαρξη συνεχιζόταν με άλλη μορφή, προχωρούσαν στην καύση, όσο γρηγορότερα δε γινόταν αυτή τόσο πιο σύντομα θα πήγαινε η ψυχή στον κόσμο των σκιών. Ο Κικέρων (De Lege II, xxii) μας λέει ότι η καύση δεν υπερκέρασε ως πρακτική τον ενταφιασμό, ενώ οι πλέον μορφωμένοι από τους Ρωμαίους προτιμούσαν την ταφή. Κατά τον 5ο μΧ αιώνα, κυρίως λόγω της εξάπλωσης του χριστιανισμού, η πρακτική της καύσης των νεκρών είχε σχεδόν ολοκληρωτικά εγκαταλειφθεί.
lefterhs Δημοσ. 6 Ιουνίου 2006 Δημοσ. 6 Ιουνίου 2006 δηλαδή οι τάφοι στην Βεργίνα είχαν καμμένα πτώματα μέσα; Στους ταφους της Βεργινας βρεθηκαν τα οστα των βασιλεων μεσα σε λαρνακες (οπως αυτη με τον μακεδονικο ηλιο πανω) στις οποιες τοποθετηθηκαν' date=' [b'] αφου[/b] καηκαν οι νεκροι. Αυτη ηταν η πρακτικη στην Ελλαδα, οταν εκαιγαν τους νεκρους. Εβαζαν τα οστα τους σε λαρνακες ή υδριες και τις τοποθετουσαν στους ταφους. Μην μπερδευουμε την καυση αυτη με την πληρη απανθρακωση που ακολουθειται τις μερες μας.... Aπο μια βιογραφια του Φιλιππου (http://users.hol.gr/~dilos/ellada/11Philip_pdf.pdf ) διαβασε το χωριο για την ταφη του Φιλιππου στη σελιδα 447... Ο Αλέξανδρος φρόντισε αμέσως για την ταφή του πατέρα του σε λαμπρό τάφο. Σε ένα σημείο του μακεδονικού νεκροταφείου στις Αιγές έσκαψαν βαθιά για να κτισθεί υπόγειος μεγαλοπρεπής τάφος με προθάλαμο, κυρίως θάλαμο και τοξωτή σκεπή. Η πρόσοψη ήταν διακοσμημένη με δύο επιβλητικούς ιωνικούς ημικίονες ενώ στην ζωφόρο ζωγραφίσθηκε σκηνή κυνηγιού με καβαλάρηδες, ζώα και δέντρα. Ο καλλιτέχνης προσπάθησε να αποδώσει στις μορφές των κυνηγών τα πρόσωπα του Φιλίππου, του Αλεξάνδρου και άλλων φίλων και συγγενών. Στον θάλαμο κατασκεύασαν ειδική κυβοειδή σαρκοφάγο και τοποθέτησαν χρυσή λάρνακα μέσα στην οποία έβαλαν καλά καθαρισμένα, μετά την καύση, τα οστά του δολοφονημένου βασιλιά και από πάνω χρυσό στεφάνι από καρπούς και φύλλα βαλανιδιάς. ο τάφος του Αλέξανδρου στην Βαβυλώνα Ο ποιος? Βρηκες τον ταφο του Αλεξανδρου και δεν το λες τοσο καιρο να μην το ψαχνουν οι αρχαιολογοι τοσους αιωνες? Ειναι γνωστο εξαλλου οτι το ταρυχευμενο πτωμα του Αλεξανδρου στο δρομο για την Μακεδονια το εκλεψε ο Πτολεμαιος και το πηγε στην Αλεξανδρεια, στην προσπαθεια του να φανει ως ο πιο επιφανης διαδοχος. A καλά αρχίσαμε πάλι τις παράξενες προσωπικές απόψεις για την ιστορία. Δηλαδή οι τάφοι στην Βεργίνα είχαν καμμένα πτώματα μέσα; (εκτός και αν εσύ θεωρείς πρόγονους σου τους Βίκινκς) Χμμμμ' date=' μάλλον κάποιος άλλος έχει μπερδέψει την μυθολογία με την πραγματική ιστορία[/quote'] Επειδη σχολιαζεις με περισσια ευκολια τις αποψεις και τις γνωσεις των αλλων, πρεπει να ξερεις οτι η ημιμαθεια ειναι χειροτερη της αμαθειας.
antreaslam Δημοσ. 6 Ιουνίου 2006 Μέλος Δημοσ. 6 Ιουνίου 2006 Narayan ...καλα να παθεις...που απαντας με επιχειρηματα και παραπομπες! παρεδωσε, εχω την εντυπωση, οτι στη συγχρονη ρωμη ,ειδικα την εποχη Μ.χ, υπηρχαν τεραστιες διαμαχες σχετικα με το παραπανω ζητημα, γιατι η καθολικη εκκλησια προσπαθησε να επιβαλει την ταφη κ να καταργησει την καυση, προβαλλοντας την ταφη ως τον πιο....ομορφο τροπο να τελειωσει κανεις τη ζωη του (σημερα θα λεγαμε οτι την εκαναν ..."μοδα",μεσω των περιοδικων του κωστοπουλου ας πουμε),και προβαλλοντας αντιστοιχα την καυση ως βαρβαρο εθιμο (εξου κ το οτι οι πλουσιοι ρωμαιοι προτιμουσαν την ταφη). ηταν μια απο τις πολλες αλλαγες που προσπαθησε να επιφερει ο χριστιανισμος στην προσπαθεια του να επιβληθει....
Narayan Δημοσ. 6 Ιουνίου 2006 Δημοσ. 6 Ιουνίου 2006 Θέλεις να πείς ότι ο ενταφιασμός των νεκρών είναι έθιμο το οποίο το έφερε ο χριστιανισμός; Θα τρελαθούμε τελείως μου φαίνετε. Χμμμμ' date=' μάλλον κάποιος άλλος έχει μπερδέψει την μυθολογία με την πραγματική ιστορία [/quote'] Δεν είπα ποτέ κάτι τέτοιο, είπα πως δεν είναι δυνατόν να ταυτίσουμε τον πολιτισμό με την ταφή και πως η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία συσχέτισε τις έννοιες "αξιοπρέπεια" και "ταφή". Έχεις δίκιο, κάποιος έχει μπερδέψει τη μυθολογία με την ιστορία. Όταν κάποιος ισχυρίζεται πως είδε κάποιον να περπατάει επάνω στο νερό και να ανασταίνει τους νεκρούς, χωρίς να μπορεί να το αποδείξει, είναι μυθολογία. Όταν στις ανασκαφές βρίσκουμε τύμβους με την τέφρα των νεκρών σε δοχεία είναι πραγματική ιστορία. :mrgreen:
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.