tornado Δημοσ. 24 Μαΐου 2006 Δημοσ. 24 Μαΐου 2006 Μα καλά εσύ δεν παίζεσε. Η ευθύνη διάσωσης στο χώρο αυτό είναι ελληνική (κατά την Ελλάδα και τις διεθνής συνθήκες) Η Τουρκία διεκδηκεί να έχει και αυτη το δικαιωμα στη διάσωση. Μπορείς να μας πείς γιατί πιστεύεις ότι η διεκδίκηση της Τουρκίας είναι σωστή και την υποστηρίζεις; Έχεις πολύ παράξενες απόψεις για τα εθνικά θέματα. Fan, Δεν ειναι ακριβως τα πραγματα οπως τα σκεφτεσαι, Διαβασε ενα δημοσιευμα λιγες ημερες πριν το συμβαν. Οι στρατηγοί δείχνουν προς Ντόρα για την γκάφα Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΣΑΚΙΡΗ Νίπτουν τας χείρας τους, δείχνοντας προς το υπουργείο Εξωτερικών, οι αξιωματούχοι του υπουργείου Εθνικής Αμυνας ερωτώμενοι να σχολιάσουν το περιεχόμενο εγγράφου που, ούτε λίγο ούτε πολύ, αλλάζει τη μέχρι σήμερα πολιτική της Ελλάδας στο θέμα της έρευνας και διάσωσης. Αποφεύγοντας να απαντήσουν επί της ουσίας για το πώς το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Αμυνας συμφωνεί με θέσεις που αλλάζουν την πολιτική στο θέμα της έρευνας και διάσωσης, ο εκπρόσωπος του υπουργείου Αμυνας επαναλάμβανε σχεδόν πληκτικά ότι: «Η εθνική μας πολιτική στο θέμα της έρευνας και διάσωσης παραμένει σταθερά η ίδια τα τελευταία χρόνια. Είναι φυσικό ότι όταν έχουμε ένα ναυτικό ατύχημα και δίπλα βρίσκεται ένα τουρκικό πλοίο, θα προστρέξει για βοήθεια, αλλά ο συντονισμός των ενεργειών θα γίνεται από το ελληνικό κέντρο έρευνας και διάσωσης». Στο ερώτημα «γιατί τα επιτελεία δεν αντέδρασαν όταν τους γνωστοποιήθηκε το έγγραφο του ΥΠΕΞ, στο οποίο αναγράφεται ρητά ότι η Ελλάδα δεν έχει το αποκλειστικό δικαίωμα της έρευνας και διάσωσης στα διεθνή ύδατα του Αιγαίου;», ουδείς φάνηκε διατεθειμένος να απαντήσει, τόσο επισήμως όσο και ανεπισήμως. Πρέπει να σημειωθεί ότι στη σύσκεψη, πόρισμα της οποίας είναι το σχετικό έγγραφο του υπουργείου Εξωτερικών, μετείχαν όλα τα επιτελεία, όχι για να ενημερωθούν για την νέα πολιτική, αλλά για να χαράξουν την πολιτική που θα ακολουθηθεί σε επίπεδο ΝΑΤΟ στο συγκεκριμένο θέμα. Αυτό σημαίνει ότι τα επιτελεία είχαν και λόγο και θέση. Η μη αντίδρασή τους στο καταγεγραμμένο από το ΥΠΕΞ πόρισμα της σύσκεψης σαφώς σημαίνει ότι τουλάχιστον δεν διαφωνούν με αυτό. «Λάθος διατύπωση» Ανώτατοι αξιωματικοί, από την άλλη πλευρά, έδειχναν να μην μπορούν να καταλάβουν τι εννοεί στο έγγραφό του υπουργείο Εξωτερικών. Ελεγαν συγκεκριμένα ότι «το πιθανότερο είναι πως η διατύπωση είναι λάθος και δεν μπορούμε να το αξιολογήσουμε καθώς δεν έχουμε ενημερωθεί για οποιαδήποτε αλλαγή». Οταν τους ζητήθηκε να σχολιάσουν το πώς το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Αμυνας συμφώνησε σε μια τέτοια άποψη, προσπαθούσαν να πετάξουν το μπαλάκι στο υπουργείο Εξωτερικών υποστηρίζοντας ότι «εκείνο χαράζει την πολιτική και το υπουργείο Αμυνας την υλοποιεί». Σήμερα, σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος στα διεθνή ύδατα του Αιγαίου ισχύει ο κανόνας του πρώτου. Το πρώτο πλοίο που θα φτάσει στην περιοχή αναλαμβάνει επικεφαλής της έρευνας μέχρι να φτάσει στην περιοχή ελληνικό πλοίο, το οποίο αυτόματα παίρνει την ευθύνη της έρευνας και της διάσωσης διατηρώντας έτσι την αποκλειστικότητα της Ελλάδας στο συντονισμό. Με το χθεσινό έγγραφο του ΥΠΕΞ η Ελλάδα δεν έχει το αποκλειστικό δικαίωμα της έρευνας και διάσωσης στα διεθνή ύδατα του Αιγαίου, όμως η Τουρκία δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα που διαθέτει για έρευνα και διάσωση χωρίς την ελληνική συγκατάθεση! ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 10/05/2006
bandito Δημοσ. 24 Μαΐου 2006 Δημοσ. 24 Μαΐου 2006 Ξέρω οτι υπάρχουν κάποιοι στο insomnia που ασχολούνται με το θέμα. Έχω λοιπόν μερικές απορίες: α) Οι αερομαχίες εξυπηρετούν κανένα σκοπό; Δηλαδή, υπάρχει άτυπη "συμφωνία" μεταξύ των χωρών για να εκπαιδεύονται οι πιλότοι; β) Γίνονται αντίστοιχες παραβάσεις του Τουρκικου εναέριου χώρου απο Ελληνικά μαχητικά ή μόνο οι Τούρκοι κάνουν αυτό το παιχνίδι; γ) Αυτοί που παραβιάζουν τους διεθνείς ή και τους εθνικούς εναέριους χώρους χωρίς μάλιστα να τηρούν τους κανόνες της πολιτικής αεροπορίας, δεν έχουν κυρώσεις; Μπορώ εγώ επειδή έτσι μου ήρθε να πετάω σε ύψος που δεν μου επιτρέπεται , θέτοντας σε κίνδυνο και πολιτικές πτήσεις; Είμαι προφανώς αντίθετως με το να βγάζουμε το γιαταγάνι και να σφάζουμε όποτε οι Τούρκοι έχουν όρεξη για παιχνιδάκια, αλλα δεν μπορώ να καταλάβω αν υπάρχει κάποιος διπλωματικός τρόπος να τους στριμώξουμε.
marios1957 Δημοσ. 24 Μαΐου 2006 Δημοσ. 24 Μαΐου 2006 ...αλλα δεν μπορώ να καταλάβω αν υπάρχει κάποιος διπλωματικός τρόπος να τους στριμώξουμε. Παλιό Νατοϊκό απόφθεγμα: "Δός μου Τούρκο διπλωμάτη και Έλληνα στρατιώτη"...
bandito Δημοσ. 24 Μαΐου 2006 Δημοσ. 24 Μαΐου 2006 Παλιό Νατοϊκό απόφθεγμα: "Δός μου Τούρκο διπλωμάτη και Έλληνα στρατιώτη"... Δηλαδη....μόνο αν κάνουμε πόλεμο μπορούμε να κερδίσουμε απο αυτή την υπόθεση; Αν τους ρίχναμε 2-3 μαχητικά, σπάγαμε τον Τούρκο στο ξύλο και τον στέλναμε πίσω τουλούμιασμένο, θα κερδίζαμε τίποτα ή θα μπαιναμε σε μπελάδες;
Fan Δημοσ. 24 Μαΐου 2006 Δημοσ. 24 Μαΐου 2006 Αν τους ρίχναμε 2-3 μαχητικά' date=' σπάγαμε τον Τούρκο στο ξύλο και τον στέλναμε πίσω τουλούμιασμένο, θα κερδίζαμε τίποτα ή θα μπαιναμε σε μπελάδες;[/quote'] Ότι ακριβώς θα συμβεί και τώρα.Τίποτα απολύτως. Θα συνεχίσουμε όπως είμασταν και πριν το ατύχημα. Λες και δεν έγινε τίποτα.
Prince_7 Δημοσ. 24 Μαΐου 2006 Δημοσ. 24 Μαΐου 2006 Σε μπελαδες ειμαστε ετσι κι αλλιως.Απο τη μια οι πολιτικοι μας,απο την αλλη τα αγορακια που κοιτανε να φυγουν απο Ελλαδα λεει...Το λετε κιολας ρε... ΛΕΒΕΝΤΕΣ...
Kandinsky Δημοσ. 24 Μαΐου 2006 Δημοσ. 24 Μαΐου 2006 Δηλαδη....μόνο αν κάνουμε πόλεμο μπορούμε να κερδίσουμε απο αυτή την υπόθεση; Έτσι που τα έχουν κάνει οι πολιτικοί, μάλλον για lose-lose την κόβω τη δουλειά γιατί πλέον δεν εξαρτάται κανείς μόνον από τη λεβεντιά και την πίστη στα ιδανικά αλλά και από υπερσύγχρονα οπλικά συστήματα και φυσικά την αεροπορία. Απ' όσο έχω ακούσει παλιότερα, σχέδιο των Τούρκων σε περίπτωση που γίνει χοντρή κατάσταση είναι να καταλάβουν κάποιο ακριτικό ελληνικό νησί (μάλλον για Καστελλόριζο το βλέπω) και μετά ψάξε βρες τί γίνεται. Παλιοκατάσταση. Τόσο εμείς όσο και αυτοί, εχουμε τη δυνατότητα να πληξουμε με τις πυροβολαρχίες τουλάχιστον 20-30 χλμ απόσταση οπότε γρήγορα γρήγορα, καταλαβαίνουμε ότι θα γίνει χαμός στα νησιά κοντά στα τουρκικά παράλια όπως και σε Ορεστιάδα, Αλεξανδρούπολη και Αδριανούπολη. Άστα να πάνε. Δε θέλω ούτε να το σκέπτομαι τί έκταση μπορεί να λάβει ένας πόλεμος έστω και λίγων ημερών. Αρκεί να σου πω ότι σε Πέλεκυ που κάναμε στο στρατόπεδο στην Κομοτηνή, για 2 ώρες (!) έψαχναν να βρουν ανθρώπους που ειχαν απολυθεί! Βέβαια, όπως έχω ξαναπεί, τα ίδια σκατά είναι κι οι από εκεί οποτε σε περιπτωση πολέμου θα γίνει πανζουρλισμός...
nmtray2 Δημοσ. 24 Μαΐου 2006 Δημοσ. 24 Μαΐου 2006 Υπαρχει περιπτωση να γινει αλλου ειδους πολεμος εκτος απο δολιοφθορες (ενθεν και κακειθεν)? Νομιζω κι οι δυο μπορουν να αντξουν μια βδομαδα (βαρια,βαρια) οικονομικα.
NickTheGreek Δημοσ. 25 Μαΐου 2006 Δημοσ. 25 Μαΐου 2006 Ότι ακριβώς θα συμβεί και τώρα.Τίποτα απολύτως. Θα συνεχίσουμε όπως είμασταν και πριν το ατύχημα. Λες και δεν έγινε τίποτα. Tι λες ρε συ?Σοβαρα?Ποιος σου το πε αυτο?Μια σπιθα αρκει για να γινει πολεμος κατι που φανηκε με τα ιμια.Και σε περιπτωση που δεν ξερεις οι Τουρκοι εχουν να χασουν απο εναν πολεμο 100 φορες λιγοτερα απ οτι θα χασουμε εμεις.Ασε που στην Τουρκια συνκυβερνα κι ο στρατος και κανει οτι του γουσταρει. Αν καταριψουμε Τουρκικο μαχητικο (το εχουμε κανει ηδη) κι αυτο καταπεσει σε διεθνει χωρικα υδατα και παραλληλα βρεθουνε αποδεικτικα στοιχεια που να αποδεικνυουν οτι οντως καταριφθηκε απο δικο μας πυραυλο,ξερεις τι εχουμε να παθουμε μετα σαν κρατος?Ολος ο κοσμος εναντιον μας θα στραφει.Και δεν προκειται να ξανασηκωσουμε κεφαλι.Θα τρωμε τις σφαλιαρες και θα λεμε κι ευχαριστω. Παραβιασεις κανουνε κι αυτοι κι εμεις,Αυτοι ισως κανουν περισσοτερες κυριως γιατι χρειαζονται περισσοτερη εκπαιδευση.Μην κοιτας που τα καναλια δεν λενε τιποτα για τα δικα μας.Μεχρι την Αγκυρα εχουμε φτασει.Κι αν δεν ξερετε ποσο μακρια ειναι η αγκυρα παρτε ενα χαρτη να δειτε.Καθαρα απο τυχη δεν εχουν υπαρξει κι αλλα δυστηχηματα με τοσες συμπλοκες που γινονται καθημερινα.
NickTheGreek Δημοσ. 25 Μαΐου 2006 Δημοσ. 25 Μαΐου 2006 α) Οι αερομαχίες εξυπηρετούν κανένα σκοπό; Δηλαδή' date=' υπάρχει άτυπη "συμφωνία" μεταξύ των χωρών για να εκπαιδεύονται οι πιλότοι; [/quote'] Εχω γνωστο που πεταγε παλια με F5.Απο οσα μου χε πει,την δεκαετια του 80 οι Τουρκοι ηταν τοσο ασχετοι που η αναλογια ηταν 1 δικος μας για 2 - 2,5 δικους τους.Χρησιμοποιουν τις παραβιασεις για πολιτικους,αλλα κυριως για εκπαιδευτικους σκοπους.Στις μερες μας η αναλογια αυτη εχει μικρυνει αρκετα,αλλα οι δικοι μας εξακολουθουν να ειναι καλυτεροι απο δαυτους.
NickTheGreek Δημοσ. 25 Μαΐου 2006 Δημοσ. 25 Μαΐου 2006 Οσο για τον αλλον που στην θεση του 2ου F-16 θα ανοιγε πυρ,ετσι και μετα ξεσπαγε πολεμος,εγω θα ανοιγα πυρ εναντιον σου.
Fan Δημοσ. 25 Μαΐου 2006 Δημοσ. 25 Μαΐου 2006 Παραβιασεις κανουνε κι αυτοι κι εμεις' date='Αυτοι ισως κανουν περισσοτερες κυριως γιατι χρειαζονται περισσοτερη εκπαιδευση.Μην κοιτας που τα καναλια δεν λενε τιποτα για τα δικα μας.Μεχρι την Αγκυρα εχουμε φτασει.Κι αν δεν ξερετε ποσο μακρια ειναι η αγκυρα παρτε ενα χαρτη να δειτε.Καθαρα απο τυχη δεν εχουν υπαρξει κι αλλα δυστηχηματα με τοσες συμπλοκες που γινονται καθημερινα.[/quote'] Και εσύ που το ξέρεις ότι έχουμε φτάσει εώς την Αγκυρα; Το έχεις διαβάσει πουθενά ή ακούς τα army legends (κατά το urban legends ); Αντε γιατί σε λίγο θα ακούσουμε ότι αποβιβάζονται και έλληνες ΟΥΚαδες στην Τουρκία και πλακώνουν στο ξύλο όποιον έκανε καμιά μαλακία.
Greg7vas Δημοσ. 25 Μαΐου 2006 Δημοσ. 25 Μαΐου 2006 Μεχρι την Αγκυρα εχουμε φτασει. Δεν το αμφισβητω,αλλα θελω να μου παραθεσεις μια μη τουρκικη πηγη η εστω link,αν θελεις βεβαια να σε παιρνουμε και καθολου στα σοβαρα.
privateer Δημοσ. 25 Μαΐου 2006 Δημοσ. 25 Μαΐου 2006 Ώρα 12.00 μ.μ. Αεροπορική Βάση Σούδας, 115 Πτέρυγα Μάχης. Το ζεύγος αεροσκαφών επιφυλακής (scramble) F-16C Block 52+ της 343 Μοίρας, απογειώνεται κατόπιν εντολής του Εθνικού Κέντρου Αεροπορικών Επιχειρήσεων (ΕΚΑΕ) για να αναγνωρίσει σχηματισμό αεροσκαφών που δεν είχαν υποβάλλει σχέδιο πτήσης και κινούνταν εντός του FIR Αθηνών. Η απογείωση γίνεται όταν τα άγνωστα ίχνη βρίσκονταν σε απόσταση 40 ναυτικών μιλίων (ν.μ.) βόρεια-βορειοανατολικά της Ρόδου. Ώρα 12.37 μ.μ. Τα δύο ελληνικά F-16 Block 52+ αποκτούν οπτική επαφή με τον τουρκικό σχηματισμό που αποτελείται: -ένα αεροσκάφος τακτικής αναγνώρισης RF-4E Phantom II της 113ης Μοίρας με κωδικό κλήσης «Isik» που εδρεύει στην 1η Βάση Αεριωθουμένων (1 AJU), στο Εσκί Σεχίρ (όπου και η έδρα της 1ης Τουρκικής Διοίκησης Τακτικών Αεροπορικών Δυνάμεων- Turk Hava Kuvvetleri Komutanligi-1 THKK) © Lockheed Martin -δύο μαχητικά F-16C της 192 Μοίρας (Filo) με κωδικό κλήσης «Kaplan» της 9ης Βάσης Αεριωθουμένων (9 AJU) που εδρεύει στην αεροπορική Βάση Μπαλικεσίρ. Για τη συγκεκριμένη αποστολή ο σχηματισμός είχε απογειωθεί από το προκεχωρημένο αεροδρόμιο Ντάλαμαν πλησίον της Αλικαρνασσού. Σκοπός του ήταν η αεροφωτογράφιση της Ανατολικής Κρήτης, περιοχής στην οποία βρίσκονται ανεπτυγμένα τα ελληνικά αντιαεροπορικά συστήματα μακρού βεληνεκούς S-300 PMU 1. Επισημαίνεται ότι η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται σχεδόν σε μηνιαία βάση από την Τουρκική αεροπορία. Την ίδια χρονική περίοδο σε απόσταση 10,5 ν.μ. από το Ηράκλειο Κρήτης επιχειρούσε η τουρκική φρεγάτα F250 Muavenet τύπου Knox. Ώρα 12.40 μ.μ. Οκτώ (8) ν.μ. ανατολικά της Καρπάθου, δηλαδή ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΧΩΡΟΥ, σε ύψος 27.000 ποδών, οι Έλληνες χειριστές διαπιστώνοντας ότι το τουρκικό φωτοαναγνωριστικό αεροσκάφος ακολουθείται σε απόσταση 7 ν.μ. από δύο συνοδά μαχητικά που έχουν διαχωρισμό μεταξύ τους 4-5 ν.μ. εφαρμόζουν τη συνήθη γιʼ αυτές τις περιπτώσεις πρακτική. Διέρχονται μεταξύ του ζεύγους των τουρκικών μαχητικών και ενώ αποκτούν τακτικό πλεονέκτημα, τα αναγνωρίζουν ενώ παράλληλα έχουν την κινηματική δυνατότητα να τα υποχρεώσουν να συμμορφωθούν προς τις οδηγίες του αεροπορικού ελέγχου. Οι ενέργειες των ελληνικών μαχητικών αναγκάζουν τα τουρκικά μαχητικά σε επικίνδυνους ελιγμούς οι οποίοι σκοπό έχουν, αφενός να αποτύχει η προσπάθεια των ελληνικών μαχητικών να αποκτήσουν τακτικό πλεονέκτημα και αφετέρου να προσεγγίσουν το αναγνωριστικό RF-4E. Ο νούμερο 1 του ελληνικού σχηματισμού εμπλέκεται με το προπορευόμενο από τα συνοδά τουρκικά μαχητικά σε σειρά ελιγμών και καταφέρνει να αποκτήσει πλεονεκτική θέση. Κατά την διάρκεια της αερομαχίας, τα πέντε αεροσκάφη εξέρχονται του Ε.Ε.Χ. Ο Τούρκος χειριστής Χαλιλ Ιμπραχίμ Οζντεμίρ για να σπάσει τον εγκλωβισμό - η απόσταση μεταξύ των δύο αεροσκαφών είχε μειωθεί στα 600 πόδια, που σημαίνει ότι μπορούσε να γίνει χρήση μόνο πυροβόλων– προειδοποιούμενος από τον χειριστή του άλλου αεροσκάφους (παρά το γεγονός ότι οι φωνητικές επικοινωνίες των Τούρκων χειριστών γίνονταν μέσω ασυρμάτων HAVE QUICK Mode 4 με κρυπτογράφηση τα ελληνικά συστήματα ηλεκτρονικής συλλογής πληροφοριών ΤΙΣ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΚΛΕΨΕΙ) πραγματοποιεί βίαιο ελιγμό διαφυγής προς τα αριστερά. Ο Έλληνας χειριστής επανατοποθετείται και με επιδεξιότητα κατορθώνει εκ νέου να βρεθεί σε πλεονεκτική θέση. Ώρα 12.45 μ.μ. Νέος βίαιος ελιγμός του Τούρκου χειριστή έχει ως αποτέλεσμα -λόγω της εγγύτητας και της υψηλής ταχύτητας των δύο αεροσκαφών- η ουρά του τουρκικού F-16 να προσκρούσει στην καλύπτρα του ελληνικού μαχητικού. Αντιλαμβανόμενος τη σύγκρουση ο Τούρκος χειριστής προχώρησε σε άμεση εγκατάλειψη του αεροσκάφους. Αμέσως μετά ακολούθησαν δύο εκρήξεις που έγιναν επιβεβαιωμένα αντιληπτές από αεροσκάφος των Αιγυπτιακών Αερογραμμών (Egypt Air) που πετούσε σε ύψος 2.000 ποδών πάνω από εμπλεκόμενα μαχητικά. Ο Νούμερο 2 του ελληνικού ζεύγους ενημερώνει για τις συνθήκες τα προϊστάμενα κλιμάκια διοίκησης και από μία πρώτη αξιολόγηση της κατάστασης εκτιμάται ότι πιθανότατα ο χειριστής που χρησιμοποίησε το σύστημα εγκατάλειψης ήταν Τούρκος. Ώρα 12.47 μ.μ. Το Εθνικό Σύστημα Αεροπορικού Ελέγχου ανιχνεύει σήμα εγκατάλειψης αεροσκάφους F-16, ειδοποιεί το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ), συνεγείρει τα ελληνικά μέσα διάσωσης και καλεί παραπλέοντα εμπορικά πλοία να παράσχουν κάθε δυνατή βοήθεια. Ταυτόχρονα δίνεται εντολή για να απογειωθούν δύο ελικόπτερα AS 332C1 Super Puma από Ρόδο και Ηράκλειο. Ώρα 12.55 μ.μ. © PNZ Απογειώνεται ελικόπτερο επιφυλακής AS 332C1 Super Puma από τη Ρόδο. Ώρα 12.56 μ.μ. Απογείωση ελικόπτερου επιφυλακής AS 332C1 Super Puma από το Ηράκλειο. Ώρα 13.00 μ.μ. Δια της υπηρεσιακής οδού υποβάλλεται αίτημα του αρχηγού των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων στρατηγού Χιλμί Οζκιόκ, όπως τουρκικό ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης περισυλλέξει τον Τούρκο χειριστή. Παράλληλα η Πολεμική Αεροπορία, τίθεται σε συναγερμό, απογειώνοντας, όλα τα αεροσκάφη επιφυλακής και θέτοντας σε υψίστη ετοιμότητα τις δυνάμεις της. Περίπου 40 ελληνικά μαχητικά, βρίσκονται στον αέρα, αναμένοντας τις εντολές τις πολιτικής ηγεσίας της χώρας και κάνουν κύκλους σε περιοχές αναμονής πάνω από την ευρύτερη περιοχή Αράξου-Ανδραβίδας-Ιονίου και των Κυκλάδων. Από την άλλη πλευρά του Αιγαίου η τουρκική Αεροπορία, έχει απογειώσει περί τα 80 μαχητικά. Ιδιαίτερη επισήμανση θα πρέπει να γίνει για τα τρία ζεύγη τουρκικών μαχητικών τα οποία έχουν «κλειδώσει» την περιοχή του ατυχήματος, συμμετέχοντας σε τυπική αποστολή CSAR, ΔΗΛΑΔΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΣΕ ΕΧΘΡΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ, σε συνεργασία με τουρκικά ελικόπτερα έρευνας-διάσωσης και πλωτά μέσα. Ώρα 13.04 μ.μ. Αεροσκάφος C-130Η Hercules της 356 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης εξοπλισμένο με συλλογές διάσωσης απογειώνεται από την αεροπορική βάση της Ελευσίνας. Ώρα 13.15 μ.μ. Το ελληνικό ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης AS 332C1 Super Puma, το οποίο κινούμενο με ταχύτητα περί τους 120 κόμβους (ν.μ./ώρα) προερχόμενο από την Ρόδο, προσεγγίζει το σημείο προσθαλάσσωσης του Τούρκου χειριστή 21 ν.μ. νοτιοανατολικά της Καρπάθου. Εκεί ζητεί εντολές από το Κέντρο Επιχειρήσεων, το οποίο δεν του δίνει εντολή άμεσης περισυλλογής του Τούρκου χειριστή, διότι η πολιτική και στρατιωτική της χώρας εξετάζει το τουρκικό αίτημα. Δηλαδή το ελληνικό ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης βρισκόταν στο σημείο της προσθαλάσσωσης του χειριστή τουλάχιστον 10 λεπτά πριν την περισυλλογή του από το παραπλέον εμπορικό πλοίο. Γεγονός που σημαίνει ότι οικειοθελώς η ελληνική πλευρά διατήρησε απλώς και μόνο τον συντονισμό παραχωρώντας τη διάσωση σε ΟΥΔΕΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ. Ώρα 13.25 μ.μ. Ο Τούρκος χειριστής περισυλλέχτηκε από το ιαπωνικών συμφερόντων (ιδιοκτησία της εταιρίας Yamamaru) πλοίο μεταφοράς υγραερίου «GAS CENTURY» με σημαία Παναμά και Φιλιππινέζο πλοίαρχο. Το πλοίο συμμετείχε στις έρευνες κατόπιν εντολής του ΕΚΣΕΔ (Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης). Ώρα 13.30 μ.μ. Το ελληνικό AS 332C1 Super Puma κάνει την εμφάνιση του πάνω από το «GAS CENTURY», μετά την περισυλλογή του Τούρκου πιλότου από το εμπορικό πλοίο. Ώρα 13.40 μ.μ. Στην περιοχή φτάνει πλωτό του Λιμενικού Σώματος από το Λιμεναρχείο Καρπάθου. Ο κυβερνήτης του πλωτού του Λιμενικού Σώματος και δύο διασώστες ανεβαίνουν στο εμπορικό πλοίο για να παράσχουν βοήθεια στον Τούρκο χειριστή. Ο Τούρκος χειριστής ισχυριζόμενος ότι είναι σε άρτια φυσική κατάσταση αρνείται τη βοήθεια και μάλιστα προσπαθεί να χρησιμοποιήσει το ατομικό του περίστροφο. (Ας σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια οι Τούρκοι χειριστές που επιχειρούν πάνω από το Αιγαίο, στον εξοπλισμό του περιλαμβάνεται πιστόλι Heckler & Koch P9 με δύο γεμιστήρες με 8 σφαίρες έκαστος). Η αψυχολόγητη ενέργεια του Τούρκου προκαλεί την αντίδραση του πληρώματος του εμπορικού πλοίου οι οποίοι αποσοβούν οποιαδήποτε πιθανότητα χρήσης του όπλου αδρανοποιώντας τον. Ώρα 14.05 μ.μ. Σύμφωνα με το ΓΕΕΘΑ, κατόπιν υποβολής σχετικού αιτήματος από τις τουρκικές αρχές, τουρκικό ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης μάχης AS 532 2AL Cougar παραλαμβάνει τον Τούρκο χειριστή. Ώρα 17.55 μ.μ. Η επίσημη αντίδραση της ελληνικής πλευράς έρχεται με την ανακοίνωση του ελληνικού ΓΕΕΘΑ (έχει ήδη δημοσιευθεί στην πύλη Defencenet.gr) που εκδόθηκε ΠΕΝΤΕ ΩΡΕΣ μετά το περιστατικό!
joef_gr Δημοσ. 25 Μαΐου 2006 Δημοσ. 25 Μαΐου 2006 ωραια ολη η ιστορια σου Privateer και σιγουρα κατατοπιστικη! αλλα τι παιζει να γινει τωρα? οι τουρκοι τι λενε? το οτι τραβηξε οπλο ο αλλος γιατι δεν το αναφερουν πουθενα??
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.