Προς το περιεχόμενο

Μουσουλμάνα υποψήφια για υπερνομαρχία!


Fan

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Tα πράγματα είναι απλά. Τα κόμματα όπως ήδη πολύ σωστά αναφέρθηκε, θα κάνουν τα πάντα για να πιάσουν πέντε ψήφους παραπάνω. Αν υπήρχε μεγάλη εβραϊκη κοινότητα, θα έβαζαν εβραίο υποψήφιο, αν υπήρχε αντίστοιχη βουδιστική, το ίδιο, κοκ. Το ότι η πρόθεση τους δεν είναι αγνή, είναι νομίζω γνωστό τοις πάσι.

 

Επειδή έμεινα για σχεδόν ένα χρόνο λόγω στρατού στην Κομοτηνή, είδα το θέμα με τους Μουσουλμάνους από κοντά και μπορώ να πω ότι έχουμε φτάσει σε ένα σημείο που καμμία πλευρά δεν είναι διατεθειμένη να δείξει καλή πρόθεση. Θυμάμαι πχ ότι αρκετές απ' τις καφετέριες της Κομοτηνής ανήκαν σε μουσουλμάνους μια και ακουγόταν ότι έπαιρναν επιδοτήσεις απ' την τούρκικη πρεσβεία, ενώ παράλληλα τα περισσότερα μουσουλμανικά σπίτια είχαν δορυφορική κεραία για να πιάνουν Τουρκία. (Εντύπωση μου είχε κάνει, την πρώτη φορά που πέρασα από μια καφετέρια και είχε μέσα μια σημαία του Ολυμπιακού και μια της Γαλατασαράι!) Οι Χριστιανοί λοιπόν, παραπονούνταν γι' αυτο, ενώ απ' την άλλη, οι Μουσουλμάνοι, είχαν επίσης αρκετά παράπονα διότι σε πολλές περιπτώσεις δεν αντιμετωπίζονταν ως Έλληνες πολίτες και ο μεγάλος όγκος του πληθυσμού έμενε παραγκωνισμένος, οπως περίπου οι Τσιγγάνοι. Για του λόγου το αληθές, αρκεί να σας πω το πολύ απλό παράδειγμα : Το πεδίο βολής των πυροβόλων των 155 mm που ήμουν, περιελάμβανε μέσα 1-2 μουσουλμανικούς οικισμούς. Κάθε φορά λοιπόν που κάναμε βολή, διώχναμε τους ανθρώπους απ' το χωριό, πλήρης εκκένωση δλδ! (για το καλό τους φυσικά). Και τα ερωτήματα αμείλικτα : Γιατί φτάσαμε στο σημείο να υπάρχουν σχέδια που ανέφεραν αντιμετώπιση κρίσης στην πόλη του 53% Μουσουλμάνων? Γιατί φτάσαμε στο σημείο οι Πομάκοι (που εξαπανέκαθεν, ΔΕΝ ήταν Τούρκοι) να ρίχνουν με τα αεροβόλα στους σκοπούς μας για πλάκα? Γιατί αποφεύγεται να πηγαίνουν οι Μουσουλμάνοι στο 4ο ΣΣ (εκτός κι αν έχουν χοντρό βύσμα)?

 

Το μεγάλο ερώτημα όμως, η απάντηση του οποίου εξηγεί όλα τα παραπάνω είναι το εξής : Γιατί το ελληνικό κράτος τόσα χρόνια δεν προσπάθησε να ενσωματώσει αυτούς τους ανθρώπους στην ανεξίθρησκη (υποτίθεται) ελληνική κοινωνία και τους άφησε βορά στην προπαγάνδα και τους απεσταλμένους της Τουρκίας και γιατί εφόσον θέλει να λογίζεται ως πιό προηγμένο και προοδευτικό κράτος, δεν έκανε τίποτα, παρά μάντρωσε όλους αυτούς τους ανθρώπους σε συγκεκριμένες περιοχές?

 

Απάντηση : Διότι πολύ απλά, δεν είμαστε όσο ανεξίθρησκοι πιστεύουμε, πολύ απλά η Εκκλησία ποτέ δεν θα δεχόταν και δεν δέχεται την ύπαρξη άλλων θρησκειών ή αιρέσεων στον Ελλαδικό χώρο. Ναι, αλλά είναι Έλληνες πολίτες! Τί θα τους πεις δλδ, "εσύ έχεις λιγότερα δικαιώματα επειδή δεν είσαι Χριστιανός"? Πώς θα το κάνεις αυτό? Με ποιά λογική? Είσαι εν δυνάμει προδότης επειδή είσαι Μουσουλμάνος?

 

Να λοιπόν που φτάνουμε σε τέτοιου τύπου φαινομενικά αδιέξοδα, που ταλανίζουν τον μικρόψυχο κόσμο μας και δείχνουν ξεκάθαρα τις πραγματικές διαστάσεις της κοινωνίας μας. Και το λέω αυτό, διότι πολύ σωστά ειπώθηκε η ερώτηση, "γιατί ειδικά να ανοίξει θέμα για την συγκεκριμένη?", απ' τη στιγμή που έχουμε δει στην πολιτική, ειδικά τα τελευταία χρόνια κάθε είδους φρούτο? Μόνο την Τζούλια Αλεξανδράτου δεν έχουμε δει, αλλά να μου πεις είναι πολύ φρέσκια, άσε για τις επόμενες εκλογές.

 

27 χρονών, όσο κι αν φαντάζει μικρή ηλικία, μπορεί να είσαι ήδη μάνατζερ στο χώρο σου. Δεν ξέρω βέβαια τί επαγγέλεται η δεσποινίς αλλά ούτε και με νοιάζει ακόμα και γραμματέας να είναι, διότι ειδικά η υπερνομαρχία είναι μια υπερμπαρούφα του κερατά που μόνο αγράμματος και άνθρωπος με λοβοτομή δεν μπορεί να φέρει τα καθήκοντα του εις πέρας.

 

Ας πούμε τα πράγματα με τ' όνομα τους ρε παιδιά. Το πρόβλημα είναι ότι δεν ανεχόμαστε τους έχοντες άλλη θρησκεία, έτσι δεν είναι? Γιατί δεν το λέτε ανοιχτά όσοι το υποστηρίζετε?

 

Και ξέρετε ποιό είναι το κρίμα? Ότι σε παλαιότερες εποχές, τα πράγματα ήταν πιό εντάξει. Στη Θεσσαλονίκη πχ, υπήρχε η μεγαλύτερη συγκέντρωση Εβραίων, ενώ και οι Μουσουλμάνοι ανά την Ελλάδα ήταν αρκετοί, και παρ' όλα αυτά, οι άνθρωποι ζούσαν πιό απλά, συνυπήρχαν με πολύ λιγότερα στεγανά.

  • Απαντ. 339
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Όσον αφορά την ρήση ότι "οι μουσουλμάνοι της Ελλάδας είναι Τούρκοι", δεν συμφωνώ και παραπέμπω ευθέως στους Πομάκους και την ιστορια τους.

 

Παραθέτω :

 

"Οι Πομάκοι, κατοικούν στη Θράκη στον ορεινό όγκο της Ροδόπης εδώ και χιλιάδες χρόνια. Η οροσειρά Ροδόπη βρίσκεται στο μεγαλύτερο μέρος της μέσα στη Βουλγαρία και οι περισσότεροι Πομάκοι ζουν εκεί ενώ η πλειοψηφία τους στην Ελλάδα βρίσκεται στο νομό Ξάνθης. Ο πληθυσμός των Πομάκων υπολογίζεται γύρω στις 350.000 από αυτούς όμως μόνο οι 35.000 κατοικούν στην Ελλάδα. Οι υπόλοιποι βρίσκονται στη Βουλγαρία.

 

Έχουν θρησκεία Μωαμεθανική και ασχολούνται κυρίως με την καπνοκαλλιέργεια, την κτηνοτροφία και την δασική εκμετάλλευση. Αγαπούν πολύ τον τόπο τους, την ελευθερία και τη μουσουλμανική θρησκεία τους. Διατηρούν φανατικά τα πατροπαράδοτα έθιμά τους. Ντύνονται με τις ωραιότατες τοπικές ενδυμασίες τους. Τραγουδούν τα δικά τους δημοτικά τραγούδια. Ζουν φτωχικά πάνω στα οροπέδια, στις βουνοπλαγιές και μέσα στις κοιλάδες της Ροδόπης, μακριά από τις πόλεις και τον σύγχρονο πολιτισμό, αλλά είναι υγιείς, εργατικοί, φιλότιμοι, φιλήσυχοι και πρόσχαροι άνθρωποι.

 

Για την προέλευσή τους οι γνώμες διαφέρουν. Το θέμα έχει διαστρεβλωθεί και από πολιτικές ή εθνικιστικές σκοπιμότητες, αφού οι Πομάκοι έχουν γίνει αντικείμενο διεκδίκησης από Ρουμάνους, Βούλγαρους και Τούρκους. Όχι όμως και από μας τους Έλληνες, που επιμένουμε μέχρι τώρα στην ορθόδοξη χριστιανική καθαρότητα ως βασικότατο εθνικό μας χαρακτηριστικό, κάτι που από κάθε άποψη είναι λάθος.

 

§ Κατά τους Ρουμάνους, οι Πομάκοι είναι απομεινάρι αρχαίου θρακικού φύλου το οποίο διαδοχικά εκρωμαίστηκε, εκσλαβίστηκε και εξισλαμίστηκε.

 

§ Οι Βούλγαροι βασίστηκαν στο γλωσσικό ιδίωμα των Πομάκων, το οποίο σε ποσοστό 50% έως 70% ανάλογα με τις διάφορες γλωσσικές εκτιμήσεις είναι σλαβογενές.

 

§ Οι Τούρκοι στηρίχτηκαν στη θρησκεία των Πομάκων. Πρόκειται για μια ακόμη επιβεβαίωση του γεγονότος ότι η επιδιωκόμενη μέχρι σήμερα συγκρότηση του νεοτουρκικού έθνους μετά την κατάρρευση της οθωμανικής αυτοκρατορίας, βασίστηκε κυρίως στη θρησκεία..

 

§ Οι Έλληνες υποστηρίζουμε και αποδεικνύουμε φυσικά πως οι Πομάκοι είναι Έλληνες και κατάγονται από την αρχαία ελληνική φυλή των Αγριάνων. Οι Αγριάνες ήσαν μία πασίγνωστη Θρακική φυλή που διέμενε στα άγονα και ορεινά του όρους Σκομίου και στη Βορειοδυτική Ροδόπη. Αυτή την άποψη, ότι δηλαδή οι Πομάκοι κατάγονται από την αρχαία ελληνική φυλή, παρουσίασαν και το 1946 στον ΟΗΕ και στους Αμερικανούς οι ίδιοι οι Πομάκοι (Ελλάδας και Βουλγαρίας και ζήτησαν σαν Έλληνες να ενταχθούν με τους Έλληνες στην Ελλάδα.

 

Συγγενείς με τους άλλους Έλληνες. Αρία ή ινδοευρωπαϊκή φυλή, με λευκό κοκκινωπό δέρμα και γαλανά συνήθως μάτια εξελληνίστηκαν εντελώς με την ίδρυση των ελληνικών αποικιών στις Θρακικές παραλίες. Τότε που η ελληνική γλώσσα, η ελληνική θρησκεία, και ο ελληνικός πολιτισμός διαδόθηκαν, επικράτησαν και αφομοιώθηκαν από τους Θρακιώτες.

 

Το σημερινό όνομα Πομάκοι πρέπει να προέρχεται από τους Τούρκους, γιατί η κατάληξη –ακ (Πομάκ) είναι μάλλον Τουρκική και το όνομα επιβλήθηκε στα χρόνια της τουρκοκρατίας.

 

ΘΡΗΣΚΕΙΑ

Οι Ροδοπαίοι (Αγριάνες, Αχριάνες, Πομάκοι) ήταν Χριστιανοί. Η περιοχή της Ροδόπης κατακτήθηκε από τους Οθωμανούς στην περίοδο 1365-1368. Ως τότε οι Πομάκοι ήταν Χριστιανοί κι έμειναν τέτοιοι μέχρι τα τέλη του 17ου αιώνα. Βέβαια ορισμένοι απ' αυτούς κι αμέσως μετά την οθωμανική κατάκτηση ασπάστηκαν τον Μουσουλμανισμό. Επρόκειτο όμως για μεμονωμένες αλλαξοπιστίες.

 

Πάντως αυτούς και τους απογόνους τους, το οθωμανικό κράτος τους περιποιήθηκε πλουσιοπάροχα. Οι αλλαξοπιστήσαντες εξομοιώθηκαν με τους κατακτητές κι έγιναν αυθέντες των ομοφύλων τους, Αγάδες. Η ζωή τους κυλούσε στην ευημερία χάρη στην κρατική περιποίηση και υποστήριξη, απολάμβαναν όλα τα δικαιώματα των Οθωμανών, δεν πλήρωναν φόρους κι ήταν ελεύθεροι και ισότιμοι με τους άλλους Μουσουλμάνους. Αντίθετα οι χριστιανοί Πομάκοι, όπως όλοι οι Χριστιανοί, υπέφεραν τα πάνδεινα: Φόροι, περιφρόνηση, ταπείνωση, κατατρεγμός, δυστυχία και κακομεταχείριση, έκαναν την ζωή τους ελεεινή, δυστυχισμένη και ανυπόφορη (ραγιάδες). Να γιατί "ζήλεψαν" την ζωή των ομοφύλων τους και προς το τέλος του 17ου αιώνα συμφώνησαν όλοι μαζί ν' ασπαστούν τον Ισλαμισμό.

 

Ο εξισλαμισμός των Πομάκων άρχισε όταν σουλτάνος της Οθωμανικής αυτοκρατορίας ήταν ο Σελίμ Α' (1512-1526) και ολοκληρώθηκε στα χρόνια του Μωάμεθ Δ' και μεγάλου Βεζίρη Μεχμέτ Κιοπρουλού (1656-1672). Οι πρώτοι Πομάκοι που έγιναν Μουσουλμάνοι ήταν φύλαρχοι, πρόκριτοι και κοινοτάρχες. Αυτοί μαζί και με τους παπάδες τους, σαν αντιπρόσωποι όλων των Πομάκων, κατέβηκαν από τη Ροδόπη στη Φιλιππούπολη και παρουσιάστηκαν στις πολιτικές και θρησκευτικές αρχές των Οθωμανών στο δικαστήριο (κονάχ) και δήλωσαν την αμετάτρεπτη απόφαση τους να προσχωρήσουν στον Μουσουλμανισμό. Ο διοικητής φοβήθηκε το σκάνδαλο και τους παρέπεμψε στον τότε μητροπολίτη Φιλιππουπόλεως Γαβριήλ (1636-1672). Αλλά μάταια ο μητροπολίτης προσπάθησε κατηχώντας τους να τους μεταπείσει. Η περιτομή όλων των αντιπροσώπων έγινε πανηγυρικά στο παλιό τζαμί και κατόπιν, αφού γύρισαν στις πατρίδες τους, εξισλαμίστηκαν και οι άλλοι ομόφυλοι τους. Τότε κατεδαφίστηκαν πάνω στην Ροδόπη 218 εκκλησίες και 336 παρεκκλήσια.

 

Αυτό είναι το χρονικό της αλλαξοπιστίας των Πομάκων. Αν όμως αλλαξοπίστησαν οι Πομάκοι, δεν άλλαξαν αυτόματα και τις χριστιανικές τους συνήθειες, τα χριστιανικά ήθη και έθιμα τους, τις θρησκευτικές γιορτές τους. Μέχρι και σήμερα ακόμη στις Θέρμες γιορτάζεται η γιορτή του Αγίου Γεωργίου Γίνεται μάλιστα και λαμπρό πανηγύρι: σφάζονται κουρμπάνια (πρόβατα, γίδια). ψήνονται σουβλιστά και οι σημερινοί Μουσουλμάνοι τρώγουν, πίνουν, χορεύουν και διασκεδάζουν."

 

Δεν θα πω περισσότερα, όποιος θέλει ας κάνει μια σύντομη εύρεση και θα βρει ανάλογα στοιχεία.

 

Αν ισχυριστούμε ότι οι Πομάκοι έφτασαν στο σημείο να θεωρούν εαυτούς περισσότερο Τούρκους παρά Έλληνες, τότε θα πρέπει επίσης να θεωρούμε ότι είμαστε ηλίθιοι και μικρόνοοι, τόσο σαν λαός όσο και σαν πολιτική/εκκλησιαστική ηγεσία, διότι αυτόν ειδικά τον λαό, ο οποίος υπήρξε χριστιανός και είναι Έλληνας, τον αφήσαμε στη μοίρα του.

Δημοσ.
Μάλλον ανάποδα τα λες. :)

 

Εν αρχή ην το φως. Ήτοι' date=' δεν υπήρχε κανένας νόμος που να ορίζει τι φοράει ο καθένας.

 

Στη συνέχεια ψηφίστηκε νόμος περί απαγόρευσης της ισλαμικής μαντίλας. Αυτό ήταν, απαγορεύθηκε να φοράνε ισλαμική μαντίλα οι γυναίκες.

 

;)[/quote']

 

Σχωρα με αλλα παλι δεν καταλαβα.

Αφου ειναι τοσο απλο το θεμα, γιατι εγινε τετοια αναταραχη?

Απ'οτι ειδα ηταν θεμα διεκδικησεων μεσω θρησκευτικων πιστευω.

Και απ'οτι καταλαβα, οι μουσουλμανες συνεχισαν να φοραν μαντηλες (τη στιγμη που στην Κωνσταντινουπολη φοραν ελαχιστες).

Δημοσ.

:-|

Διότι πολύ απλά' date=' δεν είμαστε όσο ανεξίθρησκοι πιστεύουμε, ...

Ας πούμε τα πράγματα με τ' όνομα τους ρε παιδιά. Το πρόβλημα είναι ότι δεν ανεχόμαστε τους έχοντες άλλη θρησκεία, έτσι δεν είναι? Γιατί δεν το λέτε ανοιχτά όσοι το υποστηρίζετε? [/quote']

:-| :-|

+1

  • Super Moderators
Δημοσ.
Σχωρα με αλλα παλι δεν καταλαβα.

Αφου ειναι τοσο απλο το θεμα' date=' γιατι εγινε τετοια αναταραχη?

Απ'οτι ειδα ηταν θεμα διεκδικησεων μεσω θρησκευτικων πιστευω.

Και απ'οτι καταλαβα, οι μουσουλμανες συνεχισαν να φοραν μαντηλες (τη στιγμη που στην Κωνσταντινουπολη φοραν ελαχιστες).[/quote']

 

Τα παραπάνω τα ανέφερα επειδή είπες για τη Γαλλία σε σχέση με τους νόμους του Κράτους. Κάποια στιγμή, η Γαλλία αποφάσισε να μην γίνει "εκτροφείο ισλαμιστών φανατικών" (έτσι το'χαν θέσει) και απαγόρευσε την μαντίλα. Η έκφραση δηλαδή των θρησκευτικών πεποιθήσεων κατ' αυτόν τον τρόπο ήρθε σε αντίθεση με το νόμο. Δεν ξέρω τι έγινε στη συνέχεια, δεν το παρακολούθησα το θέμα.

 

Να το θέσω διαφορετικά: αν η δική μου θρησκεία λέει ότι μπορώ να κοιμάμαι με όποια γυναίκα θέλω ακόμα κι αν αυτή δεν θέλει, μπορώ να εξασκώ το θρησκευτικό μου αυτό δικαίωμα; Όχι βέβαια γιατί αν πάω να κάνω κάτι τέτοιο στην Ελλάδα θα κατηγορηθώ για βιασμό. Ιδού λοιπόν πώς τα θρησκευτικά μου πιστεύω έρχονται σε αντίθεση με το νόμο και επικρατεί ο νόμος.

 

Παρόμοιο παράδειγμα είναι η πολυγαμία στους ισλαμιστές. Στην Ελλάδα απαγορεύεται η τέλεση δεύτερου γάμου αν δεν έχει λυθεί ο πρώτος. Δεν απασχολεί τον νομοθέτη αν αυτό επιτρέπεται στην ισλαμική θρησκεία - στην Ελλάδα απαγορεύεται.

 

Ελπίζω τώρα να έγινα κατανοητός γιατί ήταν ατυχές το παράδειγμά σου. :)

  • Super Moderators
Δημοσ.
[...] ανεξίθρησκη (υποτίθεται) ελληνική κοινωνία

[...]δεν είμαστε όσο ανεξίθρησκοι πιστεύουμε [...]

 

Για να είμαστε ακριβείς' date=' δεν είμαστε [b']καθόλου[/b] ανεξίθρησκοι.

 

Στην Ελλάδα δεν υπάρχει ανεξιθρησκεία (όπως λανθασμένα λένε μερικοί και παπαγαλίζουν οι αμόρφωτοι και άσχετοι δημοσιογράφοι) αλλά θρησκευτική ελευθερία (από το Σύνταγμα του 1975 και εντεύθεν). Μεγάλη η διαφορά.

 

Αντιγράφω τον... εαυτό μου από άλλο forum:

 

Ανεξιθρησκεία σημαίνει ότι το Κράτος ανέχεται την ύπαρξη και άλλων θρησκειών πλην της επίσημης. Το Κράτος δηλαδή έχει παθητικό ρόλο έναντι των άλλων θρησκειών.

Θρησκευτική Ελευθερία σημαίνει ότι το Κράτος προστατεύει όλες τις θρησκείες το ίδιο - όπως προστατεύει την επίσημη, προστατεύει και τις άλλες. Το Κράτος δηλαδή εδώ έχει ενεργητικό ρόλο - δεν κάθεται απαθές να βλέπει και απλά να ανέχεται. Προστατεύει!

 

Η διάκριση είναι λεπτή ίσως αλλά σημαντική: στην ανεξιθρησκεία, οι λειτουργοί και πιστοί των άλλων θρησκειών (πλην επίσημης) δεν έχουν αυτοτελές δικαίωμα προστασίας ούτε αξίωση προστασίας από το επίσημο Κράτος. Στην θρησκευτική ελευθερία έχουν τέτοιο δικαίωμα και τέτοια αξίωση.

 

[Για περισσότερα επί της διαφοράς, δείτε το εξαιρετικό βιβλίο του Αναστάσιου Μαρίνου "Θρησκευτική Ελευθερία στην Ελλάδα", 1972, Εκδόσεις Σάκκουλα. Παρεπιπτόντως ο Α. Μαρίνος, επίτιμος πλέον αντιπρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας, είναι ο νυν νομικός σύμβουλος της Εκκλησίας της Ελλάδας]

Δημοσ.

Αυτό που μου αρέσει ρε παιδιά είναι η ευκολία μερικών από εμάς , που κάθονται αραχτοί στην καφετέρια απολαμβάνοντας το φραπεδάκι τους

και να κάνουν φιλοσοφικές αναλύσεις τύπου θεωρεία - ανάλυση

χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους τις ιδιαιτερότητες τις κάθε περιοχής

 

Όσοι είδαν σήμερα ειδήσεις στον Alpha (Παπαθεμελής,Ζουράρις,Καστανίδης,Μπήστης) ίσως κατάλαβαν ορισμένα πράγματα

 

όσοι δεν είδαν ας συνεχίσουν αμέριμνοι το φραπεδάκι τους

 

 

 

gtroza

Μερικοί είναι στο κόσμο τους

και μερικοί στη Θράκη!

 

Φίλε μου με 9 λέξεις , είπες την πραγματικότητα που μερικοί δεν μπορούν (ίσως και να μην θέλουν) να αντιληφτούν

Δημοσ.

Απο την Κυριακατικη Ελευθεροτυπια

 

Η συντρόφισσα από την Ξάνθη

 

Της ΚΑΤΙΑΣ ΜΑΚΡΗ

 

«Αυτός ο τηλεφωνητής είναι γεμάτος. Παρακαλώ προσπαθήστε αργότερα»... Αμέσως μετά τη συνάντησή της με τον Γ. Παπανδρέου προχτές το μεσημέρι, η Γκιούλ Mπαέζ Καραχασάν έκλεισε το κινητό της, επιβιβάστηκε στο αεροπλάνο και επέστρεψε στο ασφαλές περιβάλλον του δικηγορικού γραφείου που διατηρεί στο κέντρο της Ξάνθης, στον άντρα και στο παιδί της.

 

Την τρόμαξε η ξαφνική δημοσιότητα, οι κάμερες, οι φωτογραφίες, τα εκατοντάδες τηλέφωνα. Τη φόβισε και το ολονύκτιο πολιτικό «παιχνίδι» που παίχτηκε πίσω από την πλάτη της.

 

Από τον Εβρο, τη Ροδόπη έως την Καβάλα και τη Δράμα, η τοπική κοινωνία ξαφνιάστηκε από την ανατρεπτική επιλογή του Γ. Παπανδρέου για την υπερνομαρχία. Μια κίνηση που έστειλε περισσότερα μηνύματα απ' αυτά που γίνονται αμέσως αντιληπτά:

 

*Στο «πράσινο» κομματικό κατεστημένο κατέστησε σαφές ότι δεν μετράει η κομματική ιεραρχία, καθώς η Γκιουλμπαέζ απέκτησε μόλις πέρσι ταυτότητα «μέλους» (!) οπότε και εξελέγη αναπληρωτής γραμματέας στη δημοτική οργάνωση της Μύκης.

 

*Στον τοπικό πληθυσμό έδειξε ότι γι' αυτόν όλοι -χριστιανοί και μουσουλμάνοι- είναι ίσοι, αλλά κι ότι διαθέτει «παπανδρεϊκό τσαμπουκά» αφού αγνόησε το πολιτικό κόστος κι επέλεξε μια μουσουλμάνα για υπερνομάρχη σε δύο νομούς (Δράμα- Καβάλα) που δεν έχουν καθόλου μειονοτικό στοιχείο. Μόνο στην Ξάνθη τον τρίτο νομό, οι μουσουλμάνοι αποτελούν το 30-35%.

 

Οι πρώτες αντιδράσεις

 

*Η κίνηση έκρυβε ένα μήνυμα και προς τους μειονοτικούς: Η Γκιουλμπαέζ είναι μια ελληνίδα νέα, ξανθιά, μορφωμένη και χειραφετημένη γυναίκα και η επιλογή της προσκρούει στο ανδροκρατούμενο κατεστημένο των περιοχών αυτών. Το κυριότερο; Δεν έχει καμιά σχέση με το προξενείο και τους ακραίους εθνικιστές.

 

Αυτό το τελευταίο είναι το σημείο-κλειδί για τα όσα διημείφθησαν μετά την επίσημη ανακοίνωση της υποψηφιότητάς της για την υπερνομαρχία.

 

Τα τοπικά στελέχη της Ν.Δ. στη Θράκη θορυβήθηκαν από την «πράσινη» επιλογή και αποφάσισαν να στήσουν την ίδια προβοκάτσια με την οποία εξαγρίωσαν το μουσουλμανικό κατεστημένο όταν ο Γ. Παπανδρέου το 2004 είχε συμπεριλάβει στο ευρω-ψηφοδέλτιο τον μειονοτικό Γ. Κάβζα.

 

Αφησαν λοιπόν να διαρρεύσει ότι ο Γιώργος διάλεξε μια «Πομάκα» (από το χωριό Γλαύκη είναι η καταγωγή της) για να στήσει νέο πόλο εξουσίας στους μουσουλμάνους. Οι σκληροί μειονοτικοί αντέδρασαν κι εστράφησαν αυτομάτως εναντίον της. Μόνο για 20 ώρες όμως.

 

Τι μεσολάβησε για να γυρίσει το κλίμα υπέρ της προχτές το μεσημέρι; Η εμπρηστική δήλωση του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Ανθιμου αλλά -ακόμη περισσότερο- η τοποθέτηση του υπουργού Μακεδονίας-Θράκης Γ. Καλαντζή, ο οποίος την κάλεσε να δηλώσει ευθαρσώς ότι είναι «Ελληνίδα μουσουλμάνα» και αποδέχεται το σύνταγμα. Οι μειονοτικοί το εξέλαβαν ως πρόκληση, ξανασκέφτηκαν τις ενστάσεις τους και συσπειρώθηκαν τελικά υπέρ της υποψηφιότητάς της.

 

Χωρίς αμφιβολία η προεκλογική περίοδος έως τον Οκτώβριο στην υπερνομαρχία Δράμας-Καβάλας-Ξάνθης θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Οχι μόνο για τη στάση που θα κρατήσουν οι αντίπαλοι του ΠΑΣΟΚ αλλά ακόμη και τα στελέχη του κινήματος.

 

*Κάποιοι τάχθηκαν εξαρχής υπέρ της: «Η Θράκη μπορεί να γίνει ο τόπος υπόδειγμα για την ειρηνική συνύπαρξη των δύο λαών», είπε ο ξανθιώτης βουλευτής Π. Σγουρίδης στην «Κ.Ε.».

 

*«Το ΠΑΣΟΚ αποδεικνύει πως δεν φοβάται να εκδηλώσει τις ανοικτές του θέσεις απέναντι σ' όλα τα τμήματα του ελληνικού πληθυσμού», συμπλήρωσε κι ο γραμματέας της «πράσινης» νομαρχιακής στην Ξάνθη, Σ. Ξυνίδης.

 

Γκρίνιες και ενστάσεις υπήρξαν από τους «πατριώτες» του ΠΑΣΟΚ, οι οποίοι όμως πια ούτε ομάδα συγκροτούν ούτε έχουν δύναμη να βρεθούν απέναντι στη βούληση του αρχηγού.

 

Ο θρακιώτικος τύπος

 

Το σημαντικό για τη Χαρ. Τρικούπη είναι ότι ενθουσιωδώς υποδέχτηκαν την επιλογή της Γκιουλμπαέζ οι μεγάλες τοπικές εφημερίδες: «Κίνηση υπερβατική, με ρηξικέλευθα ανατρεπτικό και συμβολικό στοιχείο, ιδιαίτερης πολιτικής σημασίας και στρατηγικής και σε απόλυτη αντιστοίχηση με το ανοικτών οριζόντων κόμμα», έγραφε στο πρωτοσέλιδο σαββατιάτικο δημοσίευμά της η ξανθιώτικη «Εμπρός».

 

«Κανείς δεν αμφισβητεί ότι στην Ελλάδα θεσμικά διασφαλίζεται η ισονομία των πολιτών. Ομως θα ήταν εξίσου λάθος αν αγνοούσαμε ότι υπάρχουν κάποια θεσμικά κενά. Και ένα από αυτά τα κενά έρχεται να καλύψει η απόφαση του Γεωργίου Παπανδρέου», ήταν η χτεσινή θέση του έγκυρου «Παρατηρητή» της Θράκης.

 

Η 27χρονη Γκιουλμπαέζ έγινε πρωτοσέλιδο παντού, αποκτώντας ξαφνική κι απρόσμενη δημοσιότητα. Η ζωή της ανετράπη σ' ένα βράδυ και το δικηγορικό γραφείο της γέμισε λουλούδια που της έστελναν φίλοι και γνωστοί. Οι πελάτες της όλοι μουσουλμάνοι. Την εμπιστεύονται, της αναθέτουν όλες τους τις υποθέσεις. Γιατί η Γκιουλμπαέζ δεν είναι συνηθισμένη περίπτωση μειονοτικής. Είναι μια δακτυλοδεικτούμενη -για την κοινωνία της Ξάνθης- μορφωμένη μουσουλμάνα, που συνδυάζει δουλειά, οικογένεια (έχει έναν γιο 4 ετών), ενασχόληση με τα κοινά, κομματική δραστηριότητα. Είναι η γυναίκα που... ιντριγκάρισε τον πρόεδρο...

 

«Πιστέψτε με, δεν με πτοεί τίποτα»

 

«Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ στην περίπτωσή μου έκανε την απόλυτη υπέρβαση». Αυτά ήταν τα πρώτα λόγια της Γκιουλμπαέζ Καραχασάν αργά προχθές το βράδυ στην «Κ.Ε.».

 

Ενθουσιασμένη από το ρόλο που της ανατέθηκε, εξαντλημένη από την κούραση αλλά πολύ ικανοποιημένη από την αποδοχή που συνάντησε στην Ξάνθη, η νεαρή Γκιούλ δηλώνει αποφασισμένη να κερδίσει:

 

«Είμαι πολύ αισιόδοξη. Θα τρέξω πολύ, θα προσπαθήσω και θα νικήσουμε», λέει.

 

* Πώς σας φάνηκε η γνωριμία σας με τον Γ. Παπανδρέου;

 

- Τον είχα ξαναδεί πριν από μία εβδομάδα, όταν συμφωνήσαμε την υποψηφιότητά μου χωρίς να το ξέρει κανείς. Για μένα ήταν μεγάλη τιμή.

 

* Ηταν στα σχέδιά σας να ασχοληθείτε με τα κοινά;

 

- Είμαι στη δημοτική οργάνωση του ΠΑΣΟΚ και το ήθελα πολύ. Δεν είχα φανταστεί βεβαίως ότι θα μου προτείνει ο πρόεδρος την υπερνομαρχία.

 

* Στην Ξάνθη πώς σας υποδέχτηκαν;

 

- Επέστρεψα το μεσημέρι (Παρασκευής) ύστερα από τρεις ημέρες που ήμουν στην Αθήνα κι έκτοτε έχω κλείσει τα τηλέφωνά μου γιατί είμαι διαρκώς σε συσκέψεις. Συνάντησα τους χριστιανούς της περιοχής, τους μουσουλμάνους, τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ. Ούτε στο σπίτι μου δεν έχω προλάβει να πάω ακόμη, αλλά χαίρομαι γιατί όλοι είναι πολύ θετικοί και δείχνουν διατεθειμένοι να συνδράμουν στην προσπάθεια.

 

* Τα σχόλια του μητροπολίτη Ανθιμου και του Γ. Καλατζή σάς ενόχλησαν;

 

- Δεν έχω προλάβει να τα ακούσω. Κάποιοι φίλοι και συνεργάτες παρακολουθούν τα όσα λέγονται. Πιστέψτε με όμως, δεν με πτοεί τίποτα...

 

 

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ - 07/05/2006

Δημοσ.
Αυτό που μου αρέσει ρε παιδιά είναι η ευκολία μερικών από εμάς ' date=' που κάθονται αραχτοί στην καφετέρια απολαμβάνοντας το φραπεδάκι τους και να κάνουν φιλοσοφικές αναλύσεις τύπου θεωρεία - ανάλυση

χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους τις ιδιαιτερότητες τις κάθε περιοχής[/quote']

 

Και τι προτείνεις καλέ μου φίλε; Να κάνουμε πρώτα ένα διδακτορικό στην πολιτική ανάλυση, προτού εκφράσουμε άποψη που ο κάθε ένας μπορεί να θεωρήσει εύκολη ή δύσκολη, αγνοώντας όμως τις εμπειρίες και τις γνώσεις του άλλου που οδήγησαν στο σχηματισμό της;

 

Όποιος λοιπόν τα γράφει στην καφετέρια πίνοντας φραπεδιά μέσω laptop να το δηλώσει τώρα, για να τον ξαποστείλουμε από τη συζήτηση. Μoνάχα τούρκικος επιτρέπεται! :P

 

Όσοι είδαν σήμερα ειδήσεις στον Alpha (Παπαθεμελής,Ζουράρις,Καστανίδης,Μπήστης) ίσως κατάλαβαν ορισμένα πράγματα

 

Επειδή είμαστε κι αργόσχολοι και βρισκόμασταν στην καφετέρια εκείνη τη στιγμή, αντί να βλέπουμε το Νικόλα και την παρέα του να αμπελοφιλοσοφεί με τη σειρά της μέσω παραθύρων, όταν δεν τρώγεται σα σκυλολόι, θα μπορούσες να μας ενημερώσεις; Είναι κρίμα φαντάζομαι να χαθεί τόση συσσωρευμένη σοφία, όπως αυτή που εικάζω πως θα κατατέθηκε από τα λαμπρά μυαλά που προανέφερες.

 

όσοι δεν είδαν ας συνεχίσουν αμέριμνοι το φραπεδάκι τους

 

Μετά τις 5 το απόγευμα πάντως, οι διατροφολόγοι δεν προτείνουν την κατάποση φραπέ. 8 λοιπόν η ώρα όλοι Alpha από σήμερα!

Δημοσ.

 

Όσοι είδαν σήμερα ειδήσεις στον Alpha (Παπαθεμελής' date='Ζουράρις,Καστανίδης,Μπήστης) ίσως κατάλαβαν ορισμένα πράγματα

 

όσοι δεν είδαν ας συνεχίσουν αμέριμνοι το φραπεδάκι τους

[/quote']

 

Το είδα και εγώ και με πόνεσε το κεφάλι μου με αυτον τον Μπίστη. Ακόμα και ο Χατζινικολάου αγανάκτησε. Με το ζόρι να πείσει ότι όλοι είναι υπέρ αυτής της επιλογής. Μα ακόμα δεν κατάλαβαν τίποτα μου φαίνετε.

 

Πάλι καλά που δεν τον είχαμε το 1987 ή ακόμα χειρότερα το 1974, στην Αθήνα θα είχαν φτάσει.

 

 

ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΡΕ ΑΝΔΡΕΑΑΑΑΑΑ

Δημοσ.

Θα τρίζουν τα κόκκαλά του με τέτοιο γιο που έχει.Το ίδιο και του θείου του αλλουνού με τα κουμπαριά που απέχτησε

Δημοσ.
Πάλι καλά που δεν τον είχαμε το 1987 ή ακόμα χειρότερα το 1974, στην Αθήνα θα είχαν φτάσει.

 

Τελικά δε μου φαίνεσαι και πολύ κατασταλλαγμένος. Οι Τούρκοι σε πειράζουν, οι μουσουλμάνοι ή οι 27χρονοι; Παρακαλώ μόνο να μη με παραπέμψεις στο πρώτο post του thread.

 

Περιμένω εναγωνίως πλέον, μια και αποφάσισα συνειδητά να συμπλέω με τις ειδήσεις του Νικόλα από τούδε και στο εξής, να παρελάσουν από τα "όλα τα σφάζω, όλα τα μαχαιρώνω" παράθυρά του κι οι λοιπές δυνάμεις του χώρου: Κανέλλη, Τσιαμτσίκας, Βορίδης, Λιακόπουλος, Λουκά, Ψωμιάδης, Παπα-Τσάκαλος, 2 ύαινες, 1 σμέρνα, 3 γίδια, η Κορομηλά, ο Παπαμακάριος, η Τατιάνα, ο Γιουλ Μπρίνερ, ο Εθνικά Μπούτια κι ο Λευκός Μάγος για να μας πληροφορήσουν γύρω από το μείζον αυτό θέμα της πρότασης μιας 27χρονης μουσουλμάνας για υπερνομάρχη στην ελληνική επικράτεια.

 

Σκάνδαλο!!!

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...