Προς το περιεχόμενο

Αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση


geran

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

εννοείτε αυτό , νομίζω είπαν οτι θα δώσουν περίοδο χάριτος 5-6 χρόνια για τους ήδη αιώνιους φοιτητές ...

Δημοσ.

Μου φαίνεται οι πρώτες δυο προτάσεις θα ισχύσουν ΠΟΛΥ δύσκολα...

 

Κοινώς, αναμείνατε στο ακουστικό σας για τις ημερομηνίες απεργιών / καταλήψεων.
exactly my point...δυστυχώς καί ευτυχώς.

 

Συζητείται το N+2 ή N+3 χρόνια, όπου Ν η ονομαστική ελάχιστη διάρκεια σπουδών.
Και μετά τί; Δεν θα έχουν δικαίωμα παρακολούθησης ή/καί εξέτασης; Θα διαγράφονται; Θα παίζει ρόλο ο αριθμός μαθημάτων που θα χρωστάνε μετά το πέρας του ορίου;

 

εννοείτε αυτό , νομίζω είπαν οτι θα δώσουν περίοδο χάριτος 5-6 χρόνια για τους ήδη αιώνιους φοιτητές ...
Ακούγεται οτι το μέτρο θα ισχύσει για μελλοντικούς φοιτητές, και συγκεκριμένα για τα παιδιά που τώρα βρίσκονται στην πρώτη Λυκείου.

 

Όσο για την κατάργηση των μεταγραφών, συμφωνώ με την προϋπόθεση οτι θα αναλάβει το υπουργείο την οικονομική (ή κάθε είδους) βοήθεια των σπουδαστών που έχουν -πραγματικά- ανάγκη.

 

Αλλά τί το ψάχνω τώρα; ;)

Δημοσ.

1. Κατάργηση μετεγγραφών εσωτερικού

Το Θεωρώ ότι είναι άδικο για αυτούς που έχουν πραγματική ανάγκη. Αυστηρότερα κριτήρια ίσως. Όμως σε κάθε περίπτωση ένα κράτος πρόνοιας και δικαίου θα πρέπει να λαμβάνει πάντα υπόψη του τα ιδιαίτερα προβλήματα (οικογενειακά, οικονομικά, υγείας) που μπορεί να έχει ένας πολίτης και να τον βοηθά όπου μπορεί.

2. «Οχι« στους αιώνιους φοιτητές

Εδώ το νόμισμα έχει δύο όψεις.

Από την μία θα ελευθερωθούν θέσεις για νέους φοιτητές, αλλά καταργώντας τους αιώνιους φοιτητές ένας καθηγητής θα σκέφτεται καλά πριν κόψει ένα μαθητή στο μάθημα του αφού αυτό θα έχει άμεση επίπτωση στο αν αυτός ο φοιτητής θα παραμείνει στο τμήμα ή όχι. Δηλαδή αυτόματα υποβιβάζεται το εκπαιδευτικό σύστημα που νομίζω ότι με αυτό τον τρόπο θα καταντήσει σαν τα πανεπιστήμια Ιταλίας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας, που χωρίς να θέλω να προσβάλω κανένα έχουν ένα πιο ελαστικό τρόπο εξέτασης μαθημάτων και παίρνουν και αρκετή «συζήτηση» για το αν περνά κάποιος ένα μάθημα ή όχι.

Για να μην φανεί ότι έχω προκατάληψη με τους αλλοδαπούς φοιτητές, ξεκαθαρίζω ότι η γνώμη μου είναι, ότι ένας φοιτητής όταν είναι καλός, θα είναι καλός σε οποιοδήποτε πανεπιστήμιο οποιασδήποτε χώρας, αλλά όταν ένας φοιτητής δεν είναι καλός θα επιβιώσει πιο εύκολα σε αλλοδαπό τμήμα…για την ώρα…

Επίσης δεν βλέπω να λαμβάνονται υπόψη πάλι οι ιδιαίτερες συνθήκες που μπορεί να κάνουν ένα φοιτητή να μην είναι συνεπής στον τυπικό χρόνο απόκτησης του πτυχίου του π.χ μια σοβαρή ασθένεια.

3. Κατάργηση του ενός συγγράμματος

Θα συμφωνήσω με την άποψη του papadakn ότι μάλλον είναι πρόδρομος κατάργησης των δωρεάν συγγραμμάτων. Όποιος πραγματικά ενδιαφέρεται μπορεί να διαβάσει όποιο βιβλίο του κάνει κέφι. Ίσως θα έπρεπε να ξεκινήσουμε από την αναβάθμιση των πανεπιστημιακών βιβλιοθηκών.

4. Πρυτανικές εκλογές με καθολική ψηφοφορία των φοιτητών

Δεν με αφορά. Πιστεύω ότι όπως και να γίνουν τα τσατσιλίκια και τα κομματικά δεν πρόκειται να εκλείψουν.

5. Το άσυλο από το πρυτανικό συμβούλιο

Σωστό αλλά μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις π.χ. αναρχικών

6. Μέχρι 80 φοιτητές στις αίθουσες

Άλλη μια δικαιολογία για ελαστικότερη φοίτηση. Θυμάμαι σε ένα συγκεκριμένο μάθημα κάποτε ότι το έδιναν κάθε εξεταστική περίπου 300 άτομα καθόσον ήταν το δυσκολότερο μάθημα της σχολής. Κάτι μου λέει ότι ο καθηγητής θα αναγκαστεί να γίνει πιο ελαστικός και αυτό για μένα είναι υποβάθμιση σπουδών. Και εμένα δεν μου άρεσε όταν κοβόμουνα αλλά κακά τα ψέματα τότε μόνο μάθαινα σωστά αυτά που έπρεπε να μάθω.

7. «Οχι» στους απόντες καθηγητές. Υποχρεωτική αξιολόγησή τους από τους φοιτητές

Γιατί το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό είναι …Αξιολόγησε με καλά και θα σε περάσω…?

8. Διαχωρισμός πλήρους, αποκλειστικής και μερικής απασχόλησης των μελών ΔΕΠ

Περικοπή κονδυλίων ίσως?

9. Εισαγωγή μάνατζερ στα πανεπιστήμια

Εμπορευματοποίηση των Πανεπιστημίων ίσως?

 

Αυτά ως αντίλογος.

Κάπου υπάρχουν και θετικά αλλά δεν μου έρχονται αυτή την στιγμή.

Sorry για το μακρόσυρτο…

Δημοσ.

7. «Οχι» στους απόντες καθηγητές. Υποχρεωτική αξιολόγησή τους από τους φοιτητές

 

Γιατί το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό είναι …Αξιολόγησε με καλά και θα σε περάσω…?

 

Στο Γεωπονικό που ήμουν, πριν κάτι χρόνια, πιλοτικά κάποιοι καθηγητές ζήτησαν από εμάς αξιολόγηση. Μη φανταστείτε κάτι σοβαρό, αλλά ήταν μια αρχή. Σαφώς και τα έντυπα αξιολόγησης ήταν ανώνυμα. Βέβαια, όταν στο έτος είμασταν 33 άτομα που παρακολουθούσαμε ακόμα, και μόνο ο γραφικός χαρακτήρας προδίδει. Αλλά δεν είδα καμία διαφοροποίηση στη βαθμολογία που πήραμε στις άμεσα επόμενες εξεταστικές.

Αντίθετα, διαφοροποίηση της βαθμολογίας έγινε, όταν μια καθηγήτρια ζήτησε σε ένα χαρτί τα ονόματα αυτών που ήμασταν μια συγκεκριμένη ημέρα στο μάθημά της (θεωρία/μη υποχρεωτική παρακολούθηση), και σαν αντίδραση της δώσαμε ένα κενό χαρτί με την ημερομηνία πάνω... παρόλο που μας συνέφερε εμάς που ήμασταν παρόντες.

 

Όσο για τα υπόλοιπα, θετικά μέτρα τα βλέπω, πολύ δύσκολο όμως να εφαρμοστούν... Μακάρι να είναι μια καλή αρχή για μια βελτίωση στο χώρο.

Δημοσ.
1. Κατάργηση μετεγγραφών εσωτερικού

σε ολα τα αλλα συμφωνω αλλα οχι καί στισ μετεγγραφεσ....

μακαρι να μην ισχισει το συγκεκριμενο....

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...