Προς το περιεχόμενο

Αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση


geran

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Οι προτάσεις του ΕΣΥΠ για τις αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση

1. Κατάργηση μετεγγραφών εσωτερικού

2. «Οχι« στους αιώνιους φοιτητές

3. Κατάργηση του ενός συγγράμματος

4. Πρυτανικές εκλογές με καθολική ψηφοφορία των φοιτητών

5. Το άσυλο από το πρυτανικό συμβούλιο

6. Μέχρι 80 φοιτητές στις αίθουσες

7. «Οχι» στους απόντες καθηγητές. Υποχρεωτική αξιολόγησή τους από τους φοιτητές

8. Διαχωρισμός πλήρους, αποκλειστικής και μερικής απασχόλησης των μελών ΔΕΠ

9. Εισαγωγή μάνατζερ στα πανεπιστήμια

 

κατα ποσο τα παραπανω ειναι εφικτο να γινουν ??

αφορουν μονο τους νεοεισαχθεντες φοιτητες?

Δημοσ.

ύστερα από 40 χρόνια ίσως και παραπάνω επιτέλους ξεκινάνε οι σκέψεις για αλλαγές.

είμαι ο official No3 retard του forum οπότε μη με παρεξηγείτε.

Δημοσ.

Για τα 1-8: επιτέλους, μπας και γίνουμε άνθρωποι.

Για το 9: δε μου αρέσουν οι managers :-P Θέλουν πολλές ώρες βράσιμο :-P

 

Οι παραπάνω αλλαγές σσφέστατα είναι εφαρμόσιμες, είναι βέβαιο όμως ότι θα βρουν απέναντι τους (μη) εκπροσώπους των φοιτητών και κάποιους από τους καθηγητές, όπως γίνεται πάντα. Κοινώς, αναμείνατε στο ακουστικό σας για τις ημερομηνίες απεργιών / καταλήψεων.

Δημοσ.

Άνετα κομματοπατέρες μεγαλοφοιτητές και τίποτα Ναζί εγώ_δεν_περνάω_όποιον+όποιον καθηγητές θα τα πάρουν άσχημα. Μέσα στα πλάνα είναι και δημιουργία επιτροπής από την οποία θα περνούν οι φοιτητές που θα έχουν κοπεί 3 φορές στο ίδιο μάθημα.

Δημοσ.
Μέσα στα πλάνα είναι και δημιουργία επιτροπής από την οποία θα περνούν οι φοιτητές που θα έχουν κοπεί 3 φορές στο ίδιο μάθημα.

υπέρ της αξιοπιστίας

Δημοσ.

Ολα καλα.

Οι μανατζαραιοι τι δουλεια εχουν? Μελετες για εταιρειες θα γινονται.

Κι απο κει που θα ξοδευαν για ερευνα κτλ. τωρα και θα "χρηματοδοτουν" και θα τους ερχεται πιο φτηνα.

Δημοσ.

πάντως τους σέβομαι ...ακόμα και οι γονείς πρέπει μια μέρα να σου πουν

''άντε γειά'',ψάξε αλλού ...

i love you guys.

Δημοσ.

Τα περισσότερα είναι σωστά μέτρα. Όμως!!

 

Τι πάει να πεί managers στα πανεπιστήμια? Τι είναι τα πανεπιστήμια για να έχουν managers? Αν αντιμετωπίζουμε την προσφορά γνώσης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια δεν είμαστε σε σωστό δρόμο. Το πανεπιστήμιο δεν είναι χώρος όπου το κέρδος μπαίνει στην πρώτη θέση. Αυτό ισχύει στις επιχειρήσεις και ο ρόλος του πανεπιστημίου είναι εντελώς διαφορετικός απο αυτόν των επιχειρήσεων. Μην το κάνουμε Αγγλία εδω πέρα.

 

Επίσης πιστέυω ότι το άσυλο δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να καταργηθεί. Το πανεπιστήμιο είναι χώρος ελεύθερης έκφρασης και ανταλλαγής ιδεών και δεν πρέπει να δωθεί πρόσβαση σε κανένα όργανο καταστολής. Όυτε απο μακριά.

 

Για την κατάργηση του ενός συγγράματος έχω να πώ πως και σήμερα δεν νομίζω ότι υπάρχει καθηγητής σε ελληνικό πανεπιστήμιο που θα απαγορεύσει σε φοιτητή του να διαβάσει απο οποιοδήποτε σχετικό με το μάθημα σύγγραμα. Ίσα ίσα που οι περισσότεροι δίνουν πλούσια συμπληρωματική βιβλιογραφία. Μήπως η παραπάνω πρόταση είναι πρόφαση για τη σταδιακή κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων? Για σκεφθείτε το λίγο.

 

Τέλος για τους αιώνιους φοιτητές θα ήθελα να μάθω πιο συγκεκριμένα πράγματα. Στα πόσα εξάμηνα θα "κόβονται"? Υπάρχουν πολλά παιδιά που δουλέυουν για να σπουδάσουν. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μπούν εμπόδια στην φοίτηση των παιδιών αυτών.

 

Γενικά τα υπόλοιπα μέτρα είναι καλά αλλά μου φαίνονται πολύ γενικά. Αν δεν γίνουν πιο συγκεκριμένα πολύ φοβάμαι πως δεν προσφέρουν τίποτε στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση...

Δημοσ.

Επίσης πιστέυω ότι το άσυλο δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να καταργηθεί. Το πανεπιστήμιο είναι χώρος ελεύθερης έκφρασης και ανταλλαγής ιδεών και δεν πρέπει να δωθεί πρόσβαση σε κανένα όργανο καταστολής. Όυτε απο μακριά.

Δε μίλησε κανείς για κατάργηση του ασύλου. Αλλά δε νομίζω ότι οι 10-20 αλήτες που τα σπάνε στα Eξάρχεια και μετά καταλαμβάνουν τα κτίρια της Αρχιτεκτονικής και τα κάνουν γυαλιά καρφιά έχουν ιδιαίτερη σχέση με την ελεύθερη έκφραση και ανταλλαγή ιδεών ;-).

 

Για την κατάργηση του ενός συγγράματος έχω να πώ πως και σήμερα δεν νομίζω ότι υπάρχει καθηγητής σε ελληνικό πανεπιστήμιο που θα απαγορεύσει σε φοιτητή του να διαβάσει απο οποιοδήποτε σχετικό με το μάθημα σύγγραμα. Ίσα ίσα που οι περισσότεροι δίνουν πλούσια συμπληρωματική βιβλιογραφία. Μήπως η παραπάνω πρόταση είναι πρόφαση για τη σταδιακή κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων? Για σκεφθείτε το λίγο.

Το δωρεάν σύγγραμμα - δυστυχώς - περιορίζει ακούσια τους φοιτητές. Συνήθως πρόκειται για «βιβλίο» που έχουν γράψει οι ίδιοι οι καθηγητές και είναι χείριστης ποιότητας και ελάχιστοι είναι αυτοί που θα κοιτάξουν λίγο παραπέρα. Συμφωνώ ότι η κατάργησή του χωρίς λήψη άλλων μέτρων δεν αποτελεί σωστή πρακτική' date=' όπως όμως δεν αποτελεί σωστή πρακτική και ο ορισμός της εξεταστέας ύλης σε στυλ «σελίδες τάδε - δείνα του βιβλίου» ;-). Ήδη, το κράτος πληρώνει για το «δωρεάν σύγγραμα» περίπου 15 ευρώ το τεμάχιο. Μία καλή λύση θα ήταν να διέθετε στους ίδιους τους φοιτητές το ποσό αυτό για να φωτοτυπούν οποιοδήποτε βιβλίο της αρεσκείας τους από τις βιβλιοθήκες των ιδρυμάτων, μετά βέβαια από νομοθετική ρύθμιση που θα τους επέτρεπε να παραβιάζουν το copyright για ακαδημαϊκή χρήση ;-).

 

Τέλος για τους αιώνιους φοιτητές θα ήθελα να μάθω πιο συγκεκριμένα πράγματα. Στα πόσα εξάμηνα θα "κόβονται"? Υπάρχουν πολλά παιδιά που δουλέυουν για να σπουδάσουν. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μπούν εμπόδια στην φοίτηση των παιδιών αυτών.

Συζητείται το N+2 ή N+3 χρόνια, όπου Ν η ονομαστική ελάχιστη διάρκεια σπουδών. Για τους εργαζόμενους φοιτητές συζητείται η εισαγωγή του θεσμού του «φοιτητή μερικής απασχόλησης», ο οποίος - υποθέτω, σύμφωνα με τις αντίστοιχες πρακτικές στο εξωτερικό, ότι θα έχει λιγότερα μαθήματα, αλλά δε θα έχει τις παροχές των κανονικών φοιτητών (πάσο, σίτιση, δωρεάν συγγράματα κλπ).

Δημοσ.

Για τους managers, δεν νομιζετε οτι θα'πρεπε να το συζητησουν λιγο παραπανω το θεμα?

Μην καταληξουμε οπως γινεται ΗΠΑ πχ και εταιρειες κινητων χρηματοδοτουν ερευνες για το αν ειναι επικινδυνα τα κινητα.

Η συγχρονη ψυχολογια τουλαχιστον ειναι τελειως στην υπηρεσια του μαρκετινγκ. Μη τυχον και πειραξουν καμμια εταιρεια διαφημισεων.

Δημοσ.
Για τους managers, δεν νομιζετε οτι θα'πρεπε να το συζητησουν λιγο παραπανω το θεμα?
Γινεται ηδη στην Ελλαδα βλεπε Πολυτεχνειο και εταιριες Κοκκαλη ;-)
Δημοσ.
Γινεται ηδη στην Ελλαδα βλεπε Πολυτεχνειο και εταιριες Κοκκαλη

Σε όλο τον κόσμο η βιομηχανία και η πανεπιστημιακή έρευνα συμβαδίζουν. Όμως άλλο αυτό και άλλο να υπάρχει ένας manager σε κάποιο πανεπιστήμιο ο οποίος θα καθορίζει όλη τη λειτουργια του ιδρύματος με βάση τα κριτήρια της αγοράς.

 

ο δωρεάν σύγγραμμα - δυστυχώς - περιορίζει ακούσια τους φοιτητές. Συνήθως πρόκειται για «βιβλίο» που έχουν γράψει οι ίδιοι οι καθηγητές και είναι χείριστης ποιότητας και ελάχιστοι είναι αυτοί που θα κοιτάξουν λίγο παραπέρα. Συμφωνώ ότι η κατάργησή του χωρίς λήψη άλλων μέτρων δεν αποτελεί σωστή πρακτική, όπως όμως δεν αποτελεί σωστή πρακτική και ο ορισμός της εξεταστέας ύλης σε στυλ «σελίδες τάδε - δείνα του βιβλίου» . Ήδη, το κράτος πληρώνει για το «δωρεάν σύγγραμα» περίπου 15 ευρώ το τεμάχιο. Μία καλή λύση θα ήταν να διέθετε στους ίδιους τους φοιτητές το ποσό αυτό για να φωτοτυπούν οποιοδήποτε βιβλίο της αρεσκείας τους από τις βιβλιοθήκες των ιδρυμάτων, μετά βέβαια από νομοθετική ρύθμιση που θα τους επέτρεπε να παραβιάζουν το copyright για ακαδημαϊκή χρήση

 

Το σύγγραμα που δίνεται απο τον καθηγητή πιστεύω πως καλώς δίνεται. Είναι δωρεάν και παρέχει ένα πλαίσιο στο οποίο ο κάθε φοιτητής μπορεί να στηριχθεί ώστε να ψάξει περαιτέρω. Σίγουρα πολλά βιβλία καθηγητών είναι απαράδεκτα (μερικά προέρχονται απο μεταφράσεις φοιτητών). Αυτό μπορεί να αλλάξει με την αξιολόγηση των καθηγητών απο κάποιο ανεξάρτητο φορέα. Δηλαδή ένας παράγοντας αξιολόγησης των καθηγητών θα πρέπει να είναι και η ποιότητα του συγγράματος που παρέχουν στους φοιτητές τους. Απο εκεί και πέρα θα πρέπει να δωθούν κονδύλια ώστε οι βιβλιοθήκες των πανεπιστημίων να εμπλουτιστούν και να εκσυχρονιστούν. Μόνο έτσι θα έχει τη δυνατότητα ο φοιτητής να ψάξει για άλλες πηγές σε ένα μάθημα που τον ενδιαφέρει. Και έτσι επανέρχομαι στην αρχική μου διαπίστωση πως καλές οι εξαγγελείες αλλά πρέπει να γίνουν πιο συγκεκριμένες. Και μια απο τις πιο βασικές λεπτομέρειες που δεν έχουν διευκρινιστεί είναι κατά πόσο το κράτος προτίθεται να αυξήσει την χρηματοδότηση προς τα πανεπιστημία. Γιατί χωρίς χρήμα δεν νομίζω ότι θα αλλάξει κάτι...

Δημοσ.
6. Μέχρι 80 φοιτητές στις αίθουσες

 

Καλό και αυτό το μέτρο αλλά νομίζω πως και εδώ υπάρχει μια υποκρισία απο την πλευρά της κυβέρνησης. Απο τη μια το υπουργείο παιδείας έχει τον πλήρη έλεγχο των εισακτέων (αντί να τον έχουν τα ιδρύματα) και απο την άλλη μιλάει για τμήματα των 80 ατόμων. Σαφώς και πρέπει τα τμήματα να είναι ολιγομελή αλλά πρέπει να σταματήσει και η κοροιδία όπου ο εκάστοτε υπουργός αυξάνει τις θέσεις των εισακτέων στα πανεπιστήμια για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους χωρίς να υπάρχει καμία αλλαγή στον εξοπλισμό και την στελέχωση των πανεπιστημιών. Έτσι με τα ίδια μέσα και τα ίδια χρήματα, πολλές σχολές καλούνται να "εκπαιδεύσουν" διπλάσιο αριθμό φοιτητών απο ότι 5-10 χρόνια πρίν. Δεν είναι σωστά πράγματα αυτά.

 

Πρέπει άμεσα να δωθεί διοικητική ανεξαρτησία στα Πανεπιστήμια της χώρας και όχι αυτά να είναι υποτελή στις προθέσεις κάθε υπουργού Παιδείας.

Δημοσ.

Υπάρχουν καθηγητές που απαιτούν η ύλη να είναι από το δικό τους βιβλίο ή τις σημειώσεις που παραδίδουν.

 

Το 2006.

Δημοσ.

παντως το μετρο για τους αιωνιους φοιτητες δεν νομιζω να πιασει το παλιους αλλα τους νεοεισαχθεντες....φανταστειτε οσοι ηδη εχουν περασει τα ν+2 χρονια (που ειναι αρκετοι) να τους πουνε αντε γεια...θα γινει χαμος

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...