Sonne68 Δημοσ. 23 Μαΐου 2008 Δημοσ. 23 Μαΐου 2008 Το θέμα δεν είναι μόνο το σημείο βρασμού αλλά κια το ιξώδες (πόσο εύκολα ρέει το υγρό δηλαδή) για την επιλογή του κατάλληλου αντιπηκτικου. Πολύ σωστή η παρατήρηση. Η "ευκολία ροής" του "μέσου", βοηθάει στη γρήγορη ανταλλαγή των θερμοκρασιών. (δηλαδή, κάτι που το επιθυμούμε και το επιδιώκουμε) Αν και η αιθυλενογλυκόλη λόγω του ότι είναι ("σίγουρο") "πιο ελαφριά" ,πιό ευκίνητη, θα βοηθούσε θεωρητικά (λόγο της μεγαλύτερης ρευστότητας / μικρότερου ιξώδες) περισσότερο στην προκειμένη περίπτωση από ότι η πιό "δυσκίνητη" προπυλενογλυκόλη.(Η οποία φαίνεται να έχει μεγαλύτερο ιξώδες) Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο φίλο acomaedo ο φίλος Sonne68
panos09 Δημοσ. 24 Μαΐου 2008 Δημοσ. 24 Μαΐου 2008 Αγαπητέ Panos09 Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Κατ΄αρχήν δεν είναι ούτε μία ούτε δύο φορές που έχω παρακολουθήσει τη θερμική συμπεριφορά διαφόρων συλλεκτών. Εξήγησέ μου για ποιό λόγο να αφήσεις ενα συλλέκτη στον ήλιο να φτάσει σε τέτοια θερμοκρασία.Τί θα κερδίσεις; Αν μέσα στον τοίχο υπάρχει σωλήνα τουμπόραμα ξέρεις τι θα γίνει; Φαντάζομαι έχεις δεί πολλές φορές αυτή τη περιβόητη καμπύλη βαθμού απόδοσης. Αυτές τις μεγάλες θερμοκρασίες τις πιάνει με απόδοση 0,5 - 1%?? κάπου εκεί... Δηλαδή έχει 180+ στο μπόιλερ; Επίσης παραπάνω λές: "Οι συλλέκτες σε όλα συστήματα μένουν σε στασιμότητα ιδιαίτερα όταν είναι "ντάλα" ο ήλιος" γιατι; Ο διαφορικός θερμοστάτης τότε τι κάνει; Εγώ ξέρω οτι δουλέυει με ενα ΔΤ. Περιμένει και μόλις δεί διαφορά κατεβάζει. Λογικό νομίζω... Επίσης δέν μου είπες σε πόση ώρα έπιασε 155; Ούτε μου είπες αν ήταν κλειστός ή με ατμοσφαιρική πίεση. Και άν ήταν κλειστός σε πόση πίεση δούλευε;; Το αντιπυκτικό πάλι δυαλύεται μέσα στο νερό. άρα έχουμε μια αναλογία π.χ 1/10 και κατεβάζει -10. Έστω τώρα οτι εξατμιστεί νερό και συμπληρώσουμε. Η αναλογία λογικά θα αλλάξει και θα κατεβάζει πιο λίγο (π.χ -6). Τί εννοείς όταν λές "Και να εξατμιστεί δεν "φεύγει" απο το κύκλωμα αφού είναι κλειστό. Θα φύγει μόνο αν το κύκλωμα δεν ειναι σωστά φτιαγμένο"??? Δέν θέλω να με παραξηγήσεις σε όσα σου λέω. Μπορεί να είμαι εγώ λάθος. Απλά το συζητάω μαζί σου για να καταληξουμε κάπου και πάνω απ'όλα σκοπός μου είναι να πληροφορήσω το forum. Νομίζω ότι μιλάω αρκετά ξεκάθαρα για συνθήκες στασιμότητας. Δεν καταλαβαίνω καθόλου τα σχόλια για δεξαμενή σε 180 βαθμούς, τουμπόραμα, κλπ. Τον συλλέκτη δεν τον "αφήνεις" ούτε του "ζητάς" να πιάσει αυτές τις θερμοκρασίες. Είναι νόμος της φύσης ότι αυτοί οι συλλέκτες πιάνουν αυτές τις θερμοκρασίες όταν είναι σε στασιμότητα, δηλαδή το ηλιακό κύκλωμα ΔΕΝ δουλεύει. Πότε έχουμε στασιμότητα συνήθως? το καλοκαίρι μεσημεριάτικα. Γιατί? Ο διαφορικός θερμοστάτης ή κάποιος άλλος αυτοματισμός πρέπει να σταματάει το ηλιακό κύκλωμα όταν η δεξαμενή πιάσει 70-90 βαθμούς (όπου το ρυθμίσεις). Αν δεν το σταματήσεις και συνεχίσεις να ανεβάζεις θερμοκρασία στην δεξαμενή πέρα απο το όριο της κάτι κακό θα συμβεί. Τα κυκλώματα που έχεις δει εσύ έκαναν κάτι διαφορετικό όταν η δεξαμενή πιάσει την μέγιστη θερμοκρασία της? Η θερμοκρασία σε στασιμότητα έχει να κάνει άμεσα με τον τύπο και την κατασκευή του συλλέκτη. Όσο λιγοτερες θερμικές απώλειες τόσο πιο πολύ ανεβάζει. Το κύκλωμα σε ηλιακά βεβιασμένης κυκλοφορίας είναι γενικά κλειστού τύπου και η πίεση λειτουργίας έχει να κάνει με αρκετούς παράγοντες. Ουτε και εμένα να παρεξηγήσεις αλλά όταν κριτικάρουμε τι είπε κάποιος με φατσούλες και θαυμαστικά καλό είναι να είμαστε πολύ σίγουροι για το τι λέμε.
kid Δημοσ. 24 Μαΐου 2008 Δημοσ. 24 Μαΐου 2008 καλημέρα . acomaedo μπορείς να μου το εξηγήσεις αυτό που λες με τους συλλέκτες κενού; Ποιον επιπλέον εναλλάκτη να αντικαθιστά το boiler; Εγώ λέω το εξής: Έχουμε έναν ηλιακό και βγάζουμε τον επιλεκτικό συλλέκτη του και βάζουμε έναν κενού. Θα δουλέψει; Και αν οχι τότε Οι ηλιακοί της Καλπακ βακιουμ πως δουλεύουν ; Σε ανοικτού κυκλώματος boiler θα δούλευε; Θα ήθελα να μου απαντήσουν οι φίλοι DIANASH,panos09 σε αυτά που τους ρώτησα στο προηγούμενο post μου αν είναι εύκολο. Φίλε Sonne68 για ερασιτέχνης που δηλώνεις έχεις πολλές γνώσεις. Μπράβο σου. Τελικά βάσει χημικής σύστασης και ιδιοτήτων που αναφέρεις...ποια είναι η σωστή επιλογή θερμικού υργού κατα τη γνώμη σου; Τελειώνω λέγοντας ότι μετά από 15+ χρόνια στους ηλιακούς το ποσοστό των ηλιακών που ασχολήθηκα και έσπασαν από υπερθέρμανση ή από πάγο [κλειστού κυκλώματος...είναι ελάχιστο εως μηδαμινό. Παρόλα αυτά επειδή θέλω να μαθαίνω θα ήθελα μια ξεκάθαρη γνώμη απ όποιον θέλει να μας πει τι χρησιμοποιεί [ποσότητα,αναλογία] ή τι προτείνει και γιατί ώστε ίσως να βοηθήσει αυτή η συζήτηση και τους μη επαγγελματίες του χώρου...τον απλό χρήστη ηλιακού που δεν καταλαβαίνει από χημικές ενώσεις/ιδιότητες και κυρίως δεν έχει πειστεί 'ή δεν έχει ενημερωθεί σωστά πως η συντήρηση του ηλιακού είναι προς το συμφέρον του. φΙΛΙκα κιντ
Sonne68 Δημοσ. 24 Μαΐου 2008 Δημοσ. 24 Μαΐου 2008 Νομίζω ότι μιλάω αρκετά ξεκάθαρα για συνθήκες στασιμότητας. Δεν καταλαβαίνω καθόλου τα σχόλια για δεξαμενή σε 180 βαθμούς, τουμπόραμα, κλπ. Τον συλλέκτη δεν τον "αφήνεις" ούτε του "ζητάς" να πιάσει αυτές τις θερμοκρασίες. Είναι νόμος της φύσης ότι αυτοί οι συλλέκτες πιάνουν αυτές τις θερμοκρασίες όταν είναι σε στασιμότητα, δηλαδή το ηλιακό κύκλωμα ΔΕΝ δουλεύει. Πότε έχουμε στασιμότητα συνήθως? το καλοκαίρι μεσημεριάτικα. Γιατί? Ο διαφορικός θερμοστάτης ή κάποιος άλλος αυτοματισμός πρέπει να σταματάει το ηλιακό κύκλωμα όταν η δεξαμενή πιάσει 70-90 βαθμούς (όπου το ρυθμίσεις). Αν δεν το σταματήσεις και συνεχίσεις να ανεβάζεις θερμοκρασία στην δεξαμενή πέρα απο το όριο της κάτι κακό θα συμβεί. Τα κυκλώματα που έχεις δει εσύ έκαναν κάτι διαφορετικό όταν η δεξαμενή πιάσει την μέγιστη θερμοκρασία της? Η θερμοκρασία σε στασιμότητα έχει να κάνει άμεσα με τον τύπο και την κατασκευή του συλλέκτη. Όσο λιγοτερες θερμικές απώλειες τόσο πιο πολύ ανεβάζει. Το κύκλωμα σε ηλιακά βεβιασμένης κυκλοφορίας είναι γενικά κλειστού τύπου και η πίεση λειτουργίας έχει να κάνει με αρκετούς παράγοντες. Ουτε και εμένα να παρεξηγήσεις αλλά όταν κριτικάρουμε τι είπε κάποιος με φατσούλες και θαυμαστικά καλό είναι να είμαστε πολύ σίγουροι για το τι λέμε. Αδέρφια, παρακαλώ (ικετεύω) "Ειρήνη ημίν". Δεν πειράζει, μια συζήτηση κάνουμε, εξάλλου εμείς εδώ σαν μία μικρή "Ηλιακή Οικογένεια" είμαστε (έτσι νοιώθω, και το πιστεύω). Επίσης διαβάζοντας γνώμες, γεννιούνται καινούριες ιδέες, χρήσιμες για όλους, εκτός εάν θα πίστευε κάποιος ότι τα ξέρει όλα, και δεν χρειάζαται να μάθει τίποτε.(Ούτε φυσικά "εξετάσεις" δίνουμε σε κανέναν) Σας ζητώ χίλιες φορές συγνώμη εάν σας κούρασα. Τώρα θα ήθελα να ρωτήσω κάτι άλλο, Πάνο 09 τί θα πίστευες, υπάρχει επιτακτική ανάγκη σε εξαιρετικές περιπτώσεις, να τοποθετήσουμε βαλβιδάκια (ίσως και περισσότερα από ένα) ασφαλείας και σε επιλεκτικούς συλλέκτες οι οποίοι λειτουργούν σε κυκλωματα βεβιασμένης κυκλοφορίας(?) (ή αυτά τοποθετούνται ήδη, χωρίς να το γνωρίζω) Φιλικότατα πάντοτε Ο φίλος Sonne68
Sonne68 Δημοσ. 24 Μαΐου 2008 Δημοσ. 24 Μαΐου 2008 καλημέρα .acomaedo μπορείς να μου το εξηγήσεις αυτό που λες με τους συλλέκτες κενού; Ποιον επιπλέον εναλλάκτη να αντικαθιστά το boiler; Εγώ λέω το εξής: Έχουμε έναν ηλιακό και βγάζουμε τον επιλεκτικό συλλέκτη του και βάζουμε έναν κενού. Θα δουλέψει; Και αν οχι τότε Οι ηλιακοί της Καλπακ βακιουμ πως δουλεύουν ; Σε ανοικτού κυκλώματος boiler θα δούλευε; Θα ήθελα να μου απαντήσουν οι φίλοι DIANASH,panos09 σε αυτά που τους ρώτησα στο προηγούμενο post μου αν είναι εύκολο. Φίλε Sonne68 για ερασιτέχνης που δηλώνεις έχεις πολλές γνώσεις. Μπράβο σου. Τελικά βάσει χημικής σύστασης και ιδιοτήτων που αναφέρεις...ποια είναι η σωστή επιλογή θερμικού υργού κατα τη γνώμη σου; Τελειώνω λέγοντας ότι μετά από 15+ χρόνια στους ηλιακούς το ποσοστό των ηλιακών που ασχολήθηκα και έσπασαν από υπερθέρμανση ή από πάγο [κλειστού κυκλώματος...είναι ελάχιστο εως μηδαμινό. Παρόλα αυτά επειδή θέλω να μαθαίνω θα ήθελα μια ξεκάθαρη γνώμη απ όποιον θέλει να μας πει τι χρησιμοποιεί [ποσότητα,αναλογία] ή τι προτείνει και γιατί ώστε ίσως να βοηθήσει αυτή η συζήτηση και τους μη επαγγελματίες του χώρου...τον απλό χρήστη ηλιακού που δεν καταλαβαίνει από χημικές ενώσεις/ιδιότητες και κυρίως δεν έχει πειστεί 'ή δεν έχει ενημερωθεί σωστά πως η συντήρηση του ηλιακού είναι προς το συμφέρον του. φΙΛΙκα κιντ Καλημέρα και από εμένα, καλέ μου φίλε kid. Πιστέυω ότι μου έθεσες ένα αρκετά καλό ερώτημα, και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να κάνω ένα προσωπικό σχόλιο, πιστεύοντας ότι θα βοηθούσα με την "κάποια" γνώμη μου, τους φίλους μας οι οποίοι διαμορφώνουν απόψεις. Ως γνωστό το "καθαρό νερό" (Απλούστατη χημική ένωση Η-Ο-Η ή αλλώς Η2Ο) έχει το μικρότερο ιξώδες / μεγαλύτερη ευκολία ροής σε σχέση με τις άλλες ουσίες που χρησιμοποιούνται γενικότερα σε "συστήματα ανταλλαγής θερμοκρασίας". Για αυτόν τον λόγο οι ηλιακοί θερμοσίφωνες ανοιχτού κυκλώματος, θα κέρδιζαν ένα μικρό "προβάδισμα" ως προς την ανταλλαγή της θερμοκρασίας, σε σχέση με του κλειστού κυκλώματος, τα οποία έχουν το αντιψυκτικό. (Για αυτό παλαιότερα, στα αυτοκίνητα εβαζαν το καλοκαίρι απεσταγμένο νερό αντί για αντιψυκτικό, για να "αξιοποιείται" καλύτερα το ψυγείο του αυτοκινήτου) Υπάρχουν όμως (από τη χρήση του νερού και μόνο)ο σοβαρός κίνδυνος του σπασίματος από τις παγωνιές, η μεγαλύτερη εναπόθεση σε άλατα, ευκολότερη οξείδωση, κλπ. Η δεύτερη περίπτωση με συμπλήρωμα αιθυλενογλυκόλης (που έχουν τα βενζινάδικα) είναι κι αυτή (πάντα κατά τη γνώμη μου) μία σαφώς "καλύτερη λύση" από το "καθαρό νερό", διότι μας προστατεύει σε ικανοποιητικό βαθμό από τα παραπάνω, και προσωπικά το βρίσκω σαν καλή "λύση" σε μή επιλλεκτικούς συλλέκτες, μιά και θα συνδύαζε χαμηλώτερο σημείο βρασμού σε σχέση με την προπυλενογλυκόλη, (και ίσως χαμηλώτερο κόστος, διότι δεν γνωρίζω ακριβώς την τιμή της προπυλενογλυκόλης) Την αιθυλενογλυκόλη τη βρήκα σε κόστος πέντε ευρώ το λίτρο. Η τρίτη περίπτωση με συμπλήρωμα προπυλενογλυκόλης η οποία φαίνεται να είναι η "καλύτερη λύση" στα συστήματα βεβιασμένης κυκλοφορίας, έχει μεγαλύτερο σημείο βρασμού, (επομένως και λιγότερες απώλειες "λόγω εξάτμισης", λιγότερο κόστος της συγκεκριμένης συντήρησης, εδώ παίζει ρόλο σε τί πίεση "ανοίγει" το βαλβιδάκι ασφαλείας) και μάλλον καλύτερη αντισκωριακή προστασία σε σχέση με την αιθυλενογλυκόλη (διότι ώς γνωστό από την οργανική χημεία, καθώς αυξάνει ο αριθμός ατόμων άνθρακα 1=μεθ 2=αιθ 3=προπ 4=βουτ κ.ο.κ., αυξάνεται και η "λιπαρότητα" λέμε εμπειρικά, και ελαχίστως και η αντιοξειδωτική ιδιότητα). Υπάρχει όμως εκτός από το ιξώδες (δυσκολία ροής) και η θερμοχωρητικότητα. (Λέμε π.χ. ότι το ατσάλι έχει μεγαλύτερη θερμοχωρητικότητα από το φελιζόλ, διότι το ατσάλι μπορεί "να αποθηκεύσει" μεγαλύτερη συνολικά ποσότητα θερμότητας από ότι το φελιζόλ) Βέβαια εδώ παίζει ρόλο και η "ταχύτητα ανταλλαγής" της θερμότητας. Όποιο υλικό μπορεί να ανταλλάσσει "γρήγορα" τη θερμότητα, είναι προτιμώτερο (Αυτό μας το δείχνουν τα πειράματα που κάνουμε δοκιμάζοντας τα υλικά) Έτσι λοιπόν ένα υλικό το οποίο έχει μεγάλη θερμοχωρητικότητα αλλά καθυστερεί στο να ανταλλάξει τις θερμοκρασίες, (είτε λόγω της φύσης του υλικού , είτε λόγω της δυσκολίας ροής/ιξώδους) πιθανό να είναι "οριακά" καλύτερο σε σχέση με ένα άλλο (υλικό) με μικρότερη θερμοχωρητικότητα αλλά με καλύτερη ευελιξία κίνησης (μικρότερο ιξώδες = ταχύτερο) Συμπερασματικά Μάλλον στα συστήματα βεβιασμένης κυκλοφορίας είναι προτιμώτερη η χρήση (στανταρτ) της προπυλενογλυκόλης σε σχέση με την αιθυλενογλυκόλη (Επίσης λέγεται ότι η αιθυλενογλυκόλη είναι πιό "τοξική" για τους οργανισμούς σε σχέση με την προπυλενογλυκόλη). Δεν γνωρίζω εάν υπάρχουν (δοκιμασμένα) άλλα υλικά, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως "μέσο" για την ανταλλαγή της Θερμότητας. Δεν θα συνιστούσα σε καμία περίπτωση "ανάμειξη" διαφορετικών χημικών ουσιών κατά το συμπλήρωμα. Είναι μία άποψη Η επιλογή της λύσης όμως είναι "προσωπική" (του καθενός) Σας ευχαριστώ Φιλικά
acomaedo Δημοσ. 24 Μαΐου 2008 Δημοσ. 24 Μαΐου 2008 καλημέρα .acomaedo μπορείς να μου το εξηγήσεις αυτό που λες με τους συλλέκτες κενού; Ποιον επιπλέον εναλλάκτη να αντικαθιστά το boiler; Εγώ λέω το εξής: Έχουμε έναν ηλιακό και βγάζουμε τον επιλεκτικό συλλέκτη του και βάζουμε έναν κενού. Θα δουλέψει; Και αν οχι τότε Οι ηλιακοί της Καλπακ βακιουμ πως δουλεύουν ; Σε ανοικτού κυκλώματος boiler θα δούλευε; Θα ήθελα να μου απαντήσουν οι φίλοι DIANASH,panos09 σε αυτά που τους ρώτησα στο προηγούμενο post μου αν είναι εύκολο. Φίλε Sonne68 για ερασιτέχνης που δηλώνεις έχεις πολλές γνώσεις. Μπράβο σου. Τελικά βάσει χημικής σύστασης και ιδιοτήτων που αναφέρεις...ποια είναι η σωστή επιλογή θερμικού υργού κατα τη γνώμη σου; Τελειώνω λέγοντας ότι μετά από 15+ χρόνια στους ηλιακούς το ποσοστό των ηλιακών που ασχολήθηκα και έσπασαν από υπερθέρμανση ή από πάγο [κλειστού κυκλώματος...είναι ελάχιστο εως μηδαμινό. Παρόλα αυτά επειδή θέλω να μαθαίνω θα ήθελα μια ξεκάθαρη γνώμη απ όποιον θέλει να μας πει τι χρησιμοποιεί [ποσότητα,αναλογία] ή τι προτείνει και γιατί ώστε ίσως να βοηθήσει αυτή η συζήτηση και τους μη επαγγελματίες του χώρου...τον απλό χρήστη ηλιακού που δεν καταλαβαίνει από χημικές ενώσεις/ιδιότητες και κυρίως δεν έχει πειστεί 'ή δεν έχει ενημερωθεί σωστά πως η συντήρηση του ηλιακού είναι προς το συμφέρον του. φΙΛΙκα κιντ Θα δουλέψει φίλε kid, απλώς η ταχύτητα ροής του ρευστού θα είναι χαμηλότερη. Ο εναλλάκτης που λέω είναι ο σωλήνας ο οποίος έρχετε σε επαφή με τα άκρα των σωλήνων κενού. Ο σωλήνας αυτός είναι συνδεδεμένος με σύνδεση μορφής (σε επάφή δηλαδή μέσω βιδών) με τους σωλήνες κενού. Μέσα απο αυτόν περνάει το ρευστό που απάγει την θερμότητα των σωλήνων κενού και ταυτόχρονα τους ψύχει. Μια άλλη λύση είναι αντί για αυτόν τον εναλλάκτη οι άκρες των σωλήνων κενού να είναι βυθισμένες απευθείας μέσα στην δεξαμενή αποθήκευσης. Με τον τρόπο αυτό απαλλάσεσαι απο την ανάγκη τόσο του εναλλάκτη του boiler όσο και του δευτερεύοντος εναλλάκτη (του σωλήνα που ανέφερα πριν). Μειονέκτημα της μεθόδου η στεγάνωση της δεξαμενής στο σημείο που βυθίζονται τα άκρα των σωλήνων κενού και η δυσκολία αντικατάστασης κάποιου προβληματικού σωλήνα κενού. Αν δεν μπόρεσα να σε βοηθήσω στείλε PM.
acomaedo Δημοσ. 24 Μαΐου 2008 Δημοσ. 24 Μαΐου 2008 Υπάρχει όμως εκτός από το ιξώδες (δυσκολία ροής) και η θερμοχωρητικότητα. Όποιο υλικό μπορεί να ανταλλάσσει "γρήγορα" τη θερμότητα, είναι προτιμώτερο (Αυτό μας το δείχνουν τα πειράματα που κάνουμε δοκιμάζοντας τα υλικά) Έτσι λοιπόν ένα υλικό το οποίο έχει μεγάλη θερμοχωρητικότητα αλλά καθυστερεί στο να ανταλλάξει τις θερμοκρασίες, (είτε λόγω της φύσης του υλικού , είτε λόγω της δυσκολίας ροής/ιξώδους) πιθανό να είναι "οριακά" καλύτερο σε σχέση με ένα άλλο (υλικό) με μικρότερη θερμοχωρητικότητα αλλά με καλύτερη ευελιξία κίνησης (μικρότερο ιξώδες = ταχύτερο) Πολύ σωστή παρατήρηση, για το λόγο αυτό στην πιστοποίηση της απόδοσης των ηλιακών συλλεκτών αναφέρεται πάντα και η σύσταση του ρευστού που κυκλοφορεί μέσα στο συλλέκτη, καθώς με τη χρήση καθαρού νερού λόγω της μεγαλύτερης θερμοχωρητικότας θα προκύψει καλύτερη καμπύλη απόδοσης.
DIANASH Δημοσ. 25 Μαΐου 2008 Δημοσ. 25 Μαΐου 2008 γεια σας και από εμένα μετά από καιρό.Νομίζω ότι αυτές είναι λεπτομέρειες που δεν αφορούν τον πολύ κόσμο με την έννοια ότι πολλοί ρίχνουν νερό στο κύκλωμα και ούτε καν αντιψυκτικό από βενζινάδικο. Δυστυχώς οι πιο πολλοί ξεχνάνε τον ηλιακό στην ταράτσα και όπου βγει... DIANASH πόσα λίτρα βάζεις από αυτό το υγρό [της dow είναι;] σε κάθε ηλιακό; Εσύ panos09 πόσα λίτρα από το δικό σου; Όταν λες καταστρέφεται το υγρό σου πάνω από τους 170 τότε λογικά είναι σαν να λες ότι μετά το πρώτο καλοκαίρι δεν προστατεύται ο ηλιακός σου; Και τι κάνεις μετά; Και τέλος τι εννοείς ότι το κύκλωμα μπορεί να μην είναι σωστά φτιαγμένο; Πως γίνεται αυτό; Επίσης αναφέρεις επιλεκτικούς και καλούς επιλεκτικούς στην προηγούμενη σελίδα. Μπορείς να μας αναφέρεις συγκεκριμένες μάρκες; Ερώτηση: Ένας συλλέκτης κενού μπορεί δουλέψει με ένα κοινό boiler σαν ηλιακός compact και όχι σαν βεβιασμένης κυκλοφορίας; [με λίγα λόγια να αντικαταστήσει ένας συλλέκτης κενού ένα απλό συλλέκτη] Και αν ναι πως; Η αναλογία ποικίλει ανάλογα με το πόσο χαμηλά θέλεις να φτάσεις τη θερμοκρασία του νερού το χειμώνα, (στην ουσία πόσο κρύο κάνει) Για περιοχές όπως η χαλκίδα, η αθήνα και γενικότερα στη ζώνη 3-4 βάζω 1λίτρο. Αυτό κατεβάζει περίπου -3 έως -5. Υπάρχουν αναλυτικοί πίνακες που δίνουν το σημείο πήξης σε διάφορες αναλογίες.
amigos Δημοσ. 5 Ιουνίου 2008 Δημοσ. 5 Ιουνίου 2008 Δηλαδή πρόκειται πάλι για συμπλήρωμα με αντιψυκτικό.Στό πάνω μέρος του μπόιλερ (πάνω στο μπόιλερ) υπάρχει ή μία τάπα και ένα εξαεριστικό(προεξέχουν, φαίνονται καλύτερα στην τρίτη φωτο) τα οποία ξεβιδώνονται και αφού τοποθετήσεις ένα μικρό χωνάκι συμπληρώνεις με αντιψυκτικό υγρό. Κατόπιν αυτού τις ξαναβιδώνεις και εφ΄όσον δεν υπάρχει κάποιο άλλο πρόβλημα, θα λειτουργήσει. Πόσο υγρό συμπληρώνεις ; Μέχρι να ξεχειλίσει ;
viatherm Δημοσ. 5 Ιουνίου 2008 Δημοσ. 5 Ιουνίου 2008 Πόσο υγρό συμπληρώνεις ; Μέχρι να ξεχειλίσει ; ναι μεχρι πανω (να ξεχειλισει) και αν εχει πολλη ηλιο σκεπασε λιγο τον συλλεκτη για να μην ''βραζει'' οταν το βαζεις και ξανα αδειαζει !
topmar Δημοσ. 17 Ιουνίου 2008 Δημοσ. 17 Ιουνίου 2008 (επεξεργασμένο) Καλησπέρα. Το να διαβάσω και τις 49 σελίδες αυτού του θέματος μου πήρε 2 μέρες και ακόμα δεν έχω καταλήξει σε κάποιον συγκεκριμένο...:confused: Μένω στην Β.Ελλάδα σε ολοκαίνουργια οικοδομή, στον 5ο όροφο (οροφοδιαμέρισμα) και από πάνω έχω πλάκα & σκεπή. Επίσης, έχω εγκατεστημένο και Boiler που συνδέεται με τα καλοριφέρ τα οποία είναι ατομικής θέρμανσης με ατομικό καυστήρα & ατομική δεξαμενή πετρελαίου (500Λ). Απ'όσο κατάλαβα, τα βασικά είναι πως πρέπει να πάρω έναν ηλιακό που να είναι glass διπλών τοιχομάτων (?) και με επιλεκτικό συλλέκτη....σωστά? Επειδή κάποιες μάρκες που αναφέρετε δεν υπάρχουν στην Β.Ελλάδα, ποιούς προτείνετε βρε παιδιά για εμάς εδώ στα ψηλά μέρη? Το κόστος να είναι φυσικά λογικό και όχι κάτι 1500? που διάβασα σε κάποια σελίδα....έως 1000? καλά είναι νομίζω! ΥΓ: Κάποια πρόταση για μάστορα-έμπορο στην πόλη μου είναι ευπρόσδεκτη Επεξ/σία 20 Σεπτεμβρίου 2009 από topmar
Apostolos70 Δημοσ. 18 Ιουνίου 2008 Δημοσ. 18 Ιουνίου 2008 Καλησπέρα. Το να διαβάσω και τις 49 σελίδες αυτού του θέματος μου πήρε 2 μέρες και ακόμα δεν έχω καταλήξει σε κάποιον συγκεκριμένο...:confused: Μένω στην Β.Ελλάδα (Σέρρες) σε ολοκαίνουργια οικοδομή, στον 5ο όροφο (οροφοδιαμέρισμα) και από πάνω έχω πλάκα & σκεπή. Επίσης, έχω εγκατεστημένο και Boiler που συνδέεται με τα καλοριφέρ τα οποία είναι ατομικής θέρμανσης με ατομικό καυστήρα & ατομική δεξαμενή πετρελαίου (500Λ). Απ'όσο κατάλαβα, τα βασικά είναι πως πρέπει να πάρω έναν ηλιακό που να είναι glass διπλών τοιχομάτων (?) και με επιλεκτικό συλλέκτη....σωστά? Επειδή κάποιες μάρκες που αναφέρετε δεν υπάρχουν στην Β.Ελλάδα, ποιούς προτείνετε βρε παιδιά για εμάς εδώ στα ψηλά μέρη? Το κόστος να είναι φυσικά λογικό και όχι κάτι 1500? που διάβασα σε κάποια σελίδα....έως 1000? καλά είναι νομίζω! ΥΓ: Κάποια πρόταση για μάστορα-έμπορο στην πόλη μου είναι ευπρόσδεκτη Πάρε τηλέφωνο στο 23210-55650.Η επωνυμία ειναι Χ"ΑΓΓΕΛΟΥ ΑΝΤ.-Γ.ΚΟΚΟΖΗΣ ΕΠΕ και η διευθυνση ΠΛ.ΕΜΠΟΡΙΟΥ 11. Εκει θα βρεις εξαιρετικους επιλεκτικους ηλιακους ΕΒΗΛ,με μονοκοματο φιλο (ολος ο συλλεκτης ενα φυλλο),σε πολυ καλες τιμες.
nike Δημοσ. 20 Ιουνίου 2008 Δημοσ. 20 Ιουνίου 2008 καλημερα σε όλους εκανα προχθες κατι αγορες μεσω ιντερνετ και εμεινα πολυ ικανοποιημένος, πολυ χαμηλές τιμές και καλή εξυπηρέτηση το ηλεκτρονικο καταστημα λεγεται: www.saninet.gr Αξίζει να ρίξετε μια ματια , εχει πολλά είδη που αναφέρατε. μεγαλη ποικιλια στα πάντα Πειτε μου την γνωμη σας, αξιζει μια επισκεψη
nike Δημοσ. 21 Ιουνίου 2008 Δημοσ. 21 Ιουνίου 2008 Έχει ένα μήνα περίπου που αγόρασα ηλιακό θερμοσίφωνα από εκει. έχω μείνει απόλυτα ικανοποιημένος. Είναι απ'οτι έψαξα και στα υπόλοιπα σε πολύ χαμηλές τιμές. Όποιος θέλει ας ρίξει μια ματιά ... http://www.saninet.gr/index.php?cPath=50_136_144
StratosSK Δημοσ. 22 Ιουνίου 2008 Δημοσ. 22 Ιουνίου 2008 Μένω στη Ρόδο (Φοβερή ηλιοφάνεια). Δυστυχώς μου τρύπησε το Boiler (Ο ηλιακός δεν ήταν κλειστού κυκλώματος). Θέλω να τοποθετήσω τον καινούργιο πάνω σε κεραμίδια. Φοβάμαι τον άνεμο. Θα κάνω κατασκευή σε σιδερά? Υπάρχουν προτάσεις για ηλιακό από Ρόδο ή να αγοράσω και να το μεταφέρω... Τα πάντα εδώ είναι πανάκριβα Το νερό έχει αρκετά άλατα (Σκέφτομαι να βάλω ένα καλό φίλτρο μετά το ρολόι) Είμαι <100 μέτρα από τη θάλασσα.
Προτεινόμενες αναρτήσεις