panos09 Δημοσ. 8 Μαΐου 2008 Share Δημοσ. 8 Μαΐου 2008 Καλησπέρα σε όλους! Viatherm, όσον αφορά τις υδραυλικές συνδέσεις και τις ρυθμίσεις του διαφορικού θερμοστάτη πέρα του ότι έστειλε ο ίδιος ο μηχανολόγος ένα σωρό υδραυλικούς και ηλεκτρολόγους έφερα κι εγώ δικούς μου και όλα ήταν οκ. Η ένστασή τους είχε να κάνει με την συλλεκτική επιφάνεια και την κατεύθυνση(νοτιοδυτική).Όσον αφορά το ψυκτικό υγρό και αυτό ήταν ok.Προς το παρόν δύο άτομα κατοικούμε στο σπίτι,εγώ και η γυναίκα μου.Ελάχιστες φορές το νερό ήταν ζεστό τόσο ώστε να μπορούμε να κάνουμε μπάνιο (38-40 βαθμοί) κι αυτό τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν είχε ακόμα ζέστη.Θέλω να πιστεύω ότι το πρόβλημα θα λυθεί με πολύ καλούς συλλέκτες.Ειλικρινά κουράστηκα με την όλη υπόθεση και ενώ αρχικά αποφάσισα να δώσω κάτι παραπάνω για ένα καλύτερο σύστημα και όχι απλό ηλιακό τώρα το μετάνιωσα.Αν κάποιος γνωρίζει για τους Calpak vacuum;Αξίζουν ή... Ευχαριστώ και πάλι. Με τα στοιχεία που δίνετε πρέπει μάλλον να έχετε αέρα στο σύστημα (να μην έχει γίνει καλό γέμισμα & εξαέρωση) ή/και να μην είναι καλά ρυθμισμένο το σύστημα ελέγχου & κυκλοφορητή. Ακόμα και αν οι συλλέκτες δεν έχουν την τέλεια κλήση ή δεν είναι της καλύτερης ποιότητας, το Σεπτέμβριο έπρεπε να είχατε ζεστό νερό. Οι ατέλιες θα επηρέαζαν την χειμωνιάτικη απόδοση όχι την καλοκαιρινή που τα πάντα βράζουν και ο ήλιος είναι κάθετος. Μην βάλετε Vacuum, είναι άλλο κόλπο τελείως, και αν δεν βρήκατε να σας φτιάξουν σωστά το "κλασσικό" μην περιμένετε να σας φτιάξουν σωστά τα Vacuum. Θέλετε γύρω στα 4-5 μ2 καλούς επιλεκτικούς συλλέκτες και απο εκεί και πέρα ελεγθεί εγκατάσταση αν είναι σωστή στα επιμέρους της. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
pbil Δημοσ. 8 Μαΐου 2008 Share Δημοσ. 8 Μαΐου 2008 Καλησπέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω αν ξέρει κάποιος τους ηλιακούς A.S.T.Η τιμή που μας είπαν είναι 1400 χωρίς την εγκατάσταση. Τι άλλο θα μπορούσατε να μου προτείνετε; Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
JERY Δημοσ. 10 Μαΐου 2008 Share Δημοσ. 10 Μαΐου 2008 Παριγγειλα καινουριο ηλιακο( boiler mono) γιατι ο παλιος εσπασε. Βraunic 160 λιτρα glass 3πλης ενεργειας.650e με την τοποθετιση.5 χρονια εγγυηση Ο τυπος μου ειπε οτι ειναι πολυ αξιοπιστος.Εχει κανεις γνωμη? Κατι αλλο πιο πανω διαβασα οτι ο χαλκος δεν ειναι τοσο καλος αλλα οπου και να εψαξα δεν βρηκα οτι προκαλει κατι(καρκινο,τοξικο κτλ) Αυτο που διαβασα ισα ισα ειναι οτι δεν επιτρεπει να αναπτυχθουν μικροργανισμοι κτλ.Γιατι ομως δεν βαζουν ολοι χαλκο? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
viatherm Δημοσ. 10 Μαΐου 2008 Share Δημοσ. 10 Μαΐου 2008 Καλησπέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω αν ξέρει κάποιος τους ηλιακούς A.S.T.Η τιμή που μας είπαν είναι 1400 χωρίς την εγκατάσταση. Τι άλλο θα μπορούσατε να μου προτείνετε; 1400 ? και μαρκα A.S.T.H. χωρις τοποθετηση ? :X μηπως ΑΣΤΟ καλυτερα Ακριβο μου φαινεται και δεν το εχω ξανακουσει Ποσα λιτρα ? σου ειπαν τιποτα ? τι συλλεκτη ? κ.α Παριγγειλα καινουριο ηλιακο( boiler mono) γιατι ο παλιος εσπασε.Βraunic 160 λιτρα glass 3πλης ενεργειας.650e με την τοποθετιση.5 χρονια εγγυηση Ο τυπος μου ειπε οτι ειναι πολυ αξιοπιστος.Εχει κανεις γνωμη? Κατι αλλο πιο πανω διαβασα οτι ο χαλκος δεν ειναι τοσο καλος αλλα οπου και να εψαξα δεν βρηκα οτι προκαλει κατι(καρκινο,τοξικο κτλ) Αυτο που διαβασα ισα ισα ειναι οτι δεν επιτρεπει να αναπτυχθουν μικροργανισμοι κτλ.Γιατι ομως δεν βαζουν ολοι χαλκο? αφου οπως λες ειναι glass και ειναι μονο το μποιλερ ,αρα δεν εχει χαλκο !!! οσο για το συλλεκτη σου (και η πλειοψηφια), ειναι το κλειστο κυκλωμα και οχι το Ζ.Ν.Χ , για μενα ειναι καλος ο χαλκος γιατι δεν σκουριαζει αλλα αν ειναι για ποσιμο πρεπει να μπει ο ''ειδικος χαλκος'' και ειδικη κολληση ! edit : ΖΝΧ =ζεστο νερο χρησης Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
JERY Δημοσ. 10 Μαΐου 2008 Share Δημοσ. 10 Μαΐου 2008 Ναι δεν εχει χαλκο αλλα ηθελα να ρωτησω τι παιζει με τον χαλκο. Αρα καλυτερα το glass απο ποιοτητα νερου.Καπου διαβασα οτι αν ειναι οξυ το νερο τοτε οξυδωνεται. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Sonne68 Δημοσ. 10 Μαΐου 2008 Share Δημοσ. 10 Μαΐου 2008 Ναι δεν εχει χαλκο αλλα ηθελα να ρωτησω τι παιζει με τον χαλκο.Αρα καλυτερα το glass απο ποιοτητα νερου.Καπου διαβασα οτι αν ειναι οξυ το νερο τοτε οξυδωνεται. Φίλε μου Τζέρι, πού διαβασες ότι το νερό έχει οξύ? Για να μιλάμε σωστά οξύ είναι πχ το HCl (Υδροχλωρικό οξύ, που βάζει η εταιρία υδροδότησης για τους μικροοργανισμούς) Το νερό λοιπόν δεν είναι οξύ. (Είναι άλλο πράγμα η οξύτητα που οφείλεται στην παρουσία υδρογόνου -Η ή η αλκαλικότητα που οφείλεται στην παρουσία υδροξυλίου -ΟΗ) Μπορεί όμως να είναι σκληρό! Αυτή τη σκληρότητα του νερού την αποδίδουμε στην παρουσία ασβεστίου Ca++ το οποίο απαντά είτε με τη μορφή του CaCO3 (Ανθρακικό ασβέστιο και το μετράμε με τους λεγόμενους Γαλλικούς βαθμούς σκληρότητας) είτε με τη μορφή του CaO (Οξειδίου του ασβεστίου και το μετράμε με τους λεγόμενους Γερμανικούς βαθμούς σκληρότητας) Τώρα Το πρόβλημα βρίσκεται στην οξείδωση (όχι οξύ, μη μπερδεύουμε τις λέξεις) που προκαλεί η ελεύθερη ανθρακική ρίζα (--CO3) του CaCO3 ή το Οξυγόνο (--O) του CaO Για να την αντιμετωπίσουμε αυτήν την οξείδωση του καζανιού, βάζουμε μία ράβδο Μαγνησίου (Mg++) ή Ανόδιο το οποίο είναι πιό δραστικό από το Σίδηρο (Fe++) του καζανιού (Βλέπε ανόργανη χημεία, σειρά δραστικότητας των μετάλλων πχ κατά την αντίδραση που λέγεται απλή αντικατάσταση) Έτσι λοιπόν οξειδώνεται από την ανθρακική ρίζα (--CO3) του CaCO3 η οποία είναι συνδεδεμένη με ετεροπολικό δεσμό με το ασβέστιο (Ca++) ή από το Οξυγόνο (--Ο) του Ανθρακικού Ασβεστίου (CaO) το μαγνήσιο Mg++ της ράβδου μαγνησίου και παίρνει τη μορφή του ανθρακικού μαγνησίου MgCO3 ή του οξειδίου του μαγνησίου MgO και όχι ο σίδηρος Fe++ (Δισθενής σίδηρος) του καζανιού μας, (ο οποίος τυγχάνει να είναι λιγότερο δραστικός από το Μαγνήσιο Mg ++ της ράβδου μας). Σε αντίθετη περίπτωση (απουσία ράβδου Μαγνησίου) θα οξειδωνόταν ο Σίδηρος (Fe++) του καζανιού μας και θα έπερνε τη μορφή του FeCO3 (Ανθρακικού Σιδήρου) = σκουριά ή τη μορφή του FeO (οξειδίου του σιδήρου) = πάλι σκουριά. Γενικά, (απευθύνομαι μελλοντικά σε όλους του φίλους) μπορείτε να διαβάζετε και προηγούμενα σχόλια ή διαλόγους, διότι υπάρχει η περίπτωση να έχει απαντηθεί ήδη η απορία ή το ερώτημα που σκοπεύετε να γράψετε. Σας ευχαριστώ Φιλικά Ο φίλος Sonne68 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
maqqis Δημοσ. 11 Μαΐου 2008 Share Δημοσ. 11 Μαΐου 2008 Φίλε μου Τζέρι, πού διαβασες ότι το νερό έχει οξύ?Για να μιλάμε σωστά οξύ είναι πχ το HCl (Υδροχλωρικό οξύ, που βάζει η εταιρία υδροδότησης για τους μικροοργανισμούς) Το νερό λοιπόν δεν είναι οξύ. (Είναι άλλο πράγμα η οξύτητα που οφείλεται στην παρουσία υδρογόνου -Η ή η αλκαλικότητα που οφείλεται στην παρουσία υδροξυλίου -ΟΗ) Μπορεί όμως να είναι σκληρό! Αυτή τη σκληρότητα του νερού την αποδίδουμε στην παρουσία ασβεστίου Ca++ το οποίο απαντά είτε με τη μορφή του CaCO3 (Ανθρακικό ασβέστιο και το μετράμε με τους λεγόμενους Γαλλικούς βαθμούς σκληρότητας) είτε με τη μορφή του CaO (Οξειδίου του ασβεστίου και το μετράμε με τους λεγόμενους Γερμανικούς βαθμούς σκληρότητας) Τώρα Το πρόβλημα βρίσκεται στην οξείδωση (όχι οξύ, μη μπερδεύουμε τις λέξεις) που προκαλεί η ελεύθερη ανθρακική ρίζα (--CO3) του CaCO3 ή το Οξυγόνο (--O) του CaO Για να την αντιμετωπίσουμε αυτήν την οξείδωση του καζανιού, βάζουμε μία ράβδο Μαγνησίου (Mg++) ή Ανόδιο το οποίο είναι πιό δραστικό από το Σίδηρο (Fe++) του καζανιού (Βλέπε ανόργανη χημεία, σειρά δραστικότητας των μετάλλων πχ κατά την αντίδραση που λέγεται απλή αντικατάσταση) Έτσι λοιπόν οξειδώνεται από την ανθρακική ρίζα (--CO3) του CaCO3 η οποία είναι συνδεδεμένη με ετεροπολικό δεσμό με το ασβέστιο (Ca++) ή από το Οξυγόνο (--Ο) του Ανθρακικού Ασβεστίου (CaO) το μαγνήσιο Mg++ της ράβδου μαγνησίου και παίρνει τη μορφή του ανθρακικού μαγνησίου MgCO3 ή του οξειδίου του μαγνησίου MgO και όχι ο σίδηρος Fe++ (Δισθενής σίδηρος) του καζανιού μας, (ο οποίος τυγχάνει να είναι λιγότερο δραστικός από το Μαγνήσιο Mg ++ της ράβδου μας). Σε αντίθετη περίπτωση (απουσία ράβδου Μαγνησίου) θα οξειδωνόταν ο Σίδηρος (Fe++) του καζανιού μας και θα έπερνε τη μορφή του FeCO3 (Ανθρακικού Σιδήρου) = σκουριά ή τη μορφή του FeO (οξειδίου του σιδήρου) = πάλι σκουριά. Γενικά, (απευθύνομαι μελλοντικά σε όλους του φίλους) μπορείτε να διαβάζετε και προηγούμενα σχόλια ή διαλόγους, διότι υπάρχει η περίπτωση να έχει απαντηθεί ήδη η απορία ή το ερώτημα που σκοπεύετε να γράψετε. Σας ευχαριστώ ΆΝ δεν κάνω λάθος το ανόδιο είναι μαζί με την ηλεκτρική αντίσταση.Όταν σε διάστημα 10 μηνών αναγκάστηκα να ανοίξω τον ηλιακό, είδα την αντίσταση γεμάτη με άλατα και το ανόδιο φαγωμένο σάν να το έτρωγε θαλασσινό νερό.Η ερώτηση είναι η εξής, πόσος είναι ο χρόνος ζωής του ανοδίου και άν διατίθεται ξεχωριστά απο την αντίσταση? κόστος? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
dimperros Δημοσ. 11 Μαΐου 2008 Share Δημοσ. 11 Μαΐου 2008 Καλησπερα σε ολους !Καταρχην ποσα χρονια ηταν η εγγυηση και αν ειχες κανει καποιοα ''ειδικη'' συμφωνια για υποχρεωτικη συντηρηση ετησια η διετη ! Αν τελειωσε η εγγυηση (που μαλλλον ναι) μπορεις να ερθει ενας υδραυλικος για να σου προσθεση υγρα και να αλλαξει το σιγουρα φθαρμενω ανοδιο μαγνησιου EDIT: Αφου περασαν 6 χρονια 8α προτημουσα να αδειασουν και να ξαναμπουν καινουρια υγρα με νερο ΤΟΝ ΗΛΙΑΚΟ ΤΟΝ ΠΗΡΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΤΟΝ ΕΙΧΕ ΒΑΛΕΙ Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ , ΠΗΡΑ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΤΟΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΓΙΑ ΣΕΡΒΙΣ ΚΑΙ Η ΕΓΓΥΗΣΗ ΗΤΑΝ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙ , Η ΜΑΡΚΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΟΝ Η ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ , ΟΛΟΙ ΟΙ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΙ ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΣΕΡΒΙΣ ? ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ ΜΟΥ ΟΤΙ ΤΟΝ ΚΟΡΟΙΔΕΨΑΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΥΓΡΑ ΤΟΥ ΒΑΛΑΝΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΡΕΩΣΑΝ 75 € ΓΙΑ 10 ΛΕΠΤΑ ΔΟΥΛΕΙΑ , ΠΟΣΟ ΧΡΕΩΝΟΥΝ ΓΙΑ ΣΩΣΤΟ ΣΕΡΒΙΣ ? ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΤΗΛΕΦΩΝΟ? Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Sonne68 Δημοσ. 11 Μαΐου 2008 Share Δημοσ. 11 Μαΐου 2008 ΆΝ δεν κάνω λάθος το ανόδιο είναι μαζί με την ηλεκτρική αντίσταση.Όταν σε διάστημα 10 μηνών αναγκάστηκα να ανοίξω τον ηλιακό, είδα την αντίσταση γεμάτη με άλατα και το ανόδιο φαγωμένο σάν να το έτρωγε θαλασσινό νερό.Η ερώτηση είναι η εξής, πόσος είναι ο χρόνος ζωής του ανοδίου και άν διατίθεται ξεχωριστά απο την αντίσταση? κόστος? Καλημέρα σε όλους τους φίλους! Η συχνότητα της αλλαγής του ανοδίου του Μαγνησίου εξαρτάται κατά κάποιο τρόπο από τη "Σκληρότητα" του νερού της περιοχής. Το ότι σε διάστημα 10 μηνών φαγώθηκε εντελώς η ράβδος μαγνησίου δείχνει κάτι "καλό" και κάτι "κακό¨. Το καλό είναι ότι "δουλέυει" η ράβδος Μαγνησίου. Το κακό είναι ότι "φαγώθηκε" στην προκειμένη περίπτωση πολύ γρήγορα. Επίσης είναι γνωστό ότι στις περιοχές που βρίσκονται κοντά στη θάλασσα, υπάρχει μία πιθανότητα στο να οξειδώνεται το καζάνι ακόμη πιο εύκολα (ίσως λόγω μεγαλύτερης συγκέντρωσης συνολικά διαλυόμενων σταθερών) Σκεφτείτε επίσης για το τί θα μπορούσε να συμβεί στην περίπτωση που δεν θα υπήρχε καθόλου η ράβδος Μαγνησίου! (π.χ. αρρωστήσαμε διότι έκανε πολύ κρύο... τί θα γινόταν εάν δε φορούσαμε ούτε το παλτό μας...) Τώρα, για την περίπτωση όπου η ράβδος είναι "πακτωμένη" πάνω στην βάση της αντίστασης, αναγκαστικά (και λογικά) θα αλλαχτεί μαζί με την αντίσταση. Δε ξέρω, ίσως αυτό να είναι και μία κατασκευαστική "ατέλεια" κατά τη γνώμη μου, διότι θα μπορούσε να είναι ανεξάρτητη, και να αλλάζεται ξεχωριστά από την αντίσταση (Υπάρχουν καζάνια τα οποία έχουν τη ράβδο Μαγνησίου εντελώς ξεχωριστά). Εκτός και εάν είναι τόσο φτηνό το "σετ" μαζί με την αντίσταση, ώστε να μην επιβαρύνει τόσο ούτε τον κατασκευαστή, ούτε τον καταναλωτή. Δυστυχώς ίσως επειδή δεν είμαι επαγγελματίας, δε γνωρίζω καθόλου από τις τιμές που πωλούνται οι ράβδοι. (Απλά το ότι θα ήθελα να έχω κάποια γνώμη σχετική, οφείλεται μάλλον στο γεγονός ότι μου αρέσει να διδάσκομαι συνεχώς καινούρια πράγματα, ή να προσπαθώ να ολοκληρώσω κάποιες γνώσεις ακούγοντας και διαβάζοντας πάντα τις γνώμες των ειδικών) Φιλικά Ο φίλος Sonne68 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Sonne68 Δημοσ. 11 Μαΐου 2008 Share Δημοσ. 11 Μαΐου 2008 Πισεύω ότι ένα ακόμη πράγμα το οποίο μάλλον θα αποτελούσε μια μικρή "ασπίδα" για ενα καζάνι που "υποφέρει" από την οξείδωση, είναι η τοποθέτηση ενός απλού φίλτρου νερού (με το γνωστό κυλινδρικό σχήμα) όπου συγκρατούνται παλλά "ξένα στοιχεία" που κυκλοφορούν μαζί με το νερό (εκτός από τα ήδη γνωστά άλατα του ασβεστίου) και "επιβαρύνουν" και αυτά με τη σειρά τους το καζάνι. Το σίγουρο είναι (έχω προσωπική εμπειρία) ότι το φίλτρο του νερού προστατεύει στην πράξη τα φλοτέρ που υπάρχουν στην οικία μας, και μεγιστοποιεί απίστευτα το χρόνο της "ζωής" τους. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
acomaedo Δημοσ. 11 Μαΐου 2008 Share Δημοσ. 11 Μαΐου 2008 ΆΝ δεν κάνω λάθος το ανόδιο είναι μαζί με την ηλεκτρική αντίσταση.Όταν σε διάστημα 10 μηνών αναγκάστηκα να ανοίξω τον ηλιακό, είδα την αντίσταση γεμάτη με άλατα και το ανόδιο φαγωμένο σάν να το έτρωγε θαλασσινό νερό.Η ερώτηση είναι η εξής, πόσος είναι ο χρόνος ζωής του ανοδίου και άν διατίθεται ξεχωριστά απο την αντίσταση? κόστος? Συνήθως το ανόδιο μαγνησιού βιδώνεται πάνω στη φλάντζα που περιλαμβάνει και την ηλεκτρική αντίσταση. Η διάρκεια ζωής της εξαρτάται απο παράγοντες όπως το αρχικό της μέγεθος και το μέγεθος της δεξαμενής. Συνήθως σε 1 - 1,5 χρόνο το ανόδιο θα έχει φαγωθεί. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Sonne68 Δημοσ. 11 Μαΐου 2008 Share Δημοσ. 11 Μαΐου 2008 Συνήθως το ανόδιο μαγνησιού βιδώνεται πάνω στη φλάντζα που περιλαμβάνει και την ηλεκτρική αντίσταση. Η διάρκεια ζωής της εξαρτάται απο παράγοντες όπως το αρχικό της μέγεθος και το μέγεθος της δεξαμενής. Συνήθως σε 1 - 1,5 χρόνο το ανόδιο θα έχει φαγωθεί. Μήπως παίζει τότε ρόλο και η "χρήση" του ηλιακού. Ένας μπορεί χρησιμοποιεί νερό (που περνά φυσικά από το μπόιλερ) όσο ένα μπάνιο την εβδομάδα. Ένας άλλος (για το ίδιο μπόιλερ) χρησιμοποιεί νερό όσο δύο μπάνια για κάθε μέρα. (Μιλάμε θεωρητικά και εφ΄όσον υπάρχει ηλιοφάνεια και στις δύο περιπτώσεις) Η ετήσια "φθορά" της ράβδου θα ήταν η ίδια? (ανεξάρτητα από το συνολικό μέγεθος του μπόιλερ) Ευχαριστώ Φιλικά Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
DIANASH Δημοσ. 11 Μαΐου 2008 Share Δημοσ. 11 Μαΐου 2008 Διορθώστε με άν κάνω λάθος αλλά νομίζω οτι η απόδοση ενός ηλιακού κατα τους χειμερινούς μήνες είναι η σωστή κλίση σε σχέση με το γεωγραφικό πλάτος της περιοχής.Τουλάχιστον αυτό κατάλαβα απο το πρόβλημα που είχα το χειμώνα και εξακολουθώ να έχωΓιατί δεν αναφέρει κανένας και τη σωστή τοποθέτηση ως προς τη σωστή γωνία με τον ήλιο? Νομίζω οτι είναι σημαντικό στοιχείο οι σωστές μοίρες Φίλε Maqqis Έχεις απόλυτο δίκιο ως προς την παρατήρησή σου. Τους χειμερινούς μήνες θα πρέπει να φτάνει σε μοίρες μέχρι και τις 55-60 ενώ π.χ για το μήνα Ιούλιο η βέλτιστη κλίση ειναι περίπου οι 30. Σάν κατασκευαστής όμως δέν μπορώ να έχω 20-30 διαφορετικές βάσεις. Καταλαβενεις φαντάζομαι. Ούτε είναι εύκολο κάθε μήνα να πηγαίνεις και αν αλλάζεις το ύψος της βάσης. Μια μέση λύση ώστε να δουλεύει το ηλιακό αποδοτικά είναι να βρίσκεται σε κλίση ίδια με το γεωγραφικό πλάτος της περιοχής που βρίσκεται. Π.χ για Αθήνα είναι περίπου 38 μοίρες. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Sonne68 Δημοσ. 13 Μαΐου 2008 Share Δημοσ. 13 Μαΐου 2008 Θα μου επιτρέπατε (με αφορμή τα παραπάνω) να κάνω μία ερώτηση σε όλους τους φίλους κατασκευαστές. Φίλοι μου κατασκευαστές, γιατί δεν δοκιμάζετε την κατασκευή μίας "ρυθμιζόμενης βάσης" για τον ηλιακό. (εφόσον δεν μπορείτε να φτιάξετε 20 ή 30 διαφορετικές βάσεις) (Ειδικότερα για αυτόν που τοποθετείται σε ταράτσα) Φαντάστηκα ένα σχήμα Π όπως ένα μονόζυγο που χρησιμοποιούν οι αθλητές. Στο οριζόντιο δακάρι του Π, μπορεί να τραμπαλίζει ελεύθερα ο οριζόντιος άξονας μεταξύ του συλλέκτη και του μπόιλερ. (μια και το μπόιλερ γενικά είναι πάρα πολύ βαρύ). Το κάτω μέρος του συλλέκτη, (αυτό που θεωρητικά "πατάει" στην ταράτσα) θα μπορεί να κινείται (σαν τραμπάλα) πάνω σε δύο τοξοειδείς οδηγούς οι οποίοι θα έχουν εγκοπές ή μεγάλες (όπως το πριόνι) εγκοπές με διάφορες σκάλες. Έτσι η κλιση στην πρώτη σκάλα των 50 ή 60 μοιρών θα είναι για το Χειμώνα. Στη δεύτερη σκάλα των 35 ή 40 μοιρών για Άξοιξη και Φθινόπωρο. Στην τρίτη σκάλα των 30 ή 25 μοιρών για το Καλοκαίρι. Υπόψιν ότι η κίνηση αυτή δεν θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη διότι ο θερμοσίφωνας θα "τραμπαλίζει" (ζυγίζει) πάνω στο οριζόντιο δοκάρι του κέντρου βάρους. Οι συνδέσεις με τους σωλήνες του τουμποράματος δεν ενοχλούνται ούτε ενοχλούν διότι βρίσκονται στο επάνω μέρος και η κίνησή τους είναι ελάχιστη. Μπορούν δύο γρανάζια (συνδεδεμένα μεταξύ τους) μεταξύ του συλλέκτη και του μπόιλερ να "βοηθουν" το μπόιλερ ωστε να είναι πάντα στην ίδια κατακόρυφη θέση, ανεξάρτητα από την κίνηση του συλλέκτη. Εάν θεωρείται τόσο δύσκολη η κίνηση του συλλέκτη, θα μπορούσε να βοηθηθεί και με κάτι σαν μοχλό με σκάλες.( Οι οποίες πάντοτε στο τέλος μπορούν να ασφαλίζουν είτε με βιδάκια είτε με "ασφάλειες". Το όλο σύστημα θα είναι λιγο πιό υπερυψωμένο για να μπορεί να κινείται ελεύθερα το κάτω μέρος του συλλέκτη (πάνω στους τοξοειδείς οδηγούς) Δεν νομίζω να είναι ιδιαίτερα δύσκολη η κατασκευή αφού θα μπορούσε μα εφαρμοστεί πάνω στην ήδη υπάρχουσα βάση. (το όλο κόλπο είναι το Π και το κινούμενο ελαφρώς κάτω μέρος του συλλέκτη) Η κίνηση της ρύθμισης είναι τόσο εύκολη που μπορεί (γιατί όχι) να την κάνει και ο ίδιος ο ιδιοκτήτης. (Όσο για τον άνεμο, νομίζω ότι με δύο ακόμη πλευρικές διαγώνιες στηρίξεις που θα πατούν στην ταράτσα λύνουν το πρόβλημα) Σκεφτείτε το, διότι δε νομίζω να είναι για "πέταμα" αυτή η ιδέα. (Εξάλου για πολλά πράγματα που έχουμε τώρα, μπορεί κάποτε να πίστευε ο κόσμος ότι δεν γίνονται) Σας Ευχαριστώ και πάλι Φιλικά Sonne68 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
DIANASH Δημοσ. 13 Μαΐου 2008 Share Δημοσ. 13 Μαΐου 2008 Φίλε Σοννε Νομίζεις οτι δέν τα έχω σκεφτεί όλα αυτα; Η ιδέα σου είναι πολύ σωστή και λογικότατη. (Αν και μετά τις 4-5 φορές κανείς δεν θα το έκανε.) Σκεψου όμως το κόστος... Δέν έχω ακούσει κανέναν έμπορο ή ιδιότη να μέ ρωτάει για προδιαγραφές. Όλοι έχουν να κάνουν με το κόστος!!Δικαιολογιμένα απο τη μια εδώ που έχουμε φτάσει σήμερα λόγω ακρίβειας και ανατγωνισμού αλλά απο την άλλη... Οπότε ποιά είναι η λύση; Απλά αυξάνεις λίγο την κλίση ώστε να εκμεταλεύεσαι όσο το δυνατόν τον χειμωνιάτικο ήλιο, ε και το καλοκαίρι στη χώρα μας με τις τόσες ώρες ηλιοφάνειας και την μικρότερη διαφορά θερμοκρασίας, πίστεψέ με υπερκαλύπτεσαι!! Αρκεί φυσικά να έχεις καλό προσανατολισμό (ΝΑ - ΝΔ) και σωστή διαστασιολόγιση στις ανάγκες σου (Αν καταναλώνεις 120Λ νερό την ημέρα προφανώς και θα επιλέξεις εναν των 150Λ και δεν χρειάζεται να είναι ο πανάκριβος επιλλεκτικός που ακούω τόσες φορές εδω μέσα). Είναι όμως επιτακτική ανάγκη η ρύθμιση της κλίσης στα φωτοβολταϊκά. Σε μεγάλες εγκαταστάσεις, έστω και μερικές μοίρες απόκλιση αναλογίσου τα Kw που πανε χαμένα!Απλά για να ξέρεις υπάρχουν πανάκριβες εγκαταστάσεις με ηλεκτρονικά που παρακολουθούν την κίνηση του ήλιου και την γωνία του καθημερινά! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις