Γίδι Δημοσ. 15 Απριλίου 2006 Δημοσ. 15 Απριλίου 2006 Ρε παιδιά, έχω μια απορία για σας τους γνωστικούς: Κοίταγα τις προάλλες το http://www.tomshardware.com που έχει κάτι benchmarks για επεξεργαστές και κάρτες γραφικών. Παρατήρησα, λοιπόν, το περίεργο φαινόμενο, στις κάρτες γραφικών να υπερισχύουν αλλού οι ATI και αλλού οι nVIDIA (δηλαδή σε διαφορετικά παιχνίδια) και μάλιστα με μεγάλες διαφορές απόδοσης σε πολλές περιπτώσεις. Καλά, πώς γίνεται κάτι τέτοιο? Δηλαδή, αν μια κάρτα γραφικών είναι καλύτερη από την άλλη, δεν θα έπρεπε να είναι καλύτερη παντού (ή έστω με μικρές διακυμάνσεις)? Ή μήπως έχει να κάνει με το πού έχει σχεδιαστεί το ίδιο το παιχνίδι να αποδίδει καλύτερα? Και αν πράγματι είναι έτσι, πώς θα έπρεπε να σκεφτεί όποιος αγοράζει κάρτα γραφικών? Υποθέτοντας πάντα ότι ο Tom δεν μας αραδιάζει βλακείες...
littlelouievegos Δημοσ. 15 Απριλίου 2006 Δημοσ. 15 Απριλίου 2006 Ρε παιδιά' date=' έχω μια απορία για σας τους γνωστικούς: Κοίταγα τις προάλλες το www.tomshardware.com που έχει κάτι benchmarks για επεξεργαστές και κάρτες γραφικών. Παρατήρησα, λοιπόν, το περίεργο φαινόμενο, στις κάρτες γραφικών να υπερισχύουν αλλού οι ATI και αλλού οι nVIDIA (δηλαδή σε διαφορετικά παιχνίδια) και μάλιστα με μεγάλες διαφορές απόδοσης σε πολλές περιπτώσεις. Καλά, πώς γίνεται κάτι τέτοιο? Δηλαδή, αν μια κάρτα γραφικών είναι καλύτερη από την άλλη, δεν θα έπρεπε να είναι καλύτερη παντού (ή έστω με μικρές διακυμάνσεις)? Ή μήπως έχει να κάνει με το πού έχει σχεδιαστεί το ίδιο το παιχνίδι να αποδίδει καλύτερα? Και αν πράγματι είναι έτσι, πώς θα έπρεπε να σκεφτεί όποιος αγοράζει κάρτα γραφικών? Υποθέτοντας πάντα ότι ο Tom δεν μας αραδιάζει βλακείες... Ceteris paribus(Tom's opinions for example ) δινεις μια αιτια μονος σου φιλε μου..Αν και πολλες φορες το επιθυμητο αποτελεσμα δεν ειναι το αναμενομενο καθως το παιχνιδι τρεχει εξισου καλα αν οχι καλυτερα στον ανταγωνιστη.. ΚΑΜΙΑ ΚΑΡΤΑ στον κοσμο δεν ειναι καλυτερη της ανταγωνιστικης της απο την αλλη εταιρεια σε ολα τα παιχνιδια.. Μια πολυ γενικευμενη θεωρια με πολλα flows και αυτη αλλα λεμε τωρα ειναι: Nvidia for OGL και παιχνιδια που χρησιμοποιουν stencil shadows ATI for DirectX games.. Αλλα οπως σου ειπα ειναι πολυ γενικο αυτο και δεν εφαρμοζεται παντου.. Τα εφαμιλλα μοντελα των τωρινων σειρων ειναι παρα πολυ κοντα σε επιδοσεις και ο ανταγωνισμος ειναι μεγαλος.. Οποτε πρεπει να κανεις μια βαθυτερη ερευνα αγορας σχετικα με αλλα στοιχεια που μπορει να σε βοηθησουν να αποφασισεις, οπως καταναλωση,θορυβος,ποιοτητα εικονας κλπ.. You can't go wrong either way με αυτην την σειρα και οι 2 εταιρειες εχουν βγαλει πολυ ανταγωνιστικα προιοντα και σε σχετικα καλες τιμες..
ee3509 Δημοσ. 15 Απριλίου 2006 Δημοσ. 15 Απριλίου 2006 Ενα αυτοκίνητο F1 είναι πιο γρήγορο σε πίστα απο ότι ένα off-road. Η αρχιτεκτονική και ο σχεδιασμός διαφοροποιούν τις επιδόσεις. . π.χ. (χωρίς να είμαι ειδικός σε κάρτες γραφικών - αλλα απο γνώσεις σε micro controllers) Οταν κάτι σχεδιάζεται στην οθόνη σου, στην ουσία γίνεται κλήση μιας συνάρτησης που έχει υλοποιηθεί σε ένα API (application programming interface - π.χ. directx) Ο driver της κάρτας γραφικών διαχειρίζεται το πως η συνάρτηση θα "τρέξει" απο την κάρτα γραφικών. Ο σχεδιασμός της κάρτας γραφικών καθορίζει σε πόσους κύκλους ρολογιού θα εκτελεστεί η συγκεκριμμένη συνάρτηση. Ενα υπεραπλουστευμένο παράδειγμα. Ας πούμε οτι έχεις τη συνάρτηση f(α,β,γ)=α+β+γ Α. Εάν έχεις έναν καταχωρητή α έναν καταχωρητή β και έναν καταχωρητή γ τότε ενδέχεται (ανάλογα τον σχεδιασμό) να μπορείς μέσα σε ένα κύκλο ρολογιού 1. να αποδώσει τιμές στους καταχωρητές 2. και στον επόμενο κύκλο να κάνεις το α + β + γ 3. για να βγάλεις αποτέλεσμα σε έναν καταχωρητή δ. (χρόνος εκτέλεσης 3 κύκλοι) Β. Εάν έχεις μόνο έναν καταχωρητή για να κάνεις την πράξη, τότε 1. σε ένα κύκλο θα κάνεις απόδοση στον καταχωρητή α 2. στον επόμενο θα κάνεις α + β 3. στον επόμενο θα κάνεις (α+β) + γ 4. στον επόμενο θα πείς οτι δ = (α+β+γ) (χρόνος εκτέλεσης 4 κύκλοι) . Εαν αυτή η συνάρτηση είναι δομική στοιχείο για κάποια ποιο σύνθετη συνάρτηση και εκτελείται συχνά τότε η κάρτα με την Α αρχιτεκτονική θα χρειάζεται τα 3/4 του χρόνου που χρειάζεται η κάρτα με την Β αρχιτεκτονική. . . P.S. (για τους γνώστες του θέματος υπενθυμίζω οτι το παράδειγμα είναι υπεραπλουστευμένο και δεν είναι τεχνολογικά accurate για κάρτες γραφικών)
Ailuros Δημοσ. 16 Απριλίου 2006 Δημοσ. 16 Απριλίου 2006 Mια χαρά είναι το παράδειγμα, απλά φοβάμαι ότι με τον τρόπο που είναι γραμμένο δύσκολα θα καταλάβουν όλοι τι εννοείς. Ας το υπεραπλουστεύσουμε κι ας πούμε ότι οι εκάστοτε κάρτες γραφικών έχουν διαφορετικά προτερήματα και μειονεκτήματα μεταξύ τους. Ανάλογα με το πως είναι γραμμένο ένα παιχνίδι μπορεί άλλωστε μια κάρτα να ωφελείται χάρη στα προτερήματά της και μια άλλη να μειονεκτεί χάρη στα μειονεκτήματά της και τούμπαλιν.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.