konnak Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2006 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2006 Το είδα χθες. Έχοντας διαβάσει πρώτα την κριτική του Δανίκα εδώ, ο οποίος κάνει λόγο για ύπουλη προπαγάνδα. Μου άρεσε. Πολύ. Αν και ναι, με ξένισε η όλη οπτική της Μοσάντ και η όλη τακτική της αγιογραφίας (οι φόνοι της Μοσάντ είναι επιβεβλημένοι, οι φόνοι των Παλαιστινίων/Αράβων εγκλήματα). Αλλά όλα αυτά μέχρι το τελευταίο μισάωρο. Όπου, κατά τη γνώμη μου, ο συλλογισμός του Δανίκα καταρρέει. Γιατί; Γιατί ο Σπίλμπεργκ έχει στήσει όλο το πανηγύρι των προηγούμενων δύο ωρών, διανθισμένο με λίγες μόνο στιγμές αντικειμενικής οπτικής και περισσότερες φιλοεβραϊκές (και άπειρες στιγμές καλλιτεχνικής και σκηνοθετικής τελειότητας), για να το γκρεμίσει μετά. Σε 30 λεπτά. Να δείξει τον φαύλο κύκλο της βίας και των τρομοκρατικών πρακτικών. Το γνωστό "η βία γεννά βία, και συνήθως η δεύτερη γέννα είναι πιο επικίνδυνη", κτλ κτλ. Συμφωνώ ότι για τον μέσο θεατή θα αποτελέσει προπαγάνδα η οπτική που έχει πάρει ο Σπίλμπεργκ. Αλλά ΜΟΝΟ αν αυτός δεν έχει κριτική σκέψη. Τελεία. Γιατί στην περίπτωση που μιλάμε για ένα σκεπτόμενο ον με κριτική και εύστροφη σκέψη, θα καταλάβει ότι εάν ο Σπίλμπεργκ έδειχνε ταυτόχρονα και τις δύο όψεις, θα ήθελε 5 ώρες και θα έκανε ντοκιμαντέρ και όχι ταινία. Ο Δανίκας πιάνει το γενικό σκεπτικό (οι κυβερνήσεις και οι ηγεσίες ευθύνονται, παίζουν σαν πιόνια ιδεολόγους, παραπλανόντας τους με δικές τους αλήθειες), αλλά λέει επίσης ότι "αγιογραφεί" τους ήρωές του, και συγκεκριμένα τον κεντρικό ήρωα της Μοσάντ (Έρικ Μπάνα), όπως έκανε με τον Λίαμ Νίσον aka Σίντλερ, της Λίστας. Διαφωνώ. Κάθετα. Ο Άβνερ του Μόναχου υποφέρει πριν το τέλος. Και έχει ακόμα μια κόλαση μπροστά του. Και το ξέρει. Ανακαλύπτει ποιος έχει γίνει και συνειδοτοποιεί την ματαιότητα όσων έκανε. Κάθαρση. Όπως ο Σίντλερ στο τέλος της ταινίας του. Αυτά όσον αφορά το θέμα. Τεχνικά; Τελειότητα. Σκηνοθετική, φωτογραφική, εικαστική. Εκεί που ο Σπίλμπεγκ της Λίστας συναντά αυτόν του Ράιαν (όσον αφορά το εικαστικό μέρος). Απίστευτη κινηματογράφηση ανά την Ευρώπη. 5/5 από εμένα. SPOILER ΥΓ: Καταπλητική η σεκάνς στο κρυσφήγετο στην Αθήνα που βρίσκονται face-to-face με μέλη της PLO. Καθώς και ο διάλογος Άβνερ-Αλί. Το πρώτο ράγισμα σ' αυτά που πίστευε χωρίς αμφιβολία ο Άβνερ. Και η αρχή του πιο βίαιου εαυτού του...
nmtray2 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2006 Δημοσ. 9 Φεβρουαρίου 2006 Οι θεσεις του ειναι γνωστες...Δεν επρεπε να περιμενεις κατι διαφορετικο. Επισης, μη ξεχνας οτι πολλοι γραφουν γιατι πρεπει να γραψουν. Δλδ δεν ειναι παντα στα φορτε τους.
antreas18 Δημοσ. 10 Φεβρουαρίου 2006 Δημοσ. 10 Φεβρουαρίου 2006 afou eipe o danikas oti den einai kalo tha paw...
konnak Δημοσ. 10 Φεβρουαρίου 2006 Μέλος Δημοσ. 10 Φεβρουαρίου 2006 Βασικά, από κινηματογραφικής άποψης την χαρακτήρισε "σούπερ", από πολιτικής άποψης τη χαρακτήρισε "ύπουλη προπαγάνδα". Επίσης, γράφει ότι είναι η καλύτερη στιγμή του Σπίλμπεργκ. Τη Λίστα του Σίντλερ την θεωρεί κατώτερη; Ήμαρτον...
antreas18 Δημοσ. 10 Φεβρουαρίου 2006 Δημοσ. 10 Φεβρουαρίου 2006 apla emena genikos de moy poliaresei o danikas giauto to pa...de mou aresei poli to yfos tou...kai sti tileorasi kai o tropos pou grafei..alla einai off topic o danikas pantos tin tainia tha paw na tin dw logo spielberg vasika..sigoura skinothetika thanai super!!!
The_Edge Δημοσ. 10 Φεβρουαρίου 2006 Δημοσ. 10 Φεβρουαρίου 2006 Εμένα πάντως δε μου άρεσε... Σκηνοθετικά έχει και θετικά αλλά και αρνητικά. Το feeling της δεκαετίας που αντιπροσώπευε σίγουρα το πέτυχε και με τον καλύτερο τρόπο, αλλά είχε μερικά στοιχεία που με ξενέρωναν, όπως το νεογέννητο μωρό που ήταν τεράστιο σαν μοσχαράκι! Ή οι σκηνές της Αθήνας!! Τί ήταν αυτό? Πού τις γύρισε? Ούτε κατά διάνοια δεν μοιάζει με Αθήνα αυτό που έδειξε. Επίσης έχω την εντύπωση ότι σε αρκετές σκηνές, το voice over ήταν κάτι παραπάνω από εμφανές. Σεναριακά, κάτω του αποδεκτού. Δεν υπήρξε καμμία πλοκή, καμμία ανατροπή. Στην ουσία, είχαμε το συμβάν στο Μόναχο, ακολούθησαν τα αντίποινα, και κάπου προέκυψαν αντίποινα στα αντίποινα. Ό,τι πιο αναμενόμενο δηλαδή. Και σε συνδιασμό με την τεράστια διάρκεια, η ταινία έγινε πολύ κουραστική. Πολιτικός λόγος? Μου φάνηκε πολύ ρηχός. Και ειδικά ο διάλογος Άβνερ-Αλί, όπου νομίζω ότι το επίπεδο ήταν σαν να έλεγαν τα επιχειρήματά τους 2 παιδάκια του δημοτικού. Παρόλο που η προηγούμενη σκηνή της συνάντησης plo και μοσάντ ήταν όντως πολύ δυνατή. Η αλήθεια πάντως είναι ότι έχω ακούσει πολλούς να λένε οτι τους άρεσε, αλλά και αρκετούς στους οποίους δεν άρεσε.
PeiramatoZwo Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2006 Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2006 Η ταινία είναι από τις καλύτερες που έχω δεί... και ως άτομο που βλέπω κάθε εβδομάδα ταινίες, διαφώνω με την βλακώδη προσέγγιση ότι "ευνοούνται" οι εβραίοι. Στην Ελλάδα γενικότερα υποστηρίζουμε τους Παλαιστινίους, οπότε μια ταινία που παίρνει ίσες αποστάσεις μας ξενίζει και μερικούς τους κάνει να νομίζουν ότι πρόκειται για πολιτική προπαγάνδα. Οι σκηνές της Αθήνας πρέπει να ήταν γυρισμένες σε καμιά Κωνσταντινούπολη. Επίσης δεν γίνετε να είναι υπερ του Ισραήλ όταν οι ήρωες μετανιώνουν για τις πράξεις τους, κάποιοι έχουν αμφιβολίες κατά πόσο σκοτώνουν ένοχους κτλ κτλ... Δυνατή σκηνή η δολοφονία της κοπέλας στο Χορν της Ολλανδίας...
dim_b Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2006 Δημοσ. 12 Φεβρουαρίου 2006 Ή οι σκηνές της Αθήνας!! Τί ήταν αυτό? Πού τις γύρισε? Ούτε κατά διάνοια δεν μοιάζει με Αθήνα αυτό που έδειξε. Οι σκηνές της Αθήνας πρέπει να ήταν γυρισμένες σε καμιά Κωνσταντινούπολη.Με εξαίρεση μερικές σκηνές στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, όλη η υπόλοιπη ταινία είναι γυρισμένη στη Μάλτα και την Ουγγαρία.
john1987 Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2006 Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2006 την ειδα και γω με τη σειρα μου σημερα... βασικα,μου αρεσε,αλλα οχι τοσο οσο θα περιμενα... χωρις να εχω δει τη λιστα του σιντλερ για να προβω σε συγκρισεις,καθεαυτη για μενα ειναι μια αξιοπρεπεστατη ταινια,με καταπληκτικη σκηνοθεσια και φωτογραφια...και γενικα καλλιτεχνικα με καλυψε απολυτα... καταντουσε λιγακι βαρετο το σεναριο,κ επισης κουραζε λιγο η διαρκεια... τα μηνυματα που περιειχε δεν ειχαν κατι καινουργιο να δειξουν,κλασικα θα τα χαρακτηριζα... ωστοσο,ειχε καποιες πολυ δυνατες σκηνες οι οποιες σε καθηλωναν... ενα 7+-7,5 το αξιζει πιστευω.... υγ:θεωρω οτι πρεπει να τη δει κανεις στο σινεμα,γιατι στο dvd θα ειναι λιγοτερο υποβλητικη...
konnak Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2006 Μέλος Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2006 ...χωρις να εχω δει τη λιστα του σιντλερ... Αδικαιολόγητος... Δες τη επειγόντως. Πίστεψέ με, τη διάρκειά της δεν θα την καταλάβεις, πρόκειται για ένα μεγαλειώδες καλλιτεχνικό δημιούργημα.
john1987 Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2006 Δημοσ. 13 Φεβρουαρίου 2006 Αδικαιολόγητος... Δες τη επειγόντως. Πίστεψέ με' date=' τη διάρκειά της δεν θα την καταλάβεις, πρόκειται για ένα μεγαλειώδες καλλιτεχνικό δημιούργημα.[/quote'] I know...shame on me!
antreas18 Δημοσ. 14 Φεβρουαρίου 2006 Δημοσ. 14 Φεβρουαρίου 2006 Loipon prin ligo gurisa apo tin tainia...kai omologw oti itan poli kaliteri apo auto pou perimena na dw...an kanei kapoios stin akri ti propaganda (den einai toso enoxlitiki) pou paei na perasei,pisteuo oti einai pragmatika apisteuti!!
CHRIS_MALL Δημοσ. 15 Φεβρουαρίου 2006 Δημοσ. 15 Φεβρουαρίου 2006 Den mou arese, den me epeise kai den me kathilwse se kamia stigmi. Apolyta provlepsimi kai me shmantika kena senariou. Mou fanike opws eipothike mia taineia gia paidakia 2as dimotikou. Den tha milisw gia propaganda giati den mporei na thewrithei kati tetoio otan afto ginetai amesa antilipto. Apogoitefse tis prosdokies mou.
theoritikos Δημοσ. 16 Φεβρουαρίου 2006 Δημοσ. 16 Φεβρουαρίου 2006 Και εγώ την είδα την ταινία αλλά δεν με ενθουσίασε καθόλου! Ήταν αρκετά τραβηγμένη απο ένα σημείο και μετά. Επίσης στις σκηνές της Αθήνας έκανε λάθη ο Σπίλμπεργκ, αλλά θα είναι (μάλλον) spoiler να τα γράψω.
4saken Δημοσ. 16 Φεβρουαρίου 2006 Δημοσ. 16 Φεβρουαρίου 2006 Να υποθεσω την εδειχνε πολυ καλυτερη απο οτι ειναι,χωρις σκουπιδια και με ευγενικους ταξιτζηδες?
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.