Προς το περιεχόμενο

Crysis


privateer

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Stavraka δεν είναι μονο τα 500MHz που χωρίζουν έναν i7 από έναν Phenom, ξέρουμε οτι η Ιntel είναι ήδη καλύτερη clock-to-clock αλλά είναι όντως υπερβολή κάτι τέτοιο.

 

Το Crysis 1 είναι καθαρά GPU bound παιχνίδι. Panther, το 50% που συναντάς μάλλον είναι θεματάκι του CF σου. Μην βγάζουμε τόσο εύκολα συμπερασματα όμως..

  • Απαντ. 5k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Ναι παρελειψα να αναφερω οτι οι intel ειναι καλυτεροι ακομα και σε clocl to clock

Αλλα οπως ειπες και παλι τα λεγομενα αποτελεσματα ειναι παραλογα

Δημοσ.

Παίδες, το εξήγησα και το ξαναεξήγησα.

 

Το 50% GPU usage είναι λόγω της ανάλυσης 1360 Χ 768, όπου πολύ απλά δεν υπάρχει περίπτωση το Crysis να αξιοποιήσει 100% τις κάρτες.

 

Όσο ανεβαίνεις ανάλυση, ανεβαίνει και το GPU usage.

 

Απλά τα πράγματα.

 

Είχα κάνει εκτενή ανάλυση μόλις έβαλα το Crossfire και είχα απορήσει για τη συμπεριφορά του Crysis, όπου το είχα σε 1360Χ768. Τότε σε i5-750 στα 3.6GHz

 

 

 

OK, έκανα πολλά τέστ να δούμε τί συμβαίνει.

 

Πρώτο συμπερασμα είναι ότι το χαμηλό της ανάλυσης δεν φαίνεται να παίζει ρόλο. Αντίθετα φαίνεται ότι όπως υποψιάστηκα, μάλλον τα παιχνίδια ικανοποιούνται 100% από την υποδύναμη των καρτών και ετσι τα fps καθορίζονται από το πόσο αντέχει την μηχανή του παιχνιδιού ο επεξεργαστής.

 

Συνεπώς όσο πιό βαρύ είναι το παιχνίδι στον επεξεργαστή, τόσο πιό κάτω είναι και τα fps.

 

Από αυτά που είδα, καταλαβαίνω ότι κατα πάσα πιθανότητα το Crysis, όταν είχε βγεί τότε το 2008, ήταν τόσο απαιτητικό στα γραφικά, που η προσοχή δινόταν στις κάρτες γραφικών, όπου και όσο πιό δυνατή ήταν η κάρτα, τόσο πιό πάνω τα fps. Τώρα, αυτό που βλέπω είναι ότι μάλλον το Crysis είναι πολύ πιό πολύ αδηφάγο στον επεξεργαστή απ'ότι φαινόταν, με αποτέλεσμα επειδή είναι βαρύ στον επεξεργαστή, τα fps να καθορίζονται απο΄εκείνον και όχι από τις κάρτες.

 

Οπότε, αυτό που έκανα ειδικά στο Crysis ήταν το εξής:

 

Έβαλα Enhtusiast settings χωρίς ΑΑ. Τα fps κυμαίνονται από 40-45 όταν γίνεται παντζουρλισμός μέχρι 80-85 στις ησυχίες. Αυτή η αποδοση είναι ίδια τόσο με μία κάρτα όσο και με Crossfire.

 

Έβαλα 2Χ ΑΑ και ξαναδοκίμασα. Ακριβώς τα ίδια fps όπως και επάνω τόσο στη μία κάρτα όσο και στο Crossfire.

 

Έβαλα 4Χ. Πάλι τα ίδια.

 

Έβαλα 8Χ. Τώρα η μία η 6950 έπεσε περίπου 5-10 fps ενώ στο Crossfire είμαι ακόμα στα 40-80

 

Πήγα στο Catalyst Control και έβαλα τα πάντα στο Max στο Antialliasing και όλα τα setting ποιότητας στο max.

 

Τώρα με μία κάρτα έχω 30-50 ενώ με Crossfire καλά μαντέψατε, καμία αλλαγή. 40 - 80.

 

Tα παραπάνω νούμερα δεν είναι απόλυτα ακριβή, τα γράφω όπως τα θυμάμαι.

 

Άρα φαίνεται ότι με τις 2 6950 το παιχνίδι ικανοποιείται πλήρως. Αυτό που φαίνεται να καθορίζει τα fps είναι η CPU όπου και η μηχανή του παιχνιδιού της κάθεται βαριά. Θεωρητικά δηλαδή, αν έβγαζα τις 2 6950 και έβαζα μία 580, πάλι 40-80 θα είχα.

 

 

http://www.insomnia.gr/index.php?showtopic=399791&view=findpost&p=3880212

 

Ολόκληρο τόπικ είχα ανοίξει, 8 σελίδες troubleshooting να δώ ακριβώς τί παίζει, μαζί με performance analysis, και κατα τα άλλα βγάζω και εύκολα συμπεράσματα......

 

Αυτά το Φεβρουάριο του 2011. ΚΑΝΕΝΑΣ τότε δεν βγήκε να πεί αυτά που λέτε τώρα περι πρόβλημα Crossfire και άλλες μάρες κουκουνάρες. Αντίθετα συμφώνησαν για το ποιός είναι ο παράγοντας που θέτει τα ταβάνια.

 

Αυτό που δέν αναφέρεται στο πόστ είναι ότι είχα την ευκαιρία πολύ αργότερα να δώ ακριβώς πώς πάει η χρήση των καρτών ανάλογα με την ανάλυση. Και όπως έγραψα παραπάνω, η χρήση τους ανεβαίνει αναλόγως της ανάλυσης.

 

Όμως, τα fps βρίσκουν ταβάνι από την απόδοση του επεξεργαστή.

 

Αυτό λέγεται CPU bound, κακό optimisation ή όπως αλλιώς προτιμάτε. GPU bound όμως όχι.

 

Αυτά φίλοι είναι χειροπιαστά δεδομένα από εμένα. Ούτε φίλου, ούτε γνωστού, ούτε από άλλο φόρουμ, review ή κάτι άλλο.

 

Αν κάποιος από εδώ πέρα έχει γομάρι σύστημα όπως το δικό μου και έχει την όρεξη και το Crysis εγκατεστημένο, το μόνο που έχει να κάνει είναι να ρίχνει την ανάλυσή του και να βλέπει πόσα fps κερδίζει.

 

Οι περισσότεροι παίζετε σε μόνιτορ με 1920Χ1080 ανάλυση ή παραπλήσια. Ελάτε όμως μιά μεριά από την 1360Χ768 και θα δείτε ότι τα δεδομένα είναι πολύ πιό ξεκάθαρα.

 

Δέν υπάρχει παιχνίδι που να μήν ικανοποιείται 100% από 2Χ6950 σε αυτή την ανάλυση με τα πάντα στο φούλ. Στα CPU bound παιχνίδια, τα fps καθορίζονται αποκλειστικά από τον επεξεργαστή και την engine του παιχνιδιού.

 

Το Crysis είναι ένα από αυτά και είναι το μοναδικό παιχνίδι που ασχολήθηκα τόσο πολύ, γιατί είναι το μοναδικό παιχνίδι που μου έβγαζε κάτω από 60fps.

 

Το Metro 2033 για παράδειγμα, μου έβγαζε στον i5-750 περίπου 130 fps κατα μέσο όρο (Max details DX11 + AA).

Δημοσ.

Με σύστημα σαν το δικό σου, το 1080P + AA είναι MUST για όλα τα παιχνίδια..

 

Κανονικά είσαι για 2560*1600(όπου είναι καθαρά GPU Bound ανάλυση και ο CPU δεν παίζει ρόλο)

 

Εννοείται ότι όσο ρίχνεις την ανάλυση και τα φίλτρα(AA/AF) το βάρος πέφτει στον CPU.

 

Ορίστε ένα πραγματικά CPU Bound παιχνίδι, σε αυτή την ανάλυση βλέπεις, όχι σε 1360*768

 

CPU.png

Δημοσ.

Αν διάβαζες τα λίνκ που παρέθεσα, θα έβλεπες ότι έκανα δοκιμές καί στο Black Ops.

 

Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι σε αντίθεση με τη πλειοψηφία των παιχνιδιών (που τουλάχιστον έχω παίξει εγώ) το Crysis είναι μεταξύ των παιχνιδιών που από ένα σημείο και μετά δέν αξιοποιεί την υποδύναμη των καρτών, αλλά βασίζεται στον επεξεργαστή σου.

 

Επειδή παίζω σε 40άρα TV και 1360Χ768 (κάτι παραπάνω από 720p), κατευθείαν μου δείχνουν πλέον όλα τα παιχνίδια εως πού αξιοποιούν τη κάρτα γραφικών και πού μπαίνουν ταβάνια αποδόσεων λόγω επεξεργαστή.

 

Το Crysis είναι ένα από αυτά. Ότι ορολογία και να θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε, το GPU bound δεν ανήκει σε αυτές.

 

Όποιος θέλει παραπάνω πληροφορίες, ας ανατρέξει σε αυτά που έγραφα τότε. Δεν χρειάζεται να ξαναμπούμε στη διαδικασία.

Δημοσ.

Για να καταλάβεις εάν ένα παιχνίδι είναι GPU ή CPU Bound, πρέπει να το testάρεις σε υψηλή ανάλυση, 1080P με AA/AF.

 

Βλέπεις το Call of duty Black Ops τι διαφορά έχει ακόμα και σε 1920*1200 4xAA/16xAF ?

 

Βάλε τα ίδια Settings στο Crysis 1 και δοκίμασε τον 1090T 4Ghz με τον 2500K/2600K στα 4.5Ghz.

 

Ούτε 5FPS διαφορά δεν θα δεις(Σε Single-GPU πάντα) γιατί σε Tri-SLI θα έχει και ειδικά στα Minimum.

Δημοσ.

Panther προσωπικα δεν με ενδιαφερει αν το game ειναι Cpu ή Gpu bound

Εκει που κολλησα ηταν στο quote που εκανες και στο γεγονος οτι οι διαφορες που αναφερει πως ειδε το παλικαρι οταν πηγε απο 1090 σε 2600

ηταν 100%+ που μου φανηκε παραλογο(και ειναι).

Δημοσ.

Που να δείξω το post αυτό και να μην με πάρουν με τις πέτρες..

 

Για να μην έχεις Micro-Stuttering πρέπει να έχεις 60FPS με Vsync ON, δηλαδή στα βαριά παιχνίδια όπως το Crysis 1, Metro2033 κλπ δεν το γλιτώνεις..

 

Jesus Christ δηλαδή..

 

Στα Forums τα έχω δει/διαβάσει όλα, Μα Την Παναγία δηλαδή..

 

 

Σε πληροφορώ ότι παίζω Crysis και Crysis Warhead σε 1920x1080 full details και 2x Supersampling , τα FPS κυμαίνονται στα 35-55 (συνήθως 45-50) και ουδέποτε είχα Microstuttering.

 

Μην το παίρνεις σαν δεδομένο λοιπόν σ'όλες τις περιπτώσεις γιατί δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

 

Ανεβάζω και Βιντεάκι αν θέλεις για να το δεις και μόνος σου.

Δημοσ.

Βάλε μια Single-GPU δίπλα με τα ίδια FPS να δεις πόσο πιο Smooth δείχνει..

 

Όπως έχω ξαναπεί, έχω κάνει άπειρες μετρήσεις στο Crysis, είχα και mGPU κάρτα και ξέρω πως είναι.

 

Μην προσπαθείτε να με πείσετε λοιπόν, εάν σας ικανοποιεί εσάς, κανένα πρόβλημα.

Δημοσ.

psycho, καμία σχέση το microstuttering με αυτό που έδειχνες στο βιντέακι στην άλλη σελίδα.

 

Μα καμία. Ούτε κάν στο ελάχιστο.

 

Ένα χρόνο είμαστε με Crossfire και άπειρες ώρες gaming. Σου ανεβάζω όσα βιντεάκια θές για του λόγου το αληθές. Βέβαια ποτέ δεν είμαι και κάτω από 60 fps, οπότε σίγουρα παίζει ρόλο. Πάντως στο Crysis που έπεφτε, και πάλι καμία σχέση.

 

Όσο για τη μεθοδολογία που λές για να δείς τί τραβάει παραπάνω ένα παιχνίδι (CPU ή GPU) είσαι τελείως λάθος.

 

Από πλευράς μου, έδειξα με επειχηρήματα αλλά και performance analysis που έκανα ο ίδιος σε αυτό το φόρουμ τί παίζει με το Crysis.

Δημοσ.
Βάλε μια Single-GPU δίπλα με τα ίδια FPS να δεις πόσο πιο Smooth δείχνει..

Κάνω disable το SLI , χαμηλώνω settings για να τρέχει περίπου στα ίδια FPS και δεν έχει καμία διαφορά με mGPU.

 

Όπως έχω ξαναπεί, έχω κάνει άπειρες μετρήσεις στο Crysis, είχα και mGPU κάρτα και ξέρω πως είναι.

Ισχύει για την συγκεκριμένη υλοποίηση mGPU που είχες.

 

Μην προσπαθείτε να με πείσετε λοιπόν, εάν σας ικανοποιεί εσάς, κανένα πρόβλημα

Το ίδιο ισχύει και για σένα όμως, μην προσπαθείς να πείσεις ότι το Microstuttering υπάρχει σ'όλα τα multi-gpu συστήματα , διότι δεν είναι έτσι.

Δημοσ.

Panther, το είπες και μόνος σου. Σε 1366Χ768 δεν είναι δυνατόν να ταλαιπωρούνται οι δύο κάρτες, αν είναι δυνατόν. Σε τέτοιες αναλύσεις και μια 8800GT θα αρκούσε. Οπότε τι σου κάνει εντύπωση? Το παράλογο θα ήταν το usage να ήταν 100%. Απλώς, το Crossfire θεωρεί ότι δεν υπάρχει λόγος η δεύτερη κάρτα να κάνει το "kick-in". Αυτό δεν σημαίνει οτι ειναι cpu-bound. Cpu-bound είναι συνήθως τα κακογραμμένα console-ports που αγνοούν την ύπαρξη της κάρτας γραφικών.

 

Βασικά πώς μπορείς και μιλάς για CPU-bound χωρίς μετρήσεις στον i5 σου? Clockαρε τον στα 2.4, 3.2 και 4GHz και κατέγραψε τις διαφορές.. Δυνητικά θα δεις διαφορές αλλά και τότε θα πούμε κατά πόσο επηρρεάζει η CPU, όχι ότι εξαρτάται άμεσα από αυτή. Στον τομέα CPU το Crysis είναι πολύ ευαίσθητο στους πυρήνες. Από dual-core σε quad-core δεν υπάρχει διαφορά ταχύτητας. Σε single-core ΔΕΝ παίζεται, όσα GHz και αν είναι. Σε Phenom II @ 4.2 GHz με έναν πυρήνα ενεργοποιημένο δεν παιζόταν. Από εκεί και πέρα δωσ'του δύο πυρήνες σε 2.6++GHz και η CPU είναι αμελητέος παράγοντας.

 

Με το ίδιο σκεπτικό έχω μια 15" οθόνη, παίζω σε 800Χ600 ή ακόμα και 640Χ480.. Everything is CPU-bound. Για μένα όμως, δεν βγάζω universal κανόνες και αφορίζω όλα τα υπόλοιπα.

Δημοσ.

Obsidian να δοκιμάσουμε κάτι άλλο?

 

Δεν θα ονομάσω εγώ τί σημαίνει η συμπεριφορά του Crysis. Το performance analysis το έκανα τότε, μπορείτε να το δείτε και να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα.

 

Επίσης δεν υπάρχει κάποιο threshold για να κάνει kick-in η δεύτερη κάρτα. Οι κάρτες δουλεύουν ακριβώς το ίδιο, με το ίδιο usage εξ'αρχής, usage το οποίο αυξάνεται ανάλογα με την ανάλυση, αλλά και πάλι το μέγιστο των fps σου είναι ήδη προδιαγεγραμμένο από τον επεξεργαστή σου.

 

Σε ανάλυση 1360Χ768 έχεις 40-80fps με τις κάρτες σου να υπολειτουργούν. Σωστά?

 

Ανεβάζεις ανάλυση σε 1600Χ1200. Πάλι έχεις 40-80fps και οι κάρτες δουλεύουν στο 90%. ΟΚ?

 

Πάς 1920Χ1080 και έχεις 30-60 fps και οι κάρτες βαράνε εκατοστάρες.

 

Τί φαίνεται από τα παραπάνω?

 

Ότι τα μάξιμουν fps που κατάφερες να φτάσεις καθορίζονται από τον επεξεργαστή σου και είναι ιδιαίτερα χαμηλά!

 

Ένα πραγματικά GPU bound παιχνίδι, εκμεταλεύεται το 100% των καρτών σου ανεξαρτήτως ανάλυσης και εκτινάσει αναλόγως προς τα πάνω τα fps. Βλέπε Metro 2033.

 

Αντίθετα στο Crysis αποδεδειγμένα πολύ εύκολα φτάνεις σε σημείο που η κάρτα γραφικών δεν αξιοποιείται, διότι το παιχνίδι κοιτάει για άλλα πράγματα.

 

Αν δεν αρέσει ο όρος CPU bound, το κακογραμμένο παιχνίδι επίσης νομίζω ταιριάζει.

Δημοσ.

Δεν υπάρχει threshold; Νομίζεις ότι είναι όλα απλά; Ξέρεις πόσο καιρό έκανε το CrossFire να λειτουργήσει στο Crysis; Ήταν χρόνιο το πρόβλημα. Νομίζεις ότι όλα λύθηκαν; Απλώς, έφτασαν σε ένα ικανοποιητικό σημείο απόδοσης και το έχουν αφήσει έτσι.

 

Κακογραμμένο σίγουρα είναι, ναι. Αλλά με την έννοια ότι δεν ήταν playable με τις κάρτες του τότε.

 

Το Metro 2033 είναι ένα άλλο παράδειγμα κακογραμμένου παιχνιδιού, υπό την έννοια του ό,τι και να του δώσεις θα το χρησιμοποιήσει. Και έχει και καλύτερο scaling, προφανέστατα.

 

Θες να δεις τι εστί Gpu-bound; Πάρε το Rage για παράδειγμα:

 

CPU%20Clock.png CPU%20Clock.png

 

 

Θες να δεις πόσο επηρρεάζει η απόδοση του επεξεργαστή; π.χ. στο DNF:

 

CPU.png CPU%20Cores.png

 

 

Βλέπεις ότι για να διαπιστωθεί κάτα πόσο επηρρεάζει η CPU στο εκάστοστε παιχνίδι οι συντάκτες δεν έφτιαχναν ένα CF σύστημα και κοιτούσαν το usage. Έκαναν μετρήσεις αλλάζοντας την CPU.

 

Ανακεφαλαιώνοντας, το Crysis είναι GPU-bound? Ναι. Είναι κακογραμμένο? Ναι (το είχαν πει εμμέσως και οι ίδιοι). CPU-bound? OXI.

Δημοσ.

Με το ίδιο σκεπτικό έχω μια 15" οθόνη, παίζω σε 800Χ600 ή ακόμα και 640Χ480.. Everything is CPU-bound. Για μένα όμως, δεν βγάζω universal κανόνες και αφορίζω όλα τα υπόλοιπα.

 

Αυτό ακριβώς που είπε ο Obsidian. Όταν σε χαμηλές αναλύσεις σε κόβει η CPU τότε ναι, σε αυτή την περίπτωση είσαι CPU bound (όπου πάντα κοιτάς να δεις πότε δεν σε νοιάζει καν αυτός ο περιορισμός. Αν κοινώς βγάζεις 200fps σε 800x600 τότε να το βράσεις το CPU limitation. Όταν όμως έχει 40fps τότε ναι, υπάρχει θέμα εδώ πέρα). Μπορείς και universal να πεις ότι σε αυτή την χαμηλή ανάλυση το Χ παιχνίδι είναι CPU limited (όταν κοινώς δεν φτάνει τα 60fps constant που είναι η ρευστή gaming εμπειρία). Όταν από την άλλη ανεβάζεις αναλύσεις και φίλτρα και σε κόβει η κάρτα, είσαι GPU bound.

 

PS: Δεν είναι απαραίτητο ένα παιχνίδι να είναι ΜΟΝΟ heavy CPU bound ή ΜΟΝΟ GPU bound. Γιατί δεν μπορεί να είναι και τα δύο κύριοι; Γιατί η κατάσταση στο Crysis αυτό δείχνει, ανεξαρτήτως αν ο κώδικας έχει κάποιο χάλι με το οποίο φορτώνει αδικαιολόγητα CPU calculations.

 

Hint: Όσοι έχετε quad-cores, βάλτε το afinity στους δύο πυρήνες να δείτε πως πάει το παιχνίδι με διπύρηνο. Αυτό θα σας δώσει μια καλή ιδέα για το scaling στους πυρήνες. Μετά κάντε benchies του CPU σας σε default και σε overclocked frequencies σε χαμηλή ανάλυση (800x600). Αν δείτε σεβαστή διαφορά των 10-15fps τότε ναι, έχουμε CPU limitation

 

CRYSISCPU-1.jpg

1920A.jpg

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...